25 Ιανουαρίου, 2015

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 20 ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ

 

Tουλάχιστον 20 άνθρωποι σκοτώθηκαν κατά τον σημερινό βομβαρδισμό της πόλης - λιμάνι Μαριούπολη στην ανατολική Ουκρανία, μία επίθεση για την οποία το Κίεβο κατηγόρησε τους αυτονομιστές αντάρτες και τον ρωσικό στρατό. Προηγήθηκε η άρνηση των αυτονομιστών να συμφωνήσουν στη διεξαγωγή νέων ειρηνευτικών συνομιλιών, καθώς οι μάχες έχουν φθάσει τη σφοδρότερη έντασή τους εδώ και μήνες. Τα Ηνωμένα Έθνη δήλωσαν την Παρασκευή πως 262 άνθρωποι σκοτώθηκαν τις προηγούμενες εννέα ημέρες.

Η υπό κυβερνητικό έλεγχο Μαριούπολη, στην Αζοφική Θάλασσα, βρίσκεται σε έναν παραλιακό δρόμο που ξεκινά από τα ρωσικά σύνορα και φθάνει στην Κριμαία, η οποία προσαρτήθηκε τον Μάρτιο από την Ουκρανία στη Ρωσία. Το δημοτικό συμβούλιο ανέφερε πως ρουκέτες που εκτόξευσαν αντάρτες από πυραυλικά συστήματα μεγάλου βεληνεκούς GRAD έπληξαν ένα πολυώροφο κτίριο και προκάλεσαν το ξέσπασμα πυρκαγιών.

Ο Ολεξάντερ Τουρτσίνοφ, γραμματέας του εθνικού συμβουλίου άμυνας της Ουκρανίας, χαρακτήρισε το συμβάν "άλλο ένα αιματηρό έγκλημα κατά της ανθρωπότητας που διέπραξαν οι ρώσοι στρατιωτικοί και οι κομπανίες των τρομοκρατών υπό τον πλήρη έλεγχό τους", όπως αναφέρει μία δήλωση που "ανέβηκε" ηλεκτρονικά. Η επίθεση ξεκίνησε νωρίς το πρωί, δήλωσε τηλεφωνικώς στο πρακτορείο Ρόιτερς ο 76χρονος συνταξιούχος Λεονίντ Βασιλένκο, ο οποίος κατοικεί στα ανατολικά προάστια της Μαριούπολης. 

"Οι τοίχοι σείονταν, τα πλαίσια των παραθύρων σείονταν, η μπογιά άρχισε να πέφτει από το σπίτι. Κρύφτηκα στο υπόγειο. Το άλλο να κάνεις; Πήρα τον σκύλο και τη γάτα. Στο υπόγειο μπορούσες να ακούσεις τη γη να τρέμει", είπε. Το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε πως 15 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 76 τραυματίστηκαν. Οι αυτονομιστές αρνήθηκαν την ευθύνη για την επίθεση, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Ίντερφαξ. 

Παρά τις διεθνείς εκκλήσεις για εκεχειρία, ο ηγέτης των ανταρτών Αλεξάντερ Ζαχαρτσένκο δεσμεύτηκε την Παρασκευή πως οι δυνάμεις του θα συνεχίσουν με μία νέα επίθεση, ενώ ο ΟΗΕ είπε πως η σύγκρουση, η οποία ξεκίνησε στην ανατολική Ουκρανία πριν από περισσότερους από εννέα μήνες, διανύει τώρα την "πιο φονική της περίοδο" αφότου επιτεύχθηκε μια ειρηνευτική συμφωνία τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ο στρατός του Κιέβου κατέγραψε "μεγάλης έντασης" επιθέσεις των ανταρτών εναντίον κυβερνητικών θέσεων. "Παράνομες ένοπλες ομάδες προσπαθούν να διευρύνουν τα σύνορα ελεγχόμενων περιοχών και να διορθώσουν την οροθετική γραμμή προς όφελός τους", δήλωσε ο εκπρόσωπος Αντρίι Λισένκο στη διάρκεια μιας ενημέρωσης τύπου που μεταδόθηκε από την τηλεόραση.

Ο Ουκρανός πρόεδρος Πέτρο Ποροσένκο δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως η Ρωσία έχει 9.000 στρατιώτες μέσα στην Ουκρανία και κάλεσε τη Μόσχα να τους αποσύρει, επιρρίπτοντάς της την ευθύνη για μία ένοπλη επίθεση. Η Μόσχα αρνείται ότι στέλνει δυνάμεις και όπλα στην ανατολική Ουκρανία παρά αυτό που η Δύση υποστηρίζει ότι είναι αναντίρρητη απόδειξη. 

Την Παρασκευή, ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν επέρριψε στις "εγκληματικές διαταγές" των Ουκρανών ηγετών την κλιμάκωση της σύγκρουσης που έχει σκοτώσει περισσότερους από 5.000 ανθρώπους. Η Ουκρανία υποστηρίζει ότι τα στρατεύματά της κρατούν τη γραμμή απέναντι στους αυτονομιστές αφού υπέστησαν μια συμβολική και υπονομευτική του ηθικού υποχώρηση την περιορισμένη εβδομάδα, όταν αποσύρθηκαν από τον κύριο τερματικό σταθμό του αεροδρομίου στο Ντονέτσκ, τη μεγαλύτερη πόλη στην ανατολική Ουκρανία.



Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΣΗΜΕΡΑ


Ελλάδα: Στις 9:30 το βράδυ, δυόμιση ώρες αφότου κλείσουν οι κάλπες, αναμένεται η πρώτη ασφαλής εκτίμηση για τα ποσοστά που θα λάβουν τα κόμματα. Όμως, η ανάδειξη ή μη αυτοδύναμης κυβέρνησης αναμένεται πολλές ώρες αργότερα, τα ξημερώματα της Δευτέρας, καθώς εξαρτάται από το ποσοστό των ψήφων που θα λάβουν τα κόμματα εκτός Βουλής. Στις κάλπες για την ανάδειξη νέας κυβέρνησης προσέρχονται από τις 07:00 σχεδόν 10 εκατ. ψηφοφόροι. Η εκλογική διαδικασία, μία από τις κρισιμότερες της μεταπολίτευσης, θα ολοκληρωθεί στις 19:00, οπότε θα κλείσουν οι κάλπες και θα αρχίσει η καταμέτρηση.

Ακριβώς στις 19:00 θα μεταδώσει το exit poll της Κάπα Research. Σε εκλογικό τμήμα των Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης προσήλθε λίγο μετά τις 10 το πρωί ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος για να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα. «Εύχομαι ο ελληνικός λαός να κάνει επιλογές που θα τον οδηγήσουν σε κάτι καλύτερο και όχι χειρότερο για αυτόν και τα παιδιά του» δήλωσε. Προβλήματα στην εκλογική διαδικασία έχει προκαλέσει η κακοκαιρία στην ορεινή Ναυπακτία, ενώ στην Αγία Ρουμέλη, η δικαστική αντιπρόσωπος έφτασε με Super Puma. Στην Αχαΐα με μικρή καθυστέρηση άνοιξαν τα εκλογικά τμήματα στις κοινότητες Βιλιβίνης και Βάλτας, που βρίσκονται στη περιοχή του δήμου Καλαβρύτων.

Στο Περιστέρι ψήφισαν ο Φώτης Κουβέλης και ο Νίκος Χρυσόγελος του συνδυασμού Πράσινοι-ΔΗΜΑΡ. «Με την ψήφο τους, οι πολίτες να δώσουν εντολή η χώρα να πορευθεί μπροστά, προοδευτικά με την κοινωνία όρθια» σημείωσε ο κ. Κουβέλης. «Είμαστε εδώ για να αλλάξουμε τη χώρα, αλλά με σχέδιο, με ρεαλισμό και με όραμα» τόνισε ο κ. Χρυσόγελος.

Κόσμος: Λιγότερο από τέσσερις μήνες μετά την πρώτη τους συνάντηση στην Ουάσινγκτον, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα και ο ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι συναντώνται στο Νέο Δελχί σε μια επίσκεψη γεμάτη συμβολισμούς και με την ενίσχυση των οικονομικών σχέσεων να βρίσκεται στο επίκεντρο. Ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Σίνζο Άμπε, δήλωσε την Κυριακή ότι η δολοφονία του Ιάπωνα ομήρου από τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους είναι κάτι «εξωφρενικό και ανεπίτρεπτο» και ζήτησε εκ νέου την απελευθέρωση του δεύτερου ιάπωνα, ενός δημοσιογράφου, που επίσης κρατείται όμηρος.

Η Ρωσία άσκησε βέτο σε ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών με το οποίο επικρίνεται η ηγεσία των φιλορώσων ανταρτών της ανατολικής Ουκρανίας για τις δηλώσεις τους σχετικά με την έναρξη μεγάλης επίθεσης εναντίον των δυνάμεων του Κιέβου. Η ισλαμιστική οργάνωση Ανσάρ-αλ-Σαρία στη Λιβύη επιβεβαίωσε το θάνατο του ηγέτη της, Μοχάμεντ αλ Ζαχάουι. «Θρηνούμε το θάνατο του εμίρη της Ανσάρ- Αλ- Σαρία, Σεΐχη Μοχάμεντ αλ Ζαχάουι» ανέφερε η οργάνωση χωρίς όμως να διευκρινίζει την ημερομηνία ή τις συνθήκες του θανάτου του. 

Απειλές για τοποθέτηση βόμβας σε δύο αεροσκάφη αμερικανικών αερογραμμών ήταν αιτία μαχητικά αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ να απογειωθούν για να τα συνοδεύσουν στον προορισμό τους στην Ατλάντα.

Οικονομία: Η αδύναμη ανάπτυξη και η υψηλή ανεργία εξασθενούν το σχέδιο του ενιαίου νομίσματος της Ευρώπης και επαφίεται στους πολιτικούς να δράσουν έπειτα από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) αυτή την εβδομάδα να εγκαινιάσει ένα πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, Μπενουά Κερέ.

Σύσκεψη με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά είχε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, στο Μέγαρο Μαξίμου, ενόψει του Eurogroup της Δευτέρας. Ο κ. Χαρδούβελης χαρακτήρισε θετικό γεγονός την ποσοτική χαλάρωση και πρόσθεσε: «Πρέπει να έρθει άμεσα η τρόικα στην Αθήνα και να κλείσει η διαπραγμάτευση».

Σύσκεψη με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είχε στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, εν όψει του Eurogroup της Δευτέρας. Στη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης θα μεταβεί ο απερχόμενος ΥΠΟΙΚ Γκίκας Χαρδούβελης, ο οποίος αναμένεται να ενημερώσει τους ομολόγους του για την ανάγκη παράτασης του ελληνικού προγράμματος πέραν της 28ης Φεβρουαρίου.

Αθλητισμός: Με πρωταγωνιστή τον Μάρκο Παρόλο, που σημείωσε δύο γκολ και πρωτοστάτησε στην ανατροπή του σκορ, η Λάτσιο νίκησε στο «Ολίμπικο» την Μίλαν 3-1 και προσπέρασε τις Νάπολι, Σαμπντόρια ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση, με έναν αγώνα περισσότερο πάντως. Στις καθυστερήσεις αποβλήθηκε ο Μεσές, για χτύπημα στον Μάουρι. Πολύτιμη νίκη με 2-1 απέναντι στη Σασουόλο πήρε η Κάλιαρι, στην προσπάθεια που καταβάλουν οι Σαρδηνοί για να παραμείνουν στη Serie A.

Η Μονακό διατηρήθηκε σε απόσταση «βολής» από την πρώτη τετράδα στο γαλλικό πρωτάθλημα, μετά τη νίκη με 1-0 στο «Λιλ Μετροπόλ» επί των «λιλουά», στο πλαίσιο της 22ης αγωνιστικής του  Championnat. Εντυπωσιακή η Μονπελιέ, συνέτριψε 4-0 τη Ναντ και πλησίασε στην πρώτη πεντάδα, ενώ η Μπορντό έχασε έδαφος μένοντας στο 0-0 στην Κορσική απέναντι στην Μπαστιά. Σημαντική νίκη και για τη Γκινγκάμπ επί της Λοριάν, καθώς επέτρεψε στη γηπεδούχο ομάδα να βελτιώσει αισθητά τη θέση της στην κατάταξη.

«Είδε κι έπαθε» η Ρεάλ Μαδρίτης για να κάμψει την αντίσταση της Κόρντομπα στην Ανδαλουσία, στην αναμέτρηση με την οποία άνοιξε η αυλαία της 20ής αγωνιστικής στην Primera Division. Οι γηπεδούχοι προηγήθηκαν νωρίς, ο Μπενζεμά ισοφάρισε αλλά χρειάστηκε να φτάσει το 89ο λεπτό για να κριθεί το παιχνίδι υπέρ της «βασίλισσας» από το πέναλτι του Μπέιλ, και ενώ στο 82΄ ο Ρονάλντο αποβλήθηκε με απευθείας κόκκινη κάρτα, για να τον ακολουθήσει στο 87΄ ο Καρτάμπια. Ένα ημίχρονο ή ακριβέστερα ως το 35ο λεπτό διήρκεσε η αντίσταση της γηπεδούχου Έλτσε απέναντι στην Μπαρτσελόνα, ενώ η Ατλέτικο επιβλήθηκε με 3-1 της Ράγιο Βαγεκάνο.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΖΑΚΧΑΙΟΥ (ΙΕ΄ΛΟΥΚΑ)

 
 
Το σημερινό ευαγγέλιο, καταγράφει μια έκπληξη, ένα θαυμαστό γεγονός. Μας μιλάει για έναν τελώνη, έναν άνθρωπο του συμφέροντος και του κέρδους που κατόρθωσε να νικήσει το «εγώ» του και να το ρίξει στα πόδια του Κυρίου, ζητώντας έλεος. Ο Κύριος πορεύεται με δόξα προς την Ιερουσαλήμ και το Πάθος και περνάει μέσα από την πόλη Ιεριχώ. Ένα ετερόκλητο πλήθος αποτελούμενο από μαθητές, εορταστές, περίεργους, εχθρούς και φίλους τον περιβάλει. Η προσδοκία αυτού του λαού δεν καταγράφεται στην περικοπή αλλά είναι φανερό τι ζητάει αυτή η συνοδεία από τον Κύριο. Περιμένει από Αυτόν να ανέβει στο θρόνο της μεσσιανικής δόξας , να αποκαταστήσει μία κοσμική βασιλεία και να τους δικαιώσει ως έθνος. Τα ίδια συναισθήματα τρέφουν και οι μαθητές. 

Άλλοι εχθρικά διακείμενοι περιμένουν την ευκαιρία ή την αφορμή να τον πειράξουν και να Τον μειώσουν και οι περισσότεροι βρίσκονται δίπλα Του για να δουν τέρατα και σημεία. Άνθρωποι θρησκευόμενοι και μη, οπωσδήποτε όμως Ισραηλίτες που θεωρούνται θρησκευτικώς καθαροί και άψογοι. Μέσα στους καθαρούς ξεπροβάλει η μορφή ενός «ακαθάρτου». Είναι ο αμαρτωλός και άρπαγας Ζακχαίος που ζει με συκοφαντίες, κλοπές, καταπίεση των άλλων. Αυτός λοιπόν ο δακτυλοδεικτούμενος αμαρτωλός, ανεβαίνει σε μια συκομουριά για να δει τον Κύριο, γιατί ήταν λέει κοντός. Αδιαφορεί για την κοινωνική του θέση, για τους ψιθύρους, για την αποδοκιμασία των αξιοπρεπών και επιζητεί την προσοχή και το έλεος του Σωτήρα. 

Γιατί η βασιλεία των ουρανών ανήκει στους «βιαστές» και «βιαστές» την αρπάζουν. Σηκώνει τα μάτια ο Κύριος σε αυτή την προσωποποίηση της κραυγής για σωτηρία και τον ανταμείβει με το “Ζακχαίε, σπεύσε και κατέβα, γιατί σήμερα πρέπει να μείνω στον οίκο σου». Και ο Ζακχαίος, αδιαφορώντας ταπεινά για τους γογγυσμούς των γύρω: “Ιδού, τα μισά των υπαρχόντων μου, Κύριε, τα δίνω στους φτωχούς, και αν κάποιον φορολόγησα κάτι παράνομα, το αποδίδω τετραπλάσια”. Και ο Κύριος: “Σήμερα έγινε σωτηρία στον οίκο τούτο, καθότι και αυτός είναι γιος του Αβραάμ, γιατί ο Υιός του ανθρώπου ήρθε να ζητήσει και να σώσει το χαμένο”. Ποιος είναι αυτός ο Ζακχαίος της περικοπής; Ένας άνθρωπος της αγοράς, των οικονομικών υποθέσεων, ένας άνθρωπος που ζει μέσα στην διαφθορά και ίσως στην πολυτέλεια. 

Σε μια πλούσια Ιεριχώ που γνωρίζει κοινωνικές ανισότητες. Από τη μια οι καταπιεστές, από την άλλη οι καταπιεζόμενοι. Περιφρονεί τον Νόμο του Θεού και των ανθρώπων. Φορολογεί τον συμπατριώτη του και τον αδικεί. Ζει ενδεχομένως με σπατάλες και ζει για τον εαυτό του. Έχει οικοδομήσει την ευτυχία του πάνω στον άδικο πλούτο, την καταδυνάστευση των άλλων. Παράλληλα, μοιάζει ξένος με θρησκευτικές και μεταφυσικές ανησυχίες. Τα κρίνει όλα με το ζύγι και τα σταθμά. Ένας ρεαλιστής έμπορος θα λέγαμε. Στα ευαγγέλια έχουμε ακόμα ένα παράδειγμα τέτοιου άδικου τελώνη που μεταστρέφεται. Είναι ο Λευίς, τελώνης στην Καπερναούμ που μετά την κλήση και μεταστροφή του γίνεται απόστολος και ευαγγελιστής και ονομάζεται Ματθαίος από τον Κύριο της νέας του Ζωής που σημαίνει «δώρον Θεού». 

 

Και αυτός σαν τον Ζακχαίο ζει μια πώρωση εξωτερική όμως και φαινομενική όπως αποδεικνύεται . Τι κρυβόταν στις ψυχές αυτών των δύο αμαρτωλών; Ποια πάλη ανάμεσα στο πνεύμα του Θεού και το πνεύμα του μαμωνά βίωνε η ψυχή τους; Θα μπορούσαμε να πούμε πως η παρουσία του Χριστού στις ζωές τους ήταν καταλυτικά θαυματουργική. Μια ματιά έφτανε για να τα ανατρέψει όλα. Είναι όμως έτσι; Και που βρίσκεται η ελευθερία της προσωπικής επιλογής; Γιατί ο Κύριος να τον ονομάσει «γιο του Αβραάμ» αν ο ίδιος ήταν μόνο «γιος της απωλείας»; Ο Ζακχαίος χωμένος στις υποθέσεις του, κορεσμένος από την αμαρτία, παραδομένος στις απολαύσεις που καμιά ευχαρίστηση δεν του έδιναν και κανένα κενό δεν συμπλήρωναν στη ζωή του, είχε μέσα του όπως κάθε άνθρωπος μια ανάμνηση Θεού. 

Ένα νύγμα φιλοτίμου που δεν τον άφηνε ήσυχο. Μία δίψα που έπρεπε να κορεστεί: Η επιστροφή στην αγιότητα, στη γνησιότητα του τέκνου του Θεού, στη χαρά του Πατέρα. Ενώ ήταν «απολωλός» δεν παραδόθηκε χειροπόδαρα στην απώλεια. Ήταν σκλάβος στη συνήθεια την οποία όμως ενδόμυχα αποστρεφόταν και μισούσε. Όταν άκουσε πως ο Χριστός περνούσε από κει τα έπαιξε όλα για όλα. Το πνεύμα της εμπορικότητας που κάποτε τον έκανε άδικο και άρπαγα τώρα λειτούργησε προς το πραγματικό όφελος. Όλα τα έθεσε στα πόδια του Χριστού και δεν έχασε μα κέρδισε αυτόν τον πολύτιμο μαργαρίτη που μνημονεύουν τα ευαγγέλια. Ο άνθρωπος,  αρέσκεται να βάζει «ταμπέλες» στον καθένα αδιαφορώντας για τις δικές του αδυναμίες και πτώσεις. 

Πολλές φορές και εμείς πέφτουμε στον πειρασμό να χαρακτηρίσουμε κάποιον «πόρνο», «τοκογλύφο», «ανάλγητο», «τομάρι χαμένο» χωρίς να έχουμε το δικαίωμα του Κριτή και τη διάκριση να δούμε τις δικές μας αδυναμίες. Πόσες φορές αφορίζουμε τον αμαρτωλό από το κοινωνικό αλλά και το εκκλησιαστικό σώμα χωρίς να μπορούμε να δούμε ή μάλλον παραθεωρώντας τη δική μας αστοχία και κατάσταση που μπορεί να είναι βαρύτερη και πλέον φορτισμένη. Και όμως υπάρχουν γύρω μας «άνθρωποι της αμαρτίας», δακτυλοδεικτούμενοι και περιθωριοποιημένοι με τη δίψα του παραδείσου, με τη φλόγα της μετάνοιας να τους ματώνει καθημερινά τη συνείδηση και πολλές φορές ο στιγματισμός από μας τους αποκλείει τον δρόμο επιστροφής. 

Γιατί ίσως και εμείς σαν το πλήθος της περικοπής έχουμε σχηματίσει εγωιστικά και ανόητα έναν αντί-χριστό κομμένο και ραμμένο στις δικές μας προσδοκίες και άρα εχθρικά διακείμενο σε αυτούς που αποκαλούμε εχθρούς και μισητούς. Ξένο δε από κάθε σωτηριολογία, οικείο μόνο σε αυτούς που ιδεολογούν με βάση το εγώ τους. Μπορεί κάλλιστα βέβαια να βρισκόμαστε από την άλλη πλευρά, παραδομένοι στον εμπαιγμό του εχθρού, απελπισμένοι πως δεν θα τα καταφέρουμε και όμως ο Κύριος είπε «ο Υιός του ανθρώπου ήρθε για να βρει και να σώσει το χαμένο πρόβατο»…