20 Νοεμβρίου, 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΜΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ;



Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος όπως διαβάζουμε στην Ιστοσελίδα Ierovima.gr 19/11/2013, όπου θα διαβάσετε παρακάτω όλο το δημοσίευμα* παραιτείται μεν, αλλά, δηλαδή όποτε αυτός θελήσει θα βάλει την ημερομηνία στην παραίτηση λες και εργάζεται στα αμπελοχώραφα του πατέρα του, απ΄ όπου θα μπορούσε να παραιτηθεί όποτε αυτός ήθελε. Έχει ξεχάσει όμως τους Θείους και  Ιερούς Κανόνες  καθώς και το Ιερό Πηδάλιο τι γράφουν περί της παραιτήσεως των Αρχιερέων! Θα πρέπει πρώτα να μας πει γιατί ακριβώς παραιτείται ο κ. Αμβρόσιος, διότι μάλλον δεν έχει διαβάσει στο Πηδάλιο σελ. 690 τον 3ο Κανόνα του Κυρίλλου Αλεξανδρείας καθώς και στην σελ. 762 του Πηδαλίου την Αίτηση παραίτησης Επισκόπου. Ο Επίσκοπος που παραιτείται κ. Αμβρόσιε της προεδρίας της Επισκοπής για το μοχθηρόν και επίπονον της επισκοπικής διακονίας και κρατά την ιερωσύνη, δηλαδή την «τιμήν» και το «σέβας», δεν μπορεί να δικαιολογηθή κανονικώς. Αυτό σημαίνει ότι παραίτηση Επισκόπου από τον θρόνο του γίνεται για κανονικούς λόγους, αλλά συνδέεται απαραιτήτως και με την εγκατάλειψη της Αρχιερωσύνης.

Παραιτείται, δηλαδή, από τον θρόνο, λόγω κανονικών παραπτωμάτων, και συγχρόνως στερείται και της Αρχιερωσύνης.«Ου δεκτέον απλώς την παραίτησιν, ει μη ανάξιόν τις εαυτόν της ιερωσύνης ομολογήσει. Τούτου δε αποδεδειγμένου, άμα τη παραιτήσει, και πάσης ιερατικής αξίας ο παραιτούμενος εκπεσείται». Εκείνος που παραιτείται του θρόνου, αλλά επιθυμεί να λειτουργή, το κάνει από κενοδοξία κ. Αμβρόσιε. «Το γαρ την λειτουργίαν δια κενοδοξίαν γίνεται». Ο παραιτούμενος του αρχιερατικού θρόνου κ. Αμβρόσιε, χωρίς κανονικούς λόγους, πρέπει να γνωρίζετε επιτιμάται από την Σύνοδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του Ευσταθίου Παμφυλίας, ο οποίος όταν παραιτήθηκε «από μικροψυχίας και απραγμοσύνης» από την Επισκοπή του, η τοπική Σύνοδος του επέβαλε την έκπτωση και των δύο, και της Επισκοπής και της Ιερωσύνης.

Αυτή ήταν αρχαία συνήθεια, διότι όσοι παραιτούνταν από τις Επισκοπές τους «πάντων εξέπιπτον, και ούτε αρχιερατικόν τι δίκαιον μετά την παραίτησιν είχον, ούτε επίσκοποι ωνομάζοντο». Αυτό βέβαια ισχύει και για τους πριν από υμάς παραιτούμενους δηλαδή τον πρ. Ζακύνθου και τον πρ. Θεσσαλιώτιδος. Ο νόμιμα παραιτηθείς οικειοθελώς ή μη είναι ο πρώην Αττικής Παντελεήμων, αυτά περί των παραιτήσεων Αρχιερέων κ. Αμβρόσιε για να ξέρουμε τι μας γίνεται και που πάμε. 

Σε ότι αφορά για τον μοναδικό όρο που θέτετε στο κείμενό σας να ερωτηθεί ο Δήμος της Αιγιάλειας αν συμφωνεί ή διαφωνεί με την παραίτησή σας, θα πρέπει να μας πείτε εάν ο Μακαριστός και σεβάσμιος Αρχιεπίσκοπος κυρός Σεραφείμ είχε ρωτήσει πριν 35 χρόνια τον τότε Δήμαρχο για να σας ενθρονίσει στην Αιγιάλεια, αφήστε λοιπόν τις αμπελοφιλοσοφίες και μην μπλέκετε την Πολιτεία με την Εκκλησία αυτές τις ώρες!!!

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ

*Διαβάστε το Δημοσίευμα.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

Αίσθηση και εύλογα ερωτήματα προκαλεί η επιστολή που απέστειλε στην Ιερά Σύνοδο ο μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος. Όπως πληροφορείται το ierovima.gr, ο δεσπότης - που συμπληρώνει σήμερα 35 χρόνια στο πηδάλιο της μητροπόλεως - εκφράζει την πρόθεση να παραιτηθεί, αφήνοντας όμως ανοικτή την ημερομηνία παραίτησης. Ο σεβασμιώτατος, σύμφωνα πάντα με το ierovima.gr, δηλώνει πως δεν θα είχε καμμία αντίρρηση, όταν στη Σύνοδο φθάσουν πληροφορίες ότι αδυνατεί να ασκήσει τα ποιμαντικά και διοικητικά του καθήκοντα, να εξετασθεί από τριμελή επιτροπή η οποία και θα κρίνει το μέλλον του στον δεσποτικό θρόνο.

Μόνο που ο μητροπολίτης θέτει έναν όρο: να ερωτηθεί ο Δήμος Αιγιαλείας αν συμφωνεί με την παραίτηση του δεσπότη! Ο 75 χρονος μητροπολίτης κ. Αμβρόσιος, που χαίρει άκρας υγείας, ανοίγει έτσι στην πολιτεία, το δρόμο να έχει λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα. Συνοδικοί ιεράρχες αδυνατούν να κατανοήσουν την ουσία του περιεχομένου της επιστολής του σεβασμιωτάτου. Το τελευταίο διάστημα ο μητροπολίτης παραθέτει δείπνο σε  ιερείς της μητροπόλεώς του, συζητώντας μαζί τους διάφορα θέματα που απασχολούν την Ιερά Μητρόπολη.

Κώστας Ζαφειρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: