28 Απριλίου, 2013

ΤΟΝ ΝΥΜΦΙΟΝ ΑΔΕΛΦΟΙ ΑΓΑΠΗΣΩΜΕΝ



Η Εκκλησία ονομάζει Μεγάλες και Άγιες αυτές τις ημέρες της εβδομάδος αυτής γιατί έχουν, μέσα στο λειτουργικό κύκλο της, έναν καθοριστικό σκοπό. Τοποθετούν όλες τις ιερές ακολουθίες στην προοπτική του Τέλους μας υπενθυμίζουν το εσχατολογικό νόημα τον Πάσχα. Συχνά η Μεγάλη Εβδομάδα χαρακτηρίζεται σαν περίοδος γεμάτη με «ωραιότατες παραδόσεις» και «έθιμα», σαν ξεχωριστό τμήμα του εορτολογίου μας. Τα ζούμε όλα αυτά από την παιδική μας ηλικία σαν ένα ελπιδοφόρο γεγονός που γιορτάζουμε κάθε χρόνο, θαυμάζουμε την ομορφιά των ακολουθιών, τις επιβλητικές πομπές και προσβλέπουμε με κάποια ανυπομονησία στο Πασχαλινό τραπέζι…Και υστέρα, όταν όλα αυτά τελειώσουν, ξαναρχίζουμε την κανονική μας ζωή. Αλλά άραγε καταλαβαίνουμε πως όταν ο κόσμος αρνήθηκε τον Σωτήρα του, όταν ο Ιησούς «ήρξατο αδημονείν» και έλεγε: «περίλυπος εστίν η ψυχή μου έως θανάτου», και όταν πέθανε στο Σταυρό, τότε η «κανονική ζωή» σταμάτησε;  Δεν είναι πια δυνατόν να υπάρξει «κανονική ζωή» γιατί ακριβώς αυτοί που φώναζαν «Σταύρωσον Αυτόν!», αυτοί που Τον έφτυναν και Τον κάρφωναν στο Σταυρό ήταν… «κανονικοί άνθρωποι».

Τον μισούσαν και Τον σκότωσαν ακριβώς γιατί τους τάραξε, τους χάλασε την «κανονική» ζωή τους. Και ήταν πραγματικά ένας τέλεια «κανονικός» κόσμος αυτός που προτίμησε το σκοτάδι και το θάνατο από το φως και τη ζωή…Με το θάνατο όμως του Χριστού ο «κανονικός» κόσμος και η «κανονική » ζωή καταδικάστηκαν αμετάκλητα. Ή μάλλον, θα λέγαμε ότι αποκαλύφθηκε η αληθινή, η ανώμαλη φύση τους, η ανικανότητα τους να δεχθούν το Φως αποκαλύφθηκε η τρομερή δύναμη του κακού μέσα τους. «Νυν κρίσις εστίν του κόσμου τούτου  νυν ο άρχων του κόσμου τούτου εκβληθήσεται έξω» (Ιω. 12, 31). Το Πάσχα σημαίνει το τέλος «αυτού του κόσμου». Με το Θάνατο και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού συντελέστηκε αυτό το τέλος, που μπορεί να διαρκέσει εκατοντάδες αιώνες, χωρίς να αλλοιώνει τη φύση του χρόνου τον οποίο ζούμε σαν «έσχατο καιρό».«Και οι χρώμενοι τω κόσμω τούτω ως μη καταχρώμενοι παράγει γαρ το σχήμα του κόσμου τούτου» (Α’ Κορ. 7, 31). Η λέξη Πάσχα σημαίνει πέρασμα, διάβαση. Η γιορτή της Διάβασης (Πάσχα) ήταν για τους Εβραίους η ετήσια ανάμνηση όλης της ιστορίας της σωτηρίας τους  της σωτηρίας σαν πέρασμα από τη σκλαβιά των Αιγυπτίων στην ελευθερία, από την εξορία στη γη της επαγγελίας.

Ήταν επίσης η προσδοκία της τελικής διάβασης στη Βασιλεία του Θεού. Και ο Ιησούς Χριστός έγινε η εκπλήρωση αυτού του Πάσχα, έγινε το Πέρασμα. Αυτός πραγματοποίησε την τελική διάβαση από το θάνατο στη ζωή από τούτο τον «παλαιό κόσμο» στον «καινό κόσμο», στον «καινό χρόνο» της Βασιλείας του Θεού. Ο Χριστός έδωσε και σε μας τη δυνατότητα για μια τέτοια διάβαση. Ζώντας «εν τω κόσμω τούτω» μπορούμε ταυτόχρονα να μην είμαστε «εκ του κόσμου τούτου», δηλαδή να ελευθερωθούμε από τη σκλαβιά στο θάνατο και την αμαρτία και να συμμετέχουμε στον «επερχόμενο αιώνα». Για να γίνει αυτό θα πρέπει και εμείς επίσης να πραγματοποιήσουμε τη δική μας, την προσωπική διάβαση να καταδικάσουμε τον παλαιό Αδάμ μέσα μας, να «ενδυθούμε» τον Χριστό – αυτό δηλαδή που γίνεται στο βάπτισμα με την τριπλή κατάδυση και που είναι σύμβολο θανάτου – και να ζήσουμε την αληθινή ζωή εν Θεώ…Μόνον έτσι το Πάσχα δεν γίνεται μια ετήσια ανάμνηση – ιεροπρεπής και ωραία  γεγονότων του παρελθόντος. Αλλά είναι το Γεγονός που μας προσφέρθηκε και αποτελεσματικά μας αποκαλύπτει ότι ο παρών κόσμος μας, ο χρόνος μας, η ζωή μας έφτασαν στο Τέλος τους και ταυτόχρονα μας αναγγέλλει την Αρχή της νέας ζωής… 

Οι τρεις, λοιπόν, πρώτες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας έχουν σαν σκοπό να μας παρουσιάσουν, σαν πρόκληση, αυτό το εσχατολογικό νόημα του Πάσχα και να μας προετοιμάσουν να το καταλάβουμε και να το αποδεχτούμε.

1.Η εσχατολογική αυτή πρόκληση αποκαλύπτεται πρώτα-πρώτα με το κοινό και για τις τρεις ημέρες, τροπάριο: «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα ανάξιος δε πάλιν, ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθής, ίνα μη τω θανάτω παραδοθής, και της Βασιλείας έξω κλεισθής  αλλά ανάνηψον κράζουσα Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο θεός δια της Θεοτόκου, ελέησον ημάς» Το «μέσον της νυκτός» (μεσονύκτιο) είναι η στιγμή κατά την οποία η ημέρα φτάνει στο τέλος της και μια νέα ημέρα αρχίζει. Ακριβώς γι’ αυτό το μεσονύκτιο γίνεται το σύμβολο του χρόνου στον οποίο ζούμε σαν χριστιανοί. Γιατί η Εκκλησία από τη μια πλευρά ζει μέσα σ’ αυτό τον κόσμο συμμετέχοντας στις αδυναμίες του και σ’ όλες τις τραγωδίες. Από την άλλη πλευρά η αληθινή της ύπαρξη δεν είναι «εκ του κόσμου τούτου», γιατί είναι η Νύμφη του Χριστού και η αποστολή της είναι να αναγγείλει και να αποκαλύψει τη Βασιλεία του Θεού και την «καινή ημέρα». Η ζωή της είναι μια αιώνια αναμονή, μια συνεχής και άγρυπνη προσδοκία αυτής της νέας Ημέρας… 

Αλλά εμείς ξέρουμε πολύ καλά πόσο ισχυρός είναι ο δεσμός μας με την «παλαιά ημέρα», με τον κόσμο, με τα πάθη του και τις αμαρτίες. Ξέρουμε πόσο βαθιά ακόμα ανήκουμε στον «κόσμο τούτο». Είδαμε το φως, γνωρίσαμε τον Χριστό, ακούσαμε για την ειρήνη, τη χαρά, τη νέα «εν Χριστώ ζωή» και παρ’ όλα αυτά ο κόσμος μας κρατάει σκλάβους του. Αυτή η αδυναμία, αυτή η συνεχής προδοσία του Χριστού, αυτή η ανικανότητα να δώσουμε ολόκληρη την αγάπη μας στο μόνο πραγματικό αντικείμενο αγάπης, εκφράζονται τέλεια στο εξαποστειλάριο των τριών αυτών ημερών: «Τον νυμφώνά σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον και ένδυμα ουκ έχω, ίνα εισέλθω εν αυτώ λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, Φωτοδότα και σώσόν με»

2.Το ίδιο θέμα παρουσιάζεται στα Ευαγγελικά αναγνώσματα αυτών των ημερών. Πρώτα απ’ όλα ολόκληρο το κείμενο των τεσσάρων Ευαγγελίων (ως το Ιω. 13, 31) διαβάζεται στις Ώρες (πρώτη, τρίτη, έκτη και εννάτη). Αυτή η ανακεφαλαίωση δείχνει ότι ο Σταυρός είναι η ολοκλήρωση της ζωής και της διακονίας του Ιησού Χριστού. Δίνει το κλειδί για τη βαθύτερη κατανόηση αυτής της ζωής. Καθετί στο Ευαγγέλιο οδηγεί σ’ αυτή την έσχατη ώρα του Ιησού και όλα γίνονται κατανοητά μέσα σ’ αυτό το φως. Γι’ αυτό κάθε ακολουθία αυτών των ημερών έχει ειδικό Ευαγγελικό ανάγνωσμα:

Μεγάλη Δευτέρα - Στον Όρθρο διαβάζεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (21, 18- 43) η ιστορία της «ξηρανθείσης συκής». Η συκιά εδώ είναι το σύμβολο του κόσμου που δημιουργήθηκε από τον Θεό να φέρει πνευματικούς καρπούς και απέτυχε ν’ ανταποκριθεί στο Δημιουργό του.
 




ΑΠΟ ΤΟ ΩΣΑΝΝΑ ΣΤΟ «ΑΡΩΝ ΑΡΩΝ ΣΤΑΥΡΩΣΟΝ ΑΥΤΟΝ "...

ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΚΟΥΣΙΟΝ ΠΑΘΟΣ
Περάσαμε και εφέτος, μέσα από το αγωνιστικό στάδιο της Μ. Τεσσαρακοστής. Διήλθαμε την ανακαινιστική οδό της μετανοίας. Κολυμβήσαμε στο πέλαγος της νηστείας. Την ψυχωφελή πληρώσαμε Τεσσαρακοστή. Και σήμερα Κυριακή των Βαΐων, αναφωνούντες κι εμείς το «Ωσαννά, ευλογημένος, ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου» μετά Βαΐων και κλάδων, εισερχόμεθα στην Αγία και Μ. Εβδομάδα. Προχωράμε στην κορύφωση του μεγίστου των Μυστηρίων. Της αφάτου δι’ ημάς Θείας οικονομίας. Στο μεγαλείο του Σταυρού, στο θαύμα του ζωογόνου Τάφου, στο θρίαμβο της Αναστάσεως. Η Αγία και Μ. Εβδομάδα διανοίγεται και πάλι μπροστά μας.  Το αποκορύφωμα και το επιστέγασμα της πνευματικής πορείας που ξεκινήσαμε την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου και που όλες αυτές τις ημέρες, έχοντας σ’ αυτήν στραμμένο το βλέμμα μας, με πόθο ιερό και καρδιά γεμάτη κατάνυξη ,φτάνουμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, στην εβδομάδα των Αγίων και Αχράντων Παθών.

Από τις 52 εβδομάδες που έχει όλος ο χρόνος μόνο η εβδομάδα των Παθών του Κυρίου, ονομάζεται Μεγάλη και Αγία. Γιατί; Ούτε τα ημερονύχτιά της είναι μεγαλύτερα, ούτε οι ώρες της.  Ο ιερός Χρυσόστομος εξηγώντας την μοναδική αυτή ονομασία τονίζει: «Μεγάλη» λέγεται διότι «μεγάλα τινά και απόρρητα τυγχάνει τα υπάρξαντα ημίν εν αυτή αγαθά». Αληθώς Μέγας είναι Εκείνος που αποτελεί το κέντρο αναφοράς, λατρείας και τιμής κατά τη διάρκειά της. Μικροί και αδύναμοι οι άνθρωποι. Συγκλονισμένοι παρακολουθούν και συμμετέχουν στο δράμα του Γολγοθά, όπου πάσχει ο Μεγάλος Θεός.Ακόμη τα γεγονότα που συνέβησαν και που η αγία μας Ορθοδοξία αναπαριστά μέσα απ' την λατρεία της είναι μοναδικά και μεγάλα. Πολλά γεγονότα, αναρίθμητα, έχει καταγράψει η ανθρωπίνη Ιστορία, μικροτέρας ή μεγαλυτέρας σημασίας για τις τύχες του κόσμου. Τα γεγονότα όμως που έλαβαν χώρα την Μεγάλη Εβδομάδα δεν μπορούν να συγκριθούν με όποιο άλλο ιστορικό συμβάν. Καμιά άλλη μάχη δεν μπορεί να συγκριθεί με τη μεγάλη μάχη που δόθηκε στο Γολγοθά και στο «κενό μνημείο» γιατί του διαβόλου καταλύθηκε τυραννία. Ο Παράδεισος ανοίχτηκε. Ο ουρανός προσπελάσιμος έγινε.

Οι άνθρωποι με τους αγγέλους αναμείχτηκαν.

Το μεσότοιχο του φραγμού σηκώθη. Είναι δηλαδή η Εβδομάδα αυτή αδελφοί μου μεγάλη γιατί μέσα σ’ αυτήν συγκαιφαλαιούται το θαύμα του Χριστιανισμού, τελεσιουργείται και τελειώνεται το μέγα και μοναδικό Μυστήριο της Θείας συγκαταβάσεως, κορυφώνεται η δόξα της Ορθοδοξίας. Είναι μεγάλη γιατί ο ίδιος ο Θεός, για χάρη δική μας οδηγείται στα άγια και σωτήρια και φρικτά πάθη. «Τους εμπτυσμούς, τα ραπίσματα, τα κολαφίσματα, τας ύβρεις, τους γέλωτας, την πορφυράν χλαίναν, τον κάλαμον, τον σπόγγον, το όξος, τους ήλους, την λόγχην. Και προ πάντων τον σταυρόν και τον θάνατον».Είναι μεγάλη γιατί…μεγάλη και η δική μας υποκρισία, ο εγωισμός, η αγνωμοσύνη, η κακία και η αχαριστία. Σήμερα με ενθουσιασμό φωνάζουμε «Ωσαννά», αύριο αλλόφρονες θα κραυγάζουμε «Σταυρωθήτω». Θριαμβευτική και μεγαλόπρεπος η είσοδος του Ιησού στα Ιεροσόλυμα. Πλήθη αναρίθμητα συγκεντρώθηκαν για να ζητωκραυγάσουν τον Κύριο της ζωής και του θανάτου. Τον ανακαινιστή του κόσμου, τον αναμορφωτή της ζωής, τον αναμενόμενο Μεσσία. Τέτοια ήταν η υποδοχή ώστε, «Εισελθόντος αυτού εις Ιεροσόλυμα εσείσθη πάσα η πόλις». Αυτός προχωρεί και κλάιει. Εισέρχεται στη αγία πόλη. Εισέρχεται «καθήμενος επί πώλον όνου» πάνω σε ένα ταπεινό γαιδουράκι,γνωρίζοντας ότι στην κορυφή του Γολγοθά τον περιμένει ο Σταυρός. Δακρίζει γιατί γνωρίζει ότι όλος αυτός ο κόσμος, όλος αυτός ο ενθουσιασμός , αμέσως μετά άρδην θα μετατραπεί.

Το μίσος, ο φθόνος, ο φανατισμός, η εκδίκηση, θα μεταβάλουν το «Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου», σε «Αρων άρων σταύρωσον Αυτόν». Αλλά, η ιστορία αυτή είναι τόσο παλιά, μα και τόσο καινούρια. Ο Χριστός σταυρώθηκε μεν περισσότερο πριν από 2000 χρόνια, αλλά έκτοτε συνεχίζει καθημερινά να ξανασταυρώνεται. Το «Ωσαννά» και το «Σταυρωθήτω», στο πρόσωπο του Χριστού είναι δυο  έννοιες που ποτέ δεν ξεχώρισαν, ποτέ δεν έπαψαν να συνοδεύουν το Χριστό, και παράλληλα να είναι η πτώση και η ανάσταση η δική μας. Ακούει και σήμερα ο Χριστός το «Σταυρωθήτω», από πολλούς και διαφόρους. Από αυτούς που το ευαγγέλιο στέκεται εμπόδιο στα άνομα σχέδια τους. Από αυτούς που βάζουν μέσα σε καλούπια τη διδασκαλία Του, που τον χρησιμοποιούν σύμφωνα με τα συμφέροντα τους, και τον εκμεταλλεύονται για τις προσωπικές τους επιδιώξεις. 

Ακούει το «Σταυρωθείτω» από αυτούς που δεν διστάζουν να τον ανταλλάξουν με το χρυσό στην πρώτη ευκαιρία, από αυτούς που εύκολα τον ξεπουλάνε και τον αποστρέφονται μη τυχόν και διακινδυνεύσουν τον ευδαιμονισμό τους, κάτι δικό τους. Ο Χριστός ξανασταυρώνεται, απ’ τους διώκτες της πίστεως, τους καταφρονητές της Εκκλησίας. Χιλιάδες οι στομφώδεις διαλέξεις, οι πομπώδεις στα τηλεοπτικά παράθυρα αμπελοφιλοσοφίες, ατέλειωτη η αμφισβήτηση από γνωστούς και μη εξαιρετέους αρνητές του. Σε τόνους μετριέται η μελάνη που καθημερινά χύνεται, με στόχο μοναδικό να σπιλωθεί το όνομά Τουνα υβριστεί η θεότητά Του, να συκοφαντηθεί και να γελοιοποιηθεί η εκκλησία Του. Δηλητήριο δραστικότατο, περιτυλιγμένο με το χρυσόχαρτο, άλλοτε της ελευθερίας, άλλοτε της δημοκρατίας, άλλοτε της τέχνης, που προσπαθεί να δηλητηριάσει τις ψυχές και να κρημνίσει την πίστη. Μα ο Χριστός ξανασταυρώνεται και από μας τους ίδιους . 

Ως πρόβατον επί σφαγή  ήχθη, σαν αρνάκι που το πάνε στην σφαγή πήγε ο Χριστός, «εαυτόν παρεδίδου υπέρ της του κόσμους ζωής» χωρίς να βγάλει λέξη, χωρίς να παραπονεθεί για όλα όσα του καταμαρτυρούσαν και τελικά σταυρώθηκε και πέθανε για εμάς που τον καταδικάσαμε, που τον κατακρίναμε και τον κατακρίνουμε και σήμερα, που τον βλασφημούμε αυτόν και της Εκκλησία Του,  που τον συκοφαντήσαμε, που τον πουλήσαμε για 30 αργύρια. που τον θανατώσαμε.Σήμερα λοιπόν αυτήν την Αγία εβδομάδα, ας κλάψει ο καθένας για τα δικά του πάθη και τις δικές του αμαρτίες, ας θρηνήσει για τις πράξεις του ο καθένας μας, πλούσιοι και φτωχοί… ώστε να υποδεχτούμε την Σταύρωση και την Ανάστασή του με καθαρή ψυχή και καρδιά ανανεωμένοι και εσωτερικά αναγεννημένοι. Να σταυρώσουμε τις σκέψεις μας και  τα αμαρτωλά έργα μας.

Οφείλουμε και εμείς δηλαδή με  κεκαθαρμένες διανοίες να συμπορευθούμε και να συσταυρωθούμε με τον Χριστό. Μην περάσει η εβδομάδα αυτή σαν μια κοινή εβδομάδα και μετά γυρίσουμε πάλι στα ίδια.  Μην περάσει η εβδομάδα αυτή και δούμε τα γεγονότα Της με μάτι  με ένα μάτι τυπικό, με ένα μάτι απαθείας ή συμφεροντολογικά και μετά επιστρέψουμε στα ίδια και χειρότερα.. Οφείλουμε να δούμε την Μεγ Εβδομάδα με μάτι πίστεως, πίστεως πραγματικής και όχι επιφανειακής. 

Γιατί μόνο με το μάτι της πίστεως θα μπορέσουμε να ατενίσουμε το μυστήριο που κρύβει ο Σταυρός και η Ανάσταση, γιατί μόνο με το μάτι της πίστεως θα μπορέσουμε να βιώσουμε ένα Πάσχα Άγιο. 

ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ Ο ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ


Η Κυριακή μετά το Σάββατο του Λαζάρου είναι η Κυριακή των Βαΐων. Πρόκειται για την τελευταία Κυριακή της Σαρακοστής και ταυτόχρονα την πρώτη ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας. Ημέρα αφιερωμένη στην είσοδο του Ιησού στην Ιερουσαλήμ. Όπως μας αναφέρουν οι Ευαγγελιστές, την επόμενη ημέρα της αναστάσεως του Λαζάρου, ο Ιησούς ζήτησε από τους μαθητές του, να του βρουν ένα γαϊδουράκι. Πάνω σε αυτό σκόπευε να πάει στην Ιερουσαλήμ. Εκείνες τις ημέρες είχε μαζευτεί πολύς κόσμος στην πόλη, για τον εορτασμό του Εβραϊκού Πάσχα. 
Το Εβραϊκό Πάσχα ήταν γιορτή που γινόταν σε ανάμνηση της απελευθέρωσης των Εβραίων από τους Αιγύπτιους. Πάνω στο γαϊδουράκι, λοιπόν, εισήλθε ο Ιησούς στην Ιερή Πόλη. Ο λαός είχε ήδη μάθει για την Ανάσταση του Λαζάρου, αφού η Βηθανία απήχε μόλις 2,5 χιλιόμετρα από την Ιερουσαλήμ. Τόσο το θαύμα στην Βηθανία, όσο και η υπόλοιπη «δράση» του Ιησού, οδήγησαν τον λαό να τον υποδεχθεί όπως όριζε το εθιμοτυπικό της υποδοχής βασιλέων. Έστρωσαν κλαδιά (βάγια στα εβραϊκά) φοινίκων στους δρόμους από όπου περνούσε ο Χριστός με το γαϊδουράκι και Τον επευφημούσαν τραγουδώντας «Ωσαννά ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο βασιλεύς του Ισραήλ» (Ιωάν.12:13).
Από τα βάϊα, πήρε το όνομα της η ημέρα αυτή. Με την είσοδο του Ιησού στην Ιερουσαλήμ ξεκινά το Θείο Δράμα. Επειδή όμως ταυτόχρονα γιορτάζεται η είσοδος του ως Βασιλέας στην Ιερουσαλήμ, η Εκκλησία καλεί τους πιστούς να γιορτάσουν καταλύοντας την νηστεία και επιτρέποντας την βρώση ψαριών. Στις μέρες μας, την Κυριακή των Βαΐων, όλες οι εκκλησίες στολίζονται με βάια. Επειδή στον ελλαδικό χώρο οι φοίνικες δεν απαντώνται συχνά, για τον στολισμό χρησιμοποιούνται κλαδάκια δάφνης, ιτιάς, ελιάς ή μυρτιάς. Τα κλαδάκια αυτά μετά το πέρας της λειτουργίας, μοιράζονται στους πιστούς.
Καλή Μεγαλοβδομάδα σε όλους!




ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Ένταση σημειώθηκε έξω από το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας με αφορμή αιμοδοσία μελών της «Χρυσής Αυγής», τα οποία καλούσαν να δώσουν αίμα «Έλληνες για Έλληνες». Το αίμα που συλλέχθηκε θα διατεθεί σε όποιον άνθρωπο το έχει ανάγκη ανεξαρτήτως φυλής, εθνικότητας, χρώματος, σεξουαλικού προσανατολισμού ή οποιασδήποτε άλλης διάκρισης, λένε οι γιατροί της Λάρισας. Ένταση επικράτησε και στο Παναρκαδικό Τρίπολης, δεν έγινε η αιμοδοσία στην Σάμο.

Υπερψηφίστηκε από τα κόμματα της πλειοψηφίας στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, που αφορά στην εφαρμογή προαπαιτούμενων μέτρων για την εκταμίευση της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ. Η συζήτηση ξεκίνησε με αντιπαράθεση για τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Η αντιπολίτευση καταφέρθηκε κατά της ρύθμισης για την επιβολή χαρατσιού στις υπό ανέγερση οικοδομές. Ο υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε ότι όπου υπάρχει χρήση ρεύματος, υπάρχει και χαράτσι. Την Κυριακή η ψηφοφορία στην Ολομέλεια.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην περιοχή Καλογερικό, κοντά στις Σκουριές Χαλκιδικής, πραγματοποίησαν το Σάββατο κάτοικοι της περιοχής, διαμαρτυρόμενοι για τις εργασίες που ξεκίνησε η εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός» για τη διάνοιξη δρόμων. Οι κάτοικοι καταγγέλλουν παράνομη υλοτόμηση σε δασική περιοχή.

Διακοπές της κυκλοφορίας θα γίνουν σταδιακά την Κυριακή από την Καλλιθέα μέχρι τον Πειραιά, λόγω διεξαγωγής αγώνα δρόμου με την επωνυμία «Kallithea Run».

Ο 18χρονος εγγονός είναι ο «εμπνευστής», μεταξύ των συνολικά πέντε δραστών, της ανθρωποκτονίας 75χρονης, που δολοφονήθηκε για 25 ευρώ. Πρόκειται για το ανατριχιαστικό έγκλημα που αποκαλύφθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 2012 στο Νέο Ηράκλειο Αττικής και εξιχνιάστηκε έπειτα από περίπου τεσσεράμισι μήνες.

Κόσμος

Επίθεση κατά της πολιτικής που ακολουθεί η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της κρίσης στην Ευρωζώνη, εξαπέλυσαν το Σάββατο οι επικεφαλής των γερμανών Σοσιαλδημοκρατών (SPD) και των Πρασίνων, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου των Πρασίνων στο Βερολίνο.

Πράκτορες FBI συνέλαβαν νωρίς το πρωί του Σαββάτου καθηγητή πολεμικών τεχνών στην πολιτεία του Μισισιπή, μετά την έρευνα που έγινε στο σπίτι του και σε επιχείρηση που διηύθυνε, στο πλαίσιο της υπόθεσης για την αποστολή επιστολών που περιείχαν την δηλητηριώδη ουσία ρικίνη στον πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα και σε άλλους δύο δημόσιους αξιωματούχους.

O Ενρίκο Λέτα είναι ο νέος Ιταλός πρωθυπουργός. Όπως μεταδίδει το Reuters, ο κεντροαριστερός πολιτικός επιβεβαίωσε τον σχηματισμό κυβέρνησης, που θα περιλαμβάνει έναν από τους στενότερους συμμάχους του Μπερλουσκόνι, τον Αντζ.Αλφάνο, στην θέση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και του υπουργού Εσωτερικών.

Από τις 4 το απόγευμα βρίσκεται στο Κυρηνάλιο ο Ενρίκο Λέτα για την καθοριστική συνάντηση με τον Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας, Τζόρτζιο Ναπολιτάνο. Οι δημοσιογράφοι κλήθηκαν στο Κυρηνάλιο σε λίγη ώρα, γεγονός που ερμηνεύεται ως πρόθεση του Λέτα να ανακοινώση την κυβέρνησής του. Υπάρχει, όμως, και η πιθανότητα να ζητήσει μια μικρή παράταση χρόνου, πριν δημοσιοποιήσει την αναλυτική σύνθεση της κυβέρνησης.

Για πρώτη φορά ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν χαιρέτισε την αποχώρηση των κούρδων ανταρτών από τα τουρκικά εδάφη και μίλησε για το τέλος μιας σκοτεινής εποχής. Παράλληλα, προειδοποίησε για το ενδεχόμενο πιθανού σαμποτάζ στην διαδικασία, που αναμένεται να ξεκινήσει στις 8 Μαΐου. Ο υπ' αριθμόν 2 του PKK δήλωσε ότι η αποχώρηση θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο το φθινόπωρο, αλλά ζήτησε από τις τουρκικές Αρχές να επιστρέψουν σε μέλη του PKK να συναντήσουν τον φυλακισμένο Οτζαλάν.

Οικονομία

Με αφορμή δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας αναφορικά με τους πλειστηριασμούς ακινήτων, από το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοινώθηκε το Σάββατο ότι για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει γίνει καμία διαπραγμάτευση με την τρόικα.

Αν δεν προχωρήσουν οι ρυθμίσεις για το bake off, «δεν μπορούμε να δώσουμε την δυνατότητα αύξησης κύκλου εργασιών σε κάθε μικρό κατάστημα», ανέφερε, μεταξύ άλλων, το Σάββατο ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς, μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου. Οι ρυθμίσεις τόσο για το bake off όσο και για τις άδειες στις λαϊκές αγορές, προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις, κυρίως σε φορείς της αγοράς, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά και βουλευτές της συγκυβέρνησης.

Ρύθμιση για τον συμψηφισμό των οφειλών των ιδιωτών με τις οφειλές και του ευρύτερου δημόσιου τομέα και όχι μόνο του στενού όπως ισχύει σήμερα, θα προωθήσει το υπουργείο Οικονομικών, ενδεχομένως και εντός του Μαΐου, σύμφωνα με όσα είπε το Σάββατο ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή.

Αθλητισμός

Η Ουντινέζε απέδειξε την αγωνιστική φόρμα της τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς νίκησε μέσα στην έδρα της Κάλιαρι με 1-0. Σκόρερ του μοναδικού τέρματος ο Περέιρα στο 56ο λεπτό της αναμέτρησης. Στο μεταξύ Αταλάντα και Μπολόνια έμειναν στο 1-1 στο Μπέργκαμο.

Η Ρεάλ ήταν η μεγάλη νικήτρια στο ντέρμπι της Μαδρίτης, καθώς επικράτησε μέσα στο «Βιθέντε Καλντερόν» της Ατλέτικο με 2-1. Ισοπαλία με την Μπιλμπάο η Μπαρτσελόνα.

Συγχαρητήρια στους παίκτες του και τον κόσμο της ομάδας έδωσε ο Σάκης Τσιώλης μετά την ιστορική πρόκριση του Αστέρα Τρίπολης στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας εις βάρος του ΠΑΟΚ. Στον αντίποδα, ο Γιώργος Δώνης ανέλαβε την ευθύνη της αποτυχίας του «Δικεφάλου».


Ο ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ

Η Δύση μέσα από την πνευματική παρακμή της εκτρέφει τους θύτες της. Τρεις βασικούς πυλώνες έχει ο πολιτισμός της Ευρώπης και του «τέκνου» της, της Βόρειας Αμερικής. Την Αθήνα, τη Ρώμη και τον χριστιανισμό. Ακόμη και η ανεκτικότητα στις άλλες θρησκείες, σε αυτούς τους τρεις πνευματικούς πυλώνες έχει την ηθική και φιλοσοφική βάση της.Η ισλαμική τρομοκρατία είναι ένα αρπακτικό θηρίο, που μυρίζει τη σήψη, την έκπτωση των αξιών μας, την αποπνευματικοποίηση της Δύσης. Οι ΗΠΑ, ως η μεγαλύτερη δύναμη του δυτικού κόσμου, με τη μεγαλύτερη επίδραση στη ζωή και στα συμφέροντα των μουσουλμανικών χωρών, είναι ο κύριος στόχος της ισλαμικής επιθετικότητας, χωρίς να υπολείπονται σε κίνδυνο οι άλλες χώρες της «άπιστης» Δύσης.

Από τη μια ο άκρατος υλισμός και η κυριαρχία της αγοράς, η υποχώρηση των ανθρωπιστικών σπουδών και της χριστιανικής ταυτότητας των δυτικών χωρών και από την άλλη η «πολιτική ορθότητα», το παραμορφωμένο και προβληματικό παιδί της μαρξιστικής επίδρασης στις φιλελεύθερες κοινωνίες μας, αυτή η ωχρά σπειροχαίτη του δημόσιου λόγου, δημιουργούν χώρο και δέλεαρ μαχητικής επέκτασης του ριζοσπαστικού ισλάμ.Οι δράστες στη Βοστόνη ήταν μετανάστες, όμως στο Λιντς της Αγγλίας και στη Γαλλία, σε διάφορες επιθέσεις, οι δράστες δεν ήταν παρά home boys. Παιδιά γεννημένα και αναθρεμμένα στις κοινωνίες που αργότερα έστρεψαν εναντίον τους τα όπλα.

Ο άνθρωπος πάντοτε θέλει να στρέφει το βλέμμα του σε απάτητες κορυφές, σε κάτι υπερβατικό, μεγαλύτερο και ηθικότερο από την υλική πραγματικότητα και τα προβλήματά της. Γιατί ο άνθρωπος είναι κατεξοχήν υπερβατικό ον. Πιστεύει σε ιδέες, Θεό, σύμβολα, κινητοποιείται και αγωνίζεται γι’ αυτά. Δεν του αρκεί να τρώει, να αναπαράγεται και να κοπρίζει. Τουλάχιστον όχι πάντα και όχι οι πάντες.Όσο η Δύση ήταν οχυρωμένη πίσω από τα κυκλώπεια τείχη της πνευματικής και ηθικής κληρονομιάς της Ελλάδας, της Ρώμης και του χριστιανισμού, η ισλαμική επιθετικότητα συντριβόταν μπροστά σε αυτές τις άπαρτες επάλξεις, που κανείς πρωτόγονος μανιχαϊσμός δεν μπορεί να νικήσει.

Σήμερα ομάδες τυφλών από μίσος φανατικών μπαίνουν από τις κερκόπορτες της άρνησης της ίδιας μας της ψυχής και κάθε τόσο βυθίζουν στο αίμα αθώους. Προσφέρουν δε ένα δελεαστικό «πακέτο» ολοκληρωτικής λύσης των πνευματικών και υλικών αδιεξόδων των καταφρονεμένων ή των ανήσυχων ψυχών.Είναι τόσο σάπιες οι κοινωνίες μας, που μέσα στην ίδια τη Δύση βρίσκονται απολογητές της ισλαμικής τρομοκρατίας ή ακόμη και επιχαίροντες. Διεστραμμένοι «προοδευτικοί», που θεωρούν τους φονιάδες του τζιχάντ ως «αντιιμπεριαλιστές αγωνιστές». Δεν καταλαβαίνουν ότι θα έρθει και η δική τους ώρα, ότι είναι αλληλέγγυοι σε κάποιους, από τους οποίους θεωρούνται απλώς «χρήσιμοι ηλίθιοι». Πολίτες μη μουσουλμάνοι, δήθεν διανοούμενοι, δημοσιογράφοι, ιστολόγοι και εν γένει δημοσιολογούντες, προδότες των εθνών τους, της πνευματικής, φιλοσοφικής και ηθικής κληρονομιάς αιώνων. Πνευματικοί δωσίλογοι, που γίνονται πολιτικά μειοδότες στη βαρβαρότητα.

Οι διάφορες παραφυάδες της ψευτοθρησκείας του μαρξισμού και η νεοφιλελεύθερη γιάπικη αγραμματοσύνη έσπρωξαν τις ανθρωπιστικές σπουδές όλο και πιο πολύ στο περιθώριο. Περιόρισαν όλο και πιο πολύ τις χριστιανικές εκκλησίες και το ηθικό πλαίσιο που θέτει η πνευματικότητα τους. Ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Θουκυδίδης, ο Χριστός και οι Απόστολοί του παραμερίστηκαν από τους αυτοχειριαζόμενους φωταδιστές, για να περάσουν τα ξόανα της αγοραίας εκκοσμίκευσης, δεξιά ή αριστερά. Η Δύση έχασε το πρόσωπό της, έχασε τις απαντήσεις στα πανάρχαια ερωτήματα. Αυτή, με πρώτους τους Ελληνες, τα έθεσε πρώτη, αυτή είχε τις απαντήσεις και ακόμη τις έχει στους τρεις θεόρατους πυλώνες της πνευματικής κληρονομιάς της, όμως τους γύρισε την πλάτη. Αφησε το Ισλάμ και άλλες πρωτόγονες σέκτες ή την πρέζα να δίνουν ψεύτικες απαντήσεις στους ανθρώπους, να ποτίζουν με δηλητήριο αυτούς που πάντα θα διψούν για κάτι σπουδαιότερο από το καινούργιο μοντέλο της x αυτοκινητοβιομηχανίας ή γι’ αυτές που δεν πιστεύουν ότι θα βρουν γκόμενο, επειδή λούστηκαν με το συγκεκριμένο σαμπουάν.

Ο δυτικός κόσμος είναι υπό πολιορκία, ενώ εχθροί υπάρχουν και εντός των τειχών. Αργά ή γρήγορα η Ευρώπη και η Β. Αμερική θα βρεθούν ενώπιον ενός ανελέητου διλήμματος. Ή θα αφεθούν με σπασμωδικές αντιδράσεις να αλωθούν από τον εχθρό ή θα ξανακάνουμε τις χώρες μας αυτό που ήταν πάντα: χριστιανικό οχυρό. Και αυτό προϋποθέτει την ολική επαναφορά των τριών αστείρευτων δυνάμεων. Την καθολική κυριαρχία τους ως βάσεων της πνευματικής συγκρότησης του δυτικού ανθρώπου στην Ευρώπη και την Αμερική. Η Ελλάδα, η Ρώμη και ο χριστιανισμός είναι οι αρχαίες αλλά και οι πλέον σύγχρονες απαντήσεις στα αδιέξοδα, είναι τα «πυρηνικά» όπλα της αποτροπής στην ισλαμική επιθετικότητα, την οποία οφείλουμε να υποτάξουμε και πάλι…


ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΗ ( Μ΄ ΜΕΡΟΣ )


Το Αμμάν  ( Μ΄ ΜΕΡΟΣ ) 

Πριν φτάσετε, όμως, στο Αμμάν θα επισκεφτείτε το Ουάντι Ραμ, την πιο γοητευτική έρημο του κόσμου. Γύρω σας απλώνεται μια απέραντη έρημος με περίεργα βράχια και λαμπερή άμμο. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, παρατηρείτε τους μοναδικούς βραχώδεις σχεδιασμούς, που στέκονταν επιβλητικοί στα διάφορα μέρη της ερήμου. Οι βράχοι αυτοί είναι διαφόρων μεγεθών, άλλοι μικροί άλλοι μεγάλοι, που όλοι, όμως, έχουν τη δική τους ξεχωριστή ομορφιά. Πολλοί βράχοι σχηματίζουν διάφορα σχέδια  και δημιουργούν μια όμορφη εικόνα.

Επίσης, εκτός από τα σχέδια, κάποιοι έχουν και ιδιαίτερους χρωματισμούς που τους κάνουν να ξεχωρίζουν.  Πολύ εντυπωσιακή ήταν και η εικόνα της άμμου, η οποία με τις αποχρώσεις της λαμπύριζε στον ήλιο. Η ανάβαση στο μικρό λοφάκι δεν είναι εύκολη, λόγω της άμμου. Φτάνοντας στην κορυφή αντικρίζετε μια εντυπωσιακή εικόνα. Παντού γύρω βλέπετε την έρημο με τα ξεχωριστά βράχια της και την λαμπερή άμμο. Εκεί ψηλά θα απολαύσετε τη γαλήνη και την ηρεμία του θεσπέσιου τοπίου που απλώνεται μπροστά σας. Στην υπόλοιπη διαδρομή παρατηρείτε και πάλι τα επιβλητικά βράχια που δεσπόζουν σ΄ όλη την έρημο.

Εκτός από τα οχήματα που κινούνται μέσα στην έρημο μεταφέροντας τους επισκέπτες, υπήρχαν και καμήλες, τις οποίες  επιλέγουν κάποιοι ταξιδιώτες για να περιηγηθούν στην έρημο. Βέβαια, οι καμήλες είναι  υπό την επίβλεψη των ντόπιων κατοίκων, των βεδουίνων, που γνώριζαν καλά την περιοχή. Έτσι, την ομορφιά του τοπίου που υπήρχε γύρω σας, συμπληρώνουν και τα ζώα αυτά, που υπομονετικά μεταφέρουν τους ανθρώπους μέσα στην έρημο, αφού ως γνωστόν έχουν μεγάλη αντοχή σε μεγάλες θερμοκρασίες και στην έντονη ζέστη.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, παρατηρείτε κάποια βράχια που πάνω τους έχουν κάτι εντυπωσιακό. Υπάρχουν χαραγμένες θαυμάσιες βραχογραφίες πάνω σ΄ αυτά τα βράχια, που αποτελεί δείγμα πρωτόγονων καλλιτεχνικών σχεδιασμών και τεχνοτροπιών. Αυτές οι βραχογραφίες παριστάνουν ανθρώπινες μορφές, ενώ πολύ έντονες και ευδιάκριτες είναι και οι μορφές ζώων και, κυρίως, καμήλων. Προφανώς, οι μορφές και τα θέματα των συγκεκριμένων βραχογραφιών δείχνουν και φέρνουν στην επιφάνεια στοιχεία για το πώς ζούσαν οι άνθρωποι εκείνης της εποχής. Είναι πολύ πιθανό, να σχεδίαζαν  πάνω στα βράχια δραστηριότητες της καθημερινής τους ζωής. 

Επίσης, φαίνονται και κάποιοι χαρακτήρες, σαν γράμματα, που αποδεικνύουν τη μακραίωνη ιστορία της περιοχής αλλά και ολόκληρης της χώρας.         

Πόλη του Αμμάν.

Η πόλη του Αμμάν είναι χτισμένη σε λοφώδες έδαφος. Κατά την περιήγησή σας μέσα στην πόλη του Αμμάν θα δείτε όμορφα οικοδομήματα, μεγάλους και μικρούς δρόμους με εμπορικά καταστήματα και αγορές, μεγάλα ξενοδοχεία και μνημεία που συντηρήθηκαν από την πάροδο των αιώνων. Η σύγχρονη πόλη του Αμμάν είναι χτισμένη πάνω στην παλαιότερη, η οποία «κρύβει» μια μεγάλη και ενδιαφέρουσα ιστορία. Το παλαιό Αμμάν είναι κτισμένο σε δύο επίπεδα· το Άνω και το Κάτω. Το Άνω ήταν η Ακρόπολη, η οποία κτίστηκε κατά τους ελληνιστικούς χρόνους και  πάνω στην οποία δεσπόζει σήμερα ένας πλούσιος αρχαιολογικός χώρος. Στον αρχαιολογικό αυτό χώρο, οι ανασκαφές έχουν φέρει στην επιφάνεια σημαντικά στοιχεία και ευρήματα που αναδεικνύουν την ιστορικότητα του τόπου.

Η Ακρόπολη του Αμμάν οχυρώθηκε χιλιάδες χρόνια προ Χριστού, την Εποχή του Χαλκού. Σύμφωνα με την ιστορία του τόπου, η πόλη κατακτήθηκε από πολλούς λαούς ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο ελληνικός λαός με τον Μέγα Αλέξανδρο και τον Πτολεμαίο τον Β΄ τον Φιλάδελφο. Μετά την κατάκτηση της πόλης από τον Έλληνα Πτολεμαίο Β΄ τον Φιλάδελφο, η πόλη προς τιμήν του μετονομάστηκε Φιλαδέλφεια, ενώ παλαιότεροι λαοί την αποκαλούσαν Ραββάθ Αμμών. Επίσης, κατακτήθηκε και από τους Ρωμαίους και διατήρησε την ονομασία της (Φιλαδέλφεια) μέχρι και τα Βυζαντινά χρόνια. 

Όταν η πόλη περιήλθε στην κατοχή των Ρωμαίων, ανοικοδομήθηκε από τους Ρωμαίους. Μερικά εξαιρετικά ερείπια αυτής της εποχής, αλλά και της εποχής που η πόλη ανήκε στη Δεκάπολη των ελληνιστικών χρόνων, διασώζονται μέχρι σήμερα. Αργότερα, επίσημη θρησκεία της Φιλαδελφείας έγινε ο Χριστιανισμός και, κατά την πρώιμη Βυζαντινή περίοδο, η Φιλαδέλφεια γίνεται έδρα  της Επισκοπής Πέτρας και Φιλαδελφείας. Μία από τις εκκλησίες της εποχής εκείνης διασώζεται μέχρι σήμερα στην Ακρόπολη του Αμμάν. 

Τα πιο αρχαία ερείπια στον μεγάλο αρχαιολογικό χώρο της πόλης, είναι της Χαλκολιθικής περιόδου. Γύρω από το χώρο διακρίνονται οι ρωμαϊκές οχυρώσεις και κάποια τμήματα σώζονται μέχρι σήμερα. Ανάμεσα στα αρχαία ερείπια βρίσκονται και τα ερείπια του ναού του Ηρακλή, δείγμα της επιρροής από το Δωδεκάθεο των αρχαίων Ελλήνων. Κάποιες στήλες που παραμένουν όρθιες πάνω στην Ακρόπολη, μαρτυρούν την ύπαρξη του ναού του Ηρακλή από την εποχή εκείνη. Δίπλα στο ναό, υπάρχει ένα τεράστιο άγαλμα του Ηρακλή, ύψους 10 μέτρων. 

Οι ανασκαφές έφεραν στο φως κομμάτια από αυτό το κολοσσιαίο άγαλμα, που αποδεικνύουν τόσο την ύπαρξη όσο και το μέγεθός του. Στον αρχαιολογικό αυτό χώρο, στην Ακρόπολη, διασώζεται μέχρι σήμερα και μια βυζαντινή βασιλική. Στην εκκλησία αυτή, η ανοικοδόμηση της οποίας έχει τις ρίζες της στη βυζαντινή περίοδο, παρατηρούμε όμορφα μωσαϊκά δάπεδα. Προχωρώντας  προς το Αρχαιολογικό Μουσείο, το οποίο βρίσκεται και αυτό μέσα στον αρχαιολογικό χώρο.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο στο Αμμάν

Εκεί στεγάζονται αρχαιολογικά ευρήματα από όλη τη χώρα, τα οποία είναι τοποθετημένα με χρονολογική σειρά και κάτω από το καθένα υπάρχουν ταμπελίτσες με τις απαραίτητες πληροφορίες. Μέσα στο μουσείο συναντά κανείς ευρήματα από την παλαιολιθική εποχή αλλά και από νεότερα χρόνια. Πολύ ενδιαφέροντα είναι εργαλεία και σκεύη των πρωτόγονων ανθρώπων, πολλά από τα οποία διασώζονται μέχρι σήμερα και μας δείχνουν τον τρόπο ζωής αυτών των ανθρώπων και τους τρόπους επιβίωσής τους. Επίσης, υπάρχουν αντικείμενα καθημερινής χρήσης, κεραμικά, γυάλινα, μεταλλικά αντικείμενα διαφορετικών χρωμάτων και σχεδίων. Συναντάτε, ακόμα, γύψινα γλυπτά και αγγεία διαφόρων μεγεθών και όμορφων σχεδίων. 

Πολύ εντυπωσιακά είναι και τα κομμάτια από στήλες αρχαίων ναών, σμιλευμένες και όμορφα διακοσμημένες με ανάγλυφες παραστάσεις.Βγαίνοντας έξω από το μουσείο, αντικρίζετε και πάλι την γραφικότατη εικόνα της πόλης από εκείνο το ψηλό σημείο. Από την Ακρόπολη, εκτός από τα σπίτια της πόλης που είναι χτισμένα σε λόφους, φαίνεται το αρχαίο Ρωμαϊκό θέατρο της πόλης. Κατασκευάστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ. και μπορεί να φιλοξενήσει χιλιάδες θεατές. 

Κοντά στο αρχαίο θέατρο βρίσκεται το Ωδείον, ένα μικρό σκεπαστό θέατρο εκατοντάδων θέσεων, επίσης του 2ου αιώνα μ.Χ. Κοντά τους ακόμα βρίσκεται και το Ιορδανικό Μουσείο Λαϊκών Παραδόσεων και το Εθνολογικό Μουσείο. Σ΄ αυτά τα μουσεία μπορεί να αντλήσει κανείς στοιχεία για τον Ιορδανικό τρόπο ζωής.

Η συνέχεια αύριο. (Καλή Μεγάλη Εβδομάδα)


ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΣΧΑΣ ΠΡΟΣ ΗΠΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΗΜΙΚΑ ΟΠΛΑ "ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΛΛΟΘΙ ΓΙΑ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στη χρήση χημικών όπλων στη Συρία δεν πρέπει να αποτελέσουν άλλοθι για στρατιωτική επέμβαση στη χώρα, προειδοποίησε ο απεσταλμένος του ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν στη Μέση Ανατολή, Μιχαήλ Μπογκντάνοφ.«Εάν υπάρχουν σοβαρές αποδείξεις για τη χρήση χημικών όπλων στη Συρία, θα πρέπει αυτές να έλθουν αμέσως στο φως και όχι να αποκρυβούν» είπε ο Μπογκντάνοφ, ο οποίος επισκέπτεται από την Πέμπτη τη Βηρυτό στο πλαίσιο περιοδείας του στην περιοχή.

«Πρέπει να βεβαιωθούμε για τα στοιχεία αυτά αμέσως και με βάση διεθνή κριτήρια και όχι να τα χρησιμοποιούμε για άλλους σκοπούς. Δεν πρέπει να αποτελέσουν άλλοθι για μια επέμβαση στη Συρία» τόνισε ο Μπογντάνοφ, ο οποίος είναι και υφυπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας. Την Πέμπτη, ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ έκανε λόγο για πεποίθηση των υπηρεσιών πληροφοριών των ΗΠΑ ότι το καθεστώς Άσαντ έκανε χρήση χημικών αερίων, τύπου σαρίν, σε μικρή κλίμακα, κατά των σύρων ανταρτών.

Είπε συγκεκριμένα ότι ο Λευκός Οίκος παρέδωσε σχετική επιστολή με τον τύπο των χημικών όπλων των οποίων πιστεύεται ότι έχει γίνει χρήση σε συγκεκριμένα μέλη του Κογκρέσου. Στην επιστολή, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Χέιγκελ, αναφέρεται ότι οι ιθύνοντες των βασικών υπηρεσιών πληροφοριών των ΗΠΑ θεωρούν ότι, με βάση διάφορα στοιχεία, μοιάζει ιδιαίτερα πιθανό το καθεστώς της Δαμασκού να έχει κάνει χρήση χημικών όπλων, σε μικρή κλίμακα, στη Συρία.Ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα προειδοποίησε τη Δαμασκό να μην καταφύγει στη χρήση των όπλων αυτών γιατί κάτι τέτοιο θα άλλαζε «τους κανόνες του παιχνιδιού» στην κρίση.


ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ


Γεγονότα

1923: Ανοίγει τις πύλες του το Wembley.

1992: Ο τότε πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Καραμανλής, δηλώνει χαρακτηριστικά: «Υπάρχει μόνο μία Μακεδονία και αυτή είναι ελληνική».

Γεννήσεις

1908: Oscar Schindler, Γερμανός επιχειρηματίας που έσωσε 1.200 Εβραίους, κατά τη διάρκεια του ολοκαυτώματος.

 Θάνατοι

1945: Benito Mussolini, Ιταλός δικτάτορας που δολοφονήθηκε από συμπατριώτες του αντιφασίστες μαζί με την ερωμένη του.