14 Οκτωβρίου, 2014

14/10/2014 - ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙ O ΟIΚΟΥΜΕΝΙΚOΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑIΟΣ

 

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ Πατριάρχης κ. Βαρθολομαος σθάνθη τν νάγκην, κατ τν περιοδείαν του ες τν Θράκην, ν πευθυνθ πρς τος γιορείτας κα ν τος διαβεβαιώση τι κατ τος θεολογικος διαλόγους μετ τν Παπικν δν προδίδεται ἡὈρθόδοξος Πίστις κα οτε θ προδοθ.

Ποος μως πιστεύει πλέον τν κεφαλν το Οκουμενικο Πατριαρχείου, ταν πάρχη σειρ νεργειν κα πράξεων, α ποαι μαρτυρον κριβς τ ντίθετον. Τοιαται πράξεις εναι:

1ον) Α συμπροσευχα κα τ συλλείτουργα μετ τν Παπικν. Κατ τν πίσκεψιν το προηγουμένου Πάπα κ. Βενεδίκτου ες τ Φανάριον, ο ψαλ μωδο το Οκουμενικο Πατριαρχείου τν πεδέχθησαν μ τν μνον «Ελογημένος ρχόμενος».ν κατ τν θείανΛειτουργίαν ες τν Πα τριαρχικν Ναν το γίου Γεωργίου πετράπη ες τν Πάπαν ν παγγείλη τ «Πάτερ μν».

2ον) Πρ τς πισκέψεως το Πάπα ες τ Φανάριον εχε μεσολαβήσει συμφωνία τς Ραβέννης, τν ποίαν πέγραψαν ο κπρόσωποι τς ρθοδόξου κκλησίας προκαλοντες τν κπληξιν διακεκριμένων κανονολόγων τν Παπικν. Ες τν Ραβένναν εχε γίνει συλλείτουργον Παπικν ρθοδόξων κα συμφώνως πρς «κύκλους» το μακαριστο ρχιεπισκό που θηνν κυρο Χριστοδούλου, τν ποον «Ο.Τ.» λεγχε διά τος φιλοπαπικος βηματισμούς του, εχεν πάρξει κα «κοινν ποτήριον».

3ον) Ες τν κολουθίαν τς γάπης συμμετεχον ες τ Οκουμενικν Πατριαρχεον Παπικο - Μονοφυσίται κι λλοι. Τν κολουθίαν εχε μεταδώσει τότε Κρατικ Τηλεόρασις (ΕΤ3) κα εχε προκληθ ναστάτωσις μεταξ τν πιστν κα τν ντίμων κληρικν. δ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραις κ. Σεραφεμ εχε καυτηριάσει τ γεγονς τονίζων τι α συμπροσευχα μετ πλανεμένων Χριστιανν παγορεύονται π τν ερν Κανόνων.

4ον) Αρετικο (ς ο Παπικο κλπ.) ο ποοι προσχωρον ες τς τάξεις τς ρθοδοξίας ντάσσονται πλέον νευ ρθοδόξου Βαπτίσματος. ναγνωρίζεται π το Οκουμενικο Πατριαρχείου τ Βάπτισμα τν αρετικν Παπικν ς κανονικόν, ν ως πρ τινός δν νεγνωρίζετο.

5ον) Τόσον Προηγούμενος Πάπας κ. Βενέδικτος σον κα σημερινς κ. Φραγκίσκος ναγνωρίζονται π τς κεφαλς το Φαναρίου (Οκουμενικο Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου) ς γιώτατοι πίσκοποι τς «Πρεσβυτέρας Ρώμης» κα ντιμετωπίζονται ς κανονικ μέλη τς κκλησίας.

6ον) Οκουμενικς Πατριάρχης ες πιστολήν του πρς τν σημερινν Πάπαν μιλε περ «διηρημένης κκλησίας» κα χι περ «Σχίσματος κα αρέσεως τν Παπικν». Ἐὰν πρχεν ν ργανον ες τν κκλησίαν, τ ποον θ λεγχε (ς συμβαίνει μ τος Μητροπολίτας τν ρθοδόξων κκλησιν) τ παραπτώματα κα τς κκλησιαστικάς - θεολογικάς κτροπάς το Οκουμενικο Πατριάρχου, εναι βέβαιον τι θ τν εχεν παναφέρει ες τν «τάξιν» θ τν εχε θέσει κτς ρθοδόξου κκλησίας.

λλ χει τ «μαχαίρι κα τ πεπόνι», ς λέγει λας κα θεωρε αυτν πρ πάντων τν Οκουμενικν Συνόδων κα τν ερν Κανόνων. Εις τν πολιτικν ταν νας πολιτικς θεωρε αυτν περάνω τν νόμων, προκαλε ντιδράσεις.  ταν κάποτε νδρέας Παπανδρέου δήλωσεν τι περάνω τν νόμων εναι λας προεκάλεσε μ τν δήλωσίν του πολιτικν κρίσιν κα πολιτικν θύελλαν.

Ες τν κκλησίαν α κεφαλα της χουν τν δυνατότητα ν παραβιάζουν ερος Κανόνας, Οκουμενικάς Συνόδους κα οδείς ν ντιδρ κ τν πισκόπων. ποιοι δ κ τν πισκόπων, τν καθηγουμένων ερν Μονν, θεολόγων, κληρικν κα πιστν ντιμετωπίζονται ς γραφικο, «σκληροπυρηνικοί» τς ρθοδόξου κκλησίας, ντιδρον κλπ. Εναι τρόπος ξουδετερώσεως λων κείνων, ο ποοι περασπίζονται τν πίστιν, τν παράδοσιν, τούς «νόμους κα τ Συντάγματα» τς ρθοδόξου κκλησίας.

7ον) Ες τν Ραβένναν, ς ποδεικνύεται π θέσεις τς Ρωσικς εραρχίας κα παντήσεις Σεβ. Μητροπολιτν το Οκουμενικο Πατριαρχείου πεφασίσθη τι πως Πάπας εναι Πρτος ες τν Δύσιν, τσι κα Οκουμενικς Πατριάρχης εναι - σχεδν - πρτος ες τν νατολήν.

Τ γεγονς χει προκαλέσει ντιπαραθέσεις κα εις πισκοπικος «κύκλους» τς κκλησίας τς λλάδος, ο ποοι ναγνωρίζουν τι Οκουμενικς πρέπει ν χη τ δικαίωμα ες τν νάληψιν πρωτοβουλιν, π τν προϋπόθεσιν τι ατα πρωτοβουλίαι) δν καταλύουν τ Συνοδικν Πολίτευμα τς ρθοδόξου κκλησίας.

Ες τν ρίζοντα, μως, διαφαίνεται (π ρθρα κα ναλύσεις Φαναριωτν πισκόπων) τάσις διά τν νάδειξιν το κάστοτε Οκουμενικο Πατριάρχου ες «Πρτον τς νατολς».λλωστε Οκουμενικς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαος προσφωνν ες τ Φανάριον τν Πάπαν Βενέδικτον τ επε δημοσίως:«σ εσαι πρτος ες τν κκλησίαν το ποστόλου Πέτρου κα γ πρτος ες τν κκλησίαν το ποστόλου νδρέου». Οδείς μως δωσε σημασίαν ες τ σημεον ατ τς προσφωνήσεως, τν ποίαν μετέδιδεν π εθείας κρατικ τηλεόρασις (ΕΤ-3).

8ον) Ες τν κοινν διακήρυξιν το Οκουμενικο Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου κα το Πάπα Φραγκίσκου ες τ εροσόλυμα διεκηρύχθη τι ρθόδοξος Εκκλησία δν κφράζει λόκληρον τν λήθειαν τς Πίστεως λλ μέρος της. διακήρυξις ατ δν ναιρε τ Σύμβολον τς Πίστως περ τς Μίας, γίας, Καθολικς κα ποστολικς κκλησίας;

Ες τν προκειμένην περίπτωσιν Οκουμενικς Πατριάρχης δν προσχωρε ες τν θεωρίαν τν Κλάδων, τν ποίαν γνωρίζει πολ καλ νας πίσκοπός του, ποος ναπτύσσει τν θεωρίαν τν δύο Πνευμόνων ες τν κκλησίαν ( νας Παπικός, λλος ρθόδοξος) σν ν εμεθα μία κκλησία; Θ δυνάμεθα ν παραθέσωμε κα πολλ λλα παραδείγματα (δν πεκτεινόμεθα ες τν ναγνώρισιν τν Μονοφυσιτν κλπ. ς κανονικς κα μ αρετικς πλέον κκλησίας), λλ σταματμεν.

ταν α πράξεις βοον διά τν προδοσίαν τς Πίστεως, δν χεις τ δικαίωμα ν κάμνης δηλώσεις κ το σφαλος, γνωρίζων τι δν χει τ κατάλληλον κροατήριον, ς συνέβη ες τν Θράκην (Σουφλίον), διά ν παντήση εις τν δήλωσιν τι ες τος Θεολογικος Διαλόγους δν προδίδεται Πίστις. κόσμος τ χει τούμπανον κα τ Οκουμενικν Πατριαρχεον «κρυφ καμάρι».

Γ. Ζ

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: