14 Μαρτίου, 2010

Η ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ΚΑΙ ΝΥΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΕΛΟΥΣ κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΓΚΑΤΖΙΡΟΥΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.Κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ (ΜΑΡΤΙΟΣ 2010)

Αττ. Νικόδημος Ομιλία (30 6 1996)02

Αγαπητέ επισκέπτη του blog.

Όσοι γνωρίζουν τα Εκκλησιαστικά πράγματα, θα θυμούνται πως ήδη έχουν περάσει 35 χρόνια, από την απομάκρυνση του τότε Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικοδήμου, από τον θρόνο της πρώην Ιεράς Μητροπόλεως Αττικής και Μεγαρίδος.

Ο νυν Έλους κ. Νικόδημος από το 1974 μέχρι και σήμερα που υπογράφει αντικανονικά ως Αττικής και Μεγαρίδος, δεν εσταμάτησε να λιθοβολεί τους πάντας μέσα από τα κείμενά του, ξεκινώντας από τον Ορθόδοξο Τύπο το 1995 υπογράφων ως ΑΤΤΙΚΟΣ κατά του μακαριστού Αρχιεπισκόπου κυρού Σεραφείμ, μετέπειτα τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο κυρό Χριστόδουλο και σήμερα με το περιοδικό του Ελεύθερη Πληροφόρηση αβασάνιστα βάλει κατά του σημερινού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Αξίζει να διαβάσει κανείς τα Τεύχη του περιοδικού του που αναφέρονται στον νυν Αρχιεπίσκοπο 265/16-11-09, 266/1-12-2009, 267/16-12-2009, 268/1-1-2010 μέχρι και σήμερα την 1/3/2010. Έχει ξεχάσει όμως ο γέρων Νικόδημος λόγω ηλικίας; πως ο τότε Θηβών και Λεβαδείας και σημερινός Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, ήταν αυτός ο οποίος τον υποστήριξε και μεσολάβησε στις αρχές της δεκαετίας του1990 για να συναντηθεί με τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα και να αποκατασταθεί.

Τότε όμως ο Έλους κ. Νικόδημος, αρνήθηκε τις προτάσεις του κυρού Σεραφείμ και τα γεγονότα δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελε και ο τότε Αρχιεπίσκοπος. Επίσης για την επίλυση του προβλήματος, το 1993 τον Οκτώβριο ο τότε Θηβών κ. Ιερώνυμος, είχε κάνει και Εισήγηση στην Ιεραρχία για την αποκατάστασή του, αλλά και πάλι το θέμα ναυάγησε επειδή ο π. Νικόδημος ήθελε να διατηρήσει τον τίτλο Αττικής και Μεγαρίδος, ενώ τα Μέγαρα από το 1974 έχουν Μητροπολίτη.

Αξίζει αγαπητέ Επισκέπτη για να έχεις ολοκληρωμένη άποψη περί του π. Νικοδήμου να αναζητήσεις και να διαβάσεις την Εισήγηση του μακαριστού Μητροπολίτη Νέας Σμύρνης κυρού Αγαθαγγέλου, όπου έκανε στην Ιεραρχία 15/7/1993, για το σχετικό θέμα, όπου μεταξύ άλλων είπε στην Εισήγησή του για τον πρώην Αττικής: Καταφρόνησε τα κανονικά όργανα της Εκκλησίας κατέλυσε την κανονική τάξη της Εκκλησίας, είναι ηθικός και φυσικός αυτουργός και έχει θέσει προδήλως εαυτόν εκτός της Εκκλησίας.

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε, τα ευτράπελα και τους τραμπουκισμούς καθώς και την κατάληψη του κτηρίου της Ιεράς Μητροπόλεως Αττικής, όπου έκανε ο π. Νικόδημος με τους οπαδούς του την ημέρα της εκδημίας του τότε Μητροπολίτου κυρού Δωροθέου. Ως καταληψίας λοιπόν ο «άγιος» Έλους δεν μπορεί να ομιλεί για την κανονική τάξη της Εκκλησίας. Μπορεί κατά τη γνώμη του να έχει τηρήσει όλες τις εντολές του Θεού, αλλά ως εγκολποφόρος δεν τήρησε μια, αυτή της αγάπης.

Ζητεί μέσα από πονηρές διαβολές δικαίωση, με οποιοδήποτε τίμημα που τελικά μέσα από τους σκοτεινούς διαδρόμους που οδεύει τραυματίζει το σώμα της Εκκλησίας. Με την φθηνή θεατρική του στάση, με το υστερόβουλο και δόλιο περπάτημά του, ενώ γνωρίζει ότι είναι για απόσυρση, επιμένει και κάνει τα πάντα για να επανακτήσει τον χαμένο θρόνο του. Ένα όμως δεν έχει κάνει, να αγαπήσει τον Εσταυρωμένο!

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μήπως πιστεύει ο π. Νικόδημος πως κάποια ενδεχόμενη επανάκτηση του επίγειου θρόνου, που επιθυμεί διακαώς θα τον καταστήσει άξιον Λειτουργό του Επουρανίου Θυσιαστηρίου, εις την Θριαμβεύουσα Εκκλησία; Επιμένει ο π. Νικόδημος, ότι δεν υπάρχει Ιερός Κανόνας για το επιτίμιο ακοινωνησίας για τους Επισκόπους. Και όμως υπάρχουν τρεις α) ι΄ (10ος) αποστολικός ο οποίος λέει χαρακτηριστικώς: «Ει τις ακοινωνήτω κάν εν οίκω συνεύξηται, ούτως αφοριζέσθω», β) λς΄ αποστολικός και γ) ιζ΄ Αντιοχείας.

Το ότι έχει αθωωθεί όπως λέει ο Σεβασμιώτατος Έλους κ. Νικόδημος από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ως κανονολόγος που διαφημίζεται πρέπει να γνωρίζει πως ο ρδ΄/ριε΄ Καν. Καρθαγένης ορίζει ότι όποιος κληρικός κρίνει την υπόθεσί του εις τα πολιτικά δικαστήρια να καθαίρεται.

Η απορία μου όμως είναι η εξής: πως ένας τόσο καλός άνθρωπος, όπως ο «άγιος» Έλους με τα κατά καιρούς εμπρηστικά του κείμενα που γράφει, θέλει σήμερα να εισέλθει και πάλι εις μια βαριά ατμόσφαιρα την ευρύτατη δηλαδή αυλή της Εκκλησίας που δεν εκπέμπει όπως γράφει, φως αγιότητας και δέσμη ελπίδας; Αυτό δεν το καταλαβαίνω.

Τέλος αγαπητέ επισκέπτη του blog, πιστεύω πως θα ήταν ίσως καλύτερα να παραμείνει εγκλωβισμένος ο π. Νικόδημος στο κελί της απόγνωσής του. Δια τούτο καλό θα ήτο για την ειρήνευση της Εκκλησίας, η Ι.Σ.τΙ να μην του άρει το επιτίμιο της ακοινωνησίας προς γνώσιν και συμμόρφωσιν για τα κατά καιρούς λιβελογραφήματά του.

Voiotosp.blogspot.com

______________________________________

Επιπροσθέτως αγαπητέ επισκέπτη σου παραθέτω κάτωθι επιστολή του πρώην Αττικής και νυν Έλους π. Νικοδήμου στον τότε Διευθυντή της εφημερίδος «Ελεύθερος Κόσμος 23/11/1969» Σάββα Κωνσταντόπουλο προς δημοσίευση. Διαβάζοντάς την θα διαπιστώσεις, τι έλεγε τότε για τους αδελφούς Αρχιερείς περί της τάξεως της Εκκλησίας με ωμό εκβιασμό πάντως όπως πάντα και τι πράττει σήμερα ο ίδιος, δηλαδή Δάσκαλε που δίδασκες και νόμον δεν εκράτεις. (τα bold της επιστολής είναι δικά μου).

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

«Κύριε Διευθυντά,

Παρακαλούμεν οπως δημοσιεύσητε εις τήν έγκριτον εφημερίδα σας τάς ακολούθους απόψεις, σχετικώς μέ τον τεχνητόν θόρυβον και τήν αυτοπροβολήν, τά όποια επιχειρούν δια του Τύπου οί δύο Αρχιερείς, ό Σεβ. Πειραιώς κ. Χρυσόστομος και ό Σεβ. Κορινθίας κ. Παντελεήμων.

1. Πώς αυτοί, παλαιοί αρχιερείς δέν γνωρίζουν τήν ύπαρξιν συνοδικών εγκυκλίων, αι όποίαι συνετάγησαν ουχί ύπό του Μακαριωτάτου κ. Ιερωνύμου του Α΄, άλλ' εις εντελώς άνύποπτον χρόνον και ύπό άλλων Συνόδων, διά τών οποίων έγκυκλίων απαγορεύεται «ό διά δημοσιευμάτων καθ' οιονδήποτε τρόπον σχολιασμός τών ενεργειών και τών αποφάσεων της Ιεράς Συνόδου, διοικητικής τε και δικαστικής φύσεως», διατάσσονται δέ οί Σεβασμιώτατοι Ίεράρχαι της Άγιωτάτης Εκκλησίας της Ελλάδος νά μή δημοσιογραφώσι του λοιπού...» και ορίζεται «ότι πάσα τυχόν παράβασις της Συνοδικής ταύτης αποφάσεως θά συνεπάγεται αύστηράς κυρώσεις»; 'Εάν δέν τήν γνωρίζουν, ποία είναι ή εκκλησιαστική των κατάρτισις; Έάν τήν γνωρίζουν, πώς τήν παραβαίνουν; Και έάν είναι παραβάται εκκλησιαστικής τάξεως, μέ ποίον δικαίωμα φωνασκούν;

ΜΟΝΟΠΩΛΟΎΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΝ

2."Ας μή μονοπωλούν οί δύο Αρχιερείς, ό Σεβ. Πειραιώς και ό Σεβ. Κορινθίας τήν Όρθοδοξίαν. Έξ ίσου μέ αυτούς, αν μή και περισσότερον, ή Αγωνία και ό σεβασμός και τό πνεύμα της θυσίας διά τήν περιφρούρησιν της Όρθοδοξίας διακρίνει όλους τους Ίεράρχας και περισσότερον από όλους τον Μακαριώτατον. Ή μονοπώλησις, τό ξεύρουν και οί ίδιοι, ή δείχνει φανατισμόν ή ύπεροψίαν. Και τά δύο αποτελούν φθοράν και άμαρτίαν. Εις τό κάτω-κάτω, αγωνιστής της Όρθοδοξίας δέν γίνεται κανείς μέ τήν αυτοπροβολήν και τήν αύτοηρωοποίησιν. Τους ήρωας και τους άγωνιστάς τούς αναδεικνύει ή ιστορία. Και ή Ιστορία, δυστυχώς, εκείνους, οί οποίοι («μίλησαν πολύ διά τό άτομόν των, τούς έκρήμνισε.

3. "Οσον αφορά βίς τό οψιμον ενδιαφέρον των διά τούς Ιερούς Κανόνας και τούς νόμους, λέγομεν εις αυτούς μετά παρρησίας, ότι οί μόνοι, οί όποιοι δέν έχουν δικαίωμα νά τούς επικαλεσθούν, είναι οί δύο θορυβούντες. Βάσει ποίου κανόνος η ποίου νόμου ήγκύροβόλησαν εις τους δύο ασφαλείς λιμένας; Τόσον είς τήν Ελλάδα, όσον και είς τό έξωτερικόν, είναι γνωστόταται αί κινήσεις και αυτών τών ιδίων και της γενεάς των προς καταπάτησιν τών Κανόνων της Εκκλησίας και τών νόμων και τό μόνον, τό οποίον έχουν νά πράξουν είναι, διά της σιωπής των, νά μάς αφήσουν νά τους ρίψωμεν είς τήν λήθην.

ΗΔΥΝΑΝΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΝ

Άλλ' έφ' όσον επιμένουν, θέλομεν νά τούς έρωτήσωμεν: 'Εάν ό Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος εξελέγη άντικανονικώς και έάν ή παρούσα Σύνοδος είναι αντικανονική και άκυρος, τότε ποίον νόημα είχον τά δάκρυα του Σεβ. Πειραιώς, μετά τών οποίων ικέτευε τόν Μακαριώτατον νά άνακαλέση τήν παραίτησίν του; Και διατί δέν προσέφυγον άμέσως είς τήν συνεδριάζουσαν Ίεραρχίαν ή έν ανάγκη είς τό Συμβούλιον Επικρατείας, διά νά ζητήσουν τήν άκύρωσιν τών υποτιθεμένων άκυρων και παρά τόν νόμον συνοδικών πράξεων; Μήπως εκκρεμεί τοιαύτη προσφυγή και δέν τό γνωρίζομεν; "Η μήπως πιστεύουν οτι τά κανονικά θέματα λύονται διά λαοκρατικού δικαστηρίου, οπότε αντί της Συνόδου τών επισκόπων προετίμησαν νά άπευθυνθώσιν είς τήν κρίσιν του πεζοδρομίου; "Η μήπως όλη αυτή ή ιστορία αποτελεί θέατρον;

4. Ζητούν οί δύο Μητροπολίται δημοσίαν συζήτησιν. Δυστυχώς, δέν τήν αντέχουν. Διότι έάν γίνη τοιαύτη συζήτησις, θά πρέπει νά άρχίση οχι από τόν Μακαριώτατον κ. Ίερώνυμον, άλλα από κάπου άλλου. Και γνωρίζουν πολύ καλά ότι οί φάκελλοι ασφυκτιούν. Θερμώς και είλικρινώς τούς παρακαλούμεν, νά διακόψουν τόν θόρυβον και νά εκφράσουν τόσον πρός τήν Ίεράν Σύνοδον όσον και προς τόν Μακαριώτατον Άρχιεπίσκοπον τήν λύπην των και τήν συντριβήν των δι' όσα έγιναν.

Έάν παρά ταύτα δέν υιοθετήσουν τήν παράκλησίν μας, τούς συνιστώμεν νά ξανακάνουν ένα ταξίδιον είς τήν Λωζάννην. "Ισως αυτό τούς βοηθήση νά ανακαλύψουν όχι τήν κανονικότητα της Ιεράς Συνόδου, άλλά κάτι άλλο.

Ευχαριστώ θερμώς διά τήν φιλοξενίαν.

Ό Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος

+ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ.