18 Φεβρουαρίου, 2012

ΦΑΚΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΘΩΝΙΑΔΑΣ ΣΧΟΛΗΣ

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΑΘΩΝΙΑΔΑΣ ΣΧΟΛΗΣ

Με δραματικό τόνο ζητούν οι μαθητές και οι διδάσκοντες της ιστορικής Αθωνιάδας Σχολής στο Αγιoν Όρος να βρεθεί λύση για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στο σχολείο. Την ίδια στιγμή δεν αποδέχονται την πρόταση για μετεγγραφή των μαθητών της Γ' Λυκείου στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκεια Νεαπόλεως Θεσσαλονίκης. Το υπουργείο, από την πλευρά του, επιρρίπτει την ευθύνη στην εκπαιδευτική κοινότητα του Λυκείου για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς. Ειδικότερα, στελέχη του σχολείου, μιλώντας, εστίασαν στην απουσία εκπαιδευτικών για βασικά μαθήματα (π.χ. Βιολογία). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη διδάσκονται τα μαθήματα και οι μαθητές της Γ' Λυκείου να μην μπορούν να συμμετάσχουν επί ίσοις όροις με τους συνομηλίκους τους στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ. Την 1η Φεβρουαρίου, μάλιστα, η Ιερό Κοινότητα του Αγίου Όρους και οι αρμόδιοι στα σχολεία έλαβαν επιστολή του υπ. Παιδείας που πρότεινε τη μετεγγραφή, μόνο για φέτος, των μαθητών της Γ' Λυκείου στο Λύκειο Νεαπόλεως, στο οποίο υπάρχει εστία για τη στέγαση και τη σίτιση των μαθητών (όπως, άλλωστε, συμβαίνει στην Αθωνιάδα).

«Η Σχολή, την οποία στηρίζουμε και κυρίως μας στηρίζει εδώ και πολλά χρόνια, μας εξασφαλίζει πτυχίο και επαρκή γνώση βυζαντινής μουσικής αλλά και βυζαντινής αγιογραφίας, τα οποία διδασκόμαστε από την Α' Γυμνασίου. Ήδη σχεδόν όλοι προχωράμε με εντατικούς ρυθμούς τα πτυχιακά μας έργα στην αγιογραφία» αναφέρουν σε επιστολή διαμαρτυρίας οι οκτώ μαθητές της Γ' Λυκείου. «Χάσαμε πραγματικό τη γη κάτω από τα πόδια, εμείς και οι γονείς μας» λένε σχολιάζοντας την πρόταση μετεγγραφής τους. «Πώς μπορούμε να αφήσουμε στη μέση τις εργασίες μας, που έχουν σχέση με τη βυζαντινή μουσική και αγιογραφία; Μα δεν υπάρχουν επιτέλους 2, 3 εκπαιδευτικοί για την Αθωνιάδα;» συνεχίζουν. «Όπως γνωρίζετε κατά την έναρξη του σχολικού έτους στο Γυμνάσιο Λύκειο υπηρετούσαν τρεις μόνιμοι, τρεις αναπληρωτές και ένας αποσπασμένος καθηγητής. Ωστόσο , πολύ σύντομα, κατόπιν άτυπων αιτημάτων σας, o ένας αναπληρωτής (μαθηματικός), ενώ ανέλαβε υπηρεσία στο σχολείο, δεν έγινε αποδεκτός από την Ιερή Κοινότητα, χωρίς προφανή λόγο, με αποτέλεσμα να διατεθεί στο Γραφείο του Διοικητή του Αγίου Όρους», γράφεται στην επιστολή του υπουργείου. 

Επίσης, σημειώνεται ότι οι προσπάθειες για την κάλυψη των υπόλοιπων κενών δεν έφεραν αποτέλεσμα. Στελέχη του υπουργείου ανέφεραν ότι η κάλυψη των κενών είναι δύσκολη λόγω της ιδιαιτερότητας του σχολείου, που λειτουργεί στο Αγιον Όρος. «Εφόσον ο εκπαιδευτικός δεν το επιθυμεί, δεν μπορεί να υποχρεωθεί να αποσπαστεί. Αφετέρου η Ιερά Κοινότητα έχει το δικαίωμα να μην εκδηλώσει θετική γνώμη για την απόσπασή του», τονίζεται στην επιστολή του υπουργείου.
________________________

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ κ.κ. ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΛΑ.Ο.Σ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΘΩΝΙΑΔΑΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ

Πλεύρης: "Εκδιώκονται μαθητές στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Σχολή"
Έντονα αναστατωμένοι είναι οι μαθητές που φοιτούν στην Γ Λυκείου της ιστορικής Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αγίου Όρους καθώς και οι γονείς τους, από την απόφαση του Υπουργείου να συνεχίσουν την φοίτησή τους στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Νεάπολης. Συγκεκριμένα, με έγγραφο που εστάλη προς τη Διεύθυνση της Σχολής, το Υπουργείο καλεί τους μαθητές της Γ Λυκείου να εγκαταλείψουν την Σχολή και να μεταφερθούν στην Νεάπολη Θεσσαλονίκης λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών.Το γεγονός αυτό είναι πρωτάκουστο και απαράδεκτο καθώς εν μέσω της σχολικής περιόδου και λίγο πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις καλούνται οι μαθητές να αλλάξουν σχολική στέγη και να εγκατασταθούν χιλιόμετρα μακριά. 

