16 Απριλίου, 2014

Ο ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΝΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΟΥ

 

Ο ως άνω εικονιζόμενος υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Ποταμιάς αφού τις παραμονές της 25ης Μαρτίου βγήκε να μας «διδάξει» τι εστί Επανάσταση του 1821, εχθές ως Μπέτυ της Λεωφόρου Συγγρού στην Ιστοσελίδα του Κόμματος που ανήκει http://www.protagon.gr ανάρτησε κατάπτυστο άρθρο του περί του Αγίου Φωτός.

Αυτός ο τύπος που προσβάλει το χριστιανικό αίσθημα ολοκλήρου του Ορθόδοξου Ελληνικού Λαού, τον προσεχή Μάϊο θα ζητήσει την ψήφο του, για να τον εκπροσωπήσει στις Βρυξέλλες. Τέτοιες μέρες δεν θα ασχοληθώ περισσότερο με τον κάθε Δήμου, αλλά επιγραμματικά θα ήθελα να επισημάνω στον Επικεφαλής της Ποταμιάς κ. Θεοδωράκη να τον μαζέψει γιατί μάλλον ζημιά κάνει στο νεογνό κόμμα που δημιουργείται.

Ο Δήμου και ο κάθε Δήμου καλά θα κάνει τις εκτιμήσεις του περί του Αγίου Φωτός να τις κρατήσει για τον εαυτό του και να ακολουθήσει τον δικό του δρόμο. Τις δε υποδείξεις του περί φιλανθρωπίας και εξόδων της μεταφοράς του Αγίου Φωτός  ας τις αφήσει για τους άλλους και να μας πει ο ίδιος τι πράττει για τον συνάνθρωπο.

Εάν είχε διαβάσει και  ακολουθούσε ο Δήμου την Επί του Όρους Ομιλία που μας συμβουλεύει να διαβάσουμε ίσως ο ξεπεσμός του να ήταν μικρότερος, διότι αυτά που γράφει κατά καιρούς μόνο ανθέλληνες και αιρετικοί τα γράφουν οι οποίοι είναι διακείμενοι εχθρικώς προς την Ορθοδοξία.

Πρέπει όμως να μάθουν κάποιοι ανιστόρητοι περί του Αγίου Φωτός, ότι το γενόμενο θαύμα είναι επιβεβαιωμένο από το 1580 επί Πατριάρχου Σωφρονίου του Δ΄. Βεβαίως ανάλογα με το μέτρο της πίστεως που διαθέτει ο καθένας αξιώνεται να δει το Άγιο Φως.

Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι Δημοκρατία δεν σημαίνει παίρνω μια πένα και γράφοντας πέντε ανιστόρητες αράδες προς χάριν εντυπωσιασμού αποδομώ τα Ιερά και τα Όσια!!!   

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ
 

ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ



Σήμερα στον Όρθρο της Μ. Πέμπτης επιτελούμε ανάμνηση: (α)Της νίψεως των ποδών των Αποστόλων υπό του Κυρίου.

(β)Του Μυστικού Δείπνου, δηλαδή της παραδόσεως σ' εμάς υπό του Κυρίου του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας.

(γ)Της θαυμαστής προσευχής του Κυρίου προς τον Πατέρα Του. Και

Της προδοσίας του Κυρίου υπό του Ιούδα.

Εκείνο το βράδυ της Πέμπτης, πριν ν' αρχίσει το δείπνο ο Ιησούς σηκώνεται από το τραπέζι, αφήνει κάτω τα ιμάτιά του, βάζει νερό στο νιπτήρα και τα κάνει όλα μόνος Του, πλένοντας τα πόδια των Μαθητών Του. Με τον τρόπο αυτό θέλει να δείξει σ' όλους ότι δεν πρέπει να επιζητούμε τα πρωτεία. Μετά τη νίψη των ποδιών λέγει: «όποιος θέλει να είναι πρώτος, να είναι τελευταίος απ' όλους».

Πρώτα πήγε στον Ιούδα και μετά στό Πέτρο, ο οποίος ήταν ο πιό ορμητικός απ' όλους και στην αρχή σταματάει το Διδάσκαλο, αλλά ύστερα όταν τον έλεγξε, υποχωρεί με τη καρδιά του. Αφού έπλυνε τα πόδια όλων, πήρε τα ιμάτιά Του και ξανακάθισε. Άρχισε κατόπιν να τους νουθετεί να αγαπούν ο ένας τον άλλον και να μη επιζητούν το ποιός θα είναι πρώτος. Στη συνέχεια τους μίλησε για την προδοσία και επειδή θορυβήθηκαν, στρέφεται με ήρεμο τρόπο στον Ιωάννη και τον υπέδειξε. Κατόπιν πήρε ψωμί στα χέρια Του και είπε: «Λάβετε φάγετε».

Τό ίδιο έκανε και με το ποτήρι του κρασιού λέγοντας: «Πιέστε απ' αυτό όλοι, γιατί αυτό είναι το αίμα Μου, της νέας Συμφωνίας. Αυτό να κάνετε για να Με θυμάστε». Μετά από αυτή τη στιγμή ο Ιούδας, μόλις έφαγε τον άρτο έφυγε και συμφώνησε με τους αρχιερείς να τους Τον παραδώσει. Μετά το δείπνο βγήκαν όλοι στο όρος των Ελαιών. Όπου ο Χριστός τους δίδαξε τα ανήκουστα και τελευταία μαθήματα και αρχίζει να λυπάται και να ανυπομονεί.

Αναχωρεί μόνος Του και, γονατίζοντας, προσεύχεται εκτενώς. Από την πολλή αγωνία γίνεται ο ιδρώτας Του σαν σταγόνες πηχτού αίματος, οι οποίες έπεφταν στη γη. Μόλις συμπληρώνει την εναγώνια εκείνη προσευχή, φθάνει ο Ιούδας με ένοπλους στρατιώτες και πολύ όχλο και αφού χαιρετάει και φιλάει πονηρά το δάσκαλό Του, Τον παραδίδει. Συλλαμβάνεται λοιπόν ο Ιησούς και τον φέρνουν δέσμιο στους Αρχιερείς Άννα και Καϊάφα.Οι μαθητές σκορπίζονται και ο θερμότερος των άλλων ο Πέτρος τον ακολούθησε ως την αρχιερατική αυλή και αρνείται και αυτός ότι είναι μαθητής Του. 

Εν τω μεταξύ ο θείος διδάσκαλος παρουσιάζεται μπροστά στο παράνομο συνέδριο. Εξετάζεται για τους μαθητές και τη διδασκαλία Του, εξορκίζεται στο Θεό για να πεί εάν Αυτός είναι πράγματι ο Χριστός και αφού είπε την αλήθεια, κρίνεται ως ένοχος θανάτου, επειδή τάχα βλασφήμησε. Από 'κει και πέρα τον φτύνουν στο πρόσωπο, τον χτυπάνε, τον εμπαίζουν με κάθε τρόπο κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας, ως το πρωΐ.


ΕΤΕΛΕΣΘΗ Η ΕΞΟΔΙΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΣΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΘΕΟΚΛΗΤΟ

 

Υπό βροχή, στα μελαγχολικά Ιωάννινα στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αθανασίου προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και με την συμμετοχή πλήθους Ιεραρχών, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας και της συζύγου του εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, κομμάτων, πολιτικοί και τοπικοί παράγοντες και εκατοντάδες πιστοί απηύθυναν το ύστατο χαίρε στον μακαριστό Μητροπολίτη Ιωαννίνων κυρό Θεόκλητο.

Μετά το πέρας της εξοδίου ακολουθίας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, εμφανώς συγκινημένος κατέθεσε στεφάνι επί της σορού του μακαριστού Μητροπολίτη Ιωαννίνων.

Τον Οικουμενικό Πατριάρχη στην εξόδιο ακολουθία εκπροσώπησε ο Μητροπολίτης Μιλήτου Απόστολος. Η ταφή θα γίνει στο κοιμητήριο του Ι.Ν.Αγίου Νικολάου Κοπάνων δίπλα από το μνήμα του μακαριστού Μητροπολίτη Ιωαννίνων Δημητρίου, του τελευταίου που κηδεύτηκε στην πόλη, το 1958 (ο μακαριστός Σεραφείμ που ακολούθησε εκοιμήθη ως Αθηνών).
 

ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΧΕΛΑΙΟ (ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ)

 
 

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου: Ένα από τα διαδεδομένα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, που δεν ανήκει στην κατηγορία των υποχρεωτικών (εκείνων δηλ. που πρέπει οπωσδήποτε να συμμετάσχει ο πιστός εάν πραγματικά επιθυμεί την σωτηρία του Βάπτισμα, Χρίσμα. 

Εξομολόγηση,Θεία Ευχαριστία) είναι το Ευχέλαιο του οποίου το κύριο συστατικό είναι το έλαιο, το λάδι. Το λάδι ως υλικό χρησιμοποιήθηκε από τα πανάρχαια χρόνια ποικιλότροπα. Με αυτό χρίονταν οι Βασιλείς και οι αυτοκράτορες πριν αναλάβουν τα καθήκοντα τους. Ακόμα θεράπευαν οι πρόγονοι μας πληγές και διάφορες παθήσεις. Ας θυμηθούμε τον καλό Σαμαρείτη ο οποίος άλειψε τις πληγές του τραυματισμένου με κρασί και λάδι. Αυτός είναι ο λόγος που όταν τελούμε το Ευχέλαιο βάζουμε στο κανδήλι κρασί και λάδι και όχι νερό ως συνήθως.

Γιατί τελούμε το Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου; Ο Κύριος λοιπόν, ο Οποίος δεν ήλθε στην γη για να καταργήσει τις καλές συνήθειες των ανθρώπων αλλά για να τις συμπληρώσει δια του Αγίου Αποστόλου Ιακώβου του Αδελφοθέου, δίνει σ΄ αυτήν την συνήθεια τους Μυστηριακό χαρακτήρα και σίγουρα πιο αποτελεσματικό. Απαραίτητα όμως να τηρούνται οι προϋποθέσεις τις οποίες θέτει ο Απόστολος Ιάκωβος: «Είναι άρρωστος κάποιος από εσάς; Ας προσκαλεί τους Πρεσβυτέρους της Εκκλησίας (επτά τον αριθμό γι΄αυτό την Βυζαντινή εποχή το Μυστήριο λεγόταν Επταπάπαδο, επειδή συμμετείχαν επτά Ιερείς οι οποίοι διάβαζαν καθένας από ένα Ευαγγέλιο και από μία Ευχή. 

Σήμερα το Μυστήριο τελείται από έναν Ιερέα ο οποίος αναλαμβάνει να διαβάσει και τα αναγνώσματα των υπολοίπων έξι Ιερέων) οι οποίοι θα προσευχηθούν αλείφοντας τον ασθενή με λάδι στο Όνομα του Κυρίου και η προσευχή αυτή θα σώσει τον ασθενή και θα τον σηκώσει από το κρεβάτι της αρρώστιας και οι αμαρτίες του θα συγχωρεθούν». Επειδή η ασθένεια έχει συχνά σαν αιτία την αμαρτία καταλαβαίνουμε γιατί, όταν τελούμε το Ευχέλαιο ακούμε τις Ευχές να μιλούν για ίαση και θεραπεία του πάσχοντος και για άφεση αμαρτιών. 

Αυτός είναι ο σκοπός του Μυστηρίου, η ανάρρωση του ασθενούς και η άφεση των αμαρτιών του όταν βέβαια έχει προηγηθεί μετάνοια και εξομολόγηση. Υπογραμμίζουμε εδώ ότι σε καμία περίπτωση το Ευχέλαιο δεν αντικαθιστά το Μυστήριο της Ιερής Εξομολογήσεως! Γίνεται πιστεύουμε ευνόητο πως, το Μυστήριο του Ευχελαίου δεν έχει καμία σχέση με τους λόγους που καμιά φορά επιθυμούμε να τελεσθεί στο σπίτι μας. 

Μπήκαμε σε καινούργιο σπίτι, η δεν έχει δουλειά το μαγαζί, η δεν τα πάει καλά το ζευγάρι είναι μερικοί από τους λόγους που προσκαλείται ο Ιερέας για να τελέσει το Μυστήριο. Γι΄αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν άλλες Ακολουθίες και Ευχές με τις οποίες η Εκκλησία συμπαρίσταται δραστικά στις ανάγκες των παιδιών Της.  

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά σημεία του Ιερού Ευχελαίου; Χαρακτηριστικά σημεία του Μυστηρίου οι δύο Ευχές δια των οποίων αγιάζεται το λάδι, η συγχωρητική Ευχή μετά το Έβδομο Ευαγγέλιο κατά την ανάγνωση της οποίας γονατίζουμε και με κατάνυξη ακούμε τα λόγια της και η χρίση των παρευρισκομένων με το αγιασμένο λάδι. Με το αλεύρι το οποίο χρησιμεύει για να στέκονται τα επτά κεράκια που ανάβουμε πριν από κάθε Ευαγγέλιο ζυμώνεται ένα πρόσφορο για να τελεσθεί η Θεία Λειτουργία.  

Όποιος από εμάς θα ήθελε πραγματικά να ωφεληθεί από την Θεία Χάρη θα πρέπει να συμμετέχει στην ζωή της Εκκλησίας τακτικά με τον εκκλησιασμό, την προσευχή, την νηστεία, την μελέτη της Αγίας Γραφής κ.τ.λ. και όχι να περιμένει καλό και ωφέλεια μόνο και μόνο επειδή έκανε ένα Ευχέλαιο στο σπίτι του. Τότε και μόνον τότε η Ευλογία του Θεού θα είναι μόνιμα κοντά μας, να μας αγιάζει, να μας στηρίζει, να μας εμψυχώνει και να μας καθοδηγεί στις χαρούμενες αλλά και στις θλιβερές περιστάσεις της ζωής μας. 

 2.Τι χρειάζεται για την τέλεση του Ιερού Ευχέλαιου;Το κανδήλι του σπιτιού με κρασί και λάδι, το θυμιατό, λίγο αλεύρι (χωρίς να είναι απαραίτητο αφού ο σκοπός του είναι πρακτικός όπως εξηγήσαμε πιο πάνω), και τα ονόματα των ζώντων της οικογενείας μας γραμμένα σε ένα χαρτί.  

Εννοείται πως η παρουσία όλων των μελών της οικογένειας είναι απαραίτητη (εκτός αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι εργασιακοί, αποστάσεως κ.α.) αφού η Ευλογία του Μυστηρίου δεν αποστέλλεται κατά παραγγελία αλλά προσφέρεται άφθονη σε εκείνους που την επιζητούν προσωπικά με πίστη και ευλάβεια. Μετά την τέλεση του Μυστηρίου μπορούμε να κρατήσουμε το Ευχέλαιο με κάποιο βαμβάκι η σε ένα μικρό μπουκαλάκι και να το χρησιμοποιούμε όταν υπάρχει ανάγκη πνευματική η σωματική.