24 Φεβρουαρίου, 2015

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. Γ. ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ EUROGROUP ΓΕΡΟΥΝ ΝΤΑΙΣΕΛΜΠΛΟΥΜ

 

Αγαπητέ Πρόεδρε του Eurogroup,

Στο Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου 2015, η ελληνική κυβέρνηση κλήθηκε να υποβάλει στα θεσμικά όργανα, από τη Δευτέρα 23 του Φλεβάρη, 2015, μια πρώτη πλήρη κατάλογο των μεταρρυθμιστικών μέτρων που σχεδιάζει, να γίνουν πιο συγκεκριμένες και συμφωνηθεί από το τέλος Απριλίου 2015.

Εκτός από την κωδικοποίηση μεταρρυθμιστικό της πρόγραμμα, σύμφωνα με την προγραμματική δήλωση μμ Τσίπρα στην Ελλάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύθηκε επίσης να εργάζεται σε στενή συνεννόηση με τους ευρωπαίους εταίρους και τα θεσμικά όργανα, καθώς και με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, και να αναληφθούν δράσεις που θα ενισχύουν της δημοσιονομικής βιωσιμότητας, την εξασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και την προώθηση της οικονομικής ανάκαμψης.

Ο πρώτος πλήρης κατάλογος των μέτρων μεταρρύθμισης ακολουθεί παρακάτω, όπως προβλέπεται από την ελληνική κυβέρνηση. Είναι πρόθεσή μας να τις εφαρμόσουν αντλώντας από τους διαθέσιμους τεχνική βοήθεια και τη χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και το Ταμείο Επενδύσεων.
Γιάνης Βαρουφάκης

Υπουργός Οικονομικών
Ελληνική Δημοκρατία
Δημοσιονομικές διαρθρωτικές πολιτικές
Οι φορολογικές πολιτικές - Ελλάδα δεσμεύεται να:

•Μεταρρύθμιση της πολιτικής του ΦΠΑ, τη διοίκηση και την επιβολή. Στιβαρή θα καταβληθούν προσπάθειες για τη βελτίωση της συλλογής και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής κάνοντας πλήρη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων και άλλες τεχνολογικές καινοτομίες. Πολιτικής για τον ΦΠΑ θα πρέπει να εξορθολογιστούν σε σχέση με τα επιτόκια που θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί με τρόπο που μεγιστοποιεί τα πραγματικά έσοδα, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνική δικαιοσύνη, και με σκοπό τον περιορισμό των απαλλαγών, ενώ την εξάλειψη παράλογες εκπτώσεις.

•Τροποποίηση της φορολογίας των συλλογικών επενδύσεων και του φόρου εισοδήματος των δαπανών οι οποίες θα ενσωματωθούν στο κώδικα φορολογίας εισοδήματος.

•Διευρύνουν ορισμός της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής, ενώ διάλυσή της φορολογικής ασυλίας.

•τον εκσυγχρονισμό του κώδικα φορολογίας εισοδήματος και την εξάλειψη των απαλλαγών από το φόρο κώδικα και την αντικατάστασή τους, όταν είναι απαραίτητο, με κοινωνική δικαιοσύνη μέτρα για την ενίσχυση.

•Αποφασιστικά επιβολή και τη βελτίωση της νομοθεσίας για τις τιμές μεταβίβασης.

•Οι εργασίες προς τη δημιουργία μιας νέας κουλτούρας της φορολογικής συμμόρφωσης για να εξασφαλιστεί ότι όλα τα τμήματα της κοινωνίας, και ειδικά, να συμβάλουν δίκαια στη χρηματοδότηση των δημόσιων πολιτικών. Στο πλαίσιο αυτό, καθορίζει, με τη βοήθεια των ευρωπαϊκών και των διεθνών εταίρων, μια βάση δεδομένων πλούτο που βοηθά τις φορολογικές αρχές, για να εκτιμήσουμε την ακρίβεια των προηγούμενων φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος.

Διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών - η Ελλάδα θα:

•Υιοθέτηση τροποποιήσεων στο δημοσιονομικό νόμο και να λάβει μέτρα για τη βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών. Η εκτέλεση του προϋπολογισμού θα πρέπει να βελτιωθούν και να διευκρινιστούν, όπως θα ελέγχει και τις ευθύνες αναφοράς. Οι διαδικασίες πληρωμής θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να επιταχυνθεί, ενώ παρέχουν υψηλότερο βαθμό από την οικονομική και δημοσιονομική ευελιξία και λογοδοσία για ανεξάρτητη ή / και ρυθμιστικών φορέων.

