12 Οκτωβρίου, 2010

ΕΙΣ ΕΠ΄ΑΟΡΙΣΤΟΝ ΑΡΓΙΑ Ο π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ.

image

Σε αργία ο ιερέας που κοινώνησε α λα παπικά

Άμεσα ήταν τα αντανακλαστικά της Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε βαρύ εκκλησιαστικό παράπτωμα που υπέπεσε κληρικός της. Σε επ’ αόριστον αργία τέθηκε με εντολή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερώνυμου ο ορθόδοξος ιερέας που κοινώνησε με όστια, όπως προβλέπει το λατρευτικό της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Επίσης, σύμφωνα με εκκλησιαστική πηγή, έχουν ξεκινήσει ανακρίσεις για το ίδιο θέμα Η αποκάλυψη έγινε από τον μητροπολίτη Γλυφάδας κ. Παύλο, ο οποίος είχε συντάξει και αποστείλει σχετική επιστολή.

Ο Μητροπολίτης είχε αποστείλει προ ημερών επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο και του ανέφερε ότι «κατά την 18ην Διεθνή Οικουμενική Σύνοδον Ορθοδόξου Πνευματικότητος, την διεξαχθείσαν εν τη Διορθοδόξω Μονή Bose Ιταλίας, από 8 έως 11 Σεπτεμβρίου, ορθόδοξος ιερεύς εγγεγραμμένος εν τη δυνάμη των κληρικών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών (σ.σ.: αναφέρεται το όνομά του) κεκοινώνηκεν μετά των παπικών όστιαν εν τη υπό των Λατίνων τελεσθείσαν λατρευτικήν σύναξιν, παρουσία Ελλήνων ορθοδόξων αρχιερέων και καθηγητών πανεπιστημίων».Σύμφωνα μάλιστα με τον μητροπολίτη Γλυφάδας:

«Διά τους διαπράξαντας κληρικούς το ανωτέρω ολίσθημα-πλάνη, οι ιεροί κανόνες είναι αυστηρότατοι και ορίζουν καθαίρεσιν». Ο συγκεκριμένος ιερέας που υπέπεσε σε αυτό το ολίσθημα και ετέθη σε αργία είναι ιερατικός προϊστάμενος σε πολύ γνωστή εκκλησία του κέντρου των Αθηνών και κατά καιρούς έχει ενοχλήσει με κάποιες απόψεις τους εκκλησιαστικούς κύκλους της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

iera-synodos

Αθήνα 12 Οκτωβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010, στην τρίτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να αναθέσει στη Συνοδική Επιτροπή Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων και στην Ειδική Συνοδική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων την από κοινού μελέτη σε συνεργασία με ειδήμονες Καθηγητές των τομέων της Ορθοδόξου Δογματικής, του Συνταγματικού Δικαίου και της Πληροφορικής και την υποβολή σε σύντομο χρονικό διάστημα, σχετικής εισηγήσεως, για το ζήτημα της εκδόσεως της «Κάρτας του Πολίτη».

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

Ιερώνυμος: Ο Αρχιεπίσκοπος που μας είναι απαραίτητος στις μέρες μας

Ιερώνυμος βήμα 2

Διαμαρτυρήθηκαν κάποιοι ιεράρχες γιατί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έφερε στην πρόσφατη Ιεραρχία το θέμα της συγχώνευσης ή κατάργησης κάποιων ειδικών Επιτροπών, που είχαν συσταθεί από τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Θεώρησαν ότι αποδομείται σιγά – σιγά το έργο του μακαριστού.

Μα καλά, δεν έχουν ακούσει αυτοί οι αρχιερείς το ρητό: “Αν θες να θάψεις ένα θέμα, να το παραπέμψεις σε μια επιτροπή”; Αυτό ισχύει για κάθε οργανισμό, κυρίως του δημοσίου. Οι επιτροπές κατά κανόνα δεν λειτουργούν ή στην καλύτερη περίπτωση υπολειτουργούν.

Αρκούν οι μόνιμες Συνοδικές Επιτροπές. Αρκεί να παράγουν όντως έργο. Κι αυτές πολλές είναι. Άρα, η πληθώρα των επιτροπών επί Χριστοδούλου έπρεπε να έχει καταργηθεί προ πολλού. Άργησε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος να το πράξει.

Αλήθεια, ποιος μπορεί να μας δώσει ένα κατάλογο των δεκάδων επιτροπών που συνεστήθησαν επί του μακαριστού; Νομίζω ότι ούτε η ίδια η Σύνοδος δεν μπόρεσε να τον καταρτίσει όσο εκείνος ζούσε!

Επίσης, θεωρείται ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος “άφωνος”. Ευτυχώς! Είχα γράψει και είχα πει και από ραδιοφώνου όταν εξελέγη, ότι η μεγάλη προσφορά του στην Εκκλησία, μετά την εποχή της “γλωσσολαλιάς” Χριστοδούλου, θα ήταν η σιωπή! Αν μπορεί να κάνει και κάτι έχει καλώς, αλλιώς η σιωπή στους καιρούς μας είναι ό,τι πολυτιμότερο. Εννοώ να ομιλεί με διάκριση, με περισσή σκέψη και ο λόγος του να είναι – όπως και είναι – ενωτικός και όχι διχαστικός.

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι λαλίστατος, τι καταφέρνει δηλαδή; Είναι αστείο να επικαλείται ως επιχείρημα ότι ο λαός θέλει να μιλάνε οι ποιμένες του επειδή κάποιοι λένε στον ίδιο: “Συνέχισε”! Προσωπικά θα ήθελα τον Αρχιεπίσκοπο πιο δυναμικό ως προς τη ρήξη του με το εκκλησιαστικό κατεστημένο (οργανωσιακούς, ποικίλους συντηρητικούς, “αντι-οικουμενιστές” κ.λπ.).

Νομίζω ότι παρά το ότι δεν τον εκφράζουν αυτές οι τάσεις, εκ χαρακτήρος δύσκολα θα συγκρουστεί μαζί τους. Γενικώς αποφεύγει τις συγκρούσεις. Θα ήθελα, ακόμη, να αφιερώνει λιγότερο χρόνο σε όσα συντελούν στην ενδοστρέφεια της Εκκλησίας και – ένεκα συνθηκών – τα συντηρεί με τον τρόπο του.Τελικά, η προσφορά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στην Εκκλησία είναι η μετριοπάθεια και όχι η αμετροέπεια, η διάκριση και όχι η ακρισία, η σοβαρότητα και όχι η εξαλλοσύνη και δη άνευ λόγου, όπως ζήσαμε στο παρελθόν.

Και βέβαια το ότι δεν επιδιώκει την παντοειδή προβολή του, κυρίως από τα ΜΜΕ, τα οποία έχουν λάβει το μήνυμα και συμπεριφέρονται αναλόγως. Έτσι δεν χρειάζεται τώρα να απαγορευθούν οι κάμερες στους ναούς που λειτουργεί, δεν χρειάζονται ανασκευαστικές δηλώσεις γιατί “παρερμηνεύτηκαν” κάποιες άλλες, δεν υποφέρουμε από την ατέλειωτη “εκκλησιολογία” εν ταις αγοραίς. Καλό θα ήταν να συνειδητοποιήσουν κάποιοι εκ των ιεραρχών μας ότι οι καιροί έχουν αλλάξει ριζικά, οι εξελίξεις σε όλους τους τομείς είναι ραγδαίες και το μόνο που θα έπρεπε να κάνουν είναι πολλή δουλειά για τον άνθρωπο και πλατύ άνοιγμα στην κοινωνία.

Με το να μένουν στον εκκλησιαστικό μικρόκοσμο και σε όσους τους κολακεύουν, απλώς επιτείνουν την απομόνωσή τους και περιπίπτουν σε μεγαλύτερη ανυποληψία από το κύριο σώμα της κοινωνίας.

Παναγιώτης Ανδρεόπουλος

Θεολόγος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

image_thumb244_thumb1_thumb1_thumb1_[1]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Οι άγιοι μάρτυρες Πρόβος, Τάραχος και Ανδρόνικος. Έζησαν την εποχήν των μεγάλων διωγμών εναντίον των χριστιανών. Ένεκα τούτων οι χριστιανοί άφηναν τας πόλεις και έφευγον εις τα όρη. Μεταξύ αυτών εις τα όρια της Ταρ­σού κατοικούσαν και οι τρεις άγιοι, οι οποίοι ειργάζοντο δια την πίστιν του Χριστού. Εκεί έστειλε ο βασιλεύς τον ηγεμόνα Μαξέντιον, ο οποίος τους συνέ­λαβε και εφυλάκισε. Κατόπιν ωδηγήθησαν στο κριτήριον και διετάχθησαν να θυσιάσουν εις τα είδωλα. Αρνηθέντες τούτο εβασανίσθησαν πολλές ημέρες με τα φρικωδέστερα βασανιστήρια και τέλος απεκεφαλίσθησαν δια ξίφους και εξεδήμησαν προς Κύριον. Τα λείψανα των ετάφησαν από τους Χριστιανύς και ευρέθησαν με την λάμψιν του αστέρος.

2) Η αγία Δομνίνη. Επειδή ωμολόγησε τον Χριστόν εβασανίσθη υπό του ειδωλολάτρου ηγεμόνος και εξεδήμησεν προς Κύριον εις την φυλακήν.

3) Η αγία Αναστασία η παρθένος. Καταγόταν από τη Ρώμην. Υπέστη πολλά βασανιστήρια δια την πίστιν της εις Χριστόν και τέλος απεκεφαλίσθη.

4) Οι άγιοι Εβδομήκοντα μάρτυρες.

5) Ο άγιος Θεόδοτος επίσκοπος Εφέσου.

6) Η αγία Μαλφέθα.

7) Η αγία Ανθία.

8) Οι άγιοι Οουβέντινος και Μάξιμος.

9) Ο άγιος Ιάσων, επίσκοπος Δαμασκού.

10) Οι άγιοι Ανδρόμαχος και Διόδωρος.

11) Ο άγιος Συμεών, ο νέος Θεολόγος.

12) Ο άγιος Θεοσέβιος, ο Αρσινοίτης.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1823 προ των Ωρεών του Δήμου Ιστιαίας έγι­νε ναυμαχία μεταξύ ελληνικού στόλου υπό τον Μιαούλη και Τούρκων. Κατ' αυτήν ενίκησαν οι Έλληνες.

Το 1825 παρά την Αλαμάνα οι Έλληνες υπό τον Γκούρα επιτίθενται ενα­ντίον των Τούρκων και τους τρέπουν σε φυγή.

Το 1912 οι ελληνικές δυνάμεις μάχονται σκληρώς εναντίον των Τούρκων και επιτυγχάνουν την απελευθέρωσιν της Κοζάνης.

Το 1919 στο μέτωπο στη Μ. Ασία γίνεται αγώνας προφυλακών.

Το 1920 απεβίωσε ο Βασιλεύς Αλέξανδρος. Στο μέτωπο στη Μ. Ασία επι­κρατεί ηρεμία.

Το 1921 σε ολόκληρο το μέτωπο στη Μ. Ασία γίνονται μικροσυμπλοκές πε­ριπόλων.

Το 1944 απηλευθερώθη η πόλις των Αθηνών εκ της Γερμανικής κατοχής.