27 Αυγούστου, 2013

ΣΕ ΗΧΟ ΒΑΡΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΙΣΑΝΙΟΥ κ. ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΑΜΒΡΟΣΙΟ

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΗΘΗ ΕΠΙΘΕΣΗ

Μιά ήθης, ναίτια καί προσδόκητη πίθεση εδε τό φς τς δημοσιότητος τόν περασμένο μήνα. πιστρέφοτας πό τήν πανήγυρη τς γίας Μαρίνας στήν στορική κωμόπολη το Τσοτυλίου καί νοίγοντας τό διαδίκτυο εδα ξαφνικά τήν φωτογραφία μου δίπλα στόν Σεβ. Καλαβρύτων μέ τίτλο τήν δήλωσή του «τό φος το Μητροπολίτη Σιατίστης δέν ταιριάζει σέ ρθόδοξο εράρχη».

ναφερόμενος δέ στό πρόσωπό μου λέγει: «τώρα τελευταα χει πυκνώσει τίς μφανίσεις του στά ΜΜΕ π’ που εκαίρως καίρως προβάλλει τίς ριστερόστροφες πόψεις του». Γνωρίζω καλά τι πίθεση ατή εναι σχεδιασμένη πό καιρό. Φίλος του εράρχης καί μάλιστα σέ ερή ρα μο επε: «πό τόν Καλαβρύτων θά τήν βρες» Τώρα καταλαβαίνω τήν σημασία τν λόγων κείνων πού ταυτόχρονα φανερώνουν τόν σχεδιασμό τς πόθεσης.

Δέν φανταζόμουνα ελικρινά τι θά όρταζε τήν πέτειο τς ες πρεσβύτερον χειροτονίας του κάνοντας σπονδή στήν Χρυσή Αγή μέ τήν πίθεσή του στό πρόσωπό μου, γιατί πί τς οσίας περί ατο πρόκειται. ν δέν μέ πατ μνήμη μου στά ΜΜΕ εχα καί τότε καί χω κάτι μνες νά μφανιστ καί ατό εναι πιλογή μου, γιατί προσκλήσεις δέχθηκα. Νομίζω τι εναι πρίν πό τό Πάσχα, άν καί ατό δέν χει τελικά τόση σημασία.

Λίαν λοιπόν βραδυφλεγής κρηξή του, κτός τόπου καί χρόνου, λλά καί λίγον προβοκατόρικη, γιατί μλλον μέ τήν πίθεσή του θέλησε νά μέ σπρώξει νά ξαναβγ. Παρόλο πού δέχθηκα πολλές πιέσεις καί μάλιστα μέ φορμή τήν πίθεσή του ατή παρέμεινα σιωπηλός γιατί εχα πολύ σοβαρότερα πράγματα νά κάνω. μουν σέ Κατασκήνωση καί θεώρησα τι τό ργο ατό καθώς καί ρχόμενος Αγουστος μέ τίς ερές παρακλήσεις ταν πολύ πιό σημαντικά.

Σκέφθηκα πάρα πολύ ν θά πρεπε νά παντήσω. Καί άν πίθεση ατή φοροσε μένα προσωπικά δέν θά παντοσα οτε τώρα. μαθα πολύ νωρίς νά μήν φοβμαι τήν μφισβήτηση. ντίθετα τήν θεωρ τεκμήριο τς λευθερίας « Χριστός μέ λευθέρωσε». Πολλοί πιχειρον νά λέγξουν τήν κκλησιαστική μας ζωή, λλοτε μέ τόν φόβο, λλοτε μέ τήν πειλή το διασυρμο καί τά τοιατα. Εναι λοι κενοι τούς ποίους φορ τό γραφικό λόγιο: «λλ’ ρχεται ρα ν , πς ποκτείνας μς δόξη λατρείαν προσφέρειν τ Θε».

Εχα μως καί τήν μεγάλη εκαιρία στό βιβλίο τς Γ Λυκείου τς χρονις πού τελείωσα τό Λύκειο νά περιέχεται τό ποίημα το Κίπλιν τό γνωστό «ν». Μο ντυπώθηκαν τρες στροφές:

«ν μπορες νά κρατιέσαι νηφάλιος σάν λοι τριγύρω τά χουν χαμένα καί φταίχτη σέ κράζουν γιά τοτο.

