15 Δεκεμβρίου, 2013

Η Μ.Κ.Ο. "ΑΠΟΣΤΟΛΗ" ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΑΣΤΕΓΩΝ ΤΗΣ ΠΑΓΩΜΕΝΗΣ ΑΘΗΝΑΣ



Δίπλα στους απροστάτευτους, από το κρύο του χειμώνα, άστεγους των Αθηνών βρίσκεται, με εντολή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, κλιμάκιο του Φιλανθρωπικού Οργανισμού "Αποστολή" μοιράζοντας τρόφιμα, κλινοσκεπάσματα και ρουχισμό.

Μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες εθελοντές και εργαζόμενοι της "Αποστολής" επισκέπτονται γειτονιές του κέντρου της Αθήνας καταγράφοντας τις ανάγκες των ανθρώπων που κοιμούνται στα πεζοδρόμια, στα παγκάκια, μέσα σε χάρτινες κατασκευές, σε πρόχειρες παράγκες και προσφέρουν φαγητό, κουβέρτες για να ζεσταθούν κάλτσες, υποδήματα κ.α.

Σκοπός της "Αποστολής" είναι να συμπαρασταθεί και να στηρίξει εκείνους πουν που δεν έχουν σπίτι και ζουν στο δρόμο. Ταυτόχρονα 1.000 συνάνθρωποι μας, άστεγοι στην πλειοψηφία τους και άποροι, έλαβαν μαζί με τη μεσημεριανή μερίδα ζεστού φαγητού, μια τσάντα γεμάτη φρούτα και ζαρζαβατικά.

Η πρωτοβουλία αυτή της "Αποστολής" χρηματοδοτήθηκε από τον Διεθνή Ανθρωπιστικό Οργανισμό International Orthodox Christian Charities-IOCC και του The Hellenic Initiative-THI. Τα προϊόντα που μοιράστηκαν ξεπέρασαν τους 4 τόνους.

15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ († ΑΓΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ)

Κατά Λουκάν ιδ’ 16-24

Είπεν ο Κύριος την παραβολήν ταύτην. Άνθρωπός τις εποίησε δείπνον μέγα και εκάλεσε πολλούς. Και απέστειλε τον δούλον αυτού τη ώρα του δείπνου ειπείν τοις κεκλημένοις. Έρχεσθε, ότι ήδη έτοιμα εστί πάντα. Και ήρξαντο από μιας παραιτείσθαι πάντες. Ο πρώτος είπεν αυτώ. Αγρόν ηγόρασα και έχω ανάγκην εξελθείν και ιδείν αυτόν. Ερωτώ σε, έχε με παρητημένον. Και έτερος είπε. Ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε, και πορεύομαι δοκιμάσαι αυτά. Ερωτώ σε, έχε με παρητημένον.

Και έτερος είπε. Γυναίκα έγημα, και δια τούτο ου δύνομαι ελθείν. Και παραγενόμενος ο δούλος εκείνος απήγγειλε τω κυρίω αυτού ταύτα. Τότε οργισθείς ο οικοδεσπότης είπε τω δούλω αυτού. Έξελθε ταχέως εις τας πλατείας και ρύμας της πόλεως, και τους πτωχούς και αναπήρους και χωλούς και τυφλούς εισάγαγε ώδε. Και είπεν ό δούλος. Κύριε, γέγονεν ως επέταξας, και έτι τόπος εστί. Και είπεν ο κύριος προς τον δούλον.

Έξελθε εις τας οδούς και φραγμούς, και ανάγκασον εισελθείν, ίνα γεμισθή ο οίκος μου. Λέγω γαρ υμίν ότι ουδείς των ανδρών εκείνων των κεκλημένων γεύσεταί μου του δείπνου. Πολλοί γαρ εισί κλητοί, ολίγοι δε εκλεκτοί.


Μετάφραση Περικοπής

Είπε ο Κύριος αυτή την παραβολή: Ένας άνθρωπος έκανε τραπέζι μεγάλο και κάλεσε πολλούς. Και έστειλε τον υπηρέτη του την ώρα του δείπνου να πει (να υπενθυμίσει) στους καλεσμένους: «Ελάτε, γιατί όλα πλέον είναι έτοιμα». Τότε άρχισαν όλοι να προβάλουν διάφορες δικαιολογίες και να παραβλέπουν την πρόσκληση.

Ο πρώτος είπε στο δούλο: «Αγόρασα ένα χωράφι και έχω ανάγκη να βγω να το δω. Σε παρακαλώ, απάλλαξέ με από την υποχρέωση αυτή».  Και άλλος είπε: «Αγόρασα πέντε ζευγάρια βόδια και πάω να τα δοκιμάσω. Σε παρακαλώ απάλλαξέ με από την υποχρέωση αυτή». Και άλλος είπε: «Παντρεύτηκα και δεν μπορώ να έλθω». Και επέστρεψε ο υπηρέτης εκείνος στον οικοδεσπότη του και του είπε όλα αυτά.

Τότε θύμωσε πολύ ο οικοδεσπότης και του είπε: «Βγες και πήγαινε γρήγορα στις πλατείες και στους της πόλης και φέρε εδώ όλους τους φτωχούς, τους ανάπηρους, τους χωλούς και τους τυφλούς».

Απάντησε ο υπηρέτης: «Κύριε, έγινε όπως διάταξες και ακόμα υπάρχει χώρος για το δείπνο». Και είπε ο οικοδεσπότης στον υπηρέτη. «Βγες στους δρόμους και τα μονοπάτια και ανάγκασέ τους να έλθουν για να γεμίσει το σπίτι μου. Σας λέγω δε, πως κανένας από τους καλεσμένους μου δεν θα φάει από το τραπέζι μου, γιατί πολλοί είναι οι καλεσμένοι, αλλά λίγοι οι διαλεχτοί».


†  ΑΓΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ


Γεννήθηκε στη Ρώμη κατά τον 2ο αι. από πλούσιους γονείς. Ο πατέρας του ήταν ύπατος της Ρώμης. Η μητέρα του Ανθία ( της Ευανθίας γόνος, στιχηρό Εσπερινού) έγινε χριστιανή ακούοντας το κήρυγμα από μαθητές του Απ. Παύλου. Αυτή ανέλαβε και το βάρος της ανατροφής του μικρού Ελευθέριου μετά το θάνατο του πατέρα που συνέβη λίγο καιρό μετά τη γέννησή του. Η Ανθία τού έδωσε χριστιανική ανατροφή και τον συνέδεσε με τον επίσκοπο της Ρώμης Ανίκητο (155-166).

Ο επίσκοπος βλέποντας την θερμουργό πίστη και την ενάρετη ζωή του εφήβου Ελευθερίου τον χειροτόνησε διάκονο στα 15 του χρόνια. Στη ηλικία των 17 ετών χειροτόνησε σε πρεσβύτερο τον αφοσιωμένο στην αποστολή του Ελευθέριο και στην ηλικία των 20 ετών του ανέθεσε τον επισκοπικό θρόνο της περιοχής του Ιλλυρικού, σημερινής Αλβανίας με έδρα την Αυλώνα. Μα χειροτονήθηκε τόσο μικρός; Στο ερώτημα δίνει απάντηση ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης…

Γράφει σε υποσημείωση του Συναξαριστού του. «Ας μη θαυμάζει κανείς ότι αυτός ο άγιος χειροτονήθηκε σε ηλικία αντίθετη με τους ιερούς κανόνες της 6ης Οικ. Συνόδου και της τοπικής Συνόδου της Νεοκαισαρείας, οι οποίοι ορίζουν ότι ο διάκονος χειροτονείται στη ηλικία των 25 χρόνων, ο πρεσβύτερος στα 30 και ο επίσκοπος πάνω από 30. Αυτό έγινε γιατί ο άγιος Ελευθέριος έζησε πριν ακόμη γίνουν οι παραπάνω κανόνες, οι οποίοι έγιναν αργότερα».

Η χειροτονία του αγίου Ελευθερίου, όπως γράφει κάποιος βιογράφος του, έγινε « κατ’ οικονομίαν» Θεού, λόγω των μεγάλων αρετών και της σοφίας του με την οποία προσείλκυε στον Χριστό τους ειδωλολάτρες. Η γλυκύτητα του λόγου του, που επιβεβαιωνόταν με τα πολλά θαύματα του, έκανε αυτούς που βρίσκονταν στην πλάνη να ασπαστούν την χριστιανική αλήθεια. Ο εχθρός όμως της σωτηρίας μας διάβολος άρχισε τον πόλεμο εναντίον του. Τότε ο διώκτης αυτοκράτορας Αδριανός έμαθε τη δράση του αγίου στην Ιλλυρία και έστειλε ένα στρατηγό του, τον Φήλικα, να τον συλλάβει.

Αυτός ξεκίνησε με άγριες διαθέσεις. Έφτασε στην Αυλώνα, περικύκλωσε το ναό που βρισκόταν ο άγιος και μπήκε με απόφαση να τον σύρει έξω με τη βία. Γοητεύτηκε όμως από τη διδασκαλία του αγίου. Το άγριο βλέμμα του ημέρεψε. Ο λύκος έγινε πρόβατο. Ο διώκτης έγινε μαθητής. Πίστεψε στον Χριστό και βαπτίστηκε. Ο στρατηγός Φήλικας ξεχνά την εντολή του αυτοκράτορα. Ο άγιος όμως Ελευθέριος αφού τον προετοίμασε τον διέταξε να εκτελέσει τη διαταγή του αυτοκράτορα για να μη «ζημιωθεί του μαρτυρίου τον στέφανον».

Μετά από λίγες μέρες έφτασαν στη Ρώμη και ο άγιος παρουσιάστηκε στον αυτοκράτορα. Κατά τη συνήθειά του ο διώκτης στη αρχή κολάκευσε τον άγιο, του υποσχέθηκε πλούτο, δόξα και τιμές και μετά τον απείλησε με τα φοβερά μαρτύρια που θα ακολουθούσαν αν δεν θυσίαζε στους Θεούς. Όπως ήταν φυσικό ο άγιος παρέμεινε ακλόνητος στην πίστη και παρουσίασε την ανοησία της ειδωλολατρικής θρησκείας.

Ο Ανδριανός τον υπέβαλε στα παρακάτω βασανιστήρια.

α.Τον έβαλε σε πυρακτωμένο κρεβάτι για να ψηθεί. Ο Θεός όμως έστειλε δροσιά στον γενναίο ομολογητή και ανακούφισε τους πόνους του. Όταν διέταξε ο αυτοκράτορας να πάρουν τον άγιο από το κρεβάτι, νομίζοντας τον νεκρό, ο ίδιος σηκώθηκε και έψαλλε το «Υψώσω σε, ο Θεός μου, ο βασιλεύς μου και ευλογήσω το όνομα σου…». Ανέφερε δε στον τύραννο ότι η σωτηρία του έγινε από τον μόνο αληθινό Θεό και όχι από τους δικούς του ψεύτικους Θεούς.

β.Τον τοποθέτησε σε ειδικό μεγάλο τηγάνι που είχαν για τον βασανισμό των χριστιανών. Αφού έκαψε το λάδι έβαλαν τον άγιο μέσα σ’ αυτό. Πάλι όμως θαυματούργησε ο Θεός. Έσβησε τη φωτιά και κρύωσε το λάδι δροσίζοντας με τη θεία Χάρη του τον άγιο.

γ.Μεγάλος λέβητας (καζάνι) με λίπος, κερί και πίσσα. Αφού με δυνατή φωτιά κόχλαζαν τα υλικά έριξαν μέσα τον μάρτυρα του Χριστού, ο οποίος έμεινε εντελώς ανέπαφος ελέγχοντας τον αυτοκράτορα ότι είναι σαν τους λύκους της Αραβίας που καταδιώκουν τα ήμερα πρόβατα του Χριστού.

Τότε πλησίασε τον αυτοκράτορα ο έπαρχος της Ρώμης Κορέμων, άνθρωπος σκληρόκαρδος, πολυμήχανος και ευφάνταστος στο να βρίσκει βασανιστήρια και του είπε ότι θα πείσει τον Ελευθέριο να αρνηθεί την πίστη του. Κατασκεύασε μια κάμινο με μυτερά σουβλιά για να ρίξει μέσα τον προσευχόμενο αθλητή του Χριστού που παρακαλούσε να αξιώσει τους διώκτες του να αφήσουν το ψέμα της ειδωλολατρίας και να γνωρίσουν την αλήθεια.

Και ο Θεός άκουσε τη δέησή του. Συνέβη και πάλι το θαύμα του Χριστού όπως προηγουμένως στον Φίληκα. Ο Κορέμων φωτίστηκε από το Άγιο Πνεύμα. Πλησίασε τον αυτοκράτορα και του είπε: Τι κακό έκανε ο Ελευθέριος και τον καταδίκασες σε τόσο σκληρό θάνατο; Ο αυτοκράτορας έμεινε έκπληκτος και οργισμένος διέταξε να βάλουν μέσα στο καμίνι με τα καρφιά τον Κορέμωνα, ο οποίος φώναξε στον άγιο να τον βοηθήσει με την προσευχή του. Ο Κορέμων μπήκε και βγήκε μέσα στον κλίβανο χωρίς να πάθει τίποτε.

Ο αυτοκράτορας βλέποντας την ήττα των θεών του διέταξε αμέσως τον αποκεφαλισμό του. Έτσι με λίγο κόπο και σε μια στιγμή ο έπαρχος της Ρώμης κέρδισε την αιώνια ζωή με το βάπτισμα του μαρτυρίου. Μετά μπήκε στον πυρακτωμένο κλίβανο ο ιερομάρτυρας Ελευθέριος. Πάλι η χάρη και η δύναμη του Θεού θαυματούργησε. Η φωτιά έσβησε και τα σουβλερά καρφιά λύγισαν ώστε να μη βλάψουν το σώμα του.  Ο λαός που παρακολουθούσε φώναζε δυνατά: «μέγας ο Θεός των χριστιανών» ο αυτοκράτορας όμως έμεινε ψυχικά τυφλός.

δ.Ο άγιος στη φυλακή. Ο αυτοκράτορας διέταξε να φυλακιστεί ο άγιος στις σκοτεινές φυλακές της Ρώμης για να πεθάνει από την πείνα. Εκεί ο Θεός έστελλε τροφή στο άγιο με ένα περιστέρι.

ε.Δεμένος σε ατίθασα άλογα. Αφού δεν πέθανε στη φυλακή από πείνα, όπως περίμενε ο αυτοκράτορας, έδωσε εντολή να τον δέσουν σε δυο ατίθασα άλογα και να τα κεντρίσουν να τρέχουν δυνατά ώστε να κατακοπούν οι σάρκες του αγίου και να πεθάνει. Άγγελος Κυρίου ημέρεψε τα άλογα, έλυσε τον άγιο από τα δεσμά και τον οδήγησε σε ένα βουνό στο οποίο έμεινε προσευχόμενος. Κάθε φορά που ο άγιος έψαλλε δοξολογώντας και υμνώντας τον Κύριο μαζεύονταν τα αγρίμια του δάσους και έμενα ακίνητα και σιωπηλά σκύβοντας το κεφάλι τους δείχνοντας το σεβασμό τους.

Στ. Το μαρτυρικό τέλος του. Μερικοί κυνηγοί που είδαν τον άγιο στο βουνό το ανέφεραν στον αυτοκράτορα που έστειλε ένα στρατιωτικό απόσπασμα να τον συλλάβει. Τα άγρια θηρία όρμησαν εναντίον των στρατιωτών. Ό άγιος τα διέταξε να ηρεμήσουν και να γυρίσουν στις φωλιές τους. Ακολούθησε τους στρατιώτες διδάσκοντάς τους να αρνηθούν την πλάνη τους. Μερικοί πίστεψαν.

Όταν έφτασαν στη Ρώμη ο αυτοκράτορας είχε αποφασίσει να δώσει τέλος στη ζωή του μάρτυρα. Ήθελε όμως να δώσει και θέαμα στους Ρωμαίους. «Άρτος και θεάματα» ήταν η προσφιλής τακτική της τότε εποχής. Το ίδιο δεν γίνεται και σήμερα; Στη αρένα της τηλεόρασης βλέπουμε να ρίχνονται στα σαρκοβόρα θηρία που βρυχώνται με μανία και διψούν για ανθρώπινο αίμα και να καταδικάζονται με κατασκευασμένα στοιχεία αθώοι άνθρωποι γιατί πρέπει να προσφερθεί «θέαμα». Τον «άρτον», τις παχυλές δηλ. αμοιβές, τις απολαμβάνει όχι ο λαός, αλλά οι διάφοροι «δαιμόνιοι» (κατάλληλη λέξη! Κατεχόμενοι από δαιμονικό πνεύμα) δημοσιογράφοι, οι οποίοι φυσικά εκφράζουν τη φωνή και τα συμφέροντα του κυρίου τους.

Οδήγησαν τον άγιο Ελευθέριο μέσα στην αρένα (στάδιο) και άφησαν στην αρχή μια πεινασμένη και άγρια λέαινα και μετά ένα λιοντάρι να τον κατασπαράξουν. Τα θηρία πλησίασαν σαν ήμερα ζώα τον άγιο και του φιλούσαν τα πόδια δείχνοντας την αγάπη και την συμπάθεια τους (έφραξας στόματα λεόντων, εις ημερότητα αυτών μεταποιήσας την αγριότητα).

Βλέποντας ο αυτοκράτορας τη συμπεριφορά των λιονταριών και ακούοντας την ιαχή του πλήθους «μέγας ο Θεός των χριστιανών» διέταξε τον αποκεφαλισμό του ομολογητή της πίστεως μέσα στην αρένα. Με την αποκοπή της κεφαλής έβαψε ο άγιος την αρχιερατική του στολή με το αίμα του μαρτυρίου. «Της ιεραρχίας την στολήν εφοίνιξας (έκανες κόκκινη) ταις ροαίς των αιμάτων σου» όπως ψάλλουμε στο δοξαστικό του Εσπερινού.

Ο σοφός Ελευθέριος κοσμημένος με το ιερατικό ένδυμα (ιερέων ποδήρει κατακοσμούμενος) που έσταζε από το ποτάμι των αιμάτων του ( και αιμάτων τοις ρείθροις επισταζόμενος) έτρεξε ευτυχισμένος στον Δεσπότη Χριστό (τω Δεσπότη σου Χριστώ μάκαρ ανέδραμες). Ο Ελευθέριος ως αδούλωτος στο νου, ενώ έβλεπε τα σπαθιά δεν υποδουλωνόταν στην πλάνη (Ελευθέριος, ως αδουλόνους φύσει, σπάθας θεωρών, ουκ εδουλούτο πλάνη) όπως λέει το δίστιχο του συναξαρίου.

Τη σκηνή του μαρτυρίου παρακολουθούσε η μητέρα του Ανθία. Έτρεξε τότε και αγκάλιασε το άψυχο σώμα του μάρτυρα και το καταφιλούσε, «ησπάζετο το γλυκύ τέκνον, η καλώς γεννησαμένη και θρεψαμένη». Εκείνη τη στιγμή οι άσπλαχνοι δήμιοι την αποκεφάλισαν και έτσι την οδήγησαν « εις ουρανίους θαλάμους» μαζί με τον υιό της. Στη Ελλάδα ο άγιος Ελευθέριος θεωρείται βοηθός των εγκύων γυναικών. Τους δίνει «καλή λευτεριά». Πολλές γυναίκες επικαλούνται τη βοήθεια του και ακουμπούν το εικονισματάκι του αγίου πάνω τους.




Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΑΓΟΙΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΓΚΥΖΗ


Με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια τελέστηκε εχθές Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013 ο πανηγυρικός εσπερινός του Αγίου Ελευθερίου, στον ομώνυμο Ιερό Ναό στο Γκύζη. Στον εσπερινό χοροστάτησε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, συμπροσευχομένων πλήθος κληρικών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Ο Αρχιεπίσκοπος στον σύντομο λόγο του, αναφέρθηκε στον βίο και την προσωπικότητα του τιμωμένου Αγίου Ελευθερίου. Τέλος ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας, τέλεσε αγιασμό και έκανε τα εγκαίνια του νεανικού πνευματικού κέντρου.



ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΕΩΣ
ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΛΟΓΟΥ

Η Ενανθρώπηση του Θεού Λόγου είναι κορυφαία έκφραση της αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο και το επιστέγασμα της εφαρμογής του θείου σχεδίου για την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας στάθηκαν με δέος μπροστά στο απερινόητο αυτό μυστήριο και με γνώμονα τις άγιες Γραφές συνέλαβαν ύψιστες αλήθειες και διατύπωσαν υψηλή θεολογία. Σύμφωνα με την διδασκαλία της Εκκλησίας μας η σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού υπήρξε απαραίτητη. Η σωτηρία του κόσμου θα ήταν αδύνατη δι' άλλου τρόπου, διότι ολόκληρη η δημιουργία, ζώσα και μη ζώσα, ήταν υποκείμενη στην πτώση. Οι δύο μεγάλες μοιραίες πτώσεις, η πρώτη των άυλων νοερών δυνάμεων και η δεύτερη των ανθρώπων, έφεραν όχι απλά αναστάτωση στην κτίση του Θεού, αλλά εισήγαγαν σε αυτή το κακό, ως μόνιμη κατάσταση, ως οντολογική αντίθεση στο πρόσωπο και το έργο του απόλυτα αγαθού Θεού.

Σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο, εξαιτίας της πτώσεως «η κτίσις υπετάγη, ουχ εκούσα, αλλά δια τον υποτάξαντα, επ' ελπίδι ότι και αυτή η κτίσις ελευθερωθήσεται από της δουλείας της φθοράς εις την ελευθερίαν της δόξης των τέκνων του Θεού. Οίδαμεν γαρ ότι πάσα η κτίσις συστενάζει και συνωδίνει άχρι του νυν» (Ρωμ.8:20-22). Αυτό σημαίνει πως όλα τα όντα από τους άυλους αγγέλους ως τους ανθρώπους και την υλική κτίση ήταν υποκείμενα στην φθορά της πτώσεως και άρα χρειάζονταν σωτηρία και λύτρωση. «Πάντες ήμαρτον και υστερούνται της δόξης του Θεού» (Ρωμ.5:1). Κατά συνέπεια κανένα κτιστό ον δεν θα μπορούσε να πάρει τη θέση του λυτρωτή. Αυτός θα έπρεπε να προέρχεται έξω από την δημιουργία, αδιάφθορος και απόλυτα αμέτοχος του κακού. Άρα μόνο θείο πρόσωπο θα μπορούσε να καταστεί λυτρωτής του κόσμου.

Η θεία βουλή αποφάσισε να καταστεί λυτρωτής ο Υιός και Λόγος του Θεού, το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Γι' αυτό αμέσως μετά την πτώση άρχισε να υλοποιείται το θείο σχέδιο της σωτηρίας. Αυτό προέβλεπε να υπάρξει μια μακραίωνη προετοιμασία του ανθρωπίνου γένους. Η πρόνοια του Θεού άρχισε να διαμορφώνει ιστορικές συνθήκες κατάλληλες ώστε να οδηγήσουν την ανθρωπότητα στο γεγονός της εν Χριστώ αποκαταστάσεως και σωτηρίας. Δόθηκε ο Νόμος στους Ισραηλίτες ως παιδαγωγός εις Χριστόν (Γαλ.3:2), στάλθηκαν προφήτες να διαμηνύσουν το θέλημα του Θεού (Ρωμ.1:2), αναδείχθηκαν σπουδαίες προσωπικότητες (φιλόσοφοι, άρχοντες, νομοθέτες, κοινωνικοί αναμορφωτές, συγγραφείς, ποιητές, κλπ), οι οποίοι προήγαγαν το ανθρώπινο πνεύμα, επεσήμαναν την κακοδαιμονία του κόσμου και έσπειραν τον σπόρο της ανάγκης για την λύτρωσή του από αυτήν την κατάσταση. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι με το πέρασμα του χρόνου διαμορφώθηκε μέσα στις διάφορες παραδόσεις των λαών μια μυστηριώδης και ισχυρή τάση αναμονής μελλοντικού λυτρωτή, η οποία με το πέρασμα του χρόνου ολοένα και μεγάλωνε, ώστε στους άμεσους προχριστιανικούς χρόνους να έχουμε πια παγκόσμια εναγώνια προσμονή. Όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, «εξαπέστειλεν ο Θεός τον υιόν αυτού γενόμενον εκ γυναικός, γενόμενον υπό νόμου, ίνα τους υπό νόμον εξαγοράσει, ίνα την υιοθεσίαν απολαύωμεν» (Γαλ.4:4). Ο αιώνιος και ο άπειρος Θεός συγκαταβαίνει και γίνεται άνθρωπος τέλειος, «γενόμενος εκ σπέρματος Δαυίδ κατά σάρκα» (Ρωμ.1:3), χωρίς να αφήσει την θεότητά του. «Νέον εξ Αδάμ παιδίον φυράματος ετέχθη Υιός και πιστοίς δέδοται» (3ο τροπ. στ΄ωδής κανόνα των Χριστουγέννων). 

Στο θεανδρικό θεανθρώπινο πρόσωπό Του συναντήθηκε και ενώθηκε η θεία με την ανθρώπινη φύση. Τα πριν διεστώτα, εξαιτίας της αμαρτίας, τώρα πια ενώθηκαν με οργανική και αιώνια ένωση (Εφ.2:14). Αλλά για να γίνει η ένωση αυτή προηγουμένως καθαρίστηκε, λυτρώθηκε και αγιάστηκε η ανθρώπινη φύση από τον Ενανθρωπήσαντα Λόγο, διότι δεν ήταν δυνατόν να γίνει φύση του Θεανθρώπου η πτωτική ανθρώπινη φύση. Έτσι ταυτόχρονα με την θεία Ενανθρώπηση πραγματοποιήθηκε και η λύτρωση της πεπτωκυίας φύσεώς μας στο θεναδρικό πρόσωπο του Λυτρωτή.

Η Ενανθρώπηση του Θεού είναι προϊόν της θείας αγάπης. Ο Ίδιος ο Κύριος είχε τονίσει πως «ούτω γαρ ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται, άλλ' έχει ζωήν αιώνιον» (Ιωάν.3:15) και συμπλήρωσε ο απόστολος Παύλος πως ο Πατήρ «του ιδίου υιού ουκ εφείσατο, αλλ' υπέρ ημών πάντων παρέδωκεν αυτόν» (Ρωμ.8:32). Το ίδιο και ο μαθητής της αγάπης Ιωάννης επισήμανε εμφαντικά: «εν τούτω εφανερώθη η αγάπη του Θεού εν ημίν, ότι τον υιόν αυτού τον μονογενή απέσταλκεν ο Θεός εις τον κόσμον, ίνα ζήσωμεν δι' αυτού» (Α΄Ιωάν.4:9). Η άμετρη αυτή αγάπη οδήγησε τον Λόγο στην, ασύλληπτη για τον πεπερασμένο ανθρώπινο νου, θεία «κένωση». Από τα δυσθεώρητα ύψη της θείας δόξης καταδέχτηκε να κατέλθει και να ενδυθεί την ανθρώπινη φύση, να την κάνει στο εξής αιωνίως μέρος της θεανθρώπινης υπόστασής Του.

Η περί θείας κενώσεως διδασκαλία αποτελεί θεμέλιο της θεολογίας του αποστόλου Παύλου. «Τούτο φρονείσθω εν υμίν ο και εν Χριστώ Ιησού, ός εν μορφή Θεού υπάρχων ουχ αρπαγμόν ηγήσατο το είναι ίσα Θεώ, αλλ' εαυτόν εκένωσε μορφήν δούλου λαβών, εν ομοιώματι ανθρώπων γενόμενος, και σχήματι ευρεθείς ως άνθρωπος εταπείνωσεν εαυτόν, γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού» (Φιλπ.2:5-8). Η θεία ταπείνωση λειτούργησε ως ισχυρό αντίδοτο κατά της ανθρώπινης έπαρσης, η οποία είναι η ρίζα της αμαρτίας. Ο Αδάμ αμάρτησε και ξέπεσε διότι υπερέβη τα όρια της αυτοσυνειδησίας του και ακολουθώντας τον πατέρα της αλαζονείας, τον διάβολο, έφτασε στην δική του απατηλή αυτάρκεια και στην ανταρσία. 

Το γεγονός αυτό όχι μόνο τον απομάκρυνε από την πηγή της αγάπης και της συνδιαλλαγής, τον Θεό, αλλά τον περιχαράκωσε μέσα στα ασφυκτικά πλαίσια της νοσηρής εγωπάθειάς του, ώστε να μην μπορεί πια να απελευθερωθεί και να αποκατασταθεί. Η θεία ταπείνωση λειτούργησε καταλυτικά κατά της εωσφορικής έπαρσης. Στην θεσπέσια υμνολογία των Χριστουγέννων ψάλλουμε: «Ιδών ο Κτίστης ολλύμενον τον άνθρωπον χερσίν ον επόιησε, κλίνας ουρανούς κατέρχεται΄ τούτον δε εκ Παρθένου θείας αγνής όλον ουσιούται αληθεία σαρκωθείς, ότι δεδόξασθε» (3ο τροπ. Α΄ ωδής του κανόνος των Χριστουγέννων). Η σωτηρία μας είναι έργο και χάρις του Θεού.

Η είσοδος του Θεού Λόγου στην ανθρώπινη ιστορία άλλαξε τη ροή της σταθερά καθοδικής πορείας των ανθρώπων. Η θεία Ενανθρώπησή Του είναι η ευλογημένη αρχή της μεγαλύτερης επ- ανάστασης όλων των εποχών. Η ανατολή του νοητού Ηλίου της Δικαιοσύνης στη γη διέλυσε τα πυκνά σκοτάδια του προχριστιανικού παρελθόντος και αποδυνάμωσε όλους τους εργαζομένους των σκοτεινών έργων. Τα ανθρώπινα γεγονότα και η ιστορία έχουν πια κατευθυντήρια φορά και στόχο το μοναδικό πρόσωπο του Θεανθρώπου. Μπορεί, βεβαίως, η πορεία της αλλαγής του κόσμου να είναι αργή και οι δυνάμεις του κόσμου να αντιστέκονται, αλλά η έκβαση είναι προδιαγεγραμμένη, ο κόσμος τελικά θα χριστοποιηθεί. 

Ο απόστολος Παύλος ορίζει σαφέστατα την αφάνταστη ευεργεσία που προσέφερε στην ανθρωπότητα ο ενανθρωπήσας Θεός Λόγος με τα εξής: «Ευλογητός ο Θεός και Πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο ευλογήσας ημάς εν πάση ευλογία πνευματική εν τοις επουρανίοις εν Χριστώ, καθώς εξελέξατο ημάς εν αυτώ προ καταβολής κόσμου είναι ημάς αγίους και αμώμους κατενώπιον αυτού, εν αγάπη προορίσας ημάς εις υιοθεσίαν δια Ιησού Χριστού ... εν ω έχομεν την απολύτρωσιν δια του αίματος αυτού, την άφεσιν των παραπτωμάτων, κατά τον πλούτον της χάριτος αυτού» (Εφ.1:3-7).

Η έννοια της υιοθεσίας αποδίδει καλλίτερα παντός άλλου την οργανική προσκόλλησή μας στο Θεό. Δια της πτώσεως και αποστασίας γίναμε πάροικοι και «ξένοι των διαθηκών της επαγγελίας» του Θεού (Εφ.2:12). Όμως «Ο Λόγος σάρξ εγένετο» (Ιωάν.1:14), «ίνα την υιοθεσίαν απολαύωμεν». Να μην είναι πια ο καθένας μας «δούλος, αλλ' υιός΄ ει δε υιός, και κληρονόμος Θεού δια Χριστού» (Γαλ.4:4-7). Αυτή είναι η μεγαλύτερη ευλογία, που απολαμβάνουμε χάρις στην Θεία Ενανθρώπηση! Το μήνυμα της Βηθλεέμ, το οποίο διαλαλήθηκε από τους αγίους αγγέλους της Γεννήσεως (Λουκ.2:14), είναι το πιο χαρμόσυνο και ελπιδοφόρο άγγελμα της ιστορίας. Ήρθε Εκείνος, τον Οποίον εναγωνίως περίμενε η ανθρωπότητα δια να «σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτών» (Ματθ.1:21). «Ο Πατήρ ευδόκησεν, ο Λόγος σαρξ εγέντο και η Παρθένος έτεκεν Θεόν ενανθρωπήσαντα». (2ο τροπ. των Αίνων των Χριστουγέννων). 

Τα αποτελέσματα του έργου Του είναι φανερά. Ο μονόδρομος, ο οποίος οδηγούσε αποκλειστικά τον άνθρωπο και ολόκληρη την πλάση στην απώλεια, έπαψε να υπάρχει για τους πιστούς του Χριστού, διότι εγκαινίασε Αυτός νέα οδό, η οποία οδηγεί στην σωτηρία, στον Θεό, που είναι το φυσικό πέρας της πορείας του ανθρώπου. Την μεγάλη και ελπιδοφόρα αυτή αλήθεια εκφράζει απόλυτα και χαρακτηριστικά ο απόστολος Παύλος ως εξής: « Αυτός γαρ εστιν η ειρήνη ημών, ο ποιήσας τα αμφότερα εν και το μεσότοιχον του φραγμού λύσας, την έχθραν, εν τη σαρκί αυτού τον νόμον των εντολών εν δόγμασι καταργήσας, ίνα τους δύο κτίση εν εαυτώ εις ένα καινόν άνθρωπον ποιών ειρήνην και καταλλάξη τους αμφοτέρους εν ενί σώματι τω Θεώ δια του σταυρού, αποκτείνας την έχθραν εν αυτώ... άρα ουν ουκέτι εστέ ξένοι και πάροικοι, αλλά συμπολίται των αγίων και οικείοι του Θεού» (Εφεσ. 2:14-19). 

Ακόμα «ώσπερ εβασίλευσεν η αμαρτία εν τω θανάτω, ούτω και η χάρις βασιλεύση δια δικαιοσύνης εις ζωήν αιώνιον δια Ιησού Χριστού του Κυρίου ημών» (Ρωμ.5:21). Τέτοιου δυσθεώρητου μεγέθους ευεργεσία αξιωθήκαμε χάρις στην οικονομία της θείας συγκαταβάσεως. Το Θείο Βρέφος της Βηθλεέμ «συνενηπίασε τοις νηπίοις» για χάρη της σωτηρίας μας. «Αυτός εστι Θεός σαρκοφόρος και ημείς άνθρωποι πνευματοφόροι...΄ Αυτός ο αληθινός και φύσει Υιός του Θεού τους πάντας φορεί, ίνα οι πάντες τον ένα φορέσωμεν Θεόν» (Μ.Αθανάσιος, ΒΕΠΕΣ 33,226). 

«Νυν ο επουράνιος και ημίν επουρανίους εποίησεν» (Γρηγ. Νύσσης, P.G.46,681D). Αυτοί οι περιεκτικoί πατερικoί λόγοi φανερώνουν περίτρανα ολόκληρο το μυστήριο της Θείας Ενανθρωπήσεως. Αυτό είναι και το κεντρικό νόημα της μεγάλη εορτής. Με την ποιητική γραφίδα, τέλος, του αγίου Αμφιλοχίου, επισκόπου Ικονίου (4ος αιών.), μπορούμε να υμνήσουμε κι' εμείς την ευφρόσυνη εορτή, η οποία κατέστη απαρχή της σωτηρίας μας ως, εξής:  «Ω Ημέρα (των Χριστουγέννων) μύρων αξία εν ή ανέτειλεν ημίν το άστρον εξ Ιακώβ, ο άνθρωπος ο επουράνιος ός ώφθη εξ Ισραήλ! 

Επεδήμησεν ημίν ο ισχυρός Θεός και ο της Δικαιοσύνης επέλαμψεν Ήλιος! Ο των θείων αρετών ηνέωκται ο θησαυρός, και το της ζωής φυτόν ανθρώποις εβλάστησε και η ανατολή εξ ύψους επέλαμψεν! Ο των ουρανίων και των επιγείων Δεσπότης εκ παρθενικών λαγόνων υπέρ κόσμου λυτρώσεως εις κόσμον φθαρτόν ελήλυθεν»( P.G 39,40B).



ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Ελλάδα

Η ΔΗΜΑΡ θα κατέβει αυτόνομη στις ευρωεκλογές μαζί με όσες δυνάμεις συνεργαστούν μαζί της, επανέλαβε ο Φώτης Κουβέλης κλείνοντας την τριήμερη συζήτηση στο 2ο συνέδριο της ΔΗΜΑΡ, απαντώντας ταυτόχρονα στην κριτική ότι το κόμμα του δεν συνδράμει στο εγχείρημα για την ανασύνταξη της Κεντροαριστεράς, όπως προτείνεται από την Πρωτοβουλία των 58.

Οι σημερινές δηλώσεις Έρογλου - Νταβούτογλου τορπίλισαν την όποια δυνατότητα επανέναρξης ουσιαστικού διαλόγου στο Κυπριακό, δήλωσε το βράδυ του Σαββάτου ο κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Στυλιανίδης. Οργή της Λευκωσίας για τη συνάντηση, το απόγευμα του Σαββάτου, του απεσταλμένου του ΓΓ του ΟΗΕ Αλ.Ντάουνερ με τον τούρκο ΥΠΕΞ στα Κατεχόμενα.

Σύσταση για περιορισμό της «άσκοπης χρήσης τζακιών» μέχρι το πρωί της Δευτέρας απευθύνουν με κοινή τους ανακοίνωση τα υπουργεία Υγείας και Περιβάλλοντος. «Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, από το βράδυ του Σαββάτου μέχρι και την Δευτέρα το πρωί ευνοείται η συσσώρευση ατμοσφαιρικής ρύπανσης» αναφέρει η ανακοίνωση. Σε ομιλία του το Σάββατο στην τακτική γενική συνέλευση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, ο υπουργός Δικαιοσύνης επανέλαβε ότι η αύξηση των μισθών των δικαστικών είναι μια από τις κύριες προτεραιότητές του. «Ελπίζω ότι σύντομα θα τα καταφέρω» είπε.

Tρόφιμα, κλινοσκεπάσματα και ρουχισμό προσφέρονται στους αστέγους της Αθήνας από τον φιλανθρωπικό οργανισμό «Αποστολή» της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και με τη χρηματοδότηση άλλων οργανώσεων

Κόσμος

Σφοδρές καταιγίδες με χιόνια έχουν πλήξει τις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία, καθώς και στις οδικές αρτηρίες. Πολλές αεροπορικές εταιρείες αναγκάστηκαν να καθυστερήσουν ή ακόμα και να ακυρώσουν πτήσεις στα αεροδρόμια του Σικάγο, της Ουάσινγκτον, της Νέας Υόρκης, του Νιούαρκ και του Νιου Τζέρσεϊ.

Συγκρούσεις ξέσπασαν την Κυριακή στη Ρώμη, το Τορίνο και τη Βενετία μεταξύ αστυνομικών και διαδηλωτών που διαμαρτύρονταν για τη λιτότητα, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων που οργανώνει το τελευταίο διάστημα το κίνημα Φορκόνι των αγροτών και των φορτηγατζήδων.

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανούκοβιτς έπαυσε από τα καθήκοντά του τον δήμαρχο του Κιέβου και δύο ακόμη αξιωματούχων αποδίδοντάς τους ευθύνη για την αστυνομική βία στη διάρκεια των διαδηλώσεων της 30ής Νοεμβρίου. Οι Αρχές διερευνούν καταγγελίες, σύμφωνα με τις οποίες δύο αξιωματούχοι άσκησαν πίεση στον αρχηγό της αστυνομίας του Κιέβου να χρησιμοποίησει βία. Νέα μεγάλη διαδήλωση κατά του Γιανούκοβιτς την Κυριακή.

Το 75,96% των μελών του γερμανικού Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) ενέκρινε την συμμετοχή στον «μεγάλο συνασπισμό» υπό την Άνγκελα Μέρκελ, ανοίγοντας το δρόμο για τον σχηματισμό κυβέρνησης σχεδόν τρεις μήνες μετά τις εκλογές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το SPD, από τα 472.820 εγγεγραμμένα μέλη, ψήφισαν τα 369.680 (77,86%). Από αυτά, 256.643 ψήφισαν «ναι», ενώ 80.921 ψήφισαν «όχι» στην πρόταση της ηγεσίας.

Έκκληση για αυστηρότερο έλεγχο στις πωλήσεις όπλων και για μεγαλύτερη μέριμνα της ψυχικής υγείας απηύθυνε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα το Σάββατο, στην επέτειο από την πολύνεκρη επίθεση σε σχολείο του Νιούταουν.

Οικονομία

Χωρίς πρόοδο ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις της τρόικας με το οικονομικό επιτελείο το Σάββατο. Στην συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης δεν υπήρξε συμφωνία για τους πλειστηριασμούς, ενώ στην συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών η τρόικα αμφισβήτησε την αποτελεσματικότητα της μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση. Την ίδια ώρα, το Μαξίμου διαμηνύει πως δεν γίνονται δεκτά μέτρα που συρρικνώνουν περαιτέρω τα εισοδήματα των μεσαίων και χαμηλών στρωμάτων και λέει «όχι» στην πλήρη απελευθέρωση των πλειστηριασμών.

Για το 2015 μετατίθεται η εφαρμογή της διάταξης που προβλέπει την επιβολή του ειδικού φόρου 20% στις διαφημίσεις, που προβάλλονται από την τηλεόραση. Η σχετική τροπολογία περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η δυνατότητα του Δημοσίου να κατάσχει το 50% των καταθέσεων, των πάσης φύσεως λογαριασμών και του περιεχομένου των θυρίδων υφίσταται ήδη με νόμο του 1997, δήλωσε το Σάββατο στη Βουλή ο Γ.Μαυραγάνης σημειώνοντας ότι οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας έχουν προκαλέσει αδικαιολόγητες παρανοήσεις και παρερμηνείες.

Αθλητισμός

«Λευκή» ισοπαλία σημειώθηκε στο «Άντζελο Μασιμίνο» ανάμεσα στην Κατάνια και τη Βερόνα, στην αναμέτρηση με την οποία άνοιξε η αυλαία της 16ης αγωνιστικής στο Campionato. Οι φιλοξενούμενοι, με τους οποίους ξεκίνησε βασικός ο Βαγγέλης Μόρας (αντικαταστάθηκε στο 78΄ από τον Πίντο), έχασαν μια καλή ευκαιρία να δώσουν συνέχεια στην εξαιρετική πορεία που πραγματοποιούν φέτος και να φτάσουν την Ίντερ στην τέταρτη θέση, απέναντι στην ουραγό του πρωταθλήματος. Την Κυριακή το ντέρμπι Νάπολι - Ίντερ και τη Δευτέρα το Μίλαν - Ρόμα.

Με εκτός έδρας νίκες συνέχισαν κατά τη 18η αγωνιστική του Championnat Παρί Σεν Ζερμέν και Μονακό. Οι Παριζιάνοι επιβλήθηκαν της Ρεν με 3-1 και συνεχίζουν από τη θέση του οδηγού στη βαθμολογία. Η Μονακό επικράτησε με 2-0 εκτός έδρας της Γκινγκάμπ και παραμένει δύο βαθμούς πίσω από την Παρί. Στα άλλα ματς, η Τουλούζ πέρασε με 2-1 από την έδρα της Ναντ και η Λοριάν με το ίδιο σκορ από την έδρα της Αζαξιό. Η Νις επικράτησε με 1-0 της Σοσό, ενώ ισόπαλο 1-1 έληξε το ματς της Εβιάν με τη Ρεμς.

Από το νέο έτος θα μπορεί να υπολογίζει στις υπηρεσίες του Μάρκους Μπεργκ ο Γιάννης Αναστασίου καθώς ο Σουηδός επιθετικός και σκόρερ των Πρασίνων στην ήττα από τον Ατρόμητο, υπέστη θλάση πρώτου βαθμού και θα απουσιάσει για περίπου 15 ημέρες.


ΓΕΓΟΝΟΤΑ (15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ)

1939: Κάνει την πρεμιέρα της η θρυλική ταινία «Όσα παίρνει ο άνεμος».

1993: Οι Nirvana πραγματοποιούν μία σημαδιακή unplugged εμφάνιση στο MTV.

