26 Απριλίου, 2010

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΑΣ (26/4/2010).

iera-synodos

Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ  2 8 9 6

Πρωτ. 1420
Διεκπ. 741

 

Πρός
Τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

                ΘΕΜΑ: «Περί τοῦ Ταμείου Ἀλληλεγγύης».

Σεβασμιώτατοι ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

Ὡς τυγχάνει γνωστόν εἰς πάντας ὑμᾶς, τό Κράτος ἡμῶν ἀπό καιροῦ διέρχεται σημαντικήν οἰκονομικήν κρίσιν, ἡ ὁποία καθιστᾷ δυσχερῆ τήν θέσιν του διεθνῶς. Ὡς ἐκ τούτου ἔχει ἀναληφθῆ παρά τῶν ἰθυνόντων μία σημαντική προσπάθεια ἀντιμετωπίσεως καί ἐπιλύσεως τοῦ θέματος, μέ τήν σύμφωνον βούλησιν ὁλοκλήρου σχεδόν τοῦ πολιτικοῦ κόσμου. Τῆς προσπαθείας αὐτῆς δέν ἦτο δυνατόν νά ἀπόσχῃ ἡ Ἐκκλησία, ἡ ὁποία πάντοτε ἐδεικνύετο ἀρωγός τῆς Πατρίδος, ὡς ἱστορικῶς ὁμολογεῖται.

Δεδομένων τῶν συνεπειῶν τῆς καταστάσεως εἰς τόν Ἑλληνικόν Λαόν, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ καί τό εὐσεβές καί φιλόχριστον πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας καί ἐν τῷ πλαισίῳ τῆς διακονίας πρός αὐτόν, ἐδέχθημεν τήν πρωτοβουλίαν τοῦ Ἐξοχωτάτου Προέδρου τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων κ. Φιλίππου Πετσάλνικου, τήν ἀφορῶσαν εἰς τήν σύστασιν «Ταμείου λληλεγγύης», ἐπί τῷ τέλει τῆς, κατά τό μέτρον τῆς δυνατότητος ἑκάστου, συνδρομῆς εἰς τήν προσπάθειαν τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως διά τήν ἀντιμετώπισιν τῶν οἰκονομικῶν προβλημάτων τοῦ Κράτους.

Ὅθεν, ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐν τῇ Συνεδρίᾳ Αὐτῆς τῆς 13ης μηνός Ἀπριλίου ἐ.ἔ., ἀπεφάσισεν ἵνα ἀπευθυνθῇ εἰς ὑμᾶς καί, ἐνημερώνουσα περί τῆς συστάσεως τοῦ ὡς εἴρηται Ταμείου, παρακαλέσῃ ὅπως ἐνεργήσητε κατά τήν ἔμφρονα ποιμαντικήν κρίσιν ὑμῶν. Ἐπί δέ τούτοις, κατασπαζόμενοι ὑμᾶς ἐν Κυρίῳ Ἀναστάντι, διατελοῦμεν μετ' ἀγάπης.

† Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος

† Ὁ Λήμνου καί Ἁγίου Εὐστρατίου Ἱερόθεος

† Ὁ Γουμενίσσης, Ἀξιουπόλεως καί Πολυκάστρου Δημήτριος

† Ὁ Βεροίας καί Ναούσης Παντελεήμων

† Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης Ἀνδρέας

† Ὁ Ξάνθης καί Περιθεωρίου Παντελεήμων

† Ὁ Νικαίας Ἀλέξιος

† Ὁ Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεος

† Ὁ Ἐλασσῶνος Βασίλειος

† Ὁ Φθιώτιδος Νικόλαος

† Ὁ Γυθείου καί Οἰτύλου Χρυσόστομος

† Ὁ Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἰγνάτιος

† Ὁ Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων Κύριλλος

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς

† Ἀρχιμ. Κύριλλος Μισιακούλης.

 

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΦΑΝΑΡΙ

Αγαπητοί αναγνώσται του blog

Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου θα συνέλθει στις 28/4/2010 και θα μελετήσει τις Γνωμοδοτήσεις των Νομικών που θα της παραδώσουν όπου αφορούν την υπόθεση του πρώην Αττικής και νυν Μοναχού Παντελεήμονα Μπεζενίτη. Κατά τις διασταυρώμενες πληροφορίες μας η Ιερά Σύνοδος θα απορρίψει την προσφυγή του τέως Αττικής και θα επικυρώσει την Απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

____________________________

Επειδή όμως ορισμένες φορές κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται και να τονίζονται απλά, ιδίως όταν αυτά αφορούν θέματα κρίσιμα για το γένος των Ελλήνων, στα οποία εμπλέκεται η εκκλησιαστική και η κοσμική διπλωματία, υπερτονίζουμε σήμερα ανεξάρτητα εάν πολλές φορές οι διοικούντες σήμερα το Φανάρι δημιουργούν προβλήματα στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος, το κεφαλαιώδες και πολλαπλώς σημαντικότερο πρόβλημα του διεθνούς status του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θέμα ζωτικής σημασίας για το σήμερα και το αύριο του θρόνου της Κωνσταντινουπόλεως.

Πολλά θέματα έχουν την αξία τους στην ιστορική πορεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, εκείνο το οποίο όμως υπό πάσα έννοια προέχει, αναμφίβολα είναι το της διεθνούς νομικής υποστάσεώς του. Στην κλίμακα των αξιών για επιβίωση, την πρώτιστη θέση έχει η καταξίωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως θεσμού αναγνωρισμένου από το διεθνές δίκαιο και όχι από τη Νομαρχία της Κωνσταντινουπόλεως... Το σημερινό καθεστώς το οποίο «φιλοτεχνήθηκε» από οθωμανιστές και νεότουρκους είναι κυριολεκτικά διάτρητο, νάρκη στα θεμέλια της υπόστασής του.

Αυτή την γεμάτη κινδύνους πραγματικότητα δόλια θωπεύουν εδώ και δεκαετίες και αρκετοί άλλοι, οι οποίοι επιδιώκουν την περιθωριοποίηση, τον μαρασμό, ακόμη και την εξαφάνισή του. Π.χ. ορισμένοι ταγοί του καθολικισμού δεν θα ήθελαν την περαιτέρω ανάδειξη του Οικουμενικού θρόνου ως ανεγνωρισμένου διεθνώς θεσμού. Τουτ' αυτό και κάποιοι «ορθόδοξοι» και βέβαια πρωτίστως η επικυρίαρχη τουρκική πάγια πολιτική θέση.

Η ετερόκλητη αντιπατριαρχική συμμαχία δεν είναι πλάσμα της φαντασίας, αλλά δυστυχώς μια πολυχρόνια χειροπιαστή και επώδυνη πραγματικότητα. Το ζητούμενο επομένως είναι η πεισματική προσπάθεια, με όλα τα μέσα της προβολής διεθνώς (και μονοδιάστατα), του αιτήματος της διεθνούς αναγνώρισης του Οικονομικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως. Όλα τα άλλα είναι καλά και ορθά, αλλά δευτερεύοντα.

Voiotosp.blogspot.com (26/4/2010)

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

image_thumb136444_thumb1_thumb1_thum[1]

26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Βασιλεύς επίσκοπος Αμασείας. Γεννήθηκε εις την Αμάσειαν. Ανετράφη και έμαθε τα ιερά γράμματα εις την πατρίδα του και έγινε επίσκο­πος της Αμασείας. Κατά την εποχήν εκείνην διέλαμψε το όνομα του εις ολόκληρον την Ανατολήν οι δε Χριστιανοί επληθύνωντο από την ομιλίαν του και τα θαύματα του.

Οι ειδολολάτρες δια τα θαύματα του συνέλαβον τον επίσκοπον Βασιλέα, τον ωδήγησαν προ του βασιλέως των και διετάχθη να αρνηθή τον Χριστόν. Ο άγιος Βασιλεύς ηρνήθη και τότε απεκεφαλίσθη και το σώμα του ερρίφθη εις την θάλασσαν, ευρέθη όμως άφθαρτον στη Σινώπην. Τούτο το επή­ραν οι μαθητές του το έβαλαν εντός ξύλινης λάρνακος και το μετεκόμισαν εις την πατρίδα του και το έθαψαν εις τον εκεί ανεγερθέντα από αυτόν Ναόν.

2) Η αγία Γλαφυρή.

3) Η αγία Ιούστα. Έλαμψε δια των έργων της και απεβίωσε ειρηνικά.

4) Ο άγιος Νέστωρ. Αφησε τους γονείς του και μονάσας σε Μονήν απήλθε εις τους ουρανούς εξαγνισμένος.

5) Ο άγιος Στέφανος ο Ρώσος.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1821 οι Υδραίοι και Ψαριανοί βυθίζουν Τουρκικό πλοίο και κυριεύουν έτερον προ της Χίου.

Το 1825 οι αιγυπτιακές δυνάμεις επιτίθενται μετά σφοδρότητος εναντίον των Ελλήνων επαναστατών εις την νήσον Σφακτηρίαν Πύλου. Παρά την λυσ­σώδη αντίστασιν των Ελλήνων η Σφακτηρία κυριεύεται και φονεύονται εκ των Ελλήνων οι αρχηγοί Σάντα Ρόζα (κόμης Ιταλός φιλέλλην) Αναγνωσταράς, Α­ναγνώστης, Παπαγεωργίου, Τσαμαδός, Σαχίνης, Δ. Σαχτούρης. Έξω της Σφακτηρίας ο ελληνικός στόλος δίνει ναυμαχία αμφίρροπο εναντίον του Τουρκικού στόλου.

Το 1897 εις Καμαρίναν Ηπείρου γίνεται μάχη μεταξύ Τούρκων και Ελλή­νων εθελοντών και στη Θεσσαλία ο ελληνικός στρατός υποχωρεί.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία εξουδετερώνει τουρκικές επιθέ­σεις.

Το 1921 σε ολόκληρο το μέτωπο στη Μ. Ασία επικρατεί ηρεμία. Το 1922 η ελληνική στρατιά της Μ. Ασίας δρα δια πυροβολικού και πυρο­βόλων.

Το 1941οι Γερμανοί για να αποκόψουν τις υποχωρούσες βρετανοελληνικές δυνάμεις ρίχνουν αλεξιπτωτιστές στην Κόρινθο.