01 Δεκεμβρίου, 2013

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ


ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
Ωθούν τη Δημοκρατία στην εκτροπή

«Δεν φταίει το πολίτευμα.
Άλλο αν εμείς δεν είμαστε ικανοί να το λειτουργήσουμε»

«Τα περιθώρια έχουν εξαντληθεί. Ο λαός μας δεν αντέχει άλλα μέτρα», δηλώνει στην «Κ.Ε.» ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος

«Με θλίβει που ένας τόπος με τέτοια ιστορία και τόσες ομορφιές κατάντησε περίγελως της Ευρώπης»  * «Εχω επιφυλάξεις για το τέμενος, τη στιγμή που στη Μ. Ανατολή οι χριστιανοί διώκονται»  * Προτείνω να αλλάξει ο τρόπος εκλογής των αρχιερέων και τα όρια των Μητροπόλεων»«Η κοινωνία δεν αντέχει άλλα μέτρα». Κατηγορηματικός και δίχως περιστροφές, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμος, καταδικάζει τις μνημονιακές τακτικές της κοινωνικής εξαθλίωσης, αγανακτεί για την εικόνα της σημερινής Ελλάδας που έχει καταντήσει «περίγελως της Ευρωπαϊκής Ένωσης», στηλιτεύει όσους οδηγούν σε εκτροπή της Δημοκρατίας, εκτιμά ότι η αγανάκτηση και οι ανάγκες των Ελλήνων θα οδηγήσουν σε πολιτικές εξελίξεις. 

Καταδικάζει απερίφραστα τα κρούσματα βίας και νεοναζισμού, διατηρεί τις επιφυλάξεις του για το ισλαμικό τέμενος, δηλώνει κάθετα αρνητικός στα σύμφωνα συμβίωσης, μιλά για τις αυτοχειρίες της εποχής μας.Ο κ. Ιερώνυμος εμφανίζεται έτοιμος για αλλαγές στις δομές της Εκκλησίας, ακόμη και στην ισοβιότητα των αρχιερέων, απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε εκπροσώπους από όλα τα κόμματα για να ξεκαθαριστεί το θέμα της «δήθεν αμύθητης εκκλησιαστικής περιουσίας» και εξηγεί γιατί ο ρόλος της Εκκλησίας δεν εξαντλείται στις φιλανθρωπίες, τις ελεημοσύνες και τα συσσίτια.

* Είναι δικαιολογημένη η αγανάκτηση και η οργή του κόσμου; 
Η κοινωνία αντέχει άλλη πίεση;

Η κοινωνία μας, ο λαός μας, δεν αντέχει άλλο. Τα όποια περιθώρια έχουν εξαντληθεί. Δεν μπορούμε να λέμε «παίρνουμε και ξαναπαίρνουμε μέτρα». Πώς θα βρεθούν οι τρόποι για να αντιμετωπιστούν όλα τα κρίσιμα ζητήματα, δεν το ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι ότι η κοινωνία δεν αντέχει άλλα μέτρα.

* Πώς θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση;

Δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός, πρέπει η Ιστορία να μας γίνει δάσκαλος. Πρέπει να αγωνιστούμε όλοι μαζί, ενωμένοι, αλλά καθαροί, λέγοντας την αλήθεια στο λαό. Να έχουμε υπομονή και συνεχώς να προσπαθούμε, γιατί θα αργήσει αυτή η δύσκολη κατάσταση να περάσει.

* Πολλοί μιλούν για παρακμή της Δημοκρατίας. Συμφωνείτε;

Η Δημοκρατία είναι μία έννοια, είναι ένας τρόπος ζωής και διακυβερνήσεως των ανθρώπων. Αυτό είναι καθαρό. Τώρα, εάν εμείς που θέλουμε να λειτουργήσουμε σε αυτό το σύστημα δεν είμαστε ικανοί, είμαστε επιρρεπείς στις εκτροπές, δεν φταίει η Δημοκρατία, γι' αυτό και έχουμε πολλά είδη «Δημοκρατίας». Η Δημοκρατία δεν φταίει, φταίνε εκείνοι που την ωθούν προς την εκτροπή.

* Γιατί φτάσαμε έως εδώ;

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας τόπος φτάνει σε αυτή την κατάσταση· και άλλοι τόποι έχουν φτάσει σε αυτού του είδους την κατάρρευση. Θα έχουμε και ακόμη χειρότερη κατάσταση.  Είναι αυτό που μας λέει ο ποιητής σε μια αντίστοιχη θέση, ότι φτάσαμε πια στο τελευταίο σκαλοπάτι και είναι ανάγκη να φτάσουμε στον πάτο για να μπορέσουμε πάλι να αναπτυχθούμε. Ποιος δεν το ήξερε στην Ελλάδα, από τους ανθρώπους που υποτίθεται ότι ξέρουν πέντε γράμματα, ότι με μαθηματική ακρίβεια θα φτάναμε στο σημείο όπου βρισκόμαστε σήμερα; 

Εάν πάρουμε τα τριάντα χρόνια από τη Μεταπολίτευση έως σήμερα, ο δρόμος είναι καταστροφικός. Είναι συνέχεια προς την άβυσσο. Αλλά δεν πρέπει μόνο να ψάξουμε μακριά από εμάς, αλλά και μέσα μας, γιατί ο καθένας από εμάς φέρει αυτόν το σπόρο της φθοράς· και το ξέραμε. Ποιος λογικός άνθρωπος δεν το καταλαβαίνει ότι όταν χαλάς πολύ περισσότερα από αυτά που εισπράττεις, θα έρθει η ώρα που θα σ' τα ζητήσουν και μάλιστα με σκληρό τρόπο, όπως γίνεται σήμερα; Μας άρεσε όμως αυτή η πορεία.

* Να αναμένουμε πολιτικές εξελίξεις;

Δεν είμαι πολιτικό πρόσωπο, αλλά πιστεύω ότι η αγανάκτηση και οι ανάγκες των ανθρώπων θα αναγκάσουν να οδηγηθεί η κατάσταση προς τα εκεί όπου θα προκύψει κάτι καλύτερο.

* Έχετε σκεφθεί εάν μετά τις εκλογές έχουμε άλλο πρωθυπουργό, τι αιτήματα θα του θέτατε;

Δεν θέλω να κάνω πολιτική αυτή την ώρα, το θέμα δεν είναι ο πρωθυπουργός. Το θέμα δεν είναι μόνο τα στελέχη της πολιτικής, το θέμα είναι το πνεύμα, η κουλτούρα μας. Το ερώτημα είναι ποια είναι η πορεία μας· ως λαός πού πηγαίνουμε.

Αυτό που λέμε ότι «ο λαός έχει τους άρχοντες που του αξίζουν» δεν είναι έξω από την πραγματικότητα. Ακούμε πολλές φορές που λένε σε στρογγυλά τραπέζια, σε συζητήσεις, ότι «χάσαμε τις αξίες μας και πρέπει να τις ξαναβρούμε, να αλλάξουμε τρόπο ζωής». Πρακτικά, αυτή είναι η ουσία. Πρέπει να μετανοήσουμε· αν δεν αλλάξουμε μυαλά, και αυτό σημαίνει μετάνοια, αν δεν αλλάξουμε πορεία, από πού θα έρθει η αλλαγή;

* Σας πείθει η επιχειρηματολογία του Αλέξη Τσίπρα;

Κοιτάξτε, εγώ δεν θα πάρω θέση σε αυτά τα θέματα, διότι είναι επικίνδυνο ένας Αρχιεπίσκοπος να ασχολείται με αυτά. Απλώς, πιστεύω ότι πρέπει να πέφτουν όλες οι απόψεις πάνω στο τραπέζι και να δίδεται στους ανθρώπους και η ελευθερία σκέψεως και η ελευθερία επιλογής.

* Τι σας θλίβει σήμερα;

Η εικόνα της σημερινής μας Ελλάδας. Όταν βλέπω πού έφτασε η πατρίδα μας, ένας τόπος με τέτοια ιστορία, ένας τόπος που έχει τόσες ομορφιές, να έχει γίνει ο περίγελως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θλίβομαι βαθύτατα. Διακονώ την Εκκλησία σαράντα τόσα χρόνια ως κληρικός και έχω ποιμάνει πολλούς ανθρώπους. Οι Έλληνες είμαστε φιλότιμος και εργατικός λαός, δυστυχώς όμως τα πράγματα τα οδηγήσαμε όλοι εδώ, αλλά και πάλι δεν είμαι απαισιόδοξος.

*Πολλοί ισχυρίζονται ότι ο ρόλος της Εκκλησίας εξαντλείται στις φιλανθρωπίες, τις ελεημοσύνες και τα συσσίτια. Ποια είναι η σημερινή αποστολή της Εκκλησίας;

Θα σας έδινα μια λογοτεχνική απάντηση, υπάρχει και η θεολογική. Ηξερα ότι κάπου εκεί θα πάει η συζήτηση. Λέει ο Γιώργος Θεοτοκάς: «Προορισμός της Εκκλησίας μας είναι ο ίδιος ο προαιώνιος προορισμός της: να είναι στον κόσμο πηγή υψηλής πνευματικής ζωής, ελευθερίας και πανανθρώπινης αγάπης, συναδέλφωσης και ειρήνης, άρνησης του μίσους, της κακίας και της αδικίας, συμπαραστάτισσα της πάσχουσας ανθρωπότητας στη βασανισμένη πορεία της». Είναι ακριβώς αυτό το δίπολο της Εκκλησίας, η διδασκαλία που έρχεται κατ'ευθείαν από τον Χριστό μας, ότι δύο είναι οι στόχοι μας μέσα στη ζωή της Εκκλησίας, να αγαπάμε τον Θεό και να αγαπάμε τον άνθρωπο.

* Έχετε ζητήσει και αλλαγές στις δομές της Εκκλησίας. Τι εννοείτε;

Πρότεινα στην Ιεραρχία να αλλάξει ο τρόπος εκλογής των αρχιερέων, να ακολουθηθεί μια διαδικασία που να μη δημιουργεί ομάδες, αλλά δι' αυτής να αγκαλιάζονται, να επιλέγονται άνθρωποι που παρά το ήθος, την ποιότητα και την εργατικότητά τους βρίσκονται στην αφάνεια, είναι «κρυμμένοι». Επίσης, όταν προσδιορίστηκαν τα όρια των μητροπόλεων αυτό έγινε με βάση τα δεδομένα της εποχής. Σήμερα, άλλαξαν τα πράγματα, έχουμε Μητροπόλεις με διακόσιες-τριακόσιες χιλιάδες πολίτες και έχουμε Μητροπόλεις με είκοσι-τριάντα χιλιάδες. Αυτό είναι αδικία, αλλιώς διοικείται μία μεγάλη Μητρόπολη, αλλιώς μία μικρή επαρχία. 

Μετά, η διαίρεση της επαρχίας σε ενορίες. Αλλοτε οι ενορίες ήταν μεγαλουπόλεις, σήμερα είναι ενορίες των πενήντα-εκατό κατοίκων ή ακατοίκητες. Πρέπει όλη αυτή τη χωροταξία να την ξαναδούμε και φυσικά να συζητήσουμε και άλλα πιο βαθιά θέματα. Πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας ώστε η λίγη περιουσία που έχει απομείνει στην Εκκλησία να αξιοποιηθεί με καινούργιους τρόπους, ώστε οι πρόσοδοι που θα προκύψουν να διατεθούν αποκλειστικά για τις ανάγκες του λαού μας. Είδατε τι κρίση περνά ο τόπος· όλη η κοινωνική πρόνοια είναι στους ώμους της Εκκλησίας, με τη στήριξη πάντοτε του λαού μας και των φίλων μας.

* Δηλώνετε ανοιχτοί στις συζητήσεις για την εκκλησιαστική περιουσία; Τι απαντάτε σε αυτούς που λένε να ανοίξει τα παγκάρια της η Εκκλησία και να δώσει στους φτωχούς;

Μου δίνετε την ευκαιρία να σας υπενθυμίσω μια ωραία συζήτηση που κάναμε με τον γ.γ. του ΚΚΕ, τον κύριο Κουτσούμπα. Ετέθη το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας, ο σκοπός της και τα δήθεν αμύθητα διαθέσιμα που έχει η Εκκλησία. Του είπα λοιπόν αυτό που θα σας πω και σήμερα, ότι όλα αυτά είναι μυθεύματα.

Κάνουμε μια πρόταση και σε εσάς, και στον κύριο Κουτσούμπα, και σε όποιον άλλον το επιθυμεί και το θέλει πάρα πολύ. Εκπρόσωποι απ' όλα τα κόμματα και από την Εκκλησία να ανοίξουμε όλοι μας, όλα τα χαρτιά μας. Και να δούμε ποια είναι τα χρήματά μας, πώς ζούμε και ποιοι είναι οι «θησαυροί» μας. Εμείς ζούμε στηριζόμενοι στην αγάπη του ελληνικού λαού. Ο,τι χρήματα συγκεντρώνουμε δεν λυπούμαστε να τα προσφέρουμε γι' αυτούς τους ανθρώπους, διότι αυτοί είναι το στήριγμά μας.

* Τα αποθεματικά της Εκκλησίας;

Είναι ένα μεγάλο ψέμα, ένα μεγάλο παραμύθι. Αν βέβαια εννοούμε αμύθητη περιουσία το βουνό της Καισαριανής, που ανήκει στην Εκκλησία, αν θεωρούμε αμύθητη περιουσία τον Λυκαβηττό, το Αλσος Παγκρατίου, τα δώδεκα στρέμματα μπροστά από τον «Ευαγγελισμό», τέτοια έχουμε πάρα πολλά σε όλη την Ελλάδα. Το θέμα είναι τι αποδίδουν όλα αυτά. Τίποτε. Αλλά και άλλα, αυτά που εσείς οι δημοσιογράφοι τα λέτε «φιλέτα». Πώς βοηθά η Πολιτεία να τα αξιοποιήσουμε;

Σαν να προτιμά να χάνονται, να καταπατούνται. Ερωτώ λοιπόν: Το 1952 η Εκκλησία, σε πρόσκληση της Πολιτείας να βοηθήσει και τότε τους αδελφούς μας, έδωσε 700.000 στρέμματα, 600.000 στρέμματα βοσκοτόπους και 150.000 στρέμματα αγρούς. Το 2013 δεν ξέρουμε τι απέγιναν αυτά, δεν ξέρουμε πού πήγαν, ποιοι τα πήραν. Τέλος πάντων. Εμείς είμαστε έτοιμοι να δούμε από κοινού τι έχει απομείνει σήμερα και να κουβεντιάσουμε μαζί με την Πολιτεία την από κοινού αξιοποίηση αυτής της περιουσίας προς το συμφέρον του λαού μας.

* Προχωρά το σχέδιο της εταιρείας, που συνέστησε το Ελληνικό Δημόσιο με την Εκκλησία της Ελλάδος, για την εκμετάλλευση και την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής ακίνητης περιουσίας «επ' ωφελεία τόσο των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων όσο και του Ελληνικού Δημοσίου»; Τι προσδοκάτε;

Είναι ένα σχέδιο που ξεκινά από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών σε συνεργασία με την Πολιτεία και δίνει τη δυνατότητα και σε άλλους εκκλησιαστικούς φορείς να πράξουν αναλόγως. Έχουν γίνει συζητήσεις μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου και αναζητούμε τους τρόπους της καλύτερης δυνατής συνεργασίας και τον προγραμματισμό των κινήσεών μας.

* Τι νεότερο για την κατασκευή του ισλαμικού τεμένους Αθηνών στον Βοτανικό;

Επί προκατόχου μου, υπήρξε η συγκατάθεση της Εκκλησίας, με τη σκέψη ότι κάθε πιστός μπορεί να έχει το χώρο προσευχής του. Η διαφωνία υπήρχε τότε ως προς τη χωροθέτηση. Σήμερα, με όσα συμβαίνουν γύρω μας, έχω κάποιες επιφυλάξεις. Δεν μπορεί εμείς να συναινούμε στα αιτήματα των μουσουλμάνων χωρίς και εκείνοι αντίστοιχα να κάνουν το ίδιο. Έχω πολύ προβληματιστεί με την τύχη των χριστιανών στη Μέση Ανατολή, με τις σφαγές τους απ' ό,τι μαθαίνω, με τους απηνείς διωγμούς σε βάρος τους, με τις απαγωγές, όπως αυτές των δύο αρχιερέων. Δεν μου κάνει καρδιά να πω το «ναι» ευχαρίστως, έχω και εγώ τις επιφυλάξεις μου αυτόν τον καιρό.

* Τελευταία η κοινωνία γίνεται όλο και πιο ανεκτική σε συμβόλαια συμβίωσης και γάμους ομοφυλοφίλων. Ποια είναι η θέση της Εκκλησίας;

-Είμαστε κάθετα αρνητικοί. Η Εκκλησία καταδικάζει την αμαρτία, αλλά όχι τον αμαρτωλό. Ούτε τον τιμωρεί ούτε τον εξοντώνει, αλλά άλλο θέμα αυτό και άλλο το ζήτημα της νομιμοποίησης και μάλιστα καθιέρωσης τέτοιου είδους συμβιώσεων και της δημιουργίας τέτοιου είδους «οικογενειών».

* Σας ανησυχούν τα απανωτά κρούσματα βίας; Ο έντονος ρατσισμός που τελευταία έγινε νεοναζισμός;

Η βία είναι κάτι το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί με τόλμη, θάρρος και αποφασιστικότητα. Ανησυχώ πολύ. Η βία είναι απαρχή πολλών δεινών για τον τόπο. Ως κοινωνία οφείλουμε, εάν πραγματικά το θέλουμε, να προλαμβάνουμε τέτοια ακραία φαινόμενα.

*Προσφάτως η Εκκλησία, μέσα από τις Μητροπόλεις, συμμετέχει στο πρόγραμμα πρόσληψης ανέργων.

Η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Στην Αρχιεπισκοπή έδωσαν περίπου εκατό θέσεις και αρκετές ακόμη σε άλλες Μητροπόλεις με πεντάμηνες συμβάσεις. Προχωρήσαμε σε σχετικές ανακοινώσεις και, μέσα από τη διαδικασία του ΟΑΕΔ, ευχαρίστως θα απορροφήσουμε νέους ανθρώπους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προσφέρουν.

* Σε έναν άνεργο νέο τι θα συνιστούσατε;

Θα του έλεγα ότι θλίβομαι βαθύτατα για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται, αλλά θα τον συμβούλευα από τη δική μου πείρα να μην απογοητευθεί, να μην αφήσει την κατάσταση να τον πάρει από κάτω, να προσπαθήσει, χωρίς πανικό, με όλες του τις δυνάμεις. Να ξέρει ότι θα βρεθεί τρόπος, ότι θα βρει τη λύση. Θυμάμαι την κωφή και τυφλή Αμερικανίδα συγγραφέα Ελεν Κέλερ που έλεγε ότι όταν κλείνει μία πόρτα μπροστά μας να μην απογοητευόμαστε, γιατί την ίδια ώρα κάποια άλλη πόρτα ανοίγει που πρέπει να αναζητήσουμε.

Η Συνέντευξη επαραχωρήθη στον Δημοσιογράφο κ. Γιώργο Κιούση


ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Σαρακοστή των Χριστουγέννων

Με τα μάτια της ψυχής μας ας κοιτάξουμε ψηλά
στον ουρανό και ας ακολουθήσουμε το αστέρι των
σοφών μάγων σε ένα  ΤΑΞΙΔΙ   ΠΡΟΣ   ΤΗ   ΒΗΘΛΕΕΜ

Η εορτή της κατά σάρκα Γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, τα Χριστούγεννα, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ημέρες της χριστιανοσύνης. Ανήκει σις Δεσποτικές εορτές, δηλ. αναφέρεται σε γεγονός της ζωής του Δεσπότη Χριστού. Μαζί με το Πάσχα είναι οι κορυφαίες εορτές της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Την ημέρα αυτή εορτάζουμε την ενανθρώπηση του Θεού Λόγου, την κάθοδο του δευτέρου Προσώπου της Αγίας Τριάδος στον κόσμο.

 Ο Θεός γίνεται άνθρωπος για να γίνει  ο άνθρωπος θεός κατά χάριν.

 Ο Θεός έρχεται από τον ουρανό στη γη, για να ανέβει ο άνθρωπος από τη γη στον ουρανό.

Ο Χριστός ήλθε ανάμεσά μας για να σώσει το ανθρώπινο γένος, να στήσει και πάλι τις γκρεμισμένες γέφυρες επικοινωνίας με τον Θεό, να αποκαταστήσει τον άνθρωπο στην αληθινή του δόξα, να φανερώσει στους ανθρώπους το θέλημα του Θεού.

 Ο Χριστός ταπεινώθηκε βαθειά για να μας ανυψώσει, γενήθηκε στο χρόνο για να υπερβούμε εμείς το χρόνο, έλαβε την ανθρώπινη φύση για να τη θεώσει. Γι’ αυτό γιορτάζουμε, χαιρόμεθα και πανηγυρίζουμε.

ΤΟ ΑΓΙΟ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟ: Τους πρώτους αιώνες η Γέννηση και η Βάπτιση του Χριστού συνεορτάζονταν την ίδια ημέρα, και συγκεκριμένα στις 6 Ιανουαρίου, με το κοινό όνομα Επιφάνεια. Από τα μέσα του 4ου αιώνα  καθιερώθηκε ως ξεχωριστή η γιορτή των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου, και παρέμεινε στις 6 Ιανουαρίου μόνο η γιορτή της Βαπτίσεως του Κυρίου.

Παράλληλα διαμορφώθηκε και το Άγιο Δωδεκαήμερο, δηλ. μια περίοδος δώδεκα ημερών (25 Δεκεμβρίου έως 6 Ιανουαρίου), από την ημέρα των Χριστουγέννων έως και την ημέρα των Θεοφανείων, που περιλαμβάνει ακόμη την εορτή της Περιτομής του Κυρίου  και τη μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου (1η Ιανουαρίου).

Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ: Η μεγάλη σημασία της εορτής των Χριστουγέννων και η ευλάβεια των χριστιανών, υπό την επίδραση μάλιστα και της χρονικά παλαιότερης Μεγάλης Τεσσαρακοστής του Πάσχα, οδήγησαν στην καθιέρωση μιας προπαρασκευαστικής περιόδου, όπου οι πιστοί ετοιμάζονται πνευματικά να «οδεύσουν» μέχρι το σπήλαιο της Βηθλεέμ. Η προπαρασκευαστική αυτή περίοδος έχει διάρκεια 40 ημέρες, ονομάζεται Σαρακοστή των Χριστουγέννων και αρχίζει κάθε χρόνο στις 15 Νοεμβρίου.

Οι ύμνοι στη λατρεία μας θυμίζουν  πως έχουμε εισέλθει σε αυτή την ιερή περίοδο, πως με τρόπο πνευματικό έχουμε πάρει κι εμείς το δρόμο που οδηγεί στη νοητή Βηθλεέμ, δηλ. την Εκκλησία, στην οποία ο Χριστός γεννιέται για να αναγεννήσει κάθε άνθρωπο που ειλικρινά πιστεύει σ’ Αυτόν ως προσωπικό του Σωτήρα.

Από τις 21 Νοεμβρίου (εορτή των Εισοδείων της Θεοτόκου) ψάλλουμε τις Καταβασίες των Χριστουγέννων, η α΄ Ωδή των οποίων έχει ως εξής: «Χριστός γεννάται, δοξάσατε. Χριστός εξ ουρανών, απαντήσατε. Χριστός επί γης, υψώθητε. Άσατε τω Κυρίω πάσα η γη και εν ευφροσύνη ανυμνήσατε λαοί ότι δεδόξασται».

Από τις 26 Νοεμβρίου (που είναι η επομένη της αποδόσεως της παραπάνω θεομητορικής εορτής) ψάλλουμε το προεόρτιο Κοντάκιο «Η Παρθένος σήμερον τον προαιώνιον Λόγον εν σπηλαίω έρχεται αποτεκείν απορρήτως. Χόρευε η οικουμένη ακουτισθείσα, δόξασον μετά αγγέλων και των ποιμένων, βουληθέντα εποφθήναι παιδίον νέον, τον προ αιώνων Θεόν».

Η ΝΗΣΤΕΙΑ: Την περίοδο των 40 ημερών, δηλ. από τις 15 Νοεμβρίου έως και την παραμονή των Χριστουγέννων, οι χριστιανοί νηστεύουν. Τη νηστεία αυτή μερικοί ονομάζουν και «νηστεία του αγίου Φιλίππου», προφανώς επειδή αρχίζει την επομένη της μνήμης του συγκεκριμένου αγίου αποστόλου.

Όλες αυτές τις ημέρες δεν τρώμε κρέας, γαλακτερά και αυγά. Μπορούμε όμως να καταλύουμε ψάρι – εκτός φυσικά την Τετάρτη και την Παρασκευή. Η ιχθυοφαγία διαρκεί έως και την 17η Δεκεμβρίου (σύμφωνα με το επίσημο βιβλίο «ΔΙΠΤΥΧΑ» της Εκκλησίας της Ελλάδος, που  παραπέμπει και στο «Πηδάλιον» της Εκκλησίας). Ψάρι καταλύουμε και την εορτή των Εισοδείων της Θεοτόκου (21 Νοεμβρίου), ακόμη και αν η εορτή αυτή πέσει Τετάρτη ή Παρασκευή.

Προσοχή: Και η παραμονή των Χριστουγέννων είναι ημέρα αυστηρής νηστείας και προετοιμασίας των χριστιανών για την ημέρα της Γεννήσεως του Κυρίου και ιδιαίτερα για τη Θεία Λειτουργία, η οποία τελείται πανηγυρικά. Συνεπώς, το βράδυ της παραμονής προσφέρεται μόνο για στιγμές πνευματικής ανάτασης και προετοιμασίας, ενόψει του μεγάλου γεγονότος της επόμενης ημέρας.

ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΠΑΘΩΝ: Πρέπει να έχουμε πάντα υπόψιν μας ότι για την Εκκλησία μας η αληθινή νηστεία δεν είναι μόνο η αποχή από τροφές, αλλά και η αποχή από πάθη και αμαρτίες. Λέγει χαρακτηριστικά ο Μέγας Φώτιος: «Νηστεία δεκτή από τον Θεό είναι αυτή που μαζί  με την αποχή των τροφών συνδυάζει και την αποστροφή προς τη φλυαρία, το φθόνο, το μίσος και τα άλλα αμαρτήματα.

 Αυτός που νηστεύει από τροφές, αλλά δεν εγκρατεύεται από τα πάθη, μοιάζει με εκείνον που έβαλε λαμπρά θεμέλια στο σπίτι, που έκτισε