27 Μαΐου, 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
ερ Σύνοδος μ νησυχία κα θλίψη παρακολουθε, τ σα συμβαίνουν καί ξαγγέλλονται, σχετικ μ τν τρόπο συμπεριφορς κα ζως μις μερίδας συνανθρώπων μας. Ο ν λόγ, νδρες κα γυνακες, ποκινούμενοι κα παρασυρόμενοι π νάλογες μάδες το ξωτερικο καί πό τ σύγχυση τς διας τς συνείδησής τους, ποστηρίζουν κα διαδηλώνουν τι συνάφεια νθρώπων το δίου φύλου ( μοφυλοφιλία) εναι φυσιολογικς τρόπος συμπεριφορς, γι᾿ ατ κα πιλογή τους ατ πρέπει ν τυγχάνει νομικς κατοχύρωσης κα κοινωνικς ποδοχς. Προκειμένου, μάλιστα, ν πιτύχουν το σκοπο τους, προγραμματίζουν κδηλώσεις, «περηφάνειας», πως τίς ποκαλον.

Διαψεύδονται, μως, κα λέγχονται π τν γία Γραφή, ποία διδάσκει τι Θεός «π᾿ ρχς ρσεν καί θλυ ποίησε τος νθρώπους» (Ματθ. 18,14) κα ελόγησε μ τ μυστήριο το γάμου τν ννομη συζυγία (φ. 5:32).  Ταυτόχρονα λόγος το Θεο καταδικάζει τν μοφυλοφιλία κα προειδοποιε μ βαρύτατες συνέπειες τος θιαστες της: «Μή πλανσθε· οτε πόρνοι... οτε μοιχοί οτε μαλακοί (θηλυπρεπες καί γυναικώδεις) οτε ρσενοκοται... βασιλείαν Θεο ο κληρονομήσουσι» (Α΄ Κορ. 6,9-10). Γι᾿ ατ κα ο μοφυλόφιλες σχέσεις ποτελον θική κτροπ κα συνιστον τίμωση το νθρωπίνου προσώπου (Ρωμ. 1, 24-28).

κκλησία κα πιστήμη θεωρον τν μοφυλοφιλία ς πτώση κα σθένεια το νθρωπίνου προσώπου, κα χι φυσιολογικ τρόπο ζως κα πιλογς. Γι᾿ ατ κα συνιστον σωστ ντιμετώπιση κα θεραπεία κα ναντιώνονται στ θεσμική κα κοινωνικ στήριξη κα ποδοχή της. Τ τραγικ ποτελέσματα τς μοφυλοφιλίας σ τοπικ κα παγκόσμιο πίπεδο, μ τ χαλάρωση τς θικς συμπεριφορς, μ τν αξηση τν κρουσμάτων παιδεραστίας, μ τς ναρίθμητες περιπτώσεις θυμάτων τς νίατης σθένειας το AIDS τν μοφυλοφίλων, μ τν ξαρση τν διαζυγίων κα τς διάλυσης οκογενειν, μ τν φύσικη-υοθέτηση τέκνων κ.., ποτελον τ πι σχυρά πιχειρήματα γι τν τυπο ατ τρόπο ζως.

ς κκλησία στεκόμαστε πάντοτε μ συμπάθεια κα κατανόηση δίπλα στν κάθε πεπτωκότα συνάνθρωπό μας κα τν βλέπομε ς «κατ᾿ εκόνα» Θεο δελφό μας. σφαλς κα καταδικάζομε τς πράξεις του, φόσον ατς ρχονται σ ντίθεση μ τ λόγο το Θεο. Τν διο, μως, τν γαπομε κα τν συνδράμομε, φόσον τ θέλει, κα εχόμαστε κα προσευχόμαστε ν νανήψει, ν συναισθανθε τν πτώση του κα ν ζητήσει τ λεος το Θεο

Παράλληλα, στος κρίσιμους ατος καιρούς πο διερχόμαστε ς λας στν Κύπρο, καλομε τ χριστεπώνυμο πλήρωμα τς κκλησίας μας ν μείνει προσηλωμένο στς ναλλοίωτες κα διαχρονικς λήθειες τς πίστης μας, ο ποες καταξιώνουν τν νθρωπο νώπιον το Θεο κα τν καθιστον ξιοπρεπ μέσα στ οκογενειακ κα κοινωνικό του περιβάλλον.
ερ ρχιεπισκοπ Κύπρου

 Σχόλια του Μητροπολίτου Ταμασού κ. Ησαΐα
για το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου
 
 Η Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία τάσσεται εναντίον κάθε μορφής βίας, αλλά και οποιουδήποτε είδους διάκρισης, όπως θρησκευτικής, χρώματος, φυλής, φύλου, ιδεολογικής ή πολιτικής επιλογής.Η Εκκλησία, ως μητέρα, δέχεται τους πάντας, ανεξαρτήτως των παθών τους,  του τι πιστεύουν και πώς συμπεριφέρονται, και παρέχει σ’  αυτούς τη βοήθεια που χρειάζονται και τους συνδράμει, όπως, ακριβώς, έπραξε και ο ιδρυτής της, ο φιλάνθρωπος και ελεήμων Ιησούς Χριστός, ο οποίος, κατά τον αποστολικό λόγο, «πάντας νθρώπους θέλει σωθναι κα ες πίγνωσιν ληθείας λθεν» (Β΄ Τιμ. 2, 25).

Ενώ, όμως, η Εκκλησία αποδέχεται τους πάντας, ωστόσο απορρίπτει και καταδικάζει την αμαρτία, γι’ αυτό και, όταν ο Θεός συγχωρεί τον αμαρτωλό, τον νουθετεί και του λέει, «πορεύου καί μηκέτι μάρτανε» (Ιω. 5, 14).Αυτήν ακριβώς τη συγχώρεση και τη νουθεσία έχει ως στόχο του να τονίσει το Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου, το οποίο έγινε με πολλή αγάπη, προβληματισμό και κατανόηση προς όλους τους ανθρώπους.

Τούτο προέκυψε, παράλληλα,  και λόγω του αιτήματος πολλών πιστών, οι οποίοι ζήτησαν και επισήμως τη θέση της Εκκλησίας, αισθανόμενοι την πρόκληση, εξαιτίας των πρόσφατων δημοσιευμάτων και δραστηριοτήτων των ομοφυλοφίλων, που παρατηρούνται στους έσχατους καιρούς που ζούμε και προσβάλλουν τα χρηστά ήθη και διαβρώνουν τις αρχές της χριστιανικής οικογένειας.

 Οι θέσεις αυτές της Εκκλησίας συμπίπτουν με τις σοβαρές επιστημονικές μελέτες, σε σχέση με το πιο πάνω θέμα, γι’  αυτό η Εκκλησία και η Βιοηθική θεωρούν την ομοφυλοφιλία ως ασθένεια και πάθος του ανθρωπίνου προσώπου, που πρέπει να τύχει ιατρικής και πνευματικής βοήθειας και θεραπείας.

Ιερά Μητρόπολις Ταμασού και Ορεινής

Δεν υπάρχουν σχόλια: