14 Μαρτίου, 2011

ΑΡΘΡΟ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ 14/3/2011

 image Το περιοδικό Ελεύθερη Πληροφόρηση, που εκδίδει ανά δεκαπενθήμερο ο ακοινώνητος, πρώην Αττικής και Μεγαρίδος και νυν Έλους Νικόδημος Γκαντζιρούλης, από το τεύχος 250 1/4/09 μέχρι και σήμερον τεύχος 296 – 1/3/2011, καταφέρεται κατά του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, επειδή ο Αρχιεπίσκοπος δεν επίεσε την Ιεραρχία να τον επαναφέρει ως κανονικό Μητροπολίτη και να του άρουν το Επιτίμιο της Ακοινωνησίας, όπου του έχει επεβληθή επί εποχής του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ.

Ο Μακαριώτατος πρόσφατα έφερε το θέμα στην Ιεραρχία, και αυτή με την σειρά της το απέρριψε κατά πλειοψηφία. Το ίδιο είχε συμβεί και επί μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Το καλογερικό πείσμα όμως και το θράσος του Έλους Νικοδήμου δεν έχουν όρια, αφού στο τελευταίο τεύχος, έφθασε στο σημείο να συμβουλεύει γράφοντας στον Αρχιεπίσκοπο να καρτερεί, σιωπηλά στη θύρα, το αμάξι της φυγής.

Δυστυχώς τον παρέσυραν τον Έλους, σε σκολιούς δρόμους, για να αποδείξει πόσο κακός Μοναχός και Επίσκοπος υπήρξε. Δεν μου μένει αμφιβολία ότι αυτά, του τα υποδεικνύουν υποθέτω για να τον εκθέτουν, κάποιοι Ζωϊκοί, Σωτηρικοί, ή του Σταυρού και τέλος κάποιοι που το παίζουν Θεολόγοι – αθεολόγητοι στυλ Τελεβάντου και κάποιοι υποκριτές στυλ Τσολογιάνη. Δεν έχει αντιληφθεί άραγε ο αξιολύπητος Έλους Νικόδημος, ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν παραιτείται;

Ο Προκαθήμενος πρέπει να γνωρίζει ο Έλους, ότι δεν παραιτείται αλλά θυσιάζεται μόνον, όταν αυτό είναι πρός το συμφέρον της Εκκλησίας και μόνον! Η εποχή του εκφοβισμού περί δήθεν σφαγιάσεως της Εκκλησίας από κάποιους έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ίσως ο Γκαντζιρούλης να θυμάται τα γεγονότα του 1967 και να παρηγορείται με τις ηλίθιες ιδέες του που γράφει, και να τις θεωρεί γνησίως εκκλησιαστικές.

Κάποια στιγμή όμως η Εκκλησία πρέπει να απαλλαγεί από τον σκανδαλοποιό και κατ’ επάγγελμα συκοφάντη, αφήνοντάς τον να πνιγεί μέσα στην απύθμενη δεξαμενή της χολής του. Για να απαλλαγεί όμως η Εκκλησία και ο λαός, διότι δεν μπορούμε να υπομένουμε και να ανεχόμεθα, τόσες συνομωσίες εις βάρος του Αρχιεπισκόπου, μέσα από τα κατάπτυστα κείμενα του Γκαντζιρούλη, θα πρέπει η Ιερά Σύνοδος, να τον παραπέμψει για καθαίρεση  στο Συνοδικό Δικαστήριο δι’ Αρχιερείς

α) για Τυρεία,

β) Συνομωσία και

γ) Φατρία,

Βάσει του 34ου Κανόνα της 6ης Οικουμενικής Συνόδου, 18ος της 4ης Οικουμενικής Συνόδου, 55ος των Αγίων Αποστόλων - παραπομπή 1, και 3ος της εν’ Αγίας Σοφίας Συνόδου.

Τέλος επειδή κακώς Ιερουργεί ο Γκαντζιρούλης ως ακοινώνητος, διακωμωδώντας το Αρχιερατικό αξίωμα θα πρέπει η Ιερά Σύνοδος να κάνει χρήση από σήμερα τον Κανόνα Ι’ των Αγίων Αποστόλων περί ακοινωνήτων.

Voiotosp.blogspot.com

ΤΣΟΥΝΑΜΙ - ΧΙΡΟΣΙΜΑ

image Βιβλική καταστροφή

σε 12 περιφέρειες της Ιαπωνίας.

Τα τηλεοπτικά δικτυα

κάνουν λόγο για 10.000 νεκρούς.

Ο αριθμός των νεκρών από το σεισμό της Παρασκευής και το τσουνάμι που ακολούθησε στην Ιαπωνία αναμένεται να ξεπεράσει τους 10.000 καθώς οι διασώστες εξακολουθούν να αναζητούν επιζώντες στις ισοπεδωμένες παράκτιες περιοχές στα βορειοανατολικά της χώρας. Από το σεισμό και το τσουνάμι προκλήθηκαν θύματα σε περισσότερες από 12 περιφέρειες της Ιαπωνίας. Ακολουθεί ο απολογισμός των νεκρών ή αγνοούμενων, σύμφωνα με τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΙΓΙΑΤΖΙ,

βορειοανατολική Ιαπωνία Τουλάχιστον 785 άνθρωποι έχει επιβεβαιωθεί ότι έχασαν τη ζωή τους σε πόλεις όπως οι Κεσενούμα, Ιγκασιματσουμπάρα και Σεντάι, αλλά σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, μόνο στην περιφέρεια Μιγιάτζι ενδέχεται να έχουν σκοτωθεί περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι. Περίπου 2.000 πτώματα εκβράστηκαν σε δύο ακτές, μεταξύ των οποίων και στις πόλεις Μιναμισανρίκου και Ισινομάκι. Η Μιναμισανρίκου είναι μία πόλη με πληθυσμό 17.000 κατοίκους, αλλά μετά το τσουνάμι αγνοούνται 10.000.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ  ΙΟΥΑΤΕ,

βορειοανατολική Ιαπωνία Έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος τουλάχιστον 574 ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων και των θυμάτων στις πόλεις Οφουνάτο και Ρικουζεντακάτα. Η πόλη Ρικουζεντακάτα έχει πληθυσμό 23.000 κατοίκους και σχεδόν "εξαφανίστηκε", σύμφωνα με την πυροσβεστική. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον αριθμό των επιζώντων. Το 80% και πλέον της πόλης έχει πλημμυρίσει. Στην πόλη Οτσούκι, από τους 15.000 κατοίκους, αγνοούνται οι 12.000.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΦΟΥΚΟΥΣΙΜΑ,

βορειοανατολική Ιαπωνία Έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος περίπου 420 ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των θυμάτων στις πόλεις Ιουάκι και Μιναμισόμα, ενώ αγνοούνται περίπου 1.200 άνθρωποι.

Με ασφάλεια ψύχονται δύο αντιδραστήρες.

Αγώνας δρόμου για

άλλους τρεις αντιδραστήρες.

Ψύχονται με ασφάλεια δυο πυρηνικοί αντιδραστήρες στο πυρηνικό εργοστάσιο Φουκουσίμα Νταϊνί. Οι ιαπωνικές αρχές ανακοίνωσαν ότι ψύχονται με ασφάλεια δυο πυρηνικοί αντιδραστήρες στον πυρηνικό σταθμό που επλήγη από το σεισμό, στις βορειοανατολικές ακτές της Ιαπωνίας, κοντά στο άλλο πυρηνικό συγκρότημα όπου αγωνίζονται ακόμα να ψύξουν τρεις υπερθερμασμένους αντιδραστήρες, μετέδωσαν τα τοπικά ΜΜΕ.

Σύμφωνα με το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων, οι δυο πυρηνικοί αντιδραστήρες που ψύχονται με ασφάλεια βρίσκονται στο συγκρότημα Φουκουσίμα Νταϊνί κοντά στον πυρηνικό σταθμό Φουκουσίμα Νταϊτσί.
Τα ξημερώματα σημειώθηκε νέα έκρηξη, αυτή τη φορά στον Αντιδραστήρα 3 του πυρηνικού εργοστασίου της Φουκουσίμα, μετά από ισχυρό μετασεισμό, μεγέθους 6,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.

Η έκρηξη δεν προκάλεσε ζημία στο κέλυφος του αντιδραστήρα, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Υπηρεσίας Ατομικής Ενεργείας (IAEA). Η IAEA ανακοίνωσε ότι πληροφορήθηκε από τις ιαπωνικές αρχές πυρηνικής ασφαλείας ότι ο θάλαμος ελέγχου του αντιδραστήρα Νο. 3 παραμένει σε λειτουργία.

Η έκρηξη σημειώθηκε στο κτίριο του αντιδραστήρα, αλλά το κέλυφος παραμένει ανέπαφο, αναφέρεται στην ανακοίνωση της IAEA, η οποία διευκρινίζει ότι έξι εργαζόμενοι τραυματίσθηκαν.

Αρχιεπίσκοπος "Η Εκκλησία είναι παρούσα στην αντιμετώπιση της κρίσης"

image

Γενναίες αποφάσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης, αλλά και αυτοκριτική ζήτησε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, κατά τη διάρκεια γεύματος που παρέθεσε προς τιμήν του αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου και των μελών της Ιεράς Συνόδου, με την ευκαιρία του εορτασμού της Κυριακής της Ορθοδοξίας. "Η κατάσταση γύρω μας επιδεινώνεται από την οξύτατη οικονομική κρίση που βιώνουμε. Χρόνιες παθογένειες του παρελθόντος, που τώρα προβάλλονται στο δύσκολο παρόν προδιαγράφουν ένα δύσκολο μέλλον.

Οι καιροί απαιτούν αποφάσεις γενναίες απ' όλους μας και αυτοκριτική, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο θεσμών. Η κρίση που διανύουμε δεν είναι μόνο αποτέλεσμα επιζήμιων και άστοχων πολιτικών που υιοθετήθηκαν. Είναι και κρίση αξιών", επισήμανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο κ. Παπούλιας εξήρε το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας στην ανακούφιση των ευπαθών ομάδων, τονίζοντας ότι ειδικά στις μέρες μας το έργο αυτό πρέπει να αποτελεί κεντρική επιδίωξη και αποστολή, ενώ σημείωσε ότι η συνεργασία Πολιτείας και Εκκλησίας πρέπει να ενισχυθεί.

Στην αντιφώνησή του, ο αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος προέβαλε ως επιτακτική ανάγκη να "δούμε το πολιτικό γίγνεσθαι πέρα από την εικόνα, τα αίτια της κρίσης πέρα από την οικονομική ύφεση και να προσανατολιστούμε στην κρίση ως ευκαιρία για ανασυγκρότηση".

Ο Μακαριώτατος υπενθύμισε ότι η Εκκλησία είναι παρούσα στην αντιμετώπιση της κρίσης, ενώ κάλεσε την Πολιτεία να "προσέξει τη χείρα της συνεργασίας" της Εκκλησίας.

AΓΓΕΛΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΥΝ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ!

clip_image002

'Ενας καλός επισκέπτης του Ιστολογίου μας, μας απέστειλε μια διήγηση, η οποία κάνει το γύρο του κόσμου μέσω του διαδικτύου. Είναι πολύ συγκινητική καί συνάμα πολύ διδακτική. Την παρουσιάζω πιο κάτω με την ευχή, να μιλήσει δι αυτής ο Θεός στις καρδιές όσων την αναγνώσουν. Πιστεύω απόλυτα το περιεχόμενό της. Μου θυμίζει μια παρόμοια διήγηση, που αναφέρεται σε προσκυνητές του Αγίου 'Ορους. Είχαν αναχωρήσει από ένα Μοναστήρι και επορεύοντο σε κάποιο άλλο με τα πόδια βέβαια.

Στο δρόμο όμως τους βρήκε χιονοθύελλα. Κινδύνευαν. Προσευχήθηκαν όμως και ο Χριστός ήκουσε των προσευχών τους. Έστειλε αγγέλους, οι οποίοι αοράτως τους συνώδευσαν και τους προστάτευαν. Όταν συνειδητοποίησαν, ότι είχαν ξεπεράσει ένα μεγάλο κίνδυνο, γεμάτοι από χαρά στάθηκαν για να βγάλουν μια αναμνηστική φωτογραφία. Και, ώ του θαύματος, όταν εμφάνισαν το φίλμ, είδαν με έκπληξη να είναι ανάμεσά τους αποτυπωμένες και οι σκιές Αγγέλων!!!!! Όσοι καλόπιστοι, ας αρκεσθούν στην μαρτυρία του καλού μας επισκέπτου.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ (ΜΕΡΟΣ Β΄)

image

Όμως, ένιοι τών διαδόχων του, αύθαίρετοι Άραβες ήγεμόνες, ύπηρξαν σκληρότατοι· ή χριστιανική κοινότης ήρχισε νά πλήττεται ύπό συντόνων προσπαθειών έξισλαμισμού καί άφελληνισμού αύτης. Παρά τάς άντιξόους έξωτερικάς συνθήκας, ή πνευματική ζωή έξηκολούθει νά καλλιεργείται ύπό τών διωκομένων Χριστιανών, καί ή Εκκλησία Ιεροσολύμων διεδραμάτισε σημαίνοντα ρόλον είς τήν κατανίκησιν τών αίρέσεων τού Μονοθελητισμού καί της Είκονομαχίας, ώς καί της έμφανισθείσης διά πρώτην τότε φοράν τω 808 είς Ιεροσόλυμα φραγκοπαπικης αίρέσεως τού filioque μεταξύ τών πολλών άναδειχθέντων θεολόγων, άξιοι μνείας είναι ό Πατριάρχης άγιος Σωφρόνιος ( 638) καί ό άγιοσαββίτης Ιερομόναχος άγιος Ιωάννης ό Δαμασκηνός (784), μία τών κορυφαίων είς τήν έκκλησιαστικήν ίστορίαν μορφών της θεολογίας καί της ύμνογραφίας.

Ό 9ος αίών, όπως καί ό 8ος, έχαρακτηρίσθη ύπό τών διωγμών κατά τών Χριστιανών καί τών λεηλασιών είς βάρος τών Προσκυνημάτων, τών Ναών, τών Μονών καί τών άπλών πιστών, ενώ προσετέθησαν ό έμφύλιος πόλεμος μεταξύ τών Αραβικών μερίδων καί μέτρα καταπιέσεως, μεταξύ τών όποίων καί ή άπαγόρευσις τών λιτανειών καί της διδασκαλίας τών ελληνικών, ώστε διά τό ποίμνιον ή χρησις της έλληνικης γλώσσης περιωρίσθη είς τήν λατρείαν έν τοίς Ναοίς· έπίσης, ή έπανειλημμένη βεβήλωσις καί καταστροφή τού Ναού της Αναστάσεως καί τών λοιπών ίερών Χώρων, αί έξορίαι καί δολοφονίαι Πατριαρχών κ.ά. Ή άποκορύφωσις τών κακών συνετελέσθη έπί τού χαλίφου Αλ-Χακήμ, ό όποιος έξαπέλυσε τω 1007 διωγμόν, τόν χείριστον πάντων τών μέχρι τότε.

Πέραν τού εύτελισμού τών Χριστιανών καί της δημεύσεως ίερών περιουσιών, ό Ναός της Αναστάσεως καί τά πέριξ Μοναστήρια ήρειπώθησαν, ώς καί τό Προσκύνημα τού άγίου Γεωργίου έν Λύδδη, ένω τήν κορύφωσιν τών διωγμών έσήμανεν ή λεηλασία του Σκευοφυλακίου τής Αναστάσεως καί ή επιβολή εξισλαμισμού διά φρικτών μαρτυρίων. Μικρά βελτίωσις έπήλθεν έπί τοΰ διαδόχου του Χακήμ, Άλ Ζαχήρ, ότε καί ό Αυτοκράτωρ τής Κωνσταντινουπόλεως Κωνσταντίνος ό Μονομάχος (1042-1055) συνεισέφερε σημαντικώς είς τήν άνοικοδόμησιν του Ναού τής Αναστάσεως καί τών λοιπών ιερών Τόπων πάντως ή Εκκλησία έδοκιμάσθη καί πάλιν ύπό τής σφοδράς άντιπαραθέσεως τών Αράβων καί τής άνερχομένης δυνάμεως τών Σελτζούκων Τούρκων.

Αλλαγήν τινα είς αυτήν τήν κατάστασιν έπήνεγκεν ή έλευσις τών Σταυροφόρων έν έτει 1099, οι όποίοι τή παρακινήσει τών Παπών καί τών Βασιλέων τής Δύσεως, διά πυρός καί σιδήρου κατατέμνοντες τήν άνατολικήν Ρωμαϊκήν «Βυζαντινήν» Αυτοκρατορίαν είς μικρά λατινικά Βασίλεια, έφθασαν είς Ιεροσόλυμα.

Δ'. Οί σταυροφόροι έπέδειξαν έναντι τών ήττηθέντων Μουσουλμάνων άκρως άντίθετον συμπεριφοράν αυτής, τήν όποίαν είχε δείξει ό Όμάρ Χαττάπ είς τούς ήττηθέντας Ρωμηούς τών Ιεροσολύμων, καί προέβησαν είς φρικτάς σφαγάς· άλλά καί ή Όρθόδοξος Εκκλησία ύπέστη τά συμπαρομαρτούντα τή φραγκολατινική παρουσία δεινά. OΙ Πατριάρχαι Ιεροσολύμων εύρίσκοντο έν έξορία έπί 88 έτη είς Κωνσταντινούπολιν, τήν δέ θέσιν αυτών είς Ιεροσόλυμα άνεπλήρου, τή άδεία τών σταυροφόρων, ό Ηγούμενος τής Λαύρας τοΰ άγίου Σάββα.

Ή επιβολή τής λατινικής έκκλησίας έπί του Όρθοδόξου κλήρου ύπήρξε βιαία, καί τά Πάνσεπτα Προσκυνήματα παρεχωρήθησαν είς τόν λατινικόν, μεταφερθέντα έκ τής Δύσεως, κλήρον, ένω οι Άγιοταφίται διετήρησαν τό δικαίωμα νά διαχειρίζωνται τόν Ναόν τής Εύρέσεως του Τιμίου Σταυρού καί νά λειτουργούν ελληνιστί είς τόν Πανάγιον Τάφον καί είς Βηθλεέμ· έπίσης διετήρησαν καί πολλάς Μονάς έκτός Ιεροσολύμων, έντός δέ τής Άγίας Πόλεως το παρά τήν πύλην Δαυίδ μετόχιον της Λαύρας τού άγίου Σάββα, τό όποιον ύπηρξε καί τό κέντρον των, καί τήν Μονήν της Μεγάλης Παναγίας. Οί σταυροφόροι, θέλοντες νά προσεταιρισθούν τούς Αρμενίους καί Ίακωβίτας, παρεχώρησαν είς αύτούς Ναούς καί Μονάς.

Σημαντικόν γεγονός της περιόδου αύτης ύπηρξεν ή άνοικοδόμησις πολλών Ορθοδόξων Προσκυνημάτων ύπό τού Ρωμηού Αύτοκράτορος Μανουήλ Κομνηνού (1143 -1180), ένω καί οί σταυροφόροι, άφού έπανήνεγκαν τόν Πάνσεπτον Ναόν της Αναστάσεως είς σχεδόν τήν άρχικήν, πρό τού 614, μορφήν, ενοποίησαν καί πάλιν τούς τέσσαρας Ναούς, τούς ύπό τού άγίου Μοδέστου ίδρυθέντας (Αναστάσεως, Γολγοθά, Αποκαθηλώσεως καί Εύρέσεως), προσδώσαντες είς τό συγκρότημα τού Ναού της Αναστάσεως τήν ένιαίαν μορφήν, τήν όποίαν καί σήμερον διατηρεί.

Ε'. Ή ήττα τών σταυροφόρων ύπό τών Μαμελοΰκων του Σαλάχ έλ Δίν έν έτει 1187, έπί τών ύψωμάτων Χαττίν πλησίον της Τιβεριάδος, έδωκε καί πάλιν τά Ιεροσόλυμα είς τάς χείρας τού Ίσλάμ, μολονότι ή τελική άπομάκρυνσις τών σταυροφόρων άπό της Αγίας Γης ήλθε μετά τήν ήτταν αύτών έν Πτολεμάίδι τω 1291. Ό Σαλάχ έλ Δίν, τηρών έκ σεβασμού τό διάταγμα τού Όμάρ Χαττάπ, έπέστρεψε πάντα τά Προσκυνήματα είς τούς Έλληνας, όμως μερικοί άνώτατοι διοικητικοί αύτού ύπάλληλοι παρεχώρησαν μερικούς προσκυνηματικούς χώρους είς τούς μονοφυσίτας Κόπτας καί Αβησσυνούς (Αίθίοπας).

Ή στάσις τών Μαμελούκων έναντι τού Ελληνικού, Ρωμέηκου, Πατριαρχείου ήλλαξεν είς τάς άρχάς τού 14ου αί., καί ήρξαντο μακρόχρονοι διωγμοί κατά τών Χριστιανών, είς τό πλαίσιον τών όποίων καί ό Ναός τής Αναστάσεως, άργότερον, έπί Πατριάρχου Ιωακείμ (1431-...), παρ' όλίγον θά έγίνετο ίσλαμικόν τέμενος. Περί τό έτος 1334 ένεφανίσθησαν είς Ιεροσόλυμα καί έγκατεστάθησαν έπί τού λόφου της Σιών οί Φραγκισκανοί, ένω παραλλήλως ένισχύθη ή παρουσία τών Ίακωβιτών καί Αρμενίων· άντιστάθμισμα αυτής ύπήρξεν ή έλευσις πολλών Γεωργιανών καί Σέρβων Όρθοδόξων Μοναχών, ή όποία ένίσχυσε τήν έλληνορθόδοξον άγιοταφιτικήν παρουσίαν, άν καί όχι πάντοτε άνευ περιπλοκών. Είς τούς Γεωργιανούς παρεχωρήθη ύπό τών Ελλήνων ή Μονή του Τιμίου Σταυρού, είς δέ τούς Σέρβους ή Ιερά Μονή τών Αρχαγγέλων, μετόχιον τής Λαύρας του Άγίου Σάββα. Ή πτώσις τής Κωνσταντινουπόλεως είς τούς Τούρκους τω 1453 καί ή συνακόλουθος τελεία άπώλεια τής έπισήμου πολιτικής προστασίας έσήμανε τήν έναρξιν καί νέων διωγμών.

Ό Πατριάρχης Αθανάσιος Δ', ταξιδεύσας είς τήν Πόλιν καί έπιτυχών τήν έκδοσιν σουλτανικού διατάγματος (χάτι σερίφ) ύπό του Μωάμεθ Β' του Πορθητού τω 1458, άπεσόβησε τόν κίνδυνον τής καταστροφής τών Προσκυνημάτων καί τής άπωλείας τών έπ' αυτών δικαιωμάτων τών Όρθοδόξων, ώς έπραξεν άργότερον καί ό Πατριάρχης Γρηγόριος Γ' (1468-1493), έπιτυχών τήν έκδοσιν νέου διατάγματος ύπό του Πορθητού. Οι Έλληνες κληρικοί έμαστίζοντο ύπό δεινής πτωχείας, ή δέ στροφή των πρός τόν Πορθητήν έπεδείνωσε τάς σχέσεις των μετά τών Μαμελούκων καί, βεβαίως, μετά τών Λατίνων.

ΣΤ'. Ή νέα περίοδος, ή άρξαμένη από της έπικρατήσεως τών Όθωμανών Τούρκων είς τήν άγίαν Γήν τω 1517, είς άντικατάστασιν τών μέχρι τότε έπικρατούντων Μαμελούκων τής Αίγύπτου, ύπήρξε μάρτυς τών θρυλικών, τή βοηθεία του Θεού, άγώνων τής Άγιοταφιτικής Αδελφότητος πρός διαφύλαξιν τών πανιέρων Προσκυνημάτων, έναντίον τών σχεδίων τών άλλων χριστιανικών δογμάτων. Είναι ή περίοδος διαμορφώσεως καί παγιώσεως του Προσκυνηματικού Καθεστώτος (status quo).

Ή περίοδος αύτη τής ιστορίας τών Ιεροσολύμων χαρακτηρίζεται άπό τάς προσπαθείας κυρίως τών Λατίνων καί τών Αρμενίων, βασιζομένων τών μέν είς τήν διπλωματίαν των ευρωπαϊκών δυνάμεων, τών δέ είς τήν οίκονομικήν ή άλλου είδους πρόσβασίν των είς τήν Ύψηλήν σουλτανικήν Πύλην τής Κωνσταντινουπόλεως, όπως άνατρέψωσι τό ευνοϊκόν διά τήν γηγενή (έλληνικήν) Έκκλησίαν τών Άγίων Τόπων καθεστώς καί άποκτήσωσι τά πρωτεία ή καί τήν άποκλειστικότητα είς τά πανίερα Προσκυνήματα. Ίδού ολίγοι έκ τών άγώνων τούτων:

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 ΜΑΡΤΙΟΥ

image2335333

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Βενέδικτος. Γεννήθηκε το 480 εις Νουρσίαν της Ιταλίας, δια τούτο φέρει το Λατινικόν όνομα Βενέδικτος (ευλογημένος). Έμεινε ορφανός από την βρεφική ηλικία και όταν εμεγάλωσε εσπούδασε στη Ρώμη και κατόπιν πήγε στις χαράδρες του Σουβιάκου, όπου συνάντησε τον Μοναχό Ρωμανό. Ε­κεί εκλείσθη σε απρόσιτο σπήλαιο έγινε ερημίτης και έμεινε τρία χρόνια προ-σευχόμενος και έτρωγε μόνον άρτον και αγριοχορτα. Εκεί τον συνάντησαν ποιμένες, τους οποίους ωμίλησε περί Χριστού έμειναν έκπληκτοι. Το όνομα του έγινε γνωστό και πολλοί επήγαιναν τα παιδιά τους και εξεπαιδεύοντο. Κα­τόπιν εγκατέλειψε το Σουβιάκον και εγκατεστάθη στο όρος Κάσσιον, όπου έ­κτισε Μονήν γυναικών και έμεινε η αδελφή του Σχολαστική. Εκεί έκαμε πολλά θαύματα με τη δύναμι της προσευχής ανέστησε και νεκρούς. Εξεδήμησε εις Κύριον ειρηνικά.

2) Ο άγιος Εύσχημος επίσκοπος Λαμψάκου.

3) Ο άγιος μάρτυρας Αλέξανδρος ο εκ Πίδνης. Δια της παρρησίας του καυ­τηρίασε την πλάνην των δυσεβών και ειδωλολατρών και δια τούτο απεκεφαλί-σθη από αυτούς.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1825 γίνεται μάχη μεταξύ Ελλήνων υπό τον I. Μαυρομιχάλη και Τούρκων εις το Νεόκαστρον Πυλίας. Κατ' αυτήν τραυματί­ζεται θανασίμως ο I. Μαυρομιχάλης.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία εδραιώνει τις θέσεις του και καταδιώκει τουρκικά αποσπάσματα.

Το 1921 στη Μικρά Ασία το Γ' σώμα Ελληνικού στρατού συνεχίζει την επί-θεσίν του εναντίον του Δορυλαίου. Το Α' σώμα ελληνικού στρατού συνάπτει σφοδρή μάχη εναντίον των Τούρκων υπερασπιστών του Αφιόν Καραχισάρ και επιτυγχάνει την κατάληψιν του Αφιόν.

Το 1922 η ελληνική στρατιά στη Μ. Ασία μάχεται μάχην προφυλακών.

Το 1941 στο αλβανικό μέτωπο οι Ιταλοί συνεχίζουν την επίθεσί των ενα­ντίον των Ελληνικών δυνάμεων σε ολόκληρο το μέτωπο αλλ' ουδέν επιτυγχά­νουν.

Ενισχυσε Και συ Το Εργο

Της Ιερας Αρχιεπισκοπης Αθηνων

Μεσω Της -Ate Bank -

clip_image00143333333333

Η ως άνω διαφήμιση της Ι.Α.Α.

αναρτάται δωρεάν από το Ιστολόγιό μας.