19 Φεβρουαρίου, 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 19/2/2010

iera-synodos

Συνήλθε σήμερα Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2010, στην πέμπτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Παύσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Ο Μακαριώτατος Πρόεδρος κατ’ αρχήν ενημέρωσε την Διαρκή Ιερά Σύνοδο για τα μεσολαβήσαντα γεγονότα και κυρίως για την επανειλημμένη προσωπική επικοινωνία, την οποία είχε με τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, σχετικά με την υπόθεση του τέως Μητροπολίτου Αττικής κ. Παντελεήμονος.

Στη συνέχεια ανεγνώσθη το υπ’ αριθμ. Πρωτ. 214/17.2.2010 Πατριαρχικό Γράμμα. Κατόπιν διαλογικής συζητήσεως με πνεύμα νηφαλιότητος, ψυχραιμίας και υπευθυνότητος, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος λαβούσα υπ’ όψιν Της :

– την ανάγκην διατηρήσεως του κλίματος εμπιστοσύνης με το Οικουμενικό Πατριαρχείο,

– την κρισιμότητα των ημερών που αντιμετωπίζει ο Ελληνικός Λαός,

– την κατανυκτική εκκλησιαστική περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής που διανύουμε και δη την Καθαρά Εβδομάδα,

– την επικράτηση πνεύματος ενότητος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και

– την ελπίδα της διευθετήσεως των ανακυψάντων προβλημάτων,

αποφάσισε ομοφώνως :

1. Την σύγκληση της Ιεραρχίας εν ευθέτω χρόνω και

2. Την συγκρότηση του Δευτεροβαθμίου δι’ Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου, κατά τον Νόμον, προκειμένου να εκδικάσει την έφεση την οποία κατέθεσε στην Ιερά Σύνοδο ο τέως Μητροπολίτης Αττικής Παντελεήμων.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

ΚΕΙΜΕΝΟ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ 18/2/2010.

image

Μακαριώτατε και Άγιοι Συνοδικοί, Μη!.....

. . . . . . Μη επιτρέψετε την περαιτέρω ταπείνωση της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας μας από το Φανάρι!

___ 1. Υπάρχει θεία Δίκη! Ήλθε η ώρα να πάρει το δίκηο του µέσα από τόν τάφο ο µακαριστός Χριστόδουλος! Τότε, το 2004, ταπεινώθηκε αφάνταστα η Εκκλησίας µας από τον Παναγιώτατο Οικουµενικό Πατριάρχη! Τώρα πρέπει να ταπεινωθή, όχι βέβαια ο θεσµός, τον οποίο όλοι σεβόµεθα, αλλά ο εκφραστής του, ο Πατριάρχης! Είναι και Αυτός άνθρωπος! Δεν είναι αλάθητος! Το χθεσινό Ανακοινωθέν του Πατριαρχείου µας είναι λανθασµένο από την αρχή µέχρι το τέλος.

Φανερώνει το µη αγαθό πρόσωπο του Φαναρίου, το οποίο δεν ορρωδεί πρό ουδενός και δεν υπολογίζει καµµιά φιλία, όταν νοµίση, ότι θίγονται τα κυριαρχικά του δικαιώµατα»! Σταυρώνει λοιπόν τον «φίλο» του Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυµο και µαζί µε τον Αρχιεπίσκοπο την «Θυγατέρα» Εκκλησία της Ελλάδος! Τραγικό λάθος, λοιπόν, το Ανακοινωθέν του Πατριαρχείου. Θυµηθείτε, ότι «ο εξ οικείου πταίσµατος ζηµιούµενος, ου δοκεί ζηµιούσθαι!» Γι' αυτό, Μακαριώτατε και Αγιοι Συνοδικοί, µη υποχωρήσετε. Μια νέα υποχώρηση θα είναι ο τάφος της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας µας.

___ 2. Αν ακόµη δεν µε κατανοήσατε, διαβάστε, παρακαλώ, πως οι άνθρωποι µε την κοινή λογική εισέπραξαν την ταπεινωτική κίνηση του Φαναρίου: «Τώρα, γράφει σήµερα η εφηµε- ρίδα "Το Ποντίκι", όποιος ρωτάει αν η Εκκλησία της Ελλάδος είναι πραγµατικά Αυτοκέφαλη ..... τι να σας πούµε, αδέρφια; Ρωτήστε κανέναν ........... Φαναριώτη. Αυτός θα ξέρει. Έτσι κι αλλιώς την Ελλάδα την βλέπει σαν επαρχία. Τροµάρα µας .... » (Σηµ. ο τονισµός των λέξεων είναι από την εφηµερίδα).

___ 3. Καλείσθε, λοιπόν, να υπερασπισθήτε το δικαίωµα της Εκκλησίας µας να είναι και να λογίζεται ελεύθερη, Αυτοκέφαλη και Αυτοδιοίκητη! Ο θυµόσοφος Λαός µας λέγει: «Η φιλία, φιλία και το νιτερέσο, νιτερέσο!» όπου το «νιτερέσο» σηµαίνει «συµφέρον». Μακαριώτατε και Άγιοι Συνοδικοί, καλείσθε να µη υποχωρήσετε! Καλείσθε να αποδείξετε, ότι στην Ελλάδα οι Ιεράρχες είναι ηγέτες και όχι .... δουλικά! Παρακαλώ, συγχωρείστε µου την έκφραση! Δεν βρίσκω άλλη πιο εκφραστική για την περίσταση.

___ 4. Εκτιµήστε δεόντως, ότι το Φανάρι µας εµπαίζει. Την µια µέρα εκδίδει Ανακοίνωση ο Αρχιγραµµατεύς του Οικουµενικού Πατριαρχείου, ο Αρχιµανδρίτη; π. Ελπιδοφόρος Λαµπρυ-νιάδης, και λέγει τα εξής: «Η σηµερινή απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε καµία περίπτωση δεν πλήττει τις άριστες σχέσεις µεταξύ των δύο Εκκλησιών, εφόσον µάλιστα η απόφαση αυτή µε τόση σαφήνεια επαναβεβαιώνει τον σεβασµό των προνοµίων του Πατριαρχείου».

____ Και τη επόµενη ηµέρα ακριβώς το Φανάρι µε νεώτερη Δήλωση λέγει τα αντίθετα: «3. Το Οικουµενικόν Πατριαρχείον εκτιµά την δήλωσιν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ότι αποδέχεται εις το σύνολόν των τον Πατριαρχικόν Τόµον του 1850 και την Πατριαρχικήν και Συνοδικήν Πράξιν του 1928, εκφράζει όµως την απογοήτευσιν και λύπην του, διότι, εν αντιθέσει προς την δήλωσιν ταύτην, επικαλουµένη σχετικόν νόµον της Ελληνικής Πολιτείας, η Ιερά Σύνοδος παρακάµπτει και εν τη ουσία ακυρώνει την ως άνω απόφασιν του Οικουµενικού Πατριαρχείου.

Υπενθυµίζεται ότι κατά τον ιδρυτικόν της Αυτοκεφάλου Εκκλησία; της Ελλάδος Τόµον του 1850 η διοίκησις αυτής οφείλει να ασκήται κατά τους ιερούς κανό νας ακωλύτως από πάσης κοσµική; επεµβάσεως»

____ Άρα αυθόρµητο έρχεται το ερώτηµα: «ποιος εµπαίζει ποιόν;». Ο Αρχιγραµµατεύς τον Πατριάρχη του; Ο Πατριάρχης τον Αρχιεπίσκοπό μας ή τον Αρχιγραµµατέα του Πατριαρχείου; Εάν ο π. Ελπιδοφόρος παραμείνη στη θέση του, τότε η Φαναριώτικη πολιτική για μια ακόμη φορά θα έχει κάμει το θαύμα της. Τραβούν το χαλί κάτω από τα πόδια σου και ... τελειώνουν.

____ 5. Ταύτα λοιπόν γενικά και εισαγωγικώς, Και τώρα ας προσεγγίσουµε τα γεγονότα στην ουσία τους µε το γενικό τίτλο:

______ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΟΣ!

______ α) Η άποψη του Φαναρίου ότι «ότι κατά τον ιδρυτικόν της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος Τόµον του 1850 η διοίκησις αυτής οφείλει να ασκήται κατά τους ιερούς κανόνας ακωλύτως από πάσης κοσµικής επεµβάσεως» ελέγχεται ως ηθεληµένως πεπλανηµµένη. Και ιδού το διατί: Η Εκκλησία της Ελλάδος διοικείται επί τη βάσει του Νόµου 590/1977 περί «Καταστατικού Χάρτου κλπ», ο οποίος ψηφίσθηκε από την Βουλή των Ελλήνων!

Να σηµειωθή, ότι το Σχέδιο του Κατασταστικού Χάρτου, προ της καταθέσεώς του στη Βουλή, είχε διαβιβασθή προς το Οικουµενικό Πατριαρχείο, προκειµένου να επιφέρει και Αυτό τις εκ µέρους του ανα- γκαίες διορθώσεις. Στην Εισηγητική Έκθεση, που συνοδεύει ΤΟ νοµοθέτηµα, αναγράφονται και τα εξής: «Το...τελικόν κείµενον, εντασσόµενον εις τα πλαίσια των περί θρησκείας άρθρων του Συντάγµατος και της κειµένης νοµοθεσίας, δηµιουργεί ορθήν κατ' αρχήν βάσιν εναρµονίσεως νοµιµότητος και κανονικότητος .... άνευ της οποίας είναι αδύνατος η αρµονική συνεργασία Εκκλησίας και Πολιτείας».

____ Έπειτα από τα ανωτέρω µας είναι ακατανόητο, πως σήµερα το Πατριαρχείο µας στο επίµαχο Ανακοινωθέν απαιτεί από την Εκκλησία της Ελλάδος να καταπατήσει τις συµφωνίες της µε την Πολιτεία! Τώρα µόλις θυµήθηκε το Φανάρι, ότι «η διοίκησις αυτής οφείλει να ασκήται κατά τους ιερούς κανόνας ακωλύτως από πάσης κοσµικής επεµβάσεως»; Τι άραγε επιδιώκει ο Πατριάρχης; Επιδιώκει, εµµέσως πλήν σαφώς, να Τον αναγορεύσουµε Πηγήν Δικαίου; Πηγήν Δικαίου υπεράνω των Κυβερνήσεων της Ελλάδος;

Υπεράνω των Νόµων; Υπεράνω των Συµφωνιών; Η Κυβέρνησις πρέπει να λάβει θέση αµέσως! Πως και με ποιά δικαιολογία το Οικουμενικό Πατριαρχείο χθές μεν αποδεχόταν την ψήφιση του Καταστατικού Χάρτου ως Νόμου της Πολιτείας, σήμερα δε απαιτεί να γράψουμε την Ελληνική Πολιτεία «στα παληά μας παπούτσα»;

Ποιός τα λέγει αυτά; Ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο Οποίος υπόκειται και υπακούει τυφλά στους Νόμους του Νομάρχου Κωνσταντινουπόλεως; Του Νομάρχου της Ινσταμπούλ, και μάλιστα αλλοθρήσκου όντος, προς τον οποίον, επικει-μένης εκλογής νέου Πατριάρχου, ο Κατάλογος των Υποψηφίων υποβάλλεται, ώστε να διαγράψει όποιον δεν επιθυμεί η Τουρκία; Επί τέλους ας λογικευθούμε.

____ Ας μη σπεύσουν μερικοί να μας κατηγορήσουν, ότι ΔΕΝ σεβόμεθα τον Πατριάρχην. Και τον σεβόμεθα και τον αγαπάμε, αλλά ΔΕΝ εθελοτυφλούμε. Ως χριστιανοί οφείλουμε να λέμε το ναι, ναι και το όχι, όχι! Να το λέμε ασφαλώς με ευπρέπεια και με σεβασμό, αλλά και με παρρησίαν! Μη μου πήτε, ότι αγαπούν περισσότερο τον Πατριάρχην μας μερικοί εν Χριστώ Αδελφοί μας, οι οποίοι Τον υποδέχονται δουλοπρεπώς και Τον προσφωνούν με τα παρακάτω λόγια:

" ... το στήριγμά μας, και το φως και η χαρά μας, είστε εσείς, Παναγιώτατε. Είμεθα βέβαια χριστιανοί της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία απεκόπη από δυνάμεις ξένες, για πονηρούς σκοπούς. Και θα ηταν ορθό και πρέπον εμείς να παραμέναμε μέσα στην αγκαλιά της Μίας Αγίας Ορθοδόξού Εκκλησίας για να έχει η Ορθοδοξία την δύναμή της και τη δόξα της. Όμως τα πράγματα έτσι οδηγήθηκαν και έτσι έγιναν. Εμείς όμως νοιώθουμε και βιώνουμε την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως, τη Μεγάλη Εκκλησία μας, όπως την ονομάζουμε, και τον Οικουμενικό Πατριάρχη μας ως τον πατέρα μας, τον οδηγό μας και εκείνον που μας οδηγεί σύμφωνα με την εντολή του Κυρίου εις πάσαν την αλήθειαν».

____Ούτε μπορούμε να αποδεχθούμε τα παρακάτω λόγια υποτέλειας, τα οποία εξήλθον από τά χείλη Έλληνος Ιεράρχου της παλιάς Ελλάδος: «Μπορεί ιστορικές πολιτειακές συνθήκες να επέβαλαν το "αυτοκέφαλον", στην ουσία όμως είστε ο Πατέρας μας και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού η απόσχισι από της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας σημαίνει πλήγμα ιστορικό, άρνησι στη συνέχεια τής πολυετούς πορείας της Εκκλησίας, σημαίνει λησμονιά σης θυσίες και στο αίμα που έχει χυθεί στους αιώνες που έχουν περάσει".

____ β) Το Οικουμενικό Πατριαρχείο υπονομεύει την ενότητα της Εκκλησίας της Ελλάδος, διότι με όσα ισχυρίζεται αύριο το πρωί οι Μητροπολίτες κατ ανάγκην θα χωρισθούν σε δύο παρατάξεις, στους Πατριαρχικούς και στους Αντιπατριαρχικούς! γ) Το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναφέρεται στη διαδικασία του «εκκλήτου». Αλλά στην περίπτωση του έως χθές Μητροπολίτου Αττικής κ. Παντελεήμονος ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟΙ ασκήσεως του εκκλήτου. Το έκκλητον νοείται και ενεργείται μετά την εκδίκασιν μιάς υποθέσεως ενώπιον των εκκλησιαστικών Δικαστηρίων Α΄και Β΄ βαθμού και αφού η υπόθεση έχει κριθή τελεσιδίκως από το Δευτεροβάθμίο δι Αρχιερείς Συνοδικό Δικαστήριο.

Στην προκειμένη περίπτωση δεν χωρεί έκκλητον, διότι η περί υπεξαιρέσεως κατηγορία εισήχθη προς εξέτασιν στο Πρωτοβάθμιο δι Αρχιερείς Δικαστήριο, το οποίο συνεδρίασε την 9ην Μαρτίου 2009 όχι ως Δικαστήριο αλλά ως Δικαστικό Συμβούλιο και αφού εμελέτησε την δικογραφίαν, κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 146 του Ν.5383/1932, απεφάνθη (κακώς κατά την ταπεινήν μας γνώμην) ότι «δεν υπάρχει αφορμή προς κατηγορίαν» και ανέστειλε πάσαν περαιτέρω δίωξιν (βλ. το υπ’ αριθμ. 1/9.3.2009 Βούλευμα).

____Επομένως κατά την εκκλησιαστικήν Δικονομίαν δεν υπάρχει δυνατότης αναψηλαφήσεως της Δίκης. Ο κατηγορηθείς Αρχιερεύς υπό της Εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης έχει αθωωθή τελεσιδίκως δια το αδίκημς της υπεξαιρέσεως! Δια τον απλούστατον αυτόν λόγον ΔΕΝ χωρεί άσκησις του εκκλήτου προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η επισυμβάσα καθαίρεση είναι προϊόν ειδικής δωσιδικίας κατ'εφαρμογήν του άρθρου 160 του Νόμου 5383/1932 Νόμου, το οποίον ορίζει σαφέστατα, ότι η Ιερά Σύνοδος ¨προκαλεί την υπό του αρμοδίου Εκκλησιαστικού Δικαστηρίου καθαίρεσιν του καταδικασθέντος άνευ ετέρας τινός διαδικασίας"!

Επομένως και στην περίπτωση αυτή το Συνοδικό Δικαστήριο συνεδριάζει ως Δικαστικό Συμβούλιο μόνο και μόνο για να επιβάλη την καθαίρεση του καταδικασθέντος. "άνευ ετέρας τινός διαδικασίας.

____Τό τραγικό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι ο Μητροπολίτης εδικάσθη για το ίδιο αδίκημα (της υπεξαιρέσεως και από τήν εκκλησιαστική καί από την κοσμική Δικαιοσύνη. Αλλ΄ η μέν Εκκλησιαστική Δικαιοσύνη τον ἀπέδωσε αθώον, ενώ αντιθέτως η κοσμική Δικαιοσύνη τόν κατεδίκασε αμετακλήτως και γι αυτό τον έστειλε δέσμιο στη φυλακή. Για το κατάντημα αυτό της Εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ως γνήσιος πνευματικός, Πατήρ ἠδύνατο και ώφειλε, θα προσέθετα, να χύνει δάκρυα πόνου μαζί μας και όχι να ξύνει την πληγή μας!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ λοιπόν ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΨΗΛΑΦΗΣΕΩΣ ΜΙΑΣ ΔΙΚΗΣ, η οποία ουδέποτε έλαβε χώραν ενώπιον Εκκλησιαστικού Δικαστηρίου! Τα άλλα προέρχονατι εκ του πονηρού! Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όταν ἐλαβε γνώσιν του Σχεδίου Καταστατικού Χάρτου, ήδύνατο να αντιταχθή στη διάταξη του άρθρου 44, δια του οποίου ωρίζετο ότι ο Νόμος 5383/1932 ισχύει μέχρι της εκδόσεως "ειδικού νόμου" περί των Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων.

_____Συνεπώς, εάν το Οικουμενικό Πατριαρχείο εσέβετο τον Εαυτό του, εάν επίσης ήθελε να υπηρετήσει την αλήθεια και όχι την σκοπιμότητα καί, τέλος, εάν αγαπούσε την Εκκλησία της Ελλάδος ώφειλε να επιστρέψη τον σχετικό φάκελλο-αίτημα πρός τον προσφεύγοντα Μητροπολίτη και να του είπη ευθέως:

«Σεβασμιώτατε, λυπούμεθα, αλλά αναρμοδίως απευθυνθήκατε στον Οικουμενικό Θρόνο. Η περίπτωσή σας εντάσ-σεται στις υποθέσεις, περί των οποίων ισχύει ειδικη δωσιδικία. Δεν δυνάμεθα να επιληφθούμε της υποθέσεώς σας».

_____δ) Υπάρχει λοιπόν αδιέξοδο. Ο Πατριάρχης ζητεί νά εισαχθή στο Δευτεροβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο η υπόθεση του τ. Μητροπολίτου Αττικής. Η Ιερά Σύνοδος αντιθέτως λέγει, και πολύ ορθώς, ότι «το συγκεκριμένο…θέμα είναι μια ειδική περίπτωση, διότι το άρθρο 160 του Νόμου 5383/1932 «Περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας» δεν προβλέπει την δυνατότητα επανεξέτασης του θέματος από το Δευτερο-βάθμιο δι’ Αρχιερείς Συνοδικό Δικαστήριο».

____Σύμφωνα με τα ανωτέρω ή ο Οικουμενικός Πατριάρχης οφείλει να αποσύρει ευ-πρεπώς την πρότασή Του, η δέ Ιερά Σύνοδος οφείλει να σεβασθή τον Νόμο και τις Αποφάσεις της. Αν όμως έκαστος των δύο τούτων κορυφαίων Παραγόντων του εκκλησιαστικού βίου εμμείνη στη θέση του τότε θα έχουμε ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΓΙΓΑΝΤΩΝ!

____Αν, αντιθέτως, η αύριον συνερχομένη Ιερά Σύνοδος αναιρέση τις Αποφάσεις της, υποχωρήση καί αποφασίση την αναβολή της προγραμματισμένης Συνόδου της Ιεραρχίας και τις εκλογές Αρχιερέων, τότε η Εκκλησία της Ελλάδος θα απωλέση διά παντός το δικαίωμα να ονομάζεται και να είναι Αυτοκέφαλη και Αυτοδιοίκητη! Θα καταστή, όπως ευστόχως έγραψε το Ποντίκι, "Επαρχία" του Οικουμενικού Θρόνου καί άρα εξάρτημα του εκάστοτε Νομάρχου Κωνσταντινουπόλεως και των διαθέσεών του.

____Πλήν όμως στην περίπτωση αυτή έχει χρέος να λάβει "εδώ και τώρα" θέση η Κυβέρνησις, διότι κινδυνεύει να περιορισθή η εθνική μας κυριαρχία, αυτονομία και ανεξαρτησία.

____Ιδού λοιπόν μέλλον λαμπρό για την Διαρκή Ιερά Σύνοδο! Οφείλει με γενναιότητα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

___Μακαριώτατε και Άγιοι Συνοδικοί Σύνεδροι,

___Η ιστορία της Εκκλησίας της Ελλάδος ακουμπάει επάνω Σας! Στηρίξτε την ελευθερία της τοπικής μας Εκκλησίας! Διασφαλίσατε την αυτονομία της και το αυτοδιοίκητον! Αρθήτε στο ύψος των περιστάσεων! Τιμάμε και στηρίζουμε τον Οικουμενικόν Θρόνον, ως θεσμό, και τόν Πατριάρχη ως διακεκριμένο και σεβαστό Πρόσωπο! Αλλά πασάδες και αφεντάδες πάνω από τό κεφλι μας δεν αντέχουμε! Θέλουμε μιά ισότιμη σχέση καί αδελφική συνεργασία. Ποτέ όμως υποδούλωση!

Κάποτε η πατρική κηδεμονία τελειώνει! Κάποτε οι θυγατέρες απογαλακτίζονται, μεγαλώνουν, ωριμάζουν, καθίστανται ελεύθερες προσωπικότητες και ανεξάρτητα άτομα!

Η θυγατέρα Εκκλησία της Ελλάδος πότε άραγε θα καταστή ώριμη καί αυτόνομη;

+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΈΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

___________________________________________

Αγαπητέ αναγνώστη του blog,

Ως θνητός άνθρωπος και εγώ, κατά καιρούς έχω διαφωνήσει με τον Επίσκοπο Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο, για διάφορες υπερβολικές αναρτήσεις στο blog του. Σήμερα όμως προσυπογράφω το ως άνω κείμενό του, διότι το Ανακοινωθέν της 17ης Φεβρουαρίου 2010, που εξέδωσε ως μη όφειλε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ως “Μητέρα” Εκκλησία συνιστά ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ του Αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ελλάδος και δεν πρόκειται για ζήτημα που αφορά τις Νέες Χώρες.

Η νέα του ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ δεν θεωρείται ήττα του νυν Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου εν προκειμένω, όπως κάποιοι βιάστηκαν να πουν, που θα συγκαλέσει (ίσως γράφω) αυτή την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, το Δευτεροβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο δι΄ Αρχιερείς δια τον πρ. Αττικής και αμετάκλητα καθαιρεθέντα νυν Μοναχό κ. Μπεζενίτη.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ο οποίος κόπτεται σήμερα για την τήρηση των Ιερών Κανόνων, αυτούς τους οποίους δεν τηρεί όταν πρόκειται γι΄αυτόν, που συμπροσεύχεται με ετερόδοξους, αλλόδοξους, παπικούς, ιθαγενείς του Αμαζονίου, ή στη Συναγωγή των Εβραίων στην Νέα Υόρκη, ή για τα σκάνδαλα είτε στο Άγιο Όρος, ή στις Μητροπόλεις των Νέων Χωρών που ανήκουν εις αυτόν.

Με αφορμή τα γεγονότα λοιπόν που προηγήθηκαν, ερωτώμεν τον κ. Βαρθολομαίο. Προς τι η δήλωση του Αρχιγραμματέα κ. Λαμπρυνιάδη της Ιεράς Συνόδου του Οικ. Πατριαρχείου 13/2/2010, όπου μεταξύ άλλων δήλωνε: «Η διαφοροποίηση στο θέμα της δυνατότητας η μη δευτεροβάθμιας εκδικάσεως της υποθέσεως του τέως Αττικής, οφείλεται στο γεγονός ότι το μεν Πατριαρχείο μας, κρίνει τα πράγματα αυστηρά επί τη βάσει των ιερών κανόνων, ενώ η Εκκλησία της Ελλάδος υποχρεούται να κινείται στο πλαίσιο του καθεστώτος της Νόμω κρατούσης πολιτείας, υπό το οποίο διέπεται».

Τι εβάσκανε λοιπόν τον Παναγιώτατο και αναιρέσε αίφνης τα δηλωθέντα του Αρχιγραμματέα του στις 17/2/2010; Ο κ. Βαρθολομαίος οφείλει να σέβεται τους Νόμους του Ελληνικού Κράτους και να μην υποκρίνεται, διότι γνωρίζει πολύ καλά στην προκειμένη περίπτωση, πως οι Νόμοι του Ελληνικού Κράτους ορίζουν ότι εάν Μητροπολίτης καταδικασθεί αμετακλήτως από τα Ποινικά Δικαστήρια, πρέπει η Ιερά Σύνοδος να τον καθαιρέσει και ο κ. Μπεζενίτης έχει καταδικασθεί δυο φορές. Δια τούτο και δεν δικαιούται του εκκλήτου.

Μήπως είναι καιρός και η Ελληνική Πολιτεία, να επισημάνει αυστηρά στον κ. Βαρθολομαίο, ώστε να καταλάβει, πως η Εκκλησία της Ελλάδος είναι Αυτοκέφαλη και διέπεται από το καθεστώς της Νόμω κρατούσης Πολιτείας;

Τέλος η απορία μου είναι η εξής αγαπητέ αναγνώστη: Θα μπορούσε ο κ. Βαρθολομαίος άραγε να τα έλεγε όλα αυτά και άλλα που κατά καιρούς λέγει, στον Νομάρχη Κωνσταντινουπόλεως από τον οποίον ελέγχεται;

Αγαπητέ αναγνώστη του blog, σου παραθέτω α) Τις δηλώσεις του Αρχιγραμματέα του Φαναρίου (13/2/2010) και β) Το Ανακοινωθέν του Οικ. Πατριαρχείου (17/2/2010), για να βγάλεις τα δικά σου συμπεράσματα.

Η παρούσα ανάρτηση επισυνάπτεται προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο

19/2/2010 Voiotosp.blogspot.com

___________________________________________

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ π. ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΥ ΛΑΜΠΡΥΝΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ 13/2/2010

«Η σημερινή απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε καμία περίπτωση δεν πλήττει τις άριστες σχέσεις μεταξύ των δύο Εκκλησιών, εφόσον μάλιστα η απόφαση αυτή με τόση σαφήνεια επαναβεβαιώνει τον σεβασμό των προνομίων του Πατριαρχείου».

«Η διαφοροποίηση στο θέμα της δυνατότητας η μη δευτεροβάθμιας εκδικάσεως της υποθέσεως του τέως Αττικής, οφείλεται στο γεγονός ότι το μεν Πατριαρχείο μας, κρίνει τα πράγματα αυστηρά επί τη βάσει των ιερών κανόνων, ενώ η Εκκλησία της Ελλάδος υποχρεούται να κινείται στο πλαίσιο του καθεστώτος της Νόμω κρατούσης πολιτείας, υπό το οποίο διέπεται».

________________________________

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

clip_image002

Ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἐπισήμου Ἀνακοινωθέντος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὑπό ἡμερομηνίαν 12ης Φεβρουαρίου 2010, τοῦ ἀναφερομένου καί εἰς τήν πρός τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον ἔκκλητον προσφυγήν τοῦ καταδικασθέντος εἰς ἔκπτωσιν ἀπό τοῦ θρόνου αὐτοῦ καί καθαίρεσιν Μητροπολίτου Ἀττικῆς Παντελεήμονος, ἀνακοινοῦνται τά ἀκόλουθα:

1. Τό Οκουμενικόν Πατριαρχεον δέχεται κκλήτους προσφυγάς καταδικασθέντων ρχιερέων βάσει τν ερν κανόνων, ὡς οἱ 9ος καί 17ος τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καί ὄχι ἁπλῶς καί μόνον ἐπί τῇ βάσει νόμων οἱουδήποτε κράτους. Τοῦτο ἀποτελεῖ ἀναφαίρετον κανονικόν δικαίωμα αὐτοῦ, τό ὁποῖον οὐδείς ἐπιτρέπεται νά ἀμφισβητήσῃ, ἤσκησε δέ τοῦτο καί εἰς τήν περίπτωσιν τῆς ὡς ἄνω προσφυγῆς, ἡ ὁποία, ἐκτός τῶν μνημονευθέντων ἱερῶν κανόνων, ἐστηρίζετο καί εἰς σχετικόν νόμον τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους.

2. Τό Οκουμενικόν Πατριαρχεον ξήτασεν ες πρτον στάδιον τήν ν λόγ προσφυγήν καί κρινεν τι διά τήν τελικήν κρίσιν το προσφυγόντος θά δει νά κολουθηθ κανονική δός, διό καί ἐζήτησεν ἀπό τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος τήν παραπομπήν αὐτοῦ εἰς δευτεροβάθμιον συνοδικόν δικαστήριον καί τήν μετά τοῦτο ἀποστολήν τοῦ σχετικοῦ φακέλλου εἰς τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον πρός τελικήν κρίσιν.

3. Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον ἐκτιμᾷ τήν δήλωσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ὅτι ἀποδέχεται εἰς τό σύνολόν των τόν Πατριαρχικόν Τόμον τοῦ 1850 καί τήν Πατριαρχικήν καί Συνοδικήν Πρᾶξιν τοῦ 1928, ἐκφράζει ὅμως τήν ἀπογοήτευσιν καί λύπην του, διότι, ἐν ἀντιθέσει πρός τήν δήλωσιν ταύτην, ἐπικαλουμένη σχετικόν νόμον τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας, ερά Σύνοδος παρακάμπτει καί ν τ οσί κυρώνει τήν ς νω πόφασιν το Οκουμενικο Πατριαρχείου. Ὑπενθυμίζεται ὅτι κατά τόν ἱδρυτικόν τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος Τόμον τοῦ 1850 ἡ διοίκησις αὐτῆς ὀφείλει νά ἀσκῆται κατά τούς ἱερούς κανόνας ἀκωλύτως ἀπό πάσης κοσμικῆς ἐπεμβάσεως.

4. Τό Οκουμενικόν Πατριαρχεον οὐδόλως καί εἰς οὐδεμίαν περίπτωσιν ἐπιθυμεῖ νά ὑποστηρίξῃ συγκεκριμένα πρόσωπα, μμένει μως, ς χει ερόν χρέος, ες τήν τήρησιν κανονικς τάξεως καί τόν ὑπό πάντων ἀνεξαιρέτως ἔμπρακτον σεβασμόν τῶν ἐκ τῶν ἱερῶν κανόνων δικαίων καί ὑποχρεώσεών του.

5. Κατόπιν τῶν ἀνωτέρω, τό Οκουμενικόν Πατριαρχεον καλε τήν γιωτάτην κκλησίαν τς λλάδος πως μή χωρήσ ες τήν πλήρωσιν τν δημιουργηθεισν δύο νέων Μητροπόλεων πρίν ἤ ὁλοκληρωθῇ ἡ ἐκκρεμοῦσα διαδικασία τῆς ἐκδικάσεως τῆς περί ἧς πρόκειται ἐκκλήτου προσφυγῆς εἰς αὐτό.

Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 17ῃ Φεβρουαρίου 2010

κ τς ρχιγραμματείας τς γίας καί ερς Συνόδου

Παρέμβαση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ για το "έκκλητο" περί του τέως Αττικής Παντελεήμονα. 18/2/2010

image

Ἐπιθυμοῦντες  νά διασαφήσωμεν νομικῶς τήν, ὡς μή ὤφειλε, δημιουργηθεῖσαν κατάστασιν ἐν τῇ Ἁγιωτάτῃ ἡμῶν Αὐτοκεφάλῳ Ἐκκλησίᾳ τῆς Ἑλλάδος συνεπείᾳ τοῦ ἀπό 17 τρ. μηνός Φεβρουαρίου ἐ.ἔ. ἀνακοινωθέντος τοῦ Σεπτοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως-Νέας Ῥώμης ἐκδοθέντος ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἀπό 12ης μηνός Φεβρουαρίου ἐ.ἔ. ἀνακοινωθέντος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀναφέρομεν τά κάτωθι:

1.Διαδηλοῦμεν τήν ἀπόλυτον υἱϊκήν ἡμῶν ἀφοσίωσιν καί εἰλικρινῆ ἀγάπην πρός τήν μαρτυρικήν καί ἐσταυρωμένην Πρωτόθρονον Ἐκκλησίαν τῆς Κων/πόλεως τό πάνσεπτον Οἰκουμενικόν ἡμῶν Πατριαρχεῖον καί τόν φρυκτωρόν καί πεφωτισμένον  Οἰακοστρόφον Αὐτοῦ Παναγιώτατον Οἰκουμενικόν Πατριάρχην κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΝ.

2.Ὁ Μητροπολίτης πρ. Ἀττικῆς καί νῦν Μοναχός κ. Παντελεήμων Μπεζενίτης κατ’ ἐφαρμογήν τῆς διατάξεως τῆς παραγρ. 8 τοῦ ἄρθρου 34 τοῦ Ν.  590/1977 «Περί Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» πού προσετέθη δυνάμει τοῦ Νόμου 1351/1983 (ΦΕΚ 56, τ.Α΄ 28/4/1983) ἀπεμακρύνθη τελικῶς ἐκ τῆς Μητροπολιτικῆς αὐτοῦ ἕδρας καί ἐκ τῆς διοικήσεως τοῦ ΝΠΔΔ τῆς τότε ὑφισταμένης Ἱ. Μητροπόλεως Ἀττικῆς δυνάμει διοικητικῆς ἀποφάσεως καί πράξεως τῆς ΔΙΣ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐκδοθέντος ἐν συνεχείᾳ Προεδρικοῦ Διατάγματος περί τῆς χηρείας τῆς εἰρημένης Ἱ. Μητροπόλεως.

Κατά τῆς διοικητικῆς ἀποφάσεως καί πράξεως τῆς ΔΙΣ περί ἀπομακρύνσεώς του ἐκ τῆς διοικήσεως τοῦ Νομικοῦ Προσώπου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Ἀττικῆς ὁ ἀπομακρυνθείς πρ. Μητροπολίτης ἤσκησεν αἴτησιν ἀκυρώσεως ἐνώπιον τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας καί ἐν ταὐτῷ ὑπέβαλεν κατά νόμον παραδέκτως καί κατά παράβασιν τῆς διατάξεως τοῦ ἄρθρου 44 παραγρ. 2 τοῦ Νόμου 590/1977 ἔκκλητον προσφυγήν ἐνώπιον τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου στρεφόμενος κατά διοικητικῆς ἀποφάσεως καί πράξεως ὀργάνου διοικήσεως τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί ὄχι κατά τελεσιδίκου κανονικῆς δικαστικῆς ἀποφάσεως ὅπως προβλέπει ἡ ἀνωτέρω διάταξις.

3.Ἐν συνεχείᾳ μετ’ ἀπόφασιν τοῦ 3μελοῦς καί 5μελοῦς Ἐφετείου Κακουργημάτων ἐπεβλήθη εἰς τόν πρ. Μητροπολίτην Ἀττικῆς καί νῦν μοναχόν κ. Παντελεήμονα Μπεζενίτην ἡ ἐκ τοῦ ἄρθρου 159 τοῦ Νόμου 5383/1932 «Περί τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Δικαστηρίων καί τῆς πρό αὐτῶν διαδικασίας», χαρακτηριζομένη ὡς ἐγκληματική ποινή τῆς καθείρξεως ἡ ὁποία μετ’ ἀπόφασιν τοῦ Ἀνωτάτου Ἀναιρετικοῦ Δικαστηρίου (Ἄρειος Πάγος) κατέστη ἀμετάκλητος.

Κατ’ ἐφαρμογήν δέ τῆς διατάξεως τοῦ ἄρθρου 160 τοῦ εἰρημένου Νόμου τό ἁρμόδιον Πρωτοβάθμιον δι’ Ἀρχιερεῖς Συνοδικόν Δικαστήριον κατά δεσμίαν νομικήν ἐνέργειαν, ἄνευ ἑτέρας τινός διαδικασίας ὡς ὁ Νόμος ἐπιτάσσει,  καθήρεσεν ἐκ τοῦ Ἀρχιερατικοῦ ὑπουργήματος τόν ἀμετακλήτως ποινικῶς καταδικασθέντα ἐπαναφέρων αὐτόν εἰς τήν τάξιν τῶν μοναχῶν. Κατά τῆς δεσμίας ταύτης νομικῆς ἐνεργείας τοῦ Πρωτοβαθμίου δι’ Ἀρχιερεῖς Συνοδικοῦ Δικαστηρίου ὁ καθαιρεθείς ἤσκησεν κατά νόμον παραδέκτως καί αὖθις κατά παράβασιν τῆς διατάξεως τοῦ ἄρθρου 44 παρ. 2 τοῦ Νόμου 590/1977 «Περί Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» ἔκκλητον προσφυγήν ἐνώπιον τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου.

1.Ἡ Ἑλληνική Πολιτεία ἐπειδή ὁ ἀπομακρυνθείς ἐκ τῆς τότε Μητροπόλεως Ἀττικῆς καί ἐκ τῆς διοικήσεως αὐτῆς κ. Παντελεήμων Μπεζενίτης προσέβαλε μέν τήν διοικητικήν πράξιν ἀπομακρύνσεως αὐτοῦ ἀλλά ὄχι καί τό Προεδρικόν Διάταγμα περί τῆς χηρείας τῆς τότε Μητροπόλεως Ἀττικῆς μετ’ ἀπόφασιν τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐχώρησεν εἰς τήν κατ’οὐσίαν κατάργησιν τοῦ Νομικοῦ Προσώπου τῆς ἑνιαίας Μητροπόλεως Ἀττικῆς καί εἰς τήν διχοτόμησιν αὐτῆς καί εἰς τήν ἀνίδρυσιν δύο νέων Νομικῶν Προσώπων τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων Ἰλίου, Πετρουπόλεως καί Ἀχαρνῶν καί Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καί Ὠρωποῦ.

2.Ἡ ἐπίκλησις ὑπό τοῦ Σεπτοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου τῶν Θείων καί Ἱ. Κανόνων 9ου καί 17ου τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὡς θεμελίων διά τήν κανονικήν δικαιοδοσίαν τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἐκδικάσεως ἐκκλήτων προσφυγῶν προϋποθέτει κανονικήν ἐκκλησιαστικήν καταδίκην, πού προϋποθέτει κανονικήν ἐκκλησιαστικήν δίκην, ὅ καί αὐτουσίως ἀποδέχεται καί τό ἄρθρον 44 παραγρ. 2 τοῦ Νόμου 5383/1932 «Περί Ἐκκλησιαστικῶν Δικαστηρίων καί τῆς πρό αὐτῶν διαδικασίας».

Εἰς τήν προκειμένην ὅμως περίπτωσιν ἡ πρώτη ἔκκλητος προσφυγή ἀφορᾶ εἰς διοικητικήν πράξιν ὀργάνου διοικήσεως τῆς Αὐτοκεφάλου καί Αὐτοδιοικήτου καί Ἀνεξαρτήτου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, διοικουμένης ὡς ὁ Πατριαρχικός Τόμος τοῦ 1850 σαφῶς προβλέπει, ἡ δέ δευτέρα ἀφορᾶ εἰς δεσμίαν νομικήν ἐνέργειαν πού προκύπτει μέν ἀπό διάταξιν Νόμου, τόν ὁποῖον ὅμως τόσον τό Σεπτόν Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, ὅσον καί ἡ Αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος συναπεδέχθησαν διά τῆς συμπράξεως αὐτῶν εἰς τήν ψήφισιν τοῦ Ν. 590/1977 «Περί Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» ὅπου ἐν ἄρθρῳ 44 παραγρ. 1, γίνεται δεκτός ὡς ἴσχυε ὁ Ν. 5383/1932 «Περί Ἐκκλησιαστικῶν Δικαστηρίων καί τῆς πρό αὐτῶν διαδικασίας» καί ἀσφαλῶς τό ἄρθρον αὐτοῦ 160 πού προβλέπει τήν δεσμίαν νομικήν ἐνέργειαν τῆς καθαιρέσεως τῶν ἀμετακλήτως ὑπό τῆς Πολιτείας καταδικασθέντων εἰς ἐγκληματικήν ποινήν κληρικῶν.

3.Κατόπιν ὅλων τῶν προεκτεθέντων ταπεινῶς φρονοῦμεν ὅτι ἐσφαλμένως θεωρεῖ τό Σεπτόν Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον ὅτι κατά τό Κανονικόν Δίκαιον τῆς Ἀδιαρέτου Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας δύναται νά ἐπιληφθῆ προσφυγῆς ἤ ἐνστάσεως κατά διοικητικῆς πράξεως ἑτέρας αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας ἀφ’ ἑνός καί κατά δεσμίας νομικῆς ἐνεργείας ἀφ’ ἑτέρου, τήν ὁποίαν μάλιστα τό ἴδιον τήν ἔχει ἀποδεχθεῖ ὡς προανεφέρθη.

Ἑπομένως τό ἀπό 17/2/2010 ἀνακοινωθέν τοῦ Σεπτοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μή ἐκτιμῶν τά ἀνωτέρω δημιουργεῖ μέγιστον θέμα διότι ἤδη ὀρθῶς ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶχεν ἀποφασίσει τήν πλήρωσιν τῶν δύο νέων ἀνιδρυθεισῶν Μητροπόλεων καί τήν κατάπαυσιν τοῦ δεινοῦ ἐκκλησιαστικοῦ προβλήματος τῆς περιοχῆς των.