30 Μαρτίου, 2014

ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΜΑΡΑ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΛΑ

 

Σε νέα συμβιβαστική πρόταση που επαναφέρει, από την πίσω πόρτα, την κρατικά ελεγχόμενη διάρκεια ζωής στο παστεριωμένο γάλα κατέληξαν οι χθεσινές διαβουλεύσεις στη Βουλή μεταξύ του Κωστή Χατζηδάκη και εκπροσώπων της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.  Ωστόσο, η πρόταση αυτή φαίνεται να βρίσκει στον τοίχο όχι μόνον της κοινοτικής νομοθεσίας αλλά και της τρόικας, η οποία αρνείται οποιαδήποτε ουσιαστική αλλαγή στη συμφωνία.

Και ενώ στο πολυνομοσχέδιο, που ουσιαστικά είναι ένα ακόμη μνημόνιο – μεσοπρόθεσμο, περιλαμβάνονται διατάξεις που αλλάζουν άρδην τη ζωή εκατομμυρίων πολιτών (γάλα, ψωμί, φαρμακεία και, κυρίως, εργασιακά και συντάξεις), η εμπλοκή με το γάλα μπορεί να μοιάζει μέχρι και... βολική για την κυβέρνηση.

Διότι πολύ απλά όταν... όλοι συζητούν για το γάλα προφανώς στέλνεται το μήνυμα στους πολίτες πως αυτό είναι το... μείζον του νομοσχεδίου! Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, άπαντες μοιάζουν να εξυπηρετούνται. Οι μεν βουλευτές διότι δίνουν ηρωϊκές μάχες για το... γάλα και όχι για τις συντάξεις, οι κυβερνητικοί διότι τα "δύσκολα" κρύβονται πίσω από τις... γαλακτομαχίες αλλά και τα ΜΜΕ που έχουν προσφορά πολιτικών αντιπαραθέσεων όχι όμως και τέτοιων που θα απειλούσαν να ανατρέψουν το πολιτικό σκηνικό.

Ως προς το γάλα, πάντως, η συμβιβαστική πρόταση των ΝΔ – ΠΑΣΟΚ παραπέμφθηκε αρμοδίως στους κ.κ. Αντώνη Σαμαρά και Ευάγγελο Βενιζέλο. Ο τελευταίος θέλει να εμφανιστεί αφενός ότι "ακούει" τους βουλευτές του Κινήματος, αφετέρου ότι μάχεται για το... συμφέρον των πολιτών.

Από την άλλη, ο Πρωθυπουργός έχει μεν να διαχειριστεί την αστάθεια στο ΠΑΣΟΚ, ωστόσο γνωρίζει ότι μία εντυπωσιακή υποχώρηση στο γάλα αφενός θα προκαλούσε την οργή των Βρυξελλών, αφετέρου θα άνοιγε την όρεξη στους βουλευτές να διεκδικήσουν την υποχώρηση της κυβέρνησης και σε άλλα μέτωπα.

Από χθες το βράδυ, πάντως, η γραμμή επικοινωνίας μεταξύ Μαξίμου – Χαριλάου Τρικούπη – Υπ. Οικονομικών και Βρυξελλών πήρε φωτιά προς αναζήτηση μίας κοινά αποδεκτής λύσης που θα έρθει να αποκλιμακώσει τον εκνευρισμό των βουλευτών ενόψει της ονομαστικής ψηφοφορίας που θα γίνει τα μεσάνυχτα.

Πού θα καταλήξουν αυτές οι διαβουλεύσεις θα φανεί από τις όποιες και όσες διορθώσεις καταθέσει τις επόμενες ώρες στη Βουλή ο κ. Χατζηδάκης.


 

ΤΑ ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

 

Η ουκρανική κρίση οδηγεί την Ευρώπη σε ένα δίλημμα ταυτότητας: χρειάζεται, ή όχι, ένας νέος σχεδιασμός των συνόρων της; Αρχικά, πεπεισμένοι για την ανωτερότητα του σχεδίου του οι αρχιτέκτονες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πίστεψαν ότι όλες οι υποψήφιες χώρες-μέλη θα μπορούσαν να προσαρμοστούν στα δεδομένα της αν απλώς γνώριζαν την κοινή τεχνικο-οικονομική της γλώσσα.

Το σχέδιο ήταν απλό. Αλλά στη συνέχεια απλοϊκό έως και αφελές. Έφτανε η συνειδητοποίηση της δυσκολίας ένταξης της Τουρκίας για να τεθεί το ερώτημα: είναι η ανατολική Τουρκία Ευρώπη; Η κορύφωση του ερωτήματος ήρθε με την ουκρανική κρίση, μέχρι πού θα δεχτούν οι Ρώσοι την ευρωπαϊκή διερεύνηση; Τα δυο αυτά ερωτήματα θέτουν υπό αμφισβήτηση όχι την Ευρώπη αλλά την ίδια την ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Απέναντί της βρίσκεται ο Πούτιν, του οποίου οι θέσεις είναι ταυτόσημες με αυτές της Αικατερίνης της Μεγάλης κι ας έχουν περάσει τόσα χρόνια. Όπως έλεγε αυτή, έτσι και ο Ρώσος πρωθυπουργός εφαρμόζει τη θέση: δεν υπάρχει άλλος τρόπος να προστατέψει κάποιος τα σύνορά του από το να τα μεγαλώνει συνεχώς. Από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Ναπολέοντα έως και σήμερα όσο ένας γεωγραφικός χώρος μεγάλωνε, κινδύνευε στο τέλος να μείνει ακυβέρνητος. Αυτό δεν αφορά, προς το παρόν, τη Ρωσία, αφορά, όμως, την Ευρώπη, η οποία αρχίζει να γίνεται δυσκίνητη και προβληματική.

Η ουκρανική κρίση είναι το υποχρεωτικό σταυροδρόμι για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με ποινές εναντίον της Ρωσίας δεν θα βγει άκρη. Το 30% του ευρωπαϊκού αερίου περνά από τη Ρωσία και δεν θα αλλάξει σύντομα αυτή η εξάρτηση. Το όραμα του Πούτιν είναι διαφορετικό από αυτό της Ευρώπης. Η Ρωσία είναι δυνατή χώρα. Η λύση του προβλήματος δεν θα έρθει με την όξυνση των σχέσεων, η οποία εγκυμονεί δυσάρεστους κινδύνους. Θα έρθει με σύγκλιση.

Έστω και αν τα οράματα των δυο αντιπάλων είναι διαφορετικά, πρέπει να βρεθεί ένας κοινός μεταξύ τους τόπος για ειρηνική συνεννόηση. Η Ευρώπη δεν πρέπει να ακολουθήσει τη λογική των «αμερικάνικων γερακιών», χρειάζεται τους Ρώσους. Χρειάζεται τις αξίες της. Χρειάζεται την πολιτισμική ανοχή στη διαφορετικότητα. Η Ρωσία πρέπει να νιώθει ασφάλεια και όχι απειλή στα σύνορά της.

Η Ευρώπη πρέπει να το διασφαλίσει αυτό και να μην μπαίνει σε μια πάγια ψυχροπολεμική λογική. Η υπέρβαση της άλογης όξυνσης δεν σημαίνει υποχώρηση. Το αντίθετο, αποδεικνύει πολιτική και πολιτισμική ωριμότητα. Αποδεικνύει γεωπολιτική ισορροπία και συνέργεια των διαφορετικών. Αποδεικνύει λογική ασφάλεια και για τους μεν και για του δε. 

Και κυρίως αποδεικνύει ότι αν η Ευρώπη θέλει να προχωρήσει, πρέπει να ξεφύγει από γεωστρατηγικές παγίδες. Και η ουκρανική κρίση είναι μια τέτοια. Από αυτήν θα εξαρτηθεί η διεύρυνση της Ευρώπης στα ανατολικά.
 

(30 ΜΑΡΤΙΟΥ) ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ

 

Σήμερα, η Αγία Ορθόδοξός Εκκλησία κλείνει την Τετάρτη εβδομάδα των Νηστειών και εισέρχεται στην Πέμπτη εβδομάδα.  Στην πνευματική της πορεία, μέσα από τα ευαγγελικά, τα αγιογραφικά αναγνώσματα και την προβολή του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, θέλησε να ενισχύσει την πίστη και τον ζήλο μας στον πνευματικό αγώνα με την προβολή την προσωπικότητα ενός οσίου ανδρός, ανθρώπου ασκητού, που διακρίθηκε για την αρετή και τους πνευματικούς του αγώνες.  


Ο όσιος πατήρ ημών Ιωάννης έζησε κατά τους χρόνους του βασιλέως Ιουστίνου του νεωτέρου, του ανεψιού του Μεγάλου Ιουστινιανού (570 μ.Χ.).  Σε ηλικία μόλις 16 χρόνων, και αφού έλαβε την κατά κόσμο μόρφωση, εγκατέλειψε τον κόσμο και αφιέρωσε τον εαυτό του στον Θεό. Πήγε και έζησε στο όρος Σινά, όπου πρόσφερε τον εαυτό του ως θυσία ιερότατη.  Εκεί, έζησε κάτω από την υπακοή ενός πνευματικού γέροντος και όταν έγινε 19 χρόνων, αναχώρησε από την Μονή του Σινά και έζησε στον τόπο που ονομάζετο «Θωλάς». 

Εκεί, μέσα στο στάδιο της ησυχίας, έζησε σαράντα (40) ολόκληρα χρόνια καταφλεγόμενος κάθε μέρα από τον διακαή θείον έρωτα και το πυρ της αγάπης του Θεού, προσευχόμενος, νηστεύοντας και ασχολούμενος με την εμβάθυνση των θείων πραγμάτων. Ο όσιος Ιωάννης έτρωγε απ’ όλα τα φαγητά, που επιτρέπετε να τρώγουν οι μοναχοί, αλλά από λίγο. Αυτό το έκαμνε, ως διακριτικός, για να συντρίβει τον δαίμονα της υπερηφάνειας, ο οποίος θα τον ενοχλούσε, εάν δεν έτρωγε, και με υπερήφανες σκέψεις θα ήθελε να τον πείσει ότι διαφέρει από τους άλλους μοναχούς.

Ποιός μπορεί να διηγηθεί τις πηγές των δακρύων, που έτρεχαν από τα μάτια του μακαρίου αυτού ανδρός;  Κοιμόταν πολύ λίγο, όσο για να μη βλάψει τον νουν του από την υπερβολική αγρυπνία. Η όλη του ζωή ήταν μία αέναος προσευχή προς τον Θεό, στολισμένη με νηστείες, αγρυπνίες και καθημερινή άσκηση στα πνευματικά. Αυτός ο όσιος άνδρας, αφού απέκτησε όλες τις αρετές και έζησε σύμφωνα μ’ αυτές, αξιώθηκε από τον Θεό μεγάλες δωρεές, ιδιαίτερα δε το προορατικό χάρισμα. 

 

Ένα παράδειγμα των θείων χαρισμάτων με τις οποίες ήταν προικισμένος ο όσιος Ιωάννης μας φανερώνει το ακόλουθο περιστατικό.  Όταν ο μαθητής του βρέθηκε εκτός Μονής και κοιμήθηκε κάτω από μία πέτρα, η οποία έμελλε να πέσει πάνω του και να τον σκοτώσει, ο όσιος το προείδε διά Πνεύματος Αγίου, και ενώ ευρίσκετο στο κελί του, παρουσιάσθηκε στον μαθητή του και τον ξύπνησε και έτσι τον λύτρωσε από βέβαιο θάνατο. Οι αρετές και ο όλος βίος και πολιτεία του οσίου Ιωάννου τον ανέδειξαν ηγούμενο της Μονής του Σινά, όπου έζησε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του αγωνιζόμενος για την απόκτηση κάθε είδους αρετής. 

Εκεί σε μεγάλη ηλικία άφησε αυτήν την πρόσκαιρο ζωή και απήλθε προς την αιώνιο.  Πριν από τον θάνατο του συνέγραψε το πάνσοφο βιβλίο των τριάκοντα θείων και πνευματικών αναβάσεων, το οποίο ονομάζεται «Κλίμαξ». Μέσα απ’ αυτό το πνευματικό έργο, ως έμπειρος πνευματικός, συμβουλεύει την κάθε ευσεβή ψυχή, που θέλει να αφιερωθεί στο Θεό, και υποδεικνύει τον δρόμο της αρετής, της αυταπάρνησης, της υπακοής, της μνήμης του θανάτου, την κατά Θεό πτώχεια και ξενιτιά, την προσευχή και γενικά όλες τις αρετές που οφείλει να έχει κανείς, ιδιαίτερα εκείνοι που αφιέρωσαν τον εαυτόν τους στην μοναχική πολιτεία.

Ταυτόχρονα, ως έμπειρος πνευματικός ιατρός, καυτηριάζει τα πάθη της ψυχής που επιφέρουν την καταστροφή στον άνθρωπο και τον οδηγούν στην υποδούλωση των παθών.

Η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή σχεδόν έφθασε προς το τέλος της. 

Η Αγία μας Ορθόδοξο Εκκλησία, μέσα από τις διάφορες Κυριακές της περιόδου αυτής, μας προέτρεψε να ακολουθήσουμε τον δρόμο της μετανοίας, της αρετής και της αγιότητας.

Για να επιτύχουμε τον τελικό μας προορισμό, τον αγιασμό και σωτηρία μας, οφείλομε να στρέψουμε την προσοχή μας προς τον εαυτόν μας και να κάμουμε μία αυστηρή αυτοκριτική.

Να εξετάσουμε τον εαυτόν μας και να διαπιστώσουμε πού σφάλαμε και πώς λυπήσαμε τον Θεό μας.  Ας μη βλέπομε τα σφάλματα των άλλων, αλλά να αναγνωρίζουμε τα προσωπικά μας. Διότι, όσο κατακρίνομε τον συνάνθρωπό μας, προετοιμάζομε την δική μας κατάκριση.  Όσο, όμως, κατακρίνομε τον εαυτόν μας, τότε, βλέπομε το πόσο ασθενείς είμαστε και θα τρέξουμε στον πνευματικό ιατρό για να θεραπεύσουμε την ψυχή μας.

Μας μένουν ελάχιστες ημέρες για να γιορτάσουμε την Αγία Ανάσταση του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού.  Και σήμερα, η ζωή του οσίου Ιωάννου μας δίδει αυτή ακριβώς την αφορμή, να ακολουθήσουμε τον δρόμο της αρετής.  Να ανεβούμε την πνευματική Κλίμακα των αρετών, ώστε να φθάσουμε ασφαλώς στον τελικό μας προορισμό, που είναι η εν Χριστώ σωτηρία μας. 

Ας μαλακώσουμε, λοιπόν, την σκληρότητα της καρδιάς μας και ας αναζητήσουμε την αγία ταπείνωση. 

Ας αποφεύγουμε την κατάκριση και τα άκαρπα σχόλια για τους άλλους, και ας ασχοληθούμε με την αυτοεξέταση του εαυτού μας. 

Ας ταπεινωθούμε μπροστά στο έλεος του Θεού και ας ζητήσουμε την συγχώρηση των πολλών μας αμαρτημάτων.  Υπάρχει πάντοτε η ελπίδα. 

Ας μη μένομε πεσμένοι και πληγωμένοι από την αμαρτία, αλλά, ας σηκωθούμε και ας αγωνιστούμε για να στολίσουμε την ψυχή μας με τις αρετές εκείνες, που ο Όσιος Ιωάννης της Κλίμακος μας περιγράφει στο πολύτιμο έργο που μας άφησε. 

Για να φθάσουμε στην αγία Ανάσταση, ας μη ξεχνάμε, ότι θα πρέπει πρώτα να ανεβούμε τον σκληρό δρόμο του Γολγοθά. Δύσκολος ο αγώνας, αλλ’ όχι ακατόρθωτος.  Τα σφάλματά μας πολλά, αλλά μεγάλη η μετάνοια.
 

KΡΙΣΙΜΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ - ΣΑΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΑΛΕΠΙ - ΘΑ ΕΙΣΒΑΛΛΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ;


Kρίσιμες θα είναι οι επόμενες ημέρες σε ότι αφορά για το αν η Τουρκία θα εισβάλλει στη Συρία ή εάν οι αποκαλύψεις για την προβοκάτσια που θα στηνόταν από τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες θα λειτουργήσει αποτρεπτικά. Αν δεν επέμβουν στις επόμενες ημέρες ή έστω και εβδομάδες πιθανώς να μην υπάρχει πλέον ουσιαστικό αντάρτικο κίνημα καθώς ακόμα και η μάχη του Χαλεπίου κρίνεται υπέρ των κυβερνητικών δυνάμεων της Συρίας.

Πάντως η Συρία έχει όχι απλώς ενισχύσει τις δυνάμεις της στην περιοχή που καταρρίφθηκε το Mig-23 αλλά πλέον στέλνει και τα μαχητικά Mig-29 τα οποία βομβαρδίζουν τους αντάρτες και μπορούν να σταθούν απέναντι στα τουρκικά F-16 Ο συριακός στρατός  έχει περικυκλώσει τη μεγαλύτερη πόλη της Συρίας, το Χαλέπι. Δυτικοί διπλωμάτες, δήλωσαν ότι ο στρατός ο οποίος υποστηρίζεται από την Χεζμπολάχ, αλλά και από Ιρανούς Φρουρούς της Επανάστασης και κινείται σταθερά στα ενδότερα του Χαλεπίου.

Οι πιστές στον Άσαντ δυνάμεις προελαύνουν στο Χαλέπι από τρεις κατευθύνσεις και έχουν φθάσει στο τετράγωνο της παλιάς πόλης. Ο κλοιός γύρω από τους ισλαμιστές αντάρτες σφίγγει συνεχώς και ο ζωτικός χώρος τους στενεύει ολοένα περισσότερο. «Η εμπροσθοφυλακή του Στρατού προχωρά με αργούς ρυθμούς, για να αποφύγει απώλειες, καθώς και καταστροφές στο εσωτερικό της πόλης», είπε ένας διπλωμάτης στην αμερικανική World Tribune.

Οι διπλωμάτες ανέφεραν ότι οι αντάρτες, πολλοί από τους οποίους χρηματοδοτούνται από τη Σαουδική Αραβία, βρίσκονται, πλέον σε κατάσταση απεγνωσμένης άμυνας. Είπαν επίσης ότι οι ισλαμιστές αντάρτες, δέχονται επιθέσεις της Αλ Κάιντα και του «Ισλαμικού Κράτους του Ιράκ και του Λεβάντε» οι οποίοι πλέον δεν μπορούν να κρύψουν την απέχθεια τους για τους άλλοτε συμπολεμιστές του FSA (Free Syrian Army), με τους οποίους εξάλλου βρίσκονται σε «εμφύλιο» εδώ και μήνες έχοντας προκαλέσει μεγάλες και βαριές απώλειες.

«Η πολεμική Αεροπορία βομβάρδισε περιοχές στον οικισμό  της βιομηχανικής πόλης Σεΐχ Ναγιάρ», σύμφωνα με το συριακό Παρατηρητήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα «Το Ισλαμικό κράτος του Ιράκ και του Λεβάντε, ανατίναξε την οικία ενός γνωστού ηγέτη των ανταρτών,  στην περιφέρεια της πόλης Σουρίν, κοντά στην πόλη  Γιαράμπλους». Πιστεύεται από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες ότι το καθεστώς Άσαντ ελέγχει πλέον σχεδόν το 80 τοις εκατό της περιοχής του Χαλεπίου. Οι διπλωμάτες ανέφεραν ότι το καθεστώς κατόρθωσε  να κινητοποιήσει  χιλιάδες σουνίτες από την περιοχή του Χαλεπίου προς τις πολιτοφυλακές, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το κυβερνών μπααθιτικό κόμμα.

Προφανώς έχει καταφέρει να πείσει και την σουνιτική πλειοψηφία του συριακού λαού, που δεν είναι φανατικοί ισλαμιστές ότι πρέπει να εκδιωχθούν όλοι αυτοί οι ξενόφερτοι ισλαμιστές μισθοφόροι που θέλουν να μετατρέψουν την χώρα τους σε Εμιράτο. «Η όλη εκστρατεία έχει ως στόχο να προλειάνει την πόλη για την τελική επίθεση,  η οποία, πιθανώς, προγραμματίζεται  για το άμεσο διάστημα», είπε άλλος διπλωμάτης.

Το καθεστώς του Άσαντ έχει σφυροκοπήσει τους αντάρτες σε διάφορες γειτονιές με τις λεγόμενες βόμβες - βαρέλι, πετώντας τες από ελικόπτερα Mi-17. Οι ‘βόμβες - βαρέλι’ είναι βαρέλια πετρελαίου γεμάτα με εκρηκτικά και βόμβες, οι οποίες χρησιμοποιούνται για να εκδιωχθούν οι αντάρτες από τα οχυρά τους.

«Οι επιθέσεις από αέρος είχαν ως αποτέλεσμα να μετακινηθεί ένα μεγάλο μέρος των άμαχων πολιτών από τις περιοχές που κατείχαν οι αντάρτες», σημειώνει και η αμερικανική οργάνωση Human Rigths Watch (ναι αυτή που πιάστηκε να έχει σχέσεις με την Αλ Κάιντα).

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΕΤΡΑΤΟΜΟΥ ΕΡΓΟΥ (ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΛΟΓΙΩΝ) ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΑΠΑΓΟΥ - ΧΟΛΑΡΓΟΥ

 

Με ιδιαίτερη τιμή και χαρά ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού και η ενορία Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού σάς προσκαλούν στην παρουσίαση του τετράτομου έργου «ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΛΟΓΙΩΝ» του Αγίου Νεκταρίου, Μητροπολίτου Πενταπόλεως, σε επιστημονική έκδοση και επιμέλεια του λογίου Ιερέως Πρωτoπρεσβυτέρου Αντωνίου Μπιλάλη, εφημερίου του Ιερού Ναού Αγίας Σκέπης Παπάγου.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την ευκαιρία της ολοκληρώσεως των τεσσάρων  τόμων.Την εκδήλωση θα χαιρετήσει ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρ. π. Χρυσόστομος Παπαθανασίου, Ιεροκήρυξ και Διευθυντής του Ιδιαιτέρου Γραφείου του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου.

Για το έργο θα μιλήσουν οι:

•Παναγιώτης Β. Δημακάκος, Καθηγητής Αγγειοχειρουργικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τ. Διευθυντής Β΄ Χειρ/κής Κλινικής Αρεταίειου Νοσοκομείου.

•Κωνσταντίνος Ιω. Κορναράκης, Αναπλ. Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

•Ευριπίδης Ηλ. Αντωνίου, Αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου ε.τ.

•Τάνια Γ. Δασκαρόλη, Επ. Καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Aθηνών

Την παρουσίαση συντονίζει ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρ. π. Συμεών Βενετσιάνος, Προϊστάμενος του Ι. Καθεδρικού Ναού Φανερωμένης Χολαργού.

Αποφώνηση από τον συγγραφέα του έργου Πρωτοπρ. π. Αντώνιο Μπιλάλη, καθηγητή φιλόλογο – ιστορικό.Η παρουσίαση του έργου θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 30 Μαρτίου, στις 7.30 μ.μ., στο Αμφιθέατρο του Δήμου Παπάγου-Χολαργού (τέρμα Περικλέους και Σύρου, Χολαργός).

Επίκαιρους ύμνους θα αποδώσει η Βυζαντινή Χορωδία του Ι. Ναού Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού, υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Γεωργίου Χατζηχρόνογλου.