30 Ιουνίου, 2015

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ


Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ.κ. Προκόπη Παυλόπουλο είχε εχθές στις 9.30 το βράδυ ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος στο προεδρικό μέγαρο.
 
Η συνάντηση ορίστηκε αμέσως μετά την Ακολουθία του Εσπερινού στον Ιερό Βράχο  του Αρείου Πάγου όταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας βρέθηκε εκεί για την εορτή του Αποστόλου Παύλου. 

Στη συνάντηση ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξήρε το φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο της Εκκλησίας και ιδιαίτερα τη βοήθεια που έχουν προσφέρει τόσο η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών όσο και οι Μητροπόλεις της Εκκλησίας για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια από την οικονομική κρίση.


Παρουσία του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου τελέσθηκε ο Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός στον Ιερό Βράχο του Αρείου Πάγου σε ανάμνηση του κηρύγματος του Αποστόλου Παύλου.

Στον πανηγυρικό Εσπερινό χοροστάτησε ο  Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος και παρέστησαν o Μητροπολίτης Γουϊνέας κ. Γεώργιος, εκπρόσωπος του Πατριάρχη Αλεξανδρείας στην Ελλάδα, ο Συνοδικός Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος, οι Μητροπολίτες Αχελώου κ. Ευθύμιος, Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, Πειραιώς κ. Σεραφείμ, οι Επίσκοποι Σαλώνων κ. Αντώνιος και Θαυμακού κ. Ιάκωβος, ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών Αρχιμανδρίτης Συμεών Βολιώτης, Υπουργοί, Βουλευτές, ο Γενικός Διευθυντής του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας κ. Αλέξανδρος Κατσιάρας, ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου της Αρχιεπισκοπής κ. Χάρης Κονιδάρης, ο Διευθυντής του ιστορικού αρχείου της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Σπυρίδων Κοντογιάννης, καθηγητές της θεολογικής Σχολής, Ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, κληρικοί και λαϊκοί.

Κατά τον Εσπερινό μίλησε ο Αρχιμανδρίτης π. Συμεών Βενετσιάνος, Διευθυντής του Γραφείου Νεότητος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Στην ομιλία του ο π. Συμεών ανέφερε πως: "δυό χιλιάδες φορές διαδέχθηκαν οι εποχές η μία την άλλη σ΄ αυτόν εδώ τον τόπο, από τότε που οι πατέρες μας άκουγαν για πρώτη φορά στην αγορά των Αθηνών κάποιον «σπερμολόγο» ξένο να μιλά για καινούρια και άγνωστα πράγματα. 

Ήταν ο Παύλος, ο των εθνών απόστολος και άγγελος. Είχε περάσει από τη Συρία και τη Μικρασία, από τη Σαμοθράκη και τη Μακεδονία, από τη Θεσσαλονίκη και τη Βέροια, είχε δεχθεί θλίψεις, δοκιμασίες, φυλακίσεις, ύβρεις, ραβδισμούς, όμως εκείνος συνέχιζε τον ευαγγελικό δρόμο, και τώρα κάτω από τον καταγάλανο αττικό ουρανό, θεωρώντας «κατείδωλον την πόλιν» των Αθηναίων, «τον Ιησούν και την ανάστασιν ευηγγελίζετο αυτοίς».

Οι επικούρειοι και στωικοί φιλόσοφοι συζητούσαν μαζί του, έως ότου τον έφεραν στον Άρειο Πάγο για να τον ρωτήσουν με απορία: «δυνάμεθα γνώναι τίς η καινή αυτη η υπό σου λαλουμένη διδαχή;», μπορούμε να μάθουμε ποιά είναι αυτή η νέα διδασκαλία, την οποία κηρύττεις ;Τι κι αν στάθηκαν από τότε αμείλικτοι οι αιώνες στο πέρασμά τους; 

Στον όρθρο του 21ου αιώνα, στην εποχή μιας πολύμορφης και ανελέητης – πρωτίστως πνευματικής- κρίσης, νιώθοντας εμείς οι χριστιανοί του σήμερα ότι δεν γνωρίζουμε όσο θα θέλαμε τον Παύλο και τη διδασκαλία του, ερχόμαστε – εδώ όπου ο ελληνισμός προσέλαβε στη σάρκα του τον χριστιανισμό- με παρόμοια δίψα να τον ρωτήσουμε όπως και οι πατέρες μας πριν 2000 χρόνια: «δυνάμεθα γνώναι τίς η καινή αυτή η υπό σου λαλουμένη διδαχή;», «Πες μας λοιπόν, ξένε, μπορούμε να μάθουμε ποια είναι αυτή η νέα διδασκαλία, την οποία εσύ κηρύττεις;». 

«Σταθείς δε ο Παύλος εν μέσω» ημών, απευθύνεται στον καθένα ξεχωριστά με γλώσσα αποκαλυπτική, με το σύνολο της διδαχής του που νοηματίζει το σήμερα, λόγος διαχρονικός, επίκαιρος, αιώνιος, γεμάτος κουράγιο και αλήθεια, ικανός να στηρίξει τον κουρασμένο – ίσως και απογοητευμένο- άνθρωπο της εποχής μας".

Ο π. Συμεών αναφέρθηκε στις διακρίσεις, στην ιδιοπροσωπία κάθε λαού, αλλά και στην κλήση του Θεού που απευθύνεται αδιάκριτα προς όλους. Συγκεκριμένα επεσήμανε: "Έτσι λοιπόν, στο εξαιρετικά ανησυχητικό φαινόμενο των καιρών μας, την ανάνηψη του φυλετισμού και των διακρίσεων, που συνθλίβουν το ανθρώπινο πρόσωπο, μοιάζει τραγούδι αντάρτικο η διαβεβαίωση του Παύλου, πως ο Θεός «εποίησέ τε εξ ενός αίματος παν έθνος ανθρώπων κατοικείν επί παν το πρόσωπον της γης», ο Θεός έκαμε από ένα αίμα όλα τα έθνη των ανθρώπων, να κατοικούν πάνω σ΄ όλη τη γη.

Όπως και σε άλλες περιπτώσεις, ο Απόστολος συνδέει την ποικιλία των εθνών με την κοινή καταγωγή τους και άρα τη μεταξύ τους συγγένεια, απέναντι σε όποια ακραία πεποίθηση εθνικής στεγανότητας, δίνει τη μαρτυρία ότι όλοι οι άνθρωποι είναι
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: