30 Οκτωβρίου, 2010

Πέντε προσωπικότητες της Θεσσαλονίκης κρίνουν τις επιθέσεις και τις απειλές του μητροπολίτη κατά του Γ. Μπουτάρη

ΑΝΘΙΜΟΣ

Οταν ο ιεράρχης... σταυρώνει δήμαρχο

XΡΙΣΤΟΣ ΖΑΦΕΙΡΗΣ Συγγραφέας

Δεσπότης άλλων εποχών

«Ο κ. Ανθιμος, αντί να ασκήσει τα αρμόδια καθήκοντα στο ποίμνιό του, δηλαδή να προωθήσει αποκλειστικά τον φιλανθρωπικό, ποιμαντικό, κοινωνικό, πνευματικό και καθοδηγητικό του ρόλο ως εκκλησιαστικός ηγέτης, ανέλαβε τον παλιό ρόλο των δεσποτάδων άλλων εποχών... Ακολουθώντας συντηρητικές, εθνικιστικές και λαϊκίστικες τακτικές, ο «παναγιώτατος» έκανε τον άμβωνα πολιτικό βήμα και ανέλαβε κατ’ αποκλειστικότητα ως «μοναδικός πατριώτης», «διπλωμάτης ολκής» και «υπουργός Εξωτερικών» να λύσει το Μακεδονικό, δηλητηριάζοντας τελικά τα πατριωτικά αισθήματα του απλού κόσμου και δημιουργώντας προβλήματα στην επίσημη εθνική εξωτερική πολιτική.

Δυστυχώς, ο κ. Ανθιμος με τα λόγια του και τις πράξεις αναδεικνύεται σε έναν κομματάρχη της Δεξιάς, σε εθνικιστή κληρικό που χωρίζει τους πολίτες σε πατριώτες και εθνοπροδότες, σε σημαιοφόρο της διχόνοιας και σε αντιδραστικό παράγοντα εναντίον όλων εκείνων που κριτικάρουν δημόσια και θεσμικά τα κακώς κείμενα και επιχειρούν να αλλάξουν το κατεστημένο της πόλης, στο οποίο είναι ένας από τους βασικούς στυλοβάτες του».

ΠΑΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ Συγγραφέας

Ο πολιτικός μύθος

«Η άποψη πως η θρησκεία πρέπει να ασχολείται με το υπερπέραν, είναι μια ευχή, ένας πολιτικός μύθος. Υπάρχει σαφής επιστροφή πολλών δημοτών στους ναούς, ή τουλάχιστον στα προσκυνητάρια όπου τα κεριά ανάβουν νυχθημερόν. Μέσα στα αστικά λεωφορεία οι μισοί επιβάτες σταυροκοπιούνται στη θέα σταυρού. Το φαινόμενο στα τελευταία είκοσι χρόνια είναι έντονο. Πιστεύεται πως όποιος τα βάζει με τον Ανθιμο χάνει ψήφους. Δεν είναι αποδεδειγμένο, αλλά όχι και απίθανο. Πάντως η Θεσσαλονίκη δεν έχει σχέση με κάποια υφέρπουσα ριζοσπαστική αντίληψη για τις σχέσεις Εκκλησίας και κράτους.

Η βωμολοχική χαλαρότητα πολλών συμπολιτών μας περιέχει και μπόλικη οικειότητα για τους όποιους βωμολοχημένους. Να τελειώνει αυτή η ιστορία. Εκτιμώ ότι κάνει μεγάλη ζημιά στον κυρ Γιάννη. Εκτιμώ επίσης ότι η άποψη πως ο Μπουτάρης «κερδίζει» από αυτές τις αντιπαραθέσεις προέρχεται από επαγγελματίες εξτρεμίτζουλες αγωνιστές, που θεωρούν νίκη την ιδεοληπτική καθαρότητα, ενώ στις εκλογές για δήμαρχο, νικητής είναι όποιος βγει δήμαρχος».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΝΙΤΑΚΗΣ Καθηγητής

Συνταγματικού Δικαίου στο ΑΠΘ

Σταυροί σε εκλεκτούς

«Είναι γνωστό και έχει αποδειχθεί με έρευνες και με διδακτορικές διατριβές ότι η μητρόπολη της Θεσσαλονίκης από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά μοιράζει σταυρούς σε εκλεκτούς της κομματικούς υποψηφίους, οι οποίοι συνήθως εκλέγονται πρώτοι στον συνδυασμό (βλ. παραδείγματα Κούβελα και Παπαθεμελή). Η φράση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης ότι η Εκκλησία δεν δίνει ψήφο στον κ. Μπουτάρη, απλώς επιβεβαιώνει περίτρανα τον γνωστό τοις πάσι «κομματικό» ρόλο της Εκκλησίας.

Γι’ αυτό και η δήλωση του μητροπολίτη Ανθιμου δεν εκπλήσσει, ούτε φοβίζει, αντίθετα κάνει καλό στον υποψήφιο δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, διότι στρέφει στο ψηφοδέλτιό του όσους απεχθάνονται την κομματική συναλλαγή και τη φτηνή εξαγορά συνειδήσεων, ψήφων και σταυρών».

MAΚΗΣ ΤΡΙΚΟΥΚΗΣ

Δικηγόρος – συγγραφέας

Κακό στην Εκκλησία

«Στη χώρα αυτή υπάρχουν Σύνταγμα και νόμοι, οι δε δημοτικοί άρχοντες εκλέγονται από τον λαό και μόνον από τον λαό. Η ανάδειξή τους δεν εξαρτάται, ευτυχώς, από την έγκριση κανενός άλλου και μάλιστα αρχιερέα. Οι απειλές του δεσπότη Θεσσαλονίκης συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και των νόμων, ειδικότερα της εκλογικής νομοθεσίας. Ο δεσπότης Θεσσαλονίκης οφείλει να αντιληφθεί

ότι με όλα αυτά δεν κάνει κακό μόνο στην Πολιτεία, κάνει στην Εκκλησία και εκθέτει το ιερατικό του σχήμα. Φοβάμαι πως δεν έχει την ψυχραιμία να αντιληφθεί ότι δίνει πράγματι την εικόνα αρχιερέων άλλων τόπων».

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΥΚΕΣΑΣ

Συγγραφέας-δημοσιογράφος

Παθιάζεται σαν οπαδός

«Για όσους αρνούνταν να το καταλάβουν, οι διευκρινίσεις που δόθηκαν τις τελευταίες μέρες είναι διαφωτιστικές. Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος δεν ψηφίζει μόνος. Ο κ. Ανθιμος ψηφίζει παρέα με δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες πιστών, οι οποίοι μπαίνουν μαζί του στο παραβάν και ρίχνουν μονοκούκι ή δαγκωτό, ακολουθώντας πιστά όλες τις κινήσεις που κάνει ο ιεράρχης πριν ο φάκελος με την επιλογή του κατέβει από τη σχισμή στην κάλπη. Ο κ. Ανθιμος είναι προφανές ότι έχει επιλέξει την ενασχόλησή του με την κοσμική ματαιότητα και όλα τα συμπαρομαρτούντα αυτής.

Παθιάζεται σαν οπαδός που δεν αντέχει να του βρίσουν την ομάδα στο γήπεδο και αντιδρά αναλόγως για να ξεδώσει. Η εγκαρτέρηση και η στωικότητα δεν έχουν, μάλλον, θέση στον κόσμο του. Στη Θεσσαλονίκη επισήμως οι εκκλησίες μετατράπηκαν σε κομματικά εκλογικά κέντρα. Οποιος/α θέλει να κερδίσει τον επίγειο ή επουράνιο Παράδεισο θα ψηφίσει Ψωμιάδη ή Γκιουλέκα. Ολοι οι υπόλοιποι είναι εκπεπτωκότες άγγελοι».

 

Ο Π.Ψωμιάδης στα εγκαίνια ναού του Δωδεκαθέου...

clip_image002

Στο Site της Ομάδας “Ε” Θεσσαλονίκης μαθαίνουμε ότι πραγματοποίηθηκε Τελετή θυρανοιξίων του 1ου Ναού των Ελλήνων μετά από 2.177 χρόνια. Αντιγράφω λοιπόν:

“Oλα αυτά τα υφιστάμενα γεγονότα και πράξεις που έλαβαν χώρα στο διάστημα των δύο χιλιάδων ετών, όπως και ο διωγμός των Ελλήνων αλλά κυρίως η μετάλλαξη της ελληνικής συνείδησης μας ώθησαν να προβούμε σε αυτό το τολμηρό διάβημα στήνοντας ένα...απλό οικοδόμημα ως τον ”ΝΑΟ ΤΩΝ ΕΨΙΛΟΝ δηλαδή ΝΑΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ”, ο οποίος κοσμείται από ελληνικά πρότυπα και μηνύει ελληνικά ινδάλματα τιμώντας τις υπέρτατες αξίες του Ελληνισμού.

Την πρωτοβουλία μας αυτή όφειλαν να την στηρίξουν οι εν Ελλάδι κρατικές και πνευματικές υπηρεσίες. Δυστυχώς μέχρι σήμερα κανένας δεν ενδιαφέρθηκε και κανένας δεν χειροκρότησε αυτή την τόσο αγνή ενέργεια και πράξη. Τρία πρόσωπα μόνο από κρατικούς φορείς τίμησαν την εκδήλωση των εγκαινίων. Eνας ήταν ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης κύριος Ψωμιάδης Παναγιώτης, ο αντινομάρχης Θεσσαλονίκης κύριος Τουλίκας και ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Ωραιοκάστρου κύριος Πολιχρονίδης Ανέστης". Επίσης στο ίδιο Site βρίσκουμε φωτογραφικό υλικό από το εσωτερικό και το εξωτερικό του Ναού όπως παρακάτω:

υλικό το οποίο είναι πλαισιωμένο με το παρακάτω κείμενο.“Ο Ναός των Ελλήνων χτίστηκε από την ομάδα ‘Εψιλον προς την δόξα όλων των Ελλήνων , ενδόξων ή ανωνύμων, θεών και ηρώων και σκοπό έχει να στεγάζει τις τελετές και τα δρώμενα της Ελληνικής Θρησκείας . Είναι ο πρώτος ‘Ελληνικός Ναός που χτίζεται στην σύγχρονη εποχή κι ανοίγει την πόρτα καλωσορίζοντας όλους τους αναζητητές της Σοφίας του Ελληνικού Πνεύματος.”

Σχόλιο:

Πολύ ενδιαφέρον αν μη τι άλλο… Τόσο για την ύπαρξη λατρευτικού χώρου για τελέτες όσο και για την παρουσία του Π. Ψωμιάδη.

Πηγή: Press-gr.blogspot.com

Από τον Γιάννη Παπαϊωάννου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_[2]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Οι άγιοι Ζηνόβιος και Ζηνοβία. Ήσαν αδελφοί και κατάγονταν από την πόλιν Αιγαί. Μετά τον θάνατον των γονέων των εμοίρασαν τα υπάρχοντα των σε ξένους και φτωχούς και επεδόθησαν σε έργα φιλανθρωπικά. Ο Ζηνόβιος ήτο εκπαιδευμένος εις την ιατρικήν και ιάτρευε δωρεάν. Ο Ζηνόβιος έγινε επί­σκοπος εκείνην την εποχήν εις τας Αιγάς και εθαυματούργει. Το όνομα του ηκούσθη εις όλην την επαρχίαν. Έμαθε αυτά ο ειδωλολάτρης άρχων, εκάλεσε τον Ζηνόβιον να αρνηθή τον Χριστόν και να θυσιάση εις τα είδωλα. Επειδή ο άγιος ηρνήθη τον εκρέμασαν εις ξύλον. Καθ' όν χρόνον εγίνοντο αυτά πατέ-φθασε δρομαίως και η αδελφή του Ζηνοβία, η οποία όταν είδε τον αδελφό της κρεμασμένον στο ξύλον, κατηγόρησε με θάρρος τον έπαρχον και αρνήθηκε να θυσιάση στα είδωλα. Τότε και οι δύο άγιοι εβασανίσθησαν και τέλος απεκεφα-λίσθησαν.

2) Ο άγιος Μαρκιανός επίσκοπος Συρακουσών.

3) Οι άγιοι μάρτυρες Αλέξανδρος, Κρονίων, Ιουλία, γιος Μακάριος και άλ­λοι δεκατρείς.

4) Η αγία Ευτροπία.

5) Ο άγιος απόστολος Κλεώνης και ο άγιος Ιωσήφ πατριάρχης Κωνσταντι­νουπόλεως.

6) Οι άγιοι Αστέριος, Κλαύδιος, Νέων, Νεονίλλη.

7) Οι άγιοι απόστολοι εκ των εβδομήκοντα Τέρτιος, Μάρκος, Ιούστος, Ιη­σούς ο λεγόμενος Αρτεμάς.

8) Οι άγιοι Μανουήλ, Δομέτιος, Δήμος.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 ο τουρκικός στρατός καταστρέφει ολο­σχερώς την Κασσάνδρα.

Το 1826 παρά την Ζαγοράν Λεβαδείας. Οι έλληνες υπέστησαν σκληράν ε-πίθεσιν εκ μέρους των Τούρκων. Κατά την μάχην συνελήφθη αιχμάλωτος ο I. Ανδρούτσος και εφονεύθη.

Το 1912 οι ελληνικές δυνάμεις προεκτείνουν τας απελευθερωτικός ξώνας των καταληφθεισών περιοχών και συνάπτουν συμπλοκάς εναντίον των Τούρ­κων.

Το 1919 στο μέτωπο στη Μ. Ασία ο ελληνικός στρατός δρα με περιπόλους. Το 1920 στη Μ. Ασία ο ελληνικός στρατός μάχεται με μικροσυμπλοκές πε­ριπόλων

Το 1921 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία μάχεται με περιπόλους και πυρο­βολικό ενάντια των Τούρκων.

Το 1940 οι Ιταλοί συνεχίζοντες τας επιθέσεις των εναντίον των ελληνικών θέσεων σημειώνουν επιτυχίαν εις τον τομέα Γράμμου-Κονίτσης.