12 Μαρτίου, 2011

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ (ΜΕΡΟΣ Α΄)

clip_image002

Ή Ιστορία του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, ή άλλως του «Ρωμαϊκού Πατριαρχείου» (Der Rum), είναι ιστορία άγιότητος, μαρτυρίου και διαρκών αγώνων υπέρ της Εκκλησίας του Χριστού και του χριστεπωνύμου αυτής ποιμνίου.

Α'. Ή Ίδρυσις της Εκκλησίας Ιεροσολύμων ανάγεται εις αυτήν τήν ήμέραν της Πεντηκοστής καί τής καθόδου του άγίου Πνεύματος επί τήν Ιερουσαλήμ, άπό τής οποίας οι άγιοι Απόστολοι, δι' εντολής του Αναστάντος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, διέσπειραν τό κήρυγμα του Ευαγγελίου εις τήν οίκουμένην. Πρώτος επίσκοπος τής Εκκλησίας Ιεροσολύμων ανεδείχθη ό Ιερομάρτυς Απόστολος άγιος Ιάκωβος ό Αδελφόθεος. Μετά τους πρώτους κατά τών Χριστιανών διωγμούς ύπό του ραβινικού Ιουδαϊσμού καί τήν καταστροφήν τών Ιεροσολύμων ύπό του Ρωμαίου στρατηγού Τίτου τω 70 μ.Χ., έδρα τής Εκκλησίας τών Ιεροσολύμων ανεδείχθη ή πόλις Πέλλα, επί τής ανατολικής πλευράς του ποταμού Ίορδάνου τότε καί ή Εκκλησία τής άγίας Γης προσέλαβε πλείστους Έλληνας, τούς απογόνους τών κατακτήσεων του Μεγάλου Αλεξάνδρου, καί καθώς ό αριθμός τών Ιουδαίων Χριστιανών έμειούτο, ή Εκκλησία αύτη καθίστατο όλονέν περισσότερον ελληνική, έξηπλώθη δέ είς άπασαν τήν Παλαιστίνην. Μέρος αυτής επέστρεψε καί κατώκησεν είς Ιεροσόλυμα.

Τά τελευταία μέλη τής έν Πέλλη ελληνικής Εκκλησίας επέστρεψαν καί έγκατεστάθησαν μετά τήν έπανάστασιν του Βάρ-Κόχβα (135 μ.Χ.) είς Ιερουσαλήμ, ή όποία τότε μετετράπη είς άπηγορευμένην διά τούς Ιουδαίους ρωμαϊκήν άποικίαν, τήν Αίλίαν Καπιτωλίναν, τά δέ Ιερά Προσκυνήματα εύρίσκοντο κεχωσμένα ύπό τήν γήν, καί ειδωλολατρικοί ναοί είχον κτισθή έπ' αυτών. Τήν έποχήν αυτήν πρωτεύουσαν θέσιν εις τήν όργάνωσιν της Εκκλησίας της αγίας Γης είχεν ή πόλις Καισάρεια, ώς Μητρόπολις εις τήν οποίαν ύπήγετο ή Επισκοπή Αίλίας, δηλ. Ιεροσολύμων. Οί Χριστιανοί της αγίας Γης υπέστησαν σκληρούς διωγμούς ύπό των Ρωμαίων Αυτοκρατόρων Αδριανού, Δεκίου, Διοκλητιανού καί Μαξιμίνου, κατά τούς οποίους άνεδείχθησαν πολλοί Μάρτυρες.

Β'. Περίοδον ακμής έγνώρισαν τά Ιεροσόλυμα άπό της έπικρατήσεως τού αγίου βασιλέως καί ίσαποστόλου Κωνσταντίνου τού μεγάλου (324 μ.Χ.), έως καί των άρχων τού 7ου αί. Τη βοηθεία τού αγίου Κωνσταντίνου ή Βασιλομήτωρ αγία Ελένη, εύρούσα τόν Τίμιον Σταυρόν καί τό κενόν Μνήμα της τού Χριστού Αναστάσεως, ανέδειξε καί έκόσμησε καί άπαντα τά λοιπά πάνσεπτα Προσκυνήματα της επί γης οικονομίας τού Θεού Λόγου, τού Κυρίου Ιησού Χριστού, οίκοδομήσασα περί τούς εικοσιπέντε περικαλλείς ιερούς Ναούς, έπί τού Παναγίου Τάφου, τού Φρικτού Γολγοθά, της Ευρέσεως τού Τιμίου Σταυρού, τού Θεοδέγμονος Σπηλαίου της Γεννήσεως, τού τόπου της τού Κυρίου Αναλήψεως κ.ά. αγίων Τόπων (326-335). Οί Επίσκοποι Ιεροσολύμων διεδραμάτισαν σπουδαίον ρόλον είς τήν καταπολέμησιν των αιρέσεων, ώς λ.χ. ό άγιος Κύριλλος ό Κατηχητής κατά της αίρέσεως τού Αρειανισμού.

Ό Μοναχισμός άνεπτύσσετο συνεχώς, έλαβε δέ περισσότερον όργανωμένην μορφήν ύπό τά λαυρεωτικά συστήματα τών αγίων Ίλαρίωνος καί Χαρίτωνος είς τάς άρχάς τού 4ου αί. Τω 407 σημειούται καί ή οριστική πτώσις της ειδωλολατρίας είς τήν Παλαιστίνην, διά της καταστροφης τού έν Γάζη Μαρνείου Ναού ύπό τού αγίου Πορφυρίου, επισκόπου Γάζης, τού Θεσσαλονικέως ( 420 μ.Χ.), καί τών έν Γάζη Χριστιανών. Σταδιακώς ή Επισκοπή τών Ιεροσολύμων, ή όποία κατέστη παγχριστιανικόν προσκύνημα, άνήχθη είς Μητρόπολιν τών τριών Παλαιστινών (άρχάς 5ου αί.), ή δέ λατρευτική αύτης τάξις, τό Τυπικόν, συνεχώς άνεπτύσσετο ύποδειγματικώς, μέ γλώσσαν λατρείας, σχεδόν άποκλειστικώς, τήν έλληνικήν.

Τελικώς ή Δ' Οίκουμενική έν Χαλκηδόνι Σύνοδος τω 451 άνύψωσε τήν Έκκλησίαν τών Ιεροσολύμων είς Πατριαρχείον, έν έκ τών πέντε μεγίστων έκκλησιαστικών κέντρων τού τότε κόσμου (της «Πενταρχίας τών Πατριαρχών»), λόγω της θέσεως, τήν όποίαν είχεν είς τήν συνείδησιν τών Χριστιανών διά τήν έξαίρετον λατρείαν, θεολογίαν καί μοναχικήν ζωήν, διά τούς ύπέρ της Ορθοδοξίας άγώνας καί τήν μνημειώδη αύτης έκκλησιαστικήν άρχιτεκτονικήν. Ό Μοναχισμός της Ίεροσολυμιτικης Εκκλησίας έδωκε κατά τούς 5ον καί 6ον αίώνας είς τήν Έκκλησίαν μερικάς άπό τάς πλέον λαμπράς άσκητικάς μορφάς:

Τούς αγίους Εύθύμιον τόν Μέγαν, Γεράσιμον τόν Ίορδανίτην, Σάββαν τόν Ήγιασμένον καί Κυριακόν τόν Αναχωρητήν, τόν όργανωτήν τού Κοινοβιακού Μοναχισμού άγιον Θεοδόσιον τόν Κοινοβιάρχην καί άλλους πολλούς, οί όποιοι μετέτρεψαν τάς άνύδρους έρήμους της Ιουδαίας καί Παλαιστίνης είς πόλεις άγγελικης διαγωγης.

Τό Τάγμα τών «Σπουδαίων» τού Ναού της Αναστάσεως, δηλ. ή πρώιμος μορφή της Άγιοταφιτικης Αδελφότητος, ίδρυθέν είτε ύπό τού Επισκόπου Αλεξάνδρου τόν 3ον αί., είτε μετά τήν άνοικοδόμησιν τού Ναού της Αναστάσεως, έγκατεστάθη τήν περίοδον αύτήν, τέλη τού 5ου αί., ύπό τού Πατριάρχου Ηλία Α' όριστικώς είς τόν περί τόν Πανάγιον Τάφον χώρον. Οί Πατριάρχαι Ιεροσολύμων καί οί προαναφερθέντες μοναστικοί ήγέται, πέραν της ποιμαντικης ή καί άσκητικης αύτών μερίμνης, έπεδόθησαν άποτελεσματικώς καί είς τήν κατεπολέμησιν τών αιρέσεων τού Μονοφυσιτισμού καί τού Ώριγενισμού.

Τά Ιεροσόλυμα καθίσταντο κέντρον της χριστιανικής λατρείας καί τών έκκλησιαστικών γραμμάτων, αί δέ εύεργεσίαι τού Αύτοκράτορος Ιουστινιανού, συμπληρούσαι αύτάς της πρό ένός αίώνος δρασάσης Αύτοκρατείρας Εύδοκίας της Αθηναίας, εύεργέτιδος τών αγίων Τόπων (είς τά μέσα τού 5ου αί.), ένίσχυσαν τήν πρόοδον ταύτην έτι περισσότερον. Όλίγον πρίν ή Ιερουσαλήμ πέση είς τάς χείρας τών Περσών του Χοσρόου τήν 19ην Μαΐου του 614, ή Εκκλησία εύρίσκετο είς άκμήν, ύπήρχον δέ τέσσαρες μεγάλαι Μητροπόλεις, Καισαρείας, Σκυθουπόλεως, Πέτρας καί Βόστρων, καί περί τάς 365 ίεραί Μοναί.

Ή ύπό τών Περσών καταστροφή, θλιβερόν όρόσημον είς τήν ίστορίαν τής Σιωνίτιδος Εκκλησίας, κατέλιπεν είς τά Ιεροσόλυμα 65 χιλιάδας νεκρών καί ίσοπεπεδωμένα τά ιερά Προσκυνήματα καί τάς Μονάς, τόν δέ Τίμιον Σταυρόν, τόν Πατριάρχην Ζαχαρίαν καί τούς προύχοντας τών Ιεροσολύμων, έν αίχμαλωσία είς τήν Περσίαν. Ό τοποτηρητής του Θρόνου, καί άργότερον Πατριάρχης Ιεροσολύμων, άγιος Μόδεστος, έπανήνεγκε τά Προσκυνήματα είς τό πλείστον τής παλαιάς των αίγλης, ό δέ Αυτοκράτωρ Ηράκλειος, μετά πολυετείς πολέμους, κατατροπώσας τούς Πέρσας τω 627, άνέκτησε τόν Τίμιον Σταυρόν, τόν όποιον έπανέφερε θριαμβευτικώς είς Ιεροσόλυμα, ομού μετά τών αίχμαλώτων, τω 630. Ώστόσον, ολίγα έτη άργότερον, ό Ηράκλειος δέν ήδυνήθη νά σταματήση τόν κατακλυσμόν τής άραβικής προελάσεως, καί τό έτος 638 τά Ιεροσόλυμα διεχωρίσθησαν όριστικώς άπό τήν χριστιανικήν έλληνορωμαϊκήν Αυτοκρατορίαν, πεσόντα είς τάς άραβικάς χείρας.

Γ'.Ή περίοδος τών μεγάλων δεινών διά τό Πατριαρχείον τών Ιεροσολύμων, διήρκεσε ύπέρ τήν χιλιετίαν, παρά τήν εύνοιαν διά τής όποίας ό πορθητής τών Ιεροσολύμων, Όμάρ ίμπν Αλ-Χαττάπ, άντεμετώπισε τούς Χριστιανούς καί τόν Πατριάρχην των, άγιον Σωφρόνιον ό Χαλίφης Όμάρ δι ειδικού διατάγματος (άχτιναμέ) άνεγνώριζεν είς τόν Πατριάρχην του «βασιλικού έθνους» (δηλ. τών Ρωμηών) τήν ίδιότητα έθνάρχου καί πνευματικού ήγέτου πάντων τών Χριστιανών τής Παλαιστίνης, άκόμη καί τών έτεροδόξων, ώς έπίσης καί πρεσβεία τιμής μεταξύ πάντων τών Χριστιανών άρχηγών, προσέφερε δέ είς αυτόν έγγυήσεις ευνοίας, άσφαλείας καί φορολογικης άσυδοσίας άπό μέρους τών μελλόντων Μουσουλμάνων ήγεμόνων.

Προ των πυλών το ψηφιακό φακέλωμα

APOTYPOMA

e-ΤΑΠ ονομάζεται το νέο δίκτυο αναγνώρισης

μέσω δακτυλικών αποτυπωμάτων

Ηλεκτρονικό δίκτυο ανα­γνώρισης των πολιτών μέσω δακτυλικών απο­τυπωμάτων σχεδιάζει το Υπουργείο Προστα­σίας του Πολίτη με την ονομασία e-ΤΑΠ. Στις 15 Μαρτίου λήγει ο δι­εθνής διαγωνισμός για την προμήθεια του κατάλληλου τεχνολογικού λογισμικού που θα ενώνει όλες τις πύλες εισόδου της χώ­ρας, αλλά και το σύνολο των αστυνομικών διευθύνσεων με ένα κέντρο δεδομένων όπου θα είναι αποθηκευμένα τα δακτυλικά αποτυπώματα όλων των Ελλήνων αλλά και των αλλοδαπών που ζουν στη χώρα μας. Το κόστος για την εκπόνηση του συγκεκριμέ­νου προγράμματος θα φθάσει τα 10 εκατομ­μύρια ευρώ.

Το πρόγραμμα που έχει τίτλο «Ηλε­κτρονική Υπηρεσία Ταυτοποίησης και Αναγνώρισης Πολιτών» θα έχει τη δυνα­τότητα σύνδεσης με άλλες ψηφιακές υπη­ρεσίες, όπως το ηλεκτρονικό διαβατήριο (e-passport) και την Κάρτα του Πολίτη, ώστε να επιτυγχάνεται από τις αρχές η τα­χύτερη επεξεργασία δεδομένων, ενώ μελ­λοντικά θα μπορεί να διασυνδεθεί και με φορείς όπως το Εθνικό Σύστημα Υγείας και κοινωνικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με κύκλους του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, μια εξελιγμένη μορφή της ηλεκτρο­νικής ταυτοποίησης θα θυμίζει αμερικανική αστυνομική ταινία, όπου ο «ύποπτος» βά­ζοντας την παλάμη του επάνω στην οθόνη αφής, με την οποία θα είναι εφοδιασμένος ο αστυνομικός, ταυτόχρονα θα εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες με τις οποίες θα είναι εφοδιασμένη μία γιγάντια βάση δεδομένων.

Με τη διασύνδεση μάλιστα των αστυνομι­κών αρχείων, με βάσεις ιατρικών, οικονο­μικών και φορολογικών δεδομένων, μπορεί εύκολα να αναλογιστεί κανείς πως η εποχή του ηλεκτρονικού «μεγάλου αδελφού» είναι πλέον προ των πυλών και της ελληνικής κοινωνίας.

Σε δυο χρόνια

Παράλληλα, το e-ΤΑΠ, σύμφωνα με τους εμπνευστές του, θα μπορεί να χρησιμοποιη­θεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες Αλλοδαπών για την ταυτοποίηση σε συνεργασία με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης όλων των προσώπων που εισέρχονται στη χώρα είτε νόμιμα είτε με παράνομους τρόπους.

Σύμφωνα με το σχέδιο υλοποίησης του e-ΤΑΠ, προβλέπεται η αναβάθμιση του ελέγχου και της υλοποίησης εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στις διαδι­κασίες των μεταναστευτικών ροών στην Ελλάδα και την EE (νόμιμους και παράνο­μους), αλλά και τη χρήση συνδυασμένων (cross-checked) ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την ταχύτερη επεξεργασία, αξιολόγηση των αιτημάτων ασύλου και την έκδοση των αντίστοιχων νομιμοποιητικών εγγράφων.

Πρόσβαση στο e-ΤΑΠ θα έχουν η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, η Διεύθυνση Αλλοδαπών, η Διεύθυνση Διεθνούς Αστυνομικής Συνεργασίας, οι Διευθύνσεις Ασφαλείας, αλλά και όλες οι αστυνομικές υπηρεσίες της ΕΛΑΣ. Με συσκευές ταυτοποίησης θα είναι εφόδιασμένοι οι αστυνομικοί, που θα μπορούν με αυτό τον τρόπο να πραγματοποιούν ελέγ­χους προσώπων στις πόλεις αλλά και στις περιοχές αιχμής λαθρομεταναστών, μέσω των αυτοματοποιημένων και ηλεκτρονι­κών υπηρεσιών που διαθέτει το σύστημα του e-ΤΑΠ.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχε­ται στο ποσό των 9.108.910 ευρώ και χρη­ματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρό­γραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», στο πλαίσιο του ΕΣΠ Α, από το ΕΤΠ Α και από εθνικούς πόρους. Σύμφωνα με πληροφορίες των «Αποκαλύψεων», το e-ΤΑΠ αναμένεται να βρίσκεται στη διάθεση της ΕΛΑΣ σε δύο χρόνια από τώρα. Το πρόγραμμα για την «Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ταυτοποίησης και Αναγνώρισης Πολιτών» είναι βέβαια καί σε πλήρη εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας μας όσον αφορά τη συμμόρφωση της Ελλάδας με τον Κα­νονισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για το χρονοδιάγραμμα υποβολής Δεκαδακτυ-λικών Δελτίων (ΔΔΔ) προς την Κεντρική Βάση EURODAC στο Λουξεμβούργο και τη διασύνδεση της ΕΛΑΣ με τα ευρωπαϊκά AFIS για την αστυνομική συνεργασία και την καταπολέμηση της τρομοκρατίας βάσει των αποφάσεων της Prum.

Σε όλη τη χώρα

Το e-ΤΑΠ των 10 εκατομμυρίων ευρώ θα έρθει να ενισχύσει το ηλεκτρονικό δίκτυο που διαθέτει σήμερα η Ελληνική Αστυνο­μία, με το οποίο συνδέονται περίπου 1.400 σημεία σε όλη τη χώρα και μέσω αυτού υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης στο σύ­νολο των εφαρμογών. Η υφιστάμενη υπο­δομή της ΕΛΑΣ αποτελείται από servers, δικτυακά, PCs, εκτυπωτές, ψηφιοποιητές και αναγνώστες έξυπνων καρτών με την κωδική ονομασία «Police On Line». To υπάρχον ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο», βά­σει του σχεδιασμού των νέων τεχνολογιών, πρόκειται να ενισχυθεί με το απαραίτητο λο­γισμικό και έναν σύγχρονο εξοπλισμό που θα μπορέσει να ψηφιοποιήσει όλα τα δα­κτυλικά αποτυπώματα από τις αστυνομικές ταυτότητες που υπάρχουν σήμερα.

Παράλ­ληλα, στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η δημιουργία 105 σταθμών εργασίας συνορι­ακών ελέγχων, που θα είναι εφοδιασμένοι με αυτόματες συσκευές λήψης «σταθερών δακτυλικών αποτυπωμάτων». Εκεί πάντως που δίνεται ιδιαίτερη προ­σοχή είναι οι ηλεκτρονικές δικλίδες ασφα­λείας του συστήματος, αφού ο πάροχος του λογισμικού θα πρέπει να διασφαλίζει στις αρχές τα απαραίτητα συστήματα προστασί­ας της τόσο ευαίσθητης βάσης δεδομένων. Στην προκήρυξη μάλιστα του διαγωνισμού γίνεται ειδική μνεία στα θέματα ασφαλείας του δικτύου των δακτυλικών αποτυπωμά­των όπου ο ανάδοχος θα πρέπει να λάβει ειδική μέριμνα για «την προστασία των πλη­ροφοριακών συστημάτων».

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 ΜΑΡΤΙΟΥ

image23353

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Θεοφάνης. Καταγόταν από γονείς ευσεβείς (Ισαάκ και Θεοδότη). Σε μικρή ηλικία ενυμφεύφθη σύζυγον ενάρετον. Επειδή αγαπούσε τον μοναχικόν βίον έπεισε και την σύζυγόν του να ασπασθούν αυτόν και οι δύο. Α­φού εμοίρασαν τα υπάρχοντα των στους πτωχούς η μεν σύζυγος του, έλαβε το όνομα Θεοδώρα κι εμόνασε σε μοναστήριο της νήσου Προγκήπου ο δε σύζυ­γος της στης Σιγριανής. Σαν μοναχός αγωνίσθηκε εναντίον των εικονομάχων και δια τούτο εξωρίσθη εις Σαμοθράκην όπου και εξεδήμησε εις Κύριον.

2) Ο άγιος Γρηγόριος ο Πάπας της Ρώμης. Διεκρίνετο για τις φιλάνθρω­πους πράξεις του.

3) Ο άγιος Φινέες.

4) Ο άγιος Συμεών ο νέος Θεολόγος. Ήτο Γαλατικής καταγωγής. Εμόνασε εις το μοναστήριον του Σταδίου και ανεδείχθη υπέρμαχος της ορθοδόξου πίστεως.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 οι Έλληνες υπό τον Κ. Φαβιέρον μάχο­νται σκληρώς εναντίον των Τούρκων έξω της Καρύστου.

Το 1822 στην Μονήν Δοβρά έξω της Ναούσης οι Έλληνες μάχονται ενα­ντίον των Τούρκων και με την βοήθειαν του οπλαρχηγού Γάτσου και Ζαφειρά-κη νικούν τους Τούρκους.

Το 1824 πολιορκείται από ξηράς και θαλάσσης το φρούριον του Αντιρρίου το οποίον υπερσπίζουν οι Τούρκοι.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία δέχεται επιθέσεις μικρής έκτα­σης από τους Τούρκους.

Το 1921 η ελληνική XI Μεραρχία της στρατιάς Μικράς Ασίας μάχεται ενα­ντίον των Τούρκων στην Σαπάντζαν Νικομήδειας και καταλαμβάνει αυτήν. Στον τομέα του Δορυλαίου συνεχίζεται η μάχη δια την κατάληψίν του.

Το 1922 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία μάχεται με πυροβολικό εναντίον των Τούρκων και με περιπόλους.

Το 1941 οι ιταλικές δυνάμεις του Αλβανικού μετώπου κατόπιν σφοδρός δράσεως πυροβολικού, προβαίνουν εις επίθεσιν εναντίον των Ελληνικών δυνά­μεων αλλ' αποτυγχάνουν. Η ιταλική αεροπορία εβομβάρδισε το Αργοστόλιον.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333333333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.