03 Μαΐου, 2017

ΤΙ ΘΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΝΕΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΚΡΑΤΟΥΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

 

Ο διαχωρισμός Κράτους–Εκκλησίας:Αναφορικά με τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τις σχέσεις Εκκλησίας–Κράτους ο δεύτερος άξονας των προτάσεων που αφορά αυτό το θέμα αναφέρει:

«Καθιερώνεται πλήρως η διακριτότητα Κράτους και Εκκλησίας, με πλήρη σεβασμό στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τον ιστορικό της ρόλο.

Ρητή κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του Κράτους, με αναγνώριση της Ορθοδοξίας ως ιστορικά επικρατούσας θρησκείας (Άρθρο 3).

Κατοχύρωση της υποχρεωτικότητας του πολιτικού μόνον όρκου στις ορκωμοσίες των αιρετών του πολιτεύματος, των δικαστών και των λοιπών δημοσίων λειτουργών (Άρθρο 13)». Και κάπου εδώ ξεκινούν τα δύσκολα…

Τι σημαίνει «διακριτότητα»
Για τους Αρχιερείς της Ελλαδικής Αυτοκέφαλης Εκκλησίας αυτό το «διακριτότητα» είναι το σημείο τριβής. Διότι θεωρείται η Κερκόπορτα για το διαχωρισμό στη συνέχεια, απλά με ένα νόμο.

Επίσης, προβλέπεται η κατάργηση του Άρθρου 3 που διασφαλίζει την οικουμενικότητα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.

Συγκεκριμένα, καταργείται το άρθρο που προβλέπει ότι: «η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού· τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις».

Κάτι που για τους γνωρίζοντες συνιστά «εν ψυχρώ εκτέλεση» του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Το κακό είναι πως αυτή η πρόταση δεν φαίνεται να έχει εχθρούς μέσα στην ελληνική Εκκλησία, δείχνοντας ότι η κόντρα που είχε αρχίσει  Εκκλησίας της Ελλάδος και Φαναρίου από το 2004 δεν έχει κοπάσει.

Το Άρθρο-3:Είναι εκείνο το οποίο διασφαλίζει τον οικουμενικό χαρακτήρα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, και αυτοί που στην πρότασή τους το διαγράφουν, ουσιαστικά αποδέχονται – σύμφωνα με γνωρίζοντες – την τουρκική αντίληψη για το Πατριαρχείο, η οποία το θέλει να λειτουργεί ως «Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλεως» και τίποτα περισσότερο!

«Αυτό που προτείνουν είναι ουσιαστικά η αποδοχή της τουρκικής αντίληψης ότι το ποιος είναι ορθόδοξος δεν θα έχει να κάνει με το Πατριαρχείο και τη σχέση του με αυτό, αλλά με το τι δηλώνει ο καθένας.

Οδηγεί την Εκκλησία σε διάσπαση και στους μόνους που κλείνει εμμέσως το μάτι είναι στους οπαδούς του Παλαιού Ημερολογίου, αλλά και στο ρωσικό Πατριαρχείο που εποφθαλμιά προκειμένου να αποκτήσει εκείνο το χαρακτήρα της οικουμενικότητας με την ουσιαστική διάλυση του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης».

Για την ώρα η Εκκλησία της Ελλάδος αντιμετωπίζει με ψυχραιμία και χωρίς κάποια δημόσια αντίδραση την όλη ιστορία. Η Εκκλησία έχει στο πλευρό της τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Πάνο Καμμένο, και εκτιμά ότι όλα αυτά είναι «ασκήσεις επί χάρτου» του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι επισκέψεις του Τσίπρα στα Ιεροσόλυμα και στο Βατικανό (από δύο φορές μάλιστα), δεν συνάδουν με το προφίλ του άθεου που καλλιεργούσε πριν γίνει πρωθυπουργός.

«Ο Αρχιεπίσκοπος θα μιλήσει όταν κρίνει εκείνος με τον τρόπο που κρίνει εκείνος, γιατί δύναμη της Εκκλησίας είναι ο λαός και όχι όσοι παίρνουν αποφάσεις σε γραφεία και σαλόνια, μακριά από την Ορθοδοξία».

Στη Σύνοδο πάντως συζητείται κατ’ ιδίαν ότι ο κ. Κατρούγκαλος κινείται πολιτικά πολύ κοντά στον κ. Φίλη, οι απόψεις του οποίου προκάλεσαν μεγάλη σύγκρουση με την κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα.

Όπως, επίσης, ότι ο νυν υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ο οποίος διατηρεί καλές σχέσεις τόσο με το Πατριαρχείο όσο και με τον Αρχιεπίσκοπο, μπορεί να αποτελεί στόχο της συγκεκριμένης ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στο πλευρό της Εκκλησίας είναι βέβαιο πως έχει ταχθεί αναφανδόν η Νέα Δημοκρατία, κάτι για το οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης διαβεβαίωσε τον Αρχιεπίσκοπο στις τελευταίες συναντήσεις τους.

«Θα είμαστε δίπλα σας όπου και σε ό,τι μας χρειαστείτε» ήταν το μήνυμα το οποίο έχει σταλεί στην Αρχιεπισκοπή από την ηγεσία της Ν.Δ., ενώ και η Φώφη Γεννηματά έχει δώσει ανάλογες διαβεβαιώσεις.

Τι θα σημάνει ο διαχωρισμός των δύο…
Το θέμα του διαχωρισμού Κράτους–Εκκλησίας υφίσταται ως επίσημη προγραμματική εξαγγελία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ως δέσμευση του νυν υπουργού Παιδείας, ως δέσμευση του νυν υπουργού Πολιτισμού, και ως διατυπωμένη με σαφή τρόπο δέσμευση στο πρόγραμμα του κόμματος.

Στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπεται η διασφάλιση της θρησκευτικής ουδετερότητας της χώρας, με παράλληλη εξίσωση όλων των θρησκευτικών δογμάτων, την εξάλειψη κάθε είδους διακρίσεων ανάμεσα στους πολίτες με βάση τις θρησκευτικές τους δοξασίες, και την ελεύθερη άσκηση κάθε θρησκευτικής πίστης,

Την καθιέρωση του πολιτικού όρκου, την αναγνώριση του δικαιώματος καύσης των νεκρών. Περιλαμβάνει δηλαδή και ζητήματα που η χώρα μας έπρεπε να έχει λύσει προ πολλού, όπως η καύση νεκρών.

Σύμφωνα με ανώτατο παράγοντα της Εκκλησίας, ο πλήρης διαχωρισμός Κράτους Εκκλησίας σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο θα σταματήσει να μισθοδοτεί και να ασφαλίζει τους κληρικούς.

Θα καταργηθεί η προσευχή και ο εκκλησιασμός στα σχολεία.

Θα αντικατασταθεί η ορθόδοξη κατήχηση (Θρησκευτικά) από ένα μάθημα Θρησκειολογίας.

Θα απομακρυνθούν θρησκευτικά σύμβολα από δημόσια κτίρια.

Θα καταργηθεί ο αγιασμός στο βουλευτήριο και θα αλλάξει ο
τρόπος ορκωμοσίας των Αρχών.

Η Εκκλησία, οι Μητροπόλεις και οι Ιερές Μονές θα απωλέσουν το χαρακτήρα του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου και δεν θα απολαμβάνουν των προνομίων που έχουν τα κρατικά ΝΠΔΔ.

Δεν θα διορίζονται με προεδρικό διάταγμα οι επίσκοποι, ούτε με ΑΣΕΠ οι εκκλησιαστικοί υπάλληλοι. Θα καταργηθούν όλες οι διοικητικές αρμοδιότητες της Εκκλησίας, πλην της ονοματοδοσίας και του γάμου.

Έτσι, η Εκκλησία θα καταστεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και θα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τις εισφορές των πιστών της, οι οποίες θα φορολογούνται με τις διατάξεις περί φόρου δωρεάς.

Να σημειώσουμε ότι η μισθοδοσία του κλήρου δεν θεμελιώνεται στο Άρθρο 3 του Συντάγματος, αλλά στην συμφωνία Κράτους και Εκκλησίας του 1952 περί Εκκλησιαστικής Περιουσίας.

Η διδασκαλία των Θρησκευτικών στα σχολεία, στο πλαίσιο του Άρθρου 16 παρ. 2 θα πρέπει να γίνεται έτσι, ώστε να μην παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία κανενός.

Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη, ο οποίος προέρχεται από τη ριζοσπαστική Αριστερά και υπήρξε καθηγητής στα ΕΠΑΛ και σκληρός συνδικαλιστικής του ΣΥΡΙΖΑ, προκάλεσε ανοιχτά την Εκκλησία με μια σειρά τοποθετήσεών του, οι οποίες μπορεί να μη γνώρισαν ιδιαίτερη δημοσιότητα, αλλά προκάλεσαν έντονη ανησυχία σε κορυφαίο επίπεδο της Ιεραρχίας.

Και αυτό, γιατί ενώ ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου δείχνει να κινείται σε πιο μετριοπαθείς τόνους, ο υφυπουργός του βρίσκεται στο «κλίμα Φίλη». Ανάμεσα στα άλλα, ο κ. Μπαξεβανάκης διατρανώνει σε δηλώσεις του ότι:

–Η Γραμματεία Θρησκευμάτων δεν θα έπρεπε να είναι τμήμα του υπουργείου Παιδείας, αλλά του υπουργείου… Εσωτερικών. Τόνισε, μάλιστα, ότι «πολύ σύντομα αυτή η ανορθογραφία θα διορθωθεί».

–Το μάθημα των Θρησκευτικών θα αλλάξει… Αν η Εκκλησία θέλει κατηχητικά ας τα κάνει η ίδια.

–Συζητάμε με όλους όσοι έχουν να συνεισφέρουν, αλλά το τι θα διδαχθεί δεν θα το αποφασίσει η Εκκλησία. Ο ρόλος του κάθε θεσμού είναι διαφορετικός

Αν και ο κ. Μπαξεβανάκης προσθέτει σε όλα αυτά ότι «ο διάλογος με την Εκκλησία συνεχίζεται», και πως «το κλίμα διαλόγου είναι καλό», στην Εκκλησία φοβούνται ότι οι προθέσεις της κυβέρνησης, και ειδικότερα του συγκεκριμένου υφυπουργού, κάθε άλλο παρά αγνές και άδολες είναι.

«Το κρίσιμο είναι ότι ο “βαθύς ΣΥΡΙΖΑ” δείχνει να θέλει να επιβάλει στον Αλέξη Τσίπρα τις θέσεις του, αλλά και στους ορθόδοξους μαθητές να μάθουν ό,τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ορθόδοξη πίστη και όχι ότι λέει η Εκκλησία».

Παραθέτει, μάλιστα, ως επιχείρημα το γεγονός ότι αν και ο Νίκος Φίλης με τις γνωστές θέσεις του περί διαχωρισμού Εκκλησίας – Κράτους αποχώρησε από τη θέση του υπουργού, συνεχίζουν να βρίσκονται οι σύμβουλοί του δίπλα στον κ. Γαβρόγλου.

Όπως επίσης οι ίδιοι άνθρωποι συνεχίζουν να κάνουν «κουμάντο» σε θέσεις-κλειδιά τόσο στο υπουργείο όσο και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

ΙΔΩΜΕΝ!!!

Δημοσίευση σχολίου