1995: Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης «βαφτίζουν» το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα «ευρώ».

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

37: Νέρων, αυτοκράτορας της Ρώμης μεταξύ 54 και 68 μ.Χ.

1832: Γουστάβος Άιφελ, Γάλλος μηχανικός που σχεδίασε και ύψωσε τον «Πύργο» του, το σύμβολο του Παρισιού.

ΘΑΝΑΤΟΙ

1025: Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος, αυτοκράτορας του Βυζαντίου από το 976 μέχρι και το 1025.

1966: Walt Disney, εμβληματικός καρτουνίστας αμερικανικής καταγωγής, δημιουργός του Mickey Mouse και του Donald Duck, ο οποίος, κατά τη διάρκεια της εποχής του Μακαρθισμού, υπήρξε από τους μεγαλύτερους καταδότες των κομμουνιστών στην ιστορία του Hollywood.






ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΝΑ "ΑΡΠΑΞΕΙ ΦΩΤΙΑ" Ο ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ ΩΚΕΑΝΟΣ


Σοβαρό ναυτικό επεισόδιο συνέβη μεταξύ του αμερικανικού καταδρομικού κατευθυνομένων βλημάτων CG-63, USS Cowpens, κλάσης Ticonderoga και ενός κινεζικού αντιτορπιλικού από τα συνοδά σκάφη του κινεζικού αεροπλανοφόρου Liaοning, όταν το αμερικανικό πλοίο που παρακολουθούσε την εκπαιδευτική δραστηριότητα του κινεζικού battle group, διατάχθηκε να αποχωρήσει από την περιοχή αυτό αρνήθηκε και το κινεζικό πλοίο έπλευσε κατά πάνω του!

Η αμερικανική πλευρά δηλώνει, ότι το πλοίο "περνούσε προγραμματισμένα από την περιοχή", αλλά ποιος τους πιστεύει. Το θέμα είναι ότι το "τυχαίο επεισόδιο" που όλοι φοβούνται, στην ανατολική κινεζική θάλασσα, παραλίγο να γίνει πράξη. Λέγεται ότι "Ελάχιστα μέτρα χώρισαν τα δύο πλοία από μια σύγκρουση που θα μπορούσε να τα βυθίσει και τα δύο"!

Η αμερικανική αντίδραση είναι σφοδρή, καθώς κατατέθηκαν διαβήματα διαμαρτυρίας μέσω στρατιωτικών και πολιτικών διαύλων, ενώ έμμεσα εκτοξεύεται και κατηγορία για ανευθυνότητα προς την κινεζική πλευρά για την ενέργειά της, αλλά οι κινέζοι εμφανίζονται πολύ σκληροί και θέλουν να δείξουν ότι τουλάχιστον στην Κινεζική Θάλασσα είναι τα απόλυτα αφεντικά...

Και ενώ αυτά συνέβαιναν ανοικτά των νησιών Σενκάκου, η Ιαπωνία συγκροτεί εξειδικευμένες μονάδες αμφιβίων καταδρομών ειδικά για δράση στις νήσους Σενκάκου (Ντιαόγιου για τους Κινέζους), αν αυτό απαιτηθεί. Οι αμφίβιες δυνάμεις αποστολή θα έχουν την ανακατάληψη των νήσων σε περίπτωση που οι κινεζικές ένοπλες δυνάμεις πραγματοποιήσουν αιφνιδιαστική απόβαση και κατάληψή τους (τώρα δεν υπάρχουν ιαπωνικές στρατιωτικές δυνάμεις στα Σενκάκου).

Επίσης, πέραν του ότι η δύναμη θα σταθμεύει στη νήσο Οκινάουα, στην περιοχή θα αυξηθεί και η δύναμη μαχητικών F-15J με αποστολή την εναέρια επιτήρηση της περιοχής. Τέλος, θα συσταθεί και μοίρα αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης E-2C. Οι αλλαγές εντάσσονται στο πλαίσιο των κατευθυντηρίων οδηγιών για την άμυνα της χώρας την επόμενη δεκαετία, ενώ υπάρχει και ενδιάμεση περίοδος υλοποίησης που προσδιορίστηκε στα πέντε χρόνια. Επισήμως, η Ιαπωνία δηλώνει ότι θα αντιδράσει με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα στις προκλήσεις…

Οι Κινέζοι αντιδρούν, δηλώνοντας ότι παρακολουθούν στενά τη διαμόρφωση της γιαπωνέζικης αμυντικής στρατηγικής και της γενικότερης πολιτικής ασφαλείας, αλλά είναι βέβαιο ότι η σύγκρουση δεν θα αργήσει...

Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη μαχητικών αεροσκαφών σε αεροδρόμια της Βορειοδυτικής Κίνας καθώς οι Κινέζοι στρατηγικοί αναλυτές έχουν πείσει το Γενικό Επιτελείο ότι σε περίπτωση σύγκρουσης στην Κινεζική Θάλασσα με την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, οι ΗΠΑ μπορεί να προσβάλλουν τις κινεζικές αεροπορικές βάσεις ορμώμενες από το ... Αφγανιστάν, με το οποίο συνορεύει η Κίνα με μια στενή λωρίδα γης...

Eπίσης κινεζική Αεροπορία μετακίνησε 24 μαχητικά JH-7A στην αεροπορική βάση του Weifang η οποία βρίσκεται στην ανατολική επαρχία Shandong στο πλησιέστερο αεροδρόμιο που διαθέτει προς την κορεατικά χερσόνησο και την Ιαπωνία.  Η μονάδα που μετακινήθηκε στο Weifang ανήκει στο 14ο σύνταγμα της 5ης Μεραρχίας (αντίστοιχο της πτέρυγας) και τα αεροσκάφη έχουν ρόλο προσβολής στόχων επιφανείας.

Τα 24  JH-7A είναι εξοπλισμένα με το βλήμα αέρος-επιφανείας  YJ-83 το οποίο αναμένεται να παίξει κύριο ρόλο στην περίπτωση που υπάρξουν εχθροπραξίες μεταξύ της Κίνας και της Ιαπωνίας για τον έλεγχο των νησιών Senkaku μετά την ανακήρυξη από το Πεκίνο της ζώνης Αεράμυνας (ADIZ).  Τα βλήματα YJ-83 είναι πιο γνωστά από την εξαγωγική τους έκδοση την C802AKD η οποία έχει εμβέλεια άνω των 250 χλμ.

ΠΩΣ Η ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ ΣΕΡΒΙΑ ΡΑΠΙΣΕ ΤΟΝ ΑΧΜΕΤ...


Λίγα 24ωρα μετά την περίφημη αλυτρωτική δήλωση του Τούρκου πρωθυπουργού Ρ.Τ.Ερντογάν, ότι "Όλα είναι Θράκη και η Κομοτηνή και η Ξάνθη και η Θεσσαλονίκη"  και ενώ είχε ήδη δηλώσει ότι «το Κόσοβο είναι Τουρκία» και ότι «οι πολίτες του Κοσόβου και της Τουρκίας ανήκουν στην ίδια χώρα» οι δύο χώρες που θίγονται άμεσα από αυτές τις δηλώσεις, η Ελλάδα και η Σερβία αντέδρασαν εντελώς διαφορετικά. Ή καλύτερα η κυβέρνηση της Ελλάδας με υπουργό Εξωτερικών τον Ευάγγελο Βενιζέλο αντέδρασε εντελώς διαφορετικά από την Σερβία. Η δεύτερη έπραξε το αυτονόητο για ένα κράτος που έστω και ακρωτηριασμένο έχει ακόμα εθνική υπερηφάνεια:  Ακύρωσε την διάσκεψη κορυφής Σερβίας- Τουρκίας-Βοσνίας/Ερζεγοβίνης  με συνοπτικές διαδικασίες.

Μια διάσκεψη που θα γινόταν στο Βελιγράδι, στα τέλη Δεκεμβρίου. Ο πρόεδρος της Σερβίας Τόμισλαβ Νίκολιτς ακύρωσε την τριμερή διάσκεψη διότι η Τουρκία, δηλαδή ο Ρ.Τ.Ερντογάν δεν ανακάλεσε. Ο Τούρκος ΥΠΕΞ, Αχμέτ Νταβούτογλου, προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός λέγοντας ότι παρερμηνεύτηκαν τα λόγια του Ταγίπ Ερντογάν, αλλά εκεί δεν έχει να αντιμετωπίσει τον Ευάγγελο Βενιζέλο. Έχει να αντιμετωπίσει τους πληγωμένους, μεν, αλλά υπερήφανους Σέρβους οι οποίοι επέμειναν ότι "Οι εξηγήσεις δεν ικανοποιούν τη σερβική κυβέρνηση". Και απαίτησαν άμεση δημόσια συγγνώμη για να αποκατασταθούν οι σχέσεις των δύο χωρών. Που να συγκρίνεις αντίδραση της ελληνικής και της σερβικής πλευράς. Εμείς με τις γνωστές πολιτικώς ορθές ανακοινώσεις του υπουργείου Εξωτερικών και οι Σέρβοι χωρίς πολλά λόγια περνούν στην πράξη…

Η σερβική αντίδραση στις δηλώσεις Ερντογάν ότι… όλα είναι Τουρκία στα Βαλκάνια, βάζοντας μέσα Θράκη και Κοσσυφοπέδιο, ήταν αρχικά να του ζητηθεί να ανακαλέσει. Δεν το έκανε και αυτομάτως ματαιώθηκε η κοινή διάσκεψη Σερβίας – Τουρκίας και Βοσνίας – Ερζεγοβίνης. Στην Ελλάδα, προκειμένου να επιβιώσει πολιτικά ο Ε.Βενιζέλος και θεωρώντας ότι αυτό μόνο αν υποχωρήσει πλήρως στην Τουρκία, όπως επιτάσσουν οι δυτικοί, προκειμένου να μοιράσουν με ασφάλεια τους υδρογονάνθρακες της Κύπρου και της Ελλάδας, τα έδωσε όλα μέσα σε λίγη ώρα στον Αχμέτ Νταβούτογλου και την Άγκυρα: Υφαλοκρηπίδα, ΑΟΖ, "τουρκική" μειονότητα κλπ.

«ΧΑΛΑΡΗ» ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΟΒΛΑΚΩΣΗ!


Η οικονομική εξαθλίωση από μόνη της δεν είναι αρκετή για να μετατρέψει τους πολίτες σε δούλους. Ούτε η στέρηση της ελευθερίας τους, με κάθε τρόπο, ούτε οι πειθαναγκασμοί που οι εξουσίες της πολιτικής και του χρήματος επιστρατεύουν φτάνουν για να σταματήσουν τον προσανατολισμό των ανθρώπων προς την αναζήτηση της δικαιοσύνης και της αλήθειας.  Η ζωή και ο αγώνας του αείμνηστου Νέλσον Μαντέλα αποτελούν τρανταχτό και φωτεινό παράδειγμα επιβεβαίωσης για τα παραπάνω. Για όλους τους ανθρώπους, όλες τις κοινωνίες, όλα τα δικαιώματα.  

Ποια είναι όμως εκείνη η σπίθα που κρατάει ζωντανή την ελπίδα ότι μπορεί και θα ξημερώσουν καλύτερες μέρες; Τι είναι εκείνο που δεν αφήνει τον άνθρωπο να συντριβεί από τη βαρβαρότητα; Από πού κρατιέται κάποιος για να αντέξει και να ανακαλύψει την ουσία των πραγμάτων;  Την απάντηση δίνει ο ίδιος αυτός γίγαντας της δικαιοσύνης, όταν στην πιο δύσκολη στιγμή του συνάντησε στη βιβλιοθήκη της φυλακής τη «Μήδεια» του Ευριπίδη. Εργο που άσκησε, όπως λέει, καταλυτική επίδραση πάνω του. Η γνώση είναι αυτή που μας κάνει και μας κρατάει ανθρώπους.
  
Επειδή η γνώση αποτελεί το ύστατο ανάχωμα για τη διατήρηση της λογικής και συνεπώς της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας που πρέπει να διέπουν τις ανθρώπινες κοινωνίες, γι’ αυτό και καταβάλλεται συντονισμένη προσπάθεια να εξανδραποδισθεί· και η ίδια κι όσοι την αναζητούν και την υπηρετούν. Η αποδόμηση της γνώσης συνιστά το βασικό προαπαιτούμενο για την κοινωνική αποβλάκωση και εν τέλει για την κοινωνική αποσύνθεση, που συνιστά η κατάλυση δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων, προς όφελος ελαχίστων και εις βάρος του συνόλου.
  
Στην πατρίδα μας το ολέθριο αυτό έργο έχει ξεκινήσει καταρχήν με την αποσάθρωση της δημόσιας παιδείας. Σε όλα τα επίπεδα και με συνυπεύθυνους όλους τους εμπλεκομένους, εκόντες άκοντες. Kάτω από τον μέσο όρο των 65 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ στον τομέα της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος συνεχίζει να βρίσκεται η Ελλάδα σύμφωνα με τις μετρήσεις PISA (Program for International Student Assessment) του οργανισμού. Με βάση τα νέα στοιχεία, η Ελλάδα πέφτει στην 42η θέση από την 25η που είχε το 2009.
  
Το έργο όμως συνεχίζεται εις βάρος όσων στο μεταξύ έχουν προλάβει να μορφωθούν! Δεν μπορεί να μείνουν στο… απυρόβλητο γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, οι επιστήμονες στο σύνολό τους. Οσοι δε εξ αυτών ασκούν και ελεύθερο επάγγελμα τότε αυτοπροσώπως αποτελούν την «κατάρα» που ευθύνεται για όλα τα δεινά μας. Αυτοί φοροκλέπτουν, αυτοί φακελώνονται!
  
Προσοχή, δεν επιχειρώ να υπερασπιστώ τα ανυπεράσπιστα ούτε και να αποσείσω τις όποιες προσωπικές ευθύνες υπάρχουν για συμπεριφορές και πρακτικές, απαράδεκτες και καταδικαστέες. Οταν όμως βάλλονται συλλήβδην οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι σήμερα, όταν δεν πένονται, βρίσκονται γύρω από το όριο της φτώχειας, κι ας μην ακούγεται καθόλου υπερβολικό αυτό, τότε κάτι άλλο συμβαίνει. Οταν απαξιώνεται με τρομακτική επιπολαιότητα το επιστημονικό δυναμικό δημόσιων νοσοκομείων, σχολείων, ιδρυμάτων, άλλος είναι ο στόχος.

Και ο στόχος είναι να αποκοπεί ο λαός μας από τη γνώση και από τους γνωρίζοντες. Να τους αναθεματίσει και μαζί τους κι αυτήν. Για να μπορούν χωρίς τις αντιστάσεις τους να υλοποιήσουν τους σχεδιασμούς τους όσοι προωθούν κοινωνικά απαρτχάιντ, που θα τρόμαζαν ακόμα και τον Μαντέλα!