05 Νοεμβρίου, 2014

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ «ΚΕ΄ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΔΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ» ΣΤΗΝ ΛΑΜΙΑ

 
γαπητοί μου,

Εναι γνωστό τι σθένεια καί πόνος εναι μιά πό τίς πλέον δύσκολες καταστάσεις στή ζωή το νθρώπου καί χει πολλές φορές καίρια σημασία γιά νά ξιολογήσει νθρωπος βασικές παραμέτρους τς ζως του καί τν πιλογν του.

Γιά τήν ρθόδοξη πίστη μας σθένεια ποτέ δέν θεωρήθηκε ς τιμωρία πό τόν Θεό Πατέρα, λλά ς παιδαγωγία, ς τρόπος σκησης τς λευθερίας το νθρώπου γιά τήν κατά Χριστόν αξηση τς ρετς. Ατό τό μεταπτωτικό φαινόμενο, καθώς εναι γνωστό τι δέν πρχε στήν παραδείσια κατάσταση, πρόνοια το Θεο οκονομε καί παραχωρε τήν παρξή του ς να παιδευτικό μέσο, ς φορμή μετανοίας καί ς γαθή φορμή γιά μόνιμη πόμνηση πνευματικς τελειοποιήσεως γι' ατόν πού αρει γογγύστως τό δικό του σταυρό.

γιής πνευματική καί παρξιακή θεώρηση το πόνου, πού εναι διάχυτη μέσα στήν γία Γραφή, στά ργα καί στή ζωή τν γίων Μαρτύρων, τν Πατέρων καί τν σκητν τς κκλησίας μας, εναι γνωστη στίς διάφορες αρετικές καί ποκρυφιστικές δοξασίες, πού χουν κατασκευάσει δικές τους θεωρίες γιά τή δθεν θεραπεία τν σθενειν.

Εναι γνωστόν, τι ο «θεραπεες» πού προτείνουν ο διάφορες ποκρυφιστικές καί νεοεποχίτικες κινήσεις, ξεκινον λλοτε μέν ς πέρβαση τς ποτιθέμενης νεπάρκειας τς πιστημονικς ατρικς καί λλοτε ς συμπλήρωμα ποτιθέμενων λλεί ψεών της, στά πλαίσια πάντα μις «λιστικς» θεώρησης το νθρώπου κατά τήν ρολογία τν συγκεκριμένων χώρων.

Πρόκειται βεβαίως γιά προτάσεις λύσεις, πού καί στερονται τς παραμικρς πιστημονικς βάσεως, χουν σαφ νορθολογικό χαρακτρα, προϋποθέτουν καί νσωματώνουν νίοτε θρησκευτικές δοξασίες προερχόμενες λ.χ. πό τήν πω νατολή, ν κάποιες ξ ατν χουν σαφ ποκρυφιστική τεκμηρίωση καί προέλευση.

Παραλλήλως, ο
διάφορες αρετικές προσφορές «θεραπείας» καί ο ποκρυφιστικές πρακτικές ντιμετωπίσεως το πόνου ποτέ δέν δήγησαν κάποιον νθρωπο, πού κανε τό λάθος νά τίς ποδεχθ νά τίς υοθετήσει ς λύση, νά ποκτήσει μιά καθολική ασθηση καί εκόνα τς νότητας τς ζως.

ντιθέτως, Χριστιανός καί στό πρόβλημα τς σθένειας λεύθερα, παρά τίς ντιξοότητες τς ζως, ζώντας τήν πραγματικότητα τς κατά Χριστόν καινς κτίσεως μέσα στό μυστήριο τς κκλησίας, μπορε νά παναλαμβάνει εχαριστιακά γιά κάθε δύσκολη στιγμή τς ζως του τόν Παύλειο λόγο«τούτοις πσιν περνικμεν διά το γαπήσαντος μς»(Ρωμ. 8, 37).

γαπητοί μου,

Εχαριστοντες τόν Κύριο τς δόξης γιά τήν ξαιρετική πρόοδο τς ατρικς πιστήμης πού ποτελε κατ' νθρωπον τόν παράγοντα κενο πού χει τόν πρτο λόγο στήν ντιμετώπιση τς σθένειας, καλούμαστε διαρκς νά πενθυμίζουμε στό λαό το Θεο τι καί στό τόσο σύνθετο πρόβλημα τς σθένειας, δικό μας θεμέλιο πάνω στό ποο θά οκοδομήσουμε τήν πνευματική του ντιμετώπιση ποτελε λατρευτική προτροπή τς κκλησίας μας«πσαν τήν ζωήν μν Χριστ τ Θε παραθώμεθα».

ναμένοντες μέ διαίτερο νδιαφέρον τά Πορίσματα καί τς παρούσης Συνδιασκέψεως, μέ πατρική γάπη πευλογομε τίς ργασίες σας καί πικαλούμεθα σέ λους σας τόν φωτισμόν το Παναγίου Πνεύματος.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Ο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β΄

 Οι εκπρόσωποι των Ορθοδόξων Εκκλησιών   
στην Ιερά Μητρόπολη Φθιώτιδος