16 Ιανουαρίου, 2013

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Θεόδωρος Παπαθεοδώρου μίλησε σήμερα στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Κάθε Μέρα Νέα Μέρα», του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας 89,5 FM και στους δημοσιογράφους Κατερίνα Χουζούρη και Κώστα Παππά, για το σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση.

«Αξιολόγηση», είπε ο κ. Υφυπουργός, «με τη σύγχρονη μορφή της λέξης, δεν υπήρξε τα τελευταία χρόνια. Η αξιολόγηση έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Είναι μία διαδικασία σε όλες τις περιοχές της δημόσιας διοίκησης, που είναι αναγκαία και υπό αυτήν την έννοια κρίνεται περισσότερο αναγκαία στα σχολεία, διότι εδώ έχουμε να κάνουμε με τη μαθησιακή διαδικασία, τη μετάδοση γνώσης στα παιδιά, επομένως όσο περισσότερο διασφαλίζεται η ποιότητα αυτής της γνώσης αλλά και των εργαλείων των μέσων της γνώσης και των υποδομών και των διαδικασιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, τόσο αυτό είναι επ’ ωφελεία του μαθητή και του εκπαιδευτικού.

Η αξιολόγηση είναι αξιολόγηση δομών και διαδικασιών του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και του εκπαιδευτικού έργου. Το εκπαιδευτικό έργο έχει να κάνει με τον εκπαιδευτικό. Δεν περιορίζεται ή δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν μόνον η ποιότητα της παροχής γνώσης από τον εκπαιδευτικό αλλά και σε ποιες συνθήκες, σε ποιο περιβάλλον παρέχει τη συγκεκριμένη γνώση. Θεωρώ ότι είναι ένα τρίπτυχο, από τη μία πλευρά οι δομές του εκπαιδευτικού συστήματος, οι διαδικασίες και τα μέσα τα οποία δίνονται για να επιτευχθούν οι στόχοι του εκπαιδευτικού έργου και το ίδιο το εκπαιδευτικό έργο δηλαδή ο εκπαιδευτικός μέσα στο σχολείο».

Ο Υφυπουργός Παιδείας, σε άλλη ερώτηση, έκανε λόγο για διαφανείς διαδικασίες στο ζήτημα της αξιολόγησης, καθώς και για την ανάγκη αποδραματοποίησης της διαδικασίας, επισημαίνοντας ότι: «Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να ξαναδούμε σ’ ένα ασφαλές και ποιοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, την παρέμβαση και τη δουλειά του εκπαιδευτικού. Θα δοθεί σε διαβούλευση, αφού συζητηθεί και με τα κόμματα ένα σχέδιο προεδρικού διατάγματος που θα προσδιορίζει ποιοι θα είναι οι φορείς που αναλάβουν την αξιολόγηση.

Το πρώτιστο είναι να διασφαλιστούν οι διαδικασίες με διαφάνεια, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να γνωρίζει ποιοι είναι οι φορείς, η διαδικασία και ποιες εγγυήσεις έχει, έτσι ώστε να αποφεύγονται καταστρατηγήσεις αλλά και αυθαιρεσίες από τους φορείς που θα αναλάβουν την αξιολόγηση. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να αποδραματοποιήσουμε αυτή τη διαδικασία, αν η αξιολόγηση είναι τιμωρητική ή όχι. Σαφώς και δεν είναι. Αυτό που θέλουμε να εμπεδώσουμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς είναι ότι η αξιολόγηση, ως μία διαδικασία κανονικότητας από δω και πέρα, θα πρέπει να είναι ένα συστατικό στοιχείο της εκπαίδευσης».

Ο κ. Παπαθεοδώρου διευκρίνισε, ακόμα, ότι «θα ελέγχονται και οι φορείς που θα διενεργούν την αξιολόγηση και θα υπάρχουν όλες οι εγγυήσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο, αν θεωρεί ότι αδικήθηκε, να επαναξιολογείται ή να προσπαθεί να βρει το δίκιο του μέσα από συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες» και υπεραμύνθηκε της άποψης ότι «η αξιολόγηση είναι η διαδικασία που θα μας οδηγήσει στην επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης». «Άλλωστε» όπως είπε, «η αξιολόγηση είναι κοινός τόπος για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες».

Καταλήγοντας ο κ. Υφυπουργός, είπε ότι «οι προθέσεις του υπουργείου είναι προθέσεις διαλόγου και ο στόχος είναι να μπολιαστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, γιατί η κοινότητα το έχει ήδη ενστερνιστεί, με νέα εργαλεία, μεθόδους και τη διάθεση να αξιοποιηθούν οι στόχοι και να μπορούν να αναπροσαρμόζονται. Η αξιολόγηση έτσι δεν είναι απλώς αναγκαία. Είναι μια φυσική διαδικασία».


Δεν υπάρχουν σχόλια: