07 Φεβρουαρίου, 2014

ΕΚΤΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΤΗΣ Α.Θ.Μ. ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ Β΄


Σήμερα 7ην Φεβρουαρίου 2014, η Εκκλησία μας τιμά την Μνήμη του Οσίου Λουκά του εν Στειρίω Βοιωτίας.

Σαν σήμερα την 7ην Φεβρουαρίου 2008, εξελέγη παμψηφεί από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ο από Θηβών και Λεβαδείας Αρχιεπίσκοπος της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος Κ.κ. Ιερώνυμος Β΄.

Σήμερα, είναι μια επέτειο όχι απλά εθυμική, αλλά ουσιαστική, μιας και η ανάδειξη του νέου Αρχιεπισκόπου εις το Πηδάλιο της Εκκλησίας, αποτελεί όχι απλά ένα Ιστορικό εκκλησιαστικό γεγονός, αλλά διασφαλίζει την αποστολικότητα της διαδοχής, καθώς επίσης αποτελεί και τον συνδετικό κρίκο της πνευματικής συνέχειας στην διακονία του ευαγγελισμού του Λαού του Θεού. Επί έξι συναπτά έτη η τροχιά της Πρωθιεραρχικής πορείας του Αρχιεπισκόπου διαγράφεται φωτεινή, μαρτυρώντας και επιβεβαιώνοντας ότι «Πνεύμα ευθές»,  «πλήρης χάριτος» επιτέλεσε την εκλογή Του».

Ο Μακαριώτατος δια της καθημερινής Ποιμαντικής ευθύνης και συνέπειας και αυτοθυσίας Του εις το υψηλό Αρχιεπισκοπικό θρησκευτικό, και φιλανθρωπικό Του έργο, αποδεικνύει καθημερινά ότι επάξια φέρει επί των ώμων του την βαρείαν και πολύτιμον πνευματικήν και ιστορική Παρακαταθήκη και ευθύνη της σεπτής κορυφής του θρόνου των Αθηνών. Όπως επί 27 έτη ως Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας έτσι και σήμερα ως Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος δίδει ιδιαίτερη βαρύτητα εις την αρετήν της Αγάπης ως τρόπο ζωής προς το Θεό, ως επίσης και δια την πολύπλευρο συνεργασία του με όλους τους Αρχιερείς δια το μεγαλείο της διακονίας του Ευαγγελικού λόγου. Τα έργα του Μακαριωτάτου αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Η Πρόνοια του Παντοδύναμου Θεού μας έδωσε έναν ευλογημένο Προκαθήμενο, που ο λαός μας αυθόρμητα αποκαλεί Αρχιεπίσκοπο της αγάπης, Αρχιεπίσκοπο της προσευχής, Αρχιεπίσκοπο της συνεργασίας, Αρχιεπίσκοπο του Λαού, Αρχιεπίσκοπο της ενότητας, και Αρχιεπίσκοπο της φιλανθρωπίας και των πεινώντων*, ο οποίος νυχθημερόν αγωνιά και αγωνίζεται για τους αστέγους, τους πονεμένους, τους στερημένους, τα ορφανά, τους γέροντες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τους εθισμένους στα ναρκωτικά και τα θύματα του AIDSΌσοι βρίσκονται κοντά του και συγκεκριμένα στις Ποιμαντικές επισκέψεις του είναι ζωντανοί μάρτυρες της ιδιαίτερης αγάπης και σεβασμού που εκφράζει κλήρος και λαός, αλλά και κορυφαίες σύγχρονες προσωπικότητες για το πρόσωπο του Προκαθημένου της Ελλαδικής Εκκλησίας.  

Ο Αρχιεπίσκοπος είναι χαρισματική προσωπικότητα και τον κάνει περισσότερο χαρισματικό η απλότητά του και η ταπείνωσή του, έχει δώσει ήδη την μαρτυρία μιας συνεπούς διακονίας από πολύ παλιά στον χώρο της Εκκλησίας. Τον διακρίνει το μέγα χάρισμα της αγάπης και της καλοσύνης Του και ίσως γι’ αυτό το μέγιστο χάρισμα να τον ενθυμείται η Ιστορία στο πέρασμα των αιώνων. Ο Μακαριώτατος συνεχίζοντας το αρξάμενον επί του Μακαριστού προκατόχου του κυρού Χριστοδούλου έργο, δια την αναζωογόνηση και την οργάνωση της Ιεράς Αρχιεπισκοπής δεν παρέμεινε σε στεγανά τυπικά, ούτε επέτρεψε να συνθλιβεί μέσα στους τροχούς της ψυχρής οργανωτικής ρουτίνας που αποχρωματίζει και τα ιερότερα έργα. 

Αλλά ευθύς εξ’ αρχής έδωσε φλογερή πνοή σε μια αγαπητική ατμόσφαιρα προς πάντας γύρω Του. Αυτή η χαρισματική κινητήρια δύναμη στην Πρωθιεραρχική Του διακονία ήταν και είναι πάντοτε η ακριβής εφαρμογή της πρώτης και μεγάλης εντολής του Κυρίου. Της αγάπης. Ο νυν Αρχιεπίσκοπος εργάζεται ταπεινά και αποδοτικά και δεν επιδιώκει τυμπανοκρουσίες, η αγάπη του προς όλους αδιάκριτος επιφανείς και ασήμους, δυνατούς και αδυνάτους, μικρούς και μεγάλους, ενδεείς και εμπεριστάτους. Η ίδια αγάπη προς ευγνώμονες και αχαρίστους. Σπεύδει πάντοτε και πολλές φορές με αγωνία να δώσει λύσεις και να συνδράμει ποικιλοτρόπως, αλλά πάντα αγαπητικώς, σε δυσεπίλυτα προβλήματα. Να παρηγορήσει, να παραβλέψει, να παραμυθίσει, να επουλώσει, να οικονομήσει να συμπονέσει, να μεριμνήσει όχι μόνον υλικά, αλλά παράλληλα ηθικά και πνευματικά.  

Η αμέριστη συμπαράσταση του  Αρχιεπισκόπου στο Ιστορικό Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την άψογη συνεργασία του μετά του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου ως και μετά των άλλων Ορθοδόξων Προκαθημένων για την αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων, αποδεικνύουν την ευαισθησία του και το μεγαλείο της ψυχής του. Η ολοκλήρωση των σημαντικών έργων που έχει εξαγγείλει κατά καιρούς ο Μακαριώτατος σήμερα τα περισσότερα έχουν υλοποιηθεί και τα εναπομείναντα έχουν πάρει το δρόμο τους. Οι οραματισμοί του Αρχιεπισκόπου είναι να προχωράει και να ενισχύεται με κάθε τρόπο το έργο της Εκκλησίας, να μην χαθεί η Ορθόδοξη ταυτότητά μας, η γλώσσα μας και ιδιαίτερα η ενίσχυση του θεσμού της Οικογένειας. Ο Μακαριώτατος είναι ο εμπνευστής της Αγάπης και το παράδειγμα της καλοσύνης σε όλους μας. 

Εμείς ευχόμεθα από το Ιστολόγιό μας στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Κ.κ. Ιερώνυμον υγείαν ακλόνητον παρά Κυρίου ώστε να συνεχίσει την άριστη πηδαλιουχία της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ευκλεή Αρχιεπισκοπία Του έν υγεία στιβαρά εις πολλούς και αγαθούς χρόνους. 
 Π. ΒΟΙΩΤΟΣ

*Η Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών την πενταετία 2010 – 2015
έχει θέσει ως προτεραιότητες τα ακόλουθα

1)Ενίσχυση και αναβάθμιση του προγράμματος σίτισης της Ι.Α.Α. και των ενοριών της (ήδη διανέμονται ημερησίως 10.000 μερίδες φαγητού σε συνανθρώπους μας).

2)Ενίσχυση του προγράμματος ΙΜΑΤΙΟ που αφορά στην ένδυση προσφύγων, μεταναστών και απόρων.

3)Ανοικτή γραμμή καταπολέμησης της φτώχειας μέσω τηλεματικού κέντρου.

4)Ίδρυση δικτύου Κοινωνικών Παντοπωλείων.

5)Επαγγελματική ένταξη ευάλωτων ομάδων πληθυσμού (ΑμΕΑ, μεταναστών, μακροχρόνια ανέργων, ατόμων σε κατάσταση φτώχειας κ.λπ.).

6)Λειτουργία Πολυδύναμου Κέντρου για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων.

7)Ψηφιακό Κέντρο συμβουλευτικής υποστήριξης της κοινωνικής επανένταξης και της απασχόλησης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

8)Παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού με τη δημιουργία Κινητών Μονάδων παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας και περίθαλψης προς αστέγους, μετανάστες, χρήστες ουσιών κ.λπ.

9)Παροχή υπηρεσιών πρόνοιας και κοινωνικής υποστήριξης σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού με τη δημιουργία Κέντρου Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας για την υποστήριξη ατόμων σε κρίση (θύματα trafficking, κακοποιημένες γυναίκες, ουσιοεξαρτημένα άτομα).

10)Ίδρυση και Λειτουργία Κέντρου Κοινωνικής Επανένταξης Απεξαρτημένων Ατόμων σε κτήριο της οδού Ιουλιανού.

11)Ίδρυση και λειτουργία Κέντρου Πόνου Ασθενών με ανίατες νόσους ή σε τελικό στάδιο.

12)Εκσυγχρονισμός, αναβάθμιση και επέκταση λειτουργίας ειδικής μονάδας προστασίας και περίθαλψης μη αυτοεξυπηρετούμενων ηλικιωμένων.

13)Αμφίδρομη διαδικτυακή πλατφόρμα ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής καθοδήγησης για εφήβους.

14)Ενίσχυση του δικτύου υποστήριξης νοητικά και ψυχικά ασθενών με τη δημιουργία Μονάδας Αντιμετώπισης της νόσου Alzheimer και συγγενών διαταραχών στο Καρέλλειο Ίδρυμα.

15)Δημιουργία Κέντρου Ημέρας και Κέντρου Εκπαίδευσης αυτιστικών παιδιών στα Πατήσια.

16)Ανάπτυξη και λειτουργία δύο Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για Άτομα με νοητική υστέρηση και σύνδρομο Down του ιδρύματος Μ. Κόκκορη.

17)Πρόγραμμα δικτύωσης εκκλησιαστικών δομών Ψυχικής Υγείας και κατάρτισης στελεχών, προσωπικού, εκπαιδευτών και φροντιστών.

18)Δημιουργία ολοκληρωμένου Κέντρου Γεροντολογίας στο Πολυδένδρι (Καπανδρίτι).

19)Ενίσχυση του εθελοντισμού και αύξηση της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας.

20)Ανάπτυξη προγραμμάτων κατάρτισης εκκλησιαστικών στελεχών για την ορθή και αποτελεσματική αντιμετώπιση των αναγκών ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.





ΣΤΟΝ ΟΣΙΟ ΛΟΥΚΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ


"Στον Όσιο Λουκά χρωστάω την εκλογή μου" είπε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος εχθές το απόγευμα μετά τον εσπερινό στην Ιερά Μονή Οσίου Λουκά στην Βοιωτία. Συμπληρώνονται, εξάλλου, σήμερα έξι χρόνια από την εκλογή του.

Στον Συνοδικό Εσπερινό στην Ιερά Μονή Οσίου Λουκά χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Κηφισίας κ. Κύριλλος, συγχοροστάτησαν οι Μητροπολίτες Ελασσώνος κ. Βασίλειος, Θηβών καί Λεβαδείας κ. Γεώργιος, Ιλίου, Αχαρνών καί Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, Ζακύνθου κ. Διονύσιος, οι Επίσκοποι Αβύδου κ. Κύριλλος, Διαυλείας κ. Γαβριήλ, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και συμπροσευχήθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

Ο Μητροπολίτης Θηβών αναφέρθηκε στον βίο του Οσίου Λουκά και στη συνέχεια ευχήθηκε χρόνια πολλά στον Αρχιεπίσκοπο που συμπληρώνονται 6 χρόνια από την εκλογή του. Ο Μητροπολίτης Κηφισίας μίλησε για την προσφορά του μοναχισμού και τη διδαχή του Οσίου Λουκά στο σύγχρονο κόσμο, ενώ για τη συμπλήρωση 6 ετών από την εκλογή του Αρχιεπισκόπου τόνισε πως "το πράον και άτυφον του χαρακτήρος του, το μειλίχιον και φιλάνθρωπον ήθος του, αποτελούν ασφαλή εχέγγυα της επιτυχούς μέχρι σήμερα αρχιεπισκοπίας του και της συνεχίσεως της".


Ο Αρχιεπίσκοπος μετά την ακολουθία του εσπερινού ευχαρίστησε για τις ευχές και αναφέρθηκε στην ιστορική σημασία του μοναστηριού, αλλά και στη δύναμη που αντλεί από τον Όσιο Λουκά λέγοντας πως "στον Άγιο οφείλει την εκλογή του".
Π. ΒΟΙΩΤΟΣ


 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ 
ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΕΝ ΣΤΕΙΡΙΩ

Το σπουδαιότερο βυζαντινό μνημείο της Ελλάδας του 11ου αιώνα, η Μονή του Οσίου Λουκά του Στειριώτη, είναι ιδρυμένο σε γραφική πλαγιά στις δυτικές υπώρειες του Ελικώνα, κοντά στην αρχαία Στειρίδα. Το μοναστήρι με τις δύο μεγάλες εκκλησίες (το ναό της Παναγίας και το Καθολικό), την Κρύπτη,το καμπαναριό, τα κελιά και τα άλλα κτίσματα, αφιερωμένο στον θαυματουργό τοπικό άγιο, απέκτησε σύντομα μοναδική ακτινοβολία και τούτο γιατί η μορφή της τέχνης του θεωρείται πρότυπο για τα βυζαντινά μνημεία του 11ου αιώνα σε όλη την Ελλάδα.

Βασική πηγή των πληροφοριών μας για το μοναστήρι και τον Όσιο Λουκά είναι ο Βίος του, που συνέταξε ανώνυμος μαθητής του το 962, λίγα χρόνια μετά το θάνατο του Οσίου το 953. Στα θεία χαρίσματα του ασκητή Οσίου οφειλόταν η στενή του σχέση με τους στρατηγούς, του Θέματος της Ελλάδος με έδρα την ακμάζουσα τότε Θήβα. Οι στρατηγοί Πόθος, γιός του Λέοντος Αργυρού και Πρωτοσπαθάριος Κρηνίτης ο Αροτράς τίμησαν τον Όσιο. Ο Κρηνίτης μάλιστα άρχισε να κτίζει με έξοδά του εκκλησία, όσο ζούσε ο Όσιος, το 946, στο όνομα της Αγίας Βαρβάρας.

Δύο χρόνια μετά το θάνατο του Οσίου οι μαθητές και συμμοναστές του τελειοποίησαν και κόσμησαν την εκκλησία της  Αγίας Βαρβάρας, μετέβαλλαν το κελί όπου τάφηκε ο Όσιος σε «ιερό ευκτήριο» με σχήμα σταυρικό και ανοικοδόμησαν νέα κελλιά και ξενώνες. Επομένως, το έτος 955 υπήρχε μια πρώτη μοναστική κοινότητα. Σύμφωνα με τον Ε. Στίκα ο ναός της Αγίας Βαρβάρας ταυτίζεται με τον ναό της Παναγίας και ο ευκτήριος οίκος με την Κρύπτη.

Η οικοδομή του Καθολικού, που τοποθετείται χρονολογικά στις δεκαετίες του 11ου αιώνα, αποδίδεται, σύμφωνα με την παράδοση σε τρείς αυτοκράτορες του Βυζαντίου: Τον Ρωμανού Β΄ (959-963), τον Βασίλειο τον Βουλγαροκτόνο(976-1028) και τον Κωνσταντίνο Θ΄ τον Μονομάχο(1042-1056) Ο Όσιος Λουκάς είχε προφητέψει το 941 ότι «Ρωμανός Κρήτηνχειρούται» θα ελευθερώσει δηλαδή την Κρήτη από τους Σαρακηνούς. Όταν ρωτήθηκε αν επρόκειτο για τον αυτοκράτορα  Ρωμανό Α’ που βασίλευε την εποχή εκείνη, απάντησε «ουχ ούτος άλλ’ έτερος».

Έτσι η ανέγερση του Καθολικού, συνδυάστηκε με την προφητεία αυτή, γιατί ήταν επόμενο ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Ρωμανός Β’, να θέλησε να ανεγείρει έναν μεγαλοπρεπή ναό από ευγνωμοσύνη στον Όσιο για την απελευθέρωση της Κρήτης(961), όπως είχε προφητέψει είκοσι χρόνια νωρίτερα. Η προσωνυμία «βασιλομονάστηρο» αποδίδει την αυτοκρατορική καταγωγή της Μονής, καθώς και την αίσθηση του πλούτου και της τελειότητας του μνημείου από τους μεταγενέστερους.

Αξίζει να αναφερθεί εδώ η γνώμη του ιστορικού Κ. Παπαρρηγόπουλου που σημειώνει ότι η ίδρυση μεγαλόπρεπων μονών κατά την εποχή αυτή ομοίαζε με θρησκευτική αντεπίθεση μετά την περίοδο της Εικονομαχίας και με επιτακτική εθνική ανάγκη για την ενότητα του πληθυσμού.

Μετά τις αλλεπάλληλες επιδρομές βαρβαρικών φύλων, καθώς επίσης και η γνώμη του καθηγητή Άγγελου Προκοπίου που αναφέρει ότι η Μονή του Οσίου Λουκά ήταν ένα κέντρο για την αναζωπύρωση της Ορθοδοξίας, ένα δοξαστικό μνημείο για την νίκη της Κρήτης αλλά και ο εκθαμβωτικός μαγνήτης για τον εξελληνισμό των βαρβάρων λαών που ήλθαν να κατοικήσουν στον ελλαδικό χώρο.
Πηγή ιστορικού: Ι.Μ.Θ.Λ 



(7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ) † ΟΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΕΝ ΣΤΕΙΡΙΩ ΒΟΙΩΤΙΑΣ


Οι πρόγονοι του Οσίου Λουκά, ο παππούς και η γιαγιά από τον πατέρα του, είχαν γεννηθεί στην Αίγινα, την οποία όμως, όπως και πολλοί άλλοι κάτοικοι του νησιού, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, εξαιτίας των πειρατικών επιδρομών των Σαρακηνών, γύρω στα έτη 865 – 870 μ.Χ. Έτσι, από την Αίγινα κατέφυγαν στην επαρχία του Χρυσού (ή Χρισού, δηλαδή της αρχαίας Κρίσσας) της Φωκίδος και εγκαταστάθηκαν αρχικά στο παράλιο όρος του Ιωάννου ή του Ιωαννίτζη επιλεγόμενο.Αλλά, επειδή και εκεί δεν βρήκαν ασφάλεια, αφού και τις παραθαλάσσιες εκείνες περιοχές λυμαίνονταν και λεηλατούσαν οι Σαρακηνοί πειρατές με τις συχνές επιδρομές τους, αναγκάσθηκαν πάλι οι πρόγονοι του Οσίου Λουκά να εγκαταλείψουν και το όρος του Ιωαννίτζη. Στη συνέχεια μετακινήθηκαν και κατέφυγαν κοντά σε ένα λιμάνι, στην σημερινή Ιτέα, πού ονομαζόταν Βαθύς. Εκεί γέννησαν τον πατέρα του Οσίου, τον οποίο ονόμασαν Στέφανο.

Και πάλι όμως οι προπάτορες του Οσίου, σαν κάποιο θεϊκό νεύμα να τους καλούσε, μετοίκησαν από τον τόπο αυτό και διάλεξαν τελικά ως τόπο διαμονής τους το Καστόριον της Φωκίδος, το νεότερο Καστρί, κοντά στους αρχαίους Δελφούς. Εκεί ο υιός Στέφανος, όταν ενηλικιώθηκε, νυμφεύθηκε την Ευφροσύνη, μητέρα του Οσίου, πού ήταν και αυτή από το ίδιο νησί, την Αίγινα και από επιφανή οικογένεια. Ο Στέφανος και η Ευφροσύνη, με την ευλογία του Θεού, απέκτησαν από τον γάμο τους αυτό, επτά παιδιά: τον Θεόδωρο πρώτο, τη Μαρία δεύτερη, τον Λουκά τρίτο, την Καλή τέταρτη πού ενδύθηκε και αυτή το αγγελικό σχήμα, τον Επιφάνιο πέμπτο πού και αυτός ως μοναχός αφιερώθηκε στον Θεό και δύο ακόμη άλλα παιδιά πού πέθαναν σε νηπιακή ηλικία. Στο Καστόριον λοιπόν της Φωκίδος γεννήθηκε στα τέλη του 896 ή στις αρχές του 897 μ.Χ. ο Όσιος Λουκάς.

Ο Λουκάς, από την παιδική ηλικία, έδειχνε την τάση και την θεϊκή κλίση και κλήση του προς τον θρησκευτικό και μοναχικό βίο. Διακρινόταν για την απέραντη αγάπη του προς τους φτωχούς και την παροιμιώδη φιλανθρωπία του, πού έφθανε μέχρι του σημείου να μοιράζει τα ρούχα του σε κάθε ενδεή τον οποίο συναντούσε στον δρόμο του και να επιστρέφει στο σπίτι του σχεδόν γυμνός, χωρίς να υπολογίζει για τίποτε τις επιπλήξεις και παρατηρήσεις των γονέων του. Με κάθε τρόπο εκδήλωνε την αφοσίωση και την αγάπη του προς τον Θεό. Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος της νύχτας το αφιέρωνε στην προσευχή και πολύ λίγο στον ύπνο. Δεν παρέλειπε όμως καθόλου και τα καθήκοντά του προς τους φυσικούς του γονείς, τους οποίους σεβόταν, αγαπούσε, τιμούσε και εξυπηρετούσε με κάθε προθυμία, βοηθώντας τους στις ποιμενικές και γεωργικές τους εργασίες. Μόλις στην τρυφερή ηλικία των 12 – 13 ετών, κατά το έτος 908 – 909 μ.Χ., έχασε τον πατέρα του και έμεινε ορφανός.

Όταν κάποια φορά φιλοξενήθηκαν στο σπίτι του από την μητέρα του δύο μοναχοί, πού κατευθύνονταν από την Ρώμη προς τα Ιεροσόλυμα, ο Λουκάς θεώρησε το γεγονός αυτό ευκαιρία, για να εκπληρώσει το ζωηρό και ενδόμυχο πόθο του να ασπασθεί και αυτός το μοναχικό βίο. Έτσι, κρυφά από την μητέρα του, ακολούθησε τους δύο μοναχούς. Αυτοί, όταν έφθασαν στην Αθήνα, τον άφησαν εκεί, στο μοναστήρι όπου κατέλυσαν πιθανότατα, στη μονή της Παντάνασσας στο Μοναστηράκι, ενώ οι ίδιοι συνέχισαν την πορεία τους. Εκεί ο Όσιος, σε ηλικία 14 ετών, στα τέλη του 910 ή στις αρχές του 911 μ.Χ., κείρεται μοναχός και περιβάλλεται με το σχήμα των μοναχών. Ο ηγούμενος όμως της μονής αναγκάζεται και τον στέλνει πίσω στην μητέρα του, καθώς, κατά θαυματουργικό τρόπο, την βλέπει στο όνειρό του να θρηνεί απελπισμένη και να του καταλογίζει βαρύτατες ευθύνες, γιατί της στέρησε και κατακρατεί το μονάκριβο παιδί της, την μόνη παρηγοριά της χηρείας και της δυστυχίας της.

Έτσι ο Όσιος επιστρέφει στην μητέρα του, στο πλευρό της οποίας συμπαραστέκεται με μεγάλη προθυμία και στοργή, βοηθώντας και εξυπηρετώντας την σε κάθε της ανάγκη. Μετά από τέσσερις μήνες, με την συγκατάθεση πιά και την ευχή της μητέρας του, εγκαταλείπει οριστικά τα εγκόσμια, ακολουθεί το θείο νεύμα και αποσύρεται ως μοναχός στο όρος του Ιωαννιτζή, στα νότια της Δεσφίνας της Φωκίδος, στον Κορινθιακό κόλπο. Εκεί κοντά στη θάλασσα, όπου υπήρχε και ο ναός των Αγίων Αναργύρων, έστησε το αναχωρητήριό του και παρέμεινε για μία επταετία (911 – 918). Στην ερημική τοποθεσία του Ιωαννιτζή, εκτός από την προσήλωσή του στον Θεό με τις ατέλειωτες προσευχές, νηστείες και αγρυπνίες και την σθεναρή και σταθερή αντίστασή του στους παντοδαπούς πειρασμούς, ανέπτυξε και σπουδαία κοινωνική και φιλανθρωπική δράση. 

Πολλοί είναι εκείνοι πού απόλαυσαν την ζεστασιά της φιλοξενίας του, τη θέρμη των παραμυθητικών του λόγων. Πολλοί ευεργετήθηκαν από τις θαυματουργικές του ενέργειες και την προορατική του δύναμη, ενδυναμώθηκαν και στερεώθηκαν στην χριστιανική τους πίστη με το θαυμαστό και πειστικό παραινετικό του λόγο, καθοδηγήθηκαν και ακολούθησαν το δρόμο του Ευαγγελίου.Ενώ βρισκόταν εκεί, προείπε και την επιδρομή των Βουλγάρων του Συμεών στην κυρίως Ελλάδα, πού έγινε στις αρχές ή τα μέσα του 918 μ.Χ. και τον εξανάγκασε, καθώς και τους συμμοναστές και τους άλλους γνωστούς του, να εγκαταλείψει το ερημητήριό του στού Ιωαννιτζή το όρος και να φθάσει στην απέναντι Πελοποννησιακή ακτή, κοντά στην Κόρινθο, για λόγους ασφαλείας. Ο νεαρός, τότε, Λουκάς ήταν 21 περίπου χρόνων.

Στην Πελοπόννησο παρέμεινε μία ολόκληρη δεκαετία (918 – 928 μ.Χ.), στο χωριό Ζεμενό της Κορινθίας και στο ευκτήριο του Μάρτυρος Προκοπίου. Κατά την εκεί παραμονή του προσέφερε με πολύ μεγάλη προθυμία κάθε είδους υπηρεσία και εξυπηρέτηση στον γέροντα στυλίτη ερημίτη πού μόναζε εκεί, η αυστηρή και ασκητική ζωή του οποίου τον παραδειγμάτισε στην κατά Θεόν ζωή και τον δίδαξε πολλά. Μετά τον θάνατο του τσάρου των Βουλγάρων Συμεών (17 Μαΐου 927 μ.Χ.) και την σύναψη συνθήκης ειρήνης (Οκτώβριος 927 μ.Χ.) του υιού και διαδόχου του Πέτρου με τους Βυζαντινούς. Ο Όσιος επέστρεψε πάλι στις απέναντι ακτές της Φωκίδος, στο γνώριμο σ’ αυτόν όρος του Ιωαννιτζή. Εκεί έμεινε μία δωδεκαετία (928 – 939/940 μ.Χ.), οργάνωσε δραστήρια μοναστική κοινότητα και επιδόθηκε σε νέους άθλους και άλλα ασκητικά σκάμματα και παλαίσματα. Κατά το διάστημα της δεύτερης, μακρόχρονης, παραμονής του η γύρω περιοχή γνώριζε ξανά την ευεργετική δράση της άκρας φιλανθρωπίας του, των παραινέσεων και θαυμάτων του.

Επειδή όμως το πλήθος των καθημερινών επισκεπτών και περαστικών είχε αρκετά κουράσει τον μεγάλο αναχωρητή, διότι του κατέστρεφε την ησυχία και γαλήνη της ασκητικής του ζωής, ο Όσιος αποφάσισε να εγκαταλείψει, οριστικά αυτήν την φορά, το όρος του Ιωαννιτζή και να αναζητήσει καταφύγιο σε ερημικότερους και ησυχότερους τόπους. Έτσι διάλεξε το λιμάνι Καλάμιον, ανατολικά της Αντίκυρας της Φωκίδος, όπου έμεινε τρία χρόνια (939/940 – 943 μ.Χ.). Εκεί, γύρω στο 941 μ.Χ., προείπε την κατάλυση της Αραβοκρατίας και την επανάκτηση της Κρήτης από τους Βυζαντινούς, πράγμα πού έγινε είκοσι χρόνια αργότερα, στις 7 Μαρτίου του έτους 961 μ.Χ., στα χρόνια του αυτοκράτορα Ρωμανού Β’. Περί το έτος 943 μ.Χ., εξαιτίας νέων επιδρομών, Ούγγρων στην προκειμένη περίπτωση, ο Όσιος Λουκάς εγκατέλειψε το Καλάμιον και μετεγκαταστάθηκε στο γειτονικό ξερό και άνυδρο νησάκι Αμπελών, όπου παρέμεινε άλλα τρία χρόνια (943 – 946 μ.Χ.). Εκεί τον επισκεπτόταν συχνά και η αδελφή του μοναχή Καλή.

Οι φίλοι και γνωστοί του, πού είχαν με ποικίλους τρόπους ευεργετηθεί από αυτόν και δεν ήθελαν να τον βλέπουν να υποφέρει στο ξερονήσι Αμπελών και να ενοχλείται επιπλέον και από το πλήθος των περαστικών, ναυτικών κυρίως, τον έπεισαν να αφήσει το νησί και να εγκατασταθεί, οριστικά πιά, στο Στείρι της Φωκίδος, Βοιωτίας σήμερα. Βρισκόταν σε τόπο ησυχότερο, μακριά από την βοή και την τύρβη του κόσμου, αλλά και προικισμένο με φυσικές καλλονές και αρετές, κατάλληλο για πνευματική άσκηση και προσευχή. Εκεί ο Όσιος Λουκάς έζησε τα τελευταία επτά χρόνια της επίγειας ζωής του (946 – 953 μ.Χ.). Στην αρχή διάλεξε ένα απόμερο και ερημικό χωριό, ανάμεσα σε θάμνους και έκτισε εκεί το ταπεινό κελί του, για να μην τον βρίσκουν εύκολα οι περαστικοί. Αυτόν λοιπόν, τον ήσυχο και γαλήνιο τόπο, με την παρθένα άγρια ομορφιά του και την κατανυκτική και βαθύτατα στοχαστική σιωπή του, πέρα από τον τάραχο των εγκοσμίων, διάλεξε ο ερημοπολίτης Όσιος για να στήσει την ασκητική του καλύβα καί, με τους πνευματικούς του αγώνες και μόχθους, τις αδιάλειπτες προσευχές και ανύστακτες αγρυπνίες, να πετύχει την άνοδό του στα ουράνια δώματα και την ένωσή του με το θείο.

Σύντομα όμως και εδώ, στον τόπο της τελικής εγκαταβιώσεώς του οργάνωσε νέο μοναστικό κοινόβιο, με πλήθος μαθητών και συμμοναστών του. Ανάμεσα σε αυτούς ονομαστοί υπήρξαν για την οσιακή τους βιωτή και την αφοσίωση στον γέροντά τους ο Πρεσβύτερος Γρηγόριος, ο Παγκράτιος και ο Θεόδωρος. Παρόλο πού ο Όσιος ήταν εραστής του ησύχιου και γαλήνιου βίου, μακριά από την κοσμική τύρβη, καθόλου δεν απέφευγε τους ανθρώπους. Η φήμη των αγαθοεργιών του, της θερμής φιλοξενίας, της φιλανθρωπίας και κυρίως των θαυματουργικών και προφητικών θείων χαρισμάτων του συγκέντρωνε στο απόμακρο Στείρι πλήθη πιστών και ενδεών ανθρώπων. Όλοι ζητούσαν την συμβουλή και την παραμυθία του, τους ενθαρρυντικούς του λόγους, την βοήθειά του για την λύση κάθε λογής προβλημάτων και για την ικανοποίηση πιεστικών βιοτικών αναγκών, προπάντων όμως τη λυτρωτική των παραπτωμάτων τους και θαυματουργική του επέμβαση. Σε κανέναν από αυτούς δεν αρνιόταν τίποτε.

Σε όλους έδειχνε χαρούμενος, ευπροσήγορος, αυθόρμητος, πλημμυρισμένος από αγάπη και συμπάθεια, πρόθυμος για κάθε είδους προσφορά και βοήθεια, εκπληρώνοντας και βιώνοντας σε όλο του το πλάτος και το βάθος το θεϊκό λόγιο: «Αγάπα τον πλησίον σου ως σεαυτόν». Δεν ήταν όμως μόνο οι απλοί και ανώνυμοι, οι ταπεινοί και πονεμένοι άνθρωποι του λαού πού προσέφευγαν σε αυτόν. Τον επισκέπτονταν και επιφανέστατοι αξιωματούχοι και δημόσιοι άνδρες της επίσημης Βυζαντινής κρατικής ιεραρχίας, πράγμα πού μαρτυρεί την αγαθή φήμη και το υψηλό κύρος και ακτινοβολία πού διέθετε ο Στειριώτης αναχωρητής. Τον επισκέφθηκε έτσι ο γνωστός σε όλους τους συγχρόνους του Πόθος, στρατηγός του Θέματος της Ελλάδος, το οποίο είχε τότε ως έδρα την πόλη των Θηβών. Ο Όσιος του έσωσε, κατά θαυματουργικό τρόπο, τον ετοιμοθάνατο στην Κωνσταντινούπολη υιό του. 

Στενότατες επίσης υπήρξαν οι σχέσεις του Οσίου με τον άλλο στρατηγό του Θέματος της Ελλάδος, «τόν επιφανή και περίβλεπτον Κρηνίτη», πιθανότατα άμεσο διάδοχο του Πόθου στο αξίωμα αυτό. Η γνωριμία των δύο ανδρών, του ταπεινού ερημίτου και απλού στρατιώτου του Χριστού από το ένα μέρος και του υψηλού κοσμικού άρχοντος και στρατιωτικού αξιωματούχου από το άλλο μέρος, πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε θερμή φιλία και αγάπη.Έτσι ο Κρηνίτης, σε όλο το διάστημα πού παρέμεινε ως στρατηγός στην Θήβα, προσέφερε στον Όσιο κάθε λογής υπηρεσία και εξυπηρέτηση με μεγάλη προθυμία, χωρίς καθόλου να υπολογίζει ούτε κόπους ούτε χρηματικές δαπάνες. Ανάμεσα και σε άλλες προσφορές, μεγάλη υπήρξε η προσωπική και η οικονομική συμβολή του στην ανέγερση του ναού της Αγίας Βαρβάρας. Δεν πρόκειται για την κρύπτη πού τιμάται σήμερα στη μνήμη της Μεγαλομάρτυρος και βρίσκεται κάτω από το Καθολικό της Μονής, αλλά για τον παράπλευρα στο Καθολικό της Μονής ναό της Παναγίας, ο οποίος ανεγέρθηκε ενόσω ζούσε ακόμη ο Όσιος, ανάμεσα στα χρόνια 947 και 952 μ.Χ.

Όταν προαισθάνθηκε το ερχόμενο τέλος του, χωρίς να ανακοινώσει σε κανέναν τίποτε σχετικό, βγήκε από το κελί του και αποχαιρέτισε με συγκίνηση και ασπασμούς όλους τους περιοίκους, φίλους και γνωστούς του. Μετά από τρεις μήνες ασθένησε. Την όγδοη ημέρα της ασθένειάς του έγινε φανερό ότι ο Όσιος βάδιζε προς την έξοδο από τον μάταιο τούτο κόσμο για να καταλήξει εκεί «ένθα ουκ έστι λύπη, ου πόνος, ου στεναγμός, αλλά ζωή ατελεύτητος». Οι γύρω κάτοικοι πού το έμαθαν, παρά την σφοδρή βαρυχειμωνιά και τα χιόνια, έτρεξαν στο κελί του ετοιμοθάνατου Οσίου, για να δούν για τελευταία φορά, με τη σωματική του παρουσία, τον μεγάλο ευεργέτη, τον προστάτη τους και ισχυρό μεσίτη προς τον Θεό. Με συγκινητικές εκδηλώσεις αγάπης και δάκρυα του συμπαραστάθηκαν στις τελευταίες του στιγμές. Το βράδυ της 7ης Φεβρουαρίου του έτους 953 μ.Χ. ο Όσιος, σε ηλικία 56 ετών.  Άφησε την τελευταία του πνοή και παρέδωσε με ηρεμία και γαλήνη το πνεύμα του στον Θεό, για να απολαύσει εκεί τους καρπούς των άθλων και καμάτων του επί της γής.

Το πρωί της επομένης ημέρας, 8ης Φεβρουαρίου, ο πρεσβύτερος Γρηγόριος με τους λοιπούς μοναχούς, αφού προσκάλεσε και τους γύρω χωρικούς, ενταφίασε το σεπτό σκήνωμα του Οσίου στο δάπεδο του κελιού του, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όπου ακριβώς του είχε υποδείξει ο ίδιος λίγο πριν από την κοίμησή του, προφητεύοντας μάλιστα ότι ο τόπος εκείνος έμελλε να δοξαστεί. Περί τον Ιούλιο του έτους 953 μ.Χ., έξι μήνες μετά την κοίμηση του Οσίου, ο μοναχός Κοσμάς από την Παφλαγονία, πού ταξίδευε προς την Ιταλία, σταμάτησε μετά από Θεϊκό όνειρο στο Στείρι, στη μονή όπου με ιδιαίτερη φροντίδα και αγάπη επιμελήθηκε και καλλώπισε το νωπό τάφο του Οσίου. Τον ανύψωσε λοιπόν με επιχωμάτωση, τον έντυσε με εγχώριες πλάκες και τον περιέβαλε με κιγκλίδες. 

Δύο χρόνια αργότερα, γύρω στα μέσα του έτους 955 μ.Χ., μαθητές και συμμοναστές του Οσίου, σε ένδειξη σεβασμού και αγάπης προς τον πνευματικό τους πατέρα, συμπλήρωσαν και διακόσμησαν το ναό της Αγίας Βαρβάρας, πού είχε ακόμη ορισμένες ατέλειες. Έκτισαν επιπλέον κελιά για τους μοναχούς, των οποίων ο αριθμός είχε αυξηθεί, καθώς και ξενώνες για την υποδοχή και εξυπηρέτηση των προσκυνητών και επισκεπτών. Τέλος, το κελί του Οσίου, όπου βρισκόταν και ο τάφος του, το μετέτρεψαν σε ωραιότατη Εκκλησία σταυρικού σχήματος.

Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ 
ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΣΤΟ  ΣΤΕΙΡΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Ο τάφος με το ιερό λείψανο του Οσίου έγινε πόλος έλξεως πλήθους πιστών και πηγή ακένωτη θαυματουργικών ιάσεων. Ο μικρός σταυρόσχημος ναός με τον τάφο του Οσίου δεν επαρκούσε όμως για να καλύψει τις λατρευτικές ανάγκες και να εξυπηρετήσει τα συνεχώς αυξανόμενα πλήθη των πιστών πού συνέρρεαν εκεί, για να καταθέσουν θερμό το δάκρυ του πόνου τους και να ζητήσουν την προστασία και αντίληψη του μεγάλου ασκητού και την λυτρωτική του επέμβαση για κάθε λογής σωματικά τους πάθη και τις ψυχικές αλγηδόνες. 

Γι’ αυτό στις αρχές του 11ου αιώνα μ.Χ., με πρωτοβουλία του καθηγουμένου της μονής, του ευσεβέστατου ιερομονάχου Φιλοθέου, κατεδαφίστηκε το σταυρόσχημο ευκτήριο και στην ίδια θέση, αλλά σε μεγαλύτερο χώρο ως προς την έκταση, ανεγέρθηκε το σημερινό επιβλητικό καθολικό της μονής, με την περίλαμπρη γλυπτική ζωγραφική και ψηφιδωτή του διακόσμηση, στο οποίο φυλάσσεται το ιερό σκήνωμα του Οσίου.



ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΕ ΔΥΟ ΚΡΑΤΗ (!) ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΕΚΛΟΓΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Η ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ


Πολλά ερωτήματα αλλά και «γκρίζες ζώνες» περιέχει το προσχέδιο του κοινού ανακοινωθέντος για το Κυπριακό. Το προσχέδιο των οκτώ σημείων μπορεί να λειτουργεί ως σημείο επανεκκίνησης του διαλόγου, αλλά «γέρνει», καθώς αναγνωρίζει μεν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, όμως μιλά για «δύο κράτη» με ξεχωριστές «ταυτότητες», τα οποία θα ασκούν πλήρως και οριστικά όλες τις εξουσίες τους.

Παράλληλα, στο ανακοινωθέν δεν γίνεται λόγος για την ποσόστωση στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση ούτε για το πώς θα εκλέγεται ο Πρόεδρος, ενώ τα περιβόητα δημοψηφίσματα επανέρχονται. Το βέβαιο είναι ότι, αν δεν ξεκαθαριστούν όλα τα σημεία, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι δεν επανέρχεται για ψήφιση και αποδοχή ένα νέου τύπου «σχέδιο Ανάν» με ό,τι αυτό θα σημάνει για τον κυπριακό Ελληνισμό.

Στην Αθήνα. Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης θα βρίσκεται σήμερα στην Αθήνα και θα έχει συνομιλίες με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον υπουργό Εξωτερικών Βαγγέλη Βενιζέλο. Το προσχέδιο του ανακοινωθέντος, στο οποίο φαίνεται ότι έχει υπάρξει συμφωνία, μεταξύ άλλων αναφέρει: Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη και η παράτασή της θα έχει αρνητικές συνέπειες για τους Ελληνοκυπρίους και τους Τουρκοκυπρίους. Οι ηγέτες εξέφρασαν την αποφασιστικότητά τους να επαναρχίσουν δομημένες διαπραγματεύσεις με τρόπο που προσβλέπει σε αποτελέσματα. Όλα τα άλυτα βασικά θέματα θα είναι στο τραπέζι και θα συζητηθούν αλληλένδετα. Οι ηγέτες θα έχουν ως στόχο να φτάσουν σε επίλυση το συντομότερο δυνατό και ακολούθως να πραγματοποιήσουν ξεχωριστά και ταυτόχρονα δημοψηφίσματα.

Η επίλυση θα βασίζεται σε δικοινοτική, διζωνική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα, όπως καθορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και στις Συμφωνίες Υψηλού Επιπέδου. Θα υπάρχει μια ενιαία κυπριακή ιθαγένεια που θα ρυθμίζεται από την ομοσπονδιακή νομοθεσία. Όλοι οι πολίτες της ενωμένης Κύπρου θα είναι και πολίτες είτε του ελληνοκυπριακού συνιστώντος κράτους είτε του τουρκοκυπριακού συνιστώντος κράτους. Αυτή η ιδιότητα θα είναι εσωτερική και θα συμπληρώνει και όχι θα αντικαθιστά με οποιονδήποτε τρόπο την ενωμένη κυπριακή ιθαγένεια.

Η ενωμένη κυπριακή ομοσπονδία θα προκύψει μετά την έγκριση της επίλυσης σε ξεχωριστά ταυτόχρονα δημοψηφίσματα. Το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα ορίζει ότι η ενωμένη κυπριακή ομοσπονδία θα αποτελείται από δυο συνιστώντα ίσα κράτη. Η ένωση ολόκληρης ή μέρους της ομοσπονδίας με οποιαδήποτε άλλη χώρα ή οποιασδήποτε μορφής διχοτόμηση ή απόσχιση ή οποιαδήποτε άλλη μονομερής αλλαγή στην κατάσταση πραγμάτων απαγορεύεται. Οι διαπραγματεύσεις βασίζονται στην αρχή ότι τίποτε δεν έχει συμφωνηθεί μέχρι να συμφωνηθούν τα πάντα.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Ελλάδα: Λάβρος κατά του ΣΥΡΙΖΑ ο υποψήφιος περιφερειάρχης του ΚΚΕ για την Αττική, Θανάσης Παφίλης. Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ο κ. Παφίλης απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο μετεκλογικής συνεργασίας. «Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει τόσες κωλοτούμπες που ζαλιζόμαστε» είπε χαρακτηριστικά. Πανελλαδική στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας προγραμματίζει η ΠΟΕ - ΟΤΑ την Παρασκευή, ημέρα που συζητείται στο ΣτΕ η προσφυγή των εργαζομένων για τη διαθεσιμότητα. Παράλληλα αυτοκινητοπομπές από την Αλεξανδρούπολη και τη νότια Ελλάδα με προορισμό την Αθήνα ξεκινούν στις 13 Φεβρουαρίου οι σχολικοί φύλακες. Ένας ακόμα μετασεισμός 4,1 βαθμών σημειώθηκε τα ξημερώματα στην περιοχή της Κεφαλονιάς, προκαλώντας ανησυχία στους κατοίκους. Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» γέμισε και την προηγούμενη νύχτα με σεισμοπαθείς που δεν έχουν πού να μείνουν, ενώ οι σκηνές του Στρατού, παρά το γεγονός ότι τοποθετήθηκαν και δάπεδα, δεν προτιμούνται από τους πολίτες.

Συγκέντρωση στην πλ. Συντάγματος, μπροστά από τη Βουλή, πραγματοποιεί στις 17:00 σήμερα, Παρασκευή, η αφγανική κοινότητα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τους νεκρούς πρόσφυγες στο Φαρμακονήσι. Χωρίζουν, τελικά, οι δρόμοι του ΣΥΡΙΖΑ και του Θ.Καρυπίδη. Παρά την κατά πλειοψηφία απόφαση του περιφερειακού οργάνου του κόμματος να υποστηρίξει την υποψηφιότητα και τη δήλωση του ιδίου ότι θα κατέλθει υποψήφιος στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρόκειται να ανακοινώσει σήμερα, Παρασκευή, την απόσυρση της στήριξή του στο πρόσωπο του Θ.Καρυπίδη.

Κόσμος: Σεισμός 6,7 βαθμών σημειώθηκε την Παρασκευή ανοιχτά του αρχιπελάγους Βανουάτου, σύμφωνα με την αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία (USGS). Το εστιακό βάθος του σεισμού είναι 101 χιλιόμετρα. Δεν αναμένεται να προκαλέσει τσουνάμι. Να ψηφίσουν κατά της ανεξαρτησίας θα καλέσει τους πολίτες της Σκωτίας ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Ντέιβιντ Κάμερον. «Θέλουμε να μείνετε» θα πει ο Κάμερον σε ομιλία του στο Λονδίνο, ενώ θα προειδοποιήσει τους υποστηρικτές της Ένωσης (με το Ηνωμένο Βασίλειο) να μην εκδηλώσουν αισθήματα «αυταρέσκειας». Πολιτικό «τέχνασμα» χαρακτήρισε ο αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα τον τρόπο που έχει επιλέξει να εμφανίζεται στις Συνόδους Κορυφής ο ρώσος ομόλογός του, Βλαντιμίρ Πούτιν, δείχνοντας «πολύ σκληρός» ή σαν να «βαριέται», τονίζοντας ότι ο Πούτιν το κάνει για την ενίσχυση της εικόνας του στο εσωτερικό της χώρας του.

Εκατοντάδες άτομα στο Ρίο ντε Ζανέιρο συγκρούστηκαν με την αστυνομία, στη διάρκεια διαδήλωσης κατά της αύξησης των τιμών των εισιτηρίων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα μέλη του κινήματος passelibre (το αντίστοιχο Δεν Πληρώνω της Βραζιλίας) κατέλαβαν, μάλιστα, τον κεντρικό σταθμό των τρένων και των λεωφορείων. Τραυματίστηκε ένας καμεραμάν, καθώς και αρκετοί επιβάτες που βρέθηκαν στο σταθμό την ώρα των συγκρούσεων.Η αστυνομία του Χονγκ Κονγκ εξουδετέρωσε βόμβα 900 κιλών από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η βόμβα είναι η μεγαλύτερη που έχει βρεθεί στην πόλη. Οι Αρχές απομάκρυναν περισσότερα από 2.200 άτομα από την περιοχή.

Οικονομία: Η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας ανακοίνωσε πως με βάση εποχικά διορθωμένα στοιχεία, οι εξαγωγές το Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 0,9%. Μείωση κατά 0,6% παρουσίασαν οι εισαγωγές της Γερμανίας το Δεκέμβριο. Το εποχικά προσαρμοσμένο εμπορικό πλεόνασμα μειώθηκε στα 18,5 δισ. ευρώ.Αποστάσεις από συγκεκριμένες αποφάσεις της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών για τα φορολογικά πρόστιμα έλαβε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρης σε συνάντηση που είχε με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, ενώ ξεκαθάρισε ότι η προτροπή του «δώστε ότι έχετε» δεν συνεπάγεται πως δεν θα παρθούν κατά περίπτωση μέτρα κατά φοροοφειλετών. Σε συμφωνία για τη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Διαταγής Διατήρησης Λογαριασμού, η οποία θα επιτρέπει την πανευρωπαϊκή δέσμευση καταθέσεων οφειλετών, ήλθε η Επιτροπή Μονίμων Αντιπροσώπων των κρατών-μελών της ΕΕ.

Αθλητισμός: O Ρομπέρτο δεν δυσκολεύτηκε να πει το «ναι» στον Ολυμπιακό καθώς όπως τόνισε στην ομάδα του Πειραιά βρήκε το λιμάνι του γιατί τον αγαπούν και τον πιστεύουν. «Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη για εμένα. Εδώ και πολύ καιρό σκεφτόμασταν αυτήν την πιθανότητα, να παραμείνω στον Ολυμπιακό. Νομίζω ότι αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή για να υπογράψουμε ένα νέο συμβόλαιο, αλλά δεν περίμενα ότι θα ανακοινωνόταν από τα μεγάφωνα» είπε ο Ισπανός. Ο Νεμάνια Βίντιτς θα αποτελέσει το καλοκαίρι παρελθόν από το δυναμικό της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, όπως ανακοίνωσε χθες ο ίδιος ο Σέρβος διεθνής αμυντικός. Μετά από οκτώ χρόνια επιτυχιών με τους «κόκκινους διαβόλους» ο 32χρονος Βίντιτς ανακοίνωσε ότι ήρθε η ώρα να φύγει από το «Ολντ Τράφορντ».

Το καλοκαίρι, όταν και λήγει το συμβόλαιο του, ο Βίντιτς τόνισε ότι θα φύγει από τη Μάντσεστερ. Από το 2006 πανηγύρισε 15 συνολικά τίτλους εκ των οποίων πέντε πρωταθλήματα και φυσικά ένα Τσάμπιονς Λιγκ, το 2008 στον τελικό με την Τσέλσι. Σε τροχαίο δυστύχημα ενεπλάκη ο Χρήστος Πανόπουλος, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα δύο νεκρούς. Σύμφωνα με το xanthipress.gr, ο πρόεδρος της ΠΑΕ Skoda Ξάνθη παρέσυρε με το αυτοκίνητό του δύο άνδρες που προσπαθούσαν να διασχίσουν την Εγνατία οδό, κοντά στα διόδια του Ιάσμου καθώς πήγαινε προς την Αλεξανδρούπολη. Ο κ.Πανόπουλος στην προσπάθειά του να τους αποφύγει, τραυματίστηκε ελαφρά και μεταφέρθηκε προληπτικά στο νοσοκομείο.


ΓΕΓΟΝΟΤΑ (7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ)

1964: Οι Beatles πατάνε για πρώτη φορά το πόδι τους σε αμερικανικό έδαφος. Χιλιάδες θαυμαστών τους υποδέχονται στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης. Αυτή η ημέρα σημαίνει και την απαρχή της κατάκτησης και της άλλης όχθης του Ατλαντικού για τα «σκαθάρια».

1990: Καταρρέει η Σοβιετική Ένωση, κεντρική επιτροπή της οποίας παραδίδει το μονοπώλιο της εξουσίας που κατείχε για 73 συναπτά έτη. 

2008: Εκλογή Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Κ.κ. Ιερωνύμου Β΄

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

1812: Κάρολος Ντίκενς, Άγγλος συγγραφέας μυθιστορημάτων.






ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΗΠΑ - ΞΕΡΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ;


Ερωτήματα προκαλεί το γιατί η Γερμανία επαναπατρίζει τον χρυσό της που τον είχε αποθηκεύσει στις ΗΠΑ για να διασπείρει τον κίνδυνο να πέσει στα χέρια ενός εισβολέα όπως παλιότερα θεωρούσαν πιθανό να είναι η Σοβιετική Ένωση. Οι 300 τόνοι χρυσού που η Γερμανία επαναπατρίζει από ένα θησαυροφυλάκιο της Νέας Υόρκης, μεταφέρονται σιγά-σιγά και η μεταφορά τους δεν θα ολοκληρωθεί πριν από το 2020, ανακοίνωσε σήμερα η γερμανική κεντρική τράπεζα. Στη Γερμανία διατυπώνονται τακτικά ερωτήματα σχετικά με το γιατί το 45% του βάρους 3.391 τόνων ράβδων χρυσού της χώρας είναι αποθηκευμένο βαθιά στα υπόγεια της Φέντεραλ Ριζέρβ, της ομοσπονδιακής κεντρικής τράπεζας των ΗΠΑ στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.

Η αρχική αιτία ήταν ότι η Δυτική Γερμανία είχε αποκτήσει το χρυσό αυτό μέσω εμπορικών πλεονασμάτων στη δεκαετία του 1950 και του 1960 και ουδέποτε τον μετέφερε εκτός ΗΠΑ ώστε να είναι σίγουρη ότι δεν θα τον έχανε σε περίπτωση που η Σοβιετική Ένωση εισέβαλε στη Γερμανία. Η γερμανική κεντρική τράπεζα, η Μπούντεσμπανκ, απάντησε σήμερα σε ένα δημοσίευμα της εφημερίδας "Χάντελσμπλατ" που έκανε λόγο για μυστηριώδεις καθυστερήσεις στο πρόγραμμα επαναπατρισμού του γερμανικού χρυσού. Η εφημερίδα επικαλέσθηκε ένα συντηρητικό πολιτικό, τον Πέτερ Γκαουβάιλερ, ο οποίος έχει θέσει επανειλημμένα το θέμα και εξέφρασε αμφιβολίες ότι ο χρυσός είναι άμεσα διαθέσιμος στη Νέα Υόρκη, όπως διαβεβαιώνεται. Εκπρόσωπος της κεντρικής τράπεζας στη Φραγκφούρτη δήλωσε πως αυτό δεν είναι αλήθεια και πως ο επαναπατρισμός του χρυσού σε μικρές ποσότητες έχει προτιμηθεί για λόγους ασφαλείας.

Η εκπρόσωπος απέρριψε επίσης κατηγορίες ότι η Γερμανία δεν παρακολουθεί αρκετά στενά το χρυσό που βρίσκεται στη Νέα Υόρκη. "Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία για την αξιοπιστία των εταίρων μας", δήλωσε. Η τράπεζα ανακοίνωσε ότι 5 τόνοι χρυσού επαναπατρίσθηκαν πέρυσι από τη Νέα Υόρκη, μαζί με 32 τόνους που επαναπατρίσθηκαν από το Παρίσι, και ότι το πρόγραμμα συνεχίζεται. Η "Χάντελσμπλατ" επισημαίνει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν μόνο αεροπορικές αποστολές φορτίων χρυσού και όχι αποστολές με πλοία, ενώ δεν ασφαλίζουν αποστολές φορτίων άνω του ενός τόνου τη φορά. Η Γερμανία έχει στόχο να παραμείνει μόνο το 37% του χρυσού της στη Φέντεραλ Ριζέρβ στη Νέα Υόρκη, όπου το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου αποθηκεύει το χρυσό του.

Μεταβιβάσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων πραγματοποιούνται εύκολα, μεταφέροντας απλώς το χρυσό από το θαλαμίσκο μιας χώρας σ΄ αυτόν μιας άλλης μέσα στο θησαυροφυλάκιο. Η πτώση της τιμής του χρυσού μείωσε πέρυσι το Δεκέμβριο την αξία των συνολικών αποθεμάτων χρυσού της Μπούντεσμπανκ κατά 31%, στα 94,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ερώτημα παραμένει γιατί επαναπτρίζουν τον χρυσό; Βλέπουν κάτι μακροοικονομικά που δεν βλέπουν οι άλλοι;

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ-ΘΡΑΚΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ


Η δραματική εξέλιξη στο Κυπριακό με την προώθηση ενός κοινού ανακοινωθέντος βάσει του οποίου η κυβέρνηση Αναστασιάδη αποδέχεται ότι η Κύπρος μεταμορφώνεται σε ένα «ομοσπονδιακό κράτος δύο κοινοτήτων» και δεδομένου ότι η Ελλάδα δεν έχει πολιτικούς με εθνική συνείδηση, ο τελευταίος Έλληνας Εθνάρχης ήταν ο Τάσος Παπαδόπουλος, έρχεται και η σειρά της χώρας μας με τους Τούρκους να έχουν στοχεύσει τη Θράκη και τα Δωδεκάνησα.

Η ελληνική κυβέρνηση και ο υπουργός Εξωτερικών Ε. Βενιζέλος έπαιξαν έναν ύποπτο ρόλο (μην πούμε κάτι χειρότερο) στο θέμα του Κυπριακού και αυτό διαφάνηκε από τις επαφές που είχε κατά τα πρόσφατα ταξίδια του στις ΗΠΑ ο κ. Βενιζέλος. Αποδέχθηκε και νομιμοποίησε επί της ουσίας τους Τουρκοκύπριους, αλλά και συμφώνησε, στη συνάντηση που είχε με τον Τζον Κέρι, στο νέο σχέδιο Ανάν το οποίο αποδέχεται βέβαια και ο Κύπριος Πρόεδρος και κομίζει τώρα ως κοινό ανακοινωθέν.

Ο Ν. Αναστασιάδης είναι ο μοιραίος πρόεδρος για την Κύπρο, αφού πρώτα έβαλε την Κυπριακή Δημοκρατία στο μνημόνιο, άνοιξε διάπλατα την πόρτα στην τρόικα, και τώρα προσφέρει και την Κύπρο, ένα νησί που αποτελείται από 82% ελληνικό πληθυσμό στην Τουρκία.   Η Τουρκία με τη δύναμη των όπλων επέβαλε αυτό που ήθελε και με μία επιχειρηματική-οικονομική «εισβολή» στη συνέχεια θα «καταλάβει» το νησί, ελέγχοντας σαφώς τους υδρογονάνθρακες της Κυπριακής ΑΟΖ.

Αποδεικνύεται λοιπόν πως η δύναμη των όπλων είναι αυτή που μετράει. Είναι αυτή μέσω του οποίου μπορούν να επιτευχθούν πολιτικοί στόχοι. Κύπρος και Ελλάδα είναι στρατιωτικά και οικονομικά ανίσχυροι και όπως δείχνουν τα πράγματα η χώρα μας θα είναι ο επόμενος στόχος.   Βάσει του ισοζυγίου στρατιωτικής ισχύος το 2025, σε δέκα χρόνια δηλαδή από τώρα, η Άγκυρα θα υπερτερεί σε όλα τα σημεία. Θα έχει στο οπλοστάσιο της τα 100 μαχητικά αεροσκάφη F-35. Ήδη από το 2017 αρχίζει να παραλαμβάνει τα πρώτα και να τα ρίχνει στο Αιγαίο.

Θα έχει εκσυγχρονίσει όλα της τα αεροσκάφη, θα διαθέτει σύγχρονα υποβρύχια, σαν και αυτά που εμείς παρότι έχουν πληρώσει δεν ξέρουμε αν και πότε θα παραλάβουμε, θα ρίξει στο Αιγαίο πλοία που ναυπηγεί, μεταξύ των οποίων ολόκληρο στόλο αποβατικών σκαφών. Για ποιο λόγο άραγε χρειάζεται να αποβατικά σκάφη η Τουρκία; Θα αποκτήσει αεροπλανοφόρο, ενώ έχει ήδη παραλάβει το πρώτο αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου από την Boeing το 737 AEW&C που ανατρέπει σε βάρος μας το ισοζύγιο ισχύος στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέχρι το 2015 θα έχει παραλάβει άλλα τρία τέτοια αεροσκάφη.

Η Ελλάδα, αλυσοδεμένη με τα δεσμά των μνημονίων από τους δανειστές δεν θα μπορεί και δεν πρόκειται να έχει κάνει τίποτα τα επόμενα χρόνια όσον αφορά σε νέους εξοπλισμούς. Στην καλύτερη των περιπτώσεων να έχει εκσυγχρονίσει τα F-16 και να έχει παραλάβει δύο φρεγάτες Α/Α για την ενίσχυση της περιοχής προς την Ανατολική Μεσόγειο.

Ήδη, οι Τούρκοι μας «πολιορκούν» στα Δωδεκάνησα και τη Θράκη, αφενός εγείροντας θέμα τουρκικής μειονότητας, αφετέρου με στρατιωτικά, πολιτικά και οικονομικά μέσα. Στα Δωδεκάνησα, με κάθε ευκαιρία αμφισβητούν το status quo, προχωρώντας σε παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων εστιάζοντας στην περιοχή του Καστελόριζου και της Στρογγύλης. Δύο νησίων καθοριστικής σημασίας για την ΑΟΖ και τους υδρογονάνθρακες.

Όσον αφορά στη Θράκη, διεισδύουν συνεχώς με ενέργειες που μεθοδεύονται από την ίδια τη ΜΙΤ και στόχος είναι η ανακήρυξη αυτόνομου κράτους.Δυστυχώς για τον Ελληνισμό, οι πολιτικοί είναι υποτακτικοί των ξένων συμφερόντων που λειτουργούν βάσει σχεδίου και δεν θα διστάσουν να ξεπουλήσουν και ελληνικό έδαφος. Το πράττει τώρα ο Νίκος Αναστασιάδης στην Κύπρο.