05 Ιουνίου, 2014

ΟΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ ΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΟΥΑΣΙΝΓΚΤΟΝ ΝΑ ΛΑΒΕΙ «ΣΟΒΑΡΑ ΜΕΤΡΑ» ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ

 

Οι Παλαιστίνιοι κάλεσαν σήμερα τις ΗΠΑ να «λάβουν σοβαρά μέτρα» εναντίον του Ισραήλ μετά την ανακοίνωση από το εβραϊκό κράτος για την ανέγερση 1.500 νέων κατοικιών στους εβραϊκούς οικισμούς στα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη, ως απάντηση για το σχηματισμό της παλαιστινιακής κυβέρνησης εθνικής ενότητας. 

Το Ισραήλ ανακοίνωσε την κατασκευή 1.100 νέων κατοικιών στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη και 400 άλλων στην κατεχόμενη και προσαρτημένη Ανατολική Ιερουσαλήμ ως απάντηση στο σχηματισμό της παλαιστινιακής κυβέρνησης εθνικής ενότητας που υποστηρίζεται από το ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς.

Η παλαιστινιακή κυβέρνηση "εθνικής συναίνεσης", όπως αποκληθηκε, η οποία αποτελείται από ανεξάρτητες προσωπικότητες, ανέλαβε χθες καθήκοντα και έγινε ευνοϊκά δεκτή από τις ΗΠΑ, τον ΟΗΕ, την ΕΕ και τη Ρωσία, προς μεγάλη απογοήτευση του Ισραήλ.

«Αυτές οι προκηρύξεις διαγωνισμών (για την ανέγερση των κατοικιών στους οικισμούς) ανακοινώνονται τη στιγμή που ο κόσμος έχει δηλώσει την υποστήριξή του προς την παλαιστινιακή κυβέρνηση. Το Ισραήλ πρέπει να αντιληφθεί ότι η πολιτική του εποικισμού που εφαρμόζει είναι απαράδεκτη. 

Πιστεύω πως η παλαιστινιακή διοίκηση θα δώσει μια απάντηση χωρίς προηγούμενο» δήλωσε από την πλευρά του προς το παλαιστινιακό πρακτορείο Wafa ο εκπρόσωπος της παλαιστινιακής προεδρίας Ναμπίλ Ρουντέινα.
 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


Το οκολογικό πρόβλημα, πως ποκαλονται συλλήβδην τά ποτελέσματα τς λόγιστης συμπεριφορς τν νθρώπων πρός τό περιβάλλον, μέ ,τι ατά συνεπάγονται πλέον σήμερα διά τούς διους, εναι πό τά πλέον σύνθετα καί πολυδιάστατα προβλήματα, τά ποα ταλανίζουν τήν νθρωπότητα στήν ποχή μας. χει προκύψει πό τήν κατάχρηση τν γαθν τς φύσης στήν φελιμιστική προσπάθεια το νθρώπου νά κυριαρχήσει στόν κόσμο, συμπεριφερόμενος χι ς δημιούργημα, καί ατός, πί δημιουργήματος το Παντοκράτορος Θεού, λλ’ ς χθρός καί κατακτητής καί καταστροφεύς καί νους κυρίαρχος.

κακή χρήση τς λευθερίας του κατέστησε μφίβολη καί τή στάση του ναντι το φυσικο κόσμου. Η ρθόδοξη κκλησία θεωρεί, τι προστασία το κόσμου, τόν ποο Δημιουργός καί Κύριος το παντός πλασε «καλόν λίαν» καί τόν κληροδότησε στόν νθρωπο, τόν ποο «θετο ν τ παραδεσ τς τρυφς, ργζεσθαι ατν κα φυλσσειν», ποτελε διαχρονικά μέγιστη εθύνη καί υποχρέωση το νθρώπου. ποχρέωση, τήν ποία πολύ περισσότερο σήμερα, πότε πέβη πολύτως ναγκαία ξ ατίας των κλιματικν λλαγν πού προκαλε κτεταμένη μόλυση το περιβάλλοντος.

Παρερμηνεύσαμε τή θέση μας μέσα στη Δημιουργία καί τήν κμεταλλευθήκαμε χωρίς αδώ, δίως κατά τούς τελευταίους αἰῶνες, χρησιμοποιώντας καταχρηστικς λες τίς δυνατότητες τίς ποες μς προσέφερε ξέλιξη τν πιστημν. Ο συνέπειες ατς τς συμπεριφορς εναι τι τό περιβάλλον ντιδρ πλέον ρνητικά καί χθρικά παναστατώντας. κδικεται τούς καταχραστές καί τούς πειλε μέ μεση καί συγχώρητη τιμωρία. Τά τερατώδη μέσα καί ο μέθοδοι, πού χρησιμοποιήθηκαν γιά λόγιστο πλουτισμό πικράτηση το νθρώπου πί το διου το γένους του, εχαν ς ποτέλεσμα χι μόνο νά πογυμνωθε τό περιβάλλον πό τό φυσικό κάλλος του.

Νά πάψει να εναι εεργετικό γιά τούς κατοίκους τς γς, λλά καί νά ξελιχθε σέ γρό «κανθν καί τριβόλων».Σέ ποχές πνευματικά νυδρες καί παρξιακά ποσιτισμένες, δίχως ξεκάθαρο νόημα ζως καί πρόταση πέρβασης το δεινο «τώρα», σύγχρονος άνθρωπος, ντιμετωπίζοντας ετε στήν παγκοσμιοποιημένη καί θολή κδοχή του ς νθρωπος το κόσμου, ετε στήν πιό προσωπική του υπόσταση ς κληρονόμος, φορεύς καί μεταλαμπαδευτής νός διέξοδου τρόπου ζως, ρχίζει νά συνειδητοποιε τι διος καί τά παιδιά του ερίσκονται πλέον σέ σύγκρουση πρός τό περιβάλλον, τό ποο παραθεώρησε ς ργο το Θεο, τό ποο ν πολλος πομάκρυνε πό τή ζωή του.

Βιώνει τήν κρίση πού προκάλεσαν γωκεντρισμός, φιλαυτία, χλιδή, βουλιμία, πέρμετρη κατανάλωση, ξάντληση τν φυσικν πόρων. Τό σημερινό διέξοδο μέσα στό περιβάλλον εναι μέ δραματικό τρόπο μέ τόν πιό φανερό καί μπρακτο τρόπο πιστοποίηση, τι φύση καί σα περιβάλλουν τόν νθρωπο εναι πικίνδυνη προέκταση το αυτο του. Μέ σταθ βήματα, πό θέση μυνας, προσπαθε να ποκαταστήσει κάποια σορροπία, χρησιμοποιώντας μως καί πάλι τίς διες παρεμφερες τεχνικές μεθόδους καί μέσα, ντί τν φυσικν δυνάμεων καί μηχανισμν, πού διαθέτει φύση.

Μέτρα λαμβάνονται γιά τό περιβάλλον λλά μόνον πιδείνωση τν φαινομένων σημειώνεται. Ατό μως δέν εναι παράξενο, διότι στήν ντιμετώπιση τν προβλημάτων δέν λαμβάνεται διόλου πνευματική πλευρά, πό λες τίς μελέτες λείπει Χριστός, λείπει ναφορά στόν Θεό, τόν Δημιουργό τς κτίσης καί τν πλασμάτων. οκολογική κρίση, τό τονίσαμε «πάλιν καί πολλάκις» εναι πρωτίστως κρίση πνευματική καί θική. Προκύπτει πό τήν σωτερική κρίση πού δημιουργήθηκε στόν νθρωπο. περιβαλλοντική κρίση πενθυμίζει τι λιστικός καί εδαιμονιστικός τρόπος ζως διέστρεψε τήν φύση το νθρώπου καί τόν σκοπό τς Δημιουργίας, πού τελικς εναι θεογνωσία του.

κατακυρίευση τς γς κατέληξε σέ καταλήστευσή της. χρησιμοθηρία δήγησε στόν φελιμισμό καί φελιμισμός στήν δηφαγία καί τήν πλεονεξία. Οσιαστική λλαγή στήν οκολογία, ν δέν πανέλθει νθρωπος τό συντομότερο στήν ρθή σχέση του μέ τόν Θεό, δέν εναι δυνατόν νά πραγματοποιηθε. παράδοση τς ρθόδοξης κκλησίας διδάσκει τι δέν εναι δυνατόν «νά γαπήσουμε τήν φύση, ν δέν κάνουμε χρο νά σκηνώσει στίς καρδιές μας Δημιουργός της. ν δεν συνειδητοποιηθε ερύτατα τι μακριά πό τόν Θεό δέν πάρχει ζωή λλά καθημερινός θάνατος, τότε στά πάρχοντα δήριτα προβλήματα θά προστίθενται καί λλα.

Τό οκολογικό πρόβλημα ντιμετωπίζει κκλησία προτείνοντας τήν ρθοπραξία ς σφαλ διέξοδο καί θεραπεία. Προτείνει ερήνη κατά Χριστόν καί σκηση, δύο πόλους, γύρω πό τους ποίους ναπτύσσεται ρθόδοξη θεολογία γιά τή λύση το προβλήματος κάι ταυτόχρονα γκράτεια, μέτρο καί λιτότητα, τήν ποία σοφά προτείνει τό σκητικό πνεμα της καί προστατεύει τόν κόσμο πό τίς περβολές. Στή λατρεία το κέρδους καί τήν χαλίνωτη κερδοσκοπία, πού δηγε στήν περεκμετάλλευση τν φυσικν πηγν, διδάσκει τή νόμιμη ργασία καί τήν ντιμη πολαβή το κέρδους πό ατήν. Ατός εναι ρθόδοξος τρόπος μέ τόν ποο θά τεθε φραγή στην καταστροφή το περιβάλλοντος καί εχή μας μεση νστέρνισή του.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