23 Αυγούστου, 2010

† O ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ (24 Αυγούστου)

image

Από τους μεγαλύτερους της αφύπνισης και αναγέννησης του ελληνισμού, ο λόγιος ιερέας Κοσμάς, μορφωμένος σε εκκλησιαστικές σχολές έρχεται σε αντίθεση με την μεροληπτική και επίπεδη επιχειρηματολογία των Εθνικών για τον δήθεν ανθελληνισμό της Βυζαντινής  Ελληνικής Ορθόδοξης Αυτοκρατορίας και των πολιτών της, όπως επίσης και για εκείνον της Εκκλησίας. Επίσης θα καταδείξει την πάγια τακτική της εξουσίας προς τους πολέμιούς της, ανεξαρτήτου θρησκευτικού φρονήματος και εθνικής προέλευσης.

Ας προσεχθεί επίσης πως αυτός ο αφυπνιστής του Γένους είναι Χριστιανός και όχι υποτιθέμενος «κρυπτόμενος Εθνικός υπό διωγμό, που θεράπευε τον Ελληνικό πολιτισμό». Αυτός ο Έλληνας Προφήτης Χριστιανός Ιερέας συνέβαλε στην αφύπνιση του Ελληνισμού σπουδάζοντας και μαθαίνοντας γράμματα αποκλειστικά σε εκκλησιαστικά μορφωτικά ιδρύματα (Αθωνιάδα, Πατριαρχική Σχολή Κωνσταντινούπολης κ.α.). Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα επιχειρήματα Εθνικών για την μη «ελληνική» παιδεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και τους θεσμούς που αυτή περικλείει.

Γεννήθηκε το 1714 στο Μεγάλο Δένδρο της Αιτωλίας. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Κώνστας. Στην ηλικία των 8 στάλθηκε στην Σιγδίτσα της επαρχίας Παρνασσίδος όπου ήταν μαθητής του ιεροδιδάσκαλου Λύτσικα , αργότερα μετέβη στο Άγιο Όρος όπου σπούδασε στην Αθωνιάδα Σχολή υπό τους διδάσκαλους Παναγιώτη Παλαμά και Νικόλαο Ζερτζούλην. Μετά την αποφοίτησή του πήγε στην μονή Φιλοθέου, όπου και χειροτονήθηκε μοναχός με το όνομα Κοσμάς. Ο μονότονος μοναχικός βίος του δεν του άρεσε όπου ήθελε να δράση για το όφελος της κοινωνίας.

Αφού εγκατέλειψε την μονή πήγε στην Κωνσταντινούπολη όπου συναντήθηκε με τον μεγάλο αδελφό του Χρύσανθο διδάσκαλο της πατριαρχικής σχολής. Με τις συστάσεις που του έκανε γνωρίστηκε με πολλούς αρχιερείς και  με τον πατριάρχη Σεραφείμ και με την έγγραφη άδεια του Πατριαρχείου άρχισε το ευαγγελικό κήρυγμα το 1760 από την πρωτεύουσα. Μετά περιηγήθηκε στα νησιά του Αιγαίου Πελάγους, τη Μακεδονία, Ήπειρο , Θεσσαλία , Στερεά Ελλάδα και Ιόνια Νησιά κηρύττοντας τον θείο λόγο. 

Τα κηρύγματα του Κοσμά δημιούργησαν μεγάλη εντύπωση διότι χρησιμοποιούσε την δημοτική γλώσσα. Ο λαός κατά χιλιάδες παρακολουθούσε τα κηρύγματά του σε όλα τα  χωριά ενώ εκείνος δίδασκε με ασυνήθιστη ευγλωττία, κοινωνική αλληλεγγύη, θρησκευτική ευλάβεια και την αγάπη του προς την παιδεία.

Ήταν ένθερμος  υποστηριχτής της παιδείας. Αυτό φαίνεται και από μια επιστολή του προς τον  αδελφό του Χρύσανθο που τώρα ήταν Σχολάρχης Νάξου και από την οποία μαθαίνουμε ότι  ταξίδεψε σε 30 επαρχίες, ίδρυσε 10 ελληνικά σχολεία και 200 δημοτικά.  Στο τέλος της επιστολής του γράφει : «Δέκα χιλιάδες Χριστιανοί με αγαπώσι και ένας με μισεί. Χίλιοι Τούρκοι με αγαπώσι και ένας όχι τόσο. Χιλιάδες εβραίοι θέλουσι τον θάνατό μου και ένας όχι. Αψοθ’ Μαρτίου β΄. Ο σός αδελφός Κοσμάς Ιερομόναχος».

Όχι μόνο οι Χριστιανοί αλλά και οι Τούρκοι σέβονταν τον Κοσμά και άκουαν με προσοχή τις συμβουλές του. Σε όποιο μέρος δίδασκε καρφωνόταν ένας ξύλινος σταυρός για να αποδεικνύει ότι πέρασε από εκεί. Κατά την αποστολική του περιοδεία ακολουθείτο από πολλούς ιερείς οι οποίοι μιμούμενοι αυτόν διασκορπίζονταν στα χωριά κηρύττοντας ή αναγιγνώσκοντας τους λόγους του.

Επειδή δε συνήθως έψεγε και κάκιζε τους άρχοντες των κοινοτήτων που επισκεπτόταν και τις αυθαιρεσίες τους, είχε πολλούς εχθρούς. Στην Κεφαλονιά οι άρχοντες - ευγενείς ζήτησαν από τον Ενετό  διοικητή  την απέλασή του η οποία όμως ματαιώθηκε από την ενθουσιώδη υποστήριξη του λαού. 

Όταν αποφάσισε να μεταβεί στην Ζάκυνθο τον συνόδευσαν 10 πλοία κατάμεστα από Κεφαλλονίτες θαυμαστές του. Επειδή όμως οι άρχοντες του απαγόρευσαν να αποβιβασθεί γιατί φοβήθηκαν τα λεγόμενά του, γύρισε ξανά στην Κεφαλονιά και μετά από αρκετό καιρό στην Κέρκυρα όπου και του έγινε μεγάλη υποδοχή. Πρωτοφανής ήταν η συρροή των ακροατών τόσο από τους Ιονίους νήσους όσο και από την Ήπειρο ώστε και πάλι ο Κοσμάς δεν έμεινε ήσυχος.

Αναγκάσθηκε από τον διοικητή του νησιού, που παρακινήθηκε από τους προύχοντες, να εγκαταλείψει το νησί και να περάσει στην Ήπειρο και την Αλβανία.

Οι Εβραίοι της Ηπείρου συκοφάντησαν τον Αιτωλό ως φιλοπόλεμο και τον κατηγόρησαν στην Τουρκική διοίκηση ως οργανωτή επαναστάσεως. Προσκλήθηκε τότε στο  Βεράτιο της Αλβανίας για να απολογηθεί και καταγοήτευσε τόσο τον διοικητή ώστε αντί να καταδικασθεί του δόθηκε μικρός θρόνος όπου και ανέβηκε κηρύσσοντας τον λόγο του Θεού.

Τότε  οι Εβραίοι επινόησαν άλλο μέσο για να καταδικασθεί. Προσέλαβαν μουσουλμάνο εισπράκτορα ο οποίος ανάφερε στον διοικητή ότι λιγόστευαν οι φόροι διότι ο κόσμος παρακολουθεί την διδασκαλία του Αιτωλού αντί να ασχολείται με την γεωργία. Ο διοικητής διέταξε να τον σταματήσουν αλλά ο εισπράκτορας παρερμήνευσε την διαταγή και ενέργησε κρυφά ώστε να θανατωθεί. Σκοτώθηκε τις 24 Αυγούστου 1779.

Την μνήμη του Κοσμά σέβονταν και οι Μουσουλμάνοι. Ο διαβόητος Αλή - Πασάς των Ιωαννίνων έκτισε με δικά του έξοδα εκκλησία στο χωριό Καλκουτάση του Βεράτιου, όπου κρεμάστηκε ο Άγιος Κοσμάς, ονομάσθηκε Άγιος με απόφαση της εκκλησίας , και ζήτησε να του ετοιμάσουν αργυρή κεφαλή του Αγίου. Όταν την έφεραν μπροστά στον Αλή , αυτός τότε έψαυσε 3 φορές τα γένια του σε σημείο σεβασμού. Επειδή οι παρόντες μουσουλμάνοι δυσανασχέτησαν τους είπε ο Αλή - Πασάς : «φέρετέ μου ένα μουσουλμάνο σαν αυτόν τον χριστιανό να του φιλήσω και τα πόδια».

O Ερντογάν για τη Θεία Λειτουργία στην Παναγία Σουμελά στις 15/8/2010

image

"Όποιος έχει εμπιστοσύνη στις ιδέες του δεν φοβάται την ελευθερία ιδεών», δήλωσε ο τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σχολιάζοντας την ιστορική θεία λειτουργία, στην νέα Μόνη Παναγίας Σουμελά, στην Τραπεζούντα, 88 χρόνια μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών και την εκκένωση της Μικράς Ασίας από το χριστιανικό πληθυσμό της μου. «Ανοίξτε την ιστορία της οθωμανικής αυτοκρατορίας, Τότε δεν φοβόντουσαν τέτοια πράγματα», ανέφερε, απευθυνόμενος σε μέλη της ένωσης Επιχειρηματιών MUSIAD στην πόλη Γκαζιαντέπ στην νοτια Τουρκία.

Ο κ. Ερντογάν αναφέρονταν στην κριτική που ασκήθηκε στην Κυβέρνησή του, σύμφωνα με την οποία επέτρεψε τη λειτουργία, υποκύπτοντας σε ευρωπαϊκές πιέσεις και στην οικονομική λογική. «Δημιουργούν μια ατμόσφαιρα φόβου για να προκαλέσουν αναταραχή», είπε ο Τούρκος πρωθυπουργός απαντώντας στους επικριτές του. «Η επιτυχία είναι να φοβίσεις το φόβο»,είπε ο Ερντογάν και πρόσθεσε ότι «αυτό πρέπει να πετύχουμε και εμείς. Εάν δεν πετύχουμε,δεν μπορούμε να κυκλοφορούμε, θα πρέπει να κάτσουμε σε μια γωνία».

«Αν σήμερα μπορούμε και ρωτάμε τον Έλληνα πρωθυπουργό "πότε θα ανοίξουμε το τέμενος στην Αθήνα",αυτό μπορούμε και το κάνουμε χάρις στα βήματα που έχουμε κάνει», είπε.

Ο κ.Ερντογάν αναφερόμενος στην ανταπόδοση των κινήσεων που κάνει η κυβέρνηση του, όπως η λειτουργία τεμένους στην Αθήνα, είπε ότι αυτό που έχει σημασία είναι "να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά". «Και στην Κύπρο το ίδιο κάναμε. Είπαμε ότι θα είμαστε ένα βήμα μπροστά από τους ελληνοκύπριους.Τι χάσαμε;

Οι πριν από εμάς, δυστυχώς, δεν κινήθηκαν σωστά και με ειλικρίνεια, με αποτέλεσμα να χάνουμε συνεχώς", πρόσθεσε. "Τώρα, ο κόσμος δεν μπορεί πλέον να μας επικρίνει.Γιατί; Διότι εμείς μπορούμε και λέμε:"Κοιτάξτε, εμείς κάναμε αυτό".

Το κάναμε στο δημοψήφισμα. Εσείς τι κάνατε; Μας εξαπατήσατε. Γι’ αυτό και δεν μπορείτε να ζητήσετε περισσότερα πράγματα".

Ερντογάν: "Τέλεσαν την λειτουργία τους.

Τι χάσαμε;"

Ο Πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ευρισκόμενος σε δείπνο του Ραμαζανίου (Ιφτάρ),  που παρέθεσε η Ένωση Βιομηχάνων και Επιχειρηματιών (MÜSİAD) στην πόλη Γκαζίαντεπ στην νοτιοανατολική Τουρκία , αναφέρθηκε στην ιστορική Θεία Λειτουργία που τελέσθηκε στην Ιερά Μόνη Παναγίας Σουμελά στην Τραπεζούντα του Πόντου λέγοντας ότι «Σήμερα στη Σουμελά ήρθαν οι Χριστιανοί και τέλεσαν τη Θεία Λειτουργία σύμφωνα με την παράδοσή τους» . Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις διακηρύξεις των εθνικιστών λέγοντας  «Μία-δύο ομάδες, όπως είναι γνωστό, δε χρειάζεται να εξηγήσω ποιοί είναι αυτοί,  λένε  «ορίστε, ξαναζωντάνεψαν την επιθυμία για δημιουργία κράτους του Πόντου».

Ο Τούρκος Πρωθυπουργός συνέχισε λέγοντας «Φίλοι μου, τί έγινε; Ήρθαν, τέλεσαν τη Θεία Λειτουργία τους και αναχώρησαν. Πόσοι άνθρωποι; 1500 – 2000. Τί χάσαμε; Στην πραγματικότητα κερδίζουμε. Τί κερδίζουμε; Να σας πω. Αυτός που είναι βέβαιος για την πίστη του δεν φοβάται την ελευθερία της πίστης . Όποιος πιστεύει στις ιδέες του και στις σκέψεις του δεν φοβάται την ελευθερία των ιδεών και των σκέψεων . Αυτοί, λένε, ότι είναι «εθνικιστές». Άνοιξτε και ρίξτε μια ματιά στη Ιστορία των Οθωμανών.

Κοιτάξτε,  τα είχαν φοβηθεί ποτέ αυτά οι Οθωμανοί; Αντίθετα, επί  Οθωμανών ήταν ανοικτά, χωρίς να αντιμετωπίσουν την παραμικρή δυσκολία.  Τα χρησιμοποίησαν στις σχέσεις τους με τη διεθνή κοινότητα, με τον καλύτερο τρόπο, προς όφελος της δικής τους εξουσίας. Τώρα τί είναι αυτά;.... Θεέ μου!  Ένα κλίμα φοβίας με σκοπό να αναστατώσουν τη χώρα και να φέρουν τα πάνω κατω».

Αξίζει να αναφερθεί ότι πριν λίγες ημέρες ο Πρωθυπουργός Ερντογάν επισκέφθηκε την Τραπεζούντα καθ' οδόν για την ιδιαίτερη πατρίδα του που βρίσκεται στην περιοχή της πόλης Ρίζε, στη Μαύρη Θάλασσα. Σύμφωνα με πληροφoρίες σε συζήτηση που είχε με τις αρχές της Τραπεζούντας τους συνέστησε όπως "η φιλοξενία να είναι άψογη προς τους επισκέπτες που θα έρθουν για την λειτουργία στην Σουμελά".

____________________________

Αγαπητέ επισκέπτη του blog,

H εφημερίδα ΑΞΙΑ 21/8/2010 έγραψε και ο νοών νοείτω!

Η Σουμελά, ο Βαρθολομαίος,

η Τουρκία, η Ρωσία

και το έντονο παρασκήνιο

Ελάχιστες ώρες μετά την πανηγυρική  λειτουργία του Οικουμενικού Πατριάρχη ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο στην Παναγία Σουμελά στον Πόντο, διεφάνησαν οι πρώτες εμπλοκές. Σε μια χρονική συγκυρία όπου ο διεθνής ορίζοντας είναι ευμετάβλητος, οι ισορροπίες στις διακρατικές σχέσεις ευάλωτες και είναι διάχυτη η εντύπωση ότι ζούμε μια σταδιακή αλλαγή των γεωπολιτικών δεδομένων στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, η ενέργεια του Φαναρίου να προχωρήσει στην τέλεση λειτουργίας στον αύλειο χώρο της ιστορικής Μονής είχε τις παρενέργειές της.

Οι Τούρκοι ζητούν τέμενος

Οι επικοινωνιακές δοξασίες τηλεοράσεων και εφημερίδων για την «ιστορικότητα» του γεγονότος και την «αγία και πάνσεπτη» τελετή ήταν ακόμη νωπές, όταν ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν με απλό, κατηγορηματικό και ωμό τρόπο αξίωσε από τηλεοράσεως τη λειτουργία, όχι απλώς τζαμιού, αλλά τεμένους, όχι σε κάποια Ελληνική επαρχία, αλλά στην «καρδιά» της χώρας, στην πρωτεύουσα, την Αθήνα.

Όλοι ξαφνικά αντελήφθησαν στην Αθήνα πως η λειτουργία στην αυλή ενός μοναστηριού στον Πόντο (πέραν βέβαια της αυτονόητης και αναμφίβολης συμβολικότητας για τους Έλληνες του Πόντου και την ιστορία μας την οποία δεν υποβαθμίζουμε), ισοδυναμούσε για την τουρ­κική κυβέρνηση με την ίδρυση τε μένους (δηλαδή τζαμιού, θεολογικής βιβλιοθήκης και σχολής) στην «καρδιά» του ελληνικού κράτους.

«Μόνο με την επαναλειτουργία της Αγιά Σοφιάς «ως μονής, ούτε καν ως εκκλησίας, θα μπορούσε να διαπραγματευτεί κανείς τις απαιτήσεις Ερντο­γάν» τόνιζαν χαρακτηριστικά κύκλοι της ιεραρχίας στην Μονή Πετράκη, που είδαν εξαρχής με επιφύλαξη την πρωτοβουλία Βαρθολομαίου για τη λειτουργία στη Σουμελά. Την ίδια στιγμή, έγκυροι θεολογικοί κύκλοι και έμπειροι διπλωμάτες της οδού Ζαλοκώστα διερωτώντο «με ποιον συνεννοείται στην Αθήνα» ο Πατριάρχης. Υπάρχει απευθείας επικοινωνία με τον πρωθυπουργό Γεώργιο Παπανδρέου ή όλα γίνονται μέσω της ψυχρής και δαιδαλώδους διπλωματικής οδού;

Εμπλοκή με Αγιά Σοφιά

Οι ίδιοι κύκλοι υπενθυμίζουν στους συνομιλητές τους την κατ' ιδίαν συνάντηση που είχαν πρόσφατα στην Κωνσταντινούπολη οι Βαρθολομαίος και Παπανδρέου, αλλά και την απάντηση που έδωσε ο πρωθυπουργός σε ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΛΑΟΣ, Αλέξη Ροντούλη, στη Βουλή στις αρχές Αυγούστου, λίγες ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο.

«Σεβόμαστε και στηρίζουμε το Οικουμενικό Πατριαρχείο» δήλωσε ο πρωθυπουργός, και αναφερόμενος στην επικείμενη πρωτοβουλία για τέλεση λειτουργίας στην Αγιά Σοφιά της Πόλης ανήμερα της 17ης Σεπτεμβρίου από ομογενείς των ΗΠΑ περιορίστηκε να δηλώσει πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχει προαναγγελθεί «από τον παρελθόντα Μάιο, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «τα θέματα που άπτονται της εκκλησιαστικής τάξης και εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Οικουμενικού Πατριαρχείου».

Επισημαίνεται πως για την πρωτοβουλία να τελεστεί λειτουργία στην Αγιά Σοφία ανήμερα της ονομαστικής εορτής Σοφίας, Πίστεως, Ελπίδος και Αγάπης (17 Σεπτεμβρίου) υπάρχουν σοβαρές και ουσιαστικές αντιρρήσεις. Το Φανάρι δεν έχει πάρει θέση μέχρι σήμερα, καθώς ακόμη και η επιλογή της ημερομηνίας είναι αυτονόητα παράλογη και αποδεικνύει αν μη τι άλλο, στοιχειώδη και παιδαριώδη άγνοια εκ μέρους των διοργανωτών: Η Αγιά Σοφιά δεν είναι αφιερωμένη στην Αγία Σοφία αλλά στην  Ύπατη Σοφία του Ένσαρκου Λόγου του Θεού...

Και οι Ρώσοι στο παιχνίδι

Και να ήταν μόνον οι παρενέργειες με τη γείτονα Τουρκία... Ελάχιστες ώρες επίσης μετά που έσβησαν οι προβολείς της επικοινωνιακής δημοσιότητας για τη λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου στη Σουμελά στο πάζλ των διεκδικήσεων και ανταλλαγμάτων προστέθηκε -ίσως όχι αδίκως με βάση τα νέα πληθυσμιακά δεδομένα- και το ρωσικό Πατριαρχείο!

Οι κύκλοι της Ιεραρχίας της Ελλάδος που έβλεπαν με επιφύλαξη την πρωτοβουλία Βαρθολομαίου τονίζουν σήμερα πως δεν μπορεί ο Πατριάρχης να μην αντιλαμβανόταν πως η κίνηση αυτή θα ξυπνούσε τους Ρώσους Ορθοδόξους, οι οποίοι έχουν εισρεύσει κατά δεκάδες χιλιάδες στην Τουρκία. Είναι μάλιστα τόσο μεγάλη πληθυσμιακά και τόσο έντονη οικονομικά η παρουσία τους στην Τουρκία, που το ρωσικό Πατριαρχείο έχει αναγκαστεί να προχωρήσει στην εφαρμογή ειδικού έκτακτου σχεδιασμού για τη δημιουργία ρωσικών ενοριών. Αυτή τη στιγμή λοιπόν, η λειτουργία έστω και στην αυλή της ιστορικής Μονής μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά και για το ρωσικό Πατριαρχείο, όπως επίσης και για τα εκατομμύρια Ορθοδόξων Ουκρανών, Γεωργιανών, Καζακστανών, Αρμενίων και Αμπχαζών...

Το ρωσικό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε ήδη, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, με έντονες επιστολές διαμαρτυρίας τόσο του Ρώσου υπερπρωθυπουργού Βλαντιμίρ Πούτιν, όσο και του υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ προς τον Ερντογάν, με τις οποίες ζητούν να προνοήσει η τουρκική κυβέρνηση ώστε να μην εμφανίζεται ο κ. Βαρθολομαίος ως ο μόνος εκφραστής των εν Τουρκία Ορθοδόξων.

Επίσης, έντονη υπήρξε και η διαμαρτυρία μέσω του Ελληνορώσου βουλευτή της κρατικής Δούμας της Ρωσικής Ομοσπονδίας κ. Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος ισχυρίζεται ότι πρωτοστάτησε στο παρελθόν σε αντίστοιχα προσκυνήματα στην ίδια Μονή, και μάλιστα τονίζει ότι μετέφερε την ιστορική εικόνα της Παναγίας της Σουμελά στον Πόντο...

Χρυσές δουλειές για όλους

Ένα ακόμη κεφάλαιο που φαίνεται ότι ανοίγει -ενδεχόμενα εν αγνοία του Φαναριού- είναι το κεφάλαιο εσόδων για την τουρκική οικονομία.

Εάν τελικά οι Τούρκοι επιτρέψουν την τέλεση λειτουργιών στις αυλές μοναστηριών ή τζαμιών -πρώην εκκλησιών ανά τη χώρα τους- ανοίγει αυτόματα μια πηγή πλούτου για τον τουρισμό.

Ο θρησκευτικός - προσκυνηματικός τουρισμός αναπτύσσεται διεθνώς με αλματώδη ρυθμό και την Τουρκία τη συμφέρει να ανοίξει το κεφάλαιο αυτό, καθώς, όπως προείπαμε, η είσοδος τουριστών είναι της τάξης  των εκατομμυρίων ετησίως από τα κράτη της πρώην Ανατολικής Ευρώπης και της πρώην Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Είναι, φυσικό λοιπόν το Πατριαρχείο τους να διεκδικεί από το Φανάρι τη διαχείριση αυτών των προσκυνημάτων και βέβαια το οικονομικό όφελος από τη μετάβαση εκατομμυρίων πιστών.

 

ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΖΟΥΝ ΑΜΕΣΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ!!! 23/8/2010

ΠΟΙΟΣ ΑΡΠΑΞΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ

ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ ;

clip_image001

Κ, Πυλαρινός και Θ. Συνοδινός να μιλήσουν

-Μιλάνε για μεγάλο ποσό και αφήνουν φήμες

για ρασοφόρο –Αναπάντητα

τα μέχρι σήμερα δημοσιεύματα!

clip_image002

Αφού επιμένουν να ξεκαθαρίσουν τα οικονομικά θέματα της Εκκλησίας - και καλά κάνουν - ας προχωρήσουν ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ στο ξεκαθάρισμα του μεγάλου θέματος που αφορά την Εποχή που ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ βρισκόταν στην Αμερική για την υγεία του με τα γνωστά πικρά αποτελέσματα.

clip_image003

Και καλούνται τα πρόσωπα που έφθασαν εκεί, όπως ο Κ. Πυλαρινός, ο Πρωτοσύγκελλος (ΤΟΤΕ) κ, Θωμάς Συνοδινός, ο Μητροπολίτης Σερρών κ. Θεολόγος, ο πρώην Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος και άλλοι λαϊκοί και ρασοφόροι να προσέλθουν και να διαψεύσουν τα όποια δημοσιεύματα τα οποία αναφέρουν ότι υπήρξε κατάχρηση μεγάλου χρηματικού ποσού, προσφορά των Ελλήνων Ομογενών για τα νοσήλια του μακαριστού Αρχιεπισκόπου και για τα οποία δεν έγινε λόγος και δεν φάνηκαν ΠΟΥΘΕΝΑ.

clip_image004

Σχετικά έγραψε μεγάλο άρθρο με πολλά Ερωτηματικά και απορίες η εφημερίδα «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ», τονίζοντας μάλιστα ότι η ΟΛΗ υπόθεση έχει «προχωρήσει», αλλά ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΙΔΑΜΕ.

ΕΠΕΙΔΗ μιλάμε για μεγάλο χρηματικό ποσό (δολάρια),

ΕΠΕΙΔΗ έχει γίνει θόρυβος γύρω από αυτά τα χρήματα,

ΕΠΕΙΔΗ τα χρήματα ήταν ιερά και είχαν προορισμό τη νοσηλεία του Αρχιεπισκόπου,

ΕΠΕΙΔΗ ήταν χρήματα των Ελλήνων Ομογενών και πολλά από το υστέρημα των αγνών πατριωτών,

ΕΠΕΙΔΗ λέγονταν πολλά και ποικίλα που λέρωναν πρόσωπα και υπολήψεις

ΚΑΘ΄ ΑΥΤΑ

O κ. Κ. Πυλαρινός, ο κ. Θωμάς Συνοδινός, ο Μητροπολίτης Σερρών κ. Θεολόγος και όποιος άλλος γνωρίζει τι ακριβώς έγινε και πού κατέληξαν τα χρήματα εκείνα, να προσέλθει στη Δικαιοσύνη ή τον Αρχιεπίσκοπο και να εξηγήσει ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ έγινε ΤΟΤΕ στην ΑΜΕΡΙΚΗ. Πιστεύουμε ότι γνωρίζουν καλά την ΑΛΗΘΕΙΑ και τα συμβάντα οι Πυλαρινός, Συνοδινός, Θεολόγος, οι οποίοι στο όνομα της Μνήμης του τότε Αρχιεπισκόπου, πρέπει να βοηθήσουν για την ΑΛΗΘΕΙΑ!

ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ

Λέγεται ότι λίγο πριν φύγει ο μακαριστός Χριστόδουλος για την Αμερική, μια κυρία που θαύμαζε το έργο του του έστειλε 20.000 ευρώ. Αυτά τα χρήματα δεν βρέθηκαν ποτέ. Που πήγαν; Ποιος τα διαχειρίστηκε;

Χωρίς ΦΟΒΟ και ΠΑΘΟΣ

Άμεσα πρέπει να ξεκαθαρίσουν την όλη ιστορία, γιατί έχει γίνει αφορμή να κυκλοφορούν φήμες και φήμες για δίκαιους και αδίκους…

Ειδικά ο λίαν ευαίσθητος σε αυτά τα θέματα Κ. Πυλαρινός, θα πρέπει να πάρει πρωτοβουλία για το ΟΛΟ ΘΕΜΑ. Εκτός και ΑΝ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ, για ποικίλους λόγους, να εκτεθούν κάποια πρόσωπα τα οποία…αμάρτησαν για τα δολλάρια!

clip_image005

ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Ο αγαπητός Σωτήρης

να βοηθήσει τη δικαιοσύνη που ψάχνει, μετά από καταγγελίες ότι κάποιος συνοδός του Αρχιεπισκόπου στην Αμερική ιδιοποιήθηκε σεβαστό χρηματικό ποσό (Ντόλαρς) που είχε προορισμό για τα έξοδα της νοσηλείας του; Μάλιστα, λένε, ότι οι υποψίες πέφτουνε (σκιές) σε ρασοφόρο! Γίνονται ανακρίσεις και σύμφωνα με δημοσίευμα του «ΟΡ. ΤΥΠΟΥ» αργούν. Αυτός ΠΟΙΟΝ ΥΠΟΨΙΑΖΕΤΑΙ; Πρέπει να βοηθήσει. Γιατί εμφανίζεται ότι για ΟΛΑ είναι καλά πληροφορημένος…

Αλλά ο κ. Σωτήρης Τζούμας που αρθρογραφεί υπέρ του Αντώνη Σαμαρά σε εβδομαδιαίο έντυπο! περνάει και την πόρτα του Γ. Καρατζαφέρη. ΔΥΟ πόρτες έχει η ζωή.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

image_thumb8444444444444444444484444[2]

Σήμερα γιορτάζονται:

1) Ο άγιος Λόμπος. Ετελειώθη δια ξίφους.

2) Ο άγιος Καλλίνικος Πατριάρχης Κων/λεως. Κατ' αρχάς ήτο Πρεσβύτε­ρος και σκευοφύλαξ του Ναού της Θεοτόκου των Βλαχερνών. Δια τις αρετές του εχειροτονήθη Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως επί βασιλέως Ιουστινια­νού του νέου. Σαν Πατριάρχης ήταν πρότυπον αρετής και φθονηθείς από τον αυτοκράτορα εβασανίσθη και από τα βασανιστήρια εξεδήμησε εις Κύριον.

3) Ο άγιος Ειρηναίος επίσκοπος Συρμίου. Απεκεφαλίσθη διότι δεν ηρνήθη τον Κύριον.

4) Ο άγιος Ειρηναίος επίσκοπος Λουγδούνου (Λυώνος). Απεκεφαλίσθη υ­πό των ειδωλολατρών.

5) Οι άγιαι Τριάκοντα οκτώ μάρτυρες ετελείωσαν τον βίον των εις Θράκην δια του ξίφους.

6) Ο άγιος Νικόλαος ο Σικελιώτης ο ασκητής.

Εθνικά γεγονότα: Σαν σήμερα το 1825 στα Σκούρτα Μεγαρίδος οι Έλληνες επιτίθενται εναντίον των Τούρκων τους νικούν και τους τρέπου σε φυγή. Ο Ιμ-βραήμ ηχμαλώτισε 800 Έλληνες εις το σπήλαιον Μονεμβασίας.

Το 1826 στα Σκούρτα Βοιωτίας οι Έλληνες υπό τον Χελιώτην ενίκησαν τους Τούρκους κατόπιν σκληρής μάχης.

Το 1919 στο μέτωπο στη Μ. Ασία ο ελληνικός στρατός μάχεται εναντίον των Τούρκων με μάχες περιπόλων.

Το 1920 ο ελληνικός στρατός στη Μ. Ασία μάχεται εναντίον των Τούρκων στην περιοχή Τσεντίζ.

Το 1921 οι ελληνικές δυνάμεις της Μικράς Ασίας συνεχίζουν τις επιθέσεις εναντίον των Τούρκων στον τομέα του Σαγγαρίου και καταλαμβάνουν τον Μαύρον λόφον.

Το 1922 οι υποχωρούσες ελληνικές δυνάμεις συνάπτουν μάχες στο Σαλιχλί και Ντερεκί Τεπέ ο συνταγματάρχης Λούφας εκράτησε αμύνα στα Κούλα και η στρατιά Φράγκου πέρασε χωρίς να χτυπηθεί.