•Να δημιουργήσουν και να εφαρμόσουν μια στρατηγική σχετικά με την εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, των επιστροφών φόρων και των συνταξιοδοτικών αξιώσεων.

•Γυρίστε το ήδη (αν και μέχρι σήμερα αδρανές) Δημοσιονομικό Συμβούλιο σε μια πλήρως λειτουργική οντότητα. Διαχείριση των εσόδων - Ελλάδα θα εκσυγχρονίσει τις φορολογικές και τελωνειακές διοικήσεις που επωφελούνται από τις διαθέσιμες τεχνική βοήθεια. Για το σκοπό αυτό, η Ελλάδα θα:

•Ενίσχυση της δημοσιότητας, διαφάνειας και διεθνή εμβέλεια της διαδικασίας με την οποία ο Γενικός Γραμματέας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων διορίζεται, παρακολουθείται από πλευράς επιδόσεων, και να αντικατασταθεί.

•Ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (GSPR), εάν είναι απαραίτητο, μέσω νέας νομοθεσίας, από όλα τα είδη των παρεμβολών (πολιτικό ή άλλο τρόπο), ενώ εγγυάται την πλήρη λογοδοσία και τη διαφάνεια των δραστηριοτήτων της. Για το σκοπό αυτό, η κυβέρνηση και η GSPR θα κάνει πλήρη χρήση της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας.

•Το προσωπικό επαρκώς, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, η GSPR και ιδιαίτερα το υψηλό πλούτο και μεγάλο οφειλέτες μονάδες της δημόσιας διοίκησης εσόδων και να διασφαλίσει ότι διαθέτει ισχυρές ανακριτικές εξουσίες/ δίωξη, και των πόρων με βάση τις ικανότητες του ΣΔΟΕ, σχετικά, ώστε να στοχεύσετε αποτελεσματικά τη φοροδιαφυγή από και φορολογικών οφειλών της, υψηλού εισοδήματος κοινωνικές ομάδες.

Εξετάστε τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης του ΣΔΟΕ σε GSPR.

•Αυξήστε τις επιθεωρήσεις, τους ελέγχους βάσει των κινδύνων και των ικανοτήτων συλλογής, επιδιώκοντας παράλληλα να ενσωματώσει τις λειτουργίες των εσόδων και των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης σε ολόκληρη την γενική κυβέρνηση.

Οι δημόσιες δαπάνες - Οι ελληνικές αρχές θα:

•Επανεξέταση και τον έλεγχο των δαπανών σε κάθε τομέα των κρατικών δαπανών (π.χ. εκπαίδευση, την άμυνα, τις μεταφορές, την τοπική αυτοδιοίκηση, τις κοινωνικές παροχές)

•Εργασία βελτιώνοντας δραματικά την απόδοση της κεντρικής και τοπικής κυβέρνησης χορηγείται τμήματα και τις μονάδες με τη στόχευση των δημοσιονομικών διαδικασιών, την αναδιάρθρωση της διαχείρισης, και την ανακατανομή των πόρων ελάχιστα αναπτυχθεί.

•Προσδιορισμός των μέτρων για την εξοικονόμηση κόστους μέσω της εκ βάθρων αναθεώρηση των δαπανών του κάθε υπουργείου και του εξορθολογισμού του μη μισθολογικού και μη συνταξιοδοτικές δαπάνες οι οποίες, προς το παρόν, αντιπροσωπεύουν ένα εκπληκτικό 56% της συνολικής δημόσιας δαπάνης.

•Να εφαρμοστεί η νομοθεσία (σήμερα υπό μορφή σχεδίου στο Γραφείο Γενικό Λογιστήριο - GAO), να επανεξετάσει μη μισθολογικού οφέλη των δαπανών σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα.

•Επικύρωση οφέλη μέσω διασταυρωτικών ελέγχων στο πλαίσιο των σχετικών αρχών και μητρώων (π.χ. Αριθμός Φορολογικού Μητρώου, Μητρώο ΑΜΚΑ), που θα βοηθήσει στον εντοπισμό των μη επιλέξιμων δικαιούχων.

