ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
''Ο πρόεδρος της Βουλής διαβάζει
την Ιστορία με παραμορφωτικά γυαλιά''
την Ιστορία με παραμορφωτικά γυαλιά''
«Καταπέλτης»
εναντίον του προέδρου της Βουλής, Νίκου Βούτση, και κατά των όσων είχε δηλώσει
την Τετάρτη (09/08/2017) στην ΕΡΤ εναντίον της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας,
εμφανίστηκε σήμερα, Πέμπτη (10/08/2017).
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο οποίος
έκανε λόγο για «θεσμική αποδόμηση της ελληνικής κοινωνίας». Μιλώντας στην
τηλεόραση του ΣΚΑΪ και κληθείς να σχολιάσει της δηλώσεις του κ. Βούτση, ο κ.
Χρυσόστομος προέβη σε μια ιδιαίτερα ψύχραιμη τοποθέτηση.
Καλώντας τον πρόεδρο
της Βουλής να σταματήσει το παιχνίδι της αμφισβήτησης και της παρερμηνείας του
πραγματικού ρόλου που ενυπάρχει στο τρίπτυχο «Πατρίδα – Θρησκεία – Οικογένεια».
«Πιστεύω
ότι εξαιτίας μιας μεταμνημονιακής καταστάσεως που έχει δημιουργηθεί και
εξαιτίας της κρίσεως και της αμφισβήτησης, θεωρώ ότι έχει ξεκινήσει μια θεσμική
αποδόμηση της ελληνικής κοινωνίας.
Και δυστυχώς και ο κύριος πρόεδρος της Βουλής
διαβάζει την Ιστορία με παραμορφωτικά γυαλιά, που έχουν να κάνουν με τον
λαϊκισμό και την ιδεολογία», υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.
Και
πρόσθεσε: «Ποτέ μέσα στην Ιστορία δεν αμφισβητήθηκε η ουσιαστική σχέση
Ελληνικότητας και Ορθοδοξίας. Και εξαιτίας αυτής της σχέσεως, είναι μια σχέση
που καθορίζει την ταυτότητα ενός λαού, χωρίς αυτό να σημαίνει σωβινισμός.
Γράφτηκε μια Ιστορία και δημιουργήθηκε ένας πολιτισμός, πάνω στον οποίο
στηρίχθηκε ακόμη και ο ευρωπαϊκός πολιτισμός».
Ο
κ. Χρυσόστομος επισήμανε εξάλλου πως «δεν είναι τόσο εύκολο και με τέτοια
μεγάλη ευχέρεια να αμφισβητούμε αν ο λαός αυτός ή ποσοτικά κινείται πάνω από το
90%, αν ο λαός αυτός είναι Ορθόδοξος.
Γιατί, εάν αρχίσουμε να αμφισβητούμε
τέτοια δεδομένα, τότε αμφισβητούμε, όχι απλά την ταυτότητά μας, αλλά το ρόλο
μας που παίξαμε διαχρονικά μέσα στην ίδια την οικογένεια την ευρωπαϊκή».
Και
συνεχίζοντας την κριτική του ως προς τα λεγόμενα του κ. Βούτση, είπε με έμφαση:
«Θα ήθελα να πω στον κύριο πρόεδρο της Βουλής ότι ο ίδιος ήταν αυτός ο οποίος
στην πρώτη φάση της ομιλίας του κατηγόρησε για χρήση εννοιών τέτοιων, που το
πρόβλημα δεν είναι οι έννοιες αλλά το περιεχόμενο.
Και στη δεύτερη τοποθέτησή του επανέλαβε ο
ίδιος το λάθος αυτό, όταν χρησιμοποίησε έννοιες η πατρίδα, η οικογένεια και η
θρησκεία και παρερμηνεύοντας ακριβώς αυτό το τρίπτυχο.
Επιβεβαίωσε τελικά ότι
μέσα στην ιδεολογία του και την τοποθέτησή του υπάρχει μια αποδόμηση της ίδιας
της κοινωνίας, η οποία όπως γνωρίζετε όλοι από την ίδια την Ιστορία, τα τρία
αυτά στοιχεία λειτούργησαν πολύ εποικοδομητικά».
Ο
ίδιος εξέφρασε την ιδιαίτερη ανησυχία του για το μέλλον της ελληνικής
κοινωνίας, δηλώνοντας πως «δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι διερχόμεθα μια
μεγάλη περίοδο αλλαγών που, δυστυχώς, λειτουργούν τόσο δυναμικά μέσα στην
κοινωνία που δεν υπάρχει δυνατότητα, όχι αντίδρασης, αλλά έκφρασης μιας άλλης
άποψης».
Και
κατέληξε: «Δεν ξέρω εάν αυτό το πράγμα προοιωνίζει κάτι καλό για το μέλλον ή εν
ονόματι ενός προοδευτισμού και όχι κάποιου συντηρητισμού που ίσως θεωρεί ο κ.
Βούτσης θα είναι επ’ ωφελεία της ελληνικής κοινωνίας αλλά και της Πατρίδος μας
γενικότερα. Ξέρετε, οι λαοί που χάνουν τις ρίζες τους, δεν έχουν μέλλον».
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ
'Να ζητήσει συγγνώμη από τον Ελληνικό Λαό ο Βούτσης''
Μετὰ τὶς ἀπαράδεκτες,
κατὰ
πάντα, καὶ
προκλητικὲς
δηλώσεις τοῦ
Προέδρου τῆς
Βουλῆς
κ. Νικολάου Βούτση, αἰσθανόμεθα
ἐπιτακτικὴ τὴν ἀνάγκη
νὰ
δηλώσωμε ὅτι,
σὲ
αὐτὲς τὶς δύσκολες ὧρες ποὺ
περνάει, ὁ
σκληρὰ
δοκιμαζόμενος Ἑλληνικὸς Λαός, δὲν προσφέρει τίποτε ἡ ἀμφισβήτηση
τῶν
πνευματικῶν
του ριζῶν,
τῆς
ἱστορίας
τους, καὶ
τῶν
παροδοσιακῶν
ἀξιῶν.
Σήμερα,
παρὰ
ποτέ, ὑπάρχει
μεγίστη ἀνάγκη
τονώσεως τοῦ
φρονήματος αὐτοῦ τοῦ Λαοῦ,
ὥστε
βασισμένος στὴν
πνευματική του κληρονομιὰ
νὰ
σταθῇ
στὰ
πόδια του καὶ
νὰ
προχωρήσῃ
μὲ
δύναμη, ξεπερνώντας τὶς
ὅποιες
κρίσεις καὶ
τὰ
ὅποια
μνημόνια τοῦ
ἔχουν
ἐπιβληθεῖ.
Στὸν κ. Πρόεδρο τῆς Βουλῆς, ἐπειδὴ φαίνεται ὅτι εἶναι ἐπιλήσμων
τῆς
ἱστορίας
καὶ
τῆς
διαχρονικότητος αὐτοῦ τοῦ τόπου, ὑπενθυμίζομε ὅτι, ἂν
εἶναι
σ' αὐτὴν τὴν θέση, τοῦ Προέδρου δηλ, τῆς Βουλῆς,
ἂν
συγκροτοῦν
τὸ
Κοινοβούλιο τῶν
Ἑλλήνων
οἱ
συνάδελφοί του καὶ
ἂν
εἴμαστε
ὅλοι
μας αὐτὸ ποὺ εἴμαστε,
τὸ
ὀφείλομε
σ' αὐτὴν τὴν Πατρίδα, ποὺ μέσα ἀπὸ ἀγῶνες
καὶ
θυσίες ἐξασφάλισε
τὴν
ἐλευθερία
μας.
Ἂν ἒχωμε
ἐλευθερία
σκέψεως καί λόγου τό ὀφείλομε
στήν Ὀρθοδοξία
μας, ἀλλά
καὶ
στὴν
οἰκογένειά
μας ἡ
ὁποία
ἐμφορούμενη
ἀπὸ τὶς παραπάνω ἀξίες, ἀπεδείχθη
κύτταρο τῆς
κοινωνίας μας. Φαίνεται
ὅτι
ὁ
κ. Πρόεδρος, ἀγνοεῖ ὅτι ἡ
Ὀρθοδοξία
δὲν
συνιστᾶ
ἰδεοληψία
ἢ
ταλιμπανισμό.
Ὁποιαδήποτε
τέτοια κατάσταση ἀπορρίπτεται
κατηγορηματικῶς
ἀπό
τήν Ὀρθόδοξη
πίστη. Ἡ
Ὀρθοδοξία
εἶναι
ἐλευθερία,
πολιτισμός, καταξίωση τοῦ
ἀνθρωπίνου
προσώπου.
Διαλέγεται,
ἀγκαλιάζει
καὶ
ἀγαπάει
τὸν
κάθε ἄνθρωπο,
ἀδιακρίτως
φυλῆς,
γλώσσης καὶ
θρησκείας, ἡλικίας
καὶ
κοινωνικῆς
καταστάσεως.
Γι'
αὐτὸ ὡς Ἕλληνες
ἔχομε
τὸ
μεγάλο προνόμιο τῆς
φιλοξενίας στὸν
τόπο μας πληγωμένων ἀπὸ τὴ ζωὴ
ἀδελφῶν μας, ἀπὸ
ὅπου
καὶ
ἂν
προέρχονται.
Γινόμαστε
κυρηναῖοι,
ξενίζομε καί συμμεριζόμεθα τόν πόνο τῶν ἂλλων,
γιατί εἲμαστε
Ὀρθόδοξοι.
Μέχρι τώρα, δὲν
ἔχει
βρεθεῖ
ποτὲ
καὶ
κανείς, νὰ
ἀμφισβητήσῃ, γυμνῇ τῇ
κεφαλῇ,
αὐτὰ τὰ ζώπυρα τῆς ζωῆς
καὶ
τῆς
πορείας τοῦ
Γένους μας.
Οἱ
δηλώσεις τοῦ
κ. Προέδρου ἀποτελοῦν θλιβερὴ παραφωνία παγκοσμίως, ἀφοῦ
σὲ
κανένα μέρος τοῦ
κόσμου δὲν
ἀμφισβητοῦνται ἡ ἰδιοπροσωπία
καὶ
ἡ
ταυτότητά ἑνός
Λαοῦ
καί δή ἀπό
τόν Πρόεδρο τῆς
Βουλῆς.
Αὐτὲς οἱ
δηλώσεις, ἤδη
προκάλεσαν τὸ
αἴσθημα
τῶν
Ἑλλήνων
καὶ
μάλιστα πρὶν
ἀπὸ μιά τόσο μεγάλη θρησκευτικὴ ἑορτή, ὅπως
εἶναι
ἡ
ἑορτὴ τῆς Παναγίας μας.
Στὴν προσπάθεια τῆς ἀπομειώσεως
τῶν
ἀξιῶν, ποὺ ἀποτολμᾶται δυστυχῶς, τὰ τελευταῖα χρόνια στόν τόπο μας, ἔρχεται ὁ κ. Βούτσης νὰ προσθέσῃ τὸ
δικό του «λιθαράκι».
Ὃλους μᾶς
κρίνει ἡ
ἱστορία.
Δυστυχῶς
γιὰ
τόν κ. Πρόεδρο, ἐμετρήθη,
ἐζυγίσθη
καὶ
εὑρέθη
ἱστορικῶς καί πολιτικῶς, ἐλλιπής.
Ὃσο γιά τά θέματα τῆς ἀριστείας
καί τῶν
Παρελάσεων, ὃντως
χρειάζεται πολύ μεγάλη συζήτηση, ὣστε νά κατανοήσωμε ὃτι ἡ
ἀριστεία
εἶναι
ἡ
ἒκφρασις
τῆς
εὐγενοῦς ἀμίλλης καί συνιστᾶ πρόοδο καί ὂχι «στάμπα» ἢ «ρετσινιά».
Καί
ὃτι
ἡ
Παρέλαση ἒχει
σχέση μέ τήν ἱστορία
καί τοῦς
ἁγῶνες τοῦ Λαοῦ
μας, μέ τήν συνέχεια αὐτῆς τῆς σκυτάλης ἀπό τούς νεώτερους καί μέ τήν ἀπόφαση νά συνεχισθοῦν αὐτοί
οἱ
ἁγῶνες, μέσα ἀπό τήν λεβεντιά τῶν νεωτέρων Ἑλλήνων καί τίς θυσίες τους, ἐάν καί ὃποτε αὐτό
χρειασθῇ.
Αὐτό εἶναι τό ἦθος τοῦ
Λαοῦ
μας καί συνιστᾶ
ἰδιαίτερο
προνόμιό του, ἐν
μέσῳ,
τῶν
Λαῶν
τῆς
γῆς.
(Γνωρίζω ὅτι
ἴσως
κάποιοι θεωρήσουν ὃτι
τά παραπάνω συνιστοῦν
ἐθνικισμό.
Εἶναι
βλέπετε τῆς
μόδας, τελευταῖα,
ἡ
ἀγάπη
στήν Πατρίδα μας, νά θεωρῆται
ἐθνικισμός.
Ὃμως ἀξίζει
τόν κόπο νά ἀγαπᾶμε μέ ὃλη τήν δύναμη τῆς ψυχῆς
μας τήν Πατρίδα, ὥστε
νὰ
ἀγαπᾶμε καί ὅλους τούς Λαοὺς τῆς
γῆς,
παρά νά χαρακτηρισθοῦμε
ἀπὸ τὴν ἀδέκαστη
ἱστορία
ὡς
μητραλοῖες).
Ὡς
Ἕλληνας
πολίτης, ἐκφράζω
τὴν
ἀγανάκτησή
μου γιὰ
ὅσα
ἐξεστόμησε
ὁ
κ. Πρόεδρος.
Ὡς ἄνθρωπος
τὴν
βαθυτάτη λύπη μου γιὰ
τὶς
ἄστοχες
δηλώσεις του καὶ
ὡς
Ἓλληνας
Ὀρθόδοξος
Ἱεράρχης
ἐκφράζω
τὴν
ἔντονη
διαμαρτυρία μου, διότι εὑρέθη
ἂνθρωπος
ἀπὸ μιά τόσο ὑψηλὴ θέση, νὰ προκαλέσῃ τὸ
αἴσθημα
τοῦ
Ἑλληνικοῦ Λαοῦ καὶ
νὰ
ἐκφέρῃ ἀνερυθριάστως «ὕβριν» ἐναντίον
αὐτῆς ταύτης τῆς ὑποστάσεώς του.
Τέλος,
εἶναι
ὥρα
ὣστε,
ὅλος
ὁ
Πολιτικὸς
κόσμος, ἀνεξαρτήτως
πολιτικῶν
ἀποχρώσεων,
νὰ
ἀναλάβῃ τὶς εὐθύνες
του, ἔναντι
ὅλων
αὐτῶν τῶν προκλήσεων ποὺ τελευταῖα παρουσιάζονται ἔναντι τῆς πνευματικῆς ὑποστάσεως
τοῦ
Ἑλληνικοῦ Λαοῦ.
Καί
κάτι ἀκόμα:
Ἐάν
ἐπιθυμῇ ὁ κ. Βούτσης, νά καταλάβῃ ὃτι
ὃλα
αὐτά
εἶναι
ἀνεδαφικά
καί ἐκτός
πραγματικότητος δέν ἒχει
παρά νά ἐπισκεφθῇ κάποιο Ναό ἢ Προσκύνημα τῆς Παναγίας μας.
Ή
νά πληροφορηθῇ
ἀπό
τά ΜΜΕ, κατ' αὐτάς
τάς ἡμέρας
καί κυρίως κατά τήν ἑορτή
τῆς
Κοιμήσεώς Της, τήν ἀθρόα
συμμετοχή τοῦ
Ἑλληνικοῦ Λαοῦ, ὁ
ὁποῖος ἐκφράζει Ὀρθοδόξως τά αἰσθήματά του πρός τήν Θεομήτορα καί διατρανώνει, πανηγυρικῷ τῷ τρόπῳ,
τήν' Ὀρθόδοξη
πίστη του καί τό Ὀρθόδοξο
ἦθος
τῆς
Ἑλλάδος.
Τό
μόνο, λοιπόν, πού ἀπομένει
στόν κ. Βούτση, εἶναι
νά ζητήσῃ
συγγνώμη ἀπό
τόν Ἑλληνικό
Λαό.
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
''Χωρίς την Εθνική υπόσταση δεν μπορεί να υπάρξει Ελλάδα''
Για
όλα τα θέματα της επικαιρότητας μίλησε σήμερα Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017 στην
πρωινή εκπομπή του ALPHA 98.9 και στον Δημήτρη Αλφιέρη, ο Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Ερωτώμενος
για τις σχέσεις Εκκλησίας – Κράτους τόνισε ότι τα θέματα αυτά έχουν λυθεί με το
σύνταγμα του 1974 και πως «οι ρόλοι είναι διακριτότατοι».
Σημείωσε
πως οι κυβερνητικοί παράγοντες «κάνουν μία εναγώνια προσπάθεια να αλλάξουν την
ατζέντα, διότι τα μεγάλα προβλήματα της οικονομίας, η αποτυχία στην οικονομική
πολιτική είναι δεδομένα», αναφερόμενος επιγραμματικά στις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν καθημερινά τόσο οι οικογένειες όσο και οι επιχειρήσεις.
Υπογράμμισε
με έμφαση πως «όλοι όσοι μιλούν, αγνοούν τι σημαίνει χωρισμός Εκκλησίας και
κράτους» «και δεν καταλαβαίνουν το εξής απλό: για να υπάρχει χωρισμός, πρέπει
να υπάρχει και γάμος.
Γάμος
δεν υπάρχει, διότι η Ελληνική πολιτεία πολλές φορές έχει νομοθετήσει εις βάρος
του Δόγματος, του ήθους και της Πίστεως της Εκκλησίας».
Είπε χαρακτηριστικά ο
Σεβασμιώτατος αναφέροντας τον πολιτικό γάμο, την καύση των νεκρών, την
αποποινικοποίηση μοιχείας, τις αμβλώσεις, το σύμφωνο συμβίωσης «ακόμα και την
ανατροπή της οντολογίας του ανθρώπου ψήφισαν και μάλιστα με απόφαση της
κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ».
«Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει αυτό το
οποίο θρυλείται… απλώς ως κοινωνικοί εταίροι σε μία ελεύθερη, δημοκρατική και
αστική Δημοκρατία και Πολιτεία, σε ένα ευνομούμενο κράτος, συλλειτουργούν.
Αυτό
υπάρχει: μια συλλειτουργία, όπως και με άλλες θρησκευτικές κοινότητες» που
έχουν αναγνωριστεί επισήμως από την χώρα ως γνωστές θρησκείες και που δεν
παραβιάζουν το Σύνταγμα και τους Νόμους, κατέληξε.
Ερωτώμενος
για το τρίπτυχο «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια», διερωτήθηκε πως «είναι δυνατόν
να αντιπαλεύεις τους πυλώνες της ζωής σου;».
«Η χούντα ήταν μια εκτροπή του
πολιτικού συστήματος… αλλά το ζήτημα είναι ότι οι έννοιες αυτές που
πυροβολούνται αποτελούν τους πυλώνες της ζωής μας», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος
συμπληρώνοντας πως «αυτές οι αγκυλώσεις επιχειρούν να γίνουν καθεστώς στη ζωή
μας».
Τέλος
για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που προβλέπει την ανάδειξη
σημαιοφόρου ύστερα από κλήρωση είπε:
«Η κλήρωση δεν έχει στόχο μόνο τους
αρίστους. Στόχο έχει κυρίως τη σημαία ως Εθνικό σύμβολο, την οποία μπορεί να
φέρει ο οποιοσδήποτε, ο τελευταίος, αυτός που πρωταγωνιστεί σε ασχήμιες…
εκείνος που παραδίδει λευκή κόλα, ο τεμπέλης.
Με
τον τρόπο αυτό παύει η σημαία να αποτελεί σύμβολο ηγεσίας, ταυτισμένο με την
πορεία του Έθνους. Αυτό είναι το πρώτο και βασικό χτύπημα αυτής της ρυθμίσεως».
Και
συμπλήρωσε: Εάν αποϊεροποιήσουμε τα σύμβολα, τότε απόϊεροποιούμε την ίδια τη
ζωή και εκεί μετά πάμε σε ατραπούς τραγικές, ατραπούς που δεν ξέρουμε που θα
βγάλουν, σε αχαρτογράφητα νερά τα οποία είναι πάρα πολύ δύσκολα» θυμίζοντας
παράλληλα τις συνεχείς απειλές των γειτονικών μας χωρών που εποφθαλμιούν εδάφη
μας.
Συμπερασματικά
σημείωσε πως «τα θέματα είναι πολύ σοβαρά και δεν πρέπει να εκτοξεύουμε ρουκέτες
εντυπωσιασμού», επισημαίνοντας ότι «το Έθνος είναι κομβικό σημείο της υπάρξεως
του ανθρώπου.
Δεν είναι απλώς ένα ιδεολόγημα, αλλά είναι κάτι
βασικό. Χωρίς την Εθνική υπόσταση δεν μπορεί αν υπάρξει Ελλάδα».
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
''Η ταυτότητα του Έλληνα με την Ορθοδοξία δεν μπορεί να χωριστεί''
"Η
Εκκλησία δεν πρόκειται να συμμετέχει στις πολιτικές αντιπαραθέσεις, αυτά
αφορούν την κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση” ανέφερε στο ραδιόφωνο
του Real Fm o Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ σχετικά με
την κόντρα που έχει ξεσπάσει από τις δηλώσεις του προέδρου της Βουλής.
"Ήταν
μία δήλωση η οποία μας ξάφνιασε δυσάρεστα" ανέφερε ο Μητροπολίτης Νέας
Ιωνίας και Φιλαδελφείας."Διότι εάν το δούμε το πράγμα έτσι ακριβώς όπως
έχει ειπωθεί, είναι σαν να αρνούμαστε την παράδοση, τις ρίζες αυτού του λαού,
για τον οποίο είμαστε πολύ υπερήφανοι που ανήκουμε.
Η
Ορθοδοξία δεν μπορεί να μην είναι ταυτόσημη με την Ελλάδα και δεν πρόκειται να
λείπει ποτέ από τις αναφορές σ’ αυτή" πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης
Γαβριήλ.
Ερωτηθείς
στο ραδιόφωνο του Real εάν μετά τις δηλώσεις του Προέδρου της Βουλής η Εκκλησία
θα σκληρύνει τη στάση της, ο κ. Γαβριήλ απάντησε: "Δεν θα το έλεγα.
Γενικότερα η στάση της Εκκλησίας μας δεν είναι για να ρίχνει λάδι στη φωτιά,
είναι για να μπορεί να αποσοβεί τα πράγματα και να τα οδηγεί πάντοτε σε
εκτόνωση. Άρα,
σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει λόγος από εμάς να δώσουμε καμία
συνέχεια...".
"Για εμάς", πρόσθεσε ο κ. Γαβριήλ, "δεν είναι
ιδεολογία, για εμάς είναι ιστορία, είναι πίστη, είναι παράδοση, είναι ρίζες κοινές,
είναι αξίες οι οποίες χρειάζεται αυτήν τη στιγμή να υπάρξουν, χρειάζεται να
διατηρηθούν για να μπορέσει να διατηρηθεί και η πατρίδα μας".
Ερωτηθείς
εάν θεωρεί ότι αυτή η συζήτηση και αυτές οι δηλώσεις να αποτελούν προπομπό για
τη συζήτηση του διαχωρισμού Κράτους - Εκκλησίας ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και
Φιλαδελφείας απάντησε:
"Ο
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, ο κ. Ιερώνυμος στην πρόσφατη εισήγηση
την οποία είχε κάνει στην Ιεραρχία είχε ανοίξει μόνος το θέμα λέγοντας ότι
εμείς ως Εκκλησία δεν είμαστε ποτέ αντίθετοι στο να ξεκινήσει ένας διάλογος για
το χωρισμό Εκκλησίας – Πολιτείας.
Ζήτησε όμως τη σύσταση διακομματικής
επιτροπής, να μη γίνει από μία κυβέρνηση αλλά από τη Βουλή των Ελλήνων, διότι
αφορά όλη την Ελλάδα...
Ας
ανοίξει και αύριο αυτός ο διάλογος διότι δεν έχουμε να χωρίσουμε αυτή τη στιγμή
κάτι... Αν θεωρούμε ότι η σχέση η οποία υπάρχει, η τυπική και η νομική με την
Εκκλησία, είναι μία σχέση
Η οποία δημιουργεί πρόβλημα να τη συζητήσουμε και να
δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε και να το ερμηνεύσουμε και να το
προσεγγίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος του λαού.
Όμως,
άλλη είναι η σχέση αυτή και άλλη η σχέση του λαού με την Ορθοδοξία. Δεν
μπορούμε να χωρίσουμε αυτήν τη στιγμή την ταυτότητα του Έλληνα".
"Ο
λαός αυτός ο Ορθόδοξος, ο ελληνικός", σημείωσε ο κ. Γαβριήλ, "ήταν
εκείνος που αγωνίστηκε με τις μικρές του δυνάμεις και στήριξε όλους αυτούς τους
χιλιάδες πρόσφυγες που πέρασαν από τον τόπο μας και μας έκανε στα πέρατα της
οικουμένης υπερήφανους κάνοντας πράξη το μήνυμα της αγάπης".
"Και
ας μην ξεχνάμε", κατέληξε, "όχι μόνο για εμάς αλλά και για την
ομογένεια η Ελλάδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ορθοδοξία. Ορθοδοξία και
ελληνικός πολιτισμός είναι έννοιες ταυτισμένες με την πατρίδα μας".
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
''Επιστρέφουμε
τον χαρακτηρισμό «ταλιμπάν», σε αυτούς
που τον ξεστόμισαν''.
Ο
Μητροπολίτης Κερκύρας μετά τη δέηση προς τον Άγιο, στο κήρυγμά του ανέφερε ότι
μετά από χρόνια εφαρμογής των μεγάλων εξαγγελιών της παγκοσμιοποιήσεως, σήμερα
γευόμαστε τα αποτελέσματα όλων αυτών των αποφάσεων.
Ολόκληρη
η ανθρωπότητα βρίσκεται σε αναστάτωση. Και δεν φθάνει μονάχα αυτό, αλλά ακούμε
με λύπη από κυβερνητικά χείλη να χαρακτηρίζονται αυτοί που αγωνιούν για την
πατρίδα μας ως “ταλιμπάν”.
Εμείς
επιστρέφουμε τον χαρακτηρισμό αυτόν, σε εκείνον που τον ξεστόμισε, χωρίς να το
σκεφθεί προηγουμένως. Ταλιμπάν είναι άλλοι. Είναι αυτοί που έρχονται και
διαταράσσουν την πατρίδα μας και την Χριστιανική Ευρώπη.
Η
Ορθόδοξη Εκκλησία δίδει την αγάπη, αγκαλιάζει και διακονεί ακόμα και τους
εχθρούς Της, τα παραδείγματα είναι πρόσφατα. Αναφερόμενος ο Σεβασμιώτατος στον
Άγιο Σπυρίδωνα, σημείωσε ότι εκείνος με τις πρεσβείες του στον Κύριο, διέσωσε
την πίστη και την ελευθερία της νήσου, αποθώντας μακριά τους απίστους.
Η
απάντηση σε όλους εκείνους που χύνουν δηλητήριο κατά της Εκκλησίας μας είναι οι
χιλιάδες των προσκυνητών που και φέτος ακολούθησαν τον Άγιο και εναπέθεσαν στο
Ιερό του λείψανο την βαθιά τους πίστη.
Όσο
λοιπόν και να προσπαθούν αυτοί οι “κύριοι”, εις μάτην κοπιάζουν.
Κανένας
δια μέσου των αιώνων δεν μπόρεσε να βγάλει την πίστη από αυτόν τον λαό,
πρόσθεσε τέλος ο κ. Νεκτάριος.
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΣΑΜΟΥ ΕΥΣΕΒΙΟΣ
'Είναι βλασφημία για το Έθνος να εκστομίζονται
τέτοιες ανιστόρητες απόψεις''
Ἐρωτηθείς ὁ Σεβασμιώτατος γιά τίς δηλώσεις τοῦ Προέδρου
τῆς Βουλῆς, ἀπήντησε ὡς ἐξῆς:
«Εἶναι μεγάλη ἡ πικρία μας δυστυχῶς, ὅταν ἀκούγονται
τέτοιου εἴδους
ἀνιστόρητες
ἀπόψεις
καί μάλιστα ἀπό
ἐπίσημα
κυβερνητικά χείλη, πού φαίνεται πώς δέν μποροῦν νά ἀποτινάξουν
τόν ζυγό τῆς
ἰδεολογικῆς τους ἐμμονῆς
καί νά ἀρθοῦν στό ὕψος τῶν
ἀπαιτήσεων
τοῦ
Ἐθνικοῦ Φορέως, πού ἐκπροσωποῦν!
Σάν
νά μήν ἔφταναν
τά ὅσα
προβλήματα, κοινωνικά, ἐθνικά
καί ἄλλα,
ἔχουμε
νά ἀντιμετωπίσουμε
στήν ἀκριτική
μας Ἐπαρχία,
τῆς
Σάμου, τῆς
Ἰκαρίας
καί τῶν
Φούρνων καί κατ’ ἐπέκτασιν
σ’ ὅλη
τήν Πατρίδα μας.
Σάν καί νά λύθηκαν τά χρονίζοντα προβλήματα τῆς ἀπομόνωσης, τῆς ἐγκατάλειψης
καί τῆς
ἀδιαφορίας,
πού ὡς
ἀκρίτες
βιώνουμε, νά πρέπει τώρα ὡς
Ὀρθόδοξος
Ἕλληνας
Ἱεράρχης
τῆς
Ἐκκλησίας
μας, νά ὑπογραμμίζουμε,
ἐπαναλαμβάνοντας
ὅσα
ἀνέκαθεν
γιά τήν Ὀρθόδοξη
Πατρίδα μας ἐθεωροῦντο δεδομένα καί αὐτονόητα καί διδάσκονταν ἀπό γενιά σέ γενιά.
Ὅταν οἱ
Μαθητές τοῦ
Κυρίου μας Τοῦ
ἀνήγγειλαν,
ὅτι
οἱ
Ἕλληνες
ἐπιθυμοῦν νά τόν συναντήσουν, τότε Ἐκεῖνος ἀπάντησε:
«Νῦν
ἐδοξάσθη
ὁ
Υἱός
τοῦ
ἀνθρώπου»,
προφητεύοντας τήν ἄρρηκτη
ἑνότητα
Ἑλληνισμοῦ καί Χριστιανισμοῦ.
Σκεφθῆτε, πώς εὐθύς ἐξ
ἀρχῆς μέσα ἀπό τόν Ἑλληνισμό κηρύχθηκε τό Εὐαγγέλιο στά Ἔθνη καί ἐξαπλώθηκε ἡ Ἐκκλησία
τοῦ
Χριστοῦ.
Ἡ πρωτότυπη γλῶσσα τῆς
λατρίας τῆς
Ἐκκλησίας
καί τῆς
Καινῆς
Διαθήκης, ἐκτός
μόνον τοῦ
Εὐαγγελίου
τοῦ
Ματθαίου, εἶναι
ἡ
Ἑλληνική. Ἀκόμη
καί ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πρός τούς Ῥωμαίους,
στά ἑλληνικά γράφει.
Ἀργότερα,
ὅταν ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος μετέφερε τό κέντρο τῆς
Αὐτοκρατορίας ἀπό τήν παλαιά Ῥώμη στήν Νέα Ῥώμη,
τήν Κωνσταντινούπολη, τότε ἑνώθηκε καί ἐπισήμως ὁ Ἑλληνισμός
μέ τόν Χριστιανισμό.
Καί ἐπειδή αὐτή
ἡ ἑνότητα καί ἡ συμπόρευση ξεκίνησε ἐπισήμως
ἀπό τήν Νέα Ῥώμη καί ἀφορᾶ μέχρι καί σήμερα στούς ὑπηκόους
τῆς Νέας Ῥωμαϊκῆς
Αὐτοκρατορίας, γι’ αὐτό
ἔκτοτε κι ὁ Ἕλληνας
Ὀρθόδοξος Χριστιανός καλεῖται
Ῥωμηός καί ὁ Ὀρθόδοξος
Ἑλληνισμός, Ῥωμηοσύνη.
Αὐτή ἡ ἑνότητα
μάλιστα Ἑλληνισμοῦ καί Χριστιανισμοῦ, ὅπως συγκροτήθηκε στήν καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολή,
γιατί στήν Ἀνατολή ἀνήκουμε
καί ὄχι στή Δύση, ὅσο
κι ἄν πολεμήθηκε ἤ
ἔγινε καί ἀντικείμενο καπηλείας, παρέμεινε ἄτρωτη, ἄρρηκτη, μία καί μοναδική.
Κανένα ἄλλο ἔθνος
ἤ κράτος δέν ἔχει αὐτήν
τήν ἰδιαιτερότητα ἤ
νά τό ποῦμε καλύτερα, αὐτήν
τήν εὐλογία. Μόνον οἱ
Ἕλληνες εὐλογηθήκαμε ἀπό τόν Χριστό νά γίνει ἡ
γλῶσσα καί ὁ πολιτισμός μας, τό ὄχημα μέ τό ὁποῖο
κινεῖται ἡ Ἐκκλησία
στό διάβα τῶν αἰώνων.
Ἀμέτρητοι
Πατέρες, Ἅγιοι, Μάρτυρες καί κυρίως Νεομάρτυρες Ἕλληνες, διέσωσαν τόν πολιτισμό καί τήν ἐθνική μας ταυτότητα, ἐπειδή
τά ἐκχριστιάνισαν, κι ἀς
λέει ὁ καθένας ὅ,τι θέλει.
Τόσο πολύ συνταίριαξε ὁ Ἑλληνισμός καί ὁ Χριστιανισμός, ὥστε
στά δύσκολα χρόνια τῆς τουρκικῆς
σκλαβιᾶς, ὁ Ἑλληνισμός
διεσώθη ἐξαιτίας τῆς σχέσης καί τῆς ἑνότητός του μέ τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Γι’ αὐτό θεωρῶ,
πώς εἶναι τουλάχιστον βλασφημία γιά τό Ἔθνος καί τήν Πατρίδα μας, ἴσως
μάλιστα καί ἀναίδεια πρός τόν Σωτῆρα Χριστό νά ἐκστομίζονται
τέτοιες ἀνιστόρητες ἀπόψεις!
Ἄν
κάποιοι ἀμφιβάλλουν, ὅτι εἴμαστε
Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες καί πώς παρά τίς δυσκολίες καί
τήν ἔσωθεν καί ἔξωθεν πολεμική συγκροτοῦμε ἕνα σύγχρονο Ὀρθόδοξο Κράτος, τότε πρέπει νά ξαναδιαβάσουν τήν Ἱστορία τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους.
Ἄν
ἡ ἰδεολογία τους διδάσκει ὅτι ὁ Θεός τους πέθανε ἤ δέν ὑπάρχει, ἄς
ἔλθουν νά ζητήσουν καί νά ζήσουν στήν χάρη τοῦ δικοῦ μας Θεοῦ.
Ἄς ἔλθουν στό Καρλόβασι τό βράδυ τῆς Δευτέρας 14ης Αὐγούστου
στήν λαοθάλασσα, πού θά περιβάλλει τόν Ἐπιτάφιο
τῆς Παναγίας μας καί θά πάρουν τήν ἀπάντηση ἀπό τόν Ὀρθόδοξη
Λαό μας.
Ἤ
ἄς ἀκούσουν τήν λαϊκή μοῦσα νά ἀπαγγέλει τήν πεμπτουσία τῆς πίστης καί τῆς
ζωῆς τοῦ Ὀρθόδοξου
Ἑλληνισμοῦ:
«Ἡ
Ρωμιοσύνη εἶν’
φυλή συνόκαιρη τοῦ
κόσμου, κανένας δέν ἐβρέθηκε
γιά νά τήν ἐξαλείψει,
κανένας, γιατί σκέπει την ἀπ΄
τά ὕψη
ὁ Θεός μου. Ἡ
Ρωμιοσύνη θέ νά χαθεῖ,
ὅταν ὁ
κόσμος λείψει.»
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΠΑΥΛΟΣ
Μύδρους» κατά πολιτικών και αυτοδιοικητικών
εξαπέλυσε ο μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος στην....ομιλία του, κατά τη διάρκεια της ακολουθίας της Ιεράς
Παράκλησης στην Ι. Μονή Ζιδανίου την Τρίτη 1 Αυγούστου 2017 ενώπιον
περιορισμένου ακροατηρίου προσκυνητών, μετά την υποδοχή της εικόνας της
Παναγίας της Ζιδανιώτισσας στο μοναστήρι.
Επικαλούμενος ότι «νομοθετούνε όλη την αθλιότητα» και την πληροφορία για την κατάργηση της πρωινής προσευχής στα σχολεία, ο σεβασμιώτατος - μεταξύ άλλων - κατακεραύνωσε:
«…Η Παναγία να βοηθήσει τους άρχοντες. Ποιους άρχοντες; Να ξεκινήσω από τη Βουλή; Εκεί είναι όλη η σαπίλα. Ένας βόθρος είναι η Βουλή των Ελλήνων, παρεκτός εξαιρέσεων στα πέντε δάκτυλα της χειρός, από όλους τους συνδυασμούς… Ποια Τοπική Αυτοδιοίκηση; Το ίδιο.
Επικαλούμενος ότι «νομοθετούνε όλη την αθλιότητα» και την πληροφορία για την κατάργηση της πρωινής προσευχής στα σχολεία, ο σεβασμιώτατος - μεταξύ άλλων - κατακεραύνωσε:
«…Η Παναγία να βοηθήσει τους άρχοντες. Ποιους άρχοντες; Να ξεκινήσω από τη Βουλή; Εκεί είναι όλη η σαπίλα. Ένας βόθρος είναι η Βουλή των Ελλήνων, παρεκτός εξαιρέσεων στα πέντε δάκτυλα της χειρός, από όλους τους συνδυασμούς… Ποια Τοπική Αυτοδιοίκηση; Το ίδιο.
Ελάχιστοι είναι σοβαροί άνθρωποι, αλλά δεν
ακούγονται. Κανένας σοβαρός άνθρωπος, κανένας υπεύθυνος Έλληνας, δεν έχει
διάθεση να ασχοληθεί με τα κοινά. Τι να κάνω εκεί πέρα, μου λένε, πώς να τα
βγάλεις πέρα με την Κόπρο του Αυγείου, πώς να τα βάλεις με τη Λερναία Ύδρα…
…Με ενημέρωσαν ότι κυκλοφόρησε εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, με την οποία καταργείται η προσευχή από τα σχολεία. Και είναι η ίδια στάση από όλες τις πτέρυγες της Βουλής.
Δεν μιλάει κανείς, γιατί όλοι εκμαυλίζουν για ψήφους, αυτό
είναι το μέλημά τους… Όπως προείπα, είναι κάποιοι που αγωνιούν και αγωνίζονται,
αλλά χάνονται μέσα στη λάσπη, μέσα στην Κόπρο του Αυγείου…» .
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ
Ἀναστατωμένοι
εἶναι οἱ ἄνθρωποι τῆς ἱστορικῆς Ἐπαρχίας
Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, πού ὑπηρετῶ, καί ὁ κλῆρος καί ὁ λαός της,
γιά τά ὑποτιμητικά
πρός τά ἰδανικά τῆς φυλῆς μας, τήν
πίστη, τήν πατρίδα καί τήν οἰκογένεια,
λόγια τοῦ Προέδρου τῆς Βουλῆς κ. Ν.
Βούτση.
Τοιαῦτα λόγια,
λεγόμενα ἀπό
ἄρχοντα τοῦ ἑλληνικοῦ ἔθνους,
συνιστοῦν βλασφημία
καί ἀγνωμοσύνη
κατά τῆς Ὀρθοδόξου
πίστεως καί τῆς
Ἐκκλησίας.
Ἤδη
ἔχουν ἐξεγερθεῖ πολλοί Ἱεράρχες γιά
τήν ἀσέβεια αὐτή, κάθε δέ Ἱεράρχης ἄς μή θεωρηθεῖ ὡς ἕνα μεμονωμένο
πρόσωπο, διότι καί ὁ
τίτλος του, ὁ
ὁποῖος τόν
καθορίζει, δείχνει ὅτι
σαρκώνει ἐν
ἑαυτῷ καί ὅλο τό ποίμνιό
του.
Ἐκφράζουμε
λοιπόν καί ἐμεῖς, ὡς ποίμνιο τοῦ Χριστοῦ εὐλογημένο καί
πιστό στίς παραδόσεις τῆς
Ὀρθόδοξης
πίστης μας καί τῆς
Ἑλληνικῆς πατρίδος
μας, ἐκφράζουμε,
λέγω, ὄχι ἁπλῶς τήν
διαφωνία μας στά λόγια τοῦ
Προέδρου τῆς
Βουλῆς, ἀλλά καί τήν ἀποστροφή μας
σ᾽ αὐτά.
Ὁ
κύριος Βούτσης παρουσιάζεται ὡς
νά ἀγνοεῖ τήν μεγάλη ἀλήθεια, ἡ ὁποία διήκει ὅλες τίς
σελίδες τῆς
ἔνδοξης ἑλληνικῆς ἱστορίας μας, ὅτι ἡ πίστη στόν
Θεό εἶναι στενά
δεμένη μέ τήν ψυχή τοῦ
ἑλληνικοῦ λαοῦ καί τά ἀνδραγαθήματα
τῶν Ἑλλήνων ἔχουν καί
κίνητρο καί τέλος τήν Ὀρθόδοξη
πίστη μας.
Οἱ ἄρχοντες τοῦ μαρτυρικοῦ αὐτοῦ τόπου δέν
πρέπει νά τό λησμονοῦν
αὐτό, πολύ δέ
περισσότερο δέν πρέπει προκλητικά νά τό παραθεωροῦν.Όπως
ἔπραξε ὁ νῦν Πρόεδρος τῆς Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων κ.
Νικόλαος Βούτσης.
Δέν ἐξελέγησαν ἄρχοντες τοῦ λαοῦ γιά νά ὑποτιμοῦν καί νά
παραθεωροῦν
τήν Ὀρθόδοξη πίστη
του, ἀλλά πρέπει
μαζί μέ αὐτόν
νά τήν σέβονται καί νά τήν τιμοῦν.
Αὐτό πού
περιμένουμε τώρα ἀπό
τόν κ. Πρόεδρο τῆς
Βουλῆς κ. Ν.
Βούτση εἶναι νά
ζητήσει συγγνώμη ἀπό
τόν πιστό ἑλληνικό
λαό καί ἡ πράξη του αὐτή ὄχι μόνο θά εὐφράνει τόν
λαό πού ὑπηρετεῖ, ἀλλά καί θά
δώσει στόν ἴδιο
περιποιοῦσα τιμή καί ἀξία.
Ὡς
Ἐκκλησία ἀποβλέπουμε
στήν σωτηρία τῶν
ἀνθρώπων καί αὐτοῦ βεβαίως τοῦ κ. Βούτση
τήν σωτηρία. Διότι ἀπό
τό κείμενό του ἀπέδειξε
ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη πίστη
δέν τοῦ ἔχει μιλήσει
δυνατά μέσα του καί εὐχόμεθα.
Έστω
καί ἀπό τό παρόν
γεγονός, νά λάβει ἀφορμή
νά ἐγκύψει μέ τόν
ἰσχυρό του νοῦ, ἀλλά καί μέ ἀγαθή τήν
καρδία του, εἰς
βάθος στήν πίστη τῶν
πατέρων μας καί τότε θά γνωρίσει ἕνα
γλυκό Θεό, πού ἱκανοποιεῖ καί τόν νοῦ καί τήν
καρδιά, τόν Θεό τῶν
πατέρων ἡμῶν!
Πάντως ἐκεῖ πού ὕπουλα τό
πηγαίνουν πολλοί τό θέμα, μέ τά διάφορα διατάγματά τους καί τίς περίεργες ἐνέργειές
τους, τό νά κάνουν τήν πατρίδα μας ἐντελῶς ἄθρησκη, δέν
θά τό ἐπιτρέψει ὁ ᾽Ορθόδοξος
λαός, πολύ δέ περισσότερο δέν θά τό ἐπιτρέψουμε
ἐμεῖς οἱ Ἱεράρχες καί ὅλοι οἱ κληρικοί,
γιατί δέν μᾶς
ἀφήνει ἡ ἱστορία μας.
Ἕξι
χιλιάδες (6.000) κληρικοί, λέγει ὁ
ἱστορικός
Πουκεβίλ, ἔπεσαν
στούς ἀγῶνες γιά τήν ἐλευθερία, γιά
νά ὑπάρχει ἐλεύθερη ἑλληνική
πατρίδα.Τοιοῦτοι
λόγοι, πού θέλουν νά δημιουργήσουν μία ξένη πρός τήν Ὀρθόδοξη πίστη
μας ἑλληνική
πατρίδα, μέ αἰσχρά
μάλιστα ἤθη.
Όπως
εἶναι τό θέμα
τοῦ γάμου τῶν ὁμοφυλοφίλων, ἔκαναν,
νομίζω, τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κοζάνης νά πεῖ τήν τολμηρή
πράγματι ἔκφραση
ὅτι «ἕνας βόθρος εἶναι ἡ βουλή τῶν Ἑλλήνων».
Ἀλλά
πρίν ἀπό αὐτόν ἡ ἴδια ἡ Ἁγία Γραφή
λέγει, «βόθρος βαθύς στόμα παρανόμου» (Παροιμίαι 22,14), μέ τήν ἔννοια τῆς δυσοσμίας
καί τῆς θολώσεως τῆς καθαρᾶς ἀτμόσφαιρας τῶν ἰδανικῶν, τήν ὁποίαν προκαλοῦν οἱ βλάσφημοι
πρό τήν πίστη λόγοι.
Τό ἴδιο δέ νόημα
θέλει νά ἐκφράσει
καί ὁ ἄλλος ψαλμωδός
πού λέγει «τάφος ἀνεῳγμένος ὁ λάρυγξ αὐτῶν» (Ψαλμ.
5,10), ὅτι δηλαδή ἀποπνέουν
δυσοσμία τά βλάσφημα λόγια τῶν
ἀσεβῶν, πού ἀντιστρατεύονται
στίς μεγάλες ἀρετές,
ὅπως αὐτές πού
προσβάλλουν οἱ
λόγοι τοῦ κ. Βούτση,
τήν πίστη, τήν πατρίδα καί τήν οἰκογένεια.
† Ὁ
Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας
Τομέας Ενημέρωσης: Voiotosp.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου