03 Μαΐου, 2014

ΤΟ ΜΕΤΑΘΕΤΟ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ TΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ Κ.κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ

 

Επειδή αυτές τις μέρες πολλά λέγονται και γράφονται παρασκηνιακά σε διάφορα Ιστολόγια για την πλήρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Ιωαννίνων δια μεταθετού θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε τι λένε οι Ιεροί Κανόνες μέσα από κείμενο του Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου που δυστυχώς κάποιοι βιαστικοί τον έχουν χρήσει ήδη Μητροπολίτη Ιωαννίνων.

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ
--------------------
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος στις 12 Ιουλίου 1998 απήντησε σε διάφορα καίρια ερωτήματα, τα οποία άπτονται σοβαρών εκκλησιαστικών θεμάτων, όπως το μεταθετό των Επισκόπων όπου μεταξύ άλλων έγραφε στην Εγκύκλιό του.....

«Τον τελευταίο καιρό επιτάθησαν διάφορες φήμες περί μεταθέσεώς μου σε άλλη Ιερά Μητρόπολη. Ήδη και στο παρελθόν ακούστηκαν τέτοιες φήμες και μάλιστα κατεγράφησαν και σε φέιγ-βολάν, τα οποία ανώνυμοι κυκλοφόρησαν κατά χιλιάδες σε όλη την πόλη της Ναυπάκτου.

Όμως οι διαδόσεις τέτοιου είδους έχουν ενταθή τον τελευταίο καιρό με δυο συγκεκριμένες παραλλαγές. Η μία ότι θα επιχειρηθή μετάθεσή μου σε άλλη Ιερά Μητρόπολη, χωρίς την θέλησή μου, για πολλούς λόγους, τους οποίους δεν επιθυμώ να εκθέσω σήμερα. Η δεύτερη ότι εγώ ο ίδιος επιθυμώ και προσπαθώ να βρω τρόπο για να μετατεθώ σε άλλη Ιερά Μητρόπολη.

Το θέμα αυτό το θεώρησα κατ’ αρχάς ανάξιο απαντήσεως και σχολιασμού, αλλά όμως η ευρεία κυκλοφορία αυτής της φήμης, εντός και εκτός της Ναυπάκτου και της περιφερείας μας, αλλά και ο σκανδαλισμός ο οποίος πιθανόν θα προκαλήται από τέτοιες πληροφορίες, μου επιβάλλουν να εκφράσω με κάθε σαφήνεια τις απόψεις μου.

Νομίζω ότι και σεις περιμένετε, όπως ακριβώς μου το είπαν μερικοί προφορικά, αφ’ ενός μεν να πληροφορηθήτε από τον ίδιο τον Μητροπολίτη σας, αφ’ ετέρου δε να απομονωθούν οι διαδίδοντες αυτές τις αβάσιμες πληροφορίες.

1.Οι ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας απαγορεύουν ή τουλάχιστον δεν ενθαρρύνουν την μετάθεση των Επισκόπων, γιατί ο Επίσκοπος συνδέεται στενά με την συγκεκριμένη Επισκοπή από την στιγμή της εκλογής και χειροτονίας του.
  
Μεταξύ των πολλών Κανόνων θα ήθελα να αναφέρω τον σχετικό κανόνα της Συνόδου της Αντιοχείας. Εκεί λέγεται: “Επίσκοπον από παροικίας ετέρας εις ετέραν μη μεθίστασθαι, μήτε αυθαιρέτως επιρρίπτοντα εαυτόν, μήτε υπό λαών εκβιαζόμενον, μήτε υπό Επισκόπων αναγκαζόμενον. Μένειν δε εις ήν εκληρώθη υπό του Θεού εξ αρχής Εκκλησίαν, και μη μεθίστασθαι αυτής, κατά τον ήδη πρότερον περί τούτου εξενεχθέντα όρον”. (κανών κα’, Αντιοχείας).

Κατά την ερμηνεία του Κανονολόγου Αριστηνού: “Επίσκοπος και υπό λαών βιαζόμενος και υπό επισκόπων αναγκαζόμενος, μη μεθιστάσθω εις παροικίαν ετέραν. Απαγορεύεται καθόλου των Επισκόπων η μετάθεσις, καν υπό του λαού, καν υπό επισκόπου μεταπεσείν εις ετέραν παροικίαν βιάζωνται”.

Αν προσκομίζωνται κανόνες στους οποίους γίνεται λόγος για μετάθεση, όταν υπάρχουν ειδικοί λόγοι και με διάφορες προϋποθέσεις, πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτό, κατά τις ερμηνείες κανονολόγων, αναφέρεται στην προς καιρό μετάβαση κάποιου επισκόπου σε μια άλλη επισκοπή για διδασκαλία, λόγω υπάρξεως σοβαρού προβλήματος και όχι σε μόνιμη μετάθεση. Έτσι εξηγείται και ο ιδ’ Κανόνας των Αγίων Αποστόλων.

Λέγοντας αυτά δεν μέμφομαι ούτε κατηγορώ άλλους αδελφούς, πού, ενδεχομένως, επιθυμούν μετάθεση, διότι ο καθένας έχει οδηγό την συνείδησή του και εκτιμά τα πράγματα κατά έναν διαφορετικό τρόπο. Απλώς καταγράφω εδώ την παράδοση της Εκκλησίας, όπως εκφράζεται στους ιερούς Κανόνας και εκθέτω την δική μου προσωπική άποψη.

2.Προσωπικά ποτέ δεν πίστευα, ούτε και τώρα πιστεύω στην αναγκαιότητα του μεταθετού των Επισκόπων. Και μάλιστα, από την ημέρα που ο Θεός, δια των Κανονικών ψήφων της Σεπτής Ιεραρχίας, με κατέστησε Επίσκοπο και Μητροπολίτη στην Ιερά αυτή Μητρόπολη ούτε μια στιγμή δεν πέρασε από τον νου μου ότι θα έλθη καιρός που θα επιδιώξω μετάθεση.

Αντίθετα, μάλιστα, κάθε φορά που κάποιος τολμούσε να μου πη ότι θα έπρεπε στον κατάλληλο καιρό να ζητήσω μετάθεση σε μεγαλύτερη Μητρόπολη προς ωφέλειαν περισσοτέρων Χριστιανών, το απέκρουα, αφ’ ενός μεν γιατί αγάπησα τον τόπο αυτό και τους Χριστιανούς, αφ’ ετέρου δε γιατί σέβομαι τις αποφάσεις των Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων, αγαπώ τους Πατέρας της Εκκλησίας και παρουσιάζω την διδασκαλία τους, γράφω για την αξία των ιερών Κανόνων και δεν θα ήθελα να έλθω ποτέ σε αντίθεση με όλους αυτούς.

Πέρα από αυτά δεν νομίζω ότι μια μετάθεση μπορεί να μου προσδώση τίποτε, αφού ούτε την δόξα ποθώ, ούτε ποτέ τα χρήματα αγάπησα στην ζωή, μου αρκεί ότι ο Θεός με την ανέκφραστη φιλανθρωπία Του με κατέστησε Κληρικό και μάλιστα Αρχιερέα της Εκκλησίας Του. Βέβαια, διαδίδεται μετ’ επιτάσεως ότι η Εκκλησία δύναται να με μεταθέση σε άλλη Ιερά Μητρόπολη, χωρίς την δική μου συγκατάθεση, για τους λόγους που εκείνη μπορεί να επικαλεσθή.

Αλλά και αυτό είναι αδύνατον να πραγματοποιηθή, γιατί ο Μητροπολίτης δεν είναι δημόσιος υπάλληλος, και βέβαια, η Ιερά Σύνοδος δεν προβαίνει ποτέ σε τέτοια ενέργεια άνευ της θελήσεως του ιδίου του Μητροπολίτου, γιατί αυτό αντίκειται στις αποφάσεις των Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων.

3.Υπάρχει όμως το σοβαρό ερώτημα ποιοί και για ποιό λόγο διαδίδουν τέτοιες κακόβουλες και ανυπόστατες διαδόσεις. Συγκεκριμένα δυο Κανόνες της Δ’ και ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου κάνουν λόγο για “φατριάζοντες και κατασκευάς τυρεύοντες επισκόπων” (ιη’ Δ’ Οικουμενικής και λδ’ ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου). Ο πολύς Βαλσαμών αναλύει το τυρεύοντες με το “κατασκευάζοντες, κατά το ετυρώθη η καρδία αυτών, αντί του εσκληρύνθη”.

4.Βεβαίως, σε κάθε Ιερά Μητρόπολη υπάρχουν διάφορες δυσκολίες, αναφύονται διάφορα προβλήματα, εκκλησιολογικά, κανονικά και νομικά. Αλλά όλα αυτά αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα, ψυχραιμία, και προ παντός με εκκλησιαστικό φρόνημα. Επίσης, στην δική μας Ιερά Μητρόπολη υπάρχουν και οικονομικά προβλήματα, λόγω των περιορισμένων ορίων της περιφερείας μας και λόγω της συρρικνώσεως του πληθυσμού, ιδιαιτέρως στα ορεινά χωριά της Ναυπάκτου, αλλά και του Αγίου Βλασίου.

Ελπίζω δε κάποτε η Εκκλησία να δη το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μικρές Ιερές Μητροπόλεις, όπως και η δική μας, και να προχωρήση σε λύσεις που να τις καθιστούν βιώσιμες, δηλαδή να διευρύνουν τα όρια.

Άλλωστε αυτό προβλέπουν και οι ιεροί Κανόνες (νζ’ Λαοδικείας). Ιδιαιτέρως αυτό πρέπει να γίνη για την δική μας Ιερά Μητρόπολη, η οποία έχει μεγάλη ιστορία και παράδοση, αφού παλαιότερα ήταν Αρχιεπισκοπή με εννέα Επισκοπές καί, επομένως, δεν είναι ορθό να βρίσκεται σήμερα σε αυτήν την κατάσταση».

Το 2008 επίσης η Μητρόπολη Ναυπάκτου εξέδωσε Ανακοίνωση όπου έγραφε: Από τα πρώτα ήδη χρόνια μετά την ενθρόνιση του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου, διαδόθηκαν φήμες περί μεταθέσεώς του σε άλλη μεγαλύτερη Μητρόπολη, πράγμα που εξανάγκασε τον Μητροπολίτη να δηλώση ότι δεν επιθυμεί την μετάθεσή του.

Έκτοτε παρουσιάζεται το φαινόμενο να συνδέεται η χηρεία μεγάλων Μητροπόλεων της Εκκλησίας μας με παρόμοιες φήμες περί μεταθέσεως του Μητροπολίτου μας. Βεβαίως, όπως ήταν φυσικό, η εξέλιξη των πραγμάτων διέψευδε κάθε φορά εκείνους που διέδιδαν τις φήμες αυτές. Πρόσφατα εντάθηκαν και πάλι οι φήμες και τα δημοσιεύματα περί μεταθέσεως του Μητροπολίτου σε μεγάλη Μητρόπολη του Λεκανοπεδίου της Αθήνας.

Δεν είναι σοβαρό, όμως, συνεχώς και από διάφορες αφορμές να επαναλαμβάνωνται τα ίδια πράγματα. Απλώς υπενθυμίζεται άπαξ δια παντός ότι ισχύουν κατά πάντα τα όσα ο Σεβασμιώτατος έχει δηλώσει στο παρελθόν προφορικώς και γραπτώς περί μη επιθυμίας του να μετατεθή.–

 

3/5/2014 - ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΑΘΗ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ


Τη στιγμή που η Ευρώπη βαδίζει προς τις ευρωεκλογές και οι πολίτες των χωρών της Ευρώπης συζητούν, συνδιαλέγονται, προβληματίζονται και ανταλλάσσουν απόψεις για το μέλλον της γηραιάς ηπείρου, τη στιγμή που καταμετρώνται ήδη αρκετά ρεύματα ευρωσκεπτικισμού σ’ αυτήν την πιο κρίσιμη προεκλογική περίοδο, τη στιγμή που οι τέσσερις εκ των πέντε υποψηφίων για την εκλογή στη θέση του προέδρου της Κομισιόν συνδιαλέγονται μεταξύ τους αλλά και με το ευρωπαϊκό κοινό, προβάλλοντας τα επιχειρήματα της ομάδας που εκπροσωπούν αλλά και της χώρας από την οποία κατάγονται, η Ελλάδα είναι κυριολεκτικά απούσα.

Είναι απούσα από τον ευρωπαϊκό διάλογο, είναι απούσα από τις συζητήσεις που γίνονται και αφορούν το ίδιο το μέλλον της χώρας μας, ενώ ο κ. Τσίπρας, θέλοντας προφανώς να κρύψει τη γλωσσική - και όχι μόνο ανεπάρκειά του, κρύβεται πίσω από το δάκτυλό του, συνομιλώντας με τα απομεινάρια του υπαρκτού σοσιαλισμού ανά την Ευρώπη! Ενώ θα περίμενε κανείς ότι τα κόμματα θα επιλέξουν την αφρόκρεμα της ελληνικής πολιτικής, φιλοσοφικής, καλλιτεχνικής και επιστημονικής διανόησης για τα ευρωψηφοδέλτιά τους, για να πάρουν σοβαρές και υψίστου κύρους προσωπικότητες τη σκυτάλη, να συζητήσουν με την ελληνική κοινωνία, να πάρουν και να μεταδώσουν προβληματισμούς για την πορεία της Ε.Ε. και της ίδιας της χώρας, η οποία ειδικά την περίοδο αυτή εξαρτάται από τις αποφάσεις και τις βουλές των χωρών της Ευρώπης και των ευρωπαϊκών οργάνων, στην Ελλάδα για άλλη μια φορά παίζεται το θέατρο του παραλόγου. Είναι αυτό που λέει ο λαός μας «εδώ η χώρα καίγεται και η… Χάιδω χτενίζεται».

Ενώ θα περίμενε να ακούσει κανείς στις συζητήσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου θέσεις, εισηγήσεις, προτάσεις και ενστάσεις για τον ρόλο του Ευρωκοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, της Κομισιόν, του επιτρόπου Εξωτερικών και Αμυνας, την πολιτική της Ευρώπης για την αντιμετώπιση της κρίσης, της λαθραίας μετανάστευσης, της συνεχιζόμενης τουρκικής επιθετικότητας εναντίον της Κύπρου, την οποία αρνείται πεισμόνως να αναγνωρίσει, ενώ θέλει να γίνει μέλος της Ε.Ε., την αντιμετώπιση της ουκρανικής κρίσης και μιας σειράς από άλλα καυτά ζητήματα, στην Ελλάδα συζητάμε τη διαφορά που θα έχει το πρώτο από το δεύτερο κόμμα, για να οδηγηθούμε σε εκλογές και ανατροπή της κυβέρνησης. 

Είναι σαν να τοποθετούμε τον εαυτό μας και την Ελλάδα στο κέντρο του κόσμου, βάζοντάς την ταυτοχρόνως στην άκρη - πιο άκρη δεν γίνεται - της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Με άλλα λόγια, οδεύουμε προς τις ευρωεκλογές συζητώντας θέματα εσωτερικής πολιτικής, αγνοώντας τη σοβαρότητα των στιγμών που διέρχεται η χώρα, λησμονώντας ότι από την Ε.Ε. θα ζητήσουμε την όποια λύση στο μείζον πρόβλημα του χρέους, λύση που θα καθορίσει την πορεία της χώρας τουλάχιστον ως το 2050.
Και αν συζητούσαμε τα εσωτερικά ζητήματα με όρους εθνικού συμφέροντος, θα μπορούσε κανείς να κατανοήσει αυτήν τη συμπεριφορά. 

Η περίπτωση της Σαμπιχά Σουλεϊμάν, όμως, μας έδειξε ότι μπορεί να υπάρχει κόμμα στο ελληνικό Κοινοβούλιο που να δείχνει τέτοια εχθρότητα προς τις υπηρεσίες του ελληνικού κράτους, από το οποίο χρηματοδοτείται, χαρακτηρίζοντας έγκλημα καθοσίωσης τη χρηματοδότηση από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών συλλόγου στον οποίο προΐσταται μια Τσιγγάνα, για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των συγχωριανών της, οι οποίοι είναι γνωστό σε όλους ότι πολιορκούνται από το τουρκικό προξενείο να υποκύψουν και να δηλώσουν «Τούρκοι» ενώ δεν είναι, φιλοξενώντας ταυτοχρόνως στις τάξεις του και στο ψηφοδέλτιό του άτομα που, αν δεν χρηματοδοτούνται, ακολουθούν πολιτική η οποία ταυτίζεται απολύτως με την πολιτική ενός ξένου κράτους, ενώ δηλώνουν «Τούρκοι», τη στιγμή που όλοι γνωρίζουν ότι είναι Πομάκοι.

Και για να μην αρχίσουν να ρίχνουν τα βέλη τους οι υβριστές της Σαμπιχά, που, ενώ οι ίδιοι είναι απολύτως κρατικοδίαιτοι, χρηματοδοτούνται μέσω των συλλόγων και των ΜΚΟ όπου οι ίδιοι συμμετέχουν από το ελληνικό κράτος και από ιδρύματα τύπου Σόρος, συκοφαντούν τη Σαμπιχά ως ακροδεξιά και όργανο του ελληνικού κράτους, να ενημερώσουμε τους αναγνώστες μας ότι, τη στιγμή που στην Τουρκία οι Πομάκοι ιδρύουν ελεύθερα συλλόγους και παλεύουν για τα δικαιώματά τους, στην Ελλάδα το τουρκικό προξενείο στην ουσία απαγορεύει να δηλώσεις Πομάκος. Οι δηλώσεις του καθηγητή πανεπιστημίου και υπ. ευρωβουλευτού κ. Χριστόπουλου «θέλουν να μας πουν ότι η μειονότητα δεν είναι ένα συμπαγές τουρκικό πράμα» και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ζεϊμπέκ «εμείς οι Τούρκοι δεν θέλουμε τη Σαμπιχά στο ευρωψηφοδέλτιο» τα λένε όλα.


GUARDIAN: "Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ"


Σύγκριση της βυζαντινής αυτοκρατορίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αποπειράται ο καθηγητής Ιστορίας και διευθυντής του Κέντρου Βυζαντινών Ερευνών της Οξφόρδης Πίτερ Φράνκοπαν, σε άρθρο του στην εφημερίδα Guardian. Ο Βρετανός πανεπιστημιακός υποστηρίζει ότι η ΕΕ θα μπορούσε να πάρει σημαντικά μαθήματα από μία από τις ελάχιστες πολυεθνικές κρατικές δομές που άντεξαν περισσότερο από μία χιλιετία (από το 330 έως το 1453μ.Χ.).

«Η Βυζαντινή αυτοκρατορία ήταν μια πολύγλωσση, πολυεθνική κοινοπολιτεία που εκτεινόταν σε διαφορετικά κλίματα και ποικίλες τοπικές οικονομίες. Και όχι μόνο αυτό, αλλά διέθετε και κοινό νόμισμα, η αξία του οποίου δεν κυμαινόταν ανά τους αιώνες. Σε αντίθεση με την ΕΕ, το Βυζάντιο δεν κατατρυχόταν από ανεπάρκεια και ανακολουθία σε ό,τι αφορά τη συλλογή φόρων και δεν υπήρχε πιο ελκυστική περιοχή για να τοποθετήσει κανείς τα κέρδη του υπονομεύοντας έτσι τη δομή της αυτοκρατορίας. Η βυζαντινή διακυβέρνηση ήταν λιτή, απλή και αποτελεσματική», γράφει ο βρετανός ιστορικός.

Και τονίζει: «Δεν αμφισβητείτο το γεγονός ότι διαφορετικά τμήματα της αυτοκρατορίας μπορούσαν να έχουν διαφορετικούς κανονισμούς ή φορολογικά συστήματα. Για να λειτουργήσει το κράτος με κοινό νόμισμα έπρεπε να υπάρχει δημοσιονομική, οικονομική και πολιτική ένωση, οι φόροι έπρεπε να καταβάλλονται από την περιφέρεια προς το κέντρο και ήταν απολύτως κατανοητό ότι τα έσοδα έπρεπε να εκτρέπονται από τις πλούσιες περιοχές σε εκείνες που είχαν λιγότερες πλουτοπαραγωγικές πηγές, ακόμη κι αν αυτό δεν χαροποιούσε τους πάντες».

Ο βρετανός ιστορικός υποστηρίζει ότι οι σημερινοί ιθύνοντες των Βρυξελλών θα μπορούσαν να διδαχτούν από τον τρόπο με τον οποίο το Βυζάντιο αντιμετώπισε μια χρόνια ύφεση, «η οποία επήλθε από τον ίδιο θανατηφόρο συνδυασμό που γονάτισε τις σημερινές δυτικές οικονομίες. Τη δεκαετία του 1070 μ.Χ., τα κυβερνητικά έσοδα κατέρρευσαν, ενώ τα έξοδα συνέχιζαν να αυξάνονται για υπηρεσίες κρίσιμης σημασίας όπως ο στρατός. Όλα αυτά επιδεινώθηκαν από μια χρόνια κρίση ρευστότητας. Κανένα έλεος δεν επιφυλάχθηκε για τους υπαίτιους της κρίσης.

Ο Χέρμαν Βαν Ρομπάι της εποχής, ένας ευνούχος ονόματι Νικηφορίδης λιντσαρίστηκε από πολίτες εξαγριωμένους με την αύξηση των τιμών και την πτώση της ποιότητας ζωής. Άλλοι απομακρύνθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες από τα πόστα τους». Οι πολιτικές που είχαν υιοθετηθεί αποδείχτηκαν καταστροφικές, καθώς δεν έλυσαν κανένα πρόβλημα. Σε αυτές συμπεριλαμβανόταν η υποβάθμιση του νομίσματος κόβοντας νομίσματα και μειώνοντας το ποσοστό πολύτιμου μετάλλου. Καθώς η κατάσταση χειροτέρευε, ήταν όλα για ξεκαθάρισμα της παλαιάς φρουράς. Εισήχθη νέο αίμα και μαζί με αυτό και ριζοσπαστικές ιδέες. Η λύση ήταν τριμερής.

Πρώτον, το νόμισμα βγήκε από την κυκλοφορία και αντικαταστάθηκε από νέες υποδιαιρέσεις που αποτελούσαν δίκαιη αντανάκλαση της πραγματικής αξίας.

Δεύτερον, το φορολογικό σύστημα μεταρρυθμίστηκε, με την αρχή του ποιος είχε τι στην κατοχή να αποτελεί ως κριτήριο για αύξηση των κρατικών εσόδων.

Τέλος, ήρθησαν οι εμπορικοί φραγμοί για να ενθαρρυνθούν όσοι διέθεταν ξένο κεφάλαιο να επενδύσουν φθηνότερα και ευκολότερα από ό,τι στο παρελθόν - όχι αποκτώντας ακίνητα, αλλά ειδικά για το εμπόριο. Τέτοια ήταν τα προβλήματα της αυτοκρατορίας που οι εμπορικοί δασμοί έπεσαν στο σημείο που οι ξένοι επενδυτές μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερο κέρδος από τους ντόπιους, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, ώστε να τονωθεί η οικονομία.

Το σχέδιο πέτυχε. «Και μάλιστα δεν ήταν τόσο επώδυνο όσο πολλοί φοβούνταν και ανένηψε έναν ασθενή που υπέφερε από οικονομική ανακοπή. Ο ηγέτης που ανοικοδόμησε εξαρχής το Βυζάντιο ήταν ο Αλέξιος Κομνηνός (στο θρόνο από το 1081 έως το 1118 μ.Χ.), όμως πλήρωσε το τίμημα για τις μεταρρυθμίσεις του μισητός όσος ζούσε για τις σκληρές αποφάσεις που πήρε, οι ιστορικοί τον αγνοούσαν επί αιώνες. Σήμερα πρέπει να ψάξουμε για κάποιον που να μπορεί να σηκώσει ένα αντίστοιχο βαρύ φορτίο», καταλήγει ο Φράνκοπαν.




ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΙ: ΠΟΥΛΗΣΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΜΑΣ ΣΤΑ VULTURE FUNDS! - ΤΟ 9,9% ΤΗΣ ΕΥΔΑΠ ΤΟ ΠΗΡΑΝ ΑΓΝΩΣΤΑ FUNDS


Στην πώληση ακόμα και του νερού που πίνουμε προχώρησε εν κρυπτώ η κυβέρνηση διαθέτοντας το 9,9% της ΕΥΔΑΠ μέσω χρηματιστηρίου στο γνωστό vulture fund του George Paulson. Το πακέτο των μετοχών της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτευούσης που πουλήθηκε στην εξευτελιστική τιμή των 86,2 εκατ. ευρώ, μέσω της Τράπεζας Πειραιώς η οποία αποκομίζει καθαρό κέρδος ύψους 57 εκατ. ευρώ! Και μιλάμε για την ΕΥΔΑΠ, η οποία έχει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, υψηλή ρευστότητα και πάνω απ'όλα έχει το μονοπώλιο του υπ'αριθμ, 1 δημόσιου αγαθού του νερού.

Η προ δύο ημερών τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,38 ευρώ και αποτελεί μία από τις ελάχιστες εταιρείες του Δημοσίου που διανέμει γενναίο μέρισμα στους μετόχους της. Να σημειωθεί ότι η Τράπεζα Πειραιώς ήλεγχε το 10% της ΕΥΔΑΠ, μέσω της κρατικής τράπεζας ΑΤΕΒank που απέκτησε το 2013!

Τώρα, πώς έφτασε η χώρα να πουλάει ... νερό της και μέσω αυτού αυτού να ελέγχεται το κορυφαίο στρατηγικό απόθεμα της χώρας, αυτό θα πρέπει να το σκεφθούν καλά οι ψηφοφόροι όταν πάνε αν ψηφίσουν στις ευρωεκλογές, αλλά και στις περιφερειακές εκλογές. Το να πουλάς το δίκτυο διανομής και τα αποθέματα νερού (χωρίς την έγκριση της κυβέρνησης η Πειραιώς δεν θα μπορούσε να πουλήσει το ποσοστό της ΕΥΔΑΠ αφού εν τέλει την απέκτησε ως "προίκα" από την κρατική AΤEBank) σημαίνει απλά ότι είσαι αδίστακτος.

Εκεί που πάει η υπόθεση στο τέλος η Αττική των 5 εκατ. κατοίκων θα είναι όμηροι κάποιου Paulson στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, αφού είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να σταματήσουν ναν αγοράζουν μετοχές της εταιρείας τώρα που ξεκίνησαν. Στις δέκα σταγόνες νερό που πίνουμε η μία θα ανήκει στα αμερικανικά funds!

Να θυμίσουμε τι γίνεται στην Χιλή που το νερό είναι τόσο ακριβό ώστε άνθρωποι να πηγαίνουν στους γείτονες για ενα ποτήρι νερό το οποίο είναι και κάκιστης ποιότητας, αφού οι ιδιώτες έχουν την συνήθεια να παρατάνε το δίκτυο ασυντήρητο για να μη χάψουν λεφτά, και μετά από 30 χρόνια το χρυσοπουλάνε ξανά στο Δημόσιο που θα πρέπει να το ανακατασκευάσει εκ νέου με χρήματα των ίδιων κορόιδων... των πολιτών.

Αρκεί να δέιτε το "Πωλείται Ζωή" το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου που εξετάζει την μεγαλύτερη αγορά νερού του κόσμου που έχει στηθεί στην Χιλή. Εκεί όπου οι υδάτινοι πόροι της χώρας δεν ανήκουν στο κράτος αλλά σε ιδιώτες και μία εταιρεία μπορεί να είναι ιδιοκτήτης ενός ολόκληρου ποταμού και να κατέχει ποσότητα νερού ίση με το Βέλγιο. Εκεί, όπου το νερό έχει μετατραπεί από δημόσιο αγαθό ζωής σε ιδιοκτησία, και ένα «δικαίωμα νερού» μπορεί να κοστίζει όσο ένα σπίτι.

Ακόμα και στην έρημο της Ατακάμα, που θεωρείται η ξηρότερη περιοχή του πλανήτη, οι μεταλλευτικές εταιρείες – μεγαλο-ιδιοκτήτες του μακρύτερου ποταμού της Χιλής, Ρίο Λόα – αντλούν τεράστιες ποσότητες και χρησιμοποιούν το πολύτιμο νερό για να ξεπλένουν μέταλλα, καταδικάζοντας χιλιάδες ιθαγενείς και χωριά αγροτών στην δίψα και τη φτώχεια.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Ελλάδα: Στο λιμάνι του Αθηνιού στη Σαντορίνη, προκειμένου να ελεγχθεί από επιθεωρητές του ιταλικού νηογνώμονα rina, παραμένει το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Πρέβελης» που στις 4 το πρωί υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες προσάραξε με 75 άτομα πλήρωμα και 190 επιβάτες στη νησίδα Ασπρονήσι της Θήρας. Διοικητική έρευνα διέταξε η ΕΛΑΣ ύστερα από δημοσιεύματα σε τοπικά μέσα ενημέρωσης σχετικά με την επίσκεψη κλιμακίου της τοπικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής στην Αστυνομική Διεύθυνση Ευβοίας.

Η αντοχή της κυβέρνησης θα κριθεί από τις εκλογικές επιδόσεις της Ελιάς, προειδοποιεί ο Ευ. Βενιζέλος μιλώντας στα Νέα Σαββατοκύριακο, ενώ στέλνει εσωκομματικά μηνύματα με στίχους του Τίτου Πατρίκιου πως δεν προτίθεται να εγκαταλείψει την προεδρία. Ουρές σχηματίζονται και το Σάββατο στη δωρεάν διανομή τροφίμων από παραγωγούς λαϊκών αγορών στον Περισσό.

Έμποροι και παραγωγοί συνεχίζουν επ' αόριστον τις κινητοποιήσεις τους αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που αφορά στη λειτουργία των λαϊκών αγορών, το οποίο ψηφίστηκε επι της αρχής το βράδυ της Παρασκευής. Στο λιμάνι της Σαντορίνης κατέπλευσε το «Πρέβελης», το οποίο τα ξημερώματα προσάραξε στη νησίδα Ασπρονήσι.

Το πλοίο αποκολλήθηκε επιτυχώς με ιδία μέσα κατόπιν ελέγχου που διενήργησε δύτης. Το πλοίο μετέφερε 190 επιβάτες, από τους οποίος ζητήθηκε προληπτικά να φορέσουν σωσίβια και να βγουν στο κατάστρωμα.

Κόσμος: Ο ηγέτης του Σιν Φέιν, Τζέρι Άνταμς πέρασε το τρίτο του βράδυ υπό κράτηση, σχετικά με τον φόνο της Τζιν ΜακΚόνβιλ το 1972. Ο Τζέρι Κέλι του Σιν Φέιν δήλωσε ότι «η οργή μεγαλώνει για κάθε ώρα» που ο Άνταμς βρίσκεται υπό κράτηση.Δραματικές στιγμές εκτυλίσσονται στο Αφγανιστάν, όπου ένα τουλάχιστον χωριό θάφτηκε κάτω από τόνους λάσπης και βράχων, μετά την κατολίσθηση που σημειώθηκε.  

Οι νεκροί ξεπέρασαν τους 2.100, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της επαρχίας Μπαντακσάν, στο βορειο-ανατολικό Αφγανιστάν.Αίσιο τέλος φέρεται να έχει το θρίλερ με την ομηρία των παρατηρητών του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ). Οι επτά παρατηρητές που κρατούνταν από φιλορώσους αυτονομιστές στην πόλη Σλαβιάνσκ αφέθηκαν ελεύθεροι, σύμφωνα με δηλώσεις του ρώσου πρεσβευτή στην Ουκρανία σε ρωσικά μέσα ενημέρωσης.

Η γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, κατέστησε σαφές στην Ουάσινγκτον πως δεν έχει λησμονηθεί η υπόθεση σχετικά με τις αποκαλύψεις περί κατασκοπείας από την Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας των ΗΠΑ (NSA). Ερωτηθείσα, στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Μπαράκ Ομπάμα, εάν έχει αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη προς τις ΗΠΑ, η Μέρκελ δήλωσε: «Νομίζω πως η όλη συζήτηση… έχει δείξει πως η κατάσταση είναι τέτοια που υπάρχουν ακόμα ορισμένες δυσκολίες που πρέπει να ξεπεραστούν».

Η ουκρανική κυβέρνηση ξεκίνησε ξανά τα ξημερώματα του Σαββάτου τη στρατιωτική επιχείρηση κατά των φιλορώσων αυτονομιστών στα ανατολικά της χώρας, μετά από μία ημέρα αιματηρών συγκρούσεων και βίας στην Οδησσό. «Δεν σταματάμε» λέει ο υπουργός Εσωτερικών της Ουκρανίας.Τουλάχιστον 31 νεκροί από πυρκαγιά στην Οδησσό, δεκάδες οι τραυματίες, στους 130 οι συλληφθέντες. Για «έγκλημα» στην Οδησσό κάνει λόγο η Ρωσία, «παράλογη» η βία λένε οι ΗΠΑ.

Οικονομία:Εντός των ορίων του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής αναθεώρησε τα οικονομικά μεγέθη ΔΕΚΟ και Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δίκαιου το υπουργείο Οικονομικών εγκρίνοντας τους νέους προϋπολογισμούς τους. Το θέμα για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους θα θέσει επίσημα στο Eurogroup της Δευτέρας o υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα εκπλήρωσε τις δεσμεύσεις της αναφορικά με το πρωτογενές πλεόνασμα. Η Χριστίνα Πουτέτση, δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», είναι η νικήτρια το Βραβείου Δημοσιογραφικής Αριστείας της Citi για το 2014.

Αθλητισμός: Στο «Ανφιλντ» θα «κρεμάσει τα παπούτσια του» ο Στίβεν Τζέραρντ, καθώς όπως δήλωσε ο προπονητής της Λίβερπουλ, Μπρένταν Ρότζερς, το καλοκαίρι θα προτείνει στον εμβληματικό αρχηγό των «κόκκινων» να ανανεώσουν την συνεργασία τους, τουλάχιστον μέχρι το 2016. H επιθυμία της επιστροφής του Γιώργου Καραγκούνη στον Παναθηναϊκό, προκειμένου να κλείσει την καριέρα του εκεί που ξεκίνησε και αναγνωρίστηκε ποδοσφαιρικά είναι δεδομένη. Ετσι οι πληροφορίες πληθαίνουν για τη συγκεκριμένη εξέλιξη αφού θεωρείται απίθανο να συνεχίζει να παίζει στη Φούλαμ και στο πρωτάθλημα Αγγλίας. Βέβαια υπάρχει και η παράμετρος να κρεμάσει τα παπούτσια του ύστερα από το Μουντιάλ της Βραζιλίας...

Το κλασικό ιταλικό ντέρμπι του Σαββατοκύριακου Μίλαν - Ίντερ, αλλά και το μεγάλο ματς Έβερτον - Μάντσεστερ Σίτι, οι τελικοί Κυπέλλου σε Ιταλία (Φιορεντίνα - Νάπολι) και Γαλλία (Ρεν - Γκινγκάμπ), οι ισπανικές «μάχες» τίτλου στην Primera Division για Ατλέτικο και Ρεάλ κόντρα σε Βαλένθια και Λεβάντε αντίστοιχα, ξεχωρίζουν στο αγωνιστικό πρόγραμμα των κορυφαίων διοργανώσεων της Ευρώπης.

 ΓΕΓΟΝΟΤΑ (3 ΜΑΪΟΥ)

1837: Ιδρύεται το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών που αποτελεί και την πρώτη ανώτατη σχολή σε όλη την ανατολική Μεσόγειο.

1932: Ο διαβόητος gangster Al Capone οδηγείται στις φυλακές της Atlanta.

1984: Ο Ιάνης Ξενάκης γίνεται μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών στην έδρα της σύνθεσης.

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

1469: Nicolo Macchiavelli, πολιτικός στοχαστής από την Φλωρεντία που δίδαξε την άσκηση της πολιτικής εξουσίας χωρίς ηθικούς φραγμούς.

1887: Μαρίκα Κοτοπούλη, Ελληνίδα ηθοποιός.


ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΑΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗ ΧΟΜΣ - ΟΙ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΤΟΝ ΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΗ


Μεγάλη στρατηγική νίκη πέτυχε ο συριακός Στρατός σήμερα στην Χομς με την παράδοση των εναπομείναντων 400 ισλαμιστών ανταρτών που είχαν περικυκλωθεί στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Σημειώνεται ότι είναι το τρίτο μεγαλύτερο αστικό συγκρότημα της χώρας και ότι η εξέργεση-εισβολή ξεκίνησε από εκεί. Πρόκειται για μια κομβικής σημασίας νίκης, αφού απελευθερώνει τις δυνάμεις του Άσαντ να επικεντρωθούν πλέον αποκλειστικά στη μεγαλύτερη πόλη της χώρας το Χαλέπι, που μέρος του κατέχεται από τους ισλαμιστές. Αυτή θα είναι η συριακή "μητέρα των μαχών", μετά θα απομένουν οι εκκαθαρίσεις στην αραιοκατοικημένη δυτική Συρία, που σαφώς θα αποτελούν πιο εύκολη δουλειά για το συριακό Στρατό. 

Η κυβέρνηση Άσαντ και οι ισλαμιστές αντάρτες κατέληξαν σε μια συμφωνία βάσει της οποίας θα ισχύσει κατάπαυση του πυρός που θα επιτρέψει στους τχιζαντιστές μαχητές να αποχωρήσουν από το κέντρο της πόλης Χομς, όπως ανακοινώθηκε σήμερα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση από την πλευρά των τζιαχαντιστών «μια εκεχειρία τέθηκε σε εφαρμογή στην παλιά πόλη της Χομς και τα περίχωρά της, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ανάμεσα στο καθεστώς και τους αντάρτες», βάσει της οποίας «οι αντάρτες θα αποχωρήσουν κινούμενοι προς βορρά στην επαρχία της Χομς», αφήνοντας την περιοχή αυτή στον έλεγχο του συριακού Στρατού.

Μόνο που στην ανακοίνωσή τους παρέλειψαν να αναφέρουν ότι από τους 1000 αντάρτες που υπήρχαν μόλις ένα μήνα απέμειναν μόλις 400, και ότι συμφωνήθηκε να παραδώσουν οπλισμό και πυρομαχικά στο συριακό Στρατό, που θα διατεθούν στις δυναμεις του. Οι ισλαμιστές είχαν μείνει χωρίς τροφή και ιατρικά εφόδια εδώ και αρκετές μέρες, μην ξεχνάμε τις επιθέσεις αυτοκτονίας για να κλέψουν ένα πιάτο φαγητό από το συριακό Στρατό.

Μετά την παράδοση του οπλισμού τους θα αποχωρήσουν από τις συνοικίες Baab Hood, Al-Qaraabees, Jawrat Al-Shiyyaah και Al-Hameediyya με κατέυθυνση προς βόρεια στην μικρή και κατεχόμενη από τους ισλαμιστές πόλη της Talbeesa. Αν κι πολλοί εκ των επιζώντων ισλαμιστών δεν θέλουν πλέον να συνεχίσουν τον πόλεμο, και θα επιχειρήσουν να διαφύγουν από τα σύνορα σε γειτονικές χώρες, καθώς διαβλέπουν σίγουρη νίκη του Άσαντ, και τον σίγουρο θάνατό τους αφού λήξει ο πόλεμος, κατά απάιτηση και των χριστιανικών, σιιτικών, και αλαουϊτικών πληθυσμών που υπέφεραν τα πάνδεινα από τους φανατικούς Σουνίτες που ήρθαν από όλα τα μέρη του πλανήτη.

Ο στρατός του Άσαντ, με μεθοδικότητα εφαρμόζοντας την τακτική του "συρρικνούμενου" δαχτυλιδιού, περιόριζε καθημερινά τους ισλαμιστές αντάρτες ολοένα και πιο κοντά προς τα κέντρα των πόλεων της Χομς και του Χαλεπίου, ενω ταυτόχρονα έκοβε τις οδούς ανεφοδιασμού εξωτερικα΄της περίμετρου. Η τακτική απέδωσε τα μέγιστα στη Χομς, και αποδίδει και στο Χαλέπι, το οποίο λόγω του μεγέθους του, απαιτούσε μεγαλύτερες δυναμεις, περισσότερο χρόνο και υπομονή.

Τώρα ο συριακός Στρατός θα σφίξει τον κλοιό και στο Χαλέπι, ήδη ανακαταλαμάνει πολλές γειτονιές σπρώχνοντας τους ισλαμιστές προς το κέντρο, σε ένα "σπιράλ θανάτου". Αν και αυτό φαινόταν ήδη από τότε που ο Άσαντ κατέλαβε την Αλ Κουσέιρ, τώρα είναι σίγουρο ότι εκτός και εάν υπάρξει εξωτερική παρέμβαση οι δυνάμεις του Άσαντ θα πετύχουν πολύ σύντομα την οριστική νίκη. H εκκένωση θα ξεκινήσει το Σάββατο.