ν μπορες μιάν λήθεια πού λές νά τήν βλέπεις νά γίνεται γιά νόητους παγίδα.

ν μπορες νά συναντήσεις στό διάβα σου τόν παινο καί τήν καταφρόνια καί νά φερθες σ’’ατούς τούς δυό κατεργάρους λοδια… τότε πιά γινες νδρας παιδί μου (λέει Κίπλιν)  τότε γινες λεύθερος δελφέ μου, λέγω γώ σήμερα.

λα ατά λοιπόν χουν μπεδωθε καλά μέσα μου καί τσι μαθα πό πολύ νωρίς νά χορεύω στό δικό μου ρυθμό, στό ρυθμό τς πίστης μου, στό ρυθμό τς εθύνης μου ς ρθοδόξου εράρχου καί χι στό ρυθμό τν θνικοθρησκευτικν παραγγελμάτων κανενός.  Ατή τήν φορά μως Σεβασμιώτατος χει καί  ριστεροδέξιο ψάλτη τόν κ. Σωτηρόπουλο καί θέλω καί σέ ατό τό σημεο νά πισημάνω κάτι.

Φαίνεται τι τελευταος τακτοποίησε λα τά το οκου του, τήν κκρεμότητά του πέναντι στήν κκλησία, ποία τόν χει φορίσει, τό κατάντημα τς ργανώσεως στήν ποία νκε, που πλέον ο πρώην «ν Χριστ δελφοί» λύνουν τίς διαφορές τους στά δικαστήρια καί χι διά το Εαγγελίου. Δέν κατάλαβε, καίτοι Θεολόγος, τι λα ατά τά καμώματα εναι ργα χειρν νθρώπων καί γι’ατό διελύθησαν καί βρκε στάδιο δόξης λαμπρόν νά κατατροπώσει τόν χθρό τς κκλησίας καί τς Πατρίδος, χι βέβαια τόν παγανισμό τς Χ.Α., ατόν τόν περασπίζεται μέ πάθος καί πολλή ποκρισία, λλά τόν Μητροπολίτη Σιατίστης. Τί νά κάνουμε, καθένας δίνει ,τι χει.

Σεβ. Καλαβρύτων τόν τελευταο καιρό, καί διαιτέρως πό τό Συνέδριο «κκλησία καί ριστερά» μέ κατηγορε γιά ριστερόστροφες πόψεις καί κόμη καθαρώτερα γιά ριστερό καί μάλιστα μέ κόκκινη δική του πογράμμιση. Στήν ρχή μέ ξέπληξε, σήμερα πλέον δέν μέ κπλήσσει καί διαίτερα μετά τόν τρόπο πού μεταχειρίσθηκε τόν Σεβ. Μητροπολίτη Μαρωνείας κ. Παντελεήμονα. Τόν νέον ατόν εράρχη τόν διέσυρε πανορθοδόξως μέσω τς στοσελίδας του καί τόν κατήγγειλε στή ερά Σύνοδο, τι στήν θιμοτυπική πίσκεψη του στόν Μουφτ τς Κομοτηνς το πρόσφερε ς δρο να Κοράνιο. Οδέν ψευδέστερον τούτου.

Μητροπολίτης Μαρωνείας πρόσφερε μόνον τό ναμνηστικό τς νθρονίσεως του. μεινε φωνος νέος Μητροπολίτης πό τήν ήθη ατή πίθεση. πνευματικός του πατέρας Μητροπολίτης Ξάνθης νημέρωσε τόν Σεβ. Καλαβρύτων διά τό ναληθές τς καταγγελίας, λλά οτος σιώπησε.  Δέν διόρθωσε τό σφάλμα του, δέν διεκήρυξε τό λάθος του, δέν μολόγησε πό τήν στοσελίδα του τήν πλάνη του, δέν πεκατέστησε τόν διασυρθέντα νέο Μητροπολίτη.

Καί προφανς «ν καθαρ τ μαρτυρί τς συνειδήσεως του» συνέχισε τήν ρχιερατική του διακονία. Τί νά περιμένω λοιπόν γώ διά τόν αυτό μου πού τόλμησα καί θιξα τά σια καί τά ερά, δηλαδή τά νόσια καί τά νίερα τς Χρυσς Αγς, ατς τς «γλυκεις λπίδας» το Μητροπολίτου Καλαβρύτων.

ς ξεκαθαρίσουμε λοιπόν μερικά πράγματα:

Δέν πρξα ποτέ ριστερός, πως δέν πρξα καί ποτέ δεξιός. νοιωσα πό πολύ νωρίς τι κκλησία το Χριστο καί ερωσύνη μου μέ κάλυπταν ΑΠΟΛΥΤΩΣ. Εγνωμον τόν Θεό καί τόν Μακαριστό Μητροπολίτη Χαλκίδος κυρό ΝΙΚΟΛΑΟ πού  μο δωσε τήν ελογία νά διακονήσω τήν κκλησία πί 25 χρόνια στό Μαντούδι τς Εβοιας, τήν μεγάλη ργατούπολη τότε. πέκτησα μιά πολύτιμη μπειρία. πό τότε, πρίν πό 40 χρόνια περίπου διεκήρυξα τι τό Κεφάλαιο καί Μαρξισμός ταν ψεις νός καί το ατο νομίσματος, τς ξουσίας καί τς κμετάλλευσης τν πολλν πό τούς λίγους.

ριστερά πρόσφερε τό δεολογικό θεμέλιο, τήν ρνηση τς θεοείδιας το νθρώπινου προσώπου, μετατρέποντας τόν νθρωπο σέ ραο ζο τό ποο χρειαζόταν περισσότερο σανό, καί τό Κεφάλαιο φάρμοζε τήν θεωρία τς ριστερς στήν πράξη ντιμετωπίζοντας καί κμεταλλευόμενο τόν νθρωπο σάν ζο. Σάν χειριστή, σάν μπαζαδόρο, σάν ργάτη, λλά χι σάν νθρωπο.

Τά λεγα λα ατά πρίν 40 περίπου χρόνια, πρτον γιατί τά βλεπα καί δεύτερον στάμενος πί το δάφους τς κκλησίας. λόγος τς κκλησίας εναι πέρα πό κάθε νθρώπινη δεολογία, ντιμετωπίζει μέ πληρότητα λα τά νθρώπινα θέματα. Καλύπτει τήν νθρώπινη ξιοπρέπεια. Δέν χρειάζεται δεκανίκια. λόγος τς κκλησίας πειδή εναι θεολογικός, εναι βαθύτατα πολιτικός καί γι’ατόκαλύπτει καί ρμηνεύει τή ζωή.

Μέ βάση ατό τό λόγο σκησα τότε σκληρή κριτική καί πρός τίς δύο πλευρές. Κάποιοι βέβαια τότε μεριμνοσαν καί τύρβαζαν γιά λλα. γραψα μάλιστα τότε πέντε ρθρα μέ θέμα «κκλησία καί Πολιτική» τά ποα θά παναδημοσιεύσω γιά νά διαπιστώσουν μερικοί πό πόσο παλιά εχα πε ατά πού μέ ρωτον σάν σύγχρονοι εροεξεταστές γιατί δέν τά λέω.

πό τότε μέχρι σήμερα δέν χω λλάξει. Τό τι σήμερα εμαι πίσκοπος τς κκλησίας εναι μιά πραγματικότητα πού μέ κάνει νά νιώθω πόλυτη πληρότητα καί δέν χρειάζομαι δεκανίκια δεξιά ριστερά. Θέλω κόμη νά π στόν σεβ. Καλαβρύτων καί στίς συνακολουθοσες ατ φυλλάδες τι στήν εραρχία δέν πάρχουν ριστερούληδες. ριστερούληδες εράρχες πάρχουν στήν κακότητα τς καρδίας τους.

‘Υπάρχουν μως δεξιούληδες πού δέν τούς φθάνει λόγος τς κκλησίας καί φρονον τι χρειάζεται θνικοθρησκευτκή ποστήριξη. Τό νά διαλέγομαι καί μέ ριστερούς εναι ποιμαντική μου ποχρέωση, τό νά μή διαλέγομαι μέ κάποιους γιατί εναι ριστεροί, ατό σημαίνει τι δέν εμαι εράρχης, λλά κομματάρχης καί ντί νά θέτω τόν αυτό μου στήν διακονία τς σωτηρίας τν δελφν μου τόν κάνω κομματάρχη μις δεολογίας. ν λοιπόν πιστεύετε τι μόνο ο ριστεροί εναι ο κακοί, τότε θά σς θυμίσω τι Χριστός μο επε, τι δέν λθε νά καλέσει τούς δικαίους, λλά τούς μαρτωλούς σέ μετάνοια.

Εχαριστ δέ «τ Θε μου» διότι μέ τήν ταπεινή μου διακονία ες τό Μαντούδι, λλά καί λλαχο πολλοί, τούς ποίους μες μέ τά καμώματα μας τούς εχαμε διώξει πό τήν κκλησία, ξαναβρκαν τό δρόμο τους. ποιος ρμηνεύει δεξιόστροφα τόν εαγγελικό λόγο εναι λογικό ποιον βρίσκεται στόν καθαρό εαγγελικό δρόμο νά τόν θεωρε ριστερό.

λα μου τά πιχειρήματα καί ο ποιες τοποθετήσεις μου στηρίζονται στό Εαγγέλιο καί μόνο. Τό λέει μως Γραφή καί τό νιώθω μέσα μου λη ατήν τελευταία περίοδο. «λλ’ρχεται ρα να πς ποκτείνας μς δόξ λατρείαν προσφέρειν τ Θε».«Τό φος το Μητροπολίτου Σιατίστης δέν ταιριάζει σέ ρθόδοξο εράρχη» σχολιάζει Σεβ. Καλαβρύτων.

Δέν προσπάθησα ποτέ νά χω κάποιο «φος», προσπάθησα πάντα νά εμαι πλός, εθύς καί κατανοητός. Θά φήσω ναν νθρωπο πού πό παιδί γωνίζεται νά ζήσει στήν κκλησία νά μιλήσει. Στό μήνυμα του μο γραφε: «Σς εχαριστομε, Σεβασμιώτατε, γιά τόν πόλυτα καθαρό σας λόγο». Τέτοια μηνύματα πρα πολλά μέ νάλογο περιεχόμενο καί μέ πιμονή «στόν καθαρό λόγο».

Δέν ταιριάζει λοιπόν σέ ρθόδοξο εράρχη καθαρός λόγος; Ποιός ταιριάζει; ατός πού λέει καί στό σκύλο καλησπέρα καί στήν γάτα bonsoir; Ταιριάζει λόγος το κ. Σωτηρόπουλου πού δέν εναι εχαριστημένος μέ κανένα κόμμα, λλά μνε τήν Χ.Α.; Δέν καταλάβατε τι ο δικοί μας άνθρωποι μς γύρισαν τήν πλάτη ξ ατίας τς διγλωσσίας μας; Ποιό εναι ραγε τό κριτήριο το Μητροπολίτου Καλαβρύτων γιά τήν ποιότητα το ρθοδόξου φους γιά να εράρχη;  

ς λθω μως γιά λίγο καί στό κείνεμο το κ. Σωτηρόπουλου. νας τίτλος πού θά ταίριαζε σέ ατό τό κείνεμο θά ταν: «πόπειρα θεολογικς κάλυψης το Παγανισμο τς Χρυσς Αγς» γιατί ατό στήν οσία κάνει πιχειρώντας μέ να δικανισμό καί να σχολαστικισμό νά δικαιώσει τήν Χ.Α καί νά κυρώσι τόν δικό μου λόγο.

«Γράφει λίαν ποκριτικά καί φαρισαϊκά κ. Σωτηρόπουλος:

«Δέν θά ναλάβωμε τήν περάσπιση τς Χ.Α». Μς πείσατε σίγουρα!!! καί παρακάτω: «Κανένα πολιτικό κόμμα δέν μς νθουσιάζει, διότι κανένα δέν εναι χριστιανικό.

 ν θέλει τό Κόμμα τς Χρυσς Αγς νά βοηθήσει στήν νέλκυση τς λλάδος πό τόν πυθμένα το κεανοφείλει νά διορθώσει μερικές ντιλήψεις  καί ρισμένα σφάλματα.

Τότε πως επεν Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. μβρόσιος, εράρχης δυναμικός, Χρυσή Αγή θά εναι μιά λπίδα γιά τό θνος μας» Βλέπετε παγανισμός, ρατσισμός καί Ναζισμός εναι πλές ντιλήψεις, κατά τόν κ. Σωτηρόπουλο καί χι νεπίτρεπτες κδοχές!!!

Κατά τά λλα δέν θά ναλάβει τήν περάσπιση τς Χ.Α.! Θά τρελαθομε στό τέλος. Τόση ποκρισία, τόσος ποταπός φαρισαϊσμός, τέτοιος κουτοπόνηρος λόγος εναι χριστιανικός στοιχειωδς ντικειμενικός; να «οαί μν» θά ταν τό πιό κατάλληλο σχόλιο γιά τήν περίπτωση!!!

στε περιμένει νας πίσκοπος τς κκλησίας καί νας «βαθύς γνώστης τς θεολογικς γνώσεως» τήν σωτηρία τς ρθοδόξου λλάδος πό τόν Παγανισμό ( γιά νά φήσω λίγο ξω τό Ναζισμό); Βελτιώσεις πρέπει νά κάνουν ο τς Χ.Α  νά νατρέψουν τελείως τό σαθρό οκοδόμημά τους; 

πιδέχεται βελτιώσεις Παγανισμός; Μπορε Παγανισμός νά εναι « γλυκειά λπίδα» τς ρθοδόξου λλάδος; χετε διαβάσει τά κείμενα τς Χ.Α; Ποτέ δέν ρνήθηκαν τήν ταυτότητα τους. χετε διαβάσει σα σχάτως καί πρός τιμήν καί παινον του χει ποκαλύψει Σεβ. Πειραις γιά τήν ταυτότητα τς Χ.Α.. Σέ δικό τους κείμενο παραδέχθηκαν τι νέβηκαν στό βουνό γιά νά λατρεύσουν τόν Θεό-λιο καί περασπίσθηκαν τήν πράξη τους. Θά στείλετε καί τά δικά σας παιδιά νά κάνουν τό διο; 

Γιά ποιά βελτίωση λοιπόν μιλτε;

Πρίν κόμη Χ.Α μετεξελιχθε σέ κόμμα σέ μία πό τίς Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις εχε ναφερθε καί ξηγηθε Παγανιστική ταυτότητα τς Χ.Α. δική μου ντίδραση ταν σαφής γιά σους ξέρουν καί διαβάζουν. «Δέν μπορε μιά παγανιστική ργάνωση σήμερα κόμμα νά θεωρηθε ς προστάτης το Χριστο καί τς κκλησίας.

Σέ μιά τέτοια προοπτική θά λειτουργήσει ς δούρειος ππος γιά τήν κκλησία» Εναι λοιπόν λάθος μιά τέτοια τοποθέτηση; Εναι ριστερόστροφη μιά τέτοια τοποθέτηση; Συμφωνετε σες σ’ατό πού ζητ Χ.Α γιά νά δώση τόπο στήν κκλησία, δηλαδή τό νά γίνει κκλησία τς λλάδος μιά «’Εθνική κκλησία»;

Στό νομα λοιπόν τς σωτηρίας τς Πατρίδος δίδετε φεσιν μαρτιν καί στηρίζετε τό παγανιστικό μόρφωμα τς Χ.Α; Σέ τέτοια δυστυχς συμπεράσματα δηγε δεξιόστροφη ρμηνεία το Εαγγελίου.

Μέ ρωτ κ. Σωτηρόπουλος: «γιατί τό μένος γιά τήν Χρυσή Αγή καί χι τά λλα κόμματα καί μάλιστα τήν κρα ριστερά;» καί φανερώνει τά κρύφια τς καρδίας του. 

Εναι φελής κουτοπόνηρος θέτοντας τέτοια ρωτήματα;
α. Γιατί Χ.Α. εναι παγανιστική, μφανίστηκε τώρα, χει, σύμφωνα μέ τά δικά της κείμενα, σάν στόχο της «τήν ποκατάσταση τς ρχαίας θεοσέβειας» καί γι’ατό τώρα θά τήν ντιμετωπίσουμε.
β. Γιατί Χ.Α ν εναι παγανιστική καί νειρο της χει τήν παναφορά τς «ρχαίας θεοσέβειας» πιχειρε νά λειτουργήσει ς «δούρειος ππος» ντός τς κκλησίας.
γ. Γιατί, γιά τήν παλαιότερη καί τή νεώτερη ριστερά χω καί παλαιότερα καί πρόσφατα μιλήσει μέ λόγο μως Θεολογικό καί κκλησιαστικό πού εναι πιό καταλυτικός καί χι μέ λόγο μφυλιοπολεμικό σάν καί τόν δικό σας.
δ. Γιατί πάρα πολλοί άνθρωποι πού σήμερα νήκουν στήν ριστερά, πολλούς πό τούς ποίους χετε σες στείλει κε μέ τά καμώματα σας, δέν χουν καμμία σχέση μέ ατούς πού καναν τά γκλήματα καί εναι νήθικο νά τούς χρεώνετε μέ πράξεις πού δέν εθύνονται καί πού τίς ποδοκιμάζουν. Γιατί τά γκλήματα τά κάνουν ο νθρωποι καί τέτοια γκλήματα τότε δέν καναν μόνον ο ριστεροί.
ε. Γιατί γιά τήν μοφυλοφιλία μίλησα καθαρά καί εθέως σέ τηλεοπτικό ρώτημα καί κανείς δέν εχε νά μο ντιλέξει καί σέ πολλά νεανικά κροατήρια, λλά δέν εχα ντιληφθε τι πιδιώκετε νά γίνετε «νονός» τς κκλησιαστικς μου διακονίας γιά νά σς νημερώνω!
στ. Μέ ρωτ κ. Σωτηρόπουλος μέ περισσή ποκρισία: «γιατί γιος Σισανίου προτο λέγξει τήν Χ.Α δέν πλησίασε στελέχη της καί δέν τά διαφώτισε καί δέν τά συνεβούλευσε ς πνευματικός πατέρας νά διορθώσουν ρισμένα πράγματα»; Δύο εναι ο παντήσεις μου: πρώτη, φησα τό ργο ατό σέ σς κ. θεολόγε πού χετε δεολογικές συγκλίσεις μαζί τους. δεύτερη: «Οαί μν γραμματες καί φαρισαοι ποκριταί!»
ζ.σον φορ τόν Παναγιώτατο Οκουμενικό Πατριάρχη, ς κτός κκλησίας ερισκόμενος, εσθε τό πλέον κατάλληλο πρόσωπο γιά νά δίνετε δηγίες. 

Δυό λόγια μως κόμη σον φορ τά ποτιθέμενα λάθη μου καί δέν θά εχα ντίρρηση ν ταν λάθη, νά δεχθ τή διόρθωση τους. Χαρακτηρίζετε τήν τοποθέτηση μου τι « Θεός εναι δομικό στοιχεο το νθρώπου» ς λάθος καί στή συνέχεια πιβεβαιώνεται τήν ρθότητά της μέ σα γράφετε γιά τήν ψυχή το νθρώπου, γιατί ατό ννο. Τήν ψυχή ννο «δομικό» στοιχεο. Νά χρησιμοποιήσω τόν σκληρό εαγγελικό λόγο: «μωροί καί τυφλοί πού δϊυλίζετε τόν κώνωπα τς λεκτικς κφρασης  καί καταπίνετε τήν κάμηλο το Παγανισμο τς Χ.Α.; 

πρεπε μως νά βρετε πιχείρημα τή λέξη  γιά νά πλήξετε τόν Σιατίστης, πού εναι τόσο δριμύς ναντίον τς Χ.Α. Τό διο σχύει καί γιά τό περί μαρτίας. μαρτία ς ντολογική ποτυχία το νθρώπου πού φείλεται στήν ρνηση το Θείου θελήματος περιέχει τήν θική παράβαση καί τήν ξεπερνάει. Ναί κ. θεολόγε, γάπη εναι τό μοναδικό κριτήριο, τσι λέγει τό Εαγγέλιο, γιατί Θεός εναι γάπη καί γιατί δέν μπορες νά εσαι νά γίνεσαι νά χεις γάπη ν δέν χεις ατά πού σες γράφετε.

Θεός ποίησε ξ νός αματος πν γένος νθρώπων. Λυπμαι πού δέν ξεχωρίσατε τήν διαφορά τς «φυλετικς περοχς» πό τήν ννοια το περιουσίου λαο καί δέν εδατε κόμη πόσο ποδοκιμάσθηκε περιούσιος ατός λαός φο πρτα σταύρωσε τόν Μεσσία καί εεργέτη του. Τό μεταναστευτικό πρόβλημα εναι λλη πόθεση καί φορ τήν Πολιτεία καί νθρωπος μετανάστης εναι λλο καί φορ καί τήν κκλησία.

γώ κ. θεολόγε ταν βλέπω να μετανάστη πού μο κτυπάει τό τζάμι στό ατοκίνητο προβληματίζομαι μήπως, πίσω πό τό πρόσωπο πού βλέπω, πάρχει κάποιος κρυμμένος Χριστός καί πάντα κάτι το δίνω καί προσπαθ τό καλύτερο. σως εμαι φελής.τσι μαθα μως πό μικρό παιδί, δίπλα στόν Μακαριστό Μητροπολίτη Χαλκίδος κυρό Γρηγόριο πού διακρίτως διδε σέ λους. Προτιμ τήν δική μου τήν φέλεια παρά τήν δική σας πονηρία. Τό τι Στάλιν κατήργησε τήν δημοκρατία καί κανε γκλήματα εναι λήθεια. Μήπως δέν κανε τό διο Χίτλερ; Δέν κάνω πιλογές τυράννων κ. Σωτηρόπουλε, σες κάνετε.

Γιατί τώρα μίλησα γιά Χίτλερ; λήθεια κάνετε τι δέν καταλαβαίνετε; Γιατί Χίτλερ εναι τό νδαλμα τς Χ.Α. καί τό ξέρετε καλά. ς καταλάβει κ. Σωτηρόπουλος τι τό κακό χει παραγίνει μέ κενον. κενος πρέπει νά μετανοήσει καί νά πιστρέψει στήν κκλησία. Λυπμαι ελικρινά γιατί νας πίσκοπος καί νας θεολόγος γιναν, καί μάλιστα σχεδιασμένα, ο βραχίονες τς Χρυσς Αγς στήν πίθεσή τους ναντίον νός πισκόπου, πού γωνίζεται νά ρθοτομε τόν καθαρό εαγγελικό λόγο, ναίτια καί προσδόκητα σέ μιά προσπάθεια νά μήν κούγεται  λόγος του γιατί νοχλε τήν Χρυσή Αγή.

λόγος λοιπόν γιά τόν ποο παντ στήν ήθη πίθεσή τους εναι γιατί συμβαίνει κάτι τό πρωτοφανές. Γιατί τήν πίθεση τους δέν τήν κάνουν πό πλευρς τς κκλησίας, λλά πό τήν πλευρά τς Χρυσς Αγς. Ατήν περασπίζονται καί χι τήν κκλησία καί ατό εναι τό φοβερό. 

Δέν πρόκειται νά νοίξω διάλογο μαζί τους. χω σημαντικώτερα προβλήματα νά ντιμετωπίσω.Καί δέν πρόκειται νά περασπισθ τόν αυτό μου πέναντι σέ κανέναν νεγκέφαλο. Θέλω νά τελειώσω μέ να πέροχο λόγο το γίου Γρηγορίου το Θεολόγου:

 «Δέν πάρχουν νθρωποι σχημοι,
λλά νθρωποι  πού δέν μπορον νά δείξουν τήν μορφιά τους.
Καί δέν μπορον νά δείξουν τήν μορφιά τους
γιατί δέν γαπον καί δέν γαπνται!»
  
Σ’ατόν τόν πέροχο λόγο, μόνο να σχόλιο θέλω νά κάνω: Τό νά μήν γαπον εναι δικό τους πρόβλημα, τό ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΑΠΑΜΕ εναι δική μας μαρτία καί ΕΥΘΥΝΗ!