27 Νοεμβρίου, 2010

Γκάφα ολκής, του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου

clip_image002

Φωτογραφήθηκε με τους ψευτομουφτήδες της Κομοτηνής σε θρησκευτικό συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη.

Μια εικόνα που ταξίδεψε στο διεθνή χώρο. Δεν δικαιολογείται να μην γνώριζε  ο ίδιος ή το περιβάλλον του…  Τι σηματοδοτεί η φωτογραφία; Ότι κάποιοι ετοιμάζονται να μας τους επιβάλλουν ως «θρησκευτική αρχή»;

Πολλά τα ερωτηματικά που γεννιούνται με την  φωτογραφία που είδαμε να ταξιδεύει σε ιστοσελίδες τουρκικών ΜΜΕ όπου ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, τον αγώνα του οποίου υποστηρίζει σύμπας ο ελληνισμός,  φωτογραφίζεται εν μέσω των δύο κίβδηλων ψευτομουφτήδων Κομοτηνής και Ξάνθης Ιμπράμ Σερήφ και Αχμέτ Μετέ,  που φορώντας τις λευκές στολές των ιερωμένων της Τουρκίας καμαρώνουν εμφανώς για το «επίτευγμά τους».  

Οι άνθρωποι αυτοί που είναι η αιτία όλων των κακών στην περιοχή μέσα από την ξεκάθαρη ανθελληνική δράση τους και μέσα από την άτυπη ανωτάτη μειονοτική επιτροπή που λειτουργεί σαν  η αιχμή του δόρατος του παρακράτους, συμμετείχαν στο συνέδριο που οργανώθηκε στην Κων/πολη, καλεσμένοι άγνωστο από ποιους.

Κατάφεραν σε κάποιο διάλειμμα των εργασιών του συνεδρίου να πλησιάσουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο και να του συστηθούν ως «μουφτήδες της Θράκης» και να φωτογραφηθούν μαζί του όπως και οι υπόλοιποι εικονιζόμενοι.

Το σίγουρο είναι ότι ο στόχος τους επετεύχθη. Δεν είναι καθόλου τυχαία η αποτύπωση αυτής της φωτογραφίας και του νοήματος που σηματοδοτεί, αφού ήθελαν ήταν να κλονίσουν το κύρος του θρησκευτικού ηγέτη των απανταχού ορθοδόξων, να δημιουργήσουν τριβές κι έριδες, να υπονοήσουν άλλους διαύλους επικοινωνίας και ουσιαστικά να ακυρώσουν το έργο και την παρουσία του Πατριάρχη ο οποίος με τόση ελαφρότητα, -θα πει κανείς -στήνεται για να φωτογραφηθεί με ότι πιο αμφισβητούμενο σκληροπυρηνικό στοιχείο υπάρχει στην ελληνική Θράκη που δημιουργεί μονίμως προβλήματα και στην διεθνή εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Ο κ. Βαρθολομαίος όφειλε να γνωρίζει ποιοι είναι δίπλα του, οι δύο λευκοί ρασοφόροι, που γινόταν δεκτοί με τεμενάδες που είχαν άνεση κινήσεων στην συνεδρίαση. Όφειλε να γνωρίζει τους νόμιμους μουφτήδες στην ελληνική Θράκη και να αποφύγει να συγχρωτίζεται ή να είναι σε επαφή με τους γνωστούς κυρίους Αχμέτ Μετέ και Ιμπράμ Σερήφ εμπνευστές όλων των σκοτεινών σχεδίων στην περιοχή που με την επίφαση της θεολογικής τους ιδιότητας καταφέρνουν να αναμειγνύονται στην πολιτική και την κοινωνία δημιουργώντας διχασμό και προβλήματα.

Δεν μπορεί το πρωτόκολλο του Πατριαρχείου να είναι τόσο αυστηρό σε όποιον πιστό με ιδιότητα ή μη θελήσει να δει και να χαιρετήσει απλά τον Πατριάρχη και να είναι τόσο ανοικτό έως διάτρητο σε τέτοιου χαρακτήρα συναντήσεις όπου πολλά μπορούν να συμβούν.

Εκτός κι αν όλα αυτά η συνάντηση του ψευτομουφτή Ξάνθης με τον υφυπουργό Σωκράτη Ξινίδη που επιβεβαιώθηκε ως «τυχαίο γεγονός»  προεκλογικά σε ξενοδοχείο της Ξάνθης η φωτογράφηση του θρησκευτικού ηγέτη των απανταχού ορθοδόξων με τα πρόσωπα αυτά έρχεται να μας προετοιμάσει για μια σειρά γεγονότων που ίσως τα δούμε μπροστά μας.

Κάποιοι θέλουν να στείλουν το μήνυμα ότι …νομιμοποιούνται με τέτοια τεχνάσματα και προσεγγίσεις;

Να το ξέρουμε για να καθορίσουμε κι εμείς ως Θρακιώτες την στάση μας. Να δούμε αν η πολιτεία με αυτή την στάση της απαράδεκτης ανεκτικότητας και η θρησκευτική, η πνευματική ηγεσία, μας έχουν ξεπουλήσει εντελώς!  

Που έγινε η συνάντηση και η φωτογράφηση

Η ημερίδα  «Πίστη, ημέρες τουρισμού»  έχει οργανωθεί 3 φορές στην Τουρκία, το 2002  στην Σμύρνη, το 2004  στο Κουσάντασι, και 2006  στην Κωνσταντινούπολη με τη συνεργασία της προεδρίας θρησκευτικών υποθέσεων της δημοκρατίας της Τουρκίας και του συνδέσμου των τουρκικών ταξιδιωτικών γραφείων (TÜRSAB ), που έδωσε φέτος μεγαλύτερη διάσταση διεθνή χαρακτήρα με την αφορμή του γεγονότος ότι η Κωνσταντινούπολη το 2010  είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Έτσι πραγματοποιήθηκε η σχετική ημερίδα με διάφορα πάνελ ομιλητών επιστημόνων, θεολόγων, εκπροσώπων θρησκειών, δημοσιογράφων που επιβεβαίωσαν την Πόλη σαν ένα σημείο συνύπαρξης  διαφορετικών θρησκειών και πολιτισμών ανά τους αιώνες μέχρι σήμερα.

Η εκδήλωση όπως αναφερόταν στην σχετική πρόσκληση ήταν η πλατφόρμα για τη συγκέντρωση των θρησκειών που κατοικούσαν στην Κωνσταντινούπολη, που επηρέασε την ανάπτυξή της ενώ υπήρξαν προσεγγίσεις σε ενότητες όπως Θεολογία, Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, συνύπαρξη των Πολιτισμών, Πίστης και Τουρισμού.

Συντονιστής ήταν ο διευθυντής θρησκευμάτων της Τουρκίας Μεχμέτ Σονμέζ, ενώ μετείχε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ο αρχιραβίνος της Τουρκίας Ισαακ Χάλεβα, ο αν. πατριάρχη πνευματικός ηγέτης της Συριακής κοινότητας στην Κων/πολη Γιουσούφ Τσετίν,  ο πατριάρχης βουλευτής της τουρκικής Συριακής καθολικής εκκλησίας Γιουσούφ Σαγκ, ο εκπρόσωπος των τουρκικών καθολικών κοινοτήτων των Χαλδαίων Φρανσουά Γιακάν και άλλοι.

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΚΟΝΤΡΑΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΥΛΟΥΡΓΑ ΚΑΙ ΒΙΚΕΝΤΙΟΥ ΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΟΥ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΟΜΟΓΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ. (Δ΄ΜΕΡΟΣ)

Στάμπα Ελληνοαμερικ. Πρακτ.  Τα προσεχή 24ωρα δε, τα όσα θα αποκαλυφθούν, όπως εξ αρχής σας γράψαμε και επαναλάβαμε αρκετές φορές,  θα σας ξεσηκώσουν! Θα προκαλέσουν δίκαια οργή και αγανάκτηση του Χριστεπώνυμου πληρώματος αλλά και εκείνου του απλού λαού που πάει και εκκλησιάζεται Πάσχα και Χριστούγεννα και δεν θέλει να έχει πολλά  - πολλά με τους παπάδες κάθε βαθμού,  ακριβώς γιατί υπάρχουν τέτοιες αρρωστημένες  καταστάσεις μπολιασμένες καλά δυστυχώς μέσα στο σώμα της ανθρώπινης διάστασης της Εκκλησίας,  που  δίκαια έχουν απομακρύνει και αποστασιοποιήσει τον κόσμο. Γιατί πολλές φορές,  πολύ πριν βγούν στην δημοσιότητα,  είναι ήδη γνωστές αυτές οι άρρωστες καταστάσεις που διαδίδονται από στόμα σε στόμα από γειτονιά σε γειτονιά και από σπίτι σε σπίτι και από οικογένεια σε οικογένεια. Έχουν ήδη διαχυθεί και εκχυθεί στον κοινωνικό ιστό βουβά και σιωπηρά… Ως θόρυβος. Ως φήμες. Φήμες που θεριεύουν και αγριεύουν  όταν καταπιέζονται για 10ετιες πολλές. Τόσες, που πλέον όταν δεν προλάβεις  έγκυρα την πληγή στο σώμα (και εν προκειμένω στο Σώμα της εκάστοτε τοπικής Εκκλησίας)  τότε γίνεται απόστημα μέσα στον   λαό…  Όταν πια ανοίξει το απόστημα εκχέει πύον και  είναι πολύ αργά για απόξεση και κάθαρση της πληγής γιατί τότε πονά  το Σώμα (της Εκκλησίας το οποίο ήδη έχει μολυνθεί από τον υιό της απωλείας και του σκότους)  και σε αυτές τις περιπτώσεις δυστυχώς  φάρμακο δεν υπάρχει η μη μόνον οριστική ίασης.

Η κάθαρσης έστω και αν πονά πολύ. Τόσος πόνος και τέτοιας έκτασης στο Σώμα ολόκληρο που αν δεν το προλάβεις σα γάγγραινα κατατρώει το Σώμα και ύστερα επέρχεται η νέκρωσης. Η πνευματική νέκρωσης. Ο παραπάνω πρόλογος και εισαγωγή στο τέλος τους ρεπορτάζ θα γίνει απόλυτα κατανοητή. Τα όσα αποκαλύπτουμε σήμερα, είναι ήδη στα χέρια ανθρώπων του Οικουμενικού Πατριαρχείου και αν δεν συγκαλυφθούν ή «ξεχασθούν»  κάπου τυχαία λόγω πίεσης και «φόρτου εργασίας»  θα κρίνουν πολλά και κυρίως θα καθορίσουν την έκβαση των από εδώ και πέρα γεγονότων και ραγδαίων εξελίξεων που έρχονται με επιταχυνόμενους ρυθμούς…

Ένα μόνο θα σας πω. Διαβάστε μέχρι τέλους όχι μόνο το παρόν κείμενο αλλά το συγκλονιστικό ντοκουμέντο που αποκαλύπτουμε σήμερα. Και έπεται συνέχεια… αυτό κρατείστε το… Μεγάλη συνέχεια με απίστευτες καταγγελίες εις βάρος του Μητροπολίτη Παϊσίου… Το ποιοί θα τις λάβουν υπόψη τους θα φανεί άμεσα ελπίζουμε… Ωστόσο, τούτες τις ώρες που γράφεται αυτό  το συγκεκριμένο ρεπορτάζ-ανάλυση   πριν προχωρήσουμε σε ακόμα  μια αποκάλυψη, την οποία εμείς  αποφεύγουμε να χαρακτηρίσουμε γιατί - και κρίση έχετε, και αντίληψη και νοημοσύνη για να κρίνετε -  θα θέλαμε να  δώσουμε ένα περίγραμμα των όσων τεκταίνονται και διαδραματίζονται κυρίως   παρασκηνιακά  και με εντονότατες διεργασίες στα εξής επίπεδα και με την εξής σειρά:

1/ Σε επίπεδο ηγεσίας Οικουμενικού Πατριαρχείου, Ιεράς Συνόδου και των  αρμόδιων  επιτροπών  που ασχολούνται – και θα ασχοληθούν - με την υποβόσκουσα εδώ και πολλά χρόνια  «κρίση» μεταξύ των δυο Αρχιερέων Παϊσίου και Βικεντίου  εξετάζοντας τις παραμέτρους και τα βαθύτερα αίτια  της όλης θλιβερής υπόθεσης.  Από την υπαγωγή αυτή εις την Κανονική Εκκλησία, από  το Πατριαρχείο  Κωνσταντινουπόλεως το οποίο κατ΄  οικονομία  εκκλησιολογική,  εδέχθη στις τάξεις της Κανονικής Εκκλησίας  αναγνωρίζοντας, την μέχρι προ της κανονικής και εκκλησιολογικής αποκαταστάσεώς τους τον Απρίλιο του 1998 ως γνωστόν  προήρχοντο από  το παλαιό ημερολόγιο της πλέον  πολυπληθούς εκκλησιαστικής κοινότητος του παραδοσιακού ημερολογίου (γνωστοί ως ΓΟΧ), μέχρι τις σημερινές ανησυχητικές εξελίξεις που απειλούν πια την φήμη του ιδίου του Πατριαρχείου με ένα σκάνδαλο απίστευτων διαστάσεων όμοιο του οποίου δεν είχε αντιμετωπίσει το Οικ. Πατριαρχείο μέχρι σήμερα…

Αυτό όμως  που ανησυχεί την Καθ΄ Όλου Εκκλησία δια των Επισκόπων της,  είναι  κυρίως  οι τυχόν  επιπτώσεις  και συνέπειες αν και εφόσον δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά και οδηγηθούν εκ των πραγμάτων σε μια εις  βάθος έρευνα και διαλεύκανση αυτής της ιστορίας που συνδέεται στενά με τα πρόσωπα και των δυο ανώτερων κληρικών (τώρα πια του Οικ. Πατρ.). Μια  καθαρά Προσωποπαγής υπόθεση, παρά μια Εκκλησία με την έννοια της καθαρά  Θεολογικής και Εκκλησιολογικής όπως την συναντάμε στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία με συνέχεια ανεξάρτητα από πρόσωπα. Οι Αρχιερείς δηλαδή του Πατριαρχείου γνωρίζουν πολύ καλά – ίσως καλύτερα από τον κάθε έναν μας -  αν όχι,   και  το κατά πόσο αληθεύουν ή όχι οι αλληλοκατηγορίες του Ενός έναντι του άλλου - γνωρίζουν όμως άριστα τις θα μπορούσε να προκαλέσει μια ευθεία και ξεκάθαρη ρηξικέλευθη λύση με οριστική ρήξη και με τους δυο ή έστω με τον «Μητροπολίτη»  Παΐσιο.  

Δημιούργημα του οποίου, κατά βάση φέρεται να είναι όλο αυτό το «οικοδόμημα» της μέχρι πρότινος σχισματικής εκκλησιολογικά κοινότητος στα σπλάχνα και στην καρδιά της Ιεράς αρχ. Αμερικής. «Οικοδόμημα» πλούσιο σε «καρπούς» και «πιστούς» φανατικούς   που επί 30 συναπτά έτη αποτελούσε μείζον πρόβλημα λόγω της πολύπλευρης  και  πολυσχιδούς δράσης και των δυο ανώτερων κληρικών (τότε) του Παλαιού ημερολογίου.

Ουδείς ξέχασε τις μηνύσεις. Τις αλληλοκατηγορίες. Τις δημόσιες ύβρεις προς τον Μακαριστό Ιάκωβο και αντιστρόφως προς τους δυο, τα βέλη της Ιεράς αρχ. Αμερικής και των ανθρώπων της τότε. Για αυτό και ουδείς εκ του Σώματος της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Επαρχίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Ιεράς Αρχ. Αμερικής,  ουσιαστικά απεδέχθη αυτή την «αποκατάστασή»  τους και την ένταξή τους στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. «Οικοδόμημα» καθαρά «προσωποπαγές» με ότι άλλο κουβαλούσε μαζί του ως παρελθόν… 

Το κυρίαρχο πρόσωπο «δομήτωρ»  και ιδρυτής αυτής της εκκλησιαστικής κοινότητας  ο Μητροπολίτης (σήμερα Αρχιερεύς του Οικ. Πατριαρχείου) κ. Παΐσιος…  Το κεντρικό πρόσωπο δηλαδή της ιστορίας και ο άνθρωπος που σήμερα «βάλλεται» και καταγγέλλεται επώνυμα πλέον και ενυπόγραφα και αυτό είναι που φέρνει σε  αφάνταστα δύσκολη θέση  το Οικουμενικό Πατριαρχείο ακριβώς  διότι δεν μπορεί να παραβλέψει  ούτε  και να σιωπήσει… Ούτε λόγος βέβαια για υπόνοιες συγκάλυψης.  Τυχόν  άμεση καταδίκη και παραπομπή του Μητρ. Παϊσίου στο εκκλησιαστικό δικαστήριο θα ισοδυναμούσε με  crash  test  για το ίδιο το Πατριαρχείο αν και κατά πόσο μπορεί πια  αυτό το έργο να αποσυνδεθεί πλήρως από τα πρόσωπα και των δυο ανώτερων σήμερα κληρικών του Οικουμενικού Πατριαρχείου αφενός, και αφετέρου μια τέτοια ενέργεια – παραπομπή δηλαδή στο εκκλησιαστικό  δικαστήριο - θα άνοιγε τους ασκούς του Αιόλου και για την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία στην Αμερική (βλ. Ιερά Αρχ. Αμερικής) η οποία ως γνωστών βρίθει τέτοιων σκανδάλων.

Σκάνδαλα σεξουαλικά τα οποία έχουν κοστίσει περί τα 20.000.000$ μόνο στα 10 έτη ποιμαντορίας του Αρχ. Δημητρίου. Τα παραπάνω και πολλά  άλλες σκοτεινές γκρίζες και ροζ πτυχές της υπόθεσης είναι που εδώ και κάποια 24ωρα εξετάζουν Αρχιερείς του Οικουμενικού Πατριαρχείου…

2/ Σε εκκλησιολογικό και νομοκανονικό  επίπεδο εξετάζονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο  οι ανοιχτές και δημόσιες  «καταγγελίες» του Επισκόπου Απαμείας  κ. Βικεντίου,  τις οποίες θα δούμε στην συνέχεια της υπόθεσης – η οποία θα τραβήξει σε μάκρος - αναφορικά με τις  διοικητικές και άλλες  ατασθαλίες  ή άλλα  ζητήματα ένθεν κακείθεν  (μάλλον) ήσσονος σημασίας μπροστά στην χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων  και των καταγγελιών… μέρος των οποίων ήδη δημοσιοποιήσαμε και άλλες ακόμα συγκλονιστικότερες αυτών με θύματα βιασμού και ασέλγειας σε 11χρονα αγόρια ή κοπέλες ανήλικες που ενέδωσαν κάτω από πίεση  σε  αρρωστημένες ορέξεις…Τα προσεχή 24ωρα θα καταλάβετε τι εννοούμε… πολύ καλά. Τόσο καλά που αν δεν ξεσηκωθείτε και δεν αντιδράσετε,  το λιγότερο  που θα αισθανθείτε είναι αηδία και αποτροπιασμό! Για ποίον και γιατί θα το διαπιστώσετε με στοιχεία αποδείξεις και ντοκουμέντα!

3/ Παράλληλα με όλα αυτά οι δυο ανώτεροι κληρικοί Παΐσιος και Βικέντιος ετοιμάζουν εδώ και εβδομάδες τα «πεπυρωμένα βέλη» τους, ο ένας για τον άλλο… με κατηγορίες και «άσσους» που θα βγάλουν μέσα  από τα φαρδομάνικα … ένθεν κακείθεν… Μόνο που οι «άσσοι» που διαθέτει ο Επίσκοπος Βικέντιος δεν είναι ούτε ένας ούτε δυο… Η συνέχεια θα δείξει και να είστε σίγουροι και έτοιμοι ότι θα βρεθούμε προ πολλών εκπλήξεων όλοι μας με όσα έρχονται στο μέσον – γιατί ακόμα είμαστε στην αρχή αυτής -  της θύελλας … Επομένως μην εκπλαγείτε αν σήμερα   02 Νοεμβρίου (10)  η Ιερά Πατριαρχική Σύνοδος στο Φανάρι δεν εκδώσει απόφαση για το αν αποδέχεται την «παραίτηση» του   Μητροπολίτη Παϊσίου…

Σενάριο πολύ πιθανό ως εξέλιξη γιατί οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές και προηγούνται των  εκτιμήσεων ή έστω των δεδομένων που έχουν στο Φανάρι οι Αρμόδιοι Αρχιερείς. Αν και όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στην αποδοχή εκ μέρους του Πατριαρχείου και της Ιεράς Πατριαρχικής Συνόδου της «παραιτήσεως» Παϊσίου… Γιατί τα λέμε όλα αυτά γιατί σήμερα ενώπιον της Επιτροπής Πατριαρχικών Ιδρυμάτων επί των Εξωτερικών δεν ακούστηκε κιχ  ούτε καν υπαινιγμός για τα σεξουαλικά σκάνδαλα…. Που καταγγέλθηκαν και εγράφησαν στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό… προς το παρόν βέβαια γιατί πολλά θα κριθούν σήμερα.  Απλά οι Αρχιερείς άκουγαν βουβοί και τον Παΐσιο που εξέθετε –κατ ουσίαν κατέθετε - επί 3 και πλέον ώρες και άλλες τόσες ώρες περίπου  άκουγαν τον Θεοφ. Επίσκοπο  Βικέντιο. Με μια διαφορά ο μεν Παΐσιος πήγε με μια επιστολή στα χέρια από τον πατέρα Δωρόθεο στην Φλόριδα που δεν έλεγε τίποτα απολύτως επί της ουσίας  απλά εξέθετε τα του διοικητικού ελέγχου που είχε προηγηθεί αρμοδίως  προ καιρού   από τον Επίσκοπο Βικέντιο  τη εντολή του Μητροπολίτη Παϊσίου… Ένας έλεγχος τα ευρήματα του οποίου θα άξιζε κάποια στιγμή να πληροφορηθούμε για να βγάλουμε μόνοι μας τα δικά μας συμπεράσματα.

4/ Το άλλο επίπεδο είναι οι έντονες  παρασκηνιακές πιέσεις που ασκούνται  με κάθε τρόπο και κάθε μέσο, ένθεν κακείθεν, από τους υποστηριχτές της μιας ή τη άλλης πλευράς και σε εκκλησιαστικό επίπεδο με ανθρώπους που μπορούν να επηρεάσουν Αρχιερείς της ιεράς πατριαρχικής συνόδου .

5/ Δυστυχώς σε αυτό το σημείο βασικός άξονας είναι τα  λεγόμενα ομογενειακά ΜΜΕ με τον ΕΚ να κρατά μια ουδέτερη στάση – ίσως γιατί έχει οσμιστεί ο έμπειρος Θεόδωρος Καλμούκος – αν και επίσημα θα είχε κάθε λόγο να στηρίζει τον Μητροπολίτη Παΐσιο αφού αυτός είναι το ταμείο και εκείνος μοιάζει αφειδώς χρήμα για καταχωρίσεις, εν τούτοις επειδή έχουν φθάσει και  στους παράγοντες ( αρμόδιο εκκλ. συντάκτη και εκδότη) οι ίδιες - έστω και θολά από  αντίλαλο -  κάποιες ελάχιστες από τις  πληροφορίες που ήδη έχουμε εμείς εδώ και μήνες στα χέρια μας καρπός μακροχρόνιας έρευνας τουλάχιστον οκτώ ετών… έχοντας στα χέρια μας ένα πλήρη φάκελο με συγκλονιστικές καταθέσεις ομολογίες φωτιά για αυτή την τραγική υπόθεση των σεξουαλικών σκανδάλων  βιασμών και ασέλγειας σε ανήλικα  που συνέβαιναν για χρόνια τώρα… με πρωταγωνιστή τον Μητροπολίτη Παΐσιο… όπως έχουμε ξανά γράψει. 

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Καστανάς, αν και έχουμε γράψει για  την συμπάθειά του προς τον θεοφιλέστατο επίσκοπο Απαμείας κ. Βικέντιο εν τούτοις και ο Δ. Καστανάς είναι εν αναμονή των εξελίξεων και δεν βιάζεται να συνομολογήσει υπέρ  της μιάς ή της άλλης πλευράς.

Ίσως γιατί κάποιες πληροφορίες θα έχει λάβει και εκείνος από τα όσα έρχονται… Όσο για τον Απόστολο Ζουπανιώτη, εκδότη της  εβδομαδιαίας  Greek News,  μικρής και χωρίς καμία απήχηση  εμβέλεια ή οποιαδήποτε  επιρροή  και σε οποιοδήποτε επίπεδο, έχει αποφανθεί ήδη…  Έχει χρωματισθεί ανοιχτά  υπέρ του Παϊσίου και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά….  Το γιατί θα το απαντήσει η συνέχεια των εξελίξεων και οι συγκρίσεις του παρελθόντος του με όσα θα αποκαλυφθούν για τον Μητροπολίτη Παΐσιο…

6/ Το κρισιμότερο όλων των παραπάνω όμως που σας αναλύσαμε είναι το ποινικό μέρος της όλης υπόθεσης και οι ενυπόγραφες και ηχογραφημένες συγκλονιστικές καταγγελίες που συλλέγονται τα τελευταία 24ωρα. Τόσες και τέτοιας έκτασης που δεν θα πιστεύετε στα μάτια και τα αυτιά σας! Όλες κατευθύνονται στο μόνο αρμόδιο για την απόδοση εκκλησιαστικής δικαιοσύνης το Οικουμενικό Πατριαρχείο ενώ το κρισημότερο σημείο της έρευνας μας κατευθύνεται με όλο το υλικό και τους συνυπογράφοντες καταγγέλοντες θύματα προς τις αρμόδιες Αμερικανικές Αρχές... Όσο για τις ανακρίβειες που έγραψε ο συνήθης κ. Απόστολος Ζουπανιώτης (της GreekNews)  προκειμένου να καθησυχάσει τον κ. Παΐσιο ότι δήθεν δεν υπάρχουν πουθενά καταγγελίες ή έρευνα της αστυνομίας ή του FBI (εκτός ότι χάνει παντελώς την όποια εναπομείνασα αξιοπιστία του) γίνεται και φαιδρός με τόσο σοβαρά ζητήματα γιατί σπεύδει, λόγω εμπάθειας να  ταυτίζεται με πρόσωπα αμφιβόλου ήθους και κύρους για ακόμα μια φορά...

Μας λέει  δηλαδή ότι και την σημερινή ενυπόγραφη καταγγελία θα την αγνοήσει ο Πατριάρχης... Τι να πω.. Εκείνο που θα θέλαμε όμως εκτός των παραπάνω να σημειώσουμε και έχει νόημα προς επίδοξους ψευδοκαταγγέλλοντες προκειμένου να στήσουν παγίδες ας όψονται... Διότι η αλήθεια είναι ότι το τελευταίο διάστημα δεχόμαστε πληθώρα προσεγγίσεων και επικοινωνιών με αρκετό κόσμο αν και δεν έχουμε κρύψει ότι διαθέτουμε ένα πλήρη φάκελο με στοιχεία καταγγελίες μαρτυρίες και «ομολογίες» που σε καθηλώνουν…

Καποδίστριας και Εκκλησία

image

Τα θέματα της Εκκλησίας ήταν στην άμεση προτεραιότητα του Καποδίστρια και πράγματι προχώρησε στην ενίσχυση και ανάπτυξη του Πνευματικού και Κοινωνικού έργου της Εκκλησίας. Οπως αναφέρει ο Νικόλαος Δραγούμης:

«Και ταύτα μεν ηξίου πόρρωθεν, ενταύθα δε, μετά τρείς μόνον ημέρας από της εγκαθιδρύσεως αυτού, ωνόμασεν Εκκλησιαστικήν Επιτροπήν καθήκον έχουσαν να μελετήση τα της καταστάσεως της Εκκλησίας, ήτις, «πολλά παθούσα», ως είπεν εν Άργει, «ένεκα των μακρών του έθνους συμφορών, είχεν ανάγκην… τακτοποιήσεως, βελτιώσεως του κλήρου, ευνομίας, ευταξίας και επαρκείας των αναγκαίων εις τους λειτουργούς του Θεού, ίνα σχολάζοντες των βιωτικών μεριμνών ενασχολώνται επιμελέστερον εις την υπηρεσίαν των Θείων και την των ψυχών παιδαγωγίαν και προστασίαν» και γράφει προς αυτήν «συνιστώ εις την προσοχήν σας την ακριβή φυλακήν των Αποστολικών Κανόνων και Διατάξεων περί τα συνοικέσια και διαζύγια, διότι η περί ταύτα ευχέρεια καθυβρίζει τους Θείους νόμους, καπηλεύει το μέγα Μυστήριον του Γάμου και διαλύουσα τον ισχυρότερον δεσμόν της κοινωνίας αφίνει εις το μέσον αυτής απροστάτευτα μέλη, επιζήμια πολλάκις διά την εκ της κακής αγωγής μοχθηρίαν». Ετσι συγκρότησε το 1828 ειδική Εκκλησιαστική επιτροπή αποτελούμενη από πέντε Αρχιερείς με σκοπό τη μελέτη της θρησκευτικής κατάστασης στην Ελλάδα

Αγωνίστηκε για την οργάνωση της Εκκλησίας και τη μόρφωση του Κλήρου και πίστευε στην αξιοποίηση της Μοναστηριακής και Εκκλησιαστικής περιουσίας, και όχι στην αρπαγή της. Η περιουσία αυτή θα εξασφάλιζε τους απαραίτητους πόρους για την παιδεία των Ελλήνων και τη μισθοδοσία του Κλήρου.

Το όνειρο του Κυβερνήτη σαν βαθύτατα ευσεβής που ήταν, ήταν να συστήσει Ανωτέρα Θεολογική Ακαδημία, σύμφωνα με τα πρότυπα των Ρωσικών θεολογικών Ακαδημιών. Γι’ αυτό αμέσως μετά την εκλογή του ως Κυβερνήτης της Ελλάδας και πριν αναλάβει τα καθήκοντά του, είχε ζητήσει από το λόγιο κληρικό και δάσκαλο του Γένους, Κωνσταντίνο Οικονόμο των εξ’ Οικονόμων, ο οποίος βρισκόταν την εποχή εκείνη στην Πετρούπολη της Ρωσίας, να συντάξει «Σχέδιο Εκκλησιαστικής Ακαδημίας». Ο σοφός λόγιος – κληρικός πράγματι συνέταξε το «Σχέδιο» το οποίο παρέδωσε στον Κυβερνήτη την 1η Ιουλίου 1828.

Εξ’ αιτίας όμως των δυσκολιών και κυρίως της έλλειψης χρηματικών πόρων, δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει αμέσως το μεγαλεπήβολο σχέδιό του. Γι’ αυτό περιορίσθηκε στην ίδρυση της Εκκλησιαστικής Σχολής στον Πόρο, η οποία υπήρξε ένας σημαντικός σταθμός στην Παιδεία του νεοελληνικού κράτους. Αποφοίτησαν δεκάδες νέοι οι οποίοι χειροτονήθηκαν κληρικοί και πρόσφεραν πολλά στο Έθνος και στην Εκκλησία.

Προσπάθησε ν’ αποκατασταθούν οι σχέσεις της Ελλαδικής Εκκλησίας με το Πατριαρχείο. Θέλησε να προχωρήσει: «ίνα γένηται η κανονική αναγνώρισης της εν Ελλάδι Εκκλησίας». Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ξένες Δυμάμεις ενδιαφέρονταν διακαώς και παρακολουθούσαν τα τεκταινόμενα. Αυτό το αναφέρει και ο Υπουργός Εξωτερικών Αναστ. Λόντος στον Επιτετραμμένο της Ελλάδος Πέτρο Δελληγιάννη στις 6 Φεβρουαρίου 1850 (με την έναρξη των προσπαθειών για τη λύση του Ελλαδικού Εκκλησιαστικού ζητήματος):

«Αι κυβερνήσεις της Αγγλίας και Γαλλίας ενδιαφέρονται ουχί μικρόν εις το ζήτημα τούτο και επιθυμούσι δια πολιτικούς λόγους να ίδωσι την Ελληνικήν Εκκλησίαν εντελώς ανεξάρτητον του εν Κωσταντινουπόλει Πατριαρχείου». Ο Καποδίστριας προσπαθεί να δώσει λύση πριν προλάβουν οι Ξένες Δυνάμεις να εμπλακούν στο ζήτημα «ίνα μην πέση η υπόθεσις εις των Φράγκων τας χείρας και τότε εχάθημεν».

Ο Καποδίστριας διόρισε για την διευθέτηση του ζητήματος τον μετέπειτα Κυνουρίας Διονύσιο αλλά δυστυχώς «Ενώ απήλθεν ούτος (ο Κυνουρίας) εις την επαρχίαν αυτού προς ετοιμασίαν, μετ’ ολίγας ημέρας συνέβη και η του Κυβερνήτου τελευτή».

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_[3]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος μεγαλομάρτυρας Ιάκωβος ο Πέρσης. Διέμεινεν στην πόλι Βη-θλαβάν Περσίας. Ο βασιλεύς της Περσίας και ο γιός ταυ εβίαζον τους χριστια­νούς να προσκυνήσουν τα είδωλα. Ο Ιάκωβος ήτο άρχων επιφανής, πλούσιος, γνωστικός και ενάρετος και ο βασιλεύς τον ηγάπα πολύ και προσεπάθει να τον κάμη ειδωλολάτρην κατώρθωσε δε αυτό με κολακείας. Τότε η φήμη του Ιακώ­βου, ότι ηρνήθη τον Χριστόν, ακούσθηκε σε διαφόρους τόπους και οι χριστια­νοί επληγώθησαν καθώς και η μητέρα του, η οποία του έστειλε επιστολήν και τον συνεβούλευε να επανέλθη στον Χριστόν. Ο Ιάκωβος ανάγνωσε την επιστο­λήν, μετενόησε και επανήλθε στον Χριστόν. Ο βασιλεύς προσεπάθησε με κο­λακείας πάλιν να τον επαναφέρη στην ειδωλολατρίαν, αλλά ο Ιάκωβος έμεινεν ανένδοτος στην πίστιν του Χριστού. Τότε ο βασιλεύς τον εβασάνισε και τέλος προσευχόμενος εζ-εδήμησε προς Κύριον.

2) Ο άγιος Πανούφριος.

3) Ο άγιος Ναθαναήλ ο αναχωρητής.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1827 κατόπιν σκληράς μάχης οι Κρήτες επα­ναστάτες καταλαμβάνουν το χωρίον Καινούρια και εξοντώνουν όλους τους Τούρκους του φρουρίου.

Το 1912 ο ελληνικός στρατός μάχεται εναντίον των Τούρκων παρά το Δρί-σκον Ηπείρου. Αι τουρκικαί επιθέσεις αποτυγχάνουν.

Το 1919 στο μέτωπο στη Μ. Ασία ο ελληνικός στρατός καθαρίζει το έδαφος που κατέχει από Τούρκους άτακτους.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία μάχεται μάχες περιπόλων.

Το 1921 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία αποκρούει επιθέσεις τουρκικών αποσπασμάτων.

Το 1940 οι ιταλικές δυνάμεις επιτίθενται σφοδρώς εναντίον των ελληνικών στον τομέα Κακαβιάς, χωρίς να έχουν ελάχιστο κέρδος. Η ιταλική αεροπορία εβομβάρδισε Κέρκυρα-Κρήτη — Πάτρα.