17 Μαρτίου, 2014

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΟΥ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΤΟΥ Α' ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ "ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ 1821"

 

Στην παρουσίαση του τόμου των πρακτικών του Α' Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα "Ιστοριογραφία και πηγές για την ερμηνεία του 1821" παρέστη ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Λόγου και Τέχνης στη Στοά του Βιβλίου και παρέστησαν οι Μητροπολίτες Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, Κορίνθου κ. Διονύσιος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Ιλίου κ. Αθηναγόρας, ο οποίος πραγματοποίησε εισήγηση για τα πρακτικά του συνεδρίου, ο Επίσκοπος Νεοχωρίου κ. Παύλος, ακαδημαϊκοί, κληρικοί και λαϊκοί.

Την έναρξη της εκδήλωσης κήρυξε ο Μακαριώτατος λέγοντας πως "αν ο στόχος της ιστορικής επιστήμης είναι η κατανόηση του παρελθόντος το να αφουγκραστούμε τον παλμό μιας κοινωνίας, την δυναμική των γεγονότων και των συγκρούσεων, την εν γένει εξέλιξη της ανθρωπότητας, τότε πράγματι η ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων και όχι η απλή δημοσιογραφικού ρεπορτάζ παράθεσή τους είναι το σημαντικό και το κρίσιμο. Ανακαλύπτοντας το νόημα του παρελθόντος μπορούμε να νοηματοδοτούμε και να ερμηνεύουμε και το παρόν. Το έργο του ιστορικού είναι άσκηση σκληρή. Η μελέτη των πηγών είναι το πολυτιμότερο όπλο των μελετητών. Για την πατρίδα μας το 1821 αποτελεί ορόσημο.

Μία παλιγγενεσία, μία αναβίωση του λαού μας, του πολιτισμού μας, του γένους μας. Στα κείμενα τα ιστοριογραφικά και στις πηγές θα ανατρέξουμε να δούμε τις ωραίες μεγάλες στιγμές να συναντώνται με τις μικρότητες της ιστορίας. Να δούμε το 1821 τον καρπό της πίστεως του γένους στα μεγάλα ιδανικά. Να δούμε το ρεύμα των φιλελεύθερων ιδεών της εποχής και τη Γαλλική επανάσταση να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του επαναστατικού ρεύματος, αλλά και να επισημάνουμε τα πολυάριθμα επαναστατικά κινήματα που προηγήθηκαν των ευρωπαϊκών γεγονότων από την άλωση και μετά. Να διαβάσουμε τις διχόνοιες των Ελλήνων.

Να δούμε σε αυτές τις πρόδρομες καταστάσεις και της σημερινής ασυνεννοησίας μας και να δούμε παράλληλα το Μεσολόγγι όπου βρέθηκαν μαζί να θυσιάζονται όλες οι κοινωνικές τάξεις στέλνοντας μηνύματα ενότητας και αυτοθυσίας σε όλη την Ευρώπη. Να θυμηθούμε τα λόγια του Κολοκοτρώνη και της Μπουμπουλίνας". Συνεχάρη όσους συνεργάστηκαν για αυτόν τον τόμο και την εκδήλωση και ευχήθηκε ο Κύριος να καταστήσει τον τόμο ένα πολύτιμο βοήθημα για τους αναζητητές της ιστορικής αλήθειας και για την πρόοδο του λαού και του έθνους μας και να υπάρχει καλή συνέχεια στα μελλοντικά συνέδρια.

Την εκδήλωση συντόνιζε ο Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος Αντωνίου-Τριανταφυλλίδης και εισηγήσεις πραγματοποίησαν ο Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, ο κ. Εμμανουήλ Βαρβούνης, καθ. Λαογραφίας του Δημοκριτείου παν. Θράκης και ο κ. Δημήτριος Μόσχος, μέλος της Εiδικής Συνοδικής Επιτροπής Επ. Καθ. Ιστορίας της Θεολογικής Σχολής Παν. Αθηνών. Στη συνέχεια ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, πρ. της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής Ταυτότητας αναφέρθηκε στις εργασίες της επιτροπής και τόνισε "ελπίζουμε να έχουμε μια μικρή βιβλιοθήκη σε δέκα χρόνια και να είναι το δώρο της Εκκλησίας το 2021, για να δούμε ποιοι ήμασταν και ποιοι πρέπει να είμαστε. Με όλη αυτή τη διεργασία γύρω από την επανάσταση του 1821 καλούμαστε όχι μόνο να σταθούμε ιστορικά, αλλά να οραματιστούμε για το μέλλον του τόπου μας".

Ο Μητροπολίτης Ιλίου στην εισήγησή του μεταξύ άλλων τόνισε πως "ως μέλη της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας, έχουμε μάθει να εμπνεόμαστε από τον λόγο του Κυρίου μας "γώ εμι δς κα λήθεια κα ζω". Και εμπνεόμενοι από αυτόν τον καταλυτικό λόγο Του, ζούμε άφοβα και με εσωτερική πληρότητα την κατά Ιωάννη ευαγγελική ρήση "γνώσεσθε τήν λήθειαν, καί λήθεια λευθερώσει μς". Αυτήν την αλήθεια για όλα τα θέματα ποθούμε και ωφείλουμε να υπηρετούμε ως μαθητές του Χριστού. Αυτή την αλήθεια ωφείλουμε να ασπαζόμαστε και να διαχειριζόμαστε και ως μέλη του κοινωνικού συνόλου. 

Την αλήθεια, που η αδιάψευστη ιστοριογραφία, μέσα από την ενδελεχή επιστημονική μελέτη του παρελθόντος και την αλήθεια των ιστορικών πηγών, οι οποίες μας έχουν κληροδοτηθεί, επιθυμεί να φωτίσει και να αναδείξει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος για την περίοδο των τετρακοσίων χρόνων της σκλαβιάς, για τα γεγονότα του 1821, καθώς και για την περίοδο μετά από αυτά". 


ΚΡΙΜΑΙΑ: TO 95,5% ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΡΩΣΙΑ

 

Πανηγυρίζουν οι Ρωσόφωνοι και σε Χάρκοβο, Ντόνετσκ: Πανηγυρίζουν ήδη οι ρωσόφωνοι στην Κριμαία καθώς, σύμφωνα και με τα πρώτα exit poll, οι κάτοικοι της Κριμαίας που προσήλθαν στις κάλπες φαίνεται να ψήφισαν μαζικά, σε ποσοστό άνω του 95%, υπέρ της προσάρτησης της χερσονήσου στη Ρωσία. Αξιωματούχοι κάνουν λόγο για αρκετά μεγάλο ποσοστό προσέλευσης, ωστόσο, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, μεγάλη ήταν η αποχή καθώς όσοι ήταν αντίθετοι με τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος και το θεωρούσαν παράνομο, μποϊκόταραν τη διαδικασία και δεν πήγαν να ψηφίσουν.   Σύμφωνα με το πρακτορείο interfax-Ukraine, η συμμετοχή στο δημοψήφισμα ξεπέρασε το 80% σε ολόκληρη τη χερσόνησο της Μαύρης Θάλασσας και το 85% στη Σεβαστούπολη.

Στο 82,17% η επίσημη συμμετοχή: Ο Μιχαήλ Μαλίσεφ, επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής διεξαγωγής του δημοψηφίσματος στην Κριμαία, αναφέρει ότι η επίσημη συμμετοχή στο δημοψήφισμα έφτασε το 82,17%, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως η εκλογική επιτροπή της Κριμαίας δεν έλαβε «κανένα παράπονο» για την ψηφοφορία. Για ποσοστά της τάξης του 95,5% υπέρ της απόσχισης από την Ουκρανία και της ένωσης με τη Ρωσία στο δημοψήφισμα έκαναν λόγο, λίγο πριν τις 23.00 το βράδυ της Κυριακής, οι αρχές της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Κριμαίας. Αφότου έκλεισαν οι κάλπες, πραγματοποιήθηκε παρέλαση με ρωσικά εμβατήρια στο Ντόνετσκ και οι ρωσόφωνοι πανηγύρισαν, ενώ έντονοι ήταν οι πανηγυρισμοί και στην πλατεία Λένιν στη Συμφερόπολη για το διαφαινόμενο αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος.
 

17/3/2014 - ΑΙΜΑΤΟΚΥΛΙΣΑΝ ΤΡΙΑ ΧΩΡΙΑ ΣΤΗ ΝΙΓΗΡΙΑ

 

Περίπου 100 άνθρωποι σκοτώθηκαν από ενόπλους σε τρία χωριά στην κεντρική Νιγηρία, όπου μαίνεται ο ανταρτοπόλεμος μεταξύ των φυλών με εδαφικές και θρησκευτικές διαφορές. Δεκάδες επιτιθέμενοι, που φέρεται πως ήταν βοσκοί της φυλής Φουλάνι, έφθασαν οπλισμένοι με όπλα, μαχαίρια και ματσέτες στα χωριά Ουγκουόρ Σανκουάι, Ουνγκουόρ Γκάτα και Τσενσίι, στην πoλιτεία Καντούνα, νωρίς το Σάββατο.

Οι ένοπλοι άρχισαν να πυροβολούν και να βάζουν φωτιά σε σπίτια, καίγοντας ζωντανούς ή κατασφάζοντας όσους προσπαθούσαν να γλιτώσουν. Περίπου 100 άνθρωποι σκοτώθηκαν, σύμφωνα με την Daily Independent που επικαλείται τον τοπικό αξιωματούχο Ντάνιελ Ανγίπ. Μάρτυρες εκτιμούν πως ο αριθμός των νεκρών υπερβαίνει τους 100. "Όλα τα σπίτια πυρπολήθηκαν από τους επιτιθέμενους ενώ όσοι προσπάθησαν να φύγουν σκοτώθηκαν", ανέφερε η CKN Nigeria επικαλούμενη τον Νούχου Μόουζες, κάτοικο του Τσενσίι. Στα θύματα περιλαμβάνονται η σύζυγος ενός πάστορα και παιδιά, δήλωσε ο Μόουζες.

Ο κυβερνήτης της Καντούνα, Μουχτάρ Ραμαλάν Γέρο, δεσμεύθηκε να οδηγήσει τους δράστες στη δικαιοσύνη και διέταξε πλήρη έρευνα, σύμφωνα με την εφημερίδα National Mirror. Επίσης, αστυνομικοί στάλθηκαν στα αιματοκυλισμένα χωριά για να καθησυχάσουν τον πληθυσμό. Κοινότητες στο νότιο τμήμα της Καντούνα έχουν δεχθεί σειρά επιθέσεων τα δύο τελευταία χρόνια καθώς, διενέξεις για την κτηνοτροφία ή τη θρησκεία στην περιοχή, συχνά καταλήγουν στη βία.




 

ΟΙ ΜΚΟ «ΤΑΜΠΑΚΕΡΑ» ΤΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ - ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

 

«Μου είναι αδιανόητο ότι δεν θα δώσεις το “παρών” στο εγχείρημα». Με τη φράση αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, απάντησε σε έντονο ύφος ο Ευάγγελος Βενιζέλος στον Γιώργο Παπανδρέου την περασμένη Παρασκευή, λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, όταν o πρώην πρωθυπουργός τού τηλεφώνησε για να του πει ότι τελικά δεν θα παραστεί στη συνδιάσκεψη της Ελιάς. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μάλιστα συνέχισε λέγοντάς του ότι «αυτό αποτελεί υπονόμευση του ΠΑΣΟΚ», για να συμπληρώσει ότι «δεν μπορώ εγώ να αλλάξω την ονομασία του κόμματος, όπως ορισμένοι λένε». Ο πρώην πρωθυπουργός πάντως, που δεν πείστηκε με τις εξηγήσεις του κ. Βενιζέλου, του επανέλαβε ότι η ανασύσταση της δημοκρατικής παράταξη δεν συνάδει «με την αυτοκατάργηση του ΠΑΣΟΚ ούτε με συνεννοήσεις μεταξύ προσώπων, κινήσεων και ομάδων, όπως συνέβη στην πορεία προς τη συνδιάσκεψη».

Σε αυτό το σημείο ο κ. Βενιζέλος απάντησε ότι «προσπαθώ να κρατήσω ζωντανά τα χαρακτηριστικά του κόμματος», υπενθυμίζοντάς του ότι υπάρχουν και σοβαρές ενστάσεις από αρκετά στελέχη. Πάντως η συζήτηση -που διήρκεσε παρά πολλή ώρα- σχεδόν «ξέφυγε», όταν ο κ. Παπανδρέου αναφέρθηκε στην τοποθέτηση του Γιάννη Παπαθανασίου στην προεδρία των ΕΛ.ΠΕ., ενώ καταλόγισε στον κ. Βενιζέλο ότι δεν τον προστάτεψε στην υπόθεση με τις ΜΚΟ, αφού, όπως του είπε, «εγώ ήμουν που τις κυνήγησα». Κατά πολλούς το θέμα των ΜΚΟ αποτελεί και την «ταμπακέρα» της σύγκρουσής τους. Η επεισοδιακή αυτή συζήτηση πάντως έβαλε ουσιαστικά τα θεμέλια για τη ρήξη μεταξύ του πρώην και του νυν, με αποτέλεσμα όλες οι φράξιες της Χαριλάου Τρικούπη να κοιτούν την επόμενη μέρα παρότι τα ποσοστά του κόμματος δεν ξεπερνούν το 4%-5% με τάση διαρκούς υποχώρησης!

Οι 11 «παπανδρεϊκοί» (Μωραΐτης, Σαχινίδης, Ντόλιος, Πεταλωτής), η Κίνηση των 75 υπό τον Μιχάλη Καρχιμάκη, οι «βενιζέλικοι» του γραμματέα Νίκου Ανδρουλάκη, ο Κώστας Λαλιώτης (που εμφανίστηκε στη συνδιάσκεψη), ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, η Φώφη Γεννηματά, η ομάδα Σκανδαλίδη (Κασσής, Κουτσούκος) ήδη παρασκηνιακά «ζυμώνονται» για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι την επόμενη μέρα. Αν και άπαντες στο ΠΑΣΟΚ αφήνουν να διαρρεύσει ότι το τελικό ξεκαθάρισμα θα γίνει την επομένη των εκλογών και ανάλογα με το αποτέλεσμα της κάλπης, εντούτοις όλοι ψιθυρίζουν ότι η περιδίνηση στην οποία βρίσκεται στο κόμμα δεν ξεπερνιέται σε λιγότερους από δύο μήνες.

Η ομάδα των 11 βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε εγρήγορση, μετά και την απόφασή τους να μη βρεθούν το περασμένο Σαββατοκύριακο στο ΣΕΦ, ενώ πολλοί εκτιμούν ότι αποτελούν ίσως και τον δούρειο ίππο για ενδεχόμενη επιστροφή του Γιώργου Παπανδρέου στο ΠΑΣΟΚ. Ρόλο μάλιστα φέρεται ότι παίζει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο ο Σωκράτης Ξυνίδης. Σε αυτή τη φράξια βρίσκονται και μερικοί δελφίνοι, όπως για παράδειγμα οι κ. Σαχινίδης και Μωραΐτης. Ενδεικτικό είναι πάντως ότι πλέον και ο κ. Πεταλωτής, που έμοιαζε φαβορί για συμμετοχή στο ευρωψηφοδέλτιο, δείχνει να κάνει πίσω.
 

ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝ.ΟΥΚΡΑΝΙΑ - ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΛΟΥΓΚΑΝΣΓΚ - ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΝ ΤΡΕΝΟ ΜΕ ΑΡΜΑΤΑ

 

Εικόνες de facto απόσχισης μεταδίδονται πλέον από την ανατολική Ουκρανία, όπου στις ρωσόφωνες περιοχές ο πληθυσμός όχι απλώς έχει αναλάβει τον έλεγχο αρκετών κυβερνητικών κτιρίων, αλλά παρεμποδίζει και τις στρατιωτικές κινήσεις που προσπαθεί να κάνει η "κυβέρνηση" του Κιέβου: Σήμερα στο Λούγκανσγκ που βρίσκεται ανατολικά του Ντόνετσκ, Ουκρανοί ρωσόφωνοι πολίτες όρμησαν στον σιδηροδρομικό σταθμό και εμπόδισαν τον ουκρανικό Στρατό να εκφορτώσει τεθωρακισμένα οχήματα!

Οι ενισχύσεις προορίζονταν να αναπτυχθούν στην περιοχή προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για καταστολή της εξέγερσης, αν και επισήμως μεταφέρονται για να ενισχύσουν τις ουκρανικές δυνάμεις στα σύνορα, απέναντι στις ρωσικές στρατιές. Οι εικόνες δείχνουν τεθωρακισμένα οχήματα να μεταφέρονται σιδηροδρομικώς στο Λούγκανσκ λίγα χιλιόμετρα από την ρωσική μεθόριο, και τον τοπικό πληθυσμό να ορμά στον σταθμό Kondrashevskaya Novaya 10 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη και να τοποθετεί μεταλλικές κατασκευές στην έξοδο του σταθμού μπλοκάροντας τις ουκρανικές ενισχύσεις!

Οι περισσότεροι από το προσωπικό έμειναν χωρίς καμία αντίσταση, ενώ κάποιοι απλώς αποχώρησαν. Σε κάποιο σημείο έφτασε στον σταθμό ερχόμενη από την δυτική Ουκρανία μια ομάδα ένοπλων νεοναζί με ΑΚ-47που επιχείρησε να εξαναγκάσει τον διοικητή της στρατιωτικής μονάδας να "υπακούσει τις εντολές" ,και  "να πυροβολήσει ώστε να ελευθερωθεί η σιδηροδρομική γραμμή", αλλά δεν τους υπάκουσε κανείς. Ακολούθησε σύγκρουση με τους πολίτες χωρίς να γίνει χρήση πυρών και εν τέλει το τρένο παραμενει περικυκλωμένο.

Ένα ζήτημα που πλέον ανακύπτει, ακόμα και στην περίπτωση που κάποιοι στην Μόσχα θα επιδίωκαν αποκλιμάκωση, με την Ρωσία να περιορίζεται στην Κριμαία (είτε προσαρτημένη, είτε ανεξάρτητο κράτος, όπως η Αμπχαζία και η Νότια Οσετία) είναι ότι οι ρωσόφωνοι πληθυσμοί αντιδρούν ακόμα και στο ενδεχόμενο να παραμείνουν υπό την κυριαρχία του Κιέβου και "σύρουν" την Μόσχα σε μία διαδικασία η οποία δεν μπορεί να είναι τίποτα λιγότεροι από το να απακτηθεί σε πρώτη φάση ευρεία αυτονομία.