•Έλεγχος των δαπανών για την υγεία και τη βελτίωση της παροχής και της ποιότητας των ιατρικών υπηρεσιών, ενώ για τη χορήγηση της καθολικής πρόσβασης. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση προτίθεται να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις σε συνεργασία με τα ευρωπαϊκά και διεθνή θεσμικά όργανα, συμπεριλαμβανομένου του ΟΟΣΑ.

Η μεταρρύθμιση της κοινωνικής ασφάλισης - Ελλάδα είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό του συνταξιοδοτικού συστήματος. Οι αρχές θα:

•Να εξακολουθήσουν να εργάζονται επί διοικητικών μέτρων για την ενοποίηση και τον εξορθολογισμό των συνταξιοδοτικών πολιτικών και την εξάλειψη των κενών και των κινήτρων που οδηγούν σε υπερβολική ταχύτητα πρόωρες συνταξιοδοτήσεις σε ολόκληρη την οικονομία και, πιο συγκεκριμένα, στον τραπεζικό και στον δημόσιο τομέα.

•Ενοποίηση των συνταξιοδοτικών ταμείων για την επίτευξη εξοικονόμησης.

•Σταδιακή κατάργηση των τελών για λογαριασμό των «τρίτων» (ενόχληση χρεώσεις) κατά τρόπο δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο.

•να καθιερωθεί στενότερη σύνδεση μεταξύ των συνταξιοδοτικών εισφορών και των εσόδων, τον εξορθολογισμό των παροχών, ενίσχυση των κινήτρων για να δηλώσει αμειβόμενη εργασία, και να παρέχει στοχευμένη βοήθεια στους εργαζόμενους μεταξύ 50 και 65 ετών, καθώς και μέσω ενός συστήματος των εγγυημένων βασικού εισοδήματος, έτσι ώστε να εξαλειφθεί η κοινωνική και πολιτική πίεση για πρόωρης συνταξιοδότησης που πάνω-επιβαρύνει τα συνταξιοδοτικά ταμεία.

Δημόσια διοίκηση και διαφθορά - Η Ελλάδα θέλει μια σύγχρονη δημόσια διοίκηση. Θα είναι:

•Γυρίστε την καταπολέμηση της διαφθοράς σε εθνική προτεραιότητα και λειτουργική πλήρως το Εθνικό Σχέδιο κατά της διαφθοράς.

•Στόχος καυσίμων και το λαθρεμπόριο προϊόντων καπνού», παρακολούθηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων (για την πρόληψη της απώλειας εσόδων κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εισαγωγής), και την αντιμετώπιση του ξεπλύματος χρήματος.Η κυβέρνηση προτίθεται άμεσα να θέσει φιλόδοξους στόχους για τα έσοδα, σε αυτούς τους τομείς, πρέπει να επιδιωχθεί υπό το συντονισμό του νεοσύστατου θέση του Υπουργού Επικρατείας.

•Μειώστε (α) ο αριθμός των υπουργείων (16-10),

(β) τον αριθμό των «ειδικών συμβούλων» στη γενική κυβέρνηση και
(γ) πρόσθετες παροχές των υπουργών, των βουλευτών και ανώτατους αξιωματούχους (π.χ. αυτοκίνητα, τα έξοδα ταξιδίου, επιδόματα).

•Σφίξτε τη νομοθεσία σχετικά με τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και περιλαμβάνουν μέγιστα επίπεδα του δανεισμού από χρηματοπιστωτικά και άλλα ιδρύματα.

•Ενεργοποιήστε αμέσως το ρεύμα (αν και αδρανής) νομοθεσία που ρυθμίζει τα έσοδα των μέσων μαζικής ενημέρωσης (έντυπα και ηλεκτρονικά), εξασφαλίζοντας (μέσω κατάλληλα σχεδιασμένες δημοπρασίες) που καταβάλει το κράτος τιμές της αγοράς για τις συχνότητες που χρησιμοποιούνται, και απαγορεύει τη συνέχιση της λειτουργίας του μονίμως ζημιογόνα μέσα μαζικής ενημέρωσης (χωρίς διαφανή διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης)

•Δημιουργία διαφανούς, ηλεκτρονικό, σε πραγματικό χρόνο θεσμικού πλαισίου για τις δημόσιες συμβάσεις/προμήθειες - αποκατάσταση ΔΙΑΥΓΕΙΑ (μια πλευρά επένδυση σε απευθείας σύνδεση δημόσιο μητρώο των δραστηριοτήτων που αφορούν τις δημόσιες συμβάσεις) .

•Μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα μισθολογίου, με σκοπό την αποσυμπίεση της κατανομής των μισθών μέσω της βελτίωσης της παραγωγικότητας και κατάλληλες πολιτικές προσλήψεων χωρίς μείωση των σημερινών μισθών ορόφους, αλλά τη διασφάλιση ότι η μισθολογική δαπάνη του δημόσιου τομέα δεν θα αυξηθεί.

•τον εξορθολογισμό των παροχών μη μισθολογικού κόστους, τη μείωση των συνολικών δαπανών, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία του δημόσιου τομέα και σύμφωνα με τις ορθές πρακτικές της ΕΕ.

•Προώθηση μέτρων για: τη βελτίωση των μηχανισμών πρόσληψης, ενθαρρύνει αξιοκρατικά προσλήψεις προπονητών, οι αξιολογήσεις των υπαλλήλων βάση πάνω στην πραγματική αξιολόγηση, και η θέσπιση δίκαιων διαδικασιών για τη μεγιστοποίηση της κινητικότητας των ανθρώπινων και άλλων πόρων στο δημόσιο τομέα .

ΙΙ. Χρηματοπιστωτική σταθερότητα
Συστήματα δόση - Ελλάδα δεσμεύεται να:

•Βελτίωση γρήγορα, σε συμφωνία με τα θεσμικά όργανα, η νομοθεσία για την αποπληρωμή των φόρων και καθυστερούμενων εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
•Βαθμονόμηση συστημάτων δόση κατά τρόπο που να βοηθά αποτελεσματικά διακρίσεις μεταξύ:

(α)τη στρατηγική default / μη πληρωμή και
(β)αδυναμία να πληρώσει με στόχο την περίπτωση
(α)άτομα / επιχειρήσεις μέσω των αστικών και ποινικών διαδικασιών (ιδίως μεταξύ των ομάδων υψηλού εισοδήματος), ενώ προσφέρει την περίπτωση
(β)όσον αφορά τα άτομα / επιχειρήσεις επιστροφής κατά τρόπο που να επιτρέπει στις επιχειρήσεις δυνητικά διαλύτη για να επιβιώσουν, αποτρέπει παρασιτισμού, ακυρώνει ηθικού κινδύνου, και ενισχύει την κοινωνική ευθύνη, καθώς και μια σωστή κουλτούρα εκ νέου πληρωμή.

•αποποινικοποίηση χαμηλότερο εισόδημα οφειλέτες με μικρές υποχρεώσεις

•Εντατικοποίηση των μεθόδων και διαδικασιών επιβολής του νόμου, συμπεριλαμβανομένου του νομικού πλαισίου για τη συλλογή απλήρωτους φόρους και να εφαρμόσει αποτελεσματικά εργαλεία συλλογής.

Τραπεζικές και μη εξυπηρετούμενων δανείων. Η Ελλάδα δεσμεύεται να:

•Οι τράπεζες που λειτουργούν σε θεμιτές εμπορικές τραπεζικές αρχές.

•Χρησιμοποιήστε πλήρως το Ελληνικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και να εξασφαλιστεί, σε συνεργασία με το SSM, η ΕΚΤ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι παίζει καλά τον βασικό της ρόλο την εξασφάλιση της σταθερότητας του τραπεζικού τομέα και του δανεισμού της σε εμπορική βάση, ενώ συμμορφώνονται με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.

•Αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων με τρόπο που θεωρεί πλήρως κεφαλαιοποίηση των τραπεζών»(λαμβάνοντας υπόψη την έκδοση του Κώδικα Δεοντολογίας για τις Τράπεζες), η λειτουργία του δικαστικού συστήματος, η κατάσταση της αγοράς ακινήτων, ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, και τυχόν δυσμενείς επιπτώσεις στη δημοσιονομική θέση της κυβέρνησης.

•Συνεργασία με τη διοίκηση των τραπεζών και των θεσμικών οργάνων για την αποφυγή, κατά την προσεχή περίοδο, οι πλειστηριασμοί της κύριας κατοικίας των νοικοκυριών κάτω από ένα ορισμένο όριο εισοδήματος, ενώ η τιμωρία στρατηγικές παραβάτες, με σκοπό:

(α)τη διατήρηση της στήριξης της κοινωνίας για την κυβέρνηση ευρύ πρόγραμμα μεταρρύθμισης,
(β)να αποτραπεί η περαιτέρω πτώση των τιμών των ακινήτων και περιουσιακών στοιχείων (που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στους ίδιους χαρτοφυλάκιο των τραπεζών),
(γ)την ελαχιστοποίηση των δημοσιονομικών επιπτώσεων από τη μεγαλύτερη έλλειψη στέγης, και
(δ)την προώθηση ενός ισχυρού πληρωμή πολιτισμό. Θα ληφθούν μέτρα για τη στήριξη των πλέον ευάλωτων νοικοκυριών που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους.

•Ευθυγράμμιση της νομοθεσίας εκτός δικαστηρίου προπόνηση με τα καθεστώτα δόση μετά την τροποποίησή τους, να περιοριστούν οι κίνδυνοι για τα δημόσια οικονομικά και την κουλτούρα πληρωμών, διευκολύνοντας παράλληλα ιδιωτική αναδιάρθρωση του χρέους.

•τον εκσυγχρονισμό του δικαίου της πτώχευσης και την αντιμετώπιση των συσσωρευμένων εκκρεμών υποθέσεων.

III. Οι πολιτικές για την προώθηση της ανάπτυξης

Η ιδιωτικοποίηση και η διαχείριση των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων - Για να προσελκύσει επενδύσεις σε βασικούς τομείς και να αξιοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία του κράτους αποτελεσματικά, οι ελληνικές αρχές θα:

•Δέσμευση να μην κυλήσει πίσω ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Όταν έχει ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού, η κυβέρνηση θα σεβαστεί τη διαδικασία, σύμφωνα με το νόμο.

•τη διασφάλιση της παροχής βασικών δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών από ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις / βιομηχανίες σύμφωνα με τις εθνικές τους στόχους της πολιτικής και σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ.

•Επανεξέταση των ιδιωτικοποιήσεων που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, με στόχο τη βελτίωση των όρων έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει τα μακροπρόθεσμα οφέλη της πολιτείας, δημιουργούν έσοδα, η ενίσχυση του ανταγωνισμού στις τοπικές οικονομίες, την προώθηση της εθνικής οικονομικής ανάκαμψης, και να τονωθεί η μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης.

•Θέσπιση, πλέον, μια προσέγγιση σύμφωνα με την οποία κάθε νέα υπόθεση θα εξεταστεί χωριστά και επί της ουσίας, με έμφαση στις μεγάλες περιόδους, κοινοπραξίες (Ιδιωτικής-Δημόσιας συνεργασία) και τις συμβάσεις που μεγιστοποιούν όχι μόνο τα κρατικά έσοδα, αλλά και τα μελλοντικά επίπεδα των ιδιωτικών επενδύσεων .

•Ενοποίηση (HRDAF) με διάφορους φορείς διαχείρισης των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων (που σήμερα είναι διασκορπισμένα σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα) με σκοπό την ανάπτυξη κρατικών περιουσιακών στοιχείων και αξιοποίησή τους μέσω μεταρρυθμίσεων σε μικροοικονομικό και τα δικαιώματα ιδιοκτησίας ».

Μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας - Ελλάδα δεσμεύεται να:

•Επίτευξη βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ σε όλο το φάσμα της νομοθεσίας για την αγορά εργασίας, μέσα από μια διαδικασία διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, ενώ επωφελούνται από την τεχνογνωσία και τις υφιστάμενες είσοδο της ΔΟΕ, τον ΟΟΣΑ και τη διαθέσιμη τεχνική βοήθεια.

•Επέκταση και την ανάπτυξη του υφιστάμενου καθεστώτος που προβλέπει την προσωρινή απασχόληση για τους ανέργους, σε συμφωνία με τους εταίρους και όταν δημοσιονομικά περιθώρια αδειών και τη βελτίωση των ενεργών προγραμμάτων της πολιτικής για την αγορά εργασίας με στόχο την επικαιροποίηση των δεξιοτήτων των μακροχρόνια ανέργων.

•Σταδιακή σε μια νέα «έξυπνη» προσέγγιση της συλλογικής διαπραγμάτευσης των μισθών που να εξισορροπεί τις ανάγκες για ευελιξία με δικαιοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει τη φιλοδοξία για τον εξορθολογισμό και την πάροδο του χρόνου την αύξηση των ελάχιστων μισθών κατά τρόπο που να διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές απασχόλησης.

Το πεδίο εφαρμογής και το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών με τον κατώτατο μισθό θα γίνει σε συνεννόηση με τους κοινωνικούς εταίρους και τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της ΔΟΕ, και να λαμβάνει πλήρως υπόψη τις συμβουλές από έναν νέο ανεξάρτητο φορέα σχετικά με το εάν οι αλλαγές σε μισθούς συνάδουν με την παραγωγικότητα εξελίξεων και της ανταγωνιστικότητας. Οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων και ένα καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον 

-Στο πλαίσιο μιας νέας πολιτικής μεταρρύθμισης, η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη στην:

•Η άρση των εμποδίων στον ανταγωνισμό με βάση τα στοιχεία από τον ΟΟΣΑ.
•Ενίσχυση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

•Καθιέρωση δράσεις για τη μείωση του φόρτου των διοικητικών επιβαρύνσεων της γραφειοκρατίας, σύμφωνα με τη συμβολή του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένης της νομοθεσίας που απαγορεύει τις μονάδες του δημόσιου τομέα από το να ζητούν (από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις) τα έγγραφα που πιστοποιούν τις πληροφορίες ότι η κατάσταση έχει ήδη (μέσα στο ίδιο ή σε κάποια άλλη μονάδα ).

•Καλύτερη διαχείριση της χρήσης γης, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών που σχετίζονται με τον χωροταξικό σχεδιασμό, τη χρήση της γης, και την ολοκλήρωση ενός κατάλληλου Κτηματολόγιο

•Να συνεχίσει τις προσπάθειες για την άρση δυσανάλογων και αδικαιολόγητων περιορισμών στα νομοθετικώς κατοχυρωμένα επαγγέλματα ως μέρος της συνολικής στρατηγικής για την αντιμετώπιση κατεστημένα συμφέροντα.

•Ευθυγράμμιση  φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ρύθμισης της αγοράς με τις καλές πρακτικές και τη νομοθεσία της ΕΕ

Η μεταρρύθμιση του δικαστικού συστήματος - Η ελληνική κυβέρνηση θα:

•Βελτίωση της οργάνωσης των δικαστηρίων με την μεγαλύτερη εξειδίκευση και, στο πλαίσιο αυτό, να εκδώσει νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.

•Να προωθηθεί η ψηφιοποίηση των νομικών κωδίκων και το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής, και τη διακυβέρνηση, του δικαστικού συστήματος.

Στατιστικά - η Ελληνική Κυβέρνηση επαναβεβαιώνει την ετοιμότητά της να:

•Honor πλήρως τη δέσμευση για την αξιοπιστία των στατιστικών, και ιδίως τη θεσμική ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ, διασφαλίζοντας ότι η ΕΛΣΤΑΤ έχει τους απαραίτητους πόρους για την υλοποίηση του προγράμματος εργασίας.

•εξασφαλίζουν τη διαφάνεια και νομιμότητα της διαδικασίας του διορισμού του Προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ, τον Σεπτέμβριο 2015, σε συνεργασία με την EUROSTAT.

IV. Ανθρωπιστική κρίση - Η ελληνική κυβέρνηση επιβεβαιώνει το σχέδιό της για:

•αντιμετώπιση αναγκών που προκύπτουν από την πρόσφατη αύξηση στην απόλυτη φτώχεια (ανεπαρκή πρόσβαση σε τροφή, στέγη, υπηρεσίες υγείας και της παροχής βασικών ενέργειας) μέσω του ιδιαίτερα στοχευμένες μη χρηματικές μέτρα (π.χ. κουπόνια τροφίμων).

•το κάνουν με τρόπο που να είναι χρήσιμη για την αναμόρφωση της δημόσιας διοίκησης και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας/της διαφθοράς (π.χ. την έκδοση του Πολίτη έξυπνη κάρτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια ταυτότητα, στο σύστημα υγείας, καθώς και για την απόκτηση πρόσβαση στο πρόγραμμα κουπονιών τροφίμων κ.λπ.).

•Η αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα σύστημα με σκοπό την επέκτασή του σε εθνικό επίπεδο.

•Βεβαιωθείτε ότι η πάλη της ενάντια στην ανθρωπιστική κρίση δεν έχει καμία αρνητική δημοσιονομική επίπτωση.

Υπογραφή

Η Ελλάδα δεσμεύεται να σεβαστεί τις ιδιωτικοποιήσεις, την αποφυγή του προϋπολογισμού εκτροχιασμός.

Η Ελλάδα έχει υποσχεθεί να μην κυλήσει πίσω τρέχουσες υποθέσεις ή ολοκληρωθεί ιδιωτικοποιήσεις και διασφαλίζουν ότι οποιαδήποτε κρατικών δαπανών για την αντιμετώπιση ενός «ανθρωπιστική κρίση» δεν βλάπτει τον προϋπολογισμό του, σύμφωνα με ένα έγγραφο που περιέχει τα σχέδια μεταρρύθμισής της θεωρείται από το Reuters την Τρίτη.  

Ο κατάλογος των μεταρρυθμίσεων που έχει ως στόχο να προσφέρει συμβιβασμούς σε μείζονα θέματα, όπως οι μεταρρυθμίσεις εργασίας και τις κοινωνικές δαπάνες να ικανοποιήσει τόσο τους Ευρωπαίους εταίρους τη χρηματοδότηση της χώρας και Έλληνες ψηφοφόροι που ψήφισαν σε μια αριστερή κυβέρνηση να τερματίσει χρόνια άκαμπτη λιτότητα.

Η Ελλάδα πρέπει να παρουσιάσει τα σχέδιά της ως προϋπόθεση για την επέκταση του προγράμματος διάσωσης του για τέσσερις μήνες σε μια συμφωνία που επετεύχθη με τους εταίρους της ζώνης του ευρώ την Παρασκευή. Σχετικά με το θέμα των κατώτατων μισθών, για παράδειγμα, η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα που κατέβηκε από την εκλογή υπόσχεται να αυξήσει το επίπεδο αμέσως. Αντ 'αυτού, είπε ότι θα καταργήσει στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, με στόχο την αύξηση των κατώτατων μισθών την πάροδο του χρόνου και ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να συμφωνηθούν με τους εταίρους.

Η Ελλάδα είπε επίσης ότι θα μεταρρυθμίσει το δημόσιο τομέα σύστημα της μισθωτής εργασίας με έναν τρόπο που δεν θα μειώσει το μισθό περαιτέρω, αλλά θα διασφαλίσει ότι το συνολικό μισθολογικό κόστος του δημοσίου δεν αυξάνεται. Η Αθήνα δεσμεύθηκε επίσης στην εδραίωση των συνταξιοδοτικών ταμείων για την επίτευξη εξοικονόμησης, και την εξάλειψη των κενών και των κινήτρων για πρόωρη συνταξιοδότηση - σε μια προφανή προσπάθεια να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση μεταξύ του στόχου της κυβέρνησης για την αποφυγή περαιτέρω περικοπές των συντάξεων, όπως απαιτείται προηγουμένως από την ΕΕ και το ΔΝΤ επιθεωρητές.

Η Αθήνα έστειλε το έγγραφο έξι σελίδων προς τους πιστωτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αργά τη Δευτέρα. Θα πρέπει να εγκρίνει τα σχέδια για να ανοίξει το δρόμο για την επέκταση τεσσάρων μηνών. Οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης αναμένεται να συζητήσουν το σχέδιο μεταρρυθμίσεων αργότερα την Τρίτη σε μια κλήση συνδιάσκεψης και η αρχική αντίδραση στο σχέδιο υπήρξε θετική. Μια πηγή κοντά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την Τρίτη ότι ήταν μια "έγκυρη αφετηρία" για συνομιλίες πάνω από το σχέδιο διάσωσης.

Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης τις δεσμεύσεις για τη μεταρρύθμιση της φορολογικής πολιτικής, την αναθεώρηση και τον έλεγχο των δαπανών σε κάθε "περιοχή" των δημοσίων δαπανών. Αθήνα υποσχέθηκε επίσης να διασφαλιστεί ότι οι τράπεζες της τρέχουν σε υγιείς εμπορικές και τραπεζικές αρχές, σε μια προφανή προσπάθεια να δείξει ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να παρέμβει στις τραπεζικές εργασίες.



Δεν υπάρχουν σχόλια: