28 Αυγούστου, 2009

Καταπέλτης η Έκθεση της Επιτροπής για την Μ.Κ.Ο. "ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ" για τα έτη 2002 - 15/5/2008.

news_photos_solidarity_logo

(28 Αυγούστου 2009)

 

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΚΡΟΑΣΕΩΣ

τῶν διατελεσάντων Μελῶν τοῦ Δ.Σ

τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀπό 2002 ἕως 13-5-2008

καί λοιπῶν ἐμπλεκομένων εἰς αὐτήν ὑπευθύνων

Ἀθήνα 23 Ἰουλίου 2009

ΕΚΘΕΣΙΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ

Ἐπιτροπῆς Ἀκροάσεως διατελεσάντων Μελῶν Δ.Σ. τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ καί λοιπῶν ἐμπλεκομένων εἰς αὐτήν ὑπευθύνων προσώπων

ΠΡΟΣ

Τούς Ἑταίρους τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

εἰς ἐκτέλεσιν τῶν σχετικῶν Ἀποφάσεων αὐτῶν

Α΄

Συνεδρίαι τς πιτροπς κροάσεως.

Ἡ Ἐπιτροπή Ἀκροάσεων ὑπό τήν Προεδρίαν τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἠλείας, παρόντων πάντων τῶν Μελῶν αὐτῆς καί τοῦ Γραμματέως Μέλους αὐτῆς κ. Θεοδώρου Παπαγεωργίου καί τοῦ Πρακτικογράφου κ. Διονυσίου Σταθουλοπούλου συνῆλθε εἰς τά Γραφεῖα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου (ΕΚΥΟ) εἰς ὀκτώ (8) Συνεδρίας. Ἤτοι :

Τήν πρωΐαν τῆς 22-5-2009 , τήν πρωΐαν τῆς 10-6-2009, τό ἀπόγευμα τῆς 16-6-2009, τό ἀπόγευμα τῆς 23-6-2009, τήν πρωΐαν τῆς 24-6-2009, τό ἀπόγευμα τῆς 24-6-2009, τήν πρωΐαν τῆς 1-7-2009 καί τήν πρωῒαν τῆς 23-7-2009.

Β΄

Προσκληθέντες πό τς πιτροπς κροάσεως.

Ἡ Ἐπιτροπή προσεκάλεσε εἰς ἀκρόασιν τούς κάτωθι : 1. Τόν Θεοφιλέστατον Ἐπίσκοπον Θερμοπυλῶν κ. Ἰωάννην, Πρόεδρον τοῦ Δ.Σ. τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀπό τῆς ἱδρύσεώς της ἕως 8-5-2008.

2. Τόν Σεβ. Μητροπολίτην Βελεστίνου κ. Δαμασκηνόν, Ἀντιπρόεδρον τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀπό τοῦ θέρους τοῦ 2004 ἕως 8-5-2008.

3. Τόν αἰδεσιμολογιώτατον Πρωτοπρεσβ. Θωμᾶ Συνοδινόν, διατελέσαντα ἐκπρόσωπον τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν εἰς τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ἀπό τῆς ἱδρύσεως τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (2002) ἕως τό θέρος τοῦ 2004.

4. Τόν κ. Δημήτριον Φουρλεμάδην, Διευθύνοντα Σύμβουλον τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀπό τῆς ἱδρύσεώς της μέχρι 8-5-2008.

5. Τήν κ. Γεωργία Λυμπέρη, πρώην Ἐπίτροπον τοῦ Ἐλεγκτικοῦ Συνεδρίου, ἡ ὁποία ἀμισθί εἰργάσθη εἰς τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ἀπό 13-9-2005 ἕως τόν Ἰούνιον τοῦ 2008 καί τῆς εἶχεν ἀνατεθῆ ὁ ἐσωτερικός ἔλεγχος τῶν οἰκονομικῶν αὐτῆς καί ἡ παρακολούθησις τῆς ἐκτελέσεως τῶν διαφόρων Προγραμμάτων τῶν Ὑπουργείων καί μάλιστα του ΥΠΕΞ.

Συνυπέγραφε τίς ἐπιταγές ἐξόδων τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ καί γενικά ἦτο τό ὑπ’ ἀριθμ. 2 Νούμερο εἰς τήν ἱεραρχίαν αὐτῆς.

6. Τόν κ. Πολυχρόνη Τσιανάκα, Δημοσιογράφον, Ὑπάλληλον τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, Διαχειριστήν τῆς Μονοπροσώπου Ἐκδοτικῆς ΕΠΕ Ἀλληλέγγυος ΠΟΛΙΤΗΣ, μέ μέτοχον τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ.

7. Τούς διενεργήσαντας Διαχειριστικόν καί Οἰκονομικόν ἔλεγχον ἀπό 7 ἕως 11 Μαΐου 2007 εἰς τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Ἐπιθεωρητάς τῆς Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Οἰκονομικῆς Ἐπιθεωρήσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κ. Θεολόγον Μαρκήν καί Ἰωάννην Πέτσον.

8. Τόν ἱερομόναχον Ἰγνάτιον Γιαπιτζιόγλου, Ἀδελφόν τῆς Ἱ.Μονῆς Πεντέλης, ὅστις ἐπέβλεψε στίς ἀποστολές τῆς ἀνθρωπιστικῆς βοήθειας τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ στό Ἐξωτερικό καί μεσολαβοῦσε εἰς τήν διενέργειαν πληρωμῶν ὅσον ἀφορᾷ εἰς τά Προγράμματα οἰκοδομικῶν ἔργων τῆς Συρίας, τοῦ Λιβάνου καί τῆς Ἰορδανίας. 9. Τήν κ. Ἠλέκτρα Σακκέτα, Ἀρχιτέκτονα - Μηχανικόν, Ἐξωτερικόν Συνεργάτην τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ἡ ὁποία ἐμελέτησε, ἐπέβλεψε καί ἐπιστοποίησε τά Προγράμματα οἰκοδομικῶν ἔργων τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ καί κυρίως τά στατικά αὐτῶν καί ἔλαβε μέρος εἰς τήν Ἐπιτροπήν Διενεργείας Διαγωνισμῶν τῶν ἔργων αὐτῶν.

10. Τόν κ. Ἰωάννη Καρατζά, Πολιτικόν Μηχανικόν, Ἐξωτερικόν Συνεργάτην τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ὁ ὁποῖος ἐμελέτησε καί ἐπέβλεψε Προγράμματα οἰκοδομικῶν ἔργων τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ καί ἔλαβε μέρος ὡς Πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς τῶν Διαγωνισμῶν αὐτῶν.

11. Τόν κ. Μιχάλη Θεοδωρίδη, Τεχνολόγον – Μηχανολόγον, ὑπάλληλον τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ὁ ὁποῖος ἐπέβλεψε καί ἐπιστοποίησε οἰκοδομικά ἔργα τῶν Προγραμμάτων τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

12. Τόν κ. Βασίλειον Μαχαίρα, Λογιστήν καί Οἰκονομικόν Διευθυντήν τῆς Ἀλληλεγγύης, ὑπάλληλον τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ὁ ὁποῖος ἤλεγχε καί συνυπέγραφε τίς πληρωμές τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

13. Τόν κ. Βασίλειον Πανανάκην, ἐργολήπτην, ὁ ὁποῖος κατεσκεύασε τούς πέντε οἰκίσκους εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Πεντέλης.

14. Τόν κ. Κων/νον Κατσαμπέκην, ἐκπρόσωπον μεταφορικῆς ἑταιρείας, ὁ ὁποῖος ἐπραγματοποίησε τίς πλεῖστες μεταφορές τῶν φιλανθρωπικῶν ἀποστολῶν τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ στό Ἐσωτερικό καί στό Ἐξωτερικό.

15. Τόν κ. Γεράσιμον Κονταράκην, Ἐργολήπτην – ἐπιχειρηματίαν.

Γ΄

πό τούς ς νω προσκληθέντας, ρνήθηκαν νά προσέλθουν ες κρόασιν ο κάτωθι:

1. Ὁ κ. Δημήτριος Φουρλεμάδης. Ὑποβάλλομεν συνημμένως τήν ἀπό 23-6-2009 ἐπιστολήν του.

2. Ἡ κ. Γεωργία Λυμπέρη. Ὑποβάλλομεν συνημμένως τήν ἀπό 16-6-2009 ΕΞΩΔΙΚΟΝ Δήλωσίν της.

3. Οἱ Διενεργήσαντες τόν Οἰκονομικόν καί Διαχειριστικόν ἔλεγχον Ἐπιθεωρηταί τῆς Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Οἰκονομικῆς Ἐπιθεωρήσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κ. Θεολόγος Μαρκής καί κ. Ἰωάννης Πέτσος. Ὑποβάλλομεν συνημμένως τήν ἀπό 18-6-2009 κοινήν πρός ἡμᾶς ἐπιστολήν τους.

4. Ὁ κ. Βασίλειος Μαχαίρας, ἄνευ ἑτέρας δικαιολογίας.

Δ΄

Τῶν προσελθόντων οἱ καταθέσεις εὑρίσκονται εἰς τά Πρακτικά τῶν Συνεδριῶν τῆς Ἐπιτροπῆς Ἀκροάσεων, τά ὁποῖα καί συνυποβάλλομεν διά τά καθ’ Ὑμᾶς περαιτέρω.

Ε΄

Καταλογισμός Εθυνν καί σειρά βαρύτητος ατν.

1. Ὁ κ. Δημήτριος Φουρλεμάδης.

Βαρύνεται προσωπικῶς καί ἑξ ὁλοκλήρου διά τήν παρουσιαζομένην οἰκονομικήν καί διαχειριστικήν ἀκαταστασίαν α) τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ καί β) τῶν θυγατρικῶν αὐτῆς Ἑταιριῶν :

1) Ἀλληλέγγυος ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΠΕ.

2) ΕΥΡΟΣ ΕΠΕ .

3) Α.Χ.Α.Ν.

Εἰδικώτερα:

α. Εὐθύνεται, διά τόν καταλογισμόν ἀπό τό ΥΠΕΞ τῶν 6.431.751,54 καί 258.708,49 Εὐρώ εἰς βάρος τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀπό τό Πρόγραμμα τῶν Κοτόπουλων στό ΙΡΑΚ (καταλογιστικές ἀποφάσεις Α.Π.Φ. 3210/ΑΣ 699/ 8.1.2008 καί Α.Π.Φ. 3210/ΑΣ 127/12.3.2008 τοῦ Ὑφυπουργοῦ Ἐξωτερικῶν), καί διά τούς ἑξῆς λόγους : Πρτον μέν, γιατί τό ποσόν τῶν 5.600.000 εὐρώ πού ἡ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ἔλαβε ὡς πρώτην δόσιν ἀπό τήν Ὑπηρεσίαν Διεθνοῦς Ἀναπτυξιακῆς Συνεργασίας (Υ.Δ.Α.Σ.) τοῦ Ὑπουργεῖου Ἐξωτερικῶν τήν 3-11-2006 καί κατετέθη εἰς τόν Λογαριασμό τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (Τράπεζα Πειραιῶς), τό ἀνέλαβε ὁλόκληρο μετά τρεῖς ἡμέρας τήν 6-11-2006, χωρίς νά φαίνεται ποῦ ἐδαπανήθη.

Λέγεται ὅτι ὁλόκληρον τό ποσόν αὐτό ἐδόθη εἰς τόν ἐφοπλιστήν κ. Νικόλαον Φράγκον, ἀπό τόν ὁποῖον λίγες ἡμέρες ἐνωρίτερα εἶχε λάβει ἰσόποσον δάνειον (5.600.000 εὐρώ), προκειμένου ἡ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ νά ἐπιστρέψη τό ποσόν αὐτό (ἤτοι 5.300.000 εὐρώ μέ τό ὑπ’ αριθμ. 8735/30.10.2006 διπλότυπον τῆς Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου καί ποσόν 22.051,37 εὐρώ ὡς προϊόν τόκων ἐπί τοῦ ποσοῦ τῆς ὡς ἄνω χορηγηθείσης προκαταβολῆς μέ τό ὑπ’ αριθμ. 5613/30-6-2006 διπλότυπο εἰσπράξεως τῆς Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου) εἰς τό Ὑπουργεῖον Ἐξωτερικῶν, τό ὁποῖον εἶχε λάβει ἐνωρίτερα ἀπό τήν Υ.Δ.Α.Σ., ὡς προκαταβολή διά παρόμοιον Πρόγραμμα, πού ἐπίσης δέν ἐπραγματοποιήθη.

Εὐθύνεται λοιπόν, γιατί ἐδαπάνησε καί τήν δευτέραν προκαταβολήν, πού ἔλαβε ἀπό τήν Υ.Δ.Α.Σ., διά δαπάνας ἐκτός Προγράμματος, «διά ἀνοίκειες δαπάνες» (δηλ. διά τήν, μεταξύ ἄλλων, ἀποπληρωμήν δανείου, πού ἔλαβε γιά νά ἐπιστρέψῃ στό ΥΠ.ΕΞ. προηγούμενη, παρανόμως διατεθεῖσα, προκαταβολή) μέ συνέπειαν ἡ Ἀλληλεγγύη κατά τό κρίσιμον χρονικόν σημεῖον λήξεως τῆς χρονικῆς διάρκειας τοῦ ἀναληφθέντος Προγράμματος (26.03.2007) νά μήν ἔχῃ εἰς τήν διάθεσίν της τό εἰσπραχθέν ποσόν εἴτε διά νά ἐκτελέσῃ τό Πρόγραμμα «Πάντα τά Ἔθνη 4 – Ἔκτακτη Ἐπισιτιστική Βοήθεια» ΑΝΘ 77–2006 (σέ περίπτωση ἐγκρίσεως ὑπό τοῦ ΥΠΕΞ τοῦ αἰτήματός της περί παρατάσεώς του) εἴτε διά νά ἐπιστρέψῃ τήν προκαταβολήν πρός τό ΥΠΕΞ.

Ἡ Ἔκθεσις Τίκα-Τσομπανάκη εἰς τήν σελίδα 26 καί ἑξῆς ἀναφέρει ἀναλυτικῶς εἰς ποιούς σκοπούς ξένους (ἀνοίκειες πληρωμές) πρός τό Πρόγραμμα διετέθησαν τά χρήματα αὐτά.

Δεύτερον, διότι δέν ἔλαβε τά δέοντα δικονομικά μέτρα ἀσκήσεως ἐφέσεως καί αἰτήσεως ἀναστολῆς ἐκτελέσεως κατά τῶν πράξεων καταλογισμοῦ τοῦ ἀνωτέρω ποσοῦ ὑπ' ἀριθμ. πρωτ. Α.Π.Φ. 3210/ΑΣ 699/8.1.2008 καί Α.Π.Φ. 3210/ΑΣ 127/12.3.2008 τοῦ Ὑφυπουργοῦ Ἐξωτερικῶν. Τρίτον, διότι ὄχι μόνον δέν ἐνημέρωσε σχετικῶς τήν νέαν Διοίκησιν τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ διά τόν καταλογισμόν αὐτόν, ἀλλά εἰς σχετικήν ἐρώτησιν τῆς προσελθούσης εἰς τά γραφεῖα τῆς ἑταιρείας Ἀλληλεγγύη κατά τήν 12.05.2008 Ἐπιτροπῆς Παραλαβῆς ἀπέκρυψεν τό γεγονός τῆς κοινοποιήσεως εἰς τήν ἑταιρείαν τῶν ἀνωτέρω καταλογιστικῶν πράξεων, ὥστε νά ὑπάρξῃ κίνδυνος ἐκπνεύσεως τῶν προθεσμιῶν τῶν κατ’ αὐτῶν ἐνδίκων βοηθημάτων.

β. Εὐθύνεται, διότι ἐνῶ παρέλαβε καί ἄλλας Προκαταβολάς ἑκατοντάδων χιλιάδων Εὐρώ ἀπό τό ΥΠΕΞ διά διάφορα ἄλλα Προγράμματα, δέν ἐξετελέσθησαν τά ἔργα, τά δέ χρήματα δέν ἐπεστράφησαν εἰς τό ΥΠΕΞ οὔτε εὑρέθησαν στούς Λογαριασμούς τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ. Ἐδαπανήθησαν διά «ἀνοικείους δαπάνας».

Τέτοια ἔργα ἀναφέρονται εἰς τήν ΕΚΘΕΣΙΝ Τίκα - Τσομπανάκη εἰς τήν σελίδα 42 καί ἑξῆς.

γ. Εὐθύνεται, διότι προέβη εἰς ἀγοράς ὑλικῶν ἤ ἐξοφλήσεις τιμολογίων δαπανῶν ξένων πρός τό ἔργον καί τούς καταστατικούς σκοπούς τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ὅπως ἀγορά Η/Υ καί δωρεά αὐτῶν εἰς τήν Μητρόπολιν Ν.Σμύρνης καί τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἤ ἐξοφλήσεις τιμολογίων τοῦ Διορθοδόξου Κέντρου ἐκ ποσοῦ 146.365,85 Εὐρώ.

Τέτοιες δαπάνες ἀναφέρονται εἰς τήν ΕΚΘΕΣΙΝ Τίκα –Τσομπανάκη είς τήν σελίδα 11 καί ἑξῆς.

δ. Εὐθύνεται, διότι ἐδαπανήθησαν μεγάλα ποσά, ἄνω τῶν 100.000 εὐρώ διά ναύλωσιν ἀεροσκάφους διά ταξίδι τοῦ ἀειμνήστου Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου εἰς Κόσοβον, ἀγορά ἀρχιερατικῶν ἐγκολπίων, σταυρῶν καί ποιμαντικῶν ράβδων, κεριοῦ Ἐκκλησιῶν, Ἡμερολογίων, ἐντύπων βιβλίων κ.λ.π., δηλαδή διά δαπάνας ἀνοικείους μή ἀνταποκρινόμενες εἰς τά Προγράμματα τῆς Υ.Δ.Α.Σ. καί ξένας πρός τούς σκοπούς τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

Ταῦτα διαπιστώνονται εἰς τήν ΕΚΘΕΣΙΝ Τίκα –Τσομπανάκη, σελίδα 21, 31 καί ἀλλαχοῦ. ε. Εὐθύνεται, διότι ἀγόρασε τήν 12-12-2006 371.093 κιλά πουλερικά ἀξίας 742.186 Εὐρώ μέ ἡμερομηνία καταναλώσεως ἐντός 2 μηνῶν, ἐνῶ ἐγνώριζε ὅτι ἡ ὅλη προσπάθεια εἶχε δυσκολίες πολλές. Διά τοῦτο καί τά πουλερικά εὑρέθησαν εἰς τά ψυγεῖα χαλασμένα καί ἡ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ἐδαπάνησε ἐπί πλέον τῆς ἀγορᾶς καί ποσόν 100.000 εὐρώ περίπου διά τήν καταστροφή τους, πλήν τοῦ σχετικοῦ θορύβου, πού ἐδημιουργήθηκε εἰς βάρος αὐτῆς καί τῆς Ἐκκλησίας γενικώτερα.

Δυστυχῶς τό ἴδιο συνέβη καί μέ τήν ἀποστολή 70 τόνων Ζυμαρικῶν εἰς τήν Συρία, ἀπ’ ὅπου ἐπεστράφησαν, διότι εὑρέθησαν ἀκατάλληλα, τό δέ Τελωνεῖο Πειραιῶς διέταξε τήν καταστροφή τους, βλ. ΕΚΘΕΣΙΝ Σεβ. Μητρ/του Φιλίππων, σελίς 89.

στ.΄ Εὐθύνεται, διότι ἐνῶ ἡ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ἔλαβε ἀπό τήν Ἱεράν Σύνοδον τήν 25-8-2006 ποσόν 155.000 εὐρώ καί τήν 5-10-2006 ποσόν 190.000 εὐρώ διά τά θύματα τοῦ Λιβάνου, τά ποσά αὐτά ἐχρησιμοποιήθησαν δι’ ἄλλους σκοπούς. Πρός τοῦτο μάλιστα ἀλλοιώθησαν καί τά παραστατικά εἰσπράξεως τῶν ἐπιταγῶν. Δηλαδή διαγράφηκαν οἱ λέξεις «τῶν τοῦ Λιβάνου» καί «γιά τόν Λίβανο» ἀντίστοιχα, βλ. ΕΚΘΕΣΙΝ Τίκα –Τσομπανάκη, σελίδα 11 , παρατήρησις 10.

ζ. Εὐθύνεται, διότι ἐμίσθωσε δύο ἀκίνητα, τό ἕνα μάλιστα διά ἐμπορικήν μίσθωσιν 12 χρόνων, χωρίς νά ὑπάρχῃ ἀνάγκη τῶν ἐκοικιάσεων αὐτῶν διά τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ καί ἑπομένως ἐδαπανήθησαν ἀπό τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ τά ποσά τῶν ἐνοικίων γιά ξένας πρός αὐτήν σκοπούς. Τό ἕνα ἐξ αὐτῶν ἐχρησιμοποιήθη ἀπό τόν κ. Δρακόπουλον ὡς ἐγκατάστασιν διά την παροχήν ὑπηρεσιῶν διαδικτύου (ΙΝΤΕRNET) πρός τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος, ἐνῶ τά ἐνοίκια κατέβαλε ἡ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ.

η. Εὐθύνεται, διότι ἀγόρασε τά πολυώροφα ἀκίνητα τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ τῶν ὁδῶν Ἀνάφης, Ἁγ. Ζώνης 91, Ἁγ. Ζώνης 96 καί Λεωνίδου 34, χωρίς ἔλεγχο τῆς ἀγορᾶς καί ὄχι μόνον πάνω ἀπό τήν ἀντικειμενικήν τους ἀξία, ἀλλά κυρίως πάνω καί ἀπό τήν ἀγοραίαν ἀξίαν τους, ὅπως προκύπτει ἀπό ἐκτιμήσεις πιστοποιημένης Ἑταιρείας Ἐκτιμητῶν.

Ἐπί πλέον, ἐνῶ τινά ἐξ αὐτῶν ἠγοράσθησαν ὥστε νά παραδοθοῦν μέ τό κλειδί, πρίν παραδοθοῦν, ἐδαπανήθησαν ἑκατοντάδες χιλιάδες εὐρώ διά τήν διαρρύθμισιν καί ὁλοκλήρωσίν τους. Ταῦτα διαπιστώνονται εἰς τήν ΕΚΘΕΣΙΝ Σεβ. Μητρ/του Φιλίππων σελίδα 60 καί ἑξῆς καί εἰς τήν ΕΚΘΕΣΙΝ Τίκα – Τσομπανάκη , σελίδα 14 καί ἑξῆς.

θ.΄ Εὐθύνεται, διότι ἐνῶ ὁ ἔρανος διά τά θύματα τοῦ Τσουνάμι ἀπέφερε τό ποσόν τῶν 1.663.900,63 εὐρώ, ἡ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ παρέδωκεν εἰς τό Ὑπουργεῖον Ἐξωτερικῶν ποσόν 1.355.000 εὐρώ καί δέν φαίνεται τί ἔγινε τό ὑπόλοιπον 308.000 εὐρώ, βλ. ΕΚΘΕΣΙΝ Σεβ. Μητρ/του Φιλίππων, σελίδα 85.

ι΄. Εὐθύνεται, διότι ἔδωσε τήν ἐντολήν κατασκευῆς εἰς ἀνάδοχον διά τούς πέντε οἰκίσκους τῆς Πεντέλης χωρίς οἰκοδομικήν ἄδειαν ὑπό τῆς ἀρμοδίας Ἀρχῆς (Ναοδομίας), χωρίς ἄδειαν τῆς Ἀρχαιολογικῆς Ὑπηρεσίας, χωρίς Σύμβασιν καί χωρίς δημοπρασίαν καί διαφανεῖς διαδικασίες, ἀλλά καί χωρίς νά φαίνεται ἡ πηγή τῆς χρηματοδοτήσεως, βλ. ΕΚΘΕΣΙΝ Σεβ. Μητρ/του Φιλίππων, σελίδα 96.

ια΄. Εὐθύνεται, διά πάσας τάς ἀτασθαλίας τῆς Μονοπροσώπου ΕΠΕ Ἀλληλέγγυος ΠΟΛΙΤΗΣ, ὡς ἡ ΕΚΘΕΣΙΣ τοῦ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ὁρκωτοῦ Ἐλεγκτοῦ - Λογιστοῦ.

ιβ΄. Εὐθύνεται διά τά χρέη ἄνω τῶν 6.000.000 εὐρώ πρός διαφόρους τρίτους (ἐργολάβους, προμηθευτάς, ἐμπόρους κ.λ.π.), πού ἄφησε εἰς τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ τήν 8-5-2008, ὅταν ἀπηλλάγη τῶν καθηκόντων του.

ιγ΄. Εὐθύνεται διά τήν ἀντιδεοντολικήν καί ἀπαξιωτικήν συμπεριφοράν του ἔναντι τοῦ νέου Δ.Σ. τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

ιδ΄. Τέλος σημειοῦται μετ’ ἐμφάσεως ἡ ἀντιδεοντολογική καί ἀπαξιωτική συμπεριφορά του πρός τήν Ἐπιτροπήν Ἀκροάσεως καί ἡ ἔως σήμερον σιωπή του ἐπί τῆς ουσίας ἁπάντων τῶν θεμάτων διαχειρίσεως τῆς Ἀλληλεγγύης (μή προσέλευσις πρός παράδοσιν – παραλαβήν κατά τήν συμφωνηθεῖσαν ἡμέραν, μή προσέλευσις πρός τήν Ἐπιτροπήν καί ἡ ἀντί παροχῆς ἐξηγήσεων διατύπωσις μομφῶν κατ’ αὐτῆς).

2. Ο πιθεωρηταί τς Γενικς κκλησιαστικς Οκονομικς πιθεωρήσεως τς κκλησίας τς λλάδος κ. Θεολόγος Μαρκής καί ωάννης Πέτσος καί Προϊστάμενος τς Γενικς κκλησιαστικς Οκονομικς πιθεωρήσεως τς κκλησίας τς λλάδος κ. Εάγγελος Μάρης. Εὐθύνονται βαρέως καί κατ’ ἐξακολούθησιν, διότι ἐνῶ ὡς εἰδικοί καί πεπειραμένοι Οἰκονομικοί Ἐπιθεωρηταί μετά ἀπό τόν δημιουργηθέντα δημοσιογραφικόν θόρυβον καί τάς σχετικάς συζητήσεις εἰς τήν Διαρκῆ Ἱεράν Σύνοδον, μετά δέ καί τό σχετικόν αἴτημα τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, ἔλαβαν ἐντολήν νά διενεργήσουν οἰκονομικόν καί διαχειριστικόν ἔλεγχον εἰς τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ διά νά διαπιστώσουν τήν πραγματικότητα τῆς οἰκονομικῆς καταστάσεως τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, αὐτοί διενήργησαν μέν τοῦτον ἀπό 7 ἕως 11 Μαῒου 2007, ἀλλ’ ὄχι διά νά φανερώσουν τήν ἀλήθεια, ἀλλά διά νά δικαιολογήσουν τά ἀδικαιολόγητα.

Διά τοῦτο τούς καταλογίζεται ὄχι μόνον ἀσύγγνωστη ἀμέλεια, ἀλλά καί δόλος.

Τοῦτο στηρίζεται στά ἑξῆς γεγονότα.

α. Ἐνῶ ὁ ἔλεγχος διετάχθη μετά ἀπό τόν θόρυβον «γιά τά ἀλλοιωμένα πουλερικά» καί εἰς τήν πολυσέλιδη ἀπό 1-6-2007 ΕΚΘΕΣΙΝ των ὁμιλοῦν διά μακρῶν (ἀπό τήν σελίδα 14 μέχρι τήν σελίδα 23) καί διαβεβαιοῦν ὅτι:

Ι. «διερεύνησαν τό θέμα κατά ἐξαντλητικό τρόπο» καί ὅτι

ΙΙ. «ἀπό τήν κατά τήν 3/11/2006 εἰπραχθεῖσα προκαταβολή τῶν 5.600.000 εὐρώ, πού εἶχαν κατατεθεῖ στόν παρά τῇ Τραπέζῃ Πειραιῶς τηρούμενον λογαριασμόν τῆς Μ.Κ.Ο. ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ἔχει ἐκταμιευθεῖ τό ποσό τῶν 742.186 εὐρώ ( ἰσόποσον τῆς ἀξίας τῶν παραληφθέντων 371.093 κιλῶν πρός 2 εὐρώ τό κιλό), τό ὁποῖον πληρώθηκε στόν Σ.Π.Ε.Ε., ἐνῶ τό ὑπόλοιπο ἐξακολουθεῖ νά βρίσκεται κατατεθειμένο στήν Τράπεζα ἐντόκως» (Ἔκθεσίς των , σελίς 23), Στήν πραγματικότητα οὔτε ἐξαντλητικός ἔλεγχος ἔγινε οὔτε ἡ ἀλήθεια τῶν πραγμάτων τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀποτυποῦται εἰς τό Πόρισμα, διότι:

Ἡ Προκαταβολή τῶν 5.600.000 ευρώ κατετέθη μέν εἰς τόν Λογαριασμόν τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ εἰς τήν Τράπεζα Πειραιῶς τήν 3-11-2006, ἀλλά μετά τρεῖς ἡμέρας τήν 6-11-2006 ἀνελήφθη ὁλόκληρον τό ποσόν. Ἄρα ἡ διαβεβαίωσίς τους τήν 1-6-2007 ὅτι «τό ὑπόλοιπο (δηλαδή 4.857.814 εὐρώ) ἐξακολουθεῖ νά βρίσκεται κατατεθειμένο εἰς τήν Τράπεζα ἐντόκως», δέν εἶναι ἀληθής. Διά τοῦτο, μετά τόν θάνατον τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου καί τήν ἐκλογήν τοῦ νέου Ἀρχιεπισκόπου καί τόν ἐκ νέου θόρυβον, μετά ἐννέα μῆνας, αἰσθάνονται ἀνήσυχοι καί ἐπανέρχονται οἴκοθεν μέ τό ὑπ’ ἀριθμ. Πρωτ. 137/13-3-2008 ἔγγραφόν τους πρός τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ καί : «Αἰτοῦνται ἀκριβεῖς συμπληρωματικαί Πληροφορίαι σχετικαί μέ τό τῆς 11/5/2007 χρηματικό ὑπόλοιπο τοῦ λογαριασμοῦ ὄψεως ἀριθμ. 5054-018129-57 παρά τῇ Τραπέζῃ Πειραιῶς τῆς εἰσπραχθείσης προκαταβολῆς τήν 3/11/2006 ποσοῦ εὐρώ 5.600.000 γιά τήν προμήθεια πουλερικῶν».

Ἄρα ὁμολογοῦν οἱ ἴδιοι, ὅτι ὅσα σχετικά γράφονται εἰς τήν ἀπό 1-6-2007 Ἔκθεσίν τους διά τήν προκαταβολή δέν ἐστηρίχθηκαν σέ ἀντικειμενική ἔρευνα καί δέν ἀνταπεκρίνοντο στήν πραγματικότητα. Παρά ταῦτα, ἔστω καί ἀργά, μετά τό ὑπ’ ἀριθμ. Πρωτ. 137/13-3-2008 ἔγγραφόν τους πρός τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ἔπρεπε οἱ ἴδιοι νά ζητήσουν ἀπό τήν Τράπεζα τό ὑπόλοιπον καί νά συντάξουν νέαν συμπληρωματικήν Ἔκθεσιν διά τό γεγονός τοῦτο, ὥστε νά ἔχῃ ἀποτυπωθῆ ἡ πραγματικότητα. Δέν τό ἔπραξαν οὔτε τότε. Διά τοῦτο ἔχουν μεγίστην εὐθύνην.

β. Δέν ἐρεύνησαν εἰς τήν περίπτωσιν τῶν «σάπιων πουλερικῶν» τό γιατί ἀλλοιώθησαν, ἀφοῦ ἦσαν στά ψυγεῖα, ποιός ἦτο ὁ ὑπεύθυνος αὐτῆς τῆς ἀπωλείας τῶν 742.186 εὐρώ τῆς ἀγορᾶς , ἀλλά καί τῶν ἐξόδων τῶν ψυγείων καί τοῦ μεταφορέα Κατσαμπέκη, καθώς και τῆς δαπάνης 100.000 εὐρώ περίπου διά τήν καταστροφήν τῶν ἀλλοιωθέντων πουλερικῶν.

γ. Εἰς τήν Ἔκθεσίν τους ἀναληθῶς λέγουν, ὅτι τό ποσόν τῆς Προκαταβολῆς ἔχει κατατεθεῖ εἰς τήν Τράπεζα Πειραιῶς «ἐντόκως», ὅπως ἀκριβῶς ζητάει τό Ὑπουργεῖον Ἐξωτερικῶν τήν ἐπιστροφή του. Ὅμως τό ποσόν τοῦτο δέν ἔφερε τόκους καί δέν περιῆλθαν τόκοι ὡς ἔσοδον εἰς τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ. Ἄρα τό γραφόμενον εἰς τήν Ἔκθεσίν τους ὅτι τό ποσόν κατετέθη ἐντόκως, εἶναι ὄχι μόνον ἀναληθές ἀλλά καί παραπλανητικόν...

δ. Βαρεῖαν εὐθύνην ἐπίσης ἔχουν, διότι δέν ἀνέγραψαν τό ἀπαράδεκτον καί παράνομον γεγονός, ὅτι τά χρήματα τῶν διαφόρων Προγραμμάτων τοῦ ΥΠΕΞ ἐχρησιμοποιήθησαν δι’ «ἀνοικείους δαπάνας».

ε. Πολύ περίεργα εἶναι καί τά πορίσματα τῆς Ἐκθέσεώς των διά τά κοτόπουλα, σελίδα 22 καί ἑξῆς. Φανερώνουν προσπάθεια δικαιολογήσεως τοῦ ὑπευθύνου καί ὄχι ἀποκαλύψεως τῆς ἀληθείας. Γράφουν:

«Ὅπως πληροφορηθήκαμε, χωρίς ὅμως νά ὑπάρχει ἔγγραφη ἐπιβεβαίωση, ὁ Πρόεδρος τοῦ Σ.Π.Ε.Ε. κ. Δ. Λειβαδίτης πρός τόν ὁποῖον ἡ Ἀλληλεγγύη διατύπωσε ἔντονες διαμαρτυρίες, γιά τό ὅτι τά πουλερικά βρέθηκαν ἀλλοιωμένα, συμφώνησε νά ἀντικατασταθῆ ἡ ἀλλοιωμένη ποσότητα τοῦ προϊόντος χωρίς καμία ἐπιβάρυνση». Καί ἐνῶ τοῦτο, δηλαδή ἡ ἀντικατάστασις τῶν ἀλλοιωμένων πουλερικῶν, οὐδέποτε ἐπραγματοποιήθηκε, οἱ ὡς ἄνω ἐλεγκταί δέν ἠσθάνθησαν τήν ἀνάγκην νά ἐρευνήσουν τό θέμα καί νά ἀποδώσουν εὐθύνες.

Στό ἴδιο κλῖμα τῆς συγκαλύψεως τῶν εὐθυνῶν καί παραπλανήσεως τῶν ὑπευθύνων Ὀργάνων τῆς Ἐκκλησίας, κινεῖται καί ἡ ια΄ σημείωσις αὐτῶν (Ἔκθεσίς των σελίδα 23). Γράφουν λοιπόν εἰς τήν Ἔκθεσίν των :

«ια) Σήμερα (δηλαδή 1-6-2007) τό θέμα τῆς ἐκτελέσεως ἤ μή τοῦ προγράμματος περί τοῦ ὁποίου ἡ ἀπό 27-9-06 Σύμβαση μεταξύ Υ.Δ.Α.Σ. καί Μ.Κ.Ο. Ἀλληλεγγύη βρίσκεται στό ἀκόλουθο σημεῖο: Ἔχουν ὑποβληθεῖ ὑπό τῆς Ἀλληλεγγύης στήν Υ.Δ.Α.Σ. τρεῖς προσφορές μεταφορικῶν ἑταιρειῶν καθώς καί χρονοδιάγραμμα ὑλοποίησης τοῦ προγράμματος καί ἀναμένεται ἡ ἔγκρισή της γιά ὑλοποίηση τοῦ προγράμματος». Ὅμως λίγο παραπάνω (εἰς τήν σελίδα 21 τῆς Ἐκθέσεώς τους) οἱ ἴδιοι ἐλεγκτές ἀναγράφουν :

«η) Ἡ Υ.Δ.Α.Σ. μέ ἔγγραφό της ὑπό ἡμερομηνία 20-4-2007, ἐνημερώνει τήν ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ «… νά μήν προβεῖτε σέ καμία ἐνέργεια στό πλαίσιο τοῦ προγράμματος ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ IV καί αἰτιολογεῖ τήν ἀπόφαση (ἐντολή) αὐτή «… δεδομένου ὅτι ἔχει ἐκπνεύσει ἡ διάρκεια ἐκτέλεσης τοῦ ἐν λόγω προγράμματος καί ἡ Υ.Δ.Α.Σ. δέν ἔχει ὁλοκληρώσει τήν ἀξιολόγηση τοῦ αἰτήματος σας γιά χρονική παράταση τῆς σχετικῆς συμβάσεως, ἐλλείψει ἀποστολῆς ἐκ μέρους σας τῶν αἰτηθέντων στοιχείων».

Τό στοιχεῖο πού δέν ἔχει ἀποσταλεῖ, ὅπως ἀναφέρεται στό ἔγγραφο αὐτό Α.Π. 7010/ΑΣ/221/20-4-07 εἶναι τό ἀναλυτικό χρονοδιάγραμμα ἐκτελέσεως προγράμματος καί τονίζεται «… ὅπως ἄλλωστε σᾶς ἔχει ἤδη ἐπισημανθεῖ μέ τό ὑπ’ ἀριθμ. 1012/693/13-4-07 ἔγγραφό μας». θ) Μέ τό 9147/23-4-07 ἔγγραφό της ἡ Ἀλληλεγγύη ἐνημερώνει τήν Υ.Δ.Α.Σ. ὅτι ἀκύρωσε τήν προγραμματιζόμενη ἀποστολή – σέ ἐκτέλεση τῆς προαναφερθείσης ἐντολῆς της – καί ὅτι εἶναι «… σέ ἀναμονή ὁδηγιῶν σας, γιά περαιτέρω ἐνέργειές μας ὡς πρός τήν ὑλοποίηση τοῦ προγράμματος …».

Καί γεννᾶται τό ἐρώτημα : Πῶς ἐλησμόνησαν αὐτά οἱ ἐλεγκτές τήν 1-6-2007 ; Καί ἀφοῦ ταῦτα συνέβησαν, πῶς καταλήγουν εἰς τό συμπέρασμα ὅτι :

«ιβ) Ἀπό τήν κατά ἐξαντλητικό τρόπο διερεύνηση τοῦ θέματος δέν διαπιστώνεται κανενός εἴδους ὁλιγωρία ἤ ἀναβλητικότητα. Τόσο τά ἁρμόδια ὄργανα τῆς Υ.Δ.Α.Σ., ὅσο καί ἐκεῖνα τῆς Μ.Κ.Ο. Ἀλληλεγγύη κατέβαλαν καί καταβάλλουν τήν ἀπαιτούμενη προσπάθεια γιά νά ἀχθῆ εἰς αἴσιον πέρας τό δυσχερές αὐτό ἐγχείρημα πού ὅμως ἐξαρτᾶται ἀπό τρίτους ἐξωγενεῖς παράγοντες καί δυσκολεύεται, ἀκόμη περισσότερο ἀπό τήν τραγική κατάσταση πού ὅλοι μας γνωρίζουμε ὅτι ἐπικρατεῖ στήν χώρα ὑποδοχῆς τῆς ἔκτακτης αὐτῆς ἐπισιτιστικῆς βοήθειας.

Οἱ πάντες ἀντιλαμβάνονται ὅτι ἡ ἀναληφθεῖσα αὐτή ὑποχρέωση ὑπό τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀλλά καί οἱ ἄοκνες προσπάθειες» (Ἔκθεσίς τους , σελίς 23). Ὅμως διά τήν ἀνάληψιν τοῦ ποσοῦ τῆς Προκαταβολῆς τῶν 5.600.000 τρεῖς ἡμέρας μετά τήν παραλαβήν, διά τήν μή ὕπαρξιν τόκων, διά τήν ἀλλοίωσιν τῶν πουλερικῶν, διά διαπάνας ἑκατομμυρίων εὐρώ εἰς «ἀνοικείους δαπάνας» καί τόσα ἄλλα οὐδείς λόγος.

Αὐτή ἡ ἀχαρακτήριστη συμπεριφορά τῶν Εἰδικῶν Ἐλεγκτῶν εἶναι πράγματι ἀξιοπερίεργος ! !

στ΄. Οἱ ἀναφερόμενοι δύο Ἐπιθεωρηταί δέν εὐθύνονται τά μέγιστα μόνον διά τά ὡς ἄνω ἰδικά τους ἀδικήματα, ἀλλά καί διά πάσας τάς ποινικάς, διαχειριστικάς καί δημοσιονομικάς παραβάσεις τῶν τότε ὑπευθύνων τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ἀφοῦ οὐσιαστικῶς προσπάθησαν νά τάς συγκαλύψουν.

ζ. Ἀκόμη εὐθύνονται καί διά τίς μετά τόν ἔλεγχόν τους ἀκαταστασίας, ἀφοῦ ἄν ἀπεκάλυπταν τάς ὑπάρχουσας παρανομίας, οἱ ἁρμόδιοι τῆς Ἐκκλησίας θά ἐλάμβαναν τά μέτρα τους διά τήν εἰς τό ἑξῆς προστασίαν τοῦ δημοσίου χρήματος καί τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας.

η. Τέλος τό ἐνσυνείδητον τῆς εὐθύνης τῶν δύο τούτων ἐλεγκτῶν διαφαίνεται ἀπό τήν μή προσέλευσιν αὐτῶν εἰς ἀκρόασιν καί ἀπό τήν ἀπό 18-6-2009 ἔγγραφον διαβεβαίωσίν τους ὅτι «… ὑποβάλλαμε τήν σχετικήν ὑπ’ ἀριθμ. 279/1-6-2007 Ἔκθεσί μας τό περιεχόμενο τῆς ὁποίας ἐπιβεβαιώνουμε καί αὖθις».

Σημειοῦμε καί τοῦτο τό περίεργον. Ἐνῶ εἰς τήν ὡς ἄνω ἀπό 18-6-2009 ἐπιστολήν τους πρός τήν Ἐπιτροπήν Ἀκροάσεων ἀναφέρουν ὡς αἰτιολογικόν τῆς μή προσελεύσεώς τους εἰς τήν Ἐπιτροπήν «…ὅτι διαμένοντες μετά τῶν οἰκογενειῶν μας εἰς Θεσσαλονίκη καί ἔχοντες ἀπό καιρό προγραμματίσει τίς οἰκογενειακές μας διακοπές δέν ἔχουμε τήν εὐχέρεια μεταβάσεώς μας τώρα εἰς Ἀθήνας», ἡ πρός τήν Ἐπιτροπήν Ἀκροάσεως ἐπιστολή τους ἔχει συνταχθῆ εἰς τήν Ἀθήνα καί φέρει ἀριθμόν Πρωτοκόλλου 161 τῆς Ὑπηρεσίας τῆς Ἐκκλησίας ! !

Δυοῖν θάτερον • Ἤ ἦσαν εἰς τήν Θεσσαλονίκην καί δέν ἀνταποκρίνεται εἰς τήν ἀλήθεια τό ἀναγραφόμενον εἰς τήν Ἐπιστολήν τους ΑΘΗΝΑ 18-6-2009, ἤ ἦσαν εἰς τήν Ἀθήνα καί δέν εἶναι ἀληθής ὁ ἰσχυρισμός τους ὅτι εὑρίσκονται εἰς Θεσσαλονίκην καί δέν δύνανται νά προσέλθουν εἰς ἀκρόασιν.

Ἡ κρίσις καί τούτου ἀφίεται εἰς τοὐς ἁρμοδίους. Ὡς πρός δέ τόν Προϊστάμενον τῆς Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Οἰκονομικῆς Ἐπιθεωρήσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κ. Εὐάγγελον Μάρην σημειοῦται ὅτι τό ὡς άνω ἀνακριβές, παραπλανητικόν καί ἐπιζήμιον διά τήν ἐκκλησιαστικήν διαχείρισιν τῆς ἑταιρείας Ἀλληλεγγύη πόρισμα ὑπέβαλε ὁ ἴδιος υἱοθετῶν τοῦτο καί παρέχων μάλιστα καί διευκρινίσεις ἐπ’ αυτοῦ διά τοῦ ὑπ' ἀριθμ. πρωτ. 283/3.6.2007 ἐγγράφου του πρός τόν μακαριστόν Αρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν κυρόν Χριστόδουλον, συντείνων ἀναμφιβόλως εἰς τήν υποστήριξιν τῆς βασιμότητος τοῦ ἐν λόγῳ ψευδοῦς πορίσματος.

Κατά τό ἄρθρον 3 εδαφ. τελευταῖον τοῦ Κανονισμοῦ 163/2004 τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος προβλέπεται ὅτι : «Διά τούς ἐκτάκτους ἐλέγχους τῶν λοιπῶν Ἐκκλησιαστικῶν Διαχειρίσεων τό πόρισμα τοῦ ἐκτάκτου ἐλέγχου ὑποβάλλεται εἰς τόν Προϊστάμενον τῆς Διευθύνσεως, ὁ ὁποῖος μετά τῶν ἀναγκαίων διευκρινίσεων αὐτοῦ, ὑποβάλλει τοῦτο εἰς τό αἰτῆσαν τόν ἔλεγχον Ἐκκλησιαστικόν νομικόν πρόσωπον, τόν Μακαριώτατον καί τήν Δ.Ι.Σ, διά δέ τήν Τακτικήν Ἐπιθεώρησιν ἐφαρμόζεται τό ἄρθρον 17 του Καν. 158/2003.».

Κατά δέ τό ἄρθρον 10 εδαφ. τελευταῖον τοῦ ιδίου Κανονισμοῦ ὁρίζεται ὅτι : «Ἡ ἐποπτεία καί ὁ ἔλεγχος τῶν τμημάτων ἀνήκει εἰς τόν προϊστάμενον τῆς Διευθύνσεως τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Οἰκονομικῆς Ἐπιθεωρήσεως.». Τοῦτο παρέπεται ὅτι ὁ Προϊστάμενος ἔχει τήν ὑπηρεσιακήν ὑποχρέωσιν πρός ἄσκησιν ἐλέγχου ἐπί τῶν ἐκθέσεων, τάς ὁποίας συντάσσουν οἱ ὑφίστάμενοι του πρίν τάς ὑποβάλλει πρός τούς κατ’ ἄρθρον 3 παραλῆπτας.

Διά τοῦ ὑπ' ἀριθμ. πρωτ. 283/3.6.2007 ἐγγράφου του (ἐκ σελίδων 8) ὁ Προϊστάμενος τῆς Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Οἰκονομικῆς Ἐπιθεωρήσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κ. Εὐάγγελος Μάρης ὑποστηρίζει πρός τόν μακαριστόν Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν κυρόν Χριστόδουλον τήν ἀκρίβειαν καί νομιμότητα τοῦ ἀνωτέρω ψευδοῦς πορίσματος τῶν ὑφισταμένων του ἐλεγκτῶν καί καταφεύγει εἰς ἐκφράσεις ἐπαινετικάς καί παραπλανητικάς διά τήν διαχειριστικήν νομιμότητα καί κατάστασιν τῆς Ἀλληλεγγύης :

Α. ἀναφέρων ὅτι:«…ἀπό τήν ἱστορηθεῖσα διαδικασία προκύπτει ὅτι τηροῦνται οἱ όροι καί οἱ προϋποθέσεις διαφάνειας καί νομιμότητος, πού προσιδιάζουν σέ κάθε σύννομα, λειτουργοῦσα διαχείριση» (βλ. σελ. 3 ἐγγράφου ὑπ' ἀριθμ. πρωτ. 283/3.6.2007),

Β. προσθέτων δέ εἰδικῶς ὡς πρός τά Προγράμματα «Πάντα τά Ἔθνη 4, 5, 6» (ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ 5 – Ἔκτακτη ἐπισιτιστική βοήθεια στήν Ἐρυθραία» Σύμβασις ΑΝΘ 114-2004, «ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ 4 - Ἔκτακτη ἐπισιτιστική βοήθεια στή Ζιμπάμπουε» Σύμβασις ΑΝΘ 115-2005 καί «ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ 6- Ἔκτακτη ἐπισιτιστική βοήθεια στό Μαλάουι, Σύμβασις ΑΝΘ 116/2005) ὅτι : «ἀπό τήν διερεύνηση τοῦ θέματος δέν διαπιστώνεται κανενός εἴδους ὁλιγωρία ἤ ἀναβλητικότητα.

Τόσο τά ἀρμόδια ὄργανα τῆς Υ.Δ.Α.Σ., ὅσο καί ἑκεῖνα τῆς Μ.Κ.Ο. Ἀλληλεγγύη κατέβαλαν καί καταβάλλουν τήν ἀπαιτούμενη προσπάθεια γιά νά ἀχθῇ εἰς αἴσιο πέρας τό δυσχερές αὐτό ἐγχείρημα πού ὅμως ἐξαρτᾶται ἀπό τρίτους ἐξωγενεῖς παράγοντες καί δυσκολεύεται, ἀκόμη περισσότερο ἀπό τήν τραγική κατάσταση πού ὅλοι μας γνωρίζουμε ὅτι ἐπικρατεῖ στή χώρα ὑποδοχῆς τῆς ἔκτακτης αὐτῆς ἐπισιτιστικῆς βοήθειας. Οἱ πᾶντες ἀντιλαμβάνονται ὅτι ἡ ἀναληφθεῖσα αὐτή ὑποχρέωση, ὑπό τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀλλά καί οἱ ἄοκνες προσπάθειες ἔχουν ὡς σκοπό : α) Νά βοηθήσουν καί τήν χειμασθεῖσα συμπαθῆ τάξη τῶν πτηνοτρόφων λόγῳ τῶν διαδόσεων τότε περί τοῦ υἰοῦ τῆς γρίππης β) Νά συνδράμουν λαούς πού ἔχουν ἀνάγκες καί νά ἀναδείξουν τό ἀνθρωπιστικό καί φιλανθρωπικό πρόσωπο τῆς χώρας μας» (σελ. 6 ἐγγράφου).

Χωρίς νά ἔχει καμία πρός τοῦτο ἔννομον ὑποχρέωσιν ὁ ἐν λόγῳ Προϊστάμενος ἀναλαμβάνει ρόλον ὑπερασπιστοῦ τοῦ γεγονότος τῆς μή ὁλοκληρώσεως τῶν ἐν λόγῳ Προγραμμάτων, ἀντί νά ἀσχοληθῇ μέ τό ἀντικείμενον τῆς ἀρμοδιότητός του, τόν ἔλεγχον νομιμότητος ἐπί τῶν ἐκταμιεύσεων καί νά διαπιστώσῃ ὅτι οἱ προκαταβολές εἴχαν παρανόμως διατεθῆ διά «ἀνοικείους δαπάνας» πρό τῆς λήξεως τῶν Προγραμμάτων, διά τάς ὁποίας συνεπῶς δέν κάνουν ὁποιαδήποτε ἀναφοράν πρός τόν ἐντολέα τους μακαριστόν Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν οὔτε οἱ ἐλεγκταί – ὑφιστάμενοι του οὔτε ὁ ἴδιος.

Ἰδιαιτέραν ἐντύπωσιν προκαλεῖ εἰς τήν Ἐπιτροπήν τό γεγονός ὅτι ὁ κ. Εὐάγγελος Μάρης διά τοῦ ἀνωτέρω (ἡμερομηνίας 3.6.2007) ἐγγράφου του ὁμιλεῖ περί τῆς δυνατότητας ἐκτελέσεως τῶν Προγραμμάτων εἰς ἐνεστωτικόν χρόνον («Τόσο τά ἀρμόδια ὄργανα τῆς Υ.Δ.Α.Σ., ὅσο καί ἑκεῖνα τῆς Μ.Κ.Ο. Ἀλληλεγγύη κατέβαλαν καί καταβάλλουν… τό δυσχερές αὐτό ἐγχείρημα πού ὅμως ἐξαρτᾶται ἀπό τρίτους ἐξωγενεῖς παράγοντες καί δυσκολεύεται… ἡ ἀναληφθεῖσα αὐτή ὑποχρέωση, ὑπό τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἀλλά καί οἱ ἄοκνες προσπάθειες ἔχουν ὡς σκοπό…»).

Ἀναρωτιέται ὁ ἀναγνώστης τοῦ φακέλλου τῶν Προγραμμάτων εὐλόγως, ὁ κ. Προϊστάμενος περί ποίων συνεχιζομένων κατά τόν χρόνον συντάξεως τοῦ ἐγγράφου (3.6.2007) ἀόκνων προσπαθειῶν διαβεβαιοῖ τόν μακαριστόν Ἀρχιεπίσκοπον, ἀφ’ ἧς στιγμῆς ἡ χρονική διάρκεια τῶν Προγραμμάτων εἶχε λήξει κατ’ αἴτησιν τῆς Ἀλληλεγγύης (ἀπό 14.9.2006) σχεδόν ἕνα ἔτος νωρίτερα (μετά τήν θετικήν ἐπί τοῦ αἰτήματος ὑπ’ αριθμ. πρωτ. Α.Π. 1012/6162/25.9.2006 ἀπόφασιν τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν) ; Τά παραπάνω συνέπονται ὅτι οἱ ἀνωτέρω ἐλεγκταί καί ὁ Προϊστάμενος τους ἐν πλήρει συνεργασίᾳ συνήργησαν πρός συγκάλυψιν τοῦ προκληθέντος ἐλλείμματος ἐκ παρανόμων πληρωμῶν καί τῶν ἐντεῦθεν διαχειριστικῶν προβλημάτων καί μεθοδεύσεων (δανειοδότησις πρός ἐπιστροφήν τῆς προκαταβολῆς στο ΥΠΕΞ καί ἐκ νέου λῆψις προκαταβολῆς ἀπό τό ΥΠΕΞ πρός ἐπιστροφήν τοῦ δανείου) τῆς ἑταιρείας ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ κατά τρόπον ἐνσυνείδητον καί ἐμπρόθετον.

3. κ. Γεωργία Λυμπέρη.

Ἔχει εὐθύνη διά τάς ἐγκρίσεις «ἀνοικείων πληρωμῶν» τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, δηλαδή διά δαπάνας ξένας πρός τούς σκοπούς καί τήν ἀποστολήν αὐτῆς , καθώς καί διά δαπάνας ξένας πρός τά Προγράμματα τῶν χορηγουμένων Προκαταβολῶν ἀπό τό Ὑπουργεῖον Ἐξωτερικῶν . Καί ἡ εὐθύνη τῆς κ. Λυμπέρη εἶναι ἔτι μεγαλυτέρα, διότι ὑπῆρξε Ἐπίτροπος τοῦ Ἐλεγκτικοῦ Συνεδρίου καί ἦτο διαπεπιστευμένη εἰς τό Ὑπουργεῖον Ἐξωτερικῶν , ὁπότε ἐγνώριζε καλῶς τήν σχετικήν Νομοθεσίαν καί τήν πρακτικήν τοῦ τρόπου διαχειρίσεως τῶν κονδυλίων αὐτῶν καί ἑπομένως οἱ χειρισμοί της εἶναι ἀδικαιολόγητοι.

Ἐκ τῶν ὑπογραφῶν της εἰς τά πινάκια τῶν ἐπιταγῶν, τάς ὁποῖες διακινοῦσε ἡ ἑταιρεία καί τοῦ ἰσχύοντος καί ἀνηρτημένου εἰς τήν ἰστοσελίδα τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Ὀργανογράμματος τῆς ἑταιρείας Ἀλληλεγγύη ἕως τόν Μάιο 2008 προκύπτει ὅτι εἶχε, μεταξύ ἄλλων, ἀναλάβει καθήκοντα Διευθύντριας Ἐσωτερικοῦ Ἐλέγχου, δηλαδή ἀσκοῦσε καθήκοντα παρόμοια πρός αυτά πού εἶχε πρό τῆς συνταξιοδοτήσεώς της, καί ἦταν υπεύθυνη ὥστε νά διενεργεῖ ἔλεγχον νομιμότητας ἐφ’ ὅλων τῶν δικαιολογητικῶν, τά ὁποῖα συνόδευαν κάθε παραστατικόν ἐκταμιεύσεως χρημάτων (λ.χ. ἐπιταγή).

Ἑπομένως οἱ παράνομες ἐκταμιεύσεις χρηματικῶν ποσῶν (προελεύσεως Προγραμμάτων ΥΠΕΞ) γίνονταν κατόπιν ἀδείας τῆς ἰδίας, ἡ ὁποία διά τῆς ὑπογραφῆς της εἰς τά πινάκια, τά ὁποῖα συνόδευαν τίς ἐπιταγές, ἐνέκρινε τό νόμιμον τῆς ἐκταμιεύσεως ποσῶν ἐκ τῶν λογαριασμῶν τῆς ἑταιρείας.

Ἀφ’ ἑτέρου παρ’ ὅτι ἦταν ἐπιφορτισμένη μέ τά ἀνωτέρω καθήκοντα ἐμφανιζόταν καί ὡς ἐκπροσωποῦσα τήν ἑταιρεία πρός τρίτους ὑπογράφουσα τήν σχετικήν ἀλληλογραφίαν (ὡς λ.χ. γιά τήν δωρεάν χρηματικοῦ ποσοῦ ἐκ τοῦ Ἱρύματος Στ. Νιάρχου).

4. κ. Πολυχρόνης Τσιανάκας.

Εὐθύνεται δι’ ὅσας διαχειριστικάς καί οἰκονομικάς ἀτασθαλίας διαπιστοῖ ἡ ΕΚΘΕΣΙΣ τοῦ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ τοῦ Ὁρκωτοῦ Ἐλεγκτοῦ Λογιστοῦ διά τήν ἑταιρείαν Ἀλληλέγγυος ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΠΕ μέ τό ἐλαφρυντικόν ὅτι δέν εἶχε οἱανδήποτε διοικητικήν καί ἐπιχειρηματικήν ἐμπειρίαν εἰς τήν διαχείρισιν ἐμπορικῆς ἑταιρείας, συμφώνως πρός ὅσα ἐδήλωσεν κατά τήν ἐξέτασιν του ἐνώπιον τῆς Ἐπιτροπῆς Ἀκροάσεως.

5. κ. Βασίλειος Μαχαίρας.

Εὐθύνεται δι’ ὅσας «ἀνοικείους δαπάνας» τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ἔγιναν καί μέ τήν ἰδικήν του ὑπογραφή. Ἀρκετές ἐκ τῶν παρανόμων ἐκταμιεύσεων χρηματικῶν ποσῶν (προελεύσεως Προγραμμάτων ΥΠΕΞ) γίνονταν κατόπιν ἀδείας καί τῆς Γ. Λυμπέρη καί τοῦ ἰδίου, ὡς οἰκονομικοῦ διευθυντοῦ πρός ἔγκρισιν τῆς νομιμότητας τῆς ἐκταμιεύσεως ποσῶν ἐκ τῶν λογαριασμῶν τῆς ἑταιρείας.

6. κ. λέκτρα Σακκέτα.

Εὐθύνεται δι’ ὅσας δαπάνας ἔγιναν μέ τίς ἰδικές της πιστοποιήσεις ἐκτελεσθεισῶν ἐργασιῶν σέ ἔργα τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, χωρίς νά κάνῃ ἐπιτοπίως ἐπισκέψεις, ὡς στην Κομοτηνήν, τήν Ἰορδανίαν κ.λ.π. μέ ἀποτέλεσμα νά πιστοποιοῦνται ἀνακριβῶς ἐργασίες.

7. κ. Βασίλειος Πανανάκης.

Εὐθύνεται κατά τήν πολεοδομικήν νομοθεσίαν διά τήν κατασκευήν τῶν πέντε οἰκίσκων εἰς τήν Πεντέλην χωρίς νά ὑπάρχουν οἰκοδομικές ἄδειες τῆς Ναοδομίας καί ἔγκρισις τῆς Ἀρχαιολογικῆς Ὑπηρεσίας, μέ τό ἐλαφρυντικόν ὅτι ἐμπιστεύτηκε εἰς τάς διαβεβαιώσεις τῶν ἁρμοδίων Ἐκκλησιαστικῶν προσώπων τῆς Ἱ. Μονῆς καί τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.

Εἰς περίπτωσιν δε πού ἀποδειχθεῖ ὅτι τά χρήματα, πού εἰσέπραξε ἄνευ διαγωνισμοῦ ἀνήκαν εἰς τήν περιουσίαν Ν.Π.Δ.Δ. ὑπέχει καί δημοσιονομικήν εὐθύνην διά τό προκληθέν ἔλλειμμα.

8. Ο Θεοφιλέστατος πίσκοπος Θερμοπυλν κ. ωάννης

καί Σεβ. Μητροπολίτης Βελεστίνου κ. Δαμασκηνός .

Ἔχουν ἠθικήν εὐθύνην, ὁ πρῶτος ὡς Πρόεδρος ἀπό τῆς Ἱδρύσεως τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ καί ὁ δεύτερος ὡς Ἀντιπρόεδρος τοῦ Δ.Σ. αὐτῆς ἀπό τῆς μεταβολῆς τοῦ Καταστατικοῦ τῆς ἑταιρείας κατά τήν 27.9.2004, ἀλλά ἡ εὐθύνη τους αὐτή μειοῦται ἐκ τοῦ γεγονότος ὅτι ὁ μακαριστός Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν, πού ἦτο ὁ Πρόεδρος εἰς τά συλλογικά ὅργανα διοικήσεως καί τῶν δύο ἑταίρων τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (ὡς Πρόεδρος κατά νόμον τοῦ Μητροπολιτικοῦ Συμβουλίου τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί τοῦ Δ.Σ. τοῦ Διορθοδόξου Κέντρου), ἔδωσε ἐντολή, ὥστε κατά τό ἄρθρον 6 τοῦ νέου Καταστατικοῦ τῆς ἑταιρείας ἅπασαι αἱ ἐξουσίαι τοῦ Δ.Σ. νά περιέλθουν εἰς τόν Δημήτριον Φουρλεμάδην, γεγονός τό ὁποῖον ἐστέρησε εἰς τά ἐν λόγῳ μέλη τοῦ Δ.Σ. τήν τυπικήν, πέραν τῆς οὐσιαστικῆς, δυνατότητα ἀναμείξεως, ἐλέγχου καί γνώσεως τῶν ἑταιρικῶν πραγμάτων τῆς «Ἀλληλεγγύης», ἔχουν δέ καί τό ἐλαφρυντικόν τῶν ἀμέσως ὑφισταμένων τοῦ ἀειμνήστου Ἀρχιεπισκόπου κυροῦ Χριστοδούλου, πού ὡς Κληρικοί δέν ἦτο εὔκολον νά ἐναντιωθοῦν εἰς τήν κατά τά ὡς άνω ἐκπεφρασθεῖσαν θέλησίν του.

9. Πρέπει νά ἀναζητηθοῦν τυχόν εὐθύνες τοῦ ἰδιοκτήτου τῶν Ψυγείων (ΑΛΑΣΚΑ), ὅπου εὑρέθησαν «ἀλλοιωμένα τά κοτόπουλα». Καί

10. Τέλος δέον νά ἀναζητηθοῦν εὐθύνες καί ἀπό τόν μεταφορέα κ. Κων/νον Κατσαμπέκην διά «τά σάπια κοτόπουλα» καί διά τυχόν μή νόμιμον εἴσπραξιν ἐκ τῆς ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ χρηματικῶν ποσῶν (εἰσπραχθεῖσα ποινική ρήτρα διά μή ἀνατεθεῖσας τελικῶς συμβάσεις μεταφορῶν ἀπό Προγραμμάτα, τά ὁποία ἦταν ἐξ ἀρχῆς, κατά τόν χρόνον συνάψεως τῆς συμβάσεως μεταφορᾶς, ἀδύνατον νά ἐκτελεσθοῦν).

ΑΘΗΝΑ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009

† Ο ΗΛΕΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ

† Ο ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΕΡΛΙΓΚΑΣ , ΜΕΛΟΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΖΑΜΠΕΛΗΣ , ΜΕΛΟΣ

ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΕΛΟΣ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ – ΜΕΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: