11 Φεβρουαρίου, 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΓΕΜΑΤΟ ΑΟΡΙΣΤΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟ

image

κ.Τελεβάντo

Σε κείμενό σας που αναρτήσατε στο blog σας 7/2/2011 με τίτλο «Ιδού τα έργα και οι ημέρες του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου» δυστυχώς ερωτάτε και απαντάτε ο ίδιος.

1) Αμφιβάλουμε αν όντως είστε Θεολόγος, διότι ως φαίνεται, δεν γνωρίζετε την Νομοκανονική διοίκηση και Τάξη της Εκκλησίας, διότι αν την γνωρίζατε τότε δεν θα κατηγορούσατε συλλήβδην τον Αρχιεπίσκοπο κ.κ, ΙΕΡΩΝΥΜΟ, διότι πρέπει να μάθετε ότι το Σύστημα Διοίκησης της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας είναι Θεόσδοτο ΣΥΝΟΔΙΚΟΝ  ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΟΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΝ. Συνεπώς, κακώς κάκιστα κατηγορείτε, κ. Τελεβάντο, προσωπικά τον Αρχιεπίσκοπο, γιατί οι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφίαν. Ας ζητήσετε τα Πρακτικά της Ιεράς Συνόδου και εκεί θα ανακαλύψετε όλη την αλήθεια. Αν όμως είστε πράγματι Θεολόγος, τότε είστε θεολόγος αθεολόγητος. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία του Ιησού Χριστού, κ. Τελεβάντο, δεν υπάρχει ΕΓΩ, αλλά ΕΜΕΙΣ. Να αναζητήσετε λοιπόν τους υπεύθυνους στην εκάστοτε πλειοψηφία των αποφάσεων που λαμβάνονται.

2) α. Υπάρχει ο αναπληρωτής του Αρχιεπισκόπου και στην Ιεραρχία και στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο (ΔΙΣ) και αναπληρώνεται Νόμιμα και Κανονικά, όταν παρίσταται αποχρών λόγος. Γι’ αυτό να πάψετε να θλίβεστε του λοιπού,  κ. Τελεβάντο.

β) Ο διορισμός των προσώπων στις διάφορες Διοικητικές Θέσεις δεν διορίζονται από τον Μακαριώτατο, αλλά συλλογικά, από την Ιερά Σύνοδο, και να μην αναφέρεστε σε ονόματα που πρέπει να διορίζονται τύπου «πάρτε τον έναν και βαράτε τον άλλον».

γ) Και, για να αναφερθούμε στην περίπτωση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αμερικής, την εκλογή του Επισκόπου της Εκκλησίας δεν την εκλέγει η Πολιτεία, αλλά το σώμα των Επισκόπων της Εκκλησίας, και στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Εδώ στην Ορθόδοξη Χώρα μας υπάρχουν απαραίτητες Νομοκανονικές προϋποθέσεις, της «Νόμωκρατούσης Πολιτείας» για να δοθεί το δικαίωμα εκλογής ενός Επισκόπου και τότε εκλέγεται από το σώμα των Επισκόπων της Εκκλησίας.

δ) Η Εκκλησία δεν χρησιμοποιεί «διπλωματία» στις σχέσεις της, οι οποίες είναι γνωστές και περιχαρακωμένες με Νόμους και απαράβατους και απαραβίαστους Θείους και Ιερούς Κανόνες. Ούτε «Προσωπικά δεδομένα» έχουν το Ιερατείον της Εκκλησίας και οι πιστοί. Επίσης σχετικά με την δαιμονοποίηση της «Κάρτας του Πολίτη» τούτο είναι αποκλειστικό δικαίωμα της Πολιτείας και η Εκκλησία στο σύστημα της «Συναλληλίας» μόνον προτάσεις μπορεί να κάνει, όπως και έχει κάνει και τις έχει υποβάλλει στην Πολιτεία.

ε)Τον αδικείτε λοιπόν κατάφορα, τον Αρχιεπίσκοπο, κ. Τελεβάντο, ως «αναξιόπιστον εν παντί» και μάλιστα τη στιγμή που ο κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ έχει την αναγνώριση ολοκλήρου του Ελληνικού λαού, εφ' όσον όλα τα πολιτικά κόμματα, μηδενός εξαιρουμένου, αναγνωρίζουν την προσωπικότητα και το επιτελούμενον έργο του.

Συνεπώς κ. Π. Τελεβάντο, με τα λεγόμενα σας «παραβιάζετε ανοικτές; θύρες».

Ακολουθεί το κείμενο αποριών του κ. Τελεβάντου.

Voiotosp.blogspot.com

ΙΔΟΥ ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΙ ΗΜΕΡΕΣ

ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============

Για ποιο λόγο οι πιστοί τα έχουν με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο; Ασφαλώς όχι επειδή έχουν προσωπικά μαζί του. Ούτε επειδή ανέμεναν κάποιας μορφής οικονομική ωφέλεια από αυτόν και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες τους. Ούτε επειδή είχαν κάποιες επιτελικές θέσεις στον οργανισμό του προηγούμενου εκκλησιαστικού καθεστώτος και τις έχασαν.Απλά διαπιστώνουμε (ο Θεός οίδεν) με πολύ πόνο ψυχής ότι δυστυχώς ο Μακαριότατος είναι αναξιόπιστος εν παντί.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΑ

ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ

______________

Αναγνωρίζουμε ως απολύτως ορθή την αντίληψη ότι κάποιοι είναι “διπλωμάτες” από “ιδιοσυγκρασία”, άλλοι είναι του “καρυοφιλιού” και άλλοι του “πετραχηλίου”. Ασφαλώς αυτό είναι αλήθεια. Ολα τα χαρίσματα χρειάζονται στην Εκκλησία και πρέπει να συνδυάζονται με αρμονία για την οικονομία της σωτηρίας του κόσμου. Και ασφαλώς αναγνωρίζουμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν μπορεί να ενεργεί με το θυμικό αλλά με σύνεση και μακρυά από φωνασκίες και συνθήματα. Ο Αρχιεπίσκοπος δεν είναι ελεύθερος σκοπευτής! Είναι ο καπετάνιος. Πρέπει να στέκει στο τιμόνι ψύχραιμος και άγρυπνος. Δεν μπορεί να είναι συγκρουσιακός και η παρουσία του να μυρίζει μπαρούτι.

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΜΕ ΦΟΒΟ ΘΕΟΥ

__________

Αυτό που δεν χρειάζεται όμως είναι Αρχιεπίσκοπος που ενεργεί σε βάρος των συμφερόντων της Εκκλησίας και αρχιστράτηγος του αγώνα που περιστοιχίζεται από εν παντί αναξιόπιστους επιτελικούς. Τι τους θέλει λ.χ. τους εχθρούς ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος όταν ο στενότερος συνεργάτης και επικοινωνιολόγος του κ. Σωτήρης Τζίμας απεκάλυψε, σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή, ότι η προσφιλής έκφραση του αείμνηστου Αρχιεπισκόπου ήταν το “αισιχτίρ ρε”;

ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ ΤΟΥ

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ

________________

Τι τους χρειάζεται τους αντίπαλους ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος όταν ανέθεσε τα οικονομικά - και όχι μόνον - της Εκκλησίας στους Μητροπολίτες Ιωαννίνων και Ζακύνθου και στον αναπληρωτή Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Σπυρίδωνα Ζαμπέλιο; Θα μου πείτε μα δεν υπάρχει αξίωμα αναπληρωτή Αρχιεπισκόπου! Ελα όμως που επί Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου έχει θεσμοθετηθεί! Μετά από αυτά πώς να εμπιστευθεί κάποιος - όσο καλοπροαίρετος και αν είναι - τον Μακαριότατο;

ΓΙΑΤΙ Ο ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ

Ο ΖΗΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ;

___________________

Και να ήταν μόνον αυτά! Γιατί ανάμεσα στις χιλιάδες τους θεολόγους και τις εκατοντάδες τους πανεπιστημιακούς και τους άλλους θεολόγους με μεταπτυχιακές σπουδές ο Μακαριότατος έχει στο πλάι του ως το στενότερο συνεργάτη του τον κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου; Τις η χρεία ετέρων μαρτύρων για να σταθούμε με απέραντη θλίψη και ιερή αγανάκτηση έναντι του Μακαριότατου!; Δεν βρήκε άλλο άνθρωπο να εμπιστευθεί και να τοποθετήσει σε επιτελικές θέσεις της Εκκλησίας; Γιατί δεν διόρισε στη θέση αυτή κληρικούς διαμάντια και κεφάλαια θεολογίας όπως οι π. Γεώργιος Μεταλληνός και π. Θεόδωρος Ζήσης;

ΚΑΛΩΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

ή ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ

ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;

_________________

Αραγε ο Μακαριότατος πολιτεύεται με καλώς νοούμενη “διπλωματία” για να προάγει τα συμφέροντα της Εκκλησίας ή μήπως υποβοηθεί τους άθεους κρατούντες να αλώσουν την Εκκλησία; Μήπως τους δίνει ένα χεράκι με την ένοχη σιωπή του ή και με τις δηλώσεις του για να δουν πώς θα ξεμπλέξουν με την Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων για το θέμα της “κάρτας του πολίτη”; Αραγε προσπαθεί να κρατήσει το μάθημα των θρησκευτικών ορθόδοξο και υποχρεωτικό ή μήπως, επειδή οι άθεοι διαπίστωσαν ότι δεν μπορούν να καταργήσουν τον υποχρεωτικό του χαρακτήρα και το ορθόδοξό του περιεχόμενο χωρίς να προσκρούσουν στο Σύνταγμα, μεθοδεύουν την άλωσή του από την πίσω πόρτα;

Μήπως εξορκίζουν δημόσια τον θρησκειολογικό χαρακτήρα των θρησκευτικών αλλά θα το μετατρέψουν τελικά σε θρησκειολογικό με τη βοήθεια της επιτροπής σύνταξης των σχολικών εγχειριδίων του μαθήματος των θρησκευτικών που θα γίνει (τι σύμπτωση;) υπό την εποπτεία του κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου; Του στενότερου συνεργάτη του Μακαριότατου! Αυτή είναι προαγωγή των συμφερόντων της Εκκλησίας και καλώς νοούμενη “διπλωματία” ή καταβαράθρωση των συμφερόντων της Εκκλησίας;

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ

______________

Αλλά γιατί ξεχνούμε τη στάση του Αρχιεπισκόπου σε θέματα Οικουμενισμού και της μεταπατερικής θεολογίας; Γιατί διατηρεί στη θέση του τον Μεσσηνίας Χρυσόστομο ως εκπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος στο διάλογο με τους Παπικούς; Γιατί έκανε τις εξωφρενικές δηλώσεις για τους μονοφυσίτες Αρμένιους ότι είναι ορθόδοξοι και γιατί πραγματοποιούνται οι συνεχείς συναγελασμοί του με τους Πριμάτους της κάθε προτεσταντικής ομολογίας; Και αυτά άραγε είναι καλώς νοούμενη “διπλωματία”;

Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

______________

Ας έλθουμε όμως και στον περιλάλητο χωρισμό Πολιτείας και Εκκλησίας τον οποίο υποστηρίζουν πολλοί τελευταία και μάλιστα από διάφορες πτέρυγες της εκκλησιαστικής ζωής. Ο Σεβασμιότατος Ναυπάκτου, ο Μητροπολίτης Αττικής, ο Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο Μητροπολίτης Ζακύνθου, και πολλοί άλλοι και βεβαίως οι Πασόκοι, οι κομματάρχες της αριστεράς και οι κουλτουριάρηδες της μοντέρνας και μεταμοντέρνας διανόησης.

ΣΧΕΣΗ ΣΥΝΑΛΛΗΛΙΑΣ Η ΟΡΘΗ ΣΧΕΣΗ

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

______________

Ερωτώ. Η Εκκλησία δεν έχει σκοπό να προσλαμβάνει και να θεραπεύει όλες τις πτυχές της ζωής τους ανθρώπου; Γιατί επομένως επιδιώκουμε το χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας; Γιατί δεν μένουμε πιστοί στη σχέση συναλληλίας τη μόνη ορθή σχέση Πολιτείας και Εκκλησίας από σκοπιάς Ορθοδόξου;

ΠΩΣ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ;

___________

Αλλά γιατί δεν γινόμαστε συγκεκριμένοι; Σε τι ακριβώς θα βοηθήσει την Εκκλησία ο χωρισμός από την Πολιτεία και τανάπαλιν; Σε τι θα βοηθήσει την παιδεία η καθαίρεση των εικόνων από τις αίθουσες διδασκαλίας και ο τερματιμός της πρωινής προσευχής; Πώς θα λύσει η Εκκλησία τα προβλήματά της όταν χωριστεί από το κράτος;

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

_______________

Ας μου επιτραπεί η παράθεση ενός παραδείγματος από την Εκκλησία της Αμερικής. Δεν υπάρχει ασφαλώς καμιά απολύτως σχέση της Αρχιεπισκοπής Αμερικής με την Αμερικανική Πολιτεία, επειδή η οιαδήποτε σχέση Πολιτείας και Εκκλησίας απαγορεύεται αυστηρά και κατηγορηματικά από την Α΄Τροποποίηση του Αμερικανικού Συντάγματος. Και λοιπόν; Σε τι εμπόδισε αυτό την Αγία και Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο της Αρχιεπισκοπής Αμερικής να εκλέξει τον Αρχιμανδρίτη Δημήτριο και να τον χειροτονήσει επίσκοπο Μωκησσού και σε τι εμπόδισε την Αγία και Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατραρχείου να επικυρώσει την εκλογή του;

ΜΗΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ;

_______________

Αλλά μήπως επενέβηκε η Πολιτεία όταν οι άγιοι Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος εξέλεξαν τον Κουμαριανό ή τον Μεσσηνίας ή τον Ζακύνθου Μητροπολίτες; Η μήπως επενέβη η Πολιτεία όταν εξέλεγαν τους Χριστόδουλο και Ιερώνυμο Αρχιεπικόπους; Δεν είναι μόνοι μας που βγάλαμε τα μάτια μας; Επομένως σε τι ακριβώς θα βοηθήσει την Εκκλησία ή την Πολιτεία ο χωρισμός; Θα με βοηθήσει κάποιος να αντιληφθώ;

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΓΙΟΥΣ

______________

Η Εκκλησία δεν χρειάζεται σπουδαρχίδες κληρικούς αλλά Αγίους κληρικούς. Μορφωμένοι είναι και οι Ζηζιούλας, Μεσσηνίας, Αυγουστίδης, Φάρος, Θερμός, Μπέης, Παύλος Κουμαριανός, Τσέτσης, κτλ. Ο Θεός να μας φυλάγει από τέτοιους κληρικούς. Η Εκκλησία χρειάζεται αγίους κληρικούς ασχέτως του μορφωτικού επιπέδου που τους διακρίνει.

Χρειάζεται μοναχούς και κληρικούς όπως τους π. Παίσιο, π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, π. Πορφύριο, π. Φιλόθεο Ζερβάκο, π. Αμφιλόχιο Μακρή, π. Ιάκωβο Τσαλίκη, π. Εφραίμ των Κατουνακίων, π. Γερβάσιο Παρασκευόπουλο, Λαρίσσης Θεολόγο, Νικόλαο Σελέντη, Αγιο Νικόλαο Πλανά, Αγιο Νικόλαο Αχριδών, Αγιο Νεκτάριο, Αγιο Λουκά της Κριμαίας, Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: