11 Ιανουαρίου, 2013

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙ 790.000 ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΓΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ

Καθώς η ελληνική κοινωνία αλλάζει γρήγορα εξαιτίας της βαθιάς οικονομικής κρίσης, ενισχύεται και ο "άνεμος αλλαγής" που άρχισε να πνέει στους κόλπους της Ελλαδικής Εκκλησίας με την ανάδειξη στον αρχιεπισκοπικό θρόνο του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου. Χωρίς να υποβαθμίσει την πνευματική της αποστολή, η Εκκλησία δείχνει τώρα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα "εγκόσμια" και την καθημερινότητα των πολιτών, επιδιώκοντας να διαδραματίσει ουσιαστικότερο κοινωνικό ρόλο. Ορόσημο σ' αυτή την προσπάθεια θα είναι η απόφαση  να παραχωρήσει την εναπομείνασα κτηματική περιουσία της σε νέους αγρότες, μέσα από αποδοτικά σχήματα αξιοποίησης, ανταποκρινόμενη στο αίτημα που είχε διατυπωθεί πριν από ένα αιώνα για τα εκκλησιαστικά τσιφλίκια: "Η γη σ' αυτούς που την καλλιεργούν".

Την πρόθεση  γνωστοποίησε στο χριστουγεννιάτικο μήνυμα του ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, ζητώντας παράλληλα από την Πολιτεία θεσμικές ρυθμίσεις που θα καταστήσουν εφικτή την αξιοποίηση αυτής της γης. Στο μήνυμα του ο Μακαριώτατος έκανε πολλές αναφορές στην οικονομική και την κοινωνική κατάσταση της χώρας, στα προβλήματα των πολιτών, στο ρόλο της Εκκλησίας υπό τις παρούσες συνθήκες και στην ανάγκη για κοινωνική αλληλεγγύη. Όσον αφορά την παραχώρηση εκκλησιαστικής γης για γεωργική και κτηνοτροφική εκμετάλλευση, οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι επικεφαλής της Ιεραρχίας έχουν  συμφωνήσει σε ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές ως προς τον τρόπο που θα μπορούσε να γίνει, προς όφελος νέων, ανέργων, ακτημόνων ή μικροκτηματιών αγροτών και των τοπικών κοινωνιών.

Το σχήμα που προκρίνεται είναι η δημιουργία σύγχρονων συλλογικών γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων από ομάδες παραγωγών - όπου αυτό είναι δυνατόν. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις  τα κριτήρια για την παραχώρηση γης δεν θα είναι μόνον κοινωνικά, αλλά θα λαμβάνεται υπόψη και η βιωσιμότητα της δημιουργούμενης εκμετάλλευσης.
Εκτός από το πρόσφατο βιβλίο του Αρχιεπισκόπου με τίτλο: ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ μπορείτε να ενημερωθείτε και από εδώ  
 






ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ Δ.Ι.Σ. ΚΑΙ Ρ/Σ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ

Σε διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση και τους εκπροσώπους των εργαζομένων (τεχνικών και δημοσιογράφων) του Ρ/Σ της Εκκλησίας θα έλθει τις επόμενες ημέρες ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος, αρμόδιος μητροπολίτης για τα Μ.Μ.Ε. της Εκκλησίας.
Σκοπός της συνάντησης είναι να βρεθεί η χρυσή τομή ώστε να εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα του Ραδιοφωνικού Σταθμού, αφού τα χρέη που έχουν συσσωρευτεί καθιστούν πολύ δύσκολη τη λειτουργία του. Συνοδικός ιεράρχης, έδωσε το στίγμα λέγοντας πως πρέπει πια και οι εργαζόμενοι να στηρίξουν το εκκλησιαστικό μέσο.
"Τόσο οι εργαζόμενοι στην Αποστολική Διακονία, όσο και στην ΕΚΥΟ έχουν υποστεί μειώσεις στους μισθούς τους που φτάνουν και το 40%. Δεν μπορεί να μην γίνει κάτι και με τους εργαζόμενους στο Ρ/Σ αφού δεν μπορεί συνεχώς να αιμοδοτείται οικονομικά από την Εκκλησία".

Η ΟΥΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός

Μιλώντας για Ελλάδα, εννοούμε το Ελληνικό Κράτος (1839 κ.ε.), διότι ήδη κατά τη διάρκεια της δουλείας (Τουρκοκρατίας, Ενετοκρατίας) οι ανοργάνωτοι ακόμη Ουνίτες ανέπτυξαν μεγάλη δραστηριότητα στον ιστορικό ελληνικό χώρο, κινούμενοι τόσο στα όρια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, όσο και στις ενετοκρατούμενες περιοχές. Όπως και παραπάνω υπογραμμίσθηκε, οι απόφοιτοι του Κολλεγίου του Αγ. Αθανασίου ανέπτυξαν έντονη ουνιτική (ενωτική) δραστηριότητα μεταξύ των ομογλώσσων και ομοεθνών τους. Οι Ιησουΐτες, που ενίσχυαν την ουνιτική αυτή κίνηση, εμφανίσθηκαν από το 1583 και στην Κωνσταντινούπολη και με τα μέσα που διέθεταν (χρήμα, εκδόσεις, πολιτική κάλυψη) έγιναν ο «κακός δαίμονας» της Ρωμαίικης Εθναρχίας, που είχε την ευθύνη για ολόκληρο το ρωμαίικο μιλλέτι, τους Ρωμηούς-Ορθοδόξους-των Βαλκανίων και της Μικρασίας.

Οι κατά καιρούς ενέργειες των εκκλησιαστικών Ηγετών και μάλιστα Πατριαρχών, κατά της δράσεως της Ουνίας, είναι άμεση επιβεβαίωση της φθοροποιού παρουσίας της στην «καθ ημάς Ανατολήν». Ακριβώς η δράση του Παπισμού στην Ανατολή μέσω της Ουνίας ήταν η αφορμή συγκλήσεως της Πανορθοδόξου Συνόδου του 1722 στην Κωνσταντινούπολη, στην οποία έλαβαν μέρος οι Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμίας Γ’, Αντιοχείας Αθανάσιος Γ’ και Ιεροσολύμων Χρύσανθος. Η Σύνοδος σε σχετική Εγκύκλιό της προς το ορθόδοξο πλήρωμα κατεδίκασε την Ουνία και επεσήμανε τους κινδύνους που περιέκλειε η δράση της στην Ανατολή.

Σε ανάλογη ενέργεια προέβη και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος ΣΤ’ το 1838, φανερώνοντας έτσι τον συνεχιζόμενο ουνιτικό κίνδυνο. Η πατριαρχική Εγκύκλιος τους αποκαλεί «προβατόσχημους λύκους, δολίους και απατεώνας», στηλιτεύοντας τη σκοτεινή δράση τους κυρίως στη Συρία, Αίγυπτο και Παλαιστίνη. Μετά τον κριμαϊκό πόλεμο άρχισε η κρίση των Ουνιτών στη Βουλγαρία, επαρχία της Ρωμαίικης Εθναρχίας, μια κίνηση που παράλληλα με άλλους παράγοντες (πανσλαβισμός) οδήγησε στον Βουλγαρικό σχίσμα του 1870 και της Βουλγαρική Εξαρχία (1872). Αλλά και το 1887 το Οικουμενικό Πατριαρχείο στηλίτευσε την παράνομη δράση των Ουνιτών σε Εγκύκλιό του.

Από το 1897 αρχίζει η δράση στην Ανατολή των Γάλλων Ασσομπσιονιστών μοναχών, απεσταλμένων του Πάπα Λέοντος ΙΓ’. Ηγετικά τους στελέχη ήσαν οι γνωστοί και από την επιστήμη L. Petit και J. Pargoire, που εκηλίδωσαν την επιστημονική φήμη τους με τον προπαγανδιστικό τους ρόλο. Οι Ασσομπσιονιστές ανέλαβαν την υποστήριξη των Ουνιτών της Βουλγαρίας και προπαγάνδιζαν την Ουνία στην Κωνσταντινούπολη και τη Θράκη. Με εντολή του πάπα Βενέδικτου ΙΓ’ Λατίνοι Κληρικοί λειτουργούσαν με ορθόδοξα άμφια σε ναούς των παπικών σχολείων της Κωνσταντινουπόλεως για προπαγανδιστικούς, φυσικά, λόγους. Έτσι, αναγκάστηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Ιωακείμ ο Γ’ να εκδώσει (24.3.1907) νέα εγκύκλιο κατά των Ουνιτών και της Παπικής προπαγάνδας.
Με την καθοδήγηση και υποστήριξη των Ασσομπσιονιστών, που κυκλοφορούσαν με ορθόδοξη περιβολή, εμφανίσθηκαν οι πρώτοι Έλληνες Ουνίτες στα 1907, οργανωμένοι σε συγκεκριμένη κοινότητα. Μαθητής του προπαγανδιστού Υακίνθου Μαραγκού, δομινικανού μοναχού, ήταν ο κληρικός Ησαΐας Παπαδόπουλος, ο οποίος έδρασε προσηλυτιστικά στην Πόλη και αργότερα κλήθηκε στη Ρώμη, όπου χειροτονήθηκε επίσκοπος Γρατιανουπόλεως.

Ήδη το 1877 είχε γίνει παπικός. Βοηθός του Ησ. Παπαδοπούλου ήταν ο Γεώργιος Χαλαβαζής, γεννημένος στη Σύρο από παπικούς γονείς. Σπούδασε στο ουνιτικό Κολλέγιο της Ρώμης και το 1907 χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος από παπικό επίσκοπο. Στάλθηκε όμως στην Κωνσταντινούπολη, όπου ανέλαβε ουνιτική δράση, η οποία τόσο εκτιμήθηκε από τον πάπα Βενέδικτο, ώστε το 1920 τον προήγαγε σε τιτουλάριο επίσκοπο Θεοδωρουπόλεως. Η δράση του, όπως και των άλλων συνεργών του, στράφηκε ιδιαίτερα στην ελληνική νεολαίο μέσω της παιδείας. Εκατοντάδες ελληνόπουλα τρέφονταν με το δηλητήριο της παπικής Ουνίας. Ίδρυσαν, μάλιστα, και γυναικείο μοναχικό τάγμα «αδελφών Ελληνίδων», με το όνομα «Θεοτόκος Παμμακάριστος», που κυκλοφορούσαν με το ορθόδοξο ράσο και για να μη κινούν υποψίες και για να δρουν ευκολότερα.

Στην κυρίως Ελλάδα (Ελληνικό Κράτος) η Ιερά Σύνοδος υπό τον Μητροπολίτης (Αρχιεπίσκοπο) Αθηνών Θεόκλητο Α’ εξέδωσε Εγκύκλιο το 1903, επισημαίνοντας τον κίνδυνο από την εμφάνιση πρακτόρων της Ουνίας στον ελλαδικό χώρο. Ως το 1922 δεν μπόρεσε να οργανωθεί η ουνιτική προπαγάνδα στην Ελλάδα. Τον Αύγουστο του 1922 όμως, μετά τη μικρασιατική καταστροφή, ο Γεώργιος Χαλαβαζής μετέφερε το κέντρο της δράσεώς του από την Κωνσταντινούπολη στην Αθήνα, εγκαθιστώντας το σχολείο τους στο Ηράκλειο των Αθηνών και το τάγμα των καλογραιών τους στη Νάξο.

Στην Αθήνα συνέχισαν την «φιλανθρωπική» τους δραστηριότητα, αναπτύσσοντας μεγάλη κινητικότητα στον κοινωνικό χώρο για την προβολή τους, και μάλιστα μεταξύ των προσφύγων, σε σημείο που ο Γ. Χαλαβαζής να παρασημοφορηθεί από την Ελληνική Πολιτεία! Αυτό όχι μόνο εδραίωσε την παρουσία των Ουνιτών στην Ελλάδα, αλλά ετόνωσε και το αυτοσυναίσθημά τους, ώστε να υπογραμμίζουν, ότι το έργο τους αναπτυσσόταν «με την ευμενή συγκατάθεση των Αρχών». Ανάλογα έγραφαν στις Εταιρείες τους και οι Προτεστάντες Μισσιονάριοι τον 19ο αιώνα, κινούμενοι και τότε με την προστασία των Ελληνικών Αρχών…Κυρίως «κυρίες και δεσποινίδες της αριστοκρατίας (sic)» προπαγάνδιζαν την εκπαιδευτική δραστηριότητα των Ουνιτών. Η αποδοχή τους, δηλαδή, ελάμβανε χώρα στον εκδυτικισμένο χώρο της ελληνικής κοινωνίας.

Η Ελλαδική Εκκλησία δεν αδράνησε, ούτε άφησε το ορθόδοξο πλήρωμα απληροφόρητο. Πρώτη επίσημη αντίδραση της έγινε με έγγραφο της Ι. Συνόδου προς το Υπουργείο Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαιδεύσεως το 1924, επί αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Α’ (Παπαδοπούλου). Η καταγγελία της Ιεράς Συνόδου συνοδευόταν με διαμαρτυρία για την αδιαφορία του Κράτους και το αίτημα να κλεισθούν ο ουνιτικός ναός και τα άλλα ουνιτικά ιδρύματα, διότι διευκόλυναν τη λατινική προπαγάνδα στη Χώρα μας. Ήταν δε ήδη γνωστή η ανθελληνική στάση της Ρώμης και του Πάπα στη μικρασιατική καταστροφή, όπως και προηγουμένως στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο.

Στις 7 Απριλίου 1925 εκδόθηκε Εγκύκλιος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χρυσοστόμου κατά των Ουνιτών, που προκάλεσε έντονη την αντίδραση του Γεωργίου Χαλαβαζή. Ακολούθησε δε αλληλογραφία μεταξύ των δύο ανδρών (1926 ε.), στην οποία ο Αθηνών Χρυσόστομος, καθηγητής Πανεπιστημίου και Ιστορικός, αναλύει με δύναμη και παρρησία το ουνιτικό πρόβλημα στην Ελλάδα και τον κίνδυνο, πνευματικό και πολιτικό, του Ελληνικού Λαού. Αφήνει όμως, δυστυχώς, ανέγγιχτο το πρόβλημα της ουσίας του Παπισμού, της εκκλησιαστικότητάς του.

Το πρόβλημα των Ουνιτών εισήλθε και στην Ελληνική Βουλή (1929), χωρίς όμως να δοθεί λύση. Οι συνεχείς διαμαρτυρίες του Ελληνικού Κλήρου οδήγησαν σε δύο δικαστικές αποφάσεις. Πρόκειται για βουλεύματα του Εφετείου Αθηνών (1930) και του Αρείου Πάγου (1931), που επέβαλλαν στους Ουνίτες την απαγόρευση να φορούν το εξωτερικόν ένδυμα των ορθοδόξων κληρικών της Χώρας, για να αποφεύγεται η επιδιωκομένη από τους Ουνίτες σύγχυσή τους με τον ορθόδοξο Κλήρο. Ουδέποτε όμως οι Ουνίτες σεβάστηκαν με συνέπεια αυτή την απόφαση. Αντίθετα ο Ουνιτισμός απλώθηκε και στους Έλληνες και λοιπούς Ορθοδόξους του εξωτερικού (Ευρώπης, Αμερικής) επηρεάζοντας και από το χώρο της διασποράς την ενδοελληνική πραγματικότητα υπέρ του Παπισμού και των σχεδίων του.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

  • Mπαράζ εμπρηστικών επιθέσεων σε σπίτια δημοσιογράφων, σημειώθηκε τα ξημερώματα στην Αττική. Συγκεκριμένα, άγνωστοι τοποθέτησαν αυτοσχέδιους εμπρηστικούς μηχανισμούς, αποτελούμενους από δύο γκαζάκια ο καθένας, έξω από πέντε σπίτια δημοσιογράφων. Από τις εκρήξεις προκλήθηκαν μικρές υλικές ζημιές. Τον ΣΥΡΙΖΑ «δείχνει» και για αυτό το γεγονός ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
  • Ανατροπές στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις φέρνουν οι συγχωνεύσεις περίπου 130 τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, με πιθανό αποτέλεσμα την μείωση των θέσεων των εισακτέων. Το σχέδιο «Αθηνά» του υπουργείου Παιδείας έχει ήδη μπει στην τελική ευθεία, ωστόσο «αγκάθι» αποτελούν οι φοιτητές που σπουδάζουν στα υπό κατάργηση τμήματα. Οι θέσεις που θα διαθέτουν φέτος οι υποψήφιοι δεν θα ξεπεράσουν τις 75.000, όταν πέρυσι είχαν δοθεί πάνω από 80.000.
  • Ιδιαίτερα επιφυλακτικός για το μέλλον των δημοσίων υπαλλήλων που θα ενταχθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας εμφανίστηκε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αντώνης Μανιτάκης, κατά τη συνάντηση που είχε την Πέμπτη με τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ, Φώτη Κουβέλη. Ο κ. Μανιτάκης άφησε εμμέσως πλην σαφώς ανοικτό το ενδεχόμενο να βρεθούν οι υπάλληλοι αντιμέτωποι με απομάκρυνση από το Δημόσιο, παραδεχόμενος για πρώτη φορά πως η επιτυχία του σχεδίου κινητικότητας δεν είναι διασφαλισμένη.
  • Περίπου 130 όπλα, που εκτοξεύουν σφαίρες από καουτσούκ φέρεται να έχει στην διάθεσή της η ΕΛ.ΑΣ. και ήδη εμφάνισε ένα από αυτά την Τετάρτη, κατά τις επιχειρήσεις σε καταλήψεις κτιρίων στο κέντρο της Αθήνας. Συγκεκριμένα, το εν λόγω όπλο αποτυπώθηκε από το φακό έξω από τα γραφεία της ΔΗΜΑΡ, κατά την επιχείρηση απομάκρυνσης των αλληλλέγυων στην κατάληψη της βίλας Αμαλίας.
  • Ανυποχώρητος στη θέση του για ποινικές ευθύνες του Ευάγγελου Βενιζέλου σχετικά με την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, με την Ζωή Κωνσταντοπούλου να τον κατηγορεί για «χονδροειδή και αμετροεπή παραποίηση της αλήθειας». Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ξέσπασε κατά κομμάτων και προσώπων εντός του ΠΑΣΟΚ για τη στοχοποίησή του, μιλώντας για «σκευωρία ΣΥΡΙΖΑ, σοβαρή ευθύνη Παπακωνσταντίνου και ψέματα στη Βουλή από τον Διώτη». Την Πέμπτη η ψηφοφορία για τις παραπομπές σε Προανακριτική Επιτροπή.

Κόσμος

  • Αντιμέτωπες με μία φονική επιδημία γρίπης είναι από τον Δεκέμβριο οι Ηνωμένες Πολιτείες. Ήδη, 18 παιδιά έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ τουλάχιστον 2.200 άνθρωποι χρειάστηκε να νοσηλευτούν. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για τη χειρότερη περίοδο γρίπης τα τελευταία δέκα χρόνια. Το στέλεχος του ιού που κυριαρχεί φέτος είναι H3N2, ιστορικά υπεύθυνο για πιο σοβαρά συμπτώματα σε σύγκριση με τους άλλους τύπους του ιού.
  • Τουλάχιστον τους 115 φτάνουν οι νεκροί από τη σειρά βομβιστικών επιθέσεων που συντάραξαν την Κούετα το Πακιστάν το βράδυ της Πέμπτης, σύμφωνα με τους νεότερους απολογισμούς. Την ευθύνη ανέλαβε ακραία σουνιτική ομάδα και στόχος ήταν η κοινότητα σιιτών στην Κούετα, ένα από τα κέντρα του σιιτικού πλυθησμού στη χώρα.
  • Επαρκή έκρινε η Δικαιοσύνη του Κολοράντο τα στοιχεία σε βάρος του Τζέιμς Χολμς που κατηγορείται για το μακελειό στην πρεμιέρα του Μπάτμαν το καλοκαίρι, ανοίγοντας το δρόμο για τη δίκη του με εξαιρετικά βαρύ κατηγορητήριο. Κατά τη διάρκεια της προδικαστικής διαδικασίας, στην οποία αναβίωσαν μνήμες από την εφιαλτική εισβολή στον κινηματογράφο, οι συνήγοροι του Χολμς περιορίστηκαν μόνο σε «στοχευμένες» αναφορές που αμφισβητούσαν ότι ο κατηγορούμενος έχει σώας τας φρένας -προϊδεάζοντας έτσι για το πώς σκοπεύουν να κινηθούν ώστε ο 25χρονος να αποφύγει τη θανατική ποινή.
  • Επτά στους δέκα Βρετανούς βουλευτές εκτιμούν ότι δεν πληρώνονται καλά και λένε ότι θα ήταν ευχαριστημένοι με μισθούς κατά περίπου 30% μεγαλύτερους αποκαλύπτει έρευνα ανεξάρτητης αρχής για τους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία της Βουλής των Κοινοτήτων. Όπως πιστεύουν η αποζημίωση των 65.738 λιρών το έτος (λίγο πάνω από 80.000 ευρώ) δεν είναι επαρκής, εν μέσω μάλιστα πολιτικής λιτότητας που ασκεί η κυβέρνηση Κάμερον. Προκλητικά τα αιτήματα, λέει το συνδικάτο των δημοσίων υπαλλήλων.
  • Είκοσι χρόνια μετά την ίδρυση της ανεξάρτητης Τσεχίας, την 1η Ιανουαρίου του 1993 -έπειτα από την ειρηνική διάσπαση της ενιαίας Τσεχοσλοβακίας σε δύο ανεξάρτητες δημοκρατίες Τσεχία και Σλοβακία- οι πολίτες της καλούνται για πρώτη φορά στην ιστορία της να εκλέξουν απευθείας τον πρόεδρο της χώρας μέσα από δύο γύρους προεδρικών εκλογών και από συνολικά εννέα υποψηφίους. Ο πρώτος γύρος διεξάγεται την Παρασκευή και το Σάββατο και ακολουθεί σε δύο εβδομάδες ο δεύτερος γύρος.

Οικονομία

  • Σχέδιο τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας στην Ιαπωνία ύψους 116 δισ. δολαρίων (10,3 τρισ. γεν) ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός της χώρας Σίνζο Άμπε. Ο συνολικός συμπληρωματικός προϋπολογισμός της Ιαπωνίας θα ανέλθη στα 13,1 τρισ. γεν, καθώς 2,8 τρισ. γεν θα δαπανηθούν ως κρατική συνεισφορά στο ασφαλιστικό σύστημα.
  • Με αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας του κυπριακού χρηματοπιστωτικού συστήματος συνδέει ευθέως τις ευρωπαϊκές αποφάσεις για το πακέτο στήριξης της Λευκωσίας ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Όλι Ρεν: «Έχει τεράστια σημασία για εμάς, να τελειώνουμε άπαξ και διά παντός με το ξέπλυμα χρήματος στην Κύπρο» λέει ανοιχτά ο επίτροπος. Το ενδεχόμενο να συμφωνηθεί τον Ιανουάριο το πακέτο έχει απομακρυνθεί, καθώς οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες θέλουν να περιμένουν τις εκλογές, έχοντας επιφυλάξεις για την πρόθεση για ιδιωτικοποιήσεις. Η Άνγκελα Μέρκελ, που φτάνει την Παρασκευή στην Κύπρο για τη σύνοδο του ΕΛΚ, απορρίπτει «ειδικούς όρους που δεν θα περιλαμβάνουν μεταρρυθμίσεις και αποκρατικοποιήσεις». «Μην σώσετε την Κύπρο» λέει η Wall Street Journal.
  • Προς διαχωρισμό σε «καλή» και «κακή» τράπεζα οδεύει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, με το υγιές τμήμα του να διατηρεί αυτόνομη πορεία για μερικούς μήνες, με μοναδικό μέτοχο το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).

Αθλητισμός

  • Διαδικαστικό χαρακτήρα είχε η ρεβάνς της φάσης των «16» του κυπέλλου Ισπανίας, ανάμεσα στην Χετάφε και την Ατλέτικο Μαδρίτης, μετά το 3-0 του πρώτου αγώνα υπέρ των «ροχιμπλάνκος». Το τελικό 0-0 έστειλε την ομάδα του Ντιέγκο Σιμεόνε στα προημιτελικά, όπου θα αντιμετωπίσει το νικητή του ζευγαριού, Μπέτις - Λας Πάλμας. Οι γηπεδούχοι έπαιζαν με 10 παίκτες από το 33ο λεπτό, λόγω αποβολής του Γκόμεζ.
  • Η Καλλιθέα έκανε την έκπληξη και κέρδισε εντός έδρας με 2-0 τον ΠΑΟΚ παίρνοντας σημαντικό προβάδισμα για την πρόκριση στα προημιτελικά του Κυπέλλου Ελλάδας. Τα γκολ για τους γηπεδούχους πέτυχαν οι Ντακόλ (πεν. 78΄) και Μαρουκάκης (83΄). Οι δύο ομάδες θα λύσουν τις διαφορές τους στην ρεβανς που θα διεξαχθεί στις 24/1 στην Τούμπα.
  • Ο ΠΑΟΚ είχε τις ευκαιρίες και τα δοκάρια, η μπάλα, όμως... ήθελε Καλλιθέα και κάπως έτσι γράφτηκε η μέχρι τώρα μεγαλύτερη έκπληξη στη φάση των «16» του Κυπέλλου, αφού η Καλλιθέα εξασφάλισε σκορ πρόκρισης κερδίζοντας 2-0 στο «Ελ Πάσο», έχοντας τη ρεβάνς στην Τούμπα. Ο Σταφυλλίδης σημάδεψε δύο φορές τα δοκάρια του Μιχελή στο 50' και το 61' και στο 78' ήρθε το ανόητο πέναλτι του Βιβιάν στον Μαρουκάκη. Ο Ντακόλ ευστόχησε από τα 11 βήματα και στο 83’ ο Μαρουκάκης πήρε όλες τις κόντρες, η μπάλα του στρώθηκε και εκτέλεσε τον Γλυκό για το 2-0. Νωρίτερα, ο ΠΑΣ Γιάννινα πήρε προβάδισμα πρόκρισης επί του Φωστήρα, του οποίου επικράτησε με 2-0 στους Ζωσιμάδες.