Η Αθωνιάς Εκκλησιαστική Ακαδημία αποτελεί ένα από τα ιστορικότερα σχολεία της Πατρίδας μας, στην οποία έχουν φοιτήσει μεγάλες προσωπικότητες του Γένους, όπως ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Ρήγας Φεραίος, ο Ευγένιος Βούλγαρης και πολλοί άλλοι. Παράλληλα, η φοίτηση στη Σχολή αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των μαθητών, οι οποίοι επέλεξαν να μυηθούν και να διδαχθούν τις θρησκευτικές παραδόσεις από μικρή ηλικία. Κατά συνέπεια, αποτελεί το λιγότερο εμπαιγμός προς τους μαθητές αλλά και αντιπαιδαγωγική μέθοδος η απόφαση αλλαγής της σχολικής στέγης από αβλεψίες και παραλείψεις της Πολιτείας.

Συνεπώς ερωτάται η αρμόδια Υπουργός: 

1. Είναι δυνατόν στο μέσο της σχολικής περιόδου να ζητείται αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος από μαθητές λόγω έλλειψης καθηγητών;
2. Πόσο παιδαγωγική θεωρείται την πρακτική αυτή;
3. Αντιλαμβάνεστε την ιστορία που φέρει η Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία, τις θρησκευτικές παραδόσεις που αυτή μεταφέρει στο πέρασμα των Αιώνων και με ποιο σκεπτικό αποφασίζετε να εκδιώξετε τους μαθητές της Γ Λυκείου;
4. Για ποιο λόγο δεν έχετε προνοήσει για την στελέχωση της Σχολής με τους απαραίτητους καθηγητές της φετινή σχολική χρονιά και μάλιστα σε μαθήματα στα οποία οι μαθητές θα εξεταστούν πανελλαδικά;
5. Είναι στις προθέσεις σας να συμμεριστείτε τα δίκαια αιτήματα των γονέων των μαθητών της Σχολής και να επιλύσετε κάθε δυνατό πρόβλημα με το εκπαιδευτικό προσωπικό,  ώστε οι μαθητές της Γ Λυκείου να μην αναγκαστούν να μετεγκατασταθούν σε άλλο σχολείο;

Οι  Ερωτώντες  Βουλευτές:
Ανατολάκης Γεώργιος,  Β΄ Πειραιώς - ΛΑ.Ο.Σ.
Πλεύρης Αθανάσιος, Α΄ Αθηνών – ΛΑ.Ο.Σ.
________________________

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΤΟΥ Κ. ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΩΝΙΑΔΑ

Η δημόσια συζήτηση για ευαίσθητα  θέματα, όπως η εκκλησιαστική  εκπαίδευση, θα ήταν ορθότερο να μην διεξαχθεί μέσα σε ένα κλίμα όπου κυριαρχεί ο λαϊκισμός και ο  καταγγελτικός λόγος. Εφόσον, όμως, το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών της Γ'  Λυκείου της Αθωνιάδας Σχολής στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Νεαπόλεως τίθεται όπως ετέθη στην ερώτηση δύο Βουλευτών του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, θα πρέπει να  διευκρινιστούν ορισμένα σημεία για  εκείνους που αγνοούν τα πραγματικά  περιστατικά:
1. Η Υπηρεσία επί συνόλου 14 θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για 18 σχολεία, κατένειμε τις τρεις από αυτές, στην  Αθωνιάδα Σχολή.
2. Οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται από  το σχετικό πίνακα με διαφάνεια και  σύμφωνα με την κατάταξή τους, που προκύπτει από αντικειμενική μοριοδότηση, εφόσον έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους να υπηρετήσουν σε εκκλησιαστικά σχολεία. Η Σχολική  Εφορεία της Αθωνιάδας επιθυμεί να παρακάμπτεται ο πίνακας και να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί της  δικής της επιλογής, γεγονός που αντίκειται στο νόμο και, ως εκ τούτου,
 δεν μπορεί να γίνει δεκτό από την  Υπηρεσία. Εξαιτίας της τακτικής αυτής,  στερήθηκαν τις υπηρεσίες ενός καθηγητή  αφού, χωρίς προφανή σοβαρό λόγο, δεν έγινε δεκτός ο νομίμως επιλεγείς διότι η Σχολική Εφορεία επιθυμούσε την πρόσληψη άλλου με το επιχείρημα ότι είχε υπηρετήσει κατά το παρελθόν στην Αθωνιάδα. Το επιχείρημα αυτό στερείται κάθε νόμιμης βάσης. Προσφάτως στερήθηκαν τις υπηρεσίες ακόμα ενός καθηγητή που οδηγήθηκε σε παραίτηση.
3. Η Υπηρεσία προέβη σε αλλεπάλληλες  προσκλήσεις ενδιαφέροντος ενώ ζήτησε και τη βοήθεια της Ιεράς Κοινότητας, ώστε να καλυφθούν τα υπαρκτά κενά διότι δεν υπάρχει η νομική δυνατότητα να εξαναγκαστεί ένας εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης να  προσφέρει τις υπηρεσίες του στην  Αθωνιάδα. Από ολόκληρη την Ελλάδα  εκδήλωσαν ενδιαφέρον μόλις τρεις καθηγητές, εκ των οποίων αποσπάστηκαν οι δύο (ο τρίτος δεν αποσπάστηκε διότι  υπηρετούσε σε τρία διαφορετικά σχολεία και  δεν βρέθηκε αντικαταστάτης του).  Αποσπάστηκε, επίσης, ακόμα ένας που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον κατά το παρελθόν. Υπενθυμίζεται ότι η πνευματικότητα και η Ιερότητα του Αγίου Όρους επιβάλλουν συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς, οι οποίοι  αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για  την οικειοθελή απόσπαση εκπαιδευτικών εκεί.
4. Αντιμέτωπη, πλέον, η Υπηρεσία με τον  κίνδυνο οι μαθητές της Γ' Λυκείου της  Αθωνιάδας να στερηθούν τη δυνατότητα  να συμμετάσχουν στις πανελλήνιες και να αναγκαστούν να επαναλάβουν την τάξη,  είχε την υποχρέωση να αναζητήσει  οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο για να προστατεύσει τους μαθητές. Ο μοναδικός τρόπος που υπήρχε ήταν η μεταφορά τους στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Νεαπόλεως (βρίσκεται σχετικά κοντά στο Άγιο Όρος) όπου λειτουργεί οικοτροφείο, ώστε να  μην υπάρξει καμία οικονομική  επιβάρυνση για τους μαθητές. Προς αυτή την κατεύθυνση η Υπηρεσία απέστειλε έγγραφο προς την Ιερά Κοινότητα και την  Αθωνιάδα με το οποίο ενημέρωνε για το  πρόβλημα και πρότεινε την ενδεδειγμένη  λύση.
5. Η μετεγγραφή εν τω μέσω του σχολικού έτους είναι εξαιρετικό μέτρο τελευταίας καταφυγής. Σε κάθε  περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική.  Προϋποθέτει τη συγκατάθεση των γονέων ή των ίδιων των μαθητών αν είναι ενήλικοι.
6. Μετά την κοινοποίηση του εν λόγω εγγράφου της Υπηρεσίας στην Ιερά Κοινότητα, εκδήλωσε ενδιαφέρον και άλλος ένας εκπαιδευτικός ο οποίος, εάν  δεν μεσολαβήσει κάποιο απρόβλεπτο γεγονός, θα αποσπαστεί καλύπτοντας και  το μάθημα της Φυσικής. Συνεπώς θα  εκλείψει και ο λόγος της μεταφοράς των  μαθητών στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Νεαπόλεως.
7. Το 1996 στην Αθωνιάδα σχολή φοιτούσαν 56 μαθητές και το 2012 μόλις 22. Στην Γ' Λυκείου, σύμφωνα με τα στοιχεία του  Υπουργείου, φοιτούν οκτώ μαθητές.  Υπεύθυνες δηλώσεις για το ζήτημα της μετακίνησής τους στο Εκκλησιαστικό Λύκειο Νεαπόλεως υπέβαλαν μόνο πέντε,  γεγονός που δημιουργεί σοβαρές απορίες για το πού βρίσκονται οι υπόλοιποι τρεις. Εκ των πέντε που έστειλαν υπεύθυνες δηλώσεις  στο Υπουργείο, οι τρεις προέρχονται από ξένες χώρες ενώ οι τέσσερις από τους πέντε που υπέβαλαν δηλώσεις είναι ενήλικοι (48 ετών, 42 ετών, 20 ετών και 19 ετών).

Το μέσο κόστος ανά μαθητή υπερβαίνει κατά πολύ  το αντίστοιχο μέσο κόστος των μαθητών  των δημοσίων σχολείων. Παρά ταύτα η αδιάκοπα πτωτική πορεία της Σχολής κατά τις τελευταίες δεκαετίες είναι  κάτι που μόνο θλίψη μπορεί να  προκαλέσει. Η πνευματικότητα του Αγίου Όρους και η μοναδική, αναντικατάστατη θέση του στη δισχιλιετή ιστορία της Ορθοδοξίας επιβάλλει το σεβασμό, την αγάπη και το θαυμασμό όλων. Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων είναι πάντοτε έτοιμη να προσφέρει κάθε δυνατή υποστήριξη, στο πλαίσιο του νόμου και της οικονομικής συγκυρίας, για την ανάπτυξη  της  Αθωνιάδας Σχολής, όμως το παρόν και το μέλλον της Σχολής εξαρτάται κυρίως από την ίδια την Ιερά Κοινότητα.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: