28 Ιανουαρίου, 2011

Συνέντευξη Του Μακαριωτάτου εφ' όλης της ύλης σε Συριακά μέσα ενημέρωσης 28/1/2011

ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ 7

Ερώτηση: Είπατε σε δήλωσή σας ότι σκοπός της επίσκεψης σας είναι να γνωρίσετε τη Συρία και το λαό της. Ποιο είναι αυτό το όμορφο πράγμα που έχει η Συρία που θέλετε να γνωρίσετε;

Μακαριώτατος: Μια βασική διδασκαλία της χριστιανικής μας πίστεως είναι ότι η Εκκλησία μας δεν είναι φτιαγμένη από αυτόν τον κόσμο, αλλά ενδιαφέρεται για αυτόν τον κόσμο. Έπειτα υπάρχει μία ευλογημένη συνήθεια στην Εκκλησία μας ο κάθε νέος Αρχιεπίσκοπος να επισκέπτεται τις άλλες τοπικές Εκκλησίες ακριβώς για να ανανεώσει τις σχέσεις και να τονώσει τη συνεργασία.

Αυτό λοιπόν πραγματοποιούμε και εμείς αυτές τις ημέρες, μία αντιπροσωπεία της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ήρθαμε εδώ στον Μακαριώτατο Πατριάρχη Αντιοχείας κ. Ιγνάτιο, να μεταφέρουμε τις ευχές και την αγάπη της Εκκλησίας της Ελλάδος προς αυτόν και σ' όλο το ποίμνιό του. Είναι φυσικό μέσα από μια τέτοια εκδήλωση το ενδιαφέρον να μην περιοριστεί μόνο σε εθιμοτυπικές σχέσεις, αλλά σε μια ουσιαστική συνεργασία.

Η μεγάλη δραστηριότητα του Πατριάρχη κ. Ιγνατίου και η ταυτότητά του με αυτόν τον τόπο μας κάνει και εμάς να γίνουμε μέτοχοι σ' αυτήν την διακονία. Καμαρώνουμε σ' αυτόν τον τόπο και η συνοδεία μου και εγώ την φιλειρηνική συνύπαρξη και την αρμονία πολλών παραδόσεων διαφορετικών πολιτισμών. Αυτό νομίζω ότι είναι ένα παράδειγμα το οποίο το αναζητεί όλη αυτή η περιοχή η εγγύς και η μέση Ανατολή.

Ερώτηση: Τονίσατε ότι για την αξιοποίηση αυτού του διαλόγου και της ανταλλαγής των σκέψεων και της συνεργασίας μεταξύ των Εκκλησιών της Ελλάδος και της Συρίας. Είστε αισιόδοξοι ότι αυτός ο διάλογος θα φθάσει στο σκοπό του;

Μακ: Πάντοτε πρέπει να έχουμε αισιοδοξία. Η δύναμη πάντοτε της Ορθοδοξίας είναι η ενότητα. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο, είναι το ζητούμενο αυτής της εποχής. Η Ορθόδοξη Εκκλησία πρέπει να ξεπεράσει τις τυχόν μικρές ή μεγάλες δυσκολίες που υπάρχουν και να γίνει μία δύναμη. Και αυτές οι ειρηνικές επισκέψεις, όπως λέμε, αποβλέπουν σε αυτόν τον σκοπό και μάλιστα είναι τοποθετημένες με ένα πρωτόκολλο. Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος επισκέφθηκε πρώτα το Οικουμενικό Πατριαρχείο, επίσης το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, τώρα βρισκόμαστε στο Πατριαρχείο Αντιοχείας, θα ακολουθήσει άλλη επίσκεψη στα Ιεροσόλυμα, στην Κύπρο, στη Μόσχα κ.λπ.

Ερώτηση: Δίπλα στο Πατριαρχείο Αντιοχείας υπάρχει ένας μιναρές. Μήπως αυτή η ύπαρξη της Εκκλησίας δίπλα στο μιναρέ για σας σημαίνει κάτι;

Μακ: Για μας δεν είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, γιατί θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι η Ελλάδα είναι κατά το 98% μία Ορθόδοξη χώρα. Δεν μας ξενίζει για εδώ, αλλά δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο στον Ελλαδικό χώρο.

Ερ: Δηλαδή, με ποιά έννοια δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο;

Μακ: Αν έρθετε στην Ελλάδα σήμερα δεν θα δείτε αυτό που βλέπουμε εδώ στη Δαμασκό, πλάι σε ένα ναό να υπάρχει ένα τζαμί, διότι εδώ πέρα υπάρχει μια ιστορία συνεχής, υπάρχουν λαοί με διαφορετικές παραδόσεις και έτσι έχει καθιερωθεί αυτός ο θεσμός. Όπως ξέρετε, και στην Ελλάδα υπάρχουν Έλληνες μουσουλμάνοι οι οποίοι κατοικούν σε συγκεκριμένες, μικρές περιοχές. Για τους κατοίκους αυτής της περιοχής και τους επισκέπτες είναι ακριβώς το ίδιο φαινόμενο όπως είπατε και εδώ, όπου και ναός υπάρχει και τζαμί. Όλη η άλλη Ελλάδα δεν έχει αυτήν την ανάγκη μέχρι τώρα.

Πέρα όμως από τους Έλληνες μουσουλμάνους, η Ελλάδα αντιμετωπίζει το μεγάλο πρόβλημα της εισροής των πολλών μεταναστών, περισσότεροι από τους οποίους είναι μουσουλμάνοι. Για τους ανθρώπους αυτούς και τις ανάγκες τους ήδη έχει δοθεί η άδεια, έχει βρεθεί και ο τόπος για να χτιστεί το καινούριο τζαμί και η Εκκλησία μας παραχώρησε μια μεγάλη έκταση, 30.000 τετραγωνικών μέτρων περίπου, για να γίνει εκεί το κοιμητήριό τους.

Ερ: Άκουσα Μακαριώτατε ότι εσείς βοηθάτε αυτούς τους ανθρώπους, δίδοντας σε αυτούς γεύματα και στέγη, κατά το δυνατόν.

Μακ: Δεν θα μπορούσα να κάνω διαφορετικά, γιατί αυτή είναι η πίστη μας και η διδασκαλία του Χριστού μας, η οποία μας διδάσκει το σεβασμό του άλλου προσώπου και τον κάθε έναν, είτε είναι άλλης θρησκείας και άλλο χρώματος, πρέπει να τον βλέπουμε με σεβασμό, σαν εικόνα Θεού.

Μέσα σε αυτά τα πλαίσια δεν θα μπορούσε η Εκκλησία μας να δίνει φαγητό στους φτωχούς Έλληνες που έχουν ανάγκη πολλές φορές και να εξαιρέσει τους μετανάστες, αλλά δίνει κάθε μέρα ένα πιάτο φαγητό για να μην πεινάνε και να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες.

Ωστόσο, όμως, θα πρέπει να σας πω ότι είναι ένα πρόβλημα πολύ βαρύ για τις πλάτες του ελληνικού λαού, αφενός μεν γιατί είναι μεγάλος ο αριθμός και δεύτερον αυτοί οι μετανάστες έρχονται όχι από μια συγκεκριμένη χώρα αλλά από όλο τον κόσμο, με διαφορετικές ιδέες, με διαφορετικούς σκοπούς και με διαφορετική διαπαιδαγώγηση.

Ερ: Η παράνομη μετανάστευση είναι ένα πρόβλημα το οποίο το αντιμετωπίζουν όλες οι χώρες. Μακαριώτατε, εμείς θέλουμε να ξεπεράσουμε αυτό το θέμα της μετανάστευσης αλλά αυτό το θέμα το οποίο μας απασχολεί είναι οι κίνδυνοι που παρουσιάζονται ανά τον κόσμο από την ανεκτικότητα στον θρησκευτικό τομέα. Βλέπουμε ότι παρουσιάζεται ένας κίνδυνος λόγω αυτής της συμπεριφοράς. Εκ μέρους σας, πώς τα βλέπετε εσείς τα πράγματα ως άνθρωπος και ως θρησκευτικός ηγέτης, με αυτό το αξίωμα και το κύρος που έχετε; Έχετε ανατρέξει στα αίτια αυτών των φαινομένων;

Μακ: Είναι ένα μεγάλο θέμα και δεν μπορεί να μην απασχολεί τον κάθε άνθρωπο και ιδιαίτερα κάποιον που έχει μια μεγάλη θέση ευθύνης. Θα ήθελα δύο σημεία να τονίσω σ' αυτό το ερώτημα: το πρώτο είναι ότι ο κάθε άνθρωπος πρέπει να καταλάβει ότι έχει μία ευθύνη και να προσφέρει ό, τι μπορεί για να ξεκουράσει το άλλον άνθρωπο που βρίσκεται στο πρόβλημα.

Το δεύτερο είναι ότι θα πρέπει οι μεγάλοι οργανισμοί, η ένωση πολλών εθνών, οι μεγάλες δυνάμεις αυτοί κυρίως να βοηθήσουν για να αποκατασταθεί η τάξη και αν τουλάχιστον δεν μπορούν να βοηθήσουν όσο πρέπει, να μην συνεχίζουν να δημιουργούν τέτοια προβλήματα. Αν αφεθεί το πρόβλημα στις πλάτες των απλών ανθρώπων ή των χωρών που έχουν μικρές δυνάμεις και οι μεγάλες δυνάμεις είναι θεατές, το πρόβλημα όχι μόνο δεν θα λύεται αλλά θα αυξάνει.

Ερ: Τί εννοείτε ακριβώς με την ανάμειξη των μεγάλων δυνάμεων σε αυτά τα θέματα;

Μακ: Εγώ είμαι ένας θρησκευτικός εκκλησιαστικός ηγέτης και δεν ασχολούμαι με την πολιτκή και με τα κόμματα. Εδώ πρέπει να κάνουμε μια διάκριση, η λέξη “πολιτική” και “πολίτης” είναι καθαρά λέξη ελληνική. Και η λέξη πολίτης σημαίνει ασχολούμαι με τα προβλήματα του ανθρώπου.

Επομένως το θέμα χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: το ένα είναι η ενασχόληση, πολιτική οργάνωση θεμάτων, κομμάτων, συνασπισμών, σε αυτό δεν έχουμε κανένα λόγο εμείς. Η δεύτερη κατηγορία είναι ασχολούμαι με τα προβλήματα του ανθρώπου, επομένως η φτώχεια, η πείνα, η μετανάστευση, η αγωγή αυτού του ανθρώπου.

Δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, όταν οι άνθρωποι μας συμβουλεύονται, μας ρωτάνε και ζητούν κατεύθυνση, δεν μπορούμε να μην ασκήσουμε αυτήν την ευθύνη μας,. Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν ασφαλώς δεν είμαστε πρόσωπα που θα καθορίζουμε την πολιτική ή την γραμμή των χωρών και των κρατών αλλά είμαστε πρόσωπα που έχουν ευθύνη, πρέπει να δώσουμε λόγο για την φτώχεια, την πείνα, και να φροντίσουμε για την επίλυση των προβλημάτων.

Ερ: Μακαριώτατε, παρακολουθώντας τον διάλογο μεταξύ Χριστιανών και Μουσουλμάνων, ποια συμπεράσματα βγάλατε;

Μακ: Δεν είναι διάλογος δογματικός ή θρησκευτικός. Ούτε εμείς θα πείσουμε με τα δικά μας επιχειρήματα και τις θέσεις μας για τις δικές μας αλήθειες για την πίστη μας, ούτε επιδιώκουμε να κάνουμε υποχωρήσεις σε βασικά μας σημεία πίστης. Όμως είναι πολλά πράγματα τα οποία είναι κοινά μεταξύ μας.

Το θέμα της ειρήνης, το θέμα της φτώχειας, το θέμα της τρομοκρατίας, ακρότητες πολλές φορές, είναι θέματα που πρέπει να μας απασχολήσουν. Ο διάλογος δεν έχει στόχο να μεταπείσει ο ένας τον άλλον σε αυτά που πιστεύει, αλλά από αυτά που πιστεύει να επιστρατεύσει δυνατότητες για να ξεκουράσει τον πονεμένο άνθρωπο.

Ερ: Είστε αισιόδοξοι ότι αυτός ο διάλογος θα οδηγήσει στα συμπεράσματα που όλοι επιθυμούμε;

Μακ: Δεν θα δώσω απευθείας απάντηση, αλλά θα πω κάτι που μας έχει διδάξει η Ιστορία. Ότι ο αγώνας πρέπει να γίνεται, όχι με διπλωματίες, αλλά με αλήθεια, και δεν υπήρξε στην ιστορία κανένας αγώνας που δεν δικαιώθηκε.

Ερ: Εσείς νομίζετε ότι το πρόβλημα έγκειται στη φύση του διαλόγου ή στους ανθρώπους που κάνουν το διάλογο;

Μακ: Και τα δυο. Τα προβλήματα είναι μεγάλα, είναι αλήθεια, αλλά και αυτοί που χειρίζονται το διάλογο ή τους διαλόγους έχουν και αυτοί το πρόβλημά τους.

Ερ: Μπορούμε να αλλάξουμε τη φύση του διαλόγου, δηλ. να αλλάξουμε μερικές σκέψεις, μερικά θέματα για να φτάσουμε στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα απ' αυτόν τον διάλογο;

Μακ: Από τη δική μου την άποψη αν ένας διάλογος γίνεται για να γίνεται διάλογος, όπως σε πολλές περιπτώσεις κάνουμε επιτροπές για να μακρύνουν το πρόβλημα, δεν είμαι αισιόδοξος. Αν υπάρχουν κέντρα με αποφασιστικότητα που δουλεύουν την αλήθεια και αναζητούν πράγματι την αγάπη και τη συμφιλίωση των ανθρώπων, μπορεί να μην κάνουν την γη παράδεισο, αλλά μπορούν να εμποδίσουν να γίνει κόλαση.

Ερ: Μακαριώτατε αφήνω στη διάθεσή σας να κλείσετε αυτή τη συνέντευξη.

Μακ: Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ εκ μέρους των ανθρώπων που με συνοδεύουν και ιδιαίτερα των Ιεραρχών, που είναι μέλη της Διοικούσης Εκκλησίας, να ευχαριστήσω πρώτα από όλα τον Μακ. Πατρ. Αντιοχείας και τους συνεργάτες του, τους υπηρεσιακούς παράγοντες της χώρας σας, να αρχίσω από την Ελληνίδα πρέσβυ που είναι εδώ, επίσης θα ήθελα να σας πω ότι έχετε μία πολύ καλή πρέσβειρα στην Ελλάδα, με την οποία έχουμε συνεργασία, και η οποία μας έκανε σχεδόν την εισαγωγή για αυτά που είδαμε και ζήσαμε εδώ πέρα, όλους όσους γνωρίσαμε εδώ, στα μοναστήρια, τους κληρικούς, τους ανθρώπους με τους οποίους συζητήσαμε, κυρίως αυτόν τον λαό που βλέπει κανείς από τα μάτια του ότι είναι ήρεμος και ειρηνικός.

Εύχομαι αυτή η ατμόσφαιρα που ζήσαμε εδώ να επικρατήσει σε όλη τη γύρων περιοχή. Θα είναι ιδιαίτερη τιμή μας αύριο που θα επισκεφθούμε τον πρόεδρό σας, ο οποίος έχει συμβάλλει πάρα πολύ σ' αυτην την ειρηνική συμβίωση.

To πρόβλημα των μεταναστών και οι πολιτικοί μας

image

Το πρόβλημα των μεταναστών με την κατάληψη της Νομικής Σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου είναι μια άλλη διάσταση της πολιτικής χρεοκοπίας των Πολιτικών μας. Πρέπει να το παραδεχθούν και δημόσια ότι έχουν αποτύχει να νομοθετήσουν μια σοβαρή μεταναυστευτική πολιτική, κι αντί αυτού κατηγορούν δημόσια ο ένας τον άλλον για το πρόβλημα.Μπορεί το πρόβλημα της μετανάστευσης να είναι παγκόσμιο, να είναι ευρωπαϊκό, αλλά αυτά που γίνονται στην Αθήνα πουθενά δεν γίνονται.

Πρώτον, η διεκδίκηση των δικαιωμάτων σου δεν σημαίνει να καταργήσεις τα δικαιώματα των άλλων, στην προκειμένη περίπτωση των φοιτητών να παρακολουθούν τα μαθήματα τους.

Δεύτερον, η προσχεδιασμένη κατάληψη της Νομικής Σχολής, δείχνει την αδυναμία του Κράτους και των Οργάνων του και των προϊσταμένων εκλελεγμένων πολιτικών του, να  είναι σεβαστοί οι νόμοι στην Ελλάδα. (λειτουργεί αυτό που μας έλεγε ο μακαρίτης ο Καθηγητής μας Παπαπέτρου-  να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει δηλαδή ο χαβάς σου, ο χαβάς του, ο χαβάς μου και μετά όλα χαβούζα).

Τρίτον, φαίνεται ότι αυτοί που οδήγησαν την Χώρα στο χείλος της οικονομικής χρεοκοπίας ακόμη είναι μέσα στα πράγματα και μας οδηγούν ακόμη και στο χείλος της αναρχίας.

Τέταρτον, οι μετανάστες έχουν δικαιώματα, είναι άνθρωποι, δεν είναι όμως και υπεράνω των νόμων κι οι ήδη παρανομήσαντες, φέροντας τον χαρακτήρα του λαθρομετανάστη, νομίζουν ότι γι’ αυτούς όλα επιτρέπονται.

Πέμπτον, κάποτε το ένα τέταρτο του πληθυσμού της Ευρώπης, ανάμεσα και της Ελλάδος μετανάστευσε κατά τον εικοστό αιώνα για μια καλύτερη ζωή. Αυτό το δικαιώματα έχουν και σήμερα όσοι υποφέρουν στις χώρες της καταγωγής τους, είτε εξ αιτίας πολέμων, εμφυλίων σπαραγμών, αλλά και οικονομικής κρίσης (οικονομικοί πρόσφυγες).

Για να πούμε και του στραβού το δίκαιο που λέει κι ο Λαός μας,  αν θυμηθούμε τις βιαιότητες και τους σκοτωμούς που  έκαναν οι Απικοιοκράτες Ευρωπαίοι στους γηγενείς πληθυσμούς είναι αρνάκια οι σημερινοί μετανάστες.

Έκτον, το μεγάλο πρόβλημα με τους μετανάστες είναι πολιτικό και ανθρώπινο. Όσοι μπαίνουν νόμιμα στην Ευρώπη έχουν τα δικαιώματα της τοπικής κοινωνίας, είναι άνθρωποι όπως εμάς. Όσοι μπαίνουν παράνομα, είναι η αδυναμία των πολιτικών μας να εισαγάγουν μέτρα που να μπορούν να εξαλείψουν την παρανομία.

Έβδομον, πρέπει να γίνει μια διάκριση και μια διαφορετική προσέγγιση για τους παράνομους μετανάστες, αν είναι κυνηγημένοι από τις χώρες τους λόγω των πολιτικών τους πεποιθήσεων ή λόγω πολεμικών συρράξεων πρέπει να τους συμπαρασταθούμε και να τους βοηθήσουμε μέχρι να ομαλοποιηθούν τα πράγματα στις χώρες τους.

Aν είναι οικονομικοί πρόσφυγες, εναπόκειται στην γενικότερη μεταναστευτική μας πολιτική να τους απορροφήσουμε με όρους και σε περιοχές που υποφέρουν από αστυφυλία ή σε περιοχές που κινδυνεύουν να μουσουλμανοποιηθούν, σεβόμενοι το Ελληνικό Σύνταγμα, το νόμο και την τάξη, με προσωρινή βίζα και άδεια εργασίας, κι ανάλογα με τις εξελίξεις μια ειδική επιτροπή να αποφασίζει για το μέλλον τους.

Τέλος, έστω κι αν τα τελευταία χρόνια, η μετανάστευση στην Ελλάδα αυξήθηκε περισσότερο από 400%, δεν πρέπει να μας φοβίζει το φαινόμενο αυτό, αλλά να το θεωρήσουμε ως πρόσκληση προς τον Ελληνισμό για να δώσουμε τις σωστές πολιτικές λύσεις που θα επηρεάσουν τις πολιτικές επιλογές της παγκόσμιας κοινωνίας.

Απλώς για να τα καταφέρουμε χρειαζόμαστε κορυφαίους πολιτικούς Ηγέτες και Ιεράρχες όπως οι τρεις Ιεράρχες που τιμούμε αυτές τις μέρες, τους Προστάτες των Ελληνικών Γραμμάτων. Αν κοιτάξουμε τις διακηρύξεις των Πολιτικών Κομμάτων για θέματα Μεταναστεύσεως είναι πολύ ενδιαφέροντα με προοπτική σωστής αντιμετωπίσεως του όλου προβλήματος. Απλώς χρειάζεται από τους πολιτικούς μας το πολιτικό θάρρος να εφαρμόσουμε ότι διακηρύσσουμε.

Και για του λόγου το αληθές παραθέτω στην συνέχεια τις θέσεις του Κυβερνώντος Κόμματος πρίν τις τελευταίες Ευρωεκλογές  "Η μετανάστευση είναι μια από τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι προοδευτικοί της Ευρώπης έχουμε δεσμευτεί να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα αυτό στη βάση των αξιών μας που είναι η δικαιοσύνη, η δημοκρατία, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η αλληλεγγύη.

Οι μεγάλες προκλήσεις περιλαμβάνουν την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης και την εμπορία ανθρώπων εξασφαλίζοντας μια δίκαιη πολιτική ασύλου γι' αυτούς που έφυγαν εσπευσμένα από περιοχές συγκρούσεων, επιτυγχάνοντας δίκαιη και υπεύθυνη νόμιμη μετανάστευση - βάση των ευρωπαϊκών αναγκών για εργασία και των δικαιωμάτων των μεταναστών - και δίνοντας τη δυνατότητα στους μετανάστες να ενσωματωθούν στις νέες κοινότητες με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Κατανοούμε τις ανησυχίες του κόσμου σχετικά με τη μετανάστευση. Αυτός είναι ο λόγος που κι εμείς θέλουμε μεταρρυθμίσεις. Η απάντηση δεν είναι τα γκέτο ή η ξενοφοβία, αλλά οι αληθινές μεταρρυθμίσεις που θα διασφαλίσουν την ενσωμάτωση, θα καταπολεμήσουν την παράνομη μετανάστευση, την παράνομη εργασία και την εμπορία ανθρώπων, και θα προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μια καλύτερη ζωή για τους ανθρώπους των φτωχότερων χωρών εκτός Ευρώπης, εμποδίζοντας, παράλληλα, τη διαρροή επιστημονικού δυναμικού από τις αναπτυσσόμενες χώρες.Για μια αποτελεσματική διαχείριση της μετανάστευσης:

1.Προτείνουμε τη θέσπιση κοινών κανόνων στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τη νόμιμη μετανάστευση, οι οποίοι θα βασίζονται στην αλληλεγγύη και τον επιμερισμό των βαρών, ενώ ταυτόχρονα θα σέβονται πλήρως τις αρμοδιότητες των κρατών μελών σε αυτόν τον τομέα.

2.Προτείνουμε τη δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Χάρτας για την Ενσωμάτωση των Μεταναστών, βασισμένη στα ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις και τον αμοιβαίο σεβασμό, η οποία θα πρέπει να συντονίζεται με τις πολιτικές που διέπουν την υποδοχή μεταναστών. Θέλουμε μια πολιτική ενσωμάτωσης η οποία θα θεμελιώσει μια διαδικασία για την απόκτηση της υπηκοότητας και την εκπροσώπηση των μεταναστών χωρίς αποκλεισμούς.

Ειδική προσοχή πρέπει να δοθεί στην ενσωμάτωση των γυναικών, των νέων και των ευρωπαϊκών πληθυσμών Ρομά. Προτείνουμε, λοιπόν, την προώθηση δράσης στα κατάλληλα επίπεδα (τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και Ευρωπαϊκό), που αφορούν στη γλώσσα ή στην πολιτιστική εκπαίδευση και υποστηρίζουν την πλήρη ενσωμάτωση των μεταναστών στις νέες τους κοινότητες.

3.Προτείνουμε να ενταθούν οι προσπάθειες της Ευρώπης για την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης μέσω μιας κοινής Πολιτικής Ελέγχου των Εξωτερικών Συνόρων, μίας βελτιωμένης συνεργασίας για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων από τα εγκληματικά δίκτυα και της δημιουργίας εταιρικών σχέσεων με τρίτες χώρες, οι οποίες να συμπεριλαμβάνουν και διαδικασίες επανεισδοχής.

4.Έχουμε δεσμευτεί στην ενίσχυση της συνεργασίας με τρίτες χώρες (συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών επανεισδοχής), ώστε να διαχειριστούμε την μετανάστευση πιο αποτελεσματικά με παράλληλη προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των χωρών αυτών.

Προτείνουμε την εμβάθυνση των υφιστάμενων μηχανισμών και τη δημιουργία νέων για την αντιμετώπιση των συνεπειών που έχουν οι αναπτυσσόμενες χώρες από την απώλεια ειδικευμένων εργαζομένων σε νευραλγικούς τομείς, λόγω της μετανάστευσης τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

5.Υποστηρίζουμε την περαιτέρω ανάπτυξη ενός Κοινού Ευρωπαϊκού Συστήματος Ασύλου, που βασίζεται σε δίκαιους κανόνες γι' αυτούς που φεύγουν εσπευσμένα από περιοχές συγκρούσεων και σε διεθνείς κανόνες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και επιμερισμού των βαρών μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε.Για μια αποτελεσματικότερη μεταναστευτική πολιτική, η Ευρωπαϊκή συνεργασία είναι απαραίτητη.

Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια ισχυρή προοδευτική πλειοψηφία στην Ευρώπη. Μπορούμε να οικοδομήσουμε μία πιο δίκαιη κοινωνία βάζοντας ως προτεραιότητα τον πολίτη.

Τον Ιούνιο του 2011 ας οδηγήσουμε την Ευρώπη σε μία νέα κατεύθυνση»

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 28/1/2008 ΣΤΙΣ 5.15 ΠΡΩΪΝΗ ΕΦΥΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ.

image

ΒΑΘΥ ΛΑΡΥΓΓΙ

και δίπλα στον Χριστόδουλο.

Οι «πράκτορες» της αμαρτωλής

Γερμανικής εταιρίας ήξεραν τα πάντα

για τη ζωή του και την υγεία του.

ΟΙ  ΒΟΜΒΕΣ

ΣΤΟ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ

ΤΟΥ Mr SIEMENS

Το απαξιωτικό ύφος που χρησιμοποιούσαν

τα μέλη του κυκλώματος της Siemens

για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο

και οι χαρακτηρισμοί για έναν άνθρωπο

που πάλευε με τον καρκίνο

O μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, ο άνθρωπος που συγκλόνισε με τον πατριωτικό και χριστιανικό λόγο του - όσο ελάχιστοι - τις ψυχές των Ελλήνων, είχε προσελκύσει και το ενδιαφέρον πολλών σκοτεινών κέντρων και προσώπων εντός και εκτός Ελλάδας - για ευνόητους λόγους. Μερικοί από εκείνους που συγκέντρωναν και επεξεργάζονταν πληροφορίες για εκείνον την περίοδο της σκληρής δοκιμασίας της υγείας του ήταν μέλη του κυκλώματος της Siemens.

«O Παυλόβ και ο Ελ Σιντ»

Τα περιβόητα intelligence reports ανέφεραν συχνά τις εξελίξεις για την πορεία της υγείας του. Η έκβαση των πραγμάτων απέδειξε ότι σε γενικές γραμμές έκαναν επιτυχείς προβλέψεις, αφού διέθεταν πηγές κοντά (ή ορθότερα μέσα) στο ιατρικό του επιτελείο. Αξιοσημείωτο είναι το ιταμό, απαξιωτικό και σκωπτικό ύφος που χρησιμοποιούσαν τα μέλη του κυκλώματος της Siemens για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο και οι μειωτικοί χαρακτηρισμοί για έναν άνθρωπο που πάλευε με τον καρκίνο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί απόσπασμα από intelligence report της 9ης Ιουλίου 2007, όταν ο Αρχιεπίσκοπος είχε ήδη συμπληρώσει έναν μήνα νοσηλείας στο Αρεταίειο νοσοκομείο: «Στο παράθυρο του Αρεταίειου νοσοκομείου σχεδιάζουν να βγάλουν τον Χριστόδουλο τις επόμενες ημέρες τα κυκλώματα των δελφίνων και οι παρατρεχάμενοι, για να τον δούνε οι δημοσιογράφοι και τα ΜΜΕ, για να τον δει ο λαός ότι είναι καλά, να ησυχάσουν κάπως τα πράγματα και να συνεχίσουν κι αυτοί ανενόχλητοι την κούρσα διαδοχής.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται, όπως με τον Παύλο, τον Σεραφείμ, τον Α. Παπανδρέου και τον Ελ Σιντ»... Στις 20 Αυγούστου του 2007, 48 μόλις ώρες έπειτα από την αναχώρηση του μακαριστού Αρχιεπισκόπου από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό τις ΗΠΑ, ένα intelligence report αποστέλλεται στον Μιχάλη Χριστοφοράκο και τον ενημερώνει ότι το ταξίδι είναι μάταιο. Η μεταμόσχευση, στην οποία είχαν επενδύσει ελπίδες εκατομμύρια Ελλήνων που προσεύχονταν για τον «Χριστόδουλο της καρδιάς τους», αποτελούσε ανέφικτο ενδεχόμενο. Τίτλος της αναφοράς «Η Υγεία του Αρχιεπισκόπου».

Σε τμήμα του κειμένου διαβάζουμε: «Γιατρός, μέλος της ομάδας των θεραπόντων του Αρχιεπισκόπου, ισχυρίζεται ότι το πιθανότερο είναι να μην υποβληθεί σε επέμβαση στις ΗΠΑ ο Χριστόδουλος, για τον απλό λόγο ότι δεν γίνονται ούτε εκεί τέτοια θαύματα. Η ομάδα Τζάκη τελικά, μετά τις ενδεδειγμένες κλινικές εξετάσεις, είναι βέβαιο ότι θα αποφασίσει να μην επέμβει χειρουργικά λόγω του μεταστατικού καρκίνου των εντέρων που με την καταστολή, η οποία θα επακολουθούσε της μεταμόσχευσης, θα φούντωνε την εξάπλωση των υπόλοιπων εστιών με αποτέλεσμα τη ραγδαία εξέλιξη του προβλήματος στα έντερα».

«Ολοι γνώριζαν»

Εν τω μεταξύ, ανατριχίλα και σκεπτικισμό προκαλούν μεταγενέστερες εγγραφές στην «εσωτερική ενημέρωση» του κυκλώματος της Siemens αναφορικά με την αλήθεια για την κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου, την οποία όλοι γνώριζαν εξαρχής αλλά δεν την έλεγαν στον ίδιο για ψυχολογικούς λόγους ή εξαιτίας άλλων... σκοπιμοτήτων. Αν ισχύουν τα γραφόμενα, τότε κάποιοι εξαπάτησαν και κορόιδεψαν τον μακαριστό αλλά και το σύνολο της ελληνικής κοινής γνώμης.

Το επίμαχο σημείο είναι το ακόλουθο:«Υπερβολικά και υποκριτικά είναι όλα αυτά τα ερωτήματα και η δήθεν... έκπληξη για την πραγματική κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου. Για το αν έπρεπε να κάνουν το ένα ή το άλλο, αν χάθηκε χρόνος κ.λπ. Η αλήθεια είναι, σύμφωνα με ιατρικές πηγές, πολύ απλή: Για καθαρά ψυχολογικούς λόγους δεν είχαν πει όλη την... αλήθεια στον Χριστόδουλο, ενώ τη γνώριζαν.

Τον άφηναν όμως να έχει ελπίδες για τη μεταμόσχευση ώστε να κερδίσουν χρόνο. Πιθανότατα και για τις όποιες άλλες σκοπιμότητες μπορεί να φανταστεί κανείς. Αλλά η κατάσταση ήταν γνωστή από τις πρώτες κιόλας ημέρες».

· Η υγεία του Αρχιεπισκόπου

Απόσπασμα από τα περιβόητα intelligence reports

με την πρόβλεψη για το ανέφικτο

της μεταμόσχευσης ύπατος στον Αρχιεπίσκοπο

Γιατρός, μέλος της ομάδας των θεραπόντων του Αρχιεπισκόπου ισχυρίζεται ότι «το πιθανότερο είναι να μην υποβληθεί σε επέμβαση στις ΗΠΑ ο Χριστόδουλος για τον απλό λόγο ότι δεν γίνονται ούτε εκεί τέτοια θαύματα.

Η ομάδα Τζάκη τελικά, μετά τις ενδεδειγμένες κλινικές εξετάσεις, είναι βέβαιο ότι θα αποφασίσει να μην επέμβει χειρουργικά λόγω του μεταστατικού καρκίνου των εντέρων που με την καταστολή η οποία θα επακολουθούσε της μεταμόσχευσης, θα φούντωνε την εξάπλωση των υπόλοιπων εστιών με αποτέλεσμα την ραγδαία εξέλιξη του προβλήματος στα έντερα…». Οι ευχές όλων των Ελλήνων είναι να μην αποδειχθούν έγκυρες οι προβλέψεις αυτές…

«Το κόμμα της Εκκλησίας»

Τα σχόλια, οι εικασίες και οι εκτιμήσεις για τον σχηματισμό «στρατοπέδων» στο εσωτερικό της ιεραρχίας της Εκκλησίας δίνουν και παίρνουν στα «εμπιστευτικά» σημειώματα του κυκλώματος της Siemens. Ιεράρχες, κόμματα, επιχειρηματίες και εκδότες σχηματίζουν ένα ετερόκλητο ψηφιδωτό με τελικό αποδέκτη τον Μιχάλη Χριστοφοράκο και τους ανθρώπους που τον χειρίζονταν.

Στις 10 Οκτωβρίου του 2007, τρεις ημέρες έπειτα από την αποτυχημένη απόπειρα μεταμόσχευσης ήπατος, σε intelligence report αναφέρονται τα εξής: «Στο Μέγαρο Μαξίμου ενδιαφέρονται πολύ για τις εξελίξεις στην Εκκλησία. Και θέλουν πολύ να διαδεχθεί τον Χριστόδουλο "καραμανλικός" Αρχιεπίσκοπος.

Τον χρειάζεται η Ν.Δ. και για τις επόμενες εκλογές, που δεν θα αργήσουν. Το πρόσωπο που έχει πάρει την πολιτική ευλογία του Κ. Καραμανλή είναι ο Μεσογαίας Νικόλαος Χατζηνικολάου, προσωπικός φίλος του Θ. Ρουσόπουλου. Είναι Αγιορείτης προερχόμενος από τη Μονή Σίμωνος Πέτρα και διατηρεί ισορροπίες με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Αλλά αυτή τη στιγμή παίζει ως αουτσάιντερ». Σε ένα άλλο κείμενο αναφέρεται ότι ο Αρχιεπίσκοπος είχε μπροστά του ελάχιστους μήνες ζωής: «Στο μεταξύ, ίντριγκες, δολοπλοκίες και συνωμοσίες λαμβάνουν χώρα αυτή την περίοδο μεταξύ των ιεραρχών, τη στιγμή που στον Αρχιεπίσκοπο οι γιατροί δίνουν ελάχιστους μήνες ζωής.

Αυτό το τελευταίο μετέφερε άνθρωπος που καθημερινά βρίσκεται στην Ιερά Σύνοδο και είπε παράλληλα ότι "Μάλιστα υπάρχει και σύνδεση μεταξύ πολιτικής και εκκλησιαστικών, αφού και στη Ν.Δ. και στο ΠΑΣΟΚ αλλά και στο ΛΑΟΣ έχουν τις προτιμήσεις τους στη μάχη της διαδοχής". Δεν είναι αμελητέο το "κόμμα" της Εκκλησίας...» Οι αναφορές για τη διαδοχή πυκνώνουν όσο περνούν οι ημέρες και επιδεινώνεται η υγεία του τότε Αρχιεπισκόπου.

Στις 14 Οκτωβρίου του 2007 τα intelligence reports περιλαμβάνουν αρκετό εκκλησιαστικό «ρεπορτάζ», όπου αναφέρονται εκτιμήσεις για τους διεκδικητές του αρχιεπισκοπικού θρόνου: «Οι τρεις βασικοί διεκδικητές της θέσης του Χριστόδουλου ανήκουν χονδρική σε 3 διαφορετικούς πόλους. Στον πρώτο και βασικότερο είναι οι "Χριστοδουλικοί", που αποτελούν και το φαβορί για τη διαδοχή. Από αυτόν τον πόλο ξεχωρίζουν 3 πρόσωπα.

Ο Ευστάθιος (Σπάρτης) που έχει την υποστήριξη σχεδόν όλης της Πελοποννήσου (και όχι μόνο),

Ο Παντελεήμων (Ξάνθης) που κατά κοινή παραδοχή παράγει σημαντικό έργο στην περιοχή του και, τέλος,

Ο Σύρου (Δωρόθεος) που έχει ως δύναμη του την υποστήριξη που έχει στο Αιγαίο καθώς και τις πολύ καλές σχέσεις με το περιβάλλον του Χριστόδουλου.

Στον δεύτερο πόλο, αυτόν του Θηβών, ανήκει ο ίδιος (Ιερώνυμος) και αποτελεί τον υποψήφιο που φαίνεται να προτιμά το Πατριαρχείο. Παλιότερα ήταν από τους φανατικούς "Σεραφειμικούς".

Ο τρίτος πόλος εκπροσωπείται από τον Θεσσαλονίκης, τον γνωστό Άνθιμο, που παρά τις πολιτικές του προσβάσεις δεν έχει ιδιαίτερες συμπάθειες μεταξύ των ιεραρχών. Είναι ο πιο μεγάλος σε ηλικία από τους διεκδικητές (74) και σίγουρα αυτή θα είναι η τελευταία του ευκαιρία».

Η τελευταία αναφορά για τη μοιραία κατάληξη

Η τελευταία αναφορά με πρόβλεψη για την ανεπίστροφη διαδρομή του μακαριστού Αρχιεπισκόπου προς το τέλος χρονολογείται στις 25 Οκτωβρίου του 2007. Οι πληροφορίες του κυκλώματος ήταν ακριβείς: «Στο χειρότερο της σημείο βρίσκεται η κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου, όπως μαθαίνουμε, ενώ η μεταφορά του στο νοσοκομείο "δεν θα είχε νόημα", όπως λένε οι θεράποντες ιατροί ουσιαστικά προμηνύοντας το τέλος. Οι άνθρωποι που είναι κοντά του αυτές τις ώρες λένε ότι "ο Χριστόδουλος κοιμάται βαθιά κατά το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας, ενώ όταν είναι ξύπνιος μιλάει ασυνάρτητα καθώς οι εκλάμψεις λογικής είναι όλο και σπανιότερες". Ούτε με θαύμα πλέον».

To fax του Χριστοφοράκου

Από τον σκληρό δίσκο της Αικ. Τσακάλου

Το μαφιόζικο ύφος των intelligence reports που αφορούσαν τον αλησμόνητο Αρχιεπίσκοπο βοηθάει πολύ τον αναγνώστη των κατασχεθέντων αρχείων από τους σκληρούς δίσκους της Siemens να συνειδητοποιήσει την έκταση της εσωτερικής ασχήμιας και το μέγεθος της υποκρισίας του Μιχάλη Χριστοφοράκου (και του κόσμου που εκπροσωπεί) όταν στις 5 Αυγούστου του 2004 του απηύθυνε την κάτωθι επιστολή, εξαιτούμενος την... ευλογία του, μια δεκάλεπτη συνάντηση και μια ακρόαση του Heinrich v. Pierer, προέδρου της Siemens:

___________________________

Μακαριώτατον

Αρχιεπίσκοπον Αθηνών και πάσης Ελλάδος

κ.κ. Χριστόδουλον

05.08.2004

«Μακαριώτατε,

Έχω την τιμή να Σας απευθύνω την προκείμενη επιστολή στο προσωπικό Σας φαξ, το οποίο μου έδωσε ο φίλος κύριος Φίλιππος Σπυρόπουλος.

Την 23η Αυγούστου ε.έ., ώρα 18.00, έχετε την καλοσύνη να δεχθείτε σε ακρόαση τον κύριο Dr. Heinrich v. Pierer, Πρόεδρο της Siemens, τον οποίο θα συνοδεύσω ως Πρόεδρος της Siemens Ελλάδος.

Θα παρακαλούσα πριν από τη συνάντηση αυτή να με δεχθείτε για 10 λεπτά περίπου κατά την επομένη εβδομάδα (9 έως 13 Αυγούστου ε.έ.).

Εξαιτούμενος την ευλογία Σας

Μετά τιμής και θερμών ευχαριστιών

ΥΠ. ΧΡΙΣΤ.

Μιχάλης Χριστοφοράκος

Πρόεδρος Ομίλου Siemens Ελλάδος

______________________

Αγαπητέ επισκέπτη του blog,

Μετά την ως άνω έρευνα που εμπεριστατωμένα αναφέρονται όσα αναφέρονται η απορία μας είναι η εξής: Γιατί και για ποιο λόγο, αυτό το αρχείο ευρέθη στον σκληρό δίσκο της SIEMENS;

Ο Όσιος Εφραίμ ο Σύρος (28 Ιανουαρίου)

image

Ασκητής με πολλή απλότητα, εγκράτεια και ενθουσιώδη πίστη. Προικισμένος με πλουσιότατη και φλογερώτατη φαντασία, εξασκούσε μεγάλη επιρροή στους συμπολίτες του. Ο Εφραίμ γεννήθηκε στις αρχές του 4ουαιώνα, στη Νίσιβη της Συρίας. Διδάσκαλο ευτύχησε να έχει τον επίσκοπο Ιάκωβο, άνδρα μεγάλης θεολογικής παιδείας, που τον χειροτόνησε διάκονο.

Αλλά αυτός παραδίδεται ολοκληρωτικά στις μελέτες του και δε θέλησε να προβιβαστεί σε ανώτερο αξίωμα. Διότι θεωρεί σπουδαιότερο αυτό που είπε ο Απόστολος Παύλος: «Πάσα γραφή θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς παιδείαν την εν δικαιοσύνη, ίνα άρτιος ή ο του Θεού άνθρωπος, προς πάν έργον αγαθόν εξηρισμένος». Δηλαδή, όλη η Γραφή έχει εμπνευστεί από το Θεό.

Γιʼ αυτό είναι ωφέλιμη να διδάσκει την αλήθεια, να ελέγχει τις πλάνες, να διορθώνει αυτούς που αμαρτάνουν, να παιδαγωγεί στην αρετή και έτσι ο άνθρωπος του Θεού να είναι τέλειος, καταρτισμένος σε κάθε έργο αγαθό.

Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ο Εφραίμ απέκτησε ξεχωριστή θέση στην εκκλησιαστική κίνηση του έθνους του. Ήταν περίφημος ρήτορας, ο βαθύς και φλογερός συγγραφέας.

Ονομάστηκε προφήτης Σύρων, στύλος της Ορθοδοξίας, στόμα και κιθάρα του Αγίου Πνεύματος.
Ο Όσιος Εφραίμ κοιμήθηκε το 379, αφού άφησε μεγάλο συγγραφικό έργο.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

image_thumb1_thumb1_thumb1_thumb14

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Εφραίμ. Καταγόταν από τη Συρία από γονείς Χριστιανούς και θεοσεβείς. Από μικρός έμεινεν χωρίς γονείς και ανετράφη πλησίον του επισκό­που Ιακώβου και σπούδασε τα θεία γράμματα. Όταν η ιδιαιτέρα του πατρίδα κατελήφθη από τους Πέρσας αναγκάσθηκε να φύγει και έφθασε στην Έδεσ-σαν Μεσοποταμίας. Εχειροτονήθη από τον Μ. Βασίλειον διάκονος. Σα διάκο­νος εδίδασκε τον λαόν και πολλούς ωφέλησε. Ετελείωσε τον βίον του ειρηνικά.

2) Ο άγιος Παλλάδιος. Σαν ασκητής σε ένα κελλίον με την προσευχή και νηστεία θαυματουργούσε.

3) Ο άγιος Ιάκωβος ο ασκητής. Ασκήτευεν σε κελλί πλησίον της πατρίδας του Πορφυριανής. Ο βίος του και το παράδειγμα του ωδήγησαν πολλούς στην ορθόδοξο χριστιανική πίστι.

4) Η αγία Χάρις. Της απέκοψαν τα πόδια και έτσι εξεδήμησεν εις Κύριον.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1823 συνάπτεται μάχη μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων στην Λεπενού Βάλτου. Ο αρχηγός των Ελλήνων Γ. Καραϊσκάκης με την γενναιότητα του και των συντρόφων του, τρέπει τους Τούρκους σε φυγή.

Το 1826 ο ελληνικός στόλος υπό τον Μιαούλην κατατροπώνει τον τουρκι-κόν παρά τον Ά,ραξον (Καβόπαππα).

Το 1913 συνεχίζεται μεταξύ Τούρκων και Ελλήνων στο μέτωπον Ηπείρου ο αγώνας πυροβολικού.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός δέχεται επιθέσεις άτακτων Τούρκων και τις εξουδετερώνει.

Το 1921 σε ολόκληρο το μέτωπον της Μ. Ασίας γίνονται δράσεις περιπό­λων.

Το 1922 η ελληνική στρατιά οργανώνει οχυρώματα αμύνης.

Το 1941 οι ελληνικές δυνάμεις στο Αλβανικόν μέτωπον προβαίνουν σε θυελλώδη αντεπίθεσιν και κερδίζουν το από την προηγουμένη ημέρα χαμένο έδαφος. Η ιταλική αεροπορία εβομβάρδισε την Θεσσαλονίκη και χωρία της Μακεδονίας.