23 Αυγούστου, 2014

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ: «ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ!»

 

-‘Αν μιλήσω ελεύθερα θα έχω συνέπειες;’  

-‘Εξαρτάται από το τι θα πεις!’

Όπως και την προηγούμενη φορά που κατατέθηκε το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, έτσι και τώρα οι εκκλησιαστικές αντιδράσεις υπήρξαν έντονες. Αλλά όπως και την προηγούμενη φορά, φαίνεται να τις διακρίνει κάποια σύγχυση και λάθος στόχευση. Κατά την γνώμη μου (χωρίς να έχω πλήρη γνώση του νομοσχεδίου αλλά κρίνοντας από όσα γράφτηκαν κατά καιρούς στον τύπο), διαθέτει και σωστές και λάθος πτυχές. Έχουν δίκιο όσοι φοβούνται ότι με την ψήφιση ενός τέτοιου νόμου κινδυνεύει η ελεύθερη έκφραση των χριστιανών; Ναι και όχι.

Αυτό που μας υποψιάζει είναι η κακή χρήση τέτοιων διατάξεων σε άλλες χώρες του δυτικού κόσμου, εκεί όπου η μεταμοντέρνα σχετικοποίηση των πάντων έχει σχεδόν απαγορεύσει την έκφραση γνώμης όταν αυτή διαφέρει από εκείνη που επιβάλλει η πολιτική ορθότητα. Έτσι έχουν βρεθή σε δύσκολη θέση κληρικοί άλλων ομολογιών που δήλωσαν δημόσια ότι μόνο δύο φύλα υπάρχουν, ή που τάχθηκαν εναντίον της ιερωσύνης των γυναικών (άρα εναντίον της ισότητας). Δηλαδή, υπό άλλες μελλοντικές συνθήκες, θα εγκαλούνται κληρικοί επειδή τόλμησαν να χαρακτηρίσουν τον καπιταλισμό απάνθρωπο ή την όποια κυβερνητική απόφαση εσφαλμένη; Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος. Οι ακτιβιστικές οργανώσεις των ομοφυλοφίλων ονομάζουν ήδη ‘ομοφοβία’ κάθε διαφωνία με τις απόψεις τους. 

Εν τω μεταξύ, η αποδόμηση κάθε αξιακού συστήματος η οποία χαρακτηρίζει τη μετανεωτερικότητα αρχίζει να καθιστά προβληματική την ελεύθερη έκφραση, ιδίως όταν αυτή θέλει να ασκήσει κριτικό προφητικό λόγο για να φέρει την εκκλησιαστική διδασκαλία σε αντιπαράθεση με το πνεύμα του ‘αιώνος τούτου’. Συνεπώς είναι ανάγκη να διασαφηνισθούν επακριβώς τα κριτήρια με τα οποία κάποιος δημόσιος λόγος θα χαρακτηρίζεται ως λόγος ‘μίσους’. Πρέπει δηλαδή να εμπνέει στους πιστούς απόρριψη των προσώπων (όχι της πράξης) ή να υποκινεί σε απομόνωση ή βία εναντίον τους, για να εμπίπτει στο εν λόγω κατηγορητήριο. 

Εξ άλλου, η αντιμετώπιση του αντισημιτισμού (για τον οποίο κυρίως κατατίθεται αυτό το νομοσχέδιο), ενός φαινομένου για το οποίο η χώρα μας διαθέτει ντροπιαστικά πρωτεία στην Ευρώπη, απαιτεί πολλή διάκριση. Είναι αδιανόητο να ποινικοποιείται η διαφορετική άποψη (και το υποστηρίζω αυτό εγώ που έχω γράψει επανειλημμένα εναντίον του αντισημιτισμού). Αν κάποιος ισχυρίζεται δημόσια ότι δεν συνέβη ποτέ η γενοκτονία των Εβραίων από τους Ναζί, είναι ή αγράμματος ή κακόπιστος ή ηλίθιος. Κανένα από τα τρία δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα. Έχει δικαίωμα να εκτίθεται δημόσια με την άγνοιά του ή τις αγκυλώσεις του. Oύτε το μίσος πρέπει να αποτελεί αντικείμενο του ποινικού κώδικα, παρά μόνο συγκεκριμένες πράξεις που πηγάζουν από αυτό. 

Δεν λύνεις το πρόβλημα της έλλειψης ιστορικής παιδείας ή της φυλετικής προκατάληψης ή της συμπλεγματικής αήθειας κλείνοντας κάποιον στη φυλακή ή επιβάλλοντας πρόστιμα. (Γι’ αυτό και θα είναι σφάλμα να επεκταθή η ποινικοποίηση και προς όσους αμφισβητούν αν συντελέσθηκε γενοκτονία των Ποντίων, όσο και αν μας αγγίζει συναισθηματικά. Δεν διορθώνουμε ένα λάθος γενικεύοντάς το). Από την άλλη πρέπει να αποτελεί σαφώς ποινικό αδίκημα η προτροπή ή συνευδοκία προς παρόμοια εγκλήματα. 

Με άλλα λόγια, ένας που ισχυρίζεται δημόσια ότι ‘καλά έκανε ο Χίτλερ στους Εβραίους’ ή ‘μπράβο σ’ αυτούς που δέρνουν τους μετανάστες’ πρέπει να διωχθή ποινικά, διότι συνάγεται εξ αυτού ότι επιδοκιμάζει μια παράνομη ενέργεια και προτρέπει προς αυτή. Η διάκριση αυτή (μεταξύ άποψης και προτροπής) πρέπει να υπάρχει στο νόμο, διατυπωμένη με σαφήνεια, ώστε να μην γίνονται περιττές μηνύσεις και να μην εναπόκειται συνεχώς στα δικαστήρια να κρίνουν. Ο τόπος μας έχει πικρή πείρα από ασάφειες και προχειρότητες των νόμων, οι οποίες με τη σειρά τους επιβαρύνουν το δικαστικό σύστημα με πρόσθετη εργασία. 

Για να επανέλθουμε στον εκκλησιαστικό χώρο, πέρα από τις βάσιμες επιφυλάξεις που εξέθεσα προηγουμένως, δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε αυτές να γίνουν άλλοθι και κρυψώνα για δικές μας έξαλλες αντιδράσεις και προσβλητικές εκφράσεις. Δεν είναι δυνατό να γίνουν ανεκτές πλέον ενέργειες οι οποίες παλιά (στην κοινωνία του χωριού) δεν θα ενοχλούσαν αλλά τώρα είναι ξεκάθαρα απαράδεκτες. Για παράδειγμα, ο κληρικός ο οποίος θα αποκαλέσει από την Ωραία Πύλη ‘σκυλιά’ (!) τους ομοφυλόφιλους (παρερμηνεύοντας τους ‘κύνες’ της Καινής Διαθήκης, καμιά σχέση με τους κίναιδους), έχει την απαίτηση να μην τον εγκαλέσει κανένας; Μα, πριν ασχοληθή μαζί του η πολιτεία, θα πρέπει να τον περιλάβει η εκκλησιαστική δικαιοσύνη. 

‘Σκυλιά’ κάποιους αδελφούς που ενδεχομένως παρευρίσκονται στο εκκλησίασμα, ή παρευρίσκονται γονείς τους ή αδέλφια τους ή σύζυγοί τους ή παιδιά τους; Η αλήθεια του Θεού δεν διαδίδεται με προσβολές. Εν ολίγοις, έχουν αλλάξει οι καιροί. Δεν είναι ανεκτό να εκφραζόμαστε όπως μας κατέβει απαιτώντας να θεωρείται ο λόγος μας θεϊκός λόγος. Ούτε έχουμε δικαίωμα να δυσανασχετούμε αν θα υποστούμε τις νομικές συνέπειες της εξαλλωσύνης μας. Είναι απαράδεκτο (αλλά και πονηρό) να λειτουργούμε με προνεωτερική νοοτροπία στις απόψεις μας, αλλά να επικαλούμαστε το (νεωτερικό) δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση! 

Δεν νομιμοποιούμαστε να αντλούμε δήθεν από την ‘μακραίωνη και αναλλοίωτη παράδοση της Εκκλησίας’ αλλά να κρυβόμαστε πίσω από μια κάλυψη που μας έδωσε ο Διαφωτισμός τον οποίο συχνά πολεμούμε! Το διπλό παιγνίδι δεν ευλογείται. Και εδώ βρίσκεται το κλειδί της αντιμετώπισης του ζητήματος. Όποια δυσλειτουργία φέρνει μαζί του αυτό το νομοσχέδιο οφείλεται σε κρυφές σκοπιμότητες και των δύο πλευρών. Η μεν ‘εκσυγχρονιστική’ πλευρά, πιστή στις σκοπιμότητες είτε της πολιτικής ορθότητας είτε απλά της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, ανοίγει πρόσθετα προβλήματα από αυτά που επιθυμεί να αντιμετωπίσει. 

Η δε εκκλησιαστική πλευρά, στον βαθμό που διψά για συνέχιση της μακραίωνης ασυλίας της και όχι για οικοδομή του Σώματος του Χριστού, εξανίσταται επειδή βρίσκει το νομοσχέδιο συλλήβδην αντιδημοκρατικό. Ζητείται νηφαλιότητα και εντιμότητα! Από όλους!

π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΡΜΟΣ
 

Ο ΔΙΑΚΑΗΣ ΠΟΘΟΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΟΥΚΡΑΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Το πλεονέκτημα μιας ελληνορωσικής προσέγγισης.

Στο πρόσφατο παρελθόν, η Γιουγκοσλαβία ήταν ένα κραταιό κράτος. Φρόντισαν όμως, οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ να διαμελίσουν αυτή την γειτονική μας χώρα. Έτσι, το 1992 κατάφεραν να “επιτύχουν” την απόσχιση τεσσάρων από τις έξη συνιστώσες δημοκρατίες της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας. Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκαν τα νέα κράτη, της Σλοβενίας, της Κροατίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης και της ΠΓΔΜ. Η πέμπτη απόσχιση έγινε το 2006, όταν το Μαυροβούνιο ανακήρυξε την αυτονομία και την ανεξαρτησία του από την Κοινοπολιτεία Σερβίας-Μαυροβουνίου που είχε δημιουργηθεί το 2003. Ακολούθως, το 2008 η Βουλή του Κοσσυφοπεδίου κήρυξε μονομερώς την ανεξαρτησία του από τη Σερβία (αυτόνομες επαρχίες Βοϊβοντίνας και Κοσσόβου).

Την απόσχιση αυτή δεν την αποδέχτηκε η Σερβία και προσέφυγε στον ΟΗΕ, ο οποίος στις 8 Οκτωβρίου 2008 ενέκρινε το αίτημα της Σερβίας και παρέπεμψε το θέμα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Παρ΄ όλα αυτά, ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία, θέλοντας να ολοκληρώσουν τον διαμελισμό μιας πάλαι ποτέ ισχυρής χώρας, προχώρησαν στην αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου, ως ανεξάρτητου κράτους. Η Ρωσία και η Κίνα – εκτός της Σερβίας φυσικά - είναι μεταξύ των χωρών που εξακολουθούν να θεωρούν παράνομη αυτή την απόσχιση. Σήμερα στη χώρα ισχύει ένα ειδικό καθεστώς, που ωστόσο, δεν απέτρεψε το ΔΝΤ να κάνει δεκτό το αίτημα του Κοσσόβου το οποίο στις 8 Μαΐου 2009, έγινε επίσημο μέλος του. Επίσης, από 29 Ιουνίου 2009, το Κόσσοβο είναι μέλος της Παγκόσμιας Τράπεζας.
           
Αντίθετα, πρόσφατα η Βουλή της Σερβίας ψήφισε νόμο με τον οποίο η Κεντρική Τράπεζα της Σερβίας υποχρεώνεται να λειτουργεί σε όφελος της εθνικής οικονομίας και των αναγκών του Σερβικού λαού και να μην τηρεί τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, του ΔΝΤ και των διεθνών τοκογλύφων-κερδοσκόπων. Έτσι, οι σοσιαλιστές της Σερβίας με μπροστάρη τον πρωθυπουργό Ivica Dacic, εγκαταλείπουν το τραπεζικό σύστημα του ευρωπαϊκού μοντέλου. Όμως, πολύ καλά καταλαβαίνουμε όλοι μας, πως αυτή η απόφαση της Σερβίας είναι από μόνη της δυναμίτης στα θεμέλια της επιβολής της Τραπεζικής Δικτατορίας.

Και για το λόγο αυτό υπήρξαν τεράστιες αντιδράσεις από πλευράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, αφού εύλογα εκτιμούν ότι η Σερβία με αυτήν της την απόφαση αναστατώνει κυριολεκτικά τη διεθνή τραπεζική «σταθερότητα» και πιθανότατα δημιουργεί προβλήματα στην υλοποίηση των σχεδίων τους. Γιατί δεν μπορούν να γνωρίζουν, ούτε φυσικά να ελέγξουν την διαφαινόμενη αντίδραση και άλλων κρατών και μάλιστα της Ευρωζώνης, όπως η Ισπανία και η Ιταλία.
           
Είναι επίσης, πασίγνωστο πως η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα των Εβραιοσιωνιστών εκφράζει και υλοποιεί στο ακέραιο την πολιτική της Νέας Τάξεως Πραγμάτων και της Παγκοσμιοποιήσεως. Όλα τα μέλη-κράτη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, είναι όμηροι αυτής της Τραπεζικής Κατοχής και οι κυβερνήσεις τους είναι απόλυτα ελεγχόμενες από αυτή την ομερτά που θέλει να επιβάλλει την Παγκόσμια Κυβέρνηση. Για να επιτευχθεί ο στόχος τους, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, θα πρέπει να μπορούν να θέσουν υπό τον έλεγχό τους και όλα τα υπόλοιπα κράτη του πλανήτη. Δηλαδή, θα πρέπει να έχουν τον απόλυτο έλεγχο της Κεντρικής Τράπεζας του κάθε κράτους. 
           
Στο πλαίσιο λοιπόν, αυτής της λογικής της Ν.Τ.Π εντάσσεται και η απόλυτη υποδούλωση της πατρίδας μας! Έτσι, εκτελώντας συντεταγμένο σχέδιο όλα τα χρόνια της Μεταπολιτευτικής Ελλάδας, μας τροφοδοτούσαν με δανεικά και αγύριστα που είχε ως αποτέλεσμα να μπορούν σήμερα να μας ελέγχουν απόλυτα. Μας οδήγησαν αφ΄ ενός μεν στις δαγκάνες του Δ.Ν.Τ και ακολούθως διά μέσω πρόθυμων και υποταγμένων Εθνοπροδοτών, άλωσαν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, με την ταυτόχρονη παραίτησή μας από κάθε δικαίωμα προστασίας μας. Τούτο έγινε με την υπαγωγή μας στο Αγγλικό Δίκαιο (Δίκαιο των δανειστών).

Αφ΄ εταίρου δε, αφού πρώτα εκποιούν την Δημόσια περιουσία της Ελλάδος σε εξευτελιστικές τιμές, προχωρούν ακολούθως διά μέσω δυσβάστακτων οικονομικών φόρων στην αρπαγή για ένα κομμάτι ψωμί και της ιδιωτικής περιουσίας. Το επόμενο βήμα θα είναι να φορολογήσουν και τις καταθέσεις των Ελλήνων, προκειμένου να αφαιρέσουν από τους Έλληνες και το τελευταίο αμυντικό τους οχυρό. Η ολοκλήρωση των σχεδίων της Ν.Τ.Π θα πραγματοποιηθεί με τον διαμελισμό της πατρίδος μας, στα πρότυπα της Γιουγκοσλαβίας. Όμως, η μεγάλη τους δυσκολία παραμένει στο Όμαιμον, Ομόγλωσσον και Ομόθρησκον του Ελληνικού Έθνους.
           
Ωστόσο, το έργο τους επί δεκαετίες εξυφαίνεται και την Θράκη μας διαφεντεύει το Τούρκικο Προξενείο της Κομοτηνής και η πλειάδα «Τούρκικων» οργανώσεων, που δρουν ανενόχλητες παρά τις ανέκκλητες αποφάσεις του Αρείου Πάγου που τις έχει κηρύξει παράνομες. Η κυβερνητική ανοχή, ατολμία και αδιαφορία (όλων των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων) επιτρέπει στην Τουρκία να διεισδύει οικονομικά στην Θράκη μας και να κηδεμονεύει τον χειμαζόμενο πληθυσμό της. Ο πληθυσμός της Μουσουλμανικής μειονότητας αυξάνεται ραγδαία σε αντίθεση με τον Χριστιανικό πληθυσμό που έχει σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα. 

Το  όνομα της Μακεδονίας το έχουμε ήδη εκχωρήσει στους γυφτοσκοπιανούς και απομένει μόνο ο γεωγραφικός προσδιορισμός. Οι Αλβανοί καθημερινά εγείρουν θέμα «Τσαμουριάς» και θέτουν ως πρώτο ζήτημά τους στους Διεθνείς οργανισμούς την διεκδίκηση από μέρους τους, εδαφών της Θεσπρωτίας. Η κυριαρχία μας στο Αιγαίο καθημερινά αμφισβητείται από τους Τούρκους και η παραβίαση του εναέριου χώρου μας από τα τουρκικά μαχητικά γίνεται καθημερινά, υπενθυμίζοντάς μας την αποδοχή μας περί γκρίζων ζωνών στην περιοχή των Ιμίων και πως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ακόμη ισχύει το “casus belli”. 
           
Και ενώ όλα αυτά καταγράφονται στην περιοχή μας, στα βόρεια της Ευρώπης παρακολουθούμε την αναγεννημένη Παγκόσμια κυρίαρχη δύναμη, τη Ρωσία του Πούτιν. Ο οποίος επιδεικνύει  μια επιθετική πολιτική έναντι της Ε.Ε. και των ΗΠΑ, και η οποία επέφερε την προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας, στην Ρωσική επικράτεια. Μια στρατηγική κίνηση που πραγματοποιήθηκε υπό το καθεστώς της αμυντικής προστασίας της χώρας από τις επεκτατικές βλέψεις των «συμμάχων» μας, στο μαλακό υπογάστριο της Ρωσίας (Ουκρανία). Ταυτόχρονα, ο στρατηγικός σχεδιασμός της Μόσχας, είναι ο έλεγχος της Ανατολικής Μεσογείου. Και αυτός ο έλεγχος περνάει από την Ελλάδα.            
           
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού ήταν η συμφωνία το 2007 στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας, μεταξύ Ρωσίας, Ελλάδος και Βουλγαρίας για την κατασκευή του διαβαλκανικού αγωγού μεταφοράς αργού πετρελαίου από το Βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξανδρούπολη. Μια συμφωνία που ολοκληρώθηκε στις 17 Μαρτίου 2007, στην Αθήνα, όπου οι τρεις χώρες υπέγραψαν την τελική συμφωνία κατασκευής του αγωγού που το χρονοδιάγραμμα όριζε την αποπεράτωσή του στο τέλος του 2010. Όπως επίσης, το 2007, στην Κωνσταντινούπολη, συμφωνήθηκε από τους Πρωθυπουργούς της Ελλάδος (Κώστα Καραμανλή) και της Ρωσίας (Βλαδιμίρ Πούτιν) η κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού φυσικού αερίου SouthStream, και στις  30 Ιουνίου 2008, στη Μόσχα, οι Πρωθυπουργοί των δυο παραπάνω χωρών υπέγραψαν την επίσημη διακρατική συμφωνία.

Ο Ρωσικός αγωγός φυσικού αερίου θα διερχόταν στον Ελληνικό χώρο από τη Βουλγαρία  και μέσω της Μακεδονίας και της Ηπείρου θα κατέληγε στην Ηγουμενίτσα. Είχε προβλεφθεί  πως το 2014 θα είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή του και θα άρχιζε άμεσα η εκμετάλλευση του φυσικού αερίου που τελικό προορισμό θα είχε την Ιταλία. Ο αγωγός θα παρείχε δέκα δις κυβικά μέτρα φυσικό αέριο το χρόνο και την εκμετάλλευση θα είχαν κατά 50% οι εταιρείες ΔΕΣΦΑ και η Gazprom (Ρωσική). Δυστυχώς όμως, οι επίσημες αυτές διακρατικές  συμφωνίες που ήταν ένα τεράστιο βήμα για την Ελλάδα ως προς την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας, μιας και αποτελούσαν τότε τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα της Νότιας και Κεντρικής Ευρώπης, τορπιλίστηκε από τον Γιώργο Παπανδρέου, όταν και ανέλαβε Πρωθυπουργός της χώρας μας.
           
Συνεπώς, σήμερα αυτό το πλεονέκτημά μας, που απορρέει από τον διακαή πόθο της Ρωσίας για τον έλεγχο της Ανατολικής Μεσογείου, θα το εκμεταλλευτούμε; Σήμερα, που η πατρίδα μας είναι εγκλωβισμένη στο θανάσιμο σφιχταγκάλιασμα της τρόικα, θα βρει τη δύναμη να κάνει άνοιγμα προς τη Ρωσία, με σκοπό την επανενεργοποίηση των δυο ενεργειακών αγωγών; Αυτό το θέλει ο Πούτιν, ειδικά μετά τα εξελισσόμενα γεγονότα της Ουκρανίας, από όπου περνάει η τροφοδοσία του φυσικού αερίου όλης της Ευρώπης! Εμείς θα το εκμεταλλευτούμε;

Ή θα περιμένουμε να ολοκληρωθεί το σχέδιο της Νέας Τάξεως Πραγμάτων με την ανεξαρτητοποίηση της Κρήτης, προκειμένου να είναι πολύ πιο εύκολη η εκμετάλλευση του φυσικού αερίου που βρίσκεται στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κρήτης και Γαύδου, για να μην έχουν ανάγκη τη Ρωσία; Και αν για κάποιους εφησυχασμένους, αυτό το σενάριο φαντάζει παράλογο, σας παραπέμπω σε όσα πιο πάνω ανέφερα για τον άρον-άρον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας!!!



(23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ) Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

 
 

Η Εκκλησία εόρτασε πανηγυρικά πριν από οκτώ ημέρες την Κοίμηση και τη Μετάσταση της Υπεραγίας Θεοτόκου και σήμερα, με την ίδια εορταστική διάθεση κλείνει την εορτή. Με τους ωραιότερους ύμνους κήδεψε τη μητέρα της ζωής, τους ίδιους ύμνους, που σαν απόηχος ακούονται και σήμερα στην Ιερή ακολουθία. Γιατί άλλη καλύτερη γλώσσα, για να εκφράσει το μυστήριο της πίστεως, η Εκκλησία δεν έχει παρά τη γλώσσα της ψαλμωδίας, που είναι μαζί ποίηση και μουσική στην πιο απλή και καθαρή της μορφή. Η Εκκλησία, δηλαδή ο λαός του Θεού εορτάζομε και τιμούμε τα πρόσωπα και τα γεγονότα της πίστεως, καθώς γράφει ο Απόστολος, «άδοντες και ψάλλοντες εν τη καρδία ημών τω Κυρίω».

Ο ύμνος, το εκκλησιαστικό τροπάριο είναι η ζωντανή έκφραση της αμώμητης λατρείας της Ορθοδοξίας. Ας ξεχωρίσουμε λοιπόν κι ας αναλύσουμε ιεροπρεπώς κάποια τροπάρια της μεγάλης εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, κι ας είναι αυτό σήμερα το κήρυγμα του θείου λόγου. Ας μη ρωτήσουμε κι ας μη ζητήσουμε για να βρούμε ποιοι είναι οι ποιητές και οι μελουργοί των τροπαρίων. Αυτό δεν έχει καμιά απολύτους σημασία. Είναι η Εκκλησία, ο λαός του Θεού. Η ιερά υμνογραφία είναι η φωνή της πίστεως, η παράδοση και η ζωή των γενεών των πιστών. Ποιος ρώτησε για τους ποιητές των δημοτικών τραγουδιών; Είναι ο κάθε λαός μέσα στις ιστορικές περιπέτειες και τους αγώνες του.

Το ίδιο και του μεγάλου θησαυρού της υμνογραφίας ποιητής είναι η Εκκλησία· κι αν κάπου ακούονται κάποια ονόματα ιερών ποιητών και υμνογράφων, αλλά και τα ονόματα αυτά και τα πρόσωπα μένουν πάλι και είναι πνευματική περιουσία της Εκκλησίας. Τα τρία λοιπόν ανώνυμα τροπάρια της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που ψάλλονται στην αρχή του Εσπερινού, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά και γνωστά της Εκκλησιαστικής υμνολογίας. Στη γλώσσα της ψαλμωδίας ονομάζονται αυτόμελα, που θα πει πως έχουν ένα δικό τους και ξεχωριστό μουσικό μέλος. Θέλουν να είναι εξόδια άσματα στην Κοίμηση της Θεοτόκου, αλλά η πίστη της Εκκλησίας τα μετατρέπει σε εγκωμιαστικό χαιρετισμό προς τη μητέρα της ζωής.

Αν δεν υπάρχει θάνατος για τους πιστούς, όταν εκδημούν από το σώμα και ενδημούν προς το Θεό, πώς λοιπόν μπορεί να πέθανε η Παναγία Παρθένος Μαριάμ; Παράδοξο πραγματικά είναι το θαύμα· «η πηγή της ζωής εν μνημείω τίθεται και κλίμαξ προς ουρανόν ο τάφος γίνεται». Η γυναίκα λοιπόν που γέννησε τη ζωή του κόσμου απέθανε, άλλ’ όμως το πανάχραντο σώμα της ανέβηκε στον ουρανό. Σαν άνθρωπος και η Θεοτόκος πληρώνει το κοινό χρέος, αποθνήσκει και ενταφιάζεται με κάθε ιερή τάξη στη Γεθσημανή από τους Αποστόλους. Αλλά ύστερα από τρεις ημέρες το καθαρότατο και αμόλυντο σώμα της δεν βρίσκεται στον τάφο. Ο τάφος που για κάθε άνθρωπο, μέχρι την ημέρα της κοινής αναστάσεως, είναι το κρεβάτι της αναπαύσεως του και το χωνευτήρι του κορμιού του, για την Υπεραγία Θεοτόκο γίνεται η κλίμακα που την ανεβάζει στον ουρανό.

Η Εκκλησία μπροστά σ’ αυτό το γεγονός χαιρετίζει τη Γεθσημανή, που έγινε το άγιο τέμενος της Θεοτόκου. Ύστερα στέκει με έκσταση και μιλάει με θαυμασμό στη Δέσποινα του κόσμου, γιατί αυτή και πρώτα υπήρξε θρόνος του Υψίστου και τώρα μετέστη από τη γη στον ουρανό. Τέλος βλέπει να δοξάζουν την κοίμηση της άγιας Παρθένου όλες οι αγγελικές δυνάμεις στον ουρανό κι όλοι οι άνθρωποι στη γη, οι βασιλιάδες κι ο λαός. Κι αντί να ξεφύγει από το στόμα της κάποιος λυπητερός λόγος, η Εκκλησία ξεσπάει και στα τρία τροπάρια στο «χαίρε» του Αγγέλου· «Κεχαριτωμένη, χαίρε μετά σου ο Κύριος». Αυτός είναι ο μοναδικός χαιρετισμός του ουρανού προς τη γη, το μήνυμα που έφερε ο Άγγελος προς την αγνή Παρθένο της Ναζαρέτ.

«Ο Κύριος μετά σου» είπε ο αρχάγγελος Γαβριήλ, και η Εκκλησία συμπληρώνει, ερμηνεύοντας το μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως «ο παρέχων τω κόσμω διά σου το μέγα έλεος». Γιατί όλο το μυστήριο της θείας οικονομίας για τη σωτηρία του άνθρωπου είναι η έκφραση του ελέους και της αγάπης του Θεού, που θύρα για να μπει σαν άνθρωπος στον κόσμο, μεταχειρίστηκε μια ταπεινή παιδούλα, τήν παρθένο Μαρία. Μέσα στην υμνολογία της εορτής ξεχωρίζουν οι δυό Κανόνες, που φέρουν τα ονόματα των δυό μεγάλων ποιητών της Εκκλησίας, του Κοσμά και του Δαμάσκηνου. Είναι δυο άνθρωποι αυτοί, που μεγάλωσαν κι έζησαν πολύν καιρό μαζί και με θεοκίνητη γλώσσα ύμνησαν όλες τις μεγάλες Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές της Εκκλησίας.

Για να μπορέσουμε, όχι να καταλάβουμε την ποιητική και φιλολογική αξία των εκκλησιαστικών ύμνων, αλλά να αισθανθούμε και να ζήσουμε την ιερή ομορφιά τους, δεν χρειάζεται να είμαστε θεολόγοι και φιλόλογοι. Φτάνει μόνο να μιλά μέσα μας η πίστη· όχι αόριστα και άχρωμα η θρησκευτική πίστη, αλλά η πίστη της Εκκλησίας.  Γιατί άλλο πράγμα είναι να μιλάμε τάχα για θρησκεία κι άλλο πράγμα να μιλά μέσα μας η πίστη κι ο κόσμος της Εκκλησίας. Τα τροπάρια της κάθε εορτής, τα τροπάρια τώρα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, για τα οποία είναι σήμερα ο λόγος, δεν είναι απλώς θρησκευτικοί ύμνοι, αλλά είναι τροπάρια της λατρείας της Εκκλησίας.

Σταματάμε στον Ειρμό, δηλαδή στο πρώτο τροπάριο του πρώτου Κανόνα, που είναι η Καταβασία της πρώτης Ωδής.  Είναι τάχα άγνωστα και ακατάληπτα αυτά που λέμε τώρα; Άλλ’ αυτό ακριβώς εννοούμε, όταν λέμε ότι πρέπει να μιλά μέσα μας η πίστη και ο κόσμος της Εκκλησίας. Το μεγάλο μας σχολείο, ένα σχολείο στο όποιο φοιτάμε σ’ όλη μας τη ζωή, είναι η Εκκλησία. Δεν είναι τώρα για να πούμε και να διδάξουμε τί είναι Κανόνας και τί είναι Ειρμός και τί είναι Ωδή και τί είναι Καταβασία· αυτά δεν μαθαίνονται σαν κάθε γνώση στο σχολείο, αλλά όπως η μητρική γλώσσα μέσα στο σπίτι· ο κάθε ορθόδοξος χριστιανός, που κάθε Κυριακή και εορτή συνήθισε να είναι στην Εκκλησία, έμαθε και ξέρει τί λέγεται και τί γίνεται εδώ μέσα. Η κοινή θεία λατρεία της Εκκλησίας δεν είναι μόνο προσευχή, αλλά είναι και διδασκαλία, μια διδασκαλία εποπτική, σαν στο καλύτερο πρότυπο σχολείο.

Σταματάμε λοιπόν στην Καταβασία της πρώτης Ωδής. Είναι το τροπάριο, που ξεχωρίζει μέσα στην ακολουθία του Όρθρου, που ψάλλεται πανηγυρικά σ’ έναν καθαρά ελληνικό ήχο. Γιατί αυτό εννοούμε όταν λέμε και το καυχιόμαστε πώς η Ορθοδοξία είναι Ελληνική. Το σώμα της είναι ευαγγελικό και μόνο το ένδυμά της είναι Ελληνικό· η γλώσσα και η μουσική της ορθόδοξης λατρείας είναι ελληνικά. Κι όπου ακόμα μεταφράστηκαν οι ιερές ακολουθίες και η θεία Λειτουργία σε άλλες εθνικές γλώσσες κι εκεί κάτω από τη μετάφραση φαίνεται η ελληνική γλώσσα κι ακούμε τη φωνή της. Η Καταβασία λοιπόν της πρώτης Ωδής της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ακούεται σαν ένα γνώριμο στ’ αφτιά μας ελληνικό δημοτικό τραγούδι.

«Πεποικιλμένη τη θεία δόξη, η ιερά και ευκλεής, Παρθένε, μνήμη σου, πάντας συνηγάγετο προς ευφροσύνην τους πιστούς…». Μη σας τρομάζει που λέμε για τραγούδι. Ο άγιος της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ο Σκιαθίτης Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης έλεγε κι έγραφε πως τα τροπάρια της Εκκλησίας είναι τα τραγούδια του Θεού. Και η Καταβασία, για την οποία τώρα είναι ο λόγος, έγινε αφορμή για να γράψει ένα από τα μικρά διηγήματα του με τον τίτλο: «Η πεποικιλμένη». Να σε μια πρόχειρη μετάφραση τα παραπάνω λόγια της Καταβασίας· «Στολισμένη με τη θεία δόξα η ιερή και παινεμένη, Παρθένε, μνήμη σου, σύναξε όλους τούς πιστούς, για να γιορτάσουν με χαρά…». Τί είναι λοιπόν οι εορτές μας; Τί είναι οι ετήσιες πανηγύρεις της Εκκλησίας;

Είναι οι ιερές συνάξεις των πιστών στη μνήμη των προσώπων και των γεγονότων της πίστεως. Αυτό το τονίζομε πάντα· όχι κάποιων ιδεών ή πολιτικών σχημάτων, αλλά των προσώπων και των γεγονότων, γιατί ενυπόστατη και εμπράγματη είναι η πίστη της Εκκλησίας. Η Εκκλησία εορτάζει όχι την ελευθερία, αλλά τον άγιο Ελευθέριο· όχι την ειρήνη, αλλά την άγια Ειρήνη· όχι την μητέρα, αλλά τον Ευαγγελισμό και την Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα. Γιατί η πίστη και η λατρεία της Εκκλησίας δεν είναι κάποια θεωρητική και, ιδεολογική διδασκαλία, αλλά κήρυγμα γεγονότων, βίος και ζωή αγίων προσώπων του Ιησού Χριστού, της Υπεραγίας Θεοτόκου και όλων των Άγιων.

Στην Εκκλησία δεν υπάρχει η αγιοσύνη σαν ένα ιδεολογικό σχήμα, αλλά υπάρχουν άγιοι άνθρωποι. Στην Εκκλησία δεν υπάρχει μια αόριστη πίστη στο «υπέρτατο ον», που δεν θα πει τίποτα, αλλά υπάρχει η πίστη στην αγία και ομοούσιο και ζωοποιό και αδιαίρετη Τριάδα· στον Πατέρα, που ακούσαμε τη φωνή του στη Βάπτιση και στη Μεταμόρφωση· στο Υιό, που αναστράφηκε μεταξύ μας σαν άνθρωπος· και στο Άγιο Πνεύμα, που το είδαμε στον Ιορδάνη «ωσεί περιστεράν» και στην Πεντηκοστή «εν είδει πύρινων γλωσσών». Αυτά λοιπόν τα πρόσωπα και τα γεγονότα συνάζουν κάθε φορά τους πιστούς, για να εορτάσουν γεμάτοι χαρά και πνευματική ευφροσύνη. Σ’ έναν ύμνο ακόμα της εορτής της Κοιμήσεως θα σταματήσουμε και θα κλείσουμε το σημερινό κήρυγμα. Είναι το Κοντάκιο.

Ας μη ρωτάμε πάλι γιατί λέγεται Κοντάκιο και τί στην εκκλησιαστική υμνογραφία είναι το Κοντάκιο. Αυτό είν’ ένα μάθημα για άλλη περίσταση· άλλ’ αυτό μόνο μπορούμε να πούμε τώρα, πώς το Κοντάκιο είναι ο ύμνος που ψάλλεται στη θεία Λειτουργία από τους ιερείς μέσα στο άγιο Βήμα πριν από το «Άγιος ο Θεός…». Το Κοντάκιο στην Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, αλλά και σε κάθε εορτή, είναι το τροπάριο που με πολύ σύντομο και επιγραμματικό τρόπο συνοψίζει όλη την υπόθεση της εορτής. Να πώς το ακούσαμε από το χορό των ιερέων τώρα πριν από λίγο· «Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον και προστασίαις αμετάθετον ελπίδα, τάφος και νέκρωσις ουκ εκράτησεν, ως γαρ ζωής μητέρα προς την ζωήν μετέστησεν, ο μήτραν οικήσας αειπάρθενον». Θα προσπαθήσω να μεταφέρω στη γλώσσα μας όσο μπορώ καλύτερα τα λόγια του τροπαρίου αυτού, προσθέτοντας έναν ελαφρό σχολιασμό.

Την Υπεραγία Θεοτόκο, που ακοίμητα πρεσβεύει για κάθε πιστό, που όλη μας η ελπίδα είναι στην προστασία της, ο τάφος κι ο θάνατος δεν την κράτησε, γιατί σαν μητέρα της ζωής την πήρε στη ζωή εκείνος που σαρκώθηκε μέσα της «εκ Πνεύματος Αγίου». Δεν κοιμήθηκε, αλλά πρεσβεύει ακοίμητα για μας· δεν μας άφησε, αλλά μας προστατεύει πάντα. Ο τάφος κι ο θάνατος δεν μπόρεσαν να την κρατήσουν. Πώς θα γινότανε τάχα αυτό; Αυτή γέννησε το Χριστό, που είναι η ζωή, κι ο Χριστός την πήρε στα χέρια του μαζί του. Γι’ αυτό λοιπόν και σήμερα και πάντα στη θεία Λειτουργία αυτή είναι η δική μας θερμή δέηση και προσευχή προς το Σωτήρα Χριστό· «Ταις πρεσβείαις της Θεοτόκου, Σώτερ, σώσον ημάς». 

 


 



ΟΙ ΗΠΑ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΕΜΒΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ


Κορυφαίοι νυν και πρώην αξιωματούχοι του αμερικανικού στρατού πιέζουν δημόσια τον Λευκό Οίκο να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο στρατιωτικής επέμβασης στην Συρία για να καταπολεμηθεί το Ισλαμικό Κράτος προειδοποιώντας ότι η τρομοκρατική οργάνωση αποτελεί μια άνευ προηγουμένου απειλή για τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η περίπτωση του Ισλαμικού Κράτους είναι τόσο περίπλοκη και τόσο καλά χρηματοδοτημένη που εν ταιριάζει με καμιά άλλη τρομοκρατική οργάνωση που έχουμε δει μέχρι τώρα» δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Τσακ Χέιγκελ προσθέτοντας ότι οι ΗΠΑ θα πρέπει να έχουν μία «ψύχραιμη και σκληρή ματιά» στην υπόθεση χρησιμοποιώντας την φράση «ετοιμαστείτε».

Όμως και ο αρχηγός Γενικού Επιτελείου Στρατού στρατηγός Martin Dempsey μίλησε με δυσοίωνους όρους για την τρομοκρατική οργάνωση και υπογράμμισε τον αυξανόμενο κίνδυνο για τις ΗΠΑ από τον Ισλαμικό Κράτος. Στις παρατηρήσεις του έκανε λόγο για «περιορισμένη» στρατιωτική αποστολή.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Ελλάδα:Συναγερμός έχει σημάνει στην ΕΛ.ΑΣ., μετά από ένοπλη ληστεία με «άρωμα» τρομοκρατίας που σημειώθηκε σε υποκατάστημα τράπεζας στο Δίστομο. Οι ληστές κράτησαν όμηρο έναν υπάλληλο της τράπεζας, τον οποίο στη συνέχεια άφησαν ελεύθερο. Σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό των δραστών, οι οποίοι διέφυγαν με σκάφος στην Κορινθία. Την προκήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση στο Δημόσιο, σε όλα τα επίπεδα, αποφάσισε η ΑΔΕΔΥ, αρχής γενομένης από τις 30 Αυγούστου και μέχρι τη λήξη της διαδικασίας αξιολόγησης, σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά της.

Αύξηση του ποσοστού της παραγωγής που μπορεί να αποσυρθεί από την αγορά με αποζημίωση από την ΕΕ και κονδύλι για προωθητικές ενέργειες με σκοπό την αύξηση της κατανάλωσης, είναι τα έκτακτα μέτρα που λαμβάνει η ΕΕ για τη στήριξη των παραγωγών ροδάκινων και νεκταρινιών. Για οργάνωση παραγωγών η ΕΕ θα χρηματοδοτεί την απόσυρση έως και 10% της παραγωγής που διαθέτει στο εμπόριο. Μέριμνα και για τους παραγωγούς μη μέλη οργάνωσης. Για προωθητικές ενέργειες η Ελλάδα παίρνει 317.215 ευρώ. Τα έκτακτα μέτρα θα εφαρμοστούν αναδρομικά από τις 11 Αυγούστου.

Συνάντηση με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκο Μητσοτάκη, θα έχει την ερχόμενη Δευτέρα, στις 17:00 το απόγευμα, ο επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στις μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο. Την έγκριση νέων εγγραφών παιδιών στους παιδικούς σταθμούς της Αθήνας, για την περίοδο 2014-2015, αποφάσισε, με κατεπείγουσα συνεδρίαση του ΔΣ του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών, μετά την παραλαβή σχετικής απόφασης του υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με την οποία εγκρίνεται η πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας 11 μηνών.

Κόσμος:Υπέρ της εφαρμογής ομοσπονδιακού συστήματος διακυβέρνησης στο Ιράκ, με αποκεντρωμένη εξουσία μακριά από τη Βαγδάτη, τάσσεται με άρθρο του στην Washington Post ο αμερικανός αντιπρόεδρος Τζο Μπάιντεν. «Να ηττηθεί το Ισλαμικό Κράτος» ζήτησε το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ενώ κυρώσεις στους υποστηρικτές των τζιχαντιστών στη Συρία επέβαλε η Ουάσινγκτον. Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 4ης Ιουλίου περίπου 24 άνδρες της Δύναμης Δέλτα -καταδρομείς του στρατού των ΗΠΑ- έφτασαν με βαριά οπλισμένα ελικόπτερα Black Hawk στην Ακρίσι, μια μικρή πόλη κοντά στη Ράκα, στις όχθες του Ευφράτη.

Στο ρωσικό έδαφος επέστρεψαν, σύμφωνα με το Reuters, τα πρώτα φορτηγά από το κονβόι που μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια και που την Παρασκευή πέρασε στην ανατολική Ουκρανία, χωρίς την έγκριση του Κιέβου. Η ουκρανική κυβέρνηση έκανε λόγο για εισβολή, ενώ άμεση ήταν η αντίδραση της Δύσης, υπό το φόβο νέας ανάφλεξης των συγκρούσεων. Στην ουκρανική πρωτεύουσα το Σάββατο η Άνγκελα Μέρκελ.Ένα 4χρονο αγόρι από το Ισραήλ έχασε τη ζωή του από βλήμα όλμου που προήλθε από τη Γάζα. Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου προειδοποίησε τη Χαμάς ότι θα το «πληρώσει ακριβά» και τόνισε ότι το Ισραήλ θα εντείνει τις επιχειρήσεις του στη Λωρίδα της Γάζας.

Η απόφαση της Ρωσίας να περάσει το ανθρωπιστικό κονβόι στην ανατολική Ουκρανία χωρίς την έγκριση του Κιέβου και τη συνοδεία των διεθνών παρατηρητών καταδικάστηκε ως παραβίαση των ουκρανικών συνόρων, από την ΕΕ, τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ. «Δεν μπορούσαμε να περιμένουμε» είπε ο Πούτιν στην Μέρκελ. Συνέρχεται εκτάκτως το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

Οικονομία:Το συνδικάτο, το οποίο εκπροσωπεί τους πιλότους της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa, ανακοίνωσε ότι προτίθεται να κηρύξει απεργία, στο αποκορύφωμα της περιόδου των θερινών διακοπών, καθώς οι διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας τους περιήλθαν σε αδιέξοδο. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι έτοιμη να αντιδράσει με «όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή της», εάν ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη μειωθεί περαιτέρω, δήλωσε ο Μάριο Ντράγκι, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να αναληφθεί δράση τον Σεπτέμβριο.

Σε έξι δόσεις θα καταβληθεί ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) με την πρώτη να πληρώνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου και την τελευταία έως τις 28 Φεβρουαρίου 2015. Το υπουργείο Οικονομικών προχωρεί σε διορθώσεις των τιμών υπολογισμού του φόρου για 4.000 οικισμoύς που βρίσκονται εκτός συστήματος αντικειμενικών αξιών. Ακόμη, θα διευκολύνει όσους δικαιούνται έκπτωση ή απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ χορηγώντας ταχύτερα την έκπτωση.

Αθλητισμός:Με το πόδι στο... γκάζι από πέρσι συνεχίζει η εκπληκτική Ατλέτικο Μαδρίτης του Ντιέγκο Σιμεόνε, η οποία με 2-1 συνολικό σκορ (1-1 το πρώτο παιχνίδι στο Μπερναμπέου) κατέκτησε το Σούπερ Καπ Ισπανίας απέναντι στην συμπολίτισσα Ρεάλ, στην άτυπη ρεβάνς του τελικού του Champions League. Πρεμιέρα με νίκη, αλλά και πολύ άγχος για τη Μπάγερν Μονάχου, που επικράτησε 2-1 της Βόλφσμπουργκ σε ματς με το οποίο ξεκίνησε η φετινή Μπουντεσλίγκα. Πολύ σπουδαίο ματς με το «καλημέρα» στην Premier League, καθώς η Μάντσεστερ Σίτι υποδέχεται τη Λίβερπουλ τη Δευτέρα, κλείνοντας την αυλαία της 2ης αγωνιστικής.

Με τη βαριά κληρονομιά του περσινού πρωταθλήματος, ίσως του πιο συναρπαστικού στην ιστορία της διοργάνωσης, ανοίγει το Σάββατο η «αυλαία» της Primera Division για την περίοδο 2014-15. Με τον Ολυμπιακό αδιαφιλονίκητο φαβορί για να διατηρήσει τα κεκτημένα και να προσθέσει ακόμη έναν τίτλο, στην ήδη πλούσια συλλογή του, αρχίζει αύριο το πρωτάθλημα της Σούπερ Λίγκας. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αναμένεται και η «μάχη» για τις ομάδες που θα παίξουν στα πλέι οφ με έπαθλο την δεύτερη θέση του πρωταθλήματος.

Από κει και πέρα και με δεδομένο ότι θα υποβιβασθούν τέσσερις ομάδες, αναμένονται εξαιρετικά αμφίρροπες αναμετρήσεις, καθώς οι περισσότερες συμμετέχουσες στο πρωτάθλημα «βράζουν στο ίδιο καζάνι» και υπόσχονται αγωνία και συνεχείς διαφοροποιήσεις στην «επικίνδυνη ζώνη».

ΓΕΓΟΝΟΤΑ (23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ)

1305:Aποκεφαλίζεται o Σκωτσέζος επαναστάτης Γουίλιαμ Γουάλας από τους Άγγλους σε φυλακή του Λονδίνου, κατηγορούμενος για προδοσία.

1910:Σε πανηγυρική συγκέντρωση ανακοινώνεται η ίδρυση του νέου κόμματος του Ελευθέριου Βενιζέλου, με το όνομα «Κόμμα των Φιλελευθέρων».

1914:Η Ιαπωνία κηρύσσει πόλεμο στη Γερμανία και βομβαρδίζει το Κινγκντάο στην Κίνα.

1923:Αρχίζει η εκκένωση της Κωνσταντινούπολης από τα συμμαχικά στρατεύματα, μετά την επικύρωση της Συνθήκης της Λοζάνης από την Εθνοσυνέλευση της Άγκυρας. Επίσης, αρχίζει η εκκένωση των νησιών Ίμβρου και Τενέδου.

1942:Αρχίζει η Μάχη του Στάλινγκραντ. Οι Γερμανοί ισοπεδώνουν με βομβαρδισμούς την πόλη, ωστόσο οι Ρώσοι ανταποδίδουν στις επιθέσεις και μετά από έξι μήνες οι Γερμανοί παραδίνονται.

1990:Η Δυτική και η Ανατολική Γερμανία ανακοινώνουν ότι μέχρι τις 3 Οκτωβρίου θα έχουν ενωθεί.

2004:Διπλός ο θρίαμβος για τα ελληνικά χρώματα από νωρίς το πρωί στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Η νεαρή αθλήτρια από την Πρέβεζα, Αθανασία Τζουμελέκα κάνει όλη την Ελλάδα να παραμιλάει κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στο βάδην. Το βράδυ ο Δημοσθένης Ταμπάκος κατακτά στους κρίκους την πρώτη θέση.

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

1912:Γεννιέται ο Αμερικανός χορευτής και ηθοποιός Τζιν Κέλι. Το 1951 βραβεύτηκε με ειδικό βραβείο Όσκαρ για τη συνεισφορά του στη χορογράφηση ταινιών.

1949:Γεννιέται ο Αυστραλός τραγουδιστής της ροκ μουσικής, Ρικ Σπρίνγκφιλντ.

1952:Γεννιέται η τραγουδίστρια Βίκυ Λέανδρος, κατά κόσμο Βασιλική Παπαθανασίου.

ΘΑΝΑΤΟΙ

1926:Πεθαίνει, σε ηλικία μόλις 31 ετών, ο Ιταλός ηθοποιός και είδωλο του βωβού κινηματογράφου Ροδόλφο Βαλεντίνο. Ο θάνατός του βύθισε στη θλίψη γυναίκες από όλο τον κόσμο.

1945:Πεθαίνει ο λογοτέχνης και ιστορικός Γιάννης Βλαχογιάννης.