07 Οκτωβρίου, 2014

Η «ΕΙΣΠΗΔΗΣΗ» ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΣΕ ΜΕΓΑΡΑ ΚΑΙ ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ!

 

Η νέα αντιπαράθεση και όξυνση μεταξύ Φαναρίου και Εκκλησίας της Ελλάδος οφείλεται, στην από καιρού  αντικανονική εισπήδηση ετσιθελικά του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίου στην Εκκλησία της Ελλάδος και συγκεκριμένα στην Ιερά Μητρόπολη Μεγάρων και Σαλαμίνος.

Και αυτό διότι στην τοπική αυτή εκκλησιαστική επαρχία της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος επέλεξε το Φανάρι, για να βάλει σε εφαρμογή τα μύχια σχέδιά του, μίας δυναμικής επανόδου του στο εσωτερικό της Εκκλησίας της Ελλάδος το οποίο χρονολογείται από το 2007.

Η μη  ανάδειξη μάλιστα του αποδοκιμασθέντα για την Ιερά Μητρόπολη Ιωαννίνων από την Ι.Σ.Ι., της Εκκλησίας της Ελλάδος Αμφιλόχιου Στεργίου και επιστήθιου φίλου του κ. Βαρθολομαίου με την εκλογή του προ ημερών από το Φανάρι,  σε Μητροπολίτη Ανδριανουπόλεως και Εκπρόσωπό του στην Αθήνα, απαιτεί τους μη χαμηλούς τόνους των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος προς το Φανάρι, διότι αν μείνουν σιωπηλοί σε μια τέτοια ενέργεια, ο κ. Βαρθολομαίος πολύ σύντομα θα επαναλάβει αυτό το ολίσθημα κάπου αλλού, το οποίο θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ολέθρια σύγκρουση  την διοίκηση της Εκκλησίας.  

Συγκεκριμένα το Φανάρι και ο Μακαριστός Μητροπολίτης  Μεγάρων και Σαλαμίνος κυρός Βαρθολομαίος κατά παράβαση κάθε έννοιας εκκλησιαστικού Δικαίου και κανονικής τάξεως, συμφώνησαν και προχώρησαν χωρίς την έγκριση της Εκκλησίας της Ελλάδος το 2007, στην ανακήρυξη της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής στο Μάζι της Αττικής και του Ιερού Ναού της Παναγίας της Ιμβριώτισσας στη Σαλαμίνα ως σταυροπήγια!

Μάλιστα η συμφωνία αυτή παρανόμως προωθήθηκε και δημοσιεύτηκε στο Φύλλο της Ελληνικής Κυβερνήσεως (ΦΕΚ στις 31/12/2007)* τις ημέρες μάλιστα, που ασθενούσε ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Ως ήταν φυσικό από τις εξελίξεις που ακολούθησαν όχι μόνο δεν διατυπώθηκε καμιά διαμαρτυρία και αντίδραση τότε, αλλά το ζήτημα αποσιωπήθηκε. Και στην αντικανονική αυτή ενέργεια «εισπήδησης» του Φαναρίου ήρθαν να προστεθούν και να πολλαπλασιαστούν ξαφνικά  οι επισκέψεις του κ. Βαρθολομαίου στην Ελλάδα σε μια προσπάθεια υποτίθεται ανανέωσης της παραδοσιακής σχέσης με τον ελληνικό πιστό λαό.

Πάντως η δημοσίευση στο ΦΕΚ εκείνης της εποχής θα πρέπει σήμερα να προκαλέσει και πάλι συζήτηση, στην Ιερά Σύνοδο, αφού πλέον πρέπει να ληφθεί από την Ιερά Σύνοδο μία τελική απόφαση, ώστε να κλείσει αυτό το αντικανονικό θέμα.

Πως το Φανάρι έχει συμπεριλάβει, εάν έχει συμπεριλάβει στα επίσημα Πατριαρχικά Σταυροπήγια τα ανωτέρω; Δηλαδή έχει προχωρήσει στην έκδοση Πατριαρχικού Σιγιλλίου!!! άνευ της συνοδικής αποφάσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ
*Νομοκανονικόν καθεστώς
Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μαζίου Μεγάρων
και Ιερού Ναού Παναγίας Ιμβριωτίσσης Σαλαμίνος.
Πράξις 769

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΓΑΡΩΝ ΚΑΙ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ

Έχοντες υπ’ όψιν: α)τα υπό των θείων και ιερών Κανόνων (γ τς Β , θ , ιζ καί κη τς Δ΄ Οκουμενικς Συνόδου) και της ιεράς παραδόσεως διακελευόμενα περί της ηυξημένης, δεσποζούσης και υπεραρχικής θέσεως του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικού Πατριάρχου εν τη καθ’ ημάς Ορθοδόξω Εκκλησία και των εξ αυτών αδιαστάτως και καθολικώς ισχυόντων Πατριαρχικών ευθυνών, δικαιωμάτων και προνομίων, εξ ων ιδία το διδόναι απαντοχή Σταυροπήγια,

β)τας, συμφώνως τω προρρηθέντι Πατριαρχικώ προνομίω, Σταυροπηγιακάς καθιερώσεις, ενώπιον ημών αυτών, των εν τη καθ’ ημάς εκκλησιαστική Επαρχία κανονικώς και νομίμως ιδρυμένων και λειτουργούντων:

α)της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μαζίου Μεγάρων και

β)του εν Σαλαμίνι Ιερού Ναού Παναγίας Ιμβριωτίσσης του ομωνύμου Πνευματικού Κέντρου Ιμβρίων υπ’ Αυτού τούτου του Οικουμενικού Πατριάρχου, 

γ)τα υπ’ αριθμ. 944/17.10.1988 και 66/10.2.2000 σεπτά Πατριαρχικά και Συνοδικά Γράμματα, 

δ) τα διαλαμβανόμενα εν άρθροις:

1.3 παρ. 1 και 2 του εν ισχύι Συντάγματος,

2.1 παρ. 1,2,4, 29 παρ. 1 και 39 παρ. 1 του ν. 590/1977, «περί του καταστατικού χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος» (Φ.Ε.Κ. 146/τ.Α ),

3.27 του νόμου 3467/2006, «επιλογή στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ρύθμιση θεμάτων διοίκησης και εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. 128/τ.Α ),

4.μόνω του π.δ/τος 281/1988, «Ίδρυση της Ιεράς Ανδρικής Κοινοβιακής Μονής Αγίας Παρασκευής Μαζίου Μεγάρων» (Φ.Ε.Κ. 127/τ.Α ),
5.μόνω του «Καταστατικού Μοναστικού Κανονισμού της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μαζίου Μεγάρων» εις την ως έχει υπ’ αριθμ. 1/2007 Κανονιστικήν Πράξιν αυτής (Φ.Ε.Κ. 718, 11347/τ.Β /2007) ως και

ε)1.το υπ’αριθμ. 831/18.11.1988 ημέτερον έγγραφον και2. τας υπ’ αριθμ.619/22.6.2001 και 765/10.5.2007 (Φ.Ε.Κ 1356/τ.Β /2007) ημετέρας Πράξεις, βεβαιούμεν: ότι τη ημετέρα παρακλήσει η Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μαζίου Μεγάρων και ο εν Σαλαμίνι Ιερός Ναός Παναγίας Ιμβριωτίσσης, καθιερώθησαν ανεκκλήτως τη επικλήσει του Παναγίου Πνεύματος την 26.5.1999 και 20.10.2000 αντιστοίχως, υπό της Α.Θ.Π. του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, συνωδά τω αυτοδικαίω Αυτού προνομίω, εις Πατριαρχικά Σταυροπήγια

Όθεν, απολαύουσι μεν διηνεκώς των ιδιαζόντων και αρχαιόθεν ισχυόντων δια τα τοιαύτα εκκλησιαστικών δεσμίων, εξ ων και το μνημονεύειν εν τοις διατεταγμένοις του κανονικού ονόματος του εκάστοτε Οικουμενικού Πατριάρχου και το μηδεμίαν προς ουδένα έτερον πλην Αυτού έχειν εσαεί οίαν δη τίνα αναφοράν η και υποχρέωσιν διέπονται δε μετά και των εν αυτοίς προσηρτημένων μετοχιών(Φ.Ε.Κ. 1356/τ.Β /2007) αποκλειστικώς και μόνον υπό των καταστατικών αυτών κανονισμών (Φ.Ε.Κ.718, 1134/τ.Β /2007).

Η παρούσα ημών Πράξις προσκομισθήτω μεν πανευλαβώς τη Α.Θ.Π. τω Οικουμενικώ Πατριάρχη Βαρθολομαίω, επιδοθήτω δε τοις προδιαληφθείσιν Ιεροίς Πατριαρχικοίς Σταυροπηγίοις και διαφυλαχθήτω εν τω παρ’ ημίν Αρχείω προς μόνιμον και διηνεκή την παράσταση. 

Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Εν Μεγάροις, 13 Αυγούστου 2007
    
                Ο Μητροπολίτης
† Ο Μεγάρων και Σαλαμίνος Βαρθολομαίος



 

Δεν υπάρχουν σχόλια: