12 Αυγούστου, 2017

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟ ΚΑΙ (ΜΗΤΡΑΛΟΙΑ) Ν. ΒΟΥΤΣΗ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
''Ο πρόεδρος της Βουλής διαβάζει 
την Ιστορία με παραμορφωτικά γυαλιά''

«Καταπέλτης» εναντίον του προέδρου της Βουλής, Νίκου Βούτση, και κατά των όσων είχε δηλώσει την Τετάρτη (09/08/2017) στην ΕΡΤ εναντίον της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας, εμφανίστηκε σήμερα, Πέμπτη (10/08/2017).

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, ο οποίος έκανε λόγο για «θεσμική αποδόμηση της ελληνικής κοινωνίας». Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και κληθείς να σχολιάσει της δηλώσεις του κ. Βούτση, ο κ. Χρυσόστομος προέβη σε μια ιδιαίτερα ψύχραιμη τοποθέτηση.

Καλώντας τον πρόεδρο της Βουλής να σταματήσει το παιχνίδι της αμφισβήτησης και της παρερμηνείας του πραγματικού ρόλου που ενυπάρχει στο τρίπτυχο «Πατρίδα – Θρησκεία – Οικογένεια».

«Πιστεύω ότι εξαιτίας μιας μεταμνημονιακής καταστάσεως που έχει δημιουργηθεί και εξαιτίας της κρίσεως και της αμφισβήτησης, θεωρώ ότι έχει ξεκινήσει μια θεσμική αποδόμηση της ελληνικής κοινωνίας.

Και δυστυχώς και ο κύριος πρόεδρος της Βουλής διαβάζει την Ιστορία με παραμορφωτικά γυαλιά, που έχουν να κάνουν με τον λαϊκισμό και την ιδεολογία», υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.

Και πρόσθεσε: «Ποτέ μέσα στην Ιστορία δεν αμφισβητήθηκε η ουσιαστική σχέση Ελληνικότητας και Ορθοδοξίας. Και εξαιτίας αυτής της σχέσεως, είναι μια σχέση που καθορίζει την ταυτότητα ενός λαού, χωρίς αυτό να σημαίνει σωβινισμός. 

Γράφτηκε μια Ιστορία και δημιουργήθηκε ένας πολιτισμός, πάνω στον οποίο στηρίχθηκε ακόμη και ο ευρωπαϊκός πολιτισμός».

Ο κ. Χρυσόστομος επισήμανε εξάλλου πως «δεν είναι τόσο εύκολο και με τέτοια μεγάλη ευχέρεια να αμφισβητούμε αν ο λαός αυτός ή ποσοτικά κινείται πάνω από το 90%, αν ο λαός αυτός είναι Ορθόδοξος. 

Γιατί, εάν αρχίσουμε να αμφισβητούμε τέτοια δεδομένα, τότε αμφισβητούμε, όχι απλά την ταυτότητά μας, αλλά το ρόλο μας που παίξαμε διαχρονικά μέσα στην ίδια την οικογένεια την ευρωπαϊκή».

Και συνεχίζοντας την κριτική του ως προς τα λεγόμενα του κ. Βούτση, είπε με έμφαση: «Θα ήθελα να πω στον κύριο πρόεδρο της Βουλής ότι ο ίδιος ήταν αυτός ο οποίος στην πρώτη φάση της ομιλίας του κατηγόρησε για χρήση εννοιών τέτοιων, που το πρόβλημα δεν είναι οι έννοιες αλλά το περιεχόμενο.

Και στη δεύτερη τοποθέτησή του επανέλαβε ο ίδιος το λάθος αυτό, όταν χρησιμοποίησε έννοιες η πατρίδα, η οικογένεια και η θρησκεία και παρερμηνεύοντας ακριβώς αυτό το τρίπτυχο.

Επιβεβαίωσε τελικά ότι μέσα στην ιδεολογία του και την τοποθέτησή του υπάρχει μια αποδόμηση της ίδιας της κοινωνίας, η οποία όπως γνωρίζετε όλοι από την ίδια την Ιστορία, τα τρία αυτά στοιχεία λειτούργησαν πολύ εποικοδομητικά».

Ο ίδιος εξέφρασε την ιδιαίτερη ανησυχία του για το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας, δηλώνοντας πως «δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι διερχόμεθα μια μεγάλη περίοδο αλλαγών που, δυστυχώς, λειτουργούν τόσο δυναμικά μέσα στην κοινωνία που δεν υπάρχει δυνατότητα, όχι αντίδρασης, αλλά έκφρασης μιας άλλης άποψης».

Και κατέληξε: «Δεν ξέρω εάν αυτό το πράγμα προοιωνίζει κάτι καλό για το μέλλον ή εν ονόματι ενός προοδευτισμού και όχι κάποιου συντηρητισμού που ίσως θεωρεί ο κ. Βούτσης θα είναι επ’ ωφελεία της ελληνικής κοινωνίας αλλά και της Πατρίδος μας γενικότερα. Ξέρετε, οι λαοί που χάνουν τις ρίζες τους, δεν έχουν μέλλον».

---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΠΑΤΡΩΝ

'Να ζητήσει συγγνώμη από τον Ελληνικό Λαό ο Βούτσης''

Μετ τς παράδεκτες, κατ πάντα, κα προκλητικς δηλώσεις το Προέδρου τς Βουλς κ. Νικολάου Βούτση, ασθανόμεθα πιτακτικ τν νάγκη ν δηλώσωμε τι, σ ατς τς δύσκολες ρες πο περνάει, σκληρ δοκιμαζόμενος λληνικς Λαός, δν προσφέρει τίποτε μφισβήτηση τν πνευματικν του ριζν, τς στορίας τους, κα τν παροδοσιακν ξιν.

Σήμερα, παρ ποτέ, πάρχει μεγίστη νάγκη τονώσεως το φρονήματος ατο το Λαο, στε βασισμένος στν πνευματική του κληρονομι ν σταθ στ πόδια του κα ν προχωρήσ μ δύναμη, ξεπερνώντας τς ποιες κρίσεις κα τ ποια μνημόνια το χουν πιβληθε.

Στν κ. Πρόεδρο τς Βουλς, πειδ φαίνεται τι εναι πιλήσμων τς στορίας κα τς διαχρονικότητος ατο το τόπου, πενθυμίζομε τι, ν εναι σ' ατν τν θέση, το Προέδρου δηλ, τς Βουλς, ν συγκροτον τ Κοινοβούλιο τν λλήνων ο συνάδελφοί του κα ν εμαστε λοι μας ατ πο εμαστε, τ φείλομε σ' ατν τν Πατρίδα, πο μέσα π γνες κα θυσίες ξασφάλισε τν λευθερία μας.

ν χωμε λευθερία σκέψεως καί λόγου τό φείλομε στήν ρθοδοξία μας, λλά κα στν οκογένειά μας ποία μφορούμενη π τς παραπάνω ξίες, πεδείχθη κύτταρο τς κοινωνίας μας. Φαίνεται τι κ. Πρόεδρος, γνοε τι ρθοδοξία δν συνιστ δεοληψία ταλιμπανισμό. 

ποιαδήποτε τέτοια κατάσταση πορρίπτεται κατηγορηματικς πό τήν ρθόδοξη πίστη. ρθοδοξία εναι λευθερία, πολιτισμός, καταξίωση το νθρωπίνου προσώπου.

Διαλέγεται, γκαλιάζει κα γαπάει τν κάθε νθρωπο, διακρίτως φυλς, γλώσσης κα θρησκείας, λικίας κα κοινωνικς καταστάσεως.

Γι' ατ ς λληνες χομε τ μεγάλο προνόμιο τς φιλοξενίας στν τόπο μας πληγωμένων π τ ζω δελφν μας, π που κα ν προέρχονται.

Γινόμαστε κυρηναοι, ξενίζομε καί συμμεριζόμεθα τόν πόνο τν λλων, γιατί εμαστε ρθόδοξοι. Μέχρι τώρα, δν χει βρεθε ποτ κα κανείς, ν μφισβητήσ, γυμν τ κεφαλ, ατ τ ζώπυρα τς ζως κα τς πορείας το Γένους μας. 

Ο δηλώσεις το κ. Προέδρου ποτελον θλιβερ παραφωνία παγκοσμίως, φο σ κανένα μέρος το κόσμου δν μφισβητονται διοπροσωπία κα ταυτότητά νός Λαο καί δή πό τόν Πρόεδρο τς Βουλς.

Ατς ο δηλώσεις, δη προκάλεσαν τ ασθημα τν λλήνων κα μάλιστα πρν π μιά τόσο μεγάλη θρησκευτικ ορτή, πως εναι ορτ τς Παναγίας μας. 

Στν προσπάθεια τς πομειώσεως τν ξιν, πο ποτολμται δυστυχς, τ τελευταα χρόνια στόν τόπο μας, ρχεται κ. Βούτσης ν προσθέσ τ δικό του «λιθαράκι».

λους μς κρίνει στορία. Δυστυχς γι τόν κ. Πρόεδρο, μετρήθη, ζυγίσθη κα ερέθη στορικς καί πολιτικς, λλιπής. 

σο γιά τά θέματα τς ριστείας καί τν Παρελάσεων, ντως χρειάζεται πολύ μεγάλη συζήτηση, στε νά κατανοήσωμε τι ριστεία εναι κφρασις τς εγενος μίλλης καί συνιστ πρόοδο καί χι «στάμπα» «ρετσινιά».

Καί τι Παρέλαση χει σχέση μέ τήν στορία καί τος γνες το Λαο μας, μέ τήν συνέχεια ατς τς σκυτάλης πό τούς νεώτερους καί μέ τήν πόφαση νά συνεχισθον ατοί ο γνες, μέσα πό τήν λεβεντιά τν νεωτέρων λλήνων καί τίς θυσίες τους, άν καί ποτε ατό χρειασθ.

Ατό εναι τό θος το Λαο μας καί συνιστ διαίτερο προνόμιό του, ν μέσ, τν Λαν τς γς. (Γνωρίζω τι σως κάποιοι θεωρήσουν τι τά παραπάνω συνιστον θνικισμό. Εναι βλέπετε τς μόδας, τελευταα, γάπη στήν Πατρίδα μας, νά θεωρται θνικισμός.

μως ξίζει τόν κόπο νά γαπμε μέ λη τήν δύναμη τς ψυχς μας τήν Πατρίδα, στε ν γαπμε καί λους τούς Λαος τς γς, παρά νά χαρακτηρισθομε π τν δέκαστη στορία ς μητραλοες). ς λληνας πολίτης, κφράζω τν γανάκτησή μου γι σα ξεστόμησε κ. Πρόεδρος.

ς νθρωπος τν βαθυτάτη λύπη μου γι τς στοχες δηλώσεις του κα ς λληνας ρθόδοξος εράρχης κφράζω τν ντονη διαμαρτυρία μου, διότι ερέθη νθρωπος π μιά τόσο ψηλ θέση, ν προκαλέσ τ ασθημα το λληνικο Λαο κα ν κφέρ νερυθριάστως «βριν» ναντίον ατς ταύτης τς ποστάσεώς του.

Τέλος, εναι ρα στε, λος Πολιτικς κόσμος, νεξαρτήτως πολιτικν ποχρώσεων, ν ναλάβ τς εθύνες του, ναντι λων ατν τν προκλήσεων πο τελευταα παρουσιάζονται ναντι τς πνευματικς ποστάσεως το λληνικο Λαο.

Καί κάτι κόμα: άν πιθυμ κ. Βούτσης, νά καταλάβ τι λα ατά εναι νεδαφικά καί κτός πραγματικότητος δέν χει παρά νά πισκεφθ κάποιο Ναό Προσκύνημα τς Παναγίας μας.

Ή νά πληροφορηθ πό τά ΜΜΕ, κατ' ατάς τάς μέρας καί κυρίως κατά τήν ορτή τς Κοιμήσεώς Της, τήν θρόα συμμετοχή το λληνικο Λαο, ποος κφράζει ρθοδόξως τά ασθήματά του πρός τήν Θεομήτορα καί διατρανώνει, πανηγυρικ τ τρόπ, τήν' ρθόδοξη πίστη του καί τό ρθόδοξο θος τς λλάδος.

Τό μόνο, λοιπόν, πού πομένει στόν κ. Βούτση, εναι νά ζητήσ συγγνώμη πό τόν λληνικό Λαό.
 ---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΠΕΙΡΑΙΩΣ 

''Χωρίς την Εθνική υπόσταση δεν μπορεί να υπάρξει Ελλάδα''

Για όλα τα θέματα της επικαιρότητας μίλησε σήμερα Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017 στην πρωινή εκπομπή του ALPHA 98.9 και στον Δημήτρη Αλφιέρη, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ.

Ερωτώμενος για τις σχέσεις Εκκλησίας – Κράτους τόνισε ότι τα θέματα αυτά έχουν λυθεί με το σύνταγμα του 1974 και πως «οι ρόλοι είναι διακριτότατοι».

Σημείωσε πως οι κυβερνητικοί παράγοντες «κάνουν μία εναγώνια προσπάθεια να αλλάξουν την ατζέντα, διότι τα μεγάλα προβλήματα της οικονομίας, η αποτυχία στην οικονομική πολιτική είναι δεδομένα», αναφερόμενος επιγραμματικά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά τόσο οι οικογένειες όσο και οι επιχειρήσεις.

Υπογράμμισε με έμφαση πως «όλοι όσοι μιλούν, αγνοούν τι σημαίνει χωρισμός Εκκλησίας και κράτους» «και δεν καταλαβαίνουν το εξής απλό: για να υπάρχει χωρισμός, πρέπει να υπάρχει και γάμος.

Γάμος δεν υπάρχει, διότι η Ελληνική πολιτεία πολλές φορές έχει νομοθετήσει εις βάρος του Δόγματος, του ήθους και της Πίστεως της Εκκλησίας». 

Είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος αναφέροντας τον πολιτικό γάμο, την καύση των νεκρών, την αποποινικοποίηση μοιχείας, τις αμβλώσεις, το σύμφωνο συμβίωσης «ακόμα και την ανατροπή της οντολογίας του ανθρώπου ψήφισαν και μάλιστα με απόφαση της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ».

«Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει αυτό το οποίο θρυλείται… απλώς ως κοινωνικοί εταίροι σε μία ελεύθερη, δημοκρατική και αστική Δημοκρατία και Πολιτεία, σε ένα ευνομούμενο κράτος, συλλειτουργούν. 

Αυτό υπάρχει: μια συλλειτουργία, όπως και με άλλες θρησκευτικές κοινότητες» που έχουν αναγνωριστεί επισήμως από την χώρα ως γνωστές θρησκείες και που δεν παραβιάζουν το Σύνταγμα και τους Νόμους, κατέληξε.

Ερωτώμενος για το τρίπτυχο «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια», διερωτήθηκε πως «είναι δυνατόν να αντιπαλεύεις τους πυλώνες της ζωής σου;».

«Η χούντα ήταν μια εκτροπή του πολιτικού συστήματος… αλλά το ζήτημα είναι ότι οι έννοιες αυτές που πυροβολούνται αποτελούν τους πυλώνες της ζωής μας», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος συμπληρώνοντας πως «αυτές οι αγκυλώσεις επιχειρούν να γίνουν καθεστώς στη ζωή μας».

Τέλος για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που προβλέπει την ανάδειξη σημαιοφόρου ύστερα από κλήρωση είπε:

«Η κλήρωση δεν έχει στόχο μόνο τους αρίστους. Στόχο έχει κυρίως τη σημαία ως Εθνικό σύμβολο, την οποία μπορεί να φέρει ο οποιοσδήποτε, ο τελευταίος, αυτός που πρωταγωνιστεί σε ασχήμιες… εκείνος που παραδίδει λευκή κόλα, ο τεμπέλης.

Με τον τρόπο αυτό παύει η σημαία να αποτελεί σύμβολο ηγεσίας, ταυτισμένο με την πορεία του Έθνους. Αυτό είναι το πρώτο και βασικό χτύπημα αυτής της ρυθμίσεως».

Και συμπλήρωσε: Εάν αποϊεροποιήσουμε τα σύμβολα, τότε απόϊεροποιούμε την ίδια τη ζωή και εκεί μετά πάμε σε ατραπούς τραγικές, ατραπούς που δεν ξέρουμε που θα βγάλουν, σε αχαρτογράφητα νερά τα οποία είναι πάρα πολύ δύσκολα» θυμίζοντας παράλληλα τις συνεχείς απειλές των γειτονικών μας χωρών που εποφθαλμιούν εδάφη μας.

Συμπερασματικά σημείωσε πως «τα θέματα είναι πολύ σοβαρά και δεν πρέπει να εκτοξεύουμε ρουκέτες εντυπωσιασμού», επισημαίνοντας ότι «το Έθνος είναι κομβικό σημείο της υπάρξεως του ανθρώπου. 

Δεν είναι απλώς ένα ιδεολόγημα, αλλά είναι κάτι βασικό. Χωρίς την Εθνική υπόσταση δεν μπορεί αν υπάρξει Ελλάδα».
 ---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΝΕΑΣ  ΙΩΝΙΑΣ

''Η ταυτότητα του Έλληνα με την Ορθοδοξία δεν μπορεί να χωριστεί''

"Η Εκκλησία δεν πρόκειται να συμμετέχει στις πολιτικές αντιπαραθέσεις, αυτά αφορούν την κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση” ανέφερε στο ραδιόφωνο του Real Fm o Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ σχετικά με την κόντρα που έχει ξεσπάσει από τις δηλώσεις του προέδρου της Βουλής.

"Ήταν μία δήλωση η οποία μας ξάφνιασε δυσάρεστα" ανέφερε ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας."Διότι εάν το δούμε το πράγμα έτσι ακριβώς όπως έχει ειπωθεί, είναι σαν να αρνούμαστε την παράδοση, τις ρίζες αυτού του λαού, για τον οποίο είμαστε πολύ υπερήφανοι που ανήκουμε. 

Η Ορθοδοξία δεν μπορεί να μην είναι ταυτόσημη με την Ελλάδα και δεν πρόκειται να λείπει ποτέ από τις αναφορές σ’ αυτή" πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Γαβριήλ.

Ερωτηθείς στο ραδιόφωνο του Real εάν μετά τις δηλώσεις του Προέδρου της Βουλής η Εκκλησία θα σκληρύνει τη στάση της, ο κ. Γαβριήλ απάντησε: "Δεν θα το έλεγα. 

Γενικότερα η στάση της Εκκλησίας μας δεν είναι για να ρίχνει λάδι στη φωτιά, είναι για να μπορεί να αποσοβεί τα πράγματα και να τα οδηγεί πάντοτε σε εκτόνωση. Άρα, σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει λόγος από εμάς να δώσουμε καμία συνέχεια...".

"Για εμάς", πρόσθεσε ο κ. Γαβριήλ, "δεν είναι ιδεολογία, για εμάς είναι ιστορία, είναι πίστη, είναι παράδοση, είναι ρίζες κοινές, είναι αξίες οι οποίες χρειάζεται αυτήν τη στιγμή να υπάρξουν, χρειάζεται να διατηρηθούν για να μπορέσει να διατηρηθεί και η πατρίδα μας".

Ερωτηθείς εάν θεωρεί ότι αυτή η συζήτηση και αυτές οι δηλώσεις να αποτελούν προπομπό για τη συζήτηση του διαχωρισμού Κράτους - Εκκλησίας ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας απάντησε:

"Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, ο κ. Ιερώνυμος στην πρόσφατη εισήγηση την οποία είχε κάνει στην Ιεραρχία είχε ανοίξει μόνος το θέμα λέγοντας ότι εμείς ως Εκκλησία δεν είμαστε ποτέ αντίθετοι στο να ξεκινήσει ένας διάλογος για το χωρισμό Εκκλησίας – Πολιτείας. 

Ζήτησε όμως τη σύσταση διακομματικής επιτροπής, να μη γίνει από μία κυβέρνηση αλλά από τη Βουλή των Ελλήνων, διότι αφορά όλη την Ελλάδα...

Ας ανοίξει και αύριο αυτός ο διάλογος διότι δεν έχουμε να χωρίσουμε αυτή τη στιγμή κάτι... Αν θεωρούμε ότι η σχέση η οποία υπάρχει, η τυπική και η νομική με την Εκκλησία, είναι μία σχέση 

Η οποία δημιουργεί πρόβλημα να τη συζητήσουμε και να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε και να το ερμηνεύσουμε και να το προσεγγίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος του λαού.

Όμως, άλλη είναι η σχέση αυτή και άλλη η σχέση του λαού με την Ορθοδοξία. Δεν μπορούμε να χωρίσουμε αυτήν τη στιγμή την ταυτότητα του Έλληνα".

"Ο λαός αυτός ο Ορθόδοξος, ο ελληνικός", σημείωσε ο κ. Γαβριήλ, "ήταν εκείνος που αγωνίστηκε με τις μικρές του δυνάμεις και στήριξε όλους αυτούς τους χιλιάδες πρόσφυγες που πέρασαν από τον τόπο μας και μας έκανε στα πέρατα της οικουμένης υπερήφανους κάνοντας πράξη το μήνυμα της αγάπης".

"Και ας μην ξεχνάμε", κατέληξε, "όχι μόνο για εμάς αλλά και για την ομογένεια η Ελλάδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ορθοδοξία. Ορθοδοξία και ελληνικός πολιτισμός είναι έννοιες ταυτισμένες με την πατρίδα μας".
---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

''Επιστρέφουμε τον χαρακτηρισμό «ταλιμπάν», σε αυτούς 
που τον ξεστόμισαν''.

Ο Μητροπολίτης Κερκύρας μετά τη δέηση προς τον Άγιο, στο κήρυγμά του ανέφερε ότι μετά από χρόνια εφαρμογής των μεγάλων εξαγγελιών της παγκοσμιοποιήσεως, σήμερα γευόμαστε τα αποτελέσματα όλων αυτών των αποφάσεων.

Ολόκληρη η ανθρωπότητα βρίσκεται σε αναστάτωση. Και δεν φθάνει μονάχα αυτό, αλλά ακούμε με λύπη από κυβερνητικά χείλη να χαρακτηρίζονται αυτοί που αγωνιούν για την πατρίδα μας ως “ταλιμπάν”.

Εμείς επιστρέφουμε τον χαρακτηρισμό αυτόν, σε εκείνον που τον ξεστόμισε, χωρίς να το σκεφθεί προηγουμένως. Ταλιμπάν είναι άλλοι. Είναι αυτοί που έρχονται και διαταράσσουν την πατρίδα μας και την Χριστιανική Ευρώπη.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία δίδει την αγάπη, αγκαλιάζει και διακονεί ακόμα και τους εχθρούς Της, τα παραδείγματα είναι πρόσφατα. Αναφερόμενος ο Σεβασμιώτατος στον Άγιο Σπυρίδωνα, σημείωσε ότι εκείνος με τις πρεσβείες του στον Κύριο, διέσωσε την πίστη και την ελευθερία της νήσου, αποθώντας μακριά τους απίστους.

Η απάντηση σε όλους εκείνους που χύνουν δηλητήριο κατά της Εκκλησίας μας είναι οι χιλιάδες των προσκυνητών που και φέτος ακολούθησαν τον Άγιο και εναπέθεσαν στο Ιερό του λείψανο την βαθιά τους πίστη.

Όσο λοιπόν και να προσπαθούν αυτοί οι “κύριοι”, εις μάτην κοπιάζουν.
Κανένας δια μέσου των αιώνων δεν μπόρεσε να βγάλει την πίστη από αυτόν τον λαό, πρόσθεσε τέλος ο κ. Νεκτάριος.
 ---------------------
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΜΟΥ ΕΥΣΕΒΙΟΣ

'Είναι βλασφημία για το Έθνος να εκστομίζονται 
τέτοιες ανιστόρητες απόψεις''

ρωτηθείς Σεβασμιώτατος γιά τίς δηλώσεις το Προέδρου 
τς Βουλς, πήντησε ς ξς:

«Εναι μεγάλη πικρία μας δυστυχς, ταν κούγονται τέτοιου εδους νιστόρητες πόψεις καί μάλιστα πό πίσημα κυβερνητικά χείλη, πού φαίνεται πώς δέν μπορον νά ποτινάξουν τόν ζυγό τς δεολογικς τους μμονς καί νά ρθον στό ψος τν παιτήσεων το θνικο Φορέως, πού κπροσωπον!

Σάν νά μήν φταναν τά σα προβλήματα, κοινωνικά, θνικά καί λλα, χουμε νά ντιμετωπίσουμε στήν κριτική μας παρχία, τς Σάμου, τς καρίας καί τν Φούρνων καί κατ’ πέκτασιν σ’ λη τήν Πατρίδα μας.

Σάν καί νά λύθηκαν τά χρονίζοντα προβλήματα τς πομόνωσης, τς γκατάλειψης καί τς διαφορίας, πού ς κρίτες βιώνουμε, νά πρέπει τώρα ς ρθόδοξος λληνας εράρχης τς κκλησίας μας, νά πογραμμίζουμε, παναλαμβάνοντας σα νέκαθεν γιά τήν ρθόδοξη Πατρίδα μας θεωροντο δεδομένα καί ατονόητα καί διδάσκονταν πό γενιά σέ γενιά.

ταν ο Μαθητές το Κυρίου μας Το νήγγειλαν, τι ο λληνες πιθυμον νά τόν συναντήσουν, τότε κενος πάντησε: «Νν δοξάσθη Υός το νθρώπου», προφητεύοντας τήν ρρηκτη νότητα λληνισμο καί Χριστιανισμο

Σκεφθτε, πώς εθύς ξ ρχς μέσα πό τόν λληνισμό κηρύχθηκε τό Εαγγέλιο στά θνη καί ξαπλώθηκε κκλησία το Χριστο.

πρωτότυπη γλσσα τς λατρίας τς κκλησίας καί τς Καινς Διαθήκης, κτός μόνον το Εαγγελίου το Ματθαίου, εναι λληνική. κόμη καί πόστολος Παλος πρός τούς ωμαίους, στά λληνικά γράφει. 

ργότερα, ταν Μέγας Κωνσταντνος μετέφερε τό κέντρο τς Ατοκρατορίας πό τήν παλαιά ώμη στήν Νέα ώμη, τήν Κωνσταντινούπολη, τότε νώθηκε καί πισήμως λληνισμός μέ τόν Χριστιανισμό.

Καί πειδή ατή νότητα καί συμπόρευση ξεκίνησε πισήμως πό τήν Νέα ώμη καί φορ μέχρι καί σήμερα στούς πηκόους τς Νέας ωμαϊκς Ατοκρατορίας, γι’ ατό κτοτε κι λληνας ρθόδοξος Χριστιανός καλεται ωμηός καί ρθόδοξος λληνισμός, ωμηοσύνη. 

Ατή νότητα μάλιστα λληνισμο καί Χριστιανισμο, πως συγκροτήθηκε στήν καθ’ μς νατολή, γιατί στήν νατολή νήκουμε καί χι στή Δύση, σο κι ν πολεμήθηκε γινε καί ντικείμενο καπηλείας, παρέμεινε τρωτη, ρρηκτη, μία καί μοναδική.

Κανένα λλο θνος κράτος δέν χει ατήν τήν διαιτερότητα νά τό πομε καλύτερα, ατήν τήν ελογία. Μόνον ο λληνες ελογηθήκαμε πό τόν Χριστό νά γίνει γλσσα καί πολιτισμός μας, τό χημα μέ τό ποο κινεται κκλησία στό διάβα τν αώνων.

μέτρητοι Πατέρες, γιοι, Μάρτυρες καί κυρίως Νεομάρτυρες λληνες, διέσωσαν τόν πολιτισμό καί τήν θνική μας ταυτότητα, πειδή τά κχριστιάνισαν, κι ς λέει καθένας ,τι θέλει. 

Τόσο πολύ συνταίριαξε λληνισμός καί Χριστιανισμός, στε στά δύσκολα χρόνια τς τουρκικς σκλαβις, λληνισμός διεσώθη ξαιτίας τς σχέσης καί τς νότητός του μέ τήν ρθόδοξη κκλησία.

Γι’ ατό θεωρ, πώς εναι τουλάχιστον βλασφημία γιά τό θνος καί τήν Πατρίδα μας, σως μάλιστα καί ναίδεια πρός τόν Σωτρα Χριστό νά κστομίζονται τέτοιες νιστόρητες πόψεις! 

ν κάποιοι μφιβάλλουν, τι εμαστε ρθόδοξοι λληνες καί πώς παρά τίς δυσκολίες καί τήν σωθεν καί ξωθεν πολεμική συγκροτομε να σύγχρονο ρθόδοξο Κράτος, τότε πρέπει νά ξαναδιαβάσουν τήν στορία το λληνικο θνους.

ν δεολογία τους διδάσκει τι Θεός τους πέθανε δέν πάρχει, ς λθουν νά ζητήσουν καί νά ζήσουν στήν χάρη το δικο μας Θεο. ς λθουν στό Καρλόβασι τό βράδυ τς Δευτέρας 14ης Αγούστου στήν λαοθάλασσα, πού θά περιβάλλει τόν πιτάφιο τς Παναγίας μας καί θά πάρουν τήν πάντηση πό τόν ρθόδοξη Λαό μας.

ς κούσουν τήν λαϊκή μοσα νά παγγέλει τήν πεμπτουσία τς πίστης καί τς ζως το ρθόδοξου λληνισμο:

« Ρωμιοσύνη εν’ φυλή συνόκαιρη το κόσμου, κανένας δέν βρέθηκε γιά νά τήν ξαλείψει, κανένας, γιατί σκέπει την π΄ τά ψη Θεός μου. Ρωμιοσύνη θέ νά χαθε, ταν κόσμος λείψει.»
---------------------
 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

 Μύδρους» κατά πολιτικών και αυτοδιοικητικών εξαπέλυσε ο μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος στην....ομιλία του, κατά τη διάρκεια της ακολουθίας της Ιεράς Παράκλησης στην Ι. Μονή Ζιδανίου την Τρίτη 1 Αυγούστου 2017 ενώπιον περιορισμένου ακροατηρίου προσκυνητών, μετά την υποδοχή της εικόνας της Παναγίας της Ζιδανιώτισσας στο μοναστήρι.

Επικαλούμενος ότι «νομοθετούνε όλη την αθλιότητα» και την πληροφορία για την κατάργηση της πρωινής προσευχής στα σχολεία, ο σεβασμιώτατος - μεταξύ άλλων - κατακεραύνωσε:

«…Η Παναγία να βοηθήσει τους άρχοντες. Ποιους άρχοντες; Να ξεκινήσω από τη Βουλή; Εκεί είναι όλη η σαπίλα. Ένας βόθρος είναι η Βουλή των Ελλήνων, παρεκτός εξαιρέσεων στα πέντε δάκτυλα της χειρός, από όλους τους συνδυασμούς… Ποια Τοπική Αυτοδιοίκηση; Το ίδιο. 

Ελάχιστοι είναι σοβαροί άνθρωποι, αλλά δεν ακούγονται. Κανένας σοβαρός άνθρωπος, κανένας υπεύθυνος Έλληνας, δεν έχει διάθεση να ασχοληθεί με τα κοινά. Τι να κάνω εκεί πέρα, μου λένε, πώς να τα βγάλεις πέρα με την Κόπρο του Αυγείου, πώς να τα βάλεις με τη Λερναία Ύδρα…

…Με ενημέρωσαν ότι κυκλοφόρησε εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, με την οποία καταργείται η προσευχή από τα σχολεία. Και είναι η ίδια στάση από όλες τις πτέρυγες της Βουλής. 

Δεν μιλάει κανείς, γιατί όλοι εκμαυλίζουν για ψήφους, αυτό είναι το μέλημά τους… Όπως προείπα, είναι κάποιοι που αγωνιούν και αγωνίζονται, αλλά χάνονται μέσα στη λάσπη, μέσα στην Κόπρο του Αυγείου…» .
---------------------
 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ
ναστατωμένοι εναι ο νθρωποι τς στορικς παρχίας Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, πού πηρετ, καί κλρος καί λαός της, γιά τά ποτιμητικά πρός τά δανικά τς φυλς μας, τήν πίστη, τήν πατρίδα καί τήν οκογένεια, λόγια το Προέδρου τς Βουλς κ. Ν. Βούτση.

Τοιατα λόγια, λεγόμενα πό ρχοντα το λληνικο θνους, συνιστον βλασφημία καί γνωμοσύνη κατά τς ρθοδόξου πίστεως καί τς κκλησίας.

δη χουν ξεγερθε πολλοί εράρχες γιά τήν σέβεια ατή, κάθε δέ εράρχης ς μή θεωρηθε ς να μεμονωμένο πρόσωπο, διότι καί τίτλος του, ποος τόν καθορίζει, δείχνει τι σαρκώνει ν αυτ καί λο τό ποίμνιό του.

κφράζουμε λοιπόν καί μες, ς ποίμνιο το Χριστο ελογημένο καί πιστό στίς παραδόσεις τς ρθόδοξης πίστης μας καί τς λληνικς πατρίδος μας, κφράζουμε, λέγω, χι πλς τήν διαφωνία μας στά λόγια το Προέδρου τς Βουλς, λλά καί τήν ποστροφή μας σ ατά.

κύριος Βούτσης παρουσιάζεται ς νά γνοε τήν μεγάλη λήθεια, ποία διήκει λες τίς σελίδες τς νδοξης λληνικς στορίας μας, τι πίστη στόν Θεό εναι στενά δεμένη μέ τήν ψυχή το λληνικο λαο καί τά νδραγαθήματα τν λλήνων χουν καί κίνητρο καί τέλος τήν ρθόδοξη πίστη μας.

Ο ρχοντες το μαρτυρικο ατο τόπου δέν πρέπει νά τό λησμονον ατό, πολύ δέ περισσότερο δέν πρέπει προκλητικά νά τό παραθεωρον.Όπως πραξε νν Πρόεδρος τς Βουλς τν λλήνων κ. Νικόλαος Βούτσης.

Δέν ξελέγησαν ρχοντες το λαο γιά νά ποτιμον καί νά παραθεωρον τήν ρθόδοξη πίστη του, λλά πρέπει μαζί μέ ατόν νά τήν σέβονται καί νά τήν τιμον. 

Ατό πού περιμένουμε τώρα πό τόν κ. Πρόεδρο τς Βουλς κ. Ν. Βούτση εναι νά ζητήσει συγγνώμη πό τόν πιστό λληνικό λαό καί πράξη του ατή χι μόνο θά εφράνει τόν λαό πού πηρετε, λλά καί θά δώσει στόν διο περιποιοσα τιμή καί ξία.

ς κκλησία ποβλέπουμε στήν σωτηρία τν νθρώπων καί ατο βεβαίως το κ. Βούτση τήν σωτηρία. Διότι πό τό κείμενό του πέδειξε τι ρθόδοξη πίστη δέν το χει μιλήσει δυνατά μέσα του καί εχόμεθα.

Έστω καί πό τό παρόν γεγονός, νά λάβει φορμή νά γκύψει μέ τόν σχυρό του νο, λλά καί μέ γαθή τήν καρδία του, ες βάθος στήν πίστη τν πατέρων μας καί τότε θά γνωρίσει να γλυκό Θεό, πού κανοποιε καί τόν νο καί τήν καρδιά, τόν Θεό τν πατέρων μν!

Πάντως κε πού πουλα τό πηγαίνουν πολλοί τό θέμα, μέ τά διάφορα διατάγματά τους καί τίς περίεργες νέργειές τους, τό νά κάνουν τήν πατρίδα μας ντελς θρησκη, δέν θά τό πιτρέψει Ορθόδοξος λαός, πολύ δέ περισσότερο δέν θά τό πιτρέψουμε μες ο εράρχες καί λοι ο κληρικοί, γιατί δέν μς φήνει στορία μας.

ξι χιλιάδες (6.000) κληρικοί, λέγει στορικός Πουκεβίλ, πεσαν στούς γνες γιά τήν λευθερία, γιά νά πάρχει λεύθερη λληνική πατρίδα.Τοιοτοι λόγοι, πού θέλουν νά δημιουργήσουν μία ξένη πρός τήν ρθόδοξη πίστη μας λληνική πατρίδα, μέ ασχρά μάλιστα θη.

Όπως εναι τό θέμα το γάμου τν μοφυλοφίλων, καναν, νομίζω, τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κοζάνης νά πε τήν τολμηρή πράγματι κφραση τι «νας βόθρος εναι βουλή τν λλήνων».

λλά πρίν πό ατόν δια γία Γραφή λέγει, «βόθρος βαθύς στόμα παρανόμου» (Παροιμίαι 22,14), μέ τήν ννοια τς δυσοσμίας καί τς θολώσεως τς καθαρς τμόσφαιρας τν δανικν, τήν ποίαν προκαλον ο βλάσφημοι πρό τήν πίστη λόγοι.

Τό διο δέ νόημα θέλει νά κφράσει καί λλος ψαλμωδός πού λέγει «τάφος νεγμένος λάρυγξ ατν» (Ψαλμ. 5,10), τι δηλαδή ποπνέουν δυσοσμία τά βλάσφημα λόγια τν σεβν, πού ντιστρατεύονται στίς μεγάλες ρετές, πως ατές πού προσβάλλουν ο λόγοι το κ. Βούτση, τήν πίστη, τήν πατρίδα καί τήν οκογένεια.

Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως ερεμίας

Τομέας Ενημέρωσης: Voiotosp.blogspot.gr


Δημοσίευση σχολίου