13 Δεκεμβρίου, 2013

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ME ... ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ!

Ο ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΕΓΕΝΝΗΘΗ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ

Αναρτήθηκε από Π. ΒΟΙΩΤΟ

Προσεγγίζοντας τις Άγιες ημέρες της εορτής των Χριστουγέννων, έχουμε την δυνατότητα να προβληματιστούμε και να προσπαθήσουμε να ζήσουμε το πολυπόθητο νόημα των εορτών μέσα από το «βίωμα». Δηλαδή μέσα από την έμπρακτη στάση ζωής μας για το καθετί που λειτουργεί θετικά ή αρνητικά στην πνευματικότητα μας.

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η πνευματική ζωή ήταν πάντοτε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και συγκινούσε τους ανθρώπους εκείνους οι οποίοι αντιλαμβάνονταν την μεγάλη αξία της, το αιώνιο και το ακατάληπτο αυτής.

Οι Έλληνες Φιλόσοφοι άνοιξαν τον δρόμο και ουσιαστικά ήσαν οι προπομποί της ελεύσεως του Ιησού Χριστού. Δεν είναι τυχαίο που η πρώτη Χριστιανική Εκκλησία χαρακτήρισε τον λόγο τους ως σπερματικό, εν­νοώντας ότι οι Έλληνες Φιλόσοφοι και Διανοητές κατείχαν εν σπέρματι το γνόφο της αληθείας και της ζωής και με το έργο τους προετοίμασαν την σωτηριώδη αποκάλυψη του Θεανθρώπου.

Οι Έλληνες Πατέρες οι οποίοι έγιναν μύστες αυτής της ζωής και την βίωσαν, μας άφησαν παρακαταθήκη τα έργα τους, τα συγγράμματα τους, επισημαίνοντας τα χρήσιμα και τα ωφέλιμα και καυτηριάζοντας τα στοιχεία εκείνα τα οποία απομάκρυναν τον άνθρωπο από την πνευματική ζωή.

Η χριστιανική διδασκαλία είναι, θεμελιωμένη, αφενός, στην έννοια ότι ολόκληρος ο άνθρωπος, σώμα και πνεύμα, καλείται στη σωτηρία μέσα από τη σάρκωση του Λόγου, αφετέρου, στην αλήθεια της απόλυτης υπερ-βατικότητας του Θεού.

Η αδιάλειπτος προσευχή των αναχωρητών είχε λάβει την πρωταρχική έννοια του δρόμου μιας πιο ολοκληρωμένης ενσωμάτωσης στη μυστηριακή πραγματικότητα του Σώματος του Χριστού και όχι σαν μέσο πλατωνικής εξόδου από την σάρκα.

Στα πλαίσια αυτά αναπτύχθηκε η υγιής πνευματικότητα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας η οποία λειτούργησε και ως κανόνας ζωής για τον βίο των ανθρώπων, δημιουργώντας ήθος. Ένα ήθος το οποίο πήγαζε από τον αγαπητικό τρόπο ζωής και όχι από τον ευσεβισμό, τον καθωσπρεπισμό και τον πουριτανισμό, στοιχεία που αναπτύχθηκαν στην δύση, με αποτέλεσμα όχι μόνον να χαθεί η αγνή και ανόθευτη πατερική πνευματικότητα, αλλά και να μην μπορούν πλέον σήμερα να την καταλάβουν. 

Και μάλλον είναι λογικό να μην την καταλαβαίνουν αφού προσπαθούν να προσεγγίσουν την έννοια αυτή διανοητικά ενώ ως προαναφέραμε είναι εφικτό μόνον με το βίωμα, το τρόπο ζωής. Αυτή η δυτικότροπη όμως κουλτούρα ήταν αναπόφευκτο να εισχωρήσει και στο τόπο μας και μάλιστα χωρίς προηγουμένως να την «φιλτράρουμε», δηλαδή να κάνουμε μια επιλεκτική προσέγγιση των ωφέλιμων και μη ώστε να αφομοιώσουμε τουλάχιστον αυτά τα οποία θα μας εξυπηρετούσαν. 

Η έντονη και μακραίωνη παράδοση που αναπτύχθηκε από κλήρο και λαό εδώ και αιώνες, ξεριζώνεται μονομιάς με την θέα του ξένου, του μοντέρνου, του εκθαμβωτικού. Ο απέριττος τρόπος ζωής που πρότεινε ως αγαθό η Εκκλησία, αντικαθίσταται σταδιακά από πλασματικές και εικονικές ανάγκες οι οποίες μας εξυπηρετούν μόνον ουτοπικά και φανταστικά, ενώ πολύ εύκολα θα μπορούσαμε να ζήσουμε και χωρίς αυτές.

Η σημερινή κρίση δεν είναι τίποτε άλλο παρά κρίση πνευματική και ηθική ως προς τον τρόπο ζωής μας και θα ήταν εύκολο να αποφευχθεί εάν είχαμε παραμείνει στέρεοι και σταθεροί στις αξίες της απέριττης και έμμετρης ορθόδοξης ζωής. Μουσικά ακούσματα, τρόπος ενδυμασίας, τρόπος διασκέδασης, τρόπος σκέψης, άκρατος καταναλωτισμός και εικονικές πραγματικότητες, έχουν πλέον αντικαταστήσει την υψηλή πνευματικότητα του ελληνοχριστιανικού ιδεώδους και την τοποθετούν μόνον στον Εκκλησιαστικό χώρο, ο οποίος κι' αυτός όμως έχει αλλοτριωθεί σημαντικά.

Ιερείς οι οποίοι αναζητούν και αυτοί το νόημα της ιεραποστολικής τους προοπτικής και χάνονται εντός της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας των ξεπερασμένων εκκλησιαστικών δομών. Αποτέλεσμα αυτού είναι να ελαχιστοποιούνται και τα πνευματικά πρότυπα του σύγχρονου ανθρώπου. Το σημαντικότερο όμως σε όλα αυτά είναι ότι καλλιεργούνται συνειδήσεις και μάλιστα νέων, οι οποίοι καθίστανται άβουλα όντα, έτοιμοι να γίνουν υποχείρια του καθενός, που μαθαίνουν να λατρεύουν σε επίπεδα υστερίας κάποιο είδωλο.

Οι σύγχρονοι λοιπόν ειδωλολάτρες λατρεύουν κάποια ποδοσφαιρική εταιρεία, κάποιο τραγουδιστή, κάποια ηθοποιό, κάποιον θλιβερό τύπο που ενδεχομένως να παρουσιάζει η τηλεόραση και δημιουργούν με αυτό τον τρόπο, είδωλα κακέκτυπα. Αυτά είναι κακέκτυπα που διαμορφώνει ο τρόπος ζωής που απουσιάζει η κατά Χριστόν πνευματικότητα.

Πολλοί χαρακτηρίζουν το φαινόμενο ως παγκοσμιοποίηση, μάλλον όμως θα ήταν προτιμότερο να χρησιμοποιούμε τον όρο ισοπέδωση και μάλιστα πλήρης. Οι ιδιαιτερότητες και τα μοναδικά στοιχεία της παράδοσης του κάθε λαού για τις εορτές των Χριστουγέννων θα καταντήσουμε πλέον να τα διαβάζουμε σε παλαιά λαογραφικά κείμενα και όταν διαβάζουμε Παπαδιαμάντη θα θεωρούμε ότι αναφέρεται σε εποχές και χρόνους παλαιότατους.

Κανείς δεν επιθυμεί να μην υπάρχει πρόοδος, εξέλιξη και νεωτερισμός. Όμως θα ήταν σοφό εκ μέρους μας να επιτυγχάναμε αφενός το «μέτρο», των αρχαίων ημών προγόνων και αφετέρου την «πνευματικότητα» των Πατέρων της Εκκλησίας για να μπορέσουμε να δούμε Χριστούγεννα με λιγότερα φώτα, στολισμούς και κατανάλωση και περισσότερη αγάπη!

Κείμενο του κ. Νεκτάριου Ρένου Παυλάκη,
Θεολόγου, Μs Συμβουλευτικής Ψυχοθεραπείας



Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ «ΕΧΕΙ ΧΟΡΤΑΣΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΨΕΜΑΤΑ»


Στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Καλαβρύτων τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος ενώ συλλειτούργησαν και άλλοι Ιεράρχες.

Παρόντες ήταν εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, της Βουλής, της Περιφέρειας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Σωμάτων Ασφαλείας, των Ενόπλων Δυνάμεων, Τοπικών Αρχών και Φορέων, βουλευτές, πολιτευτές, κληρικοί και λαϊκοί. Στην ομιλία του ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στα ιστορικά γεγονότα του 1943, ενώ επισήμανε πως η απομάκρυνση του ανθρώπου από τον Θεό τον κάνει απάνθρωπο.

"Η κοινωνία αποϊεροποιείται, κάθε τι ιερό περιθωριοποιείται, ευτελίζεται και πουλιέται εύκολα" τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος και πρόσθεσε πως "έχει χαθεί κάθε αξία. Οι αρχές και οι αξίες θα επανέλθουν μόνο αν αλλάξουμε μυαλό και πορεία ζωής. Η ιστορία αυτού του τόπου αποδεικνύει, άλλωστε, πως οι αξίες αποκτώνται με αίμα και αγώνα. Εκείνοι που υπόσχονται αλλαγές με εξωτερικές επεμβάσεις μας λένε ψέματα και από ψέματα έχει χορτάσει αυτός ο τόπος".

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Αρχιεπίσκοπος υπογράμμισε "φεύγοντας από αυτόν χώρο ας τιμήσουμε τους νεκρούς μας, ας αφήσουμε το μυαλό μας να κάνει σκέψεις ωφέλιμες και κυρίως το ερώτημα πόσα χρωστάμε εμείς σε αυτήν την Ευρώπη; Η Ευρώπη αποζημίωσε για τα θύματα; Ποιος θα μετρήσει και θα σταθεί απέναντι στα θύματα και θα αποφασίσει πόσο αξίζουν;"

Μετά τη Θεία Λειτουργία τελέσθηκε μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής των Καλαβρυτινών που εκτελέστηκαν από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής στις 13 Δεκεμβρίου 1943.Ύστερα με πομπή κατευθύνθηκαν στον τόπο θυσίας, όπου τελέσθηκε επιμνημόσυνη δέηση, προσκλητήριο νεκρών και κατάθεση στεφάνων.


Τέλος ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος αναγορεύτηκε επίτιμος δημότης του δήμου Καλαβρύτων, μετά από ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Ελλάδα

Στην Αθήνα βρίσκεται την Παρασκευή ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου, ο οποίος θα έχει συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο. Στις συζητήσεις αναμένεται να κυριαρχήσει το Κυπριακό. Πυρκαγιά ξέσπασε στη 01.15 της Παρασκευής, σε διαμέρισμα στην οδό Ευρυτανίας στο Ηράκλειο Κρήτης. Η φωτιά, που εκτιμάται ότι ξεκίνησε από την καμινάδα, κατέστρεψε έπιπλα του σπιτιού, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές. Από την πυρκαγιά δεν κινδύνευσαν οι ένοικοι.

Πρώτο κόμμα με διαφορά 1,2% από τη ΝΔ εμφανίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με δημοσκόπηση της Metron Analysis για λογαριασμό της εφημερίδας Αυγή. Η Χρυσή Αυγή βρίσκεται στο 7,2% ενώ η Δημοκρατική Αριστερά εμφανίζεται να συγκεντρώνει 2,7%. Πυρκαγιά εκδηλώθηκε λίγο μετά τις 2.30 τα ξημερώματα της Παρασκευής στην εξοχική κατοικία του πρώην πρωθυπουργού Κ.Σημίτη, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Στη βεράντα του σπιτιού βρέθηκαν υπολείμματα εμπρηστικού μηχανισμού (μπαταρία, υγρό και χρονοδιακόπτης). Την υπόθεση έχει αναλάβει κλιμάκιο της Αντιτρομοκρατικής.

Στα άκρα έχει φθάσει η κόντρα ανάμεσα στο Διοικητικό Συμβούλιο του συλλόγου των διοικητικών υπαλλήλων του ΕΚΠΑ και της απεργιακής επιτροπής, που θεωρεί έκπτωτο το ΔΣ του συλλόγου για υπονόμευση του αγώνα. Το ΔΣ του συλλόγου, με ανακοίνωσή του, κήρυξε λήξη της απεργίας, ενώ η απεργιακή επιτροπή καλεί σε νέα γενική συνέλευση σήμερα, Παρασκευή προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για το μέλλον της κινητοποίησης.

Κόσμος

Ένας μεξικανός βουλευτής της Αντιπολίτευσης έκανε στριπτίζ στην αίθουσα του Κογκρέσου κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για το άνοιγμα του ενεργειακού τομέα στους ιδιώτες. Ο Αντόνιο Γκαρσία Κονέχο έμεινε με το σλιπάκι, λέγοντας χαρακτηριστικά: «αυτό μου έμεινε και δεν θα μου το πάρετε!». Υπήρξαν και άλλα επεισόδια, όπως οι μπουνιές μεταξύ δύο βουλευτίνων. Το νομοσχέδιο, πάντως, πέρασε. Έτοιμη για κάθε ενδεχόμενο εμφανίζεται η κυβέρνηση της Νοτίου Κορέας μετά την είδηση ότι το καθεστώς της Β.Κορέας εκτέλεσε τον θείο και πολιτικό μέντορα του ηγέτη της χώρας Κιμ Γιονγκ Ουν. Με ανησυχία παρακολουθεί τις εξελίξεις και η αμερικανική διπλωματία.

To πρώτο βήμα για την απομάκρυνση ενός ακόμα δραματικού shutdown στην αμερικανική κυβέρνηση έγινε με την υιοθέτηση από τη Βουλή των Αντιπροσώπων του προϋπολογισμού για τα έτη 2014 και 2015. Το νομοσχέδιο οδεύει τώρα στη Γερουσία. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για έναν συμβιβασμό των δύο κομμάτων, αφού τα μεγάλα «αγκάθια» έμειναν στην άκρη. Την εκτέλεση του Γιανγκ Σονγκ Ταέκ, θείου και μέντορα του βορειοκορεάτη ηγέτη Κιμ Γιονγκ Ουν, ανακοίνωσε η Πιονγγιάνγκ. Ο άλλοτε δεύτερος ισχυρότερος άνδρας του καθεστώτος εκτελέστηκε έπειτα από μία σύντομη στρατιωτική δίκη, κατά την οποία κρίθηκε ένοχος για προδοσία.

Νεαρή ακτιβίστρια η οποία φίλησε το κράνος ενός αστυνομικού κατά τη διάρκεια διαδήλωσης στο Πιεμόντε της Ιταλίας ενάντια στα σχέδια κατασκευής μιας σιδηροδρομικής γραμμής για υπερταχείες βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με την Δικαιοσύνη, αφού της απαγγέλθηκαν κατηγορίες περί περιύβρισης αστυνομικής αρχής και σεξουαλικής παρενόχλησης, δήλωσε στα ιταλικά μέσα εκπρόσωπος του συνδικάτου των αστυνομικών.

Οικονομία

Επί τάπητος τίθεται και πάλι η πιθανότητα πώλησης μέρους των αποθεμάτων χρυσού που διαθέτει η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου, καθώς η κυπριακή κυβέρνηση της ζητά 400 εκατ. ευρώ για κάλυψη αναγκών του προγράμματος για το 2014. Επιτόπιους φορο-ελέγχους στις κατοικίες των φορολογουμένων χωρίς εισαγγελική εντολή θα μπορεί να διενεργεί εφεξής η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές έχουν δηλωθεί ως έδρες ελευθέρων επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Το αργότερο τον Φεβρουάριο του 2014 θα κατατεθούν στη Βουλή οι οριστικές διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών προκειμένου αυτός να ισχύσει στο σύνολό του από την 1η Ιανουαρίου 2015.

Αθλητισμός

Έπεσε η αυλαία της φάσης των ομίλων του Europa League με τις Σουόνσι, Τσερνομόρετς, Μάριμπορ, Μακάμπι Τελ-Αβίβ, Ντινάμο Κιέβου και Σλόβαν Λίμπερετς να παίρνουν τα τελευταία έξι εναπομείναντα εισιτήρια για τους «32». Οι ομάδες θα μπουν στην κλήρωση της Δευτέρας στη Νιόν (14:00), χωρισμένες σε δύο γκρουπ δυναμικότητας. Στο πρώτο γκρουπ θα είναι οι 12 πρώτες ομάδες από το Europa League και οι 4 καλύτερες τρίτες που έρχονται από το Champions League με τον ΠΑΟΚ να αποφεύγει μόνο την Άλκμααρ που ήταν στον ίδιο όμιλο.

Τη δεύτερη θέση στο 12ο όμιλο του Europa League κατάκτησε ο ΠΑΟΚ, που αναδείχθηκε ισόπαλος 2-2 στην Τούμπα με την ολλανδική Άλκμααρ (πρώτη στο γκρουπ). Η ομάδα του Άντβοκαατ που ήρθε με πολλές απουσίες στην Ελλάδα, προηγήθηκε στο 31' με τον Λαμ, οι Θεσσαλονικείς ισοφάρισαν στο 37' με το πέναλτι του Λούκας. Ο Γκόρτερ στο 71' με νέο πέναλτι έκανε το 2-1 αλλά ο νεαρός Πόζογλου με κεφαλιά στο 94΄ισοφάρισε σε 2-2. Μετά την εξέλιξη αυτή ο «δικέφαλος» του Βορρά (που ήθελε νίκη ή ισοπαλία με 0-0 ή 1-1 για την πρωτιά) θα τοποθετηθεί στο γκρουπ των αδυνάτων της κλήρωσης για την φάση των «32», που θα διεξαχθεί την ερχόμενη Δευτέρα (16/12, 14:00) στη Νιόν. Αποδοκιμασίες και συνθήματα υπέρ του Πάμπλο Γκαρσία από τους οπαδούς του ΠΑΟΚ.

Κάλεσμα στον κόσμο του Παναθηναϊκού απηύθυνε η Πράσινη ΠΑΕ εν όψει του αγώνα του Σαββάτου με τον Ατρόμητο, καλώντας τους οπαδούς που θα βρεθούν στο γήπεδο, να συμβάλλουν παράλληλα στην συλλογή τροφίμων μακράς διάρκειας για τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.


ΓΕΓΟΝΟΤΑ (13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ)

1903: Ο Ιταλός μετανάστης Italo Marchioni παρουσιάζει το πρώτο παγωτό χωνάκι στις ΗΠΑ.

1943: Οι ναζί κατακτητές καταστρέφουν τα Καλάβρυτα ξεκληρίζοντας τον ανδρικό πληθυσμό της πόλης. Οι νεκροί έφθασαν τους 1.101.

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

1949: Tom Verlaine, Αμερικανός κιθαρίστας και τραγουδιστής του συγκροτήματος «Television».

ΘΑΝΑΤΟΙ

1944: Vasili Kadinsky, ρωσικής καταγωγής Γάλλος ζωγράφος, πρόδρομος της λεγόμενης «μοντέρνας» τέχνης και πρωτοπόρος της «αφαιρετικής» άποψης.

1995: Χρύσανθος Μποσταντζόγλου ή Μποστ, εικαστικός και καλλιτέχνης.




ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΖΗΜΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΤΑ 200 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ


Σε τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ, ετησίως, ανέρχονται οι οικονομικές απώλειες του ασφαλιστικού και προνοιακού συστήματος από την παράτυπη καταβολή συντάξεων και επιδομάτων. Αυτό προκύπτει από τα «ενδεικτικά στοιχεία» που κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Βασίλης Κεγκέρογλου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Μαρίνας Χρυσοβελώνη.

Ο κ. Κεγκέρογλου χαρακτήρισε τα στοιχεία «ενδεικτικά», αφού -όπως είπε- τα χρονικά περιθώρια απάντησης σε επίκαιρη ερώτηση είναι περιορισμένα κι έτσι δεν είναι σε θέση να δώσει αναλυτικά στοιχεία για τις εν λόγω απώλειες.

Ο κ. Κεγκέρογλου σημείωσε πως ο έλεγχος στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αποκάλυψε 3.569 μη δηλωθέντες θανάτους, το έτος 2011 και 904 το έτος 2012, με κόστος για το ταμείο 19,677 εκατ. ευρώ. Οι περιπτώσεις των μη απογραφέντων δικαιούχων κύριων και επικουρικών συντάξεων ανέρχονται σε 5.161, με κόστος 16,6 εκατ. ευρώ τα δύο συγκεκριμένα έτη, ενώ ο έλεγχος για το 2013 δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Στο ΝΑΤ βρέθηκαν 289 μη απογραφέντες συνταξιούχοι και 46 στο Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών (ΚΕΑΝ), αλλά οι απώλειες για το ταμείο δεν έχουν υπολογιστεί ακόμη. Είκοσι οκτώ αντίστοιχοι βρέθηκαν στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, ενώ οι μη δηλωθέντες αποβιώσαντες συνταξιούχοι μαζί με τους μη απογεγραμμένους ανέρχονται στον ΟΑΕΕ σε 1.731, με κόστος για τον Οργανισμό 14 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, 3.014 αναπόγραφες συντάξεις βρέθηκαν στον ΟΓΑ, χωρίς το κόστος να έχει υπολογιστεί.

Οι διπλοσυνταξιούχοι ανέρχονται, για το Δημόσιο, σε 1.100 με κόστος 8,712 εκατ. ευρώ, ενώ ο έλεγχος στο ΙΚΑ απεκάλυψε 1.050 περιπτώσεις με ετήσια επιβάρυνση για το ταμείο 5,67 εκατ. ευρώ. Οι διπλοσυνταξιούχοι, το έτος 2013, ανέρχονται συνολικά σε 3.070, με κόστος 13,262 εκατ. ευρώ. Στους δήμους, ο διοικητικός έλεγχος απεκάλυψε 36.294 διπλοεγγεγραμμένους δικαιούχους προνοιακών επιδομάτων, στους οποίους αντιστοιχούν 110 εκατ. ευρώ, ενώ η τελευταία διασταύρωση που πραγματοποιήθηκε πριν μερικές ημέρες, ανέδειξε ακόμα 880 περιπτώσεις όπου οι συγγενείς δεν δήλωσαν την αποβίωση, όπως ανέφερε ο υφυπουργός.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή της, η Μαρίνα Χρυσοβελώνη υπενθύμισε πως «από το 2010, οι μνημονιακές κυβερνήσεις προέβησαν σε επαναλαμβανόμενες ανακοινώσεις περί 'μαϊμού συνταξιούχων', χωρίς αυτό να έχει επιβεβαιωθεί από συγκεκριμένα στοιχεία. Η Ελλάδα δυσφημίστηκε διεθνώς, κάτι που συνεχίζεται και μέχρι σήμερα από τις δηλώσεις του Γ. Βρούτση περί ετήσιας σπατάλης 500 εκατ. ευρώ, καταβολής 46.000 παράνομων συντάξεων και συνολικών απωλειών 5 δισ. ευρώ μέσα σε μία δεκαετία» υποστήριξε η βουλευτής.

«Έχετε σταματήσει να δημοσιεύετε κοινωνικό προϋπολογισμό, καθ' όλη τη διάρκεια του μνημονίου» κατηγόρησε την κυβέρνηση η κ. Χρυσοβελώνη. «Η πραγματικότητα δεν είναι τα '500 εκατ. ευρώ, που χάνονται στις τσέπες επιτήδειων', αλλά τα δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν πάει σε άλλες τσέπες, στα χρόνια του Μνημονίου» παρατήρησε η βουλευτής των ΑΝΕΛ.

«Απ' την απάντησή σας καταλαβαίνω πως θεωρείτε πως δεν υπάρχει καμία παράνομη σύνταξη» παρατήρησε ο Β. Κεγκέρογλου, προκαλώντας τις έντονες διαμαρτυρίες της βουλευτού. «Σκοπός μου, εμένα, δεν είναι να αποδείξω ούτε τα 400 ούτε τα 500 εκατομμύρια. Έστω και 1 εκατομμύριο να υπάρχει, έστω και μία παράνομη σύνταξη να υπάρχει, δεν πρέπει να υπάρχει» συμπλήρωσε.

«Αναφέρθηκα σε κάποια ταμεία με πάνω από 200 εκατ. ετησίως. Το πρόβλημα είναι να συνεννοηθούμε πως παράγοντας της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος, εκτός των άλλων, είναι και η απονομή των συντάξεων και παροχών στους πραγματικούς δικαιούχους. Αν δεν παίρνουν οι πραγματικοί δικαιούχοι και παίρνει ένας πληθυσμός, για διαφόρους λόγους και τρόπους, τότε δεν είναι δυνατόν να επιβιώσει το Ασφαλιστικό (...) Δεν μπορεί να υπερασπίζεστε κανέναν που έπαιρνε παράνομα τη σύνταξη του πατέρα του, της μάνας του και του ξαδέλφου του» κατέληξε ο κ. Κεγκέρογλου.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

Γεμάτοι ιερές εικόνες είναι οι Ναοί μας. Όχι μόνο για να τις ασπαζόμαστε οι πιστοί. Κάθε εικόνα είναι κι ένα ολόκληρο βιβλίο, που μας διδάσκει. «Βιβλία των αγραμμάτων» ονομάζει τις εικόνες ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, γιατί αποτυπώνονται εκεί παραστατικά η διδασκαλία της Εκκλησίας μας ή και οι βίοι των αγίων μας. Αυτά, δηλαδή, που ένας μορφωμένος θα διάβαζε σε διάφορα βιβλία. Ας δούμε, όμως, τι μπορεί κανείς να «διαβάσει» στην εικόνα της Γέννησης του Κυρίου!

Η εικόνα

Το μαύρο τριγωνικό σπήλαιο συμβολίζει τη σκοτεινιά του προχριστιανικού κόσμου.Μέσα στη φάτνη βρίσκεται το «Παιδίον» τυλιγμένο σε λευκά σπάργανα. Πίσω απ’ τη φάτνη βρίσκονται δύο ζώα, ένα βόδι κι ένα γαϊδουράκι. Η παρουσία τους εκεί εξηγείται από την προφητεία του Ησαΐα: «Γνωρίζει το βόδι τον ιδιοκτήτη του και ο όνος τη φάτνη του Κυρίου του. Ο Ισραήλ όμως δε με γνωρίζει και ο λαός μου δε με καταλαβαίνει», (Ησ. 1,3). Οι άγγελοι βρίσκονται στο πάνω μέρος της εικόνας. Οι μισοί δοξολογούν το Θεό και οι άλλοι φέρνουν την καλή αγγελία στους ποιμένες. Ο αστέρας δείχνει τη φάτνη.

Στο κέντρο της εικόνας βρίσκεται η Παναγία. Είναι η πιο μεγάλη απ’ όλα τα άλλα πρόσωπα για να τονισθεί η συνεισφορά της στη σωτηρία του ανθρώπου. Στο κάτω μέρος της εικόνας εμφανίζεται ο Ιωσήφ, σκεπτικός για όλα όσα συμβαίνουν. Δίπλα του, μεταμφιεσμένος με τη μορφή γέροντα, ο Σατανάς προσπαθεί να σπείρει αμφιβολία στην ψυχή του δίκαιου γέροντα. Επιτείνει μάλιστα τις αμφιβολίες του Ιωσήφ για την παρθενία της Θεοτόκου μπήγοντας στη γη το ραβδί του και υπαινισσόμενος ότι όσο είναι δυνατόν το ξερό ραβδί να βλαστήσει, άλλο τόσο η Παναγία είναι δυνατόν να είναι Παρθένος. Όμως το ραβδί πετάει φύλλα! Τέλος, ο Ιωσήφ ζωγραφίζεται στην άκρη της εικόνας κι όχι μαζί με την Παναγία και το Χριστό γιατί δεν είναι πατέρας, αλλά μόνο προστάτης της οικογένειας.

Ερμηνεία της εικόνας

ΦΑΤΝΗ: Βρίσκεται στο κέντρο της εικόνας μέσα σε ένα μαύρο τριγωνικό σπήλαιο που φανερώνει τη σκοτεινιά του προχριστιανικού κόσμου, μέσα στον οποίο λάμπει το Θείο Βρέφος. Πίσω από τη Φάτνη βρίσκονται δύο ζώα ένα βόδι και ένα γαϊδουράκι.

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ! Φεγγοβολεί μέσα στα λευκά σπάργανά Του. Όλοι οι λαοί Τον περίμεναν. Όλοι οι άνθρωποι, εκτός απ’ τον Ηρώδη, χαίρονται για τον ερχομό Του.

ΠΑΝΑΓΙΑ: Στο κέντρο της εικόνας είναι και η Παναγία ξαπλωμένη. Η γυναίκα που έφερε στον κόσμο τον Σωτήρα Του. Κουρασμένη από τη Γέννα και γι’ αυτό, ξαπλωμένη. Με σεβασμό, όμως, κοιτάζει το Θείον Βρέφος, που γέννησε. Η παρουσία της εκεί, δηλ. στο κέντρο της εικόνας, δείχει πως στο σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου, βοηθά και το ανθρώπινο γένος.

ΑΓΓΕΛΟΙ: Στο πάνω μέρος της εικόνας οι μισοί δοξολογούν το Θεό: «Δόξα στον ύψιστο Θεό και ειρήνη στη Γη και ευαρέσκεια στους ανθρώπους», και οι άλλοι φέρνουν καλά νέα στους ποιμένες: «Γεννήθηκε για σας σήμερα σωτήρας»!

ΜΑΓΟΙ (δηλ. αστρολόγοι, βασιλιάδες και ιερείς): Στην άλλη μεριά της εικόνας είναι οι Μάγοι άλλοτε πεζοί και άλλοτε πάνω σε καμήλες κρατώντας τα δώρα τους έρχονται απ’ την Ανατολή για να προσκυνήσουν τον «νεογέννητο βασιλιά των Ιουδαίων». Μπροστά τους είναι το Αστέρι, το μήνυμα που στάλθηκε από τον Ουρανό για να τους οδηγήσει στον αναμενόμενο Λυτρωτή.

Ο ΓΑΪΔΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΔΙ! Τα ζώα του στάβλου, που με το χνώτο τους ζεσταίνουν τον Χριστό. Συμβολίζουν του Ιουδαίους και τους Eθνικούς, που δεν είχαν γνωρίσει ακόμη τον Λόγο του Θεού. Το σκοτάδι της σπηλιάς συμβολίζει αυτήν την άγνοια.

ΙΩΣΗΦ: Στο κάτω αριστερό μέρος βρίσκεται ο Ιωσήφ, ο προστάτης της Παναγίας και του μικρού Ιησού. Ο «γέρος» δίπλα του είναι ο διάβολος που τον βάζει σε σκέψεις γύρω από την αγνότητα της Μαριάμ.

ΛΟΥΤΡΟ: Στο κάτω δεξί μέρος της εικόνας ζωγραφίζεται το πρώτο λουτρό. Δεν μαρτυρείται στα ιερά Ευαγγέλια κι ούτε μπορεί να έγινε στην ερημιά του σπηλαίου. Δηλώνει, όμως, έτσι ο αγιογράφος την ανθρώπινη φύση του Κυρίου. Ο Χριστός ήταν και άνθρωπος και είχε τις απαιτήσεις της ανθρώπινης φύσης.



ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ


Σε μία ασυνήθιστη κίνηση η Ρωσική Ομοσπονδία προχώρησε στην μετάφραση του ρωσικού Συντάγματος στην ελληνική γλώσσα και αυτό έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά κινήσεων που δείχνουν ότι η Ρωσία επενδύει στην Ελλάδα πέρα από την απλή διακρατική σχέση μεταξύ των δύο χωρών στην ανάπτυξη στενών σχέσεων με τους Έλληνες πολίτες. Με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την υιοθέτηση του ρωσικού Συντάγματος, το βασικό νομοθετικό κείμενο της Ρωσίας μεταφράστηκε στην ελληνική γλώσσα, ανέφεραν οι διοργανωτές του 1ου Ελληνορωσικού Νομικού Συνεδρίου που διεξήχθη στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, το ελληνικό κοινό είχε την ευκαιρία να γνωρίσει το Σύνταγμα της Ρωσίας, την κρατική δομή και το σύστημα των ανώτατων Αρχών κρατικής εξουσίας, όπως και το δικαστικό της σύστημα.

Η έκδοση του ρωσικού Συντάγματος στην ελληνική αναμένεται τον Ιανουάριο του 2014. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της ρωσικής πρεσβείας, του ελληνικού υπουργείου Δικαιοσύνης κλπ. Όπως δήλωσε η πρόεδρος του «Συντονιστικού Συμβουλίου των ρώσων συμπατριωτών στην Ελλάδα», Άννα Κοντράτοβα, "Η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες στον κόσμο όπου ο Ρώσος αισθάνεται τη μέγιστη άνεση και δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ανοικτών διακρίσεων, διώξεων ή παρενοχλήσεων". 

Ο Φιόντορ Ιγνατιάδης, εκδότης της εφημερίδας «ΜΚ - Athens Courier» και του περιοδικού «Nasha Gretsya» (Η δική μας Ελλάδα), καθώς και πρόεδρος του εκδοτικού οίκου «Contact», ανέφερε ότι υπάρχουν πολλοί Έλληνες που επιθυμούν να συνάψουν οικονομικές, επιχειρηματικές, ή απλώς πολιτιστικές σχέσεις με τη Ρωσία. Η Μόσχα  προχωρά σε κινήσεις πολύ πέρα από την συνήθη πολιτική προσέγγιση και χρησιμοποιεί την ιστορική και θρησκευτική παράδοση για να μιλήσει στο θυμικό του ελληνικού λαού.

Η επικείμενη επίσκεψη Β.Πούτιν την άνοιξη, στην Σπάρτη όπου ο Ρώσος πρόεδρος Βλάντιμιρ Πούτιν θα προσκυνήσει του τάφους των τελευταίων Βυζαντινών αυτοκρατόρων των Παλαιολόγων στον Μυστρά (μην ξεχνάμε ότι ο Μυστράς ήταν και η έδρα της χιλιόχρονης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας), αλλά και η επιθυμία του να προχωρήσει στην δημιουργία ενός Ορθόδοξου Βατικανό στο Άγιο Όρος, είναι κινήσες που δείχνουν την απόφαση της Μόσχας να προχωρήσει σε ιστορική μόχλευση όλων εκείνων που συνδέουν την Ρωσία με την Ελλάδα, πολύ περισσότερο απ'ότι με την Δύση και την ΕΕ.

ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΑΜΕ


Η πλειονότητα των μελών των σύγχρονων καταναλωτικών κοινωνιών, από τη στιγμή που εκχώρησε σε τρίτους το δικαίωμά της να μετέχει της αρχής, επόμενο ήταν να μεταβληθεί σε μάζα. Σ’ ένα, δηλαδή, ανομοιογενές ως προς τη σύνθεσή του ανθρωποσύνολο, το οποίο διακατέχεται από ακατανίκητη ορμή προς οτιδήποτε ερεθίζει τα πλέον πρωτόγονα εκ των ενστίκτων του και ικανοποιεί τις ταπεινότερες των επιθυμιών του.

Έλκεται από την ευτέλεια, καθηλώνεται από τη χυδαιότητα, τέρπεται από τις ύβρεις, παθιάζεται με τις εξελισσόμενες επί της οθόνης λεπτομέρειες της ερωτικής συμπεριφοράς άσημων και διάσημων, καταναλώνει ό,τι γαργαλιστικό βίαιο και ποταπό συμβαίνει στην κρεβατοκάμαρα του καλλιτέχνη, στο γραφείο του πολιτικού, στην οικογένεια του γείτονα, στον κόσμο με διάθεση, που λίγο απέχει από το να χαρακτηριστεί παθολογική. Κι όλα αυτά δια της κλειδαρότρυπας, την οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση υποκαθιστά η Τηλεόραση.

Η περιθωριοποιημένη, και κατ’ ουσίαν αμαθής αυτή μάζα, έχει την ψευδαίσθηση ότι δια της προβαλλόμενης ενώπιόν της αθλιότητας ψυχαγωγείται και ταυτοχρόνως ξορκίζει το κακό, που την απειλεί σε κάθε της βήμα. Απαίδευτη καθώς είναι, αδυνατεί να αποκρυπτογραφήσει τα φαινομενικώς ουδέτερα μηνύματα των προαναφερθέντων εκπομπών και παγιδεύεται στην επιτηδευμένη απλότητά τους με αποτέλεσμα να καθίσταται θύμα των κυρίαρχων, οι οποίοι μέσω αυτών των μηνυμάτων τη χειραγωγούν.

Οι διανοούμενοι, που είναι σε θέση να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα και να της αποκαλύψουν την αλήθεια, είναι, σκοπίμως, κομμένοι από τα μέσα αυτά. Όμως, ακόμα και όταν προσφερθεί στη μάζα αποκωδικοποιημένο το μήνυμα και ολόκληρη η αλήθεια, που την αφορά, κατά κανόνα αρνείται να τα αποδεχτεί.

Πρώτον, διότι η μάζα σπανίως εμπιστεύεται εκείνους που προσπαθούν να της ανοίξουν τα μάτια. Αντιθέτως, μιμείται καλλιτέχνες και ακολουθεί άνδρες ή γυναίκες που κατάγονται από «αρχοντική» γενιά και γενικώς πρόσωπα, που κατ’ αυτήν φέρουν τη «σφραγίδα της δωρεάς». Και δεύτερον, διότι η μάζα είναι από τη φύση της άτολμη και συντηρητική. Ακόμα και όταν οι συνθήκες τη μεταβάλλουν σε επαναστατική δύναμη, το χαρακτηριστικότερο γνώρισμα της μάζας είναι η συντήρηση εκ της οποίας πηγάζουν η διστακτικότητα, ο φόβος για το άγνωστο, η εχθρότητα προς τις καινοτομίες και η δυσπιστία προς την Επιστήμη.

Η μάζα δεν πείθεται ούτε με λογικά επιχειρήματα ούτε με επιστημονικές αποδείξεις. Όλοι οι επιστήμονες της γης να πέσουν απάνω της δε θα καταφέρουν ν’ αλλάξουν την εδραιωμένη πεποίθησή της για φιλοσοφικά συστήματα, πρόσωπα, γεγονότα και τηλεοπτικές εκπομπές. Η αλήθεια είναι θανατηφόρα για τη μάζα και η αγελαία συνείδησή της είναι ανίκανη να την αντέξει. Δώσε στη μάζα παραμύθια και σε ακολουθεί έως θανάτου. Μάζα και αλήθεια είναι δύο εκ διαμέτρου αντίθετες έννοιες, οι οποίες ουδέποτε ταυτίστηκαν. 

Η αλήθεια προϋποθέτει πνευματική ωριμότητα. Σε υποχρεώνει να σκεφτείς, να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα και να αναζητήσεις τις δικές σου ευθύνες γι’ αυτήν• και ποιος έχει σήμερα διάθεση να βάλει το μυαλό του να δουλέψει, ν’ ασχοληθεί με πράγματα, που διαταράσσουν την σταβλισμένη μακαριότητά του; «Είναι τόσο βολικό να είναι κανείς ανώριμος, λέει ο Καντ. Έχω ένα βιβλίο, που έχει νου για μένα, έναν πνευματικό που έχει συνείδηση για μένα, ένα γιατρό που κρίνει τη δίαιτα για μένα κ.ο.κ. Δεν χρειάζεται λοιπόν να κουραστώ εγώ ο ίδιος. Δεν είναι ανάγκη να σκέπτομαι, όταν μπορώ απλώς να πληρώνω• άλλοι θα αναλάβουν αυτή τη στενόχωρη δουλειά για μένα»

Μόνον η παιδεία, και δη η κλασική, μπορεί να ανασυνθέσει την αλλοτριωμένη συνείδηση του μαζανθρώπου να τον απεγκλωβίσει από τις προλήψεις και να μεταβάλει επί το λογικόν τον αγελαίο χαρακτήρα του. Όσο πιο πολύ το «πράττειν» ενός ανθρώπου διέπεται από λογικούς κανόνες τόσο και πιο ελεύθερος αισθάνεται αυτός, έλεγε ο Weber.

Αν και η παιδεία είναι προσωπική υπόθεση του καθενός και ελάχιστη σχέση έχει με σχολεία, πτυχία και εκπαιδευτικά συστήματα, εντούτοις ο απαίδευτος δεσμώτης του τηλεοπτικού σπηλαίου χρειάζεται ένα καλώς εξοπλισμένο σύστημα• το οποίο, με τρόπο μεθοδικό και προκαθορισμένο -αλλά όχι βίαιο και υποχρεωτικό- θα του δείξει την έξοδο προς το φως της πραγματικότητας και θα τον φέρει σε επαφή με το απαύγασμα της ανθρώπινης σκέψης.

Όμως, ποιο εκπαιδευτικό σύστημα θα αναλάβει τούτο το σπουδαίο έργο; Βεβαίως, όχι το θεσμοθετημένο από τους κυρίαρχους και ελεγχόμενο ασφυκτικώς από το ιερατείο, διότι το μόνο που κάνει είναι να αναπαραγάγει τις υφιστάμενες δομές στο εποικοδόμημα της κοινωνίας δηλαδή: να συντηρεί τις ανισότητες, να προπαγανδίζει την υποταγή, να εκτρέφει το σκοταδισμό και να επιβραβεύει την ημιμάθεια.

Με λίγα λόγια, η πνευματική και κοινωνική απελευθέρωση της μάζας είναι αδύνατη στα πλαίσια της υπάρχουσας κοινωνικο-οικονομικής πραγματικότητας. Οσοδήποτε «προοδευτικό», «ανοικτό», ή «δημοκρατικό» και αν παρουσιάζεται το εκπαιδευτικό της σύστημα• διότι η αγωγή, ως λειτουργία καθαρώς κοινωνική, έχει για σημείο αναφοράς της την ιδεολογική και οικονομική βάση της δεδομένης κοινωνίας.

Η κοινωνία είναι αυτή που καθορίζει το περιεχόμενο και τους σκοπούς της αγωγής, με γνώμονα τις ανάγκες, τις απαιτήσεις και τους σχεδιασμούς των κυρίαρχων ομάδων. Των ομάδων, που κατέχουν τα μέσα παραγωγής, διαμορφώνουν και ιεραρχούν τις αξίες, καθορίζουν τα πρότυπα και συστηματοποιούν την ιδεολογική της βάση.

Αν δια του υφιστάμενου εκπαιδευτικού συστήματος υπήρχε περίπτωση η μάζα να αποκτήσει παιδεία και να σφυρηλατήσει ταξική συνείδηση, τότε τα ψωμιά εκείνων που την εκμεταλλεύονται θα ήσαν λίγα, γι’ αυτό και συντηρούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα αυστηρώς ταξικό και ελεγχόμενο από το κράτος. Το οποίο, καθώς έλεγε ο Καστοριάδης, «για τους εκπαιδευτικούς έχει γίνει αγγαρεία προς το ζην, ενώ για τους μαθητές έχει καταντήσει μια βαρετή υποχρέωση».

Οι αφελείς, που εντυπωσιάζονται από τις κατά καιρούς εκπαιδευτικές «μεταρρυθμίσεις», για ένα πράγμα θα πρέπει να είναι σίγουροι: οι κυρίαρχοι δεν πρόκειται να θέσουν σε κίνδυνο την εξουσία τους υιοθετώντας ένα εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από το οποίο θα ξεπηδούσαν οι ανατροπείς του.

Θα μου πείτε: με αφετηρία τα όσα ανέφερες καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, προϋπόθεση του να γίνει η μάζα πολίτης είναι η αλλαγή στη βάση της κοινωνίας• διότι κάθε κοινωνία δημιουργεί ή υιοθετεί το εκπαιδευτικό σύστημα, που εξυπηρετεί τους εμφανείς και αφανείς κάθε φορά σκοπούς της.

Σύμφωνοι μόνον αφελείς και ανιστόρητοι υποστηρίζουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να αλλάξει μια κοινωνία, γι’ αυτό, αντί της μεμψιμοιρίας, ας φροντίσουμε να αλλάξει ο προσανατολισμός της.