01 Δεκεμβρίου, 2014

ΤΑ ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

 
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ
Τα όσα συνέβησαν από προχθές στην Κωνσταντινούπολη δεν είναι η αρρώστια του Φαναρίου, αλλά το σύμπτωμά της.Τα πράγματα έχουν ως εξής: Ο Ρωμαιοκαθολικισμός και η Ορθοδοξία αποτελούν δύο πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ερμηνείες, αναγνώσεις του Χριστιανισμού, ασύμβατες μεταξύ τους. Για να γίνουν συμβατές, πρέπει


1.να αποσιωπηθεί η τεράστια διαφορά ορθόδοξης και ρωμαιοκαθολικής πνευματικότητας και λατρείας και ο βαθύτατος εκπροτεσταντισμός του Ρωμαιοκαθολικισμού, ειδικά μετά τη Β΄ Βατικάνειο Σύνοδο,

2.να εφευρεθεί μία νεωτεριστική νεοπαπική εκκλησιολογία. Αυτή είναι η εκκλησιολογία του μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα, που αποτελεί πλέον την επίσημη εκκλησιολογία του Φαναρίου ("Οικουμενικού Πατριαρχείου").Αυτή καθιστά άτυπα τον κ. Βαρθολομαίο "πάπα της Ανατολής" και τυπικά ¨Πρώτο άνευ Ίσων" και "τύπον του Πατρός εντός της αγίας Τριάδας" (εδώ υποκρύπτεται νεοαρειανισμός).

Το ίδιο το Φανάρι ισχυρίζεται επισήμως ότι οι μητροπολίτες του (που συνήθως ποιμαίνουν πέτρες...) είναι προνομιούχοι έναντι των λοιπών ορθοδόξων επισκόπων.  Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να προσεχθεί: Η νεωτεριστική ζηζιούλειος εκκλησιολογία διαφοροποιεί το Φανάρι από ΟΛΕΣ τις λοιπές τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες. Κατά συνέπεια, το Φανάρι μόνο τυπικά μπορεί να θεωρηθεί ως μέλος του συλλόγου των ανά την Οικουμένη Ορθοδόξων Εκκλησιών. 

Πρεσβεύει μία διαφορετική εκκλησιολογία, που δεν είναι αυτή της αρχέγονης Εκκλησίας, αλλά καινούρο κατασκεύασμα, άρα αιρετική. Το Φανάρι εξελίσσεται σε παραεκκλησιαστική σέκτα εντός της Ορθοδοξίας. Νομίζω πως, από εδώ και πέρα, ό,τι και να τους συμβεί, το Φανάρι και οι Φαναριώτες θα είναι άξιοι της τύχης τους...

Γιά τους ακοινωνήτους και αιρετικούς οι Ιεροί Κανόνες ορίζουν τα εξής Όποιος συμπροσεύχεται με ακοινώνητο, ακόμη και μέσα σε ένα σπίτι, ας αφορίζεται (10ος Αποστολικός). Επίσκοπος ή Πρεσβύτερος ή Διάκονος εάν συμπροσευχήθηκε μόνο με αιρετικούς, ας αφορίζεται.

Αν όμως επέτρεψε σ’ αυτούς να κάνουν κάτι (να ιερουργήσουν) ως κληρικοί, ας καθαιρείται (45ος Αποστολικός). Να μην επιτρέπεται στους αιρετικούς να εισέρχωνται στον οίκο του Θεού, εφ’ όσον επιμένουν στην αίρεσι (6ος Κανών της εν Λαοδικεία Συνόδου).


 Ο αείμνηστος αγωνιστής Ιεράρχης Ελευθερουπόλεως κυρός Αμβρόσιος είχε γράψει μεταξύ άλλων για τις ερωτοτροπίες Πατριαρχείου και Βατικανού. "...Διατί αγνοεί ο γνωμοδοτήσας ότι εν τη εκκλησιαστική ζωή και ιστορία επανειλημμένως η ευθιξία των Ορθοδόξων συνειδήσεων ωδήγησεν εις διακοπήν μνημοσύνου όχι μόνον προ Συνοδικής καταδίκης του ενόχου, αλλά και προ της διά ρητού Κανόνος παροχής τοιούτου δικαιώματος; Αναφέρω μίαν συγκεκριμένην περίπτωσιν.

Όταν ο Κωνσταντινουπόλεως Νεστόριος απέρριψε τον όρον "Θεοτόκος", πολλοί των υπ' αυτών Κληρικών έπαυσαν αμέσως το μνημόσυνόν του, καίτοι ακόμη ούτε ο Νεστόριος είχε δικασθή, ούτε ο όρος αυτός είχε δογματισθή δι' επισήμου Συνοδικής αποφάσεως, ούτε καν υπήρχεν ο 15ος Κανών της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, ο δίδων δικαίωμα της παύσεως μνημοσύνου διά κηρυσσόμενα αιρετικά φρονήματα.

Οι Κληρικοί ούτοι κατεδικάσθησαν Συνοδικώς υπό του Νεστορίου, ως αντικανονικώς ενεργήσαντες (αυτό ακριβώς ζητεί και δι' ημάς ο γνωμοδοτών!). Τί συνέβη μετά ταύτα;

Πρώτον:Ο Άγιος Κύριλλος και ολόκληρος η Εκκλησία Αλεξανδρείας ηγνόησαν τελείως την καταδίκην των εν λόγω Κληρικών, επήνεσον αυτούς δι' ό,τι έπραξαν και εδέχοντο αυτούς εις εκκλησιαστικήν κοινωνίαν.

Δεύτερον: Η μετ' ολίγον συνελθούσα Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος, εξετάσασαν την διδασκαλίαν του Νεστορίου και ευρούσα αυτήν μη Ορθόδοξον, κατεδίκασεν μεν αυτόν, εδικαίωσε δε όσους είχον παύσει το μνημόσυνόν του προ Συνοδικής καταδίκης, ως ορθώς ενεργήσαντας.

Και ταύτα επαναλαμβάνομεν αιώνας όλους πριν υπάρξει επίσημον κανονικόν θέσπισμα (ο 15ος Κανών της Πρωτοδευτέρας) το οποίον να παρέχει ρητώς δικαίωμα παύσεως μνημοσύνου "προ Συνοδικής διαγνώσεως"! Τα αγνοεί αυτά ο γνωμοδοτήσας;

...Ο 15ος Κανών της Πρωτοδευτέρας δεν αξιοί να έχη καταδικασθή υπό Οικουμενικής Συνόδου μία διδασκαλία ως αίρεσις, ίνα θεμελιωθή δικαίωμα παύσεως μνημοσύνου του κηρρύσοντος ταύτην. Λέγει απλώς: "Δι' αίρεσιν τινά παρά των αγίων Συνόδων ή Πατέρων κατεγνωσμένην...". Αρκεί λοιπόν και η γνώμη των επί μέρους Πατέρων! (Άλλωστε ουκ ολίγα Δόγματα φέρονται εν τη ζωή και τη πράξει και τη διδασκαλία της Εκκλησίας και δεν έτυχον διατυπώσεως παρ' ουδεμιάς Οικουμενικής Συνόδου).

...Με ερωτά ο γνωμοδοτών: Έπρεπεν ο Πατριάρχης να ηρωτήση προηγουμένως εμέ αν ενέκρινον τα διάφορα διαβήματά του; Βεβαίως όχι! Ποίος είμαι εγώ ώστε να με ερωτήση ο Πατριάρχης; Θα ήτο τραγική δι' εμέ τοιαύτη αξίωσις!

Είχον όμως μίαν άλλην αξίωσιν: Να ερωτήση τας Συνόδους του 867, του 879, του 1009, του 1054, του 1341, του 1347, του 1351, του 1440, του 1441, του 1443, του 1450, του 1484, του 1722, του 1727, του 1838, του 1848, του 1895, να ερωτήση τους αγίους Πατέρας και τους σοφούς Διδασκάλους της Εκκλησίας, να ερωτήση τον άγιον Φώτιον, τον ιερόν Θεοφύλακτον, τον άγιον Γρηγόριον τον Παλαμάν, Συμεών τον Θεσσαλονίκης, τον άγιον Μάρκον Ευγενικό, τον Ευγένιον Βούλγαριν, τον Νικηφόρον Θεοτόκην, τον άγιον Νικόδημον, τον άγιον Νεκτάριον και λοιπούς και λοιπούς και λοιπούς, να ερωτήση πολλώ μάλλον, τας σεπτάς και θεοκινήτους Οικουμενικάς Συνόδους, αι οποίαι διά των αγίων και ιερών Κανόνων των απαγορεύουν,επί ποινή καθαιρέσεως, (ή όχι κ. Παναγόπουλε;), πάσαν συμπροσευχήν μετά αιρετικών, σχισματικών ή και ακοινωνήτων, και αν όλοι ενέκρινον τα διαβήματά του, τας δηλώσεις του, τας συμπροσευχάς του, τους εν γένει τρόπους του, τότε μάλιστα!

Ουδείς θα είχε δικαίωμα να διαφωνήση, ουδείς να διαμαρτυρηθή, ουδείς να εμποδίση. Όταν όμως ο Παναγιώτατος ενεργή αντιθέτως προς Συνόδους, προς Πατέρας, προς Κανόνας, ως εάν πάντες αυτοί να μη είχον αληθινήν αγάπην και να μη ενδιεφέροντο διακαώς διά την πλήρωσιν του Κυρίου "ίνα πάντες εν ώσιν", αλλά να ήσαν πλήρεις μίσους και αδιαφορίας, τότε και ημείς δικαιούμεθα (δικαιούμεθα ή υποχρεούμεθα, εκόντες άκοντες;) να ενεργήσωμεν αντιθέτως προς τον Παναγιώτατον!

Δι' ημάς υπέρ πάντα Πατριάρχην κείνται οι άγιοι Πατέρες, αι σεπταί Σύνοδοι, οι ιεροί Κανόνες. Και, ευρισκόμενοι τυχόν προ θλιβερών διλημμάτων υπακοής, θα προτιμήσωμεν (και ήδη προτιμώμεν) την υπακοήν προς τους Πατέρας, τας Συνόδους, τους Κανόνας! Λυπηρά και συγκλονιστικά τα οιαδήποτε διλήμματα, αλλ' όταν τίθενται, κάποια φευ! Η εκλογή πρέπει αφεύκτως να γίνη! Και δι' ημάς ερρίφθη ήδη ο κύβος! Ο Θεός μεθ' ημών!"

 



Δεν υπάρχουν σχόλια: