08 Ιουνίου, 2014

ΠΟΥΤΙΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ: ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΤΖΑΜΙ Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ!

 

To στίγμα του έδωσε για τις προθέσεις του ο Ρώσος ηγέτης Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος διαμηνύει προς τον Ερντογάν ότι θα κηρύξει τον πόλεμο στην Τουρκία εφόσον κάνει τζαμί την Αγία Σοφία. Στη χώρα μας, οι "δικοί μας" ραγιάδες, όχι μόνο δεν λένε λέξη σε βάρος της γείτονας χώρας αλλά επισπεύδουν τις διαδικασίες για τη δημιουργία τεμένους στην καρδιά της Αθήνας!

''Φτιάχνουν'' κλίμα στην Τουρκία - ακόμα και με διαδικαστικές αντιφάσεις  για το άνοιγμα του συμβόλου της Χριστιανοσύνης και της Ορθοδοξίας, της εκκλησίας της Αγιά Σοφιάς, σε (μουσουλμανικό) προσκύνημα, σε μετατροπή της δηλαδή σε Τζαμί για προσευχή. 

Στις πρώτες προκλητικές σκέψεις που - κατ’ ελάχιστον - ήθελαν τον Ερντογάν να επιθυμεί να διοργανώσει ''μουσουλμανική προσευχή'' στην Αγιά Σοφιά κατά την μαύρη επέτειο της Αλώσεως της Κωνσταντινούπολης μαζί με άλλους ισλαμιστές ηγέτες προσκεκλημένους του στις 29 Μαΐου, ήρθε να ''προστεθεί ''μια ''διαμάχη'' μεταξύ βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ και αποχωρήσαντος συναδέλφου του που φέρεται όμως να πρόσκεινται στο (ισλαμιστικό ) Κίνημα του αυτοεξόριστου στις ΗΠΑ ιμάμη Γκιουλέν (Gulen), ουσιαστικά για το πως - και όχι αν - θα γίνει μετατροπή της σε μουσουλμανικό ''προσκύνημα''.

Εδώ να σημειώσουμε ότι από την εποχή του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ η Αγιά Σοφιά λειτουργούσε ως Μουσείο.

Και σχεδιασμός και παρορμητισμός... Να θυμίσουμε ότι κ. Ερντογάν δεν είναι η πρώτη φορά που εκδηλώνει ισλαμιστικές ''εξάρσεις'', οι οποίες όμως έχουν πάντα σταθερό προσανατολισμό και στόχευση. Μάλιστα και προ μηνών είχε πάλι καλλιεργήσει ''προσδοκίες'' για μετατροπή του συμβόλου του Χριστιανισμού, σε Τζαμί για να... αποσυμφορήσει παρακείμενο Τέμενος.

Η προκλητική αυτή ενέργεια μπορεί μεν να ερμηνεύεται από κάποιους αναλυτές, σε πολιτικό επίπεδο, ως μια ενέργεια που στόχο έχει τη συσπείρωση του τουρκικού ισλαμικού στοιχείου, εν όψει των προεδρικών εκλογών του Αυγούστου όπου θα είναι υποψήφιος, ωστόσο είναι μια ενέργεια με πολύ μεγαλύτερη στόχευση που είναι ήδη υπο αξιολόγηση γενικότερα από την δύση. αφού θεωρείται ευρύτερη πρόκληση και όχι μόνο απέναντι στην Ορθοδοξία. 

Εκτιμάται δε ως πιθανό να προχωρήσει πιο ''αποφασιστικά'' καθώς νιώθει στριμωγμένος από τον Γκιουλέν σε διαφορά θέματα - τον θεωρεί πίσω από τις αποκαλύψεις για σκάνδαλα - και ίσως θέλει «να του βγει μπροστά» σε ισλαμιστική υστερία... Έχει πάντως και άλλα ''μπουμπούκια'' στο κόμμα του που τον ωθούν σε αυτή την κατεύθυνση, αν και δεν του λείπει ο παρορμητισμός...

Το νέο επεισόδιο στο σήριαλ: Στο νέο επεισόδιο του σήριαλ ''πρωταγωνιστεί'' ο αν. βουλευτής κ. Hami Yildirim. που παραιτήθηκε από το κυβερνών κόμμα AKP και λέγεται ότι πρόσκειται στο κίνημα Gulen. Αυτός λοιπόν υπέβαλε πρόταση νόμου στη Τουρκική Εθνοσυνέλευση για το άνοιγμα της Αγίας Σοφίας στο προσκύνημα.

Ο κ. Yildirim στην αιτιολογία της πρότασής του είπε:«Η χρησιμοποίηση της Αγίας Σοφίας σήμερα πέραν της πρόθεσης της αφιέρωσής της ως ευαγές ίδρυμα είναι λάθος και από νομικής πλευράς και από εθιμικής και από ηθικής. Αυτό είναι απαράδεκτο.

Η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε σύμφωνη κατάσταση με την πρόθεση αφιέρωσής της είναι και νομική και ηθική ευθύνη, αλλά απαιτείται και από πλευράς συνείδησης.
Εκείνοι, οι οποίοι αποφεύγουν αυτή την ευθύνη και το καθήκον, θα είναι υπεύθυνοι και ενώπιον του τουρκικού έθνους και ενώπιον της ιστορίας και ενώπιον των επόμενων γενεών».

Με πρόταση νόμου : Στο μεταξύ, ο βουλευτής Κων/πολης του AKP, κ. Bulent Turan , που αντέδρασε στον κ. Yildirim, είπε: «Ένας βουλευτής, ο οποίος, μετά την παραίτηση του από το κυβερνών κόμμα, δεν συμμετείχε σχεδόν καθόλου στις εργασίες της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, υποβάλλοντας πρόταση νόμου για το άνοιγμα της Αγίας Σοφίας στο προσκύνημα είναι κάτι σα να κλέβει ρόλο».

Ο Turan υποστήριξε ότι δε χρειάζεται οπωσδήποτε μια νομική ρύθμιση για το άνοιγμα του τεμένους της Αγίας Σοφίας στο προσκύνημα, που είχε κλείσει το 1934 μ’ ένα διάταγμα που δεν είχε αριθμό, που δε δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν διατηρήθηκε το αυθεντικό κείμενο. 

Το όλο θέμα προβάλει η εφημερίδα Huriyet με τον τίτλο «Μπορεί να ανοίξει το προσκύνημα», όπου και γράφει ότι ο βουλευτής Κων/πολης του AKP κ. Bulent Turan ισχυρίστηκε πως το Μουσείο της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη μπορεί να ανοίξει στο προσκύνημα, όπως τα τεμένη της Αγίας Σοφίας στην Τραπεζούντα και στο Ίζνικ.

Υπολογίζει τις διεθνείς αντιδράσεις: Πάντως η κυβέρνηση Ερντογάν που φέρεται να έχει περιλάβει τους προκλητικούς σχεδιασμούς για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί ή έστω σε χρησιμοποίησή της για προσευχή στην επέτειο της Αλώσεως της Πόλης, σε ευρύτερο ''πακέτο'' αλλαγών (περιλαμβάνει και άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, έγκριση χώρων προσευχής για Αλεβίτες κλπ), είναι σίγουρο ότι έχει κατά νου πως μια όποια τέτοια κίνηση θα προκαλούσε έντονη διεθνή αντίδραση και το μετράει πολύ. 

Η αντίδραση του Οικουμενικού Πατριάρχη και η Ελλάδα: Ήδη από τη Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που ολοκληρώθηκε την Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Κωνσταντινούπολη, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος έκανε παρέμβαση με εμφατικό τρόπο στη προϋπάρχουσα συζήτηση σχετικά με τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί. Ο Πατριάρχης τόνισε πως αν η Αγία Σοφία, που από το 1934 λειτουργεί ως μουσείο, πρόκειται να μετατραπεί πάλι σε χώρο λατρείας, «θα πρέπει να λειτουργήσει ως Εκκλησία, διότι γι’ αυτό κτίστηκε».

Η δήλωσή του κινητοποίησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καθώς ο Κύπριος ευρωβουλευτής κ. Τάκης Χατζηγεωργίου κατέθεσε ερώτηση για το θέμα, ζητώντας να μάθει κατά πόσον η Κομισιόν συμφωνεί ή διαφωνεί «με την άποψη πως εάν πρόκειται η Αγία Σοφία να μετατραπεί σε κάτι διαφορετικό από ό,τι είναι σήμερα, αυτό να είναι σε Εκκλησία προκειμένου να προστατευτεί η πολιτιστική και ιστορική της ταυτότητα».

Όπως έχει γράψει παλιότερα η Καθημερινή το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών θεωρεί ότι όλη αυτή η συζήτηση είναι ανεδαφική και ότι ο κ. Ερντογάν δεν θα τολμήσει, φοβούμενος τις ισχυρές αντιδράσεις από τον χριστιανικό κόσμο.

Στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ωστόσο, όπου παρακολουθούν τα πράγματα καθημερινά και εκ του σύνεγγυς, εκτιμούν, ότι το θέμα είναι σοβαρό. Γνωρίζουν ότι τα γεγονότα στο Γκεζί, η σύγκρουση με τον Φετουλάχ Γκιουλέν και οι αποκαλύψεις για τις υποθέσεις διαφθοράς αποτελουν δεδομενα που μπορεί να επηρεάσουν τον κ. Ερντογάν Τώρα προστίθεται και το θέμα της υποψήφιότητάς του για την Προεδρία...Συνεπώς χρειάζεται και νέα θεώρηση και από την Αθήνα και διεθνώς...

 

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΝΑΞΟΥ - ΤΗΝΟΥ κ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ: ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΝ ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΕΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

 

Είναι γνωστό πως ο Πάπας Φραγκίσκος πιστεύει στη δύναμη της προσευχής κι αυτό είχε γίνει αντιληπτό από το Σεπτέμβριο του 2013, όταν διοργάνωσε  μία παγκόσμια πνευματική στιγμή  για να εμποδίσει  την κατάσταση της Συρίας  να μετατραπεί  σε  ένα παγκόσμιο πόλεμο. 

Τώρα ο Επίσκοπος Ρώμης ξαναχρησιμοποιεί  την ίδια δύναμη για την ειρήνη μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστινίων πράγμα που οι διπλωματικο-πολιτικές προσπάθειες δεν κατάφεραν  να πετύχουν  μέσα σε τόσα χρόνια. Ο Πάπας ζητά αυτή την ειρήνη απευθείας  από τον «Άρχοντα της Ειρήνης».  Σ’ αυτή την επίκληση, ο  Ποντίφικας  εμπλέκει  επίσης τους Προέδρους Mahmoud Abbas και Shimon Peres, τους οποίους και κάλεσε για μια συνάντηση προσευχής «στο σπίτι του» στο Βατικανό, πριν από δύο εβδομάδες, κατά την επίσκεψή του στους Αγίους Τόπους. 

Η πρωτοβουλία προσδιορισμένη ως «επίκληση για την Ειρήνη»  θα πραγματοποιηθεί  αργά το βράδυ  της Κυριακής 8 Ιουνίου 2014, Εορτή της Πεντηκοστής. Σε μία ενημέρωση Τύπου στο Βατικανό, ο εκπρόσωπος Τύπου, π. Federico Lombardi και ο Φραγκισκανός μοναχός, Φύλακας στους Αγίους Τόπους  π.Pizzaballa διευκρίνισαν στους δημοσιογράφους τις λεπτομέρειες αυτού του γεγονότος που τόσο αναμένεται από τους ανθρώπους καλής θέλησης. Οι δύο Αρχηγοί  Κρατών θα φθάσουν στο Βατικανό  σε διαφορετική ώρα. 

Ο κ. Peres στις 18.15 και ο κ. Αbbas – επιστρέφοντας από ταξίδι στην Αίγυπτο- στις 18.30. Διακριτικά θα γίνουν δεκτοί  στην είσοδο του κτηρίου της Αγίας Μάρθας από τον ίδιο τον Πάπα Φραγκίσκο  με τον οποίο  θα έχουν μία σύντομη συνομιλία, πρώτα με τον ένα και μετά με τον άλλο στο εσωτερικό του Οίκου της Αγίας Μάρθας. Γύρω στις  18.45 και οι τρεις θα συναντηθούν στο χολ του κτηρίου της Αγίας Μάρθας , όπου θα είναι παρών και ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος θα φθάσει  στη Ρώμη το προηγούμενο βράδυ. 

Ο Πάπας, ο Πατριάρχης και οι δύο Πρόεδροι μαζί σε ένα μικρό λεωφορείο  θα μεταφερθούν  στο σημείο της συνάντησης, δηλαδή «σε ένα πολύ ωραίο τριγωνικό παρτέρι, μεταξύ  του οικίσκου  Πίου του 6ου , της Ακαδημίας των Επιστημών και των Μουσείων του Βατικανού, με θέα τον τρούλο  του Αγίου Πέτρου. “Μία τοποθεσία πολύ σημαντική” – όπως την χαρακτήρισε ο π. Lombardi – και “κατάλληλη για περισυλλογή”, χάρη στο ύψος των θάμνων. 

Στη συνάντηση θα είναι παρούσες και οι αντιπροσωπείες τους, η χορωδία, τα ΜΜΕ. Αφού πάρουν τη θέση τους  οι πρωταγωνιστές – ο Πάπας στο κέντρο, ο κ. Perews στα δεξιά και ο κ. Abbas στα αριστερά κι ο Πατριάρχης  σε μία ξεχωριστή έδρα – θα αρχίσει στη συνέχεια  η στιγμή της επίκλησης για την ειρήνη. Θα υπάρχει μία μουσική έναρξη, μία σύντομη παραίνεση  στα αγγλικά, θα ακολουθήσουν τρεις χρονολογικές στιγμές  των τριών Θρησκειών: πρώτα του Ιουδαϊσμού, μετά του Χριστιανισμού κι έπειτα του Ισλαμισμού. Την κάθε μία «στιγμή» θα ακολουθεί η ίδια διαδικασία: μία  ευχαριστία για τη Δημιουργία, μία αίτηση συγνώμης και μία επίκληση  για την ειρήνη. Στην Εβραϊκή στιγμή  θα χρησιμοποιηθούν κείμενα  στα εβραϊκά, στη χριστιανική στιγμή στα αγγλικά, στα ιταλικά και στα αραβικά και στη μουσουλμανική μόνο στα αραβικά. 

Μετά από αυτό το «ουσιαστικό μέρος»  της επίκλησης  για την ειρήνη θα ακολουθήσουν τρεις παρεμβάσεις: του Αγίου Πατέρα, του κ. Peres και του κ. Abbas “αναφέροντας ό,τι θεωρούν κατάλληλο για την παρούσα στιγμή και την επίκλησή τους για την ειρήνη”. Κανένας από τους τρεις δε θα μπει σε θέματα που αφορούν στην πολιτική κατάσταση στο Ισραήλ και στην Παλαιστίνη.  Αντιθέτως αυτή η συνάντηση επιθυμεί να είναι «μία παύση ως προς την πολιτική». «Ο Άγιος Πατέρας», είπε ο Φύλακας των Αγίων Τόπων – «δεν επιθυμεί να γίνουν συζητήσεις για τις πολιτικές υποθέσεις  της διαμάχης Ισραηλινών και Παλαιστινίων που όλοι πια γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια». 

Επιθυμεί όμως να ανοίξει και πάλι ένα δρόμο που είναι κλειστός από καιρό, “για να ονειρευθεί” και να ξαναζωντανέψει μέσα  στην καρδιά του καθενός «η επιθυμία της ειρήνης”. “Κανένας δεν έχει την ψευδαίσθηση ότι μετά από αυτή τη συνάντηση  θα εξασφαλιστεί η ειρήνη στους Αγίους Τόπους», όμως «η αναμονή είναι μεγάλη»: σε όλους υπάρχει η ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει διότι όλοι κουράστηκαν πια από τα βάσανα που προκάλεσε η έλλειψη ειρήνης μεταξύ των δύο Κρατών. 

Επιστρέφοντας στη διεξαγωγή της βραδιάς στο Βατικανό, μετά τις επεμβάσεις του Πάπα Φραγκίσκου, του κ. Abbas  και του κ. Peres, η επίκληση για την ειρήνη θα σφραγιστεί  με μία θερμή κοινή χειραψία και το φύτευμα μιας ελιάς – σύμβολο της ειρήνης  - κοντά στις έδρες των τεσσάρων πρωταγωνιστών. Όλες οι αντιπροσωπείες (το πολύ είκοσι άτομα) θα περάσουν να χαιρετίσουν τον Άγιο Πατέρα,  καθώς και οι δύο Πρόεδροι και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, οι οποίοι στη συνέχεια θα πάνε  στο γειτονικό κτήριο της Ακαδημίας των Επιστημών για μία προσωπική συνάντηση χωρίς την παρουσία τηλεοπτικών μέσων. 

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης, οι δύο Πρόεδροι  θα αναχωρήσουν από το Βατικανό, ενώ  ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος  θα επιστρέψουν στον «οίκο Αγία Μάρθα». Σίγουρα η συνάντηση αυτή είναι ένα ιστορικό γεγονός χωρίς προηγούμενο.Όμως δεν πρέπει να το θεωρήσουμε ως μία «συμπροσευχή μεταξύ διαφορετικών θρησκειών» μεταξύ Εβραίων, Χριστιανών και Μουσουλμάνων. Αυτό το γεγονός θα είναι μία επίκληση για την ειρήνη την οποία θα κάνουν στο Θεό οι Εβραίοι, οι Χριστιανοί και οι Μουσουλμάνοι». 

Φυσικά  δε θα είναι μια «λειτουργική πράξη» διότι αυτή δεν είναι δυνατή  μεταξύ διαφορετικών θρησκειών. Ο καλύτερος προσδιορισμός αυτών των ιστορικών στιγμών είναι: «μία επίκληση  στην οποία δε συμπροσεύχονται αλλά  είναι μαζί για να προσευχηθούν».


 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

 

Ελλάδα:Με την επιστροφή του Ευάγγελου Βενιζέλου από το Κάιρο, το απόγευμα της Κυριακής, «κλειδώνουν» οι αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα, οι οποίες, εκτός απροόπτου, αναμένεται να ανακοινωθούν τη Δευτέρα. Στο επίκεντρο βρίσκεται το υπουργείο Οικονομικών και το πρόσωπο που θα διαδεχθεί τον Γιάννη Στουρνάρα. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη αποφασιστεί ο νέος υπουργός Οικονομικών να είναι πολιτικό πρόσωπο. «Ελπίζω ότι η απάντηση στο λαϊκό μήνυμα από τις εκλογές να μην είναι ακόμη πιο πολύ ΠΑΣΟΚ μέσα στην κυβέρνηση» δήλωσε στο Mega ο Φαήλος Κρανιδιώτης, εν όψει του αναμενόμενου ανασχηματισμού. Την Κυριακή, με την ψηφοφορία στην Κεντρική Επιτροπή της ΔΗΜΑΡ, θα ληφθούν οι σοβαρές αποφάσεις για την ηγεσία του κόμματος μετά την υποβολή παραίτησης από τον Φώτη Κουβέλη.

Τα περισσότερα στελέχη δεν ζήτησαν την αποχώρηση Κουβέλη, αλλά άσκησαν δριμεία κριτική για τους χειρισμούς της ηγετικής ομάδας. Σε κεντρική - ίσως και αγεφύρωτη - διαφωνία αναδείχθηκε το θέμα μιας ενδεχόμενης συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ. Οριακή άνοδο των βάσεων εισαγωγής στις περιζήτητες σχολές των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ της χώρας, καθώς και μεγαλύτερη άνοδο στα τμήματα μεσαίας και χαμηλής ζήτησης φέρνουν τα βατά θέματα στις πανελλαδικές εξετάσεις Άγνωστοι έριξαν μολότοφ κοντά στα κεντρικά γραφεία του ΠΑΣΟΚ τα ξημερώματα της Κυριακής, στη γωνία Βαλτετσίου και Χαριλάου Τρικούπη. Στο περιστατικό δεν τραυματίστηκε κανείς.

Κόσμος:Τα καθήκοντα του προέδρου της Αιγύπτου ανέβαλε ο Αμπντέλφατάχ Αλ Σίσι, ο οποίος ορκίστηκε ενώπιον των μελών του Συνταγματικού Δικαστηρίου για την τετραετή θητεία του. Ο Αλ Σίσι, ως στρατηγός, ήταν επικεφαλής της ανατροπής του ισλαμιστή προέδρου Μόρσι πέρυσι το καλοκαίρι και κέρδισε με ισχυρή πλειοψηφία στις εκλογές ενώ το Κάιρο είχε κηρύξει «πόλεμο» στους Αδελφούς Μουσουλμάνους. Δύο διαδηλωτές έχασαν τη ζωή τους από πυρά σε επέμβαση τουρκικών στρατιωτικών δυνάμεων εναντίον οδοφραγμάτων που έχουν στήσει Κούρδοι στο Λιτζέ της νοτιοανατολικής Τουρκίας σε διαμαρτυρία για την ανέγερση νέων στρατιωτικών εγκαταστάσεων. 

Στον απόηχο της απόφασης για «πρόωρη διαδοχή» στο θρόνο της Ισπανίας, μετά την παραίτηση του Χουάν Κάρλος, χιλιάδες Ισπανοί διαδηλώσαν σε αρκετές πόλεις της χώρας ζητώντας τη διενέργεια δηοψηφίσματος για την κατάργηση της μοναρχίας. Συγγενείς των επιβατών της πτήσης ΜΗ370 θέλουν να προσφέρουν αμοιβή 5 εκατομμυρίων δολαρίων σε όποιον δώσει στοιχεία για την εξαφάνιση του αεροσκάφους Μπόινγκ 777 της Malaysia Airlines που χάθηκε μυστηριωδώς ακριβώς πριν από τρεις μήνες. Η εκστρατεία για τη συλλογή του ποσού στοχεύει ειδικά σε όσους έχουν «εσωτερικές πληροφορίες από την έρευνα».

Οι Επαναστατικές Ένοπλες Δυνάμεις της Κολομβίας (FARC) κήρυξαν εκεχειρία των ένοπλων ενεργειών τους για το δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών στις 15 Ιουνίου, όπως είχαν κάνει και για το πρώτο γύρο, ανέφερε ο διοικητής τους Τιμολέων Χιμένες.

Οικονομία: Επιλέγοντας την ασφαλιστική μας εταιρεία ουσιαστικά επιλέγουμε έναν μακροχρόνιο συνεργάτη από τον οποίο εξαρτάται, ανάλογα με την ασφάλιση, το μελλοντικό μας εισόδημα ή ένα κεφάλαιο στο οποίο μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε περίπτωση ανάγκης. Η Κύπρος πάει πολύ καλά και της αξίζουν συγχαρητήρια, πλην όμως ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος, τονίζει σε αποκλειστική συνέντευξη στον Φιλελεύθερο η γενική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) Κριστίν Λαγκάρντ. Θαυματουργό όπλο ή συμβολική κίνηση;

Οι απόψεις των ειδικών για τα μέτρα που έλαβε η ΕΚΤ προκειμένου να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη των χωρών του Νότου διίστανται. Σε κάθε περίπτωση τα μέτρα Ντράγκι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ιστορική τομή, υποστήριξε σε συνέντευξή του προς τη Γερμανική Ραδιοφωνία ο επιφανής γερμανός οικονομολόγος Πέτερ Μπόφινγκερ.

Αθλητισμός:Σε Οδύσσεια έχει μετατραπεί το ταξίδι της Εθνικής για τη Βραζιλία, καθώς η αποστολή της γαλανόλευκης βρίσκεται ακόμα στη Νέα Υόρκη. Το αεροπλάνο που ήταν προγραμματισμένο να μεταφέρει την Ελλάδα στη Βραζιλία υπέστη βλάβη και η πτήση δεν έγινε ποτέ. Έτσι, μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις της ΕΠΟ με τους ανθρώπους της FIFA και της αεροπορικής εταιρίας βρέθηκε η λύση:

Η Εθνική θα πετάξει στις 22:00 ώρα Αμερικής (05:00 ώρα Ελλάδος) και έπειτα από περίπου 12 ώρες θα φτάσει στο Ρεσίφε, έχοντας ωστόσο χάσει την προγραμματισμένη πρώτη προπόνησή της επί βραζιλιάνικου εδάφους Άμεση ήταν η απάντηση της ΠΑΕ Ολυμπιακός στην ανακοίνωση της Μπενφίκα για τον Κώστα Μανωλά. Οι Ερυθρόλευκοι περνούν στην αντεπίθεση και αναφέρουν ότι «η πάγια τακτική της ΠΑΕ Ολυμπιακός είναι να γνωστοποιεί συμφωνίες και όχι συζητήσεις και προτάσεις». Επίσης, τονίζεται ότι «ο Μανωλάς προφανώς δεν πωλείται ούτε με 7,5 εκατομμύρια ευρώ ούτε με 10 εκατομμύρια ευρώ, όπως ίσως κάποιοι θα επιθυμούσαν».Ευχάριστα ήταν τα νέα για τον Πάουλο Μπέντο στη προπόνηση της εθνικής Πορτογαλίας το Σάββατο επί αμερικανικού εδάφους.

Ο εκλέκτορας των Ιβήρων είδε με ικανοποίηση τον Κριστιάνο Ρονάλντο να συμμετέχει στο κανονικό πρόγραμμα, για πρώτη φορά από το ξεκίνημα της προετοιμασίας εν όψει Μουντιάλ, δείχνοντας ότι ξεπερνάει την τενοντίτιδα που τον ταλαιπωρεί και τον έχει αφήσει εκτός των δύο πρώτων φιλικών της ομάδας, με Ελλάδα και Μεξικό.

 ΓΕΓΟΝΟΤΑ (8 ΙΟΥΝΙΟΥ)

2000: Η «17 Νοέμβρη» δολοφονεί τον στρατιωτικό ακόλουθο της Μ. Βρετανίας στην Αθήνα, Steven Saunders.

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

1810: Robert Schumann, Γερμανός συνθέτης.

1954: Μάριος Τόκας, μουσικοσυνθέτης κυπριακής καταγωγής.

ΘΑΝΑΤΟΙ

632: Μωάμεθ, προφήτης και ιδρυτής της μουσουλμανικής θρησκείας.
 


(8 ΙΟΥΝΙΟΥ) ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ

 


Η σημερινή Κυριακή ονομάζεται της Πεντηκοστής, γιατί είναι πενήντα ημέρες μετά το Πάσχα. Ο ευαγγελιστής Λουκάς περιγράφει ωραία στις Πράξεις των Αποστόλων το ιστορικό γεγονός που συνέβη στα Ιεροσόλυμα. Όλοι οι πιστοί με μια καρδιά ήταν συναγμένοι στον ίδιο τόπο.

Και ξαφνικά, δίχως κανείς να το περιμένει, ήλθε βοή από τον ουρανό, σαν ήχος σφοδρού ανέμου, που κινείται με κάθε ορμή, και γέμισε όλο το σπίτι που κάθονταν οι απόστολοι. Και είδαν με τα ίδια τους τα μάτια να διαμοιράζονται πύρινες φλόγινες γλώσσες πάνω από το κεφάλι του καθενός και γέμισε το είναι τους με το Άγιο Πνεύμα και φωτίστηκαν και ενισχύθηκαν και άρχισαν να μιλούν οι πριν αγράμματοι ουράνια λόγια και εμπνευσμένες διδαχές...

Από τότε μένει στην Εκκλησία ο Παράκλητος, το Άγιο Πνεύμα, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, το οποίο ιδιαίτερα εορτάζεται αύριο Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος. Το Άγιο Πνεύμα από τον Πατέρα. Ο θαυμαστός, υπέρλογος και υπερφυσικός ερχομός του σημείωσε τη γέννηση της Εκκλησίας μας. Η παρουσία του Αγίου Πνεύματος συγκροτεί το θεσμό της Εκκλησίας, κυβερνά και καθοδηγεί το πλοίο της, ανάμεσα από τους μύριους υφαλοσκοπέλους της ιστορίας, παρά τα ανθρώπινα λάθη των εκπροσώπων της, και το οδηγεί στον εύδιο λιμένα της σωτηρίας.

Ο σκοπός της ζωής κατά την ορθόδοξη θεολογία είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος, η χαρίτωση δηλαδή και τελείωση του ανθρώπου. Το θαύμα του φωτισμού πολλών, μετά το κήρυγμα των αποστόλων την ημέρα της Πεντηκοστής, επαναλαμβάνεται στα βάθη της ψυχής όσων επιθυμούν να αισθανθούν τους κραδασμούς της νέας βιαίας πνοής του Παράκλητου, της βαπτίσεώς του στα νάματα της προσωπικής τους Πεντηκοστής και της υιοθεσίας τους υπό του πανσθενουργού Παναγίου Πνεύματος.

Το φως του Πνεύματος ανακαινίζει, αναπλάθει, ανανεώνει, αναμορφώνει. Η Εκκλησία φωταγωγεί, ποιεί τα τέκνα της φωτόμορφα. Η Εκκλησία πορεύεται για τη φωταγωγία του κόσμου. Ο κόσμος όμως αγάπησε πιο πολύ το σκοτάδι. Φοβήθηκε φαίνεται αποκαλυπτικό και καθαρτικό φως. Πλούτος μοναδικός της Εκκλησίας είναι αυτό το πλούσιο και ακένωτο ζωοπάροχο φως. Μπορεί ο καθένας να κάνει, αν το θελήσει, έμπρακτα υπερώο Πεντηκοστής την καρδιά του. Για την καλή αλλοίωση όμως χρειάζεται καθαρότητα.

Συνεπαρμένοι, παρασυρμένοι, πλανεμένοι και απατημένοι πολλοί σήμερα από αλλότρια πνεύματα και φώτα λησμόνησαν, άφησαν, αγνόησαν το υπερουράνιο, αληθινό φως και το Πνεύμα το άγιο, με τη γλωσσοπυρσόμορφη χάρη. Εύκολα μιλάμε για τον κόσμο, για τους άλλους, τους πολλούς. Πόσοι όμως από εμάς, τους ανθρώπους της Εκκλησίας, διατηρούμε ενεργά τα αγιοπνευματικά χαρίσματα της αταλάντευτης πίστης, της μόνιμης πραότητας, της απαραίτητης εγκράτειας, της θυσιαστικής αγάπης;

Μήπως στοιχεία αδιαφάνειας, υποκρισίας, αδιαφορίας και ασυνέπειας διέπουν το βίο μας; Εμπνέουμε το σφοδρό έρωτα της αγιότητας, τη χάρη της σεμνότητας και την ωραιότητα της ταπείνωσης; Παρουσιάζουμε εμείς την ευπρεπεστάτη αλλοίωση της Πεντηκοστής ή μασκοφορούμε και τη ζητάμε μόνο από τους άλλους;  Παράκλητος σημαίνει παραμυθία, παρηγοριά. Υπέρ ποτέ άλλοτε έχουμε όλοι ανάγκη από την “πανσωστική αιτία” του Αγίου Πνεύματος, για να παρηγορηθούμε πραγματικά.

Στη σύγχρονη βαβυλώνια αιχμαλωσία υπό πνευμάτων πονηρών και ακαθάρτων, όπου έκαναν τον άνθρωπο αγχώδη, ταραγμένο, φοβισμένο, καχύποπτο και σαλεμένο έχουμε ανάγκη όλοι θερμής δέησης: Ελθέ, και σκήνωσον εν ημίν, και καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος, και σώσον, Αγαθέ, τας ψυχάς ημών. Αμήν.

Σήμερα γιορτάζουμε στην Εκκλησία μας τη μεγάλη γιορτή της Αγίας Πεντηκοστής. Ο Κύριος πάντα μιλούσε στους μαθητές του για το Άγιο Πνεύμα, που θα έστελνε στον κόσμο από τον Ουράνιο Πατέρα του για να μείνει στην Εκκλησία για πάντα. Και πριν από την Ανάληψη του ο Κύριος μιλούσε στους μαθητές για  Άγιο Πνεύμα, όταν τους έλεγε: «Καθίστε στην Ιερουσαλήμ μέχρι που να οπλιστείτε με δύναμη από τον ουρανό» (Λουκά κεφ. κδ' στίχος 49). Σε άλλη περίσταση τους έλεγε αυτά, που περιλαμβάνει το σημερινό μας Ευαγγέλιο.

ΚΕΙΜΕΝΟ Ι. ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
«Εν δε τη εσχάτη ημερα τη μεγάλη της εορτής ειστήκει ο Ιησούς και έκραξε λέγων εάν τις διψεί, ερχέσθω προς με και πινέτω. ο πιστεύων εις εμέ, καθώς είπεν η γραφή, ποταμοί εκ της καρδίας αυτού ρεύσουσιν ύδατος ζώντος. Τούτο δε είπε περί του Πνεύματος ου έμελλον λαμβάνειν οι πιστεύοντες εις αυτόν· ούπω γαρ ην Πνεύμα Άγιον, ότι Ιησούς ουδέπω εδοξάσθη.

Πολλοί ούν εκ του όχλου άκούσαντες τον λόγον έλεγον ούτος εστίν αληθώς ο προφήτης. Άλλοι έλεγον μη γαρ εκ της Γαλιλαίας ο Χριστός έρχεται; ουχί η γραφή είπεν ότι εκ του σπέρματος Δαβίδ και από Βηθλεέμ της κώμης όπου ην Δαβίδ, ο Χριστός έρχεται; σχίσμα ουν εν τω όχλω εγένετο δι' αυτόν. Τινές δε ήθελον εξ αυτών πιάσαι αυτόν, αλλ' ουδείς επέβαλεν επ' αυτόν τας χείρας. Ήλθον ούν οι υπηρέται προς τους αρχιερείς και Φαρισαίους, και είπον αυτοίς εκείνοι· διατί ουκ ηγάγετε αυτόν; απεκρίθησαν οι ύπηρέται· ουδέποτε ούτως ελάλησεν άνθρωπος, ως ούτος ο άνθρωπος.

Απεκρίθησαν ούν αυτοίς οι Φαρισαίοι· μη και υμείς πεπλάνησθε; μη τις εκ των αρχόντων επίστευσεν εις αυτόν η εκ των Φαρισαίων; αλλ' ο όχλος ούτος ο μη γινώσκων τον νόμον επικατάρατοί εισί!  Λέγει Νικόδημος προς αυτούς, ο ελθών νυκτός προς αυτόν, εις ων εξ αυτών· μη ο νόμος ημών κρίνει τον άνθρωπον, εάν μη ακούση παρ' αυτού πρότερον και γνω τι ποιεί; απεκρίθησαν και είπον αυτώ· μη και συ εκ της Γαλιλαίας εί; ερεύνησον και ίδε ότι προφήτης εκ της Γαλιλαίας ουκ εγήγερται.
Και επορεύθη έκαστος εις τον οίκον αυτού. Πάλιν ούν αυτοίς ο Ιησούς ελάλησε λέγων· εγώ ειμί το φως του κόσμου· ο ακολουθών εμοί ου μη περιπατήση εν τη σκοτία, αλλ' έξει το φως της ζωής».

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ: Την τελευταία μέρα της μεγάλης γιορτής στάθηκε ο Ιησούς και φώναξε δυνατά λέγοντας· όποιος διψά ας έρχεται σε μένα και ας πίνει. Όποιος πιστεύει σε μένα, όπως το είπε η Γραφή, θα τρέξουν από την καρδιά του ποταμοί ζωντανού νερού. Και το είπε αυτό για το Πνεύμα που θα έπαιρναν εκείνοι που θα πίστευαν Πνεύμα, επειδή ο Χριστός ακόμα δεν είχε δοξαστεί.  Πολλοί λοιπόν από το λαό, όταν άκουσαν το λόγο έλεγαν αυτός είναι αληθινά ο προφήτης. Άλλοι έλεγαν αυτός είναι ο Χριστός.

Άλλοι έλεγαν μήπως από τη Γαλιλαίο έρχεται ο Χριστός; Μήπως δεν το είπε η γραφή πως από τη γενιά του Δαβίδ και από το χωριό Βηθλεέμ, που καταγόταν ο Δαβίδ, έρχεται ο Χριστός; Χωρίστηκαν λοιπόν οι γνώμες ανάμεσα στο λαό γι' αυτόν. Μερικοί δε από αυτούς ήθελαν να τον πιάσουν, αλλά κανείς δεν άπλωσε χέρι επάνω του. Ήλθαν λοιπόν οι υπηρέτες στους αρχιερείς και τους Φαρισαίους και τους είπαν εκείνοι· γιατί δεν τον πιάσατε να τον φέρετε εδώ; Αποκρίθηκαν οι υπηρέτες· ποτέ δε μίλησε έτσι άνθρωπος, όπως αυτός εδώ ο άνθρωπος.

Οι Φαρισαίοι λοιπόν τους απάντησαν μήπως και σεις έχετε πλανηθεί; Είδατε κανένα από τους άρχοντες η από τους Φαρισαίους να πιστέψει σ' αυτόν; Όμως αυτός ο όχλος, που δε γνωρίζει το νόμο, πιστεύει σ' αυτόν και γι' αυτό είναι καταραμένοι. Τότε τους λέγει ο Νικόδημος, που ήλθε στον Ιησού τη νύκτα και που ήταν ένας από αυτούς που τον πίστευαν. Μήπως μπορεί ο νόμος μας να κρίνει αυτό τον άνθρωπο, αν προηγουμένως δεν ακούσει τον ίδιο και μάθει τι ακριβώς κάνει;

Τότε του αποκρίθηκαν και του είπαν μήπως και συ είσαι από τη Γαλιλαία; Ψάξε να δεις, πως κανένας προφήτης δεν έχει βγει ποτέ από τη Γαλιλαία. Και ο καθένας πήγε στο σπίτι Του. Πάλι ο Χριστός τους μίλησε και τους έλεγε· εγώ είμαι το φως του κόσμου· όποιος με ακολουθεί δε θα περπατήσει στο σκοτάδι, αλλά θα έχει μέσα του το φως της ζωής.