19 Δεκεμβρίου, 2013

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΖΗΤΕΙ ΚΑΤΑΛΥΜΑ

γιος Εαγγελιστς Λουκς, ποος διασώζει πολλ περιστατικ π τν παιδικ λικία το Κυρίου, μς πληροφορε τι τοιμόγεννη γία Παρθένος δν ερκε «τόπον ν τ καταλύματι», δηλαδ θέσι στ πανδοχεο, γι ν γεννήση τν Κύριο (Λουκ. β, 7). τσι, χρησιμοποίησε ς κατάλυμα τν σταλο τν λόγων ζώων κα ς λίκνο τν φάτνη. Λόγος το Θεο γεννήθη σ να τόπο πο συμβόλιζε τν κόσμο μας, πο πως τότε, τσι κα σήμερα ζει π τν λογία τν παθν.

γιος Εαγγελιστς ωάννης γράφει στ ερ Εαγγέλιό του τι « Λόγος σρξ γένετο κα σκήνωσεν ν μν» (ω. α 14), λλ κα τι «ες τ δια λθε κα ο διοι ατν ο παρέλαβον» (ω. α 11). Ο ταπεινο μως νθρωποι δέχθησαν τν Κύριο, πίστευσαν σ᾿ Ατν κα γιναν μαθηταί Του.

Μ πόνο διαπιστώνουμε τι κα σήμερα Χριστς δν χει τόπον ν τ καταλύματι τς ζως μας κα τι ν ρχεται ες τ δια, δηλαδ στν δικό Του κόσμο, ο πολλο νθρωποι δν τν θέλουν. «δια» δν εναι μόνον κόσμος Του, λλ γι μς τος ρθοδόξους λληνας κατ να διαίτερο τρόπο εναι κα ελογημένη πατρίδα μας, ποία κατ τν διάρκεια τν αώνων μετ τν νσαρκο Οκονομία το Κυρίου, χει διαίτερα εεργετηθ κα περιλαμφθ π τ φς το Χριστο.

Πρέπει ν ρωτήσουμε τν αυτό μας πρτα μες ο νθρωποι τς κκλησίας, ν Κύριος ερίσκη κατάλυμα στν καρδιά μας κα ν σοι πιστεύουμε σ᾿ Ατν γωνιζώμεθα κατ τς φιλαυτίας μας, καθαριζώμεθα π τ πάθη μας κα προσφέρουμε τν αυτό μας στε ν εναι χωρητικς τς Χάριτός Του. λόγος το Θεο μς διδάσκει πς πρέπει ν γωνιζώμεθα, στε Χριστς ν κατοικ μόνιμα στν παρξί μας. Ο γιοι Πατέρες, κα μάλιστα ο νηπτικοί, μς παραδίδουν τν μέθοδο τς πνευματικς ργασίας, τν ποία πρέπει ν σκομε, γι ν κατοικ μονίμως Χριστς μέσα μας.

Πονμε γιατί στν κόσμο μας κα στν πατρίδα μας χι μόνο δν γίνεται δεκτς Χριστς ς φιλοξενούμενός μας, λλ κα γίνονται συστηματικς προσπάθειες ν ξορίζεται π τ ζωή μας κα κάποτε ν βρίζεται κα ν συκοφαντεται. Δν εναι λίγες ο περιπτώσεις πο στ νομα τς τέχνης προσβάλλονται κα βρίζονται ερώτατα πρόσωπα κα σύμβολα τς γίας Πίστεώς μας. Σύμφωνα μ λες τς νδείξεις κα ο λυμπιακο γνες χρησιμοποιονται π τος νεοεποχίτες γι τν προβολ τς Πανθρησκείας, κατ τν ποία Χριστς δν εναι Σωτρ το κόσμου.

κόμη διερωτώμεθα ποι θέσι χει Χριστς στ οκολογικ συνέδρια κα στς διαθρησκειακς συναντήσεις, που κα ο συμμετέχοντες χριστιανο δν μολογον τν πίστι τους στν Χριστ ς τν νανθρωπήσαντα Θεόν. Κα κόμη, τί θέσι χει Χριστς στν γωγ κα στν κπαίδευσι τς νεότητος κα στ προγράμματα ψυχαγωγίας τν παιδιν; Χάρρυ Πόττερ, να νεαρς μάγος, πο μ τ βοήθεια τς διαφημίσεως χει κατακτήσει τς παιδικς ψυχές, δν φήνει τόπο μέσα σ᾿ ατς γι κατάλυμα το Χριστο.

κόμη κα τ παιγνίδια πο προσφέρονται στ παιδι προβάλλουν σατανάδες, μάγους, μάγισσες κα λλα ποκρυφιστικ σύμβολα. τσι διαπλάθονται τ νέα παιδι ν γαπον περισσότερο τν σαταν ντ γι τν Χριστό, πειδ δθεν σατανς εναι πι δυνατς π τν Χριστό. Στ κίνημα τν νεοειδωλολατρν, μ πρόσχημα τν πιστροφ στν λληνικ παράδοσι, Χριστς κα κκλησία Του πάλιν συκοφαντονται κα βάλλονται.

Μ λα ατ κα μ πολλ λλα πο συνεχς πληροφορούμεθα, δν εναι περβολ ν επομε τι μεσα μμεσα διώκεται Χριστς κα προετοιμάζεται π τος νθρώπους το σκότους λευσις το ντιχρίστου. κπληρώνεται τσι λόγος το Κυρίου· «γ λήλυθα ν τ νόματι το πατρός μου, κα ο λαμβάνετέ με· ἐὰν λλος λθη ν τ νόματι τ δί, κενον λήψεσθε» (ω. ε 43).

Δν θέλουμε ν μαυρώσουμε τν χαρμόσυνη τμόσφαιρα τν μερν ατν, λλ ν πιστήσουμε τν προσοχ λων μας στ σημεα τν καιρν κα ν καλέσουμε σ γρήγορσι πνευματική. ς μ λησμονομε τος λόγους το Κυρίου μας· «…ποκριταί, τ μν πρόσωπον το ορανο γινώσκετε διακρίνειν, τ δ σημεα τν καιρν ο δύνασθε γνναι;» (Ματθ. ιστ 3).

Ο θλιβερς ατς διαπιστώσεις δν μπορον παρ᾿ λα ατ ν μειώσουν τν χαρ κα τν ελογία τν γίων ορτν τς το Θεο πιφανείας. γιος Εαγγελιστς ωάννης, φο μς πληροφορε προηγουμένως τι τν λθόντα Κύριο δν Τν δέχθησαν ο δικοί Του, κολούθως προσθέτει· «σοι δ λαβον ατόν, δωκεν ατος ξουσίαν τέκνα Θεο γενέσθαι, τος πιστεύουσιν ες τ νομα ατο» (ω. α 12). σο κι᾿ ν κόσμος πομακρύνεται π τν Θεό, ο ταπεινς ψυχς πο δέχονται τν Χριστ λαμβάνουν τν ξουσία ν γίνουν τέκνα Του κα ν νώνωνται μαζί Του ς μέλη το γίου Σώματός Του.

Ατ εναι τ μέγα μυστήριο τς εσεβείας, τ ποο ορτάζουμε ατς τς μέρες κα τ ποο μέγας πόστολος Παλος συνώψισε σ λίγες λέξεις: «Θες φανερώθη ν σαρκί, δικαιώθη ν Πνεύματι, φθη γγέλοις, κηρύχθη ν θνεσιν, πιστεύθη ν κόσμ, νελήφθη ν δόξ» (Α Τιμ. γ, 16). τσι χαρά μας εναι τετελειωμένη κα φειλομένη πρς τν σαρκωθέντα Κύριο λατρεία μας διάκοπος.



Δεν υπάρχουν σχόλια: