07 Νοεμβρίου, 2014

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΩΝ

 

"Είναι λυπηρό η Εκκλησία να βρίσκεται στο άκρο, όχι γιατί δεν εργάζεται και με αυτόν τον τρόπο, αλλά θα απέδιδε πολύ περισσότερο αν όλοι συνεργαζόμασταν" επεσήμανε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος στον χαιρετισμό του στο 1ο Μετεκπαιδευτικό Επιστημονικό Συμπόσιο Κοινωνικής Εργασίας με θέμα Η κοινωνική πρόνοια σε κρίση. Προκλήσεις και προοπτικές για την κοινωνική εργασία.

Η διημερίδα που συνδιοργανώνεται από το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ Αθηνών, την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σχολών Κοινωνικής Εργασίας και τον Σύνδεσμο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος, πραγματοποιείται στο Συνεδριακό Κέντρο του ΤΕΙ. Ο Αρχιεπίσκοπος ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την πρόσκληση και, όπως είπε, για την ευκαιρία που του έδωσαν να βρίσκεται σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός.

Ένα τέτοιο θέμα χρειάζεται πολύ τόλμη, παρρησία και υπευθυνότητα είπε χαρακτηριστικά."Τι θα μπορούσα να πω σε αυτήν την σύναξη; Λυπάμαι που δε μπορέσαμε και εμείς να είμαστε κοντά σας και να συμβάλλουμε σε ένα τέτοιο, σε ένα θέμα που μας απασχολεί πάρα πολύ και είναι κατεξοχήν και κομμάτι της Εκκλησίας.

Η Εκκλησία βέβαια δεν είναι κράτος, αλλά είναι ένας τόπος ζωής και μέσα σε έναν τέτοιο τρόπο ζωής δεν είναι δυνατόν να λείπουν αυτά τα προβλήματα, τα οποία είναι κάθε μέρα παρόντα και πρέπει να τα βλέπουμε κατάματα» είπε ο Αρχιεπίσκοπος και προσέθεσε: «Ο σκοπός της Εκκλησίας, άλλωστε, δια μέσω των αιώνων είναι ο ίδιος, να βοηθήσει τον άνθρωπο να καταλάβει τι είναι, από πού έρχεται και πού πηγαίνει και όταν υπάρχει ανάγκη να είναι κοντά του.

Η Εκκλησία συνεχίζει αυτήν την διακονία γιατί θέλει να είναι πλάι στον άνθρωπο".Ο Αρχιεπίσκοπος πρότεινε μία μελλοντική συνάντηση ή ενημέρωση στα θέματα και στις αποφάσεις του συμποσίου και να τεθεί μία μεγάλη ενότητα με κεντρικό θέμα "Κοινωνική πρόνοια και Εκκλησία", με τρεις κατηγορίες.

Πρώτον τι έγινε στο παρελθόν, δεύτερον τι γίνεται σήμερα σε αυτήν τη μεγάλη κρίση και τρίτον η προοπτική του θέματος. "Το τι έγινε στο παρελθόν είναι ιστορία, αλλά μας χρειάζεται, το τι γίνεται σήμερα είναι συγκλονισμός", εξηγώντας πως χιλιάδες άτομα σιτίζονται καθημερινά μόνο στην Αθήνα.

"Και το πιο σπουδαίο είναι πως η βοήθεια αυτή δεν προέρχεται από χρήματα της Εκκλησίας, γιατί η Εκκλησία, παρόλα αυτά που λέγονται, δεν έχει χρήματα για να αντιμετωπίσει αυτά τα θέματα. Είναι χρήματα και δύναμη του λαού. Αυτός ο λαός που πηγαίνει να αγοράσει μακαρόνια και παίρνει δύο κιλά, αφήνοντας το ένα στο έργο της Εκκλησίας.

Αυτό είναι μήνυμα αισιοδοξίας, δυνάμεως, αλλά δείχνει και τον τρόπο αντιμετωπίσεως των θεμάτων αυτών με ανευθυνότητα από διαφόρους. Η προοπτική είναι πολύ δύσκολη, διότι δεν υπάρχουν βάσεις και μελέτη. Είναι λυπηρό αυτά τα θέματα να τα βλέπουμε αποσπασματικά και η Εκκλησία να βρίσκεται στο περιθώριο. Μας ενδιαφέρει ο άνθρωπος, το πρόσωπο του ανθρώπου που υποφέρει. Για το αύριο, όμως, χρειάζονται υποδομές".

Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στην μέριμνα της Αρχιεπισκοπής για το άσυλο ανιάτων, αλλά και στα συσσίτια και στους χιλιάδες ανθρώπους που στηρίζονται καθημερινά. "Ένα συμπόσιο σαν το δικό σας δε μπορεί να σταθεί μακριά από αυτά τα πράγματα" υπογράμμισε ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνοντας πως "τότε θα είναι θεωρία, δεν θα είναι πράξεις. Και σήμερα χρειαζόμαστε πράξεις. Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν ανάγκες και οι ανάγκες αντιμετωπίζονται ερασιτεχνικά.

Πολλά έργα, κέντρα για παιδιά με ειδικές ανάγκες ή παιδιά που πάσχουν από διάφορες αρρώστιες περιμένουν. Το συμπόσιο σας είναι πολύ σπουδαίο, αλλά αισθάνομαι άσχημα που δε μας ζητήθηκε έστω να σας δώσουμε στοιχεία, γιατί η Εκκλησία είναι μία μεγάλη πηγή και είναι λυπηρό να βρίσκεται στο άκρο, όχι γιατί δεν εργάζεται και με αυτόν τον τρόπο, αλλά θα απέδιδε πολύ περισσότερο αν όλοι συνεργαζόμασταν".

 

Η Περιφερειάρχης κ. Ρένα Δούρου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη συνεργασία με την Εκκλησία σε μία κατεύθυνση σχεδιασμού και συντονισμού προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας. Ο Δήμαρχος Αιγάλεω αναφέρθηκε στο έργο της Εκκλησίας και στη στήριξη των αναξιοπαθούντων. Ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Αθηνών σχολίασε πως "η Εκκλησία της Ελλάδος προσφέρει καθημερινά ένα τεράστιο κοινωνικό έργο, πάντα με αγάπη, σε διάφορα κοινωνικά στρώματα, χωρίς διακρίσεις από την πρώτη μέρα της κρίσης. 

Ένα έργο που η Εκκλησία γνωρίζει πολύ καλά να το κάνει και το κάνει χρόνια, κάθε δύσκολη στιγμή που η χώρα το έχει ανάγκη". Στο σημερινό πρόγραμμα της διημερίδας θα συζητηθούν η εκπαίδευση στην Κοινωνική Εργασία, η κοινωνική προστασία στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης, η κοινωνική εργασία στην κρίση, αλλά και οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της κρίσης στην Ελλάδα και οι κοινωνικές υπηρεσίες. 

 

Κύριο θέμα στο πρόγραμμα θα είναι και η μεταναστευτική πολιτική, αλλά και οι εξαρτήσεις ως απόρροια της κρίσης. Η είσοδος στο Επιστημονικό Συμπόσιο είναι δωρεάν και ολοκληρώνεται αύριο το απόγευμα. 


ΥΠΕΞ ΤΟΥΡΚΙΑΣ: ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

 
«Μονόπλευρη» η ελληνοκυπριακή στάση,
λέει ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου

Επικρίσεις κατά της ελληνοκυπριακής πλευράς διατύπωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου, επαναλαμβάνοντας παράλληλα τη θέση πως για το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο γύρω από την Κύπρο έχουν δικαιώματα και οι Ελληνοκύπριοι και οι Τουρκοκύπριοι.
Μιλώντας στην Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, ο Τούρκος υπουργός αναφέρθηκε στην κρίση που έχει δημιουργηθεί σχετικά με τις δραστηριότητες στην ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η ελληνοκυπριακή πλευρά «αυτή τη στιγμή παρακολουθεί τα μέτρα μας απέναντι στις μονομερείς εργασίες ερευνών για πετρέλαιο και φυσικό αέριο»,είπε, προσθέτοντας ότι οι ίδιοι δεν σηκώθηκαν από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων και έκαναν αυτό που τους αναλογεί για μια μόνιμη λύση και ειρήνη. Είπε ακόμη πως η αποχώρηση του Κύπριου Πρόεδρου το τραπέζι των διαπραγματεύσεων «δημιουργεί αμφιβολίες για την ειλικρίνεια της ελληνοκυπριακής πλευράς».   

Ανέφερε επίσης πως οι διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα συνεχίζονται για το θέμα της μη κλιμάκωσης της κρίσης στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ερόγλου: Οι Ελληνοκύπριοι ζητούν περισσότερο έδαφος από ότι προβλεπόταν στο σχέδιο Ανάν Την ίδια ώρα σήμερα ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ντερβίς Eρογλου δήλωσε ότι οι απαιτήσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς στο εδαφικό είναι ακραίες και απαράδεκτες.

Ο κ. Eρόγλου μιλώντας σε τηλεοπτικό πρόγραμμα είπε ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά δεν έφερε οποιοδήποτε χάρτη στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων παρά μια λίστα με ονόματα χωριών, και πρόσθεσε ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά ζητά περισσότερο έδαφος από αυτό που προέβλεπε το Σχέδιο Ανάν.

Είπε, ακόμα, ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά αποφεύγει να ξεκινήσει τη διαδικασία του πάρε - δώσε και ότι δεν έχει τη νοοτροπία να μπει σε μια διαδικασία αμοιβαίου κέρδους, και ισχυρίστηκε ότι η χρησιμοποιεί τη δικαιολογία του Μπαρμπαρός για να αναστείλει τις συνομιλίες.

Αναφορικά με το κεφάλαιο της ιθαγένειας, ο κ. Eρόγλου δήλωσε ότι όλοι οι «πολίτες» του ψευδοκράτους θα είναι «πολίτες» του νέου «συνεταιριστικού κράτους», όπως αποκάλεσε την επιδιωκόμενη λύση, και πρόσθεσε ότι η τουρκοκυπριακή πλευρά δεν δέχεται να κάνει διακρίσεις μεταξύ των «πολιτών» της.

Ο Ντερβίς  Ερόγλου είπε ότι αν οι διαπραγματεύσεις δεν ολοκληρωθούν σε 1-2 χρόνια, τότε άλλες εναλλακτικές θα συζητηθούν. Επίσης, εξέφρασε τη βούληση της τ/κ πλευράς, κατά την έκφρασή του, για συμφωνία, και ισχυρίστηκε ότι η ελληνοκυπριακή πλευρά δεν έχει την ανάλογη θέληση.

Παράλληλα, δήλωσε ότι η υπομονή των Τουρκοκυπρίων εξαντλείται και πως οι συνομιλίες δεν μπορούν να συνεχιστούν για άλλα 50 χρόνια. Επίσης, είπε πως η συνεργασία Ελλάδας-Αιγύπτου και ελληνοκυπριακής πλευράς, όπως χαρακτήρισε την Κυπριακή Δημοκρατία, θα καταστήσουν δυσκολότερη μια ενδεχόμενη συμφωνία στο Κυπριακό.

Τέλος, όσον αφορά την υποψηφιότητά του για τη λεγόμενη προεδρία του ψευδοκράτους, ο κ. Ερόγλου είπε πως θα ανακοινώσει την απόφασή του μετά τις 14 του Νοέμβρη, σημειώνοντας ότι έχει αποθέματα ενέργειας για ακόμη πέντε χρόνια.




ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

 

ριθμ. Πρωτ. 4170
ριθμ. Διεκπ. 1804
                                                                      Ἀθήνσι 1 Σεπτεμβρίου 2014 
   
 ΕΓΚΥΚΛΙΟΝ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
 Πρς
Τ
ν ερν ρχιεπισκοπν θηνν κα
Τς ερς Μητροπλεις τς κκλησας τς λλδος

Θέμα:«Περί τς τελέσεως βαπτίσματος τέκνου γεννηθέντος κτός γάμου τέκνου τελούντων τν γονέων ατο ν διαστάσει»

κ Συνοδικς ποφάσεως, ληφθείσης ν τ Συνεδρί τς Διαρκος ερς Συνόδου τς 27ης μηνός Αγούστου .., γνωρίζομεν μν, τι ερά Σύνοδος, ν τ ηθείσ Συνεδρί Ατς, καί ξ φορμς το συχνάκις νακύπτοντος ζητήματος τν νομίμων προϋποθέσεων βαπτίσεως τέκνου γεννηθέντος κτός γάμου τέκνου τελούντων τν γονέων ατο ν διαστάσει, πεφάσισεν τά κόλουθα :

Α
.Προκειμένου περί τέκνου γεννηθέντος κτός γάμου τν γονέων του καί ναγνωρισθέντος πό το πατρός του κουσίως δικαστικς, τό ρθρον 1515 στικο Κώδικος (ΑΚ) προβλέπει τι γονική μέριμνα το νηλίκου τέκνου σκεται πό τς μητρός του καί

α) ες περίπτωσιν κουσίας ναγνωρίσεώς του πατήρ ποκτ γονικήν μέριμναν, λλά τήν σκε μόνον άν παυσεν γονική μέριμνα τς μητρός άν ατή δυνατε νά τήν σκήσ, ν ᾧ,

β) ες περίπτωσιν δικαστικς ναγνωρίσεως τς πατρότητος, κατά τήν ποίαν ντεδίκησε πατήρ, ποκτ καί οτος γονικήν μέριμναν, λλά δέν τήν σκε οτε ναπληρο τήν μητέρα ες τήν σκησίν της, ε μη μόνον κατόπιν δικαστικς ποφάσεως, άν τό πιβάλλ τό συμφέρον το τέκνου, καί φ' σον παυσεν γονική μέριμνα τς μητρός ατή δυνατε νά τήν σκήσ πάρχ συμφωνία τν γονέων.

ν λίγοις, ες περίπτωσιν τέκνου γεννηθέντος κτός γάμου τν γονέων καί ναγνωρισθέντος κουσίως δικαστικς, γονική μέριμνα νήκει μέν ες μφοτέρους τούς γονες, σκεται μως μόνον κ μέρους τς μητρός. Tό νωτέρω γεγονός μως, κατά τήν ποψιν τς νομολογίας τν λληνικν δικαστηρίων (ρειος Πάγος 1321/1992, φετεον θηνν 4287/2005, Μον.Πρωτ.Χίου 432/2013), δέν χορηγε ες τήν μητέρα τό δικαίωμα παρακάμψεως τς συμφώνου γνώμης το ναγνωρισθέντος ς πατρός προκειμένου περί το βαπτίσματος το τέκνου, διότι πιλογή το θρησκεύματος το τέκνου εναι ζήτημα, τό ποον νήκει ες τόν πυρνα τς γονικς μερίμνης, ς φορν βασικόν στοιχεον τς προσωπικότητός του.

πομένως, κόμη καί άν πρόκειται περί τέκνου γεννηθέντος κτός γάμου τν γονέων του καί φ' σον πατρότης χει ναγνωρισθ, μολονότι γονική μέριμνα σκεται μόνον πό τς μητρός, τό δικαίωμα καθορισμο το θρησκεύματός του νήκει ξ σου καί ες τούς δύο γονες καί δέον νά μήν τελεται τό βάπτισμα, άν δέν φίσταται συμφωνία τν γονέων περί το βαπτίσματος δικαστική πόφασις, ποία νά πιλύ τήν διαφωνίαν τν γονέων.

Τά α
τά σχύουν καί ες περίπτωσιν διαζυγίου διακοπς τς γγάμου συμβιώσεως τν γονέων (ΑΚ 1513, 1514). κόμη καί άν, δυνάμει δικαστικς ποφάσεως συμφωνίας τν γονέων, πιμέλεια το προσώπου το τέκνου χει νατεθ ες να τν γονέων, παιτεται διά τούς νωτέρω λόγους συμφωνία μφοτέρων τν γονέων πί τς τελέσεως το βαπτίσματος.

 ντολ τς ερς Συνόδου

  ρχιγραμματες
Διαυλείας Γαβριήλ