05 Ιανουαρίου, 2014

5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ † ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ



Κατά Μάρκον Α΄ 1 - 8

Αρχή του Ευαγγελίου Ιησού Χριστού, υιού του Θεού. Ως γέγραπται εν τοις προφήταις, ιδού εγώ αποστέλλω τον άγγελόν μου προ προσώπου σου, ός κατασκευάσει την οδόν σου έμπροσθέν σου. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, ετοιμάσατε την οδόν Κυρίου, ευθείας ποιείτε τας τρίβους αυτού. Εγένετο Ιωάννης βαπτίζων εν τη ερήμω και κηρσσων βάπτισμα μετανοίας εις άφεσιν αμαρτιών. 


Και εξεπορεύετο προς αυτόν πάσα η Ιουδαία χώρα και οι Ιεροσολυμίται, και εβαπτζοντο πάντες εν τω Ιορδάνη ποταμώ υπ’ αυτού εξομολογούμενοι τας αμαρτίας αυτών. Ήν δε ο Ιωάννης ενδεδυμένος τρίχας καμήλου και ζώνην δερματίνην περί την οσφύν αυτού, και εσθίων ακρίδας και μέλι άγριον. Και εκήρυσσε λέγων. Έρχεται ο ισχυρότερός μου οπίσω μου, ού ουκ ειμί ικανός κύψας λύσαι τον ιμάντα των υποδημάτων αυτού. Εγώ μεν εβάπτισα υμάς εν ύδατι, αυτός δε βαπτίσει υμάς εν Πνεύματι αγίω.



Μετάφραση Περικοπής

Αρχή του Ευαγγελίου (Ευαγγέλιο: χαρμόσυνο άγγελμα) για Τον Ιησού Χριστό, Τον Υιό Του Θεού. Έχει γραφεί και στα βιβλία των προφητών: «να, στέλνω τον αγγελιοφόρο μου πριν από Σένα, για να προετοιμάσει τον δρόμο Σου. Μια φωνή που φωνάζει δυνατά στην έρημο, λέει: Ετοιμάστε το δρόμο του Κυρίου και κάντε ίσια τα μονοπάτια να περάσει».

Σύμφωνα με τα λεχθέντα αυτά των προφητών, παρουσιάστηκε ο Ιωάννης, ο οποίος κήρυττε μετάνοια, βαπτίζοντας στην έρημο για τη συγχώρεση των αμαρτιών. Πήγαιναν σ’ αυτόν (τον Ιωάννη) όλοι οι κάτοικοι της Ιουδαίας και των Ιεροσολύμων κι εκείνος τούς βάπτιζε στον ποταμό Ιορδάνη, καθώς ομολογούσαν τις αμαρτίες τους. 

Ο Ιωάννης φορούσε ρούχο από τρίχες καμήλας και δερμάτινη ζώνη στη μέση του, έτρωγε βλαστάρια χόρτων (ακρίδες) και μέλι από άγριες μέλισσες. Στο κήρυγμα του τόνιζε: «Έρχεται έρχεται μένα από μένα Εκείνος που είναι πιο ισχυρός και που εγώ δεν είμαι άξιος να σκύψω και να λύσω το κορδόνι από τα παπούτσια Του. Εγώ σάς βάφτισα με νερό, Αυτός όμως θα σας βαφτίσει με Άγιο Πνεύμα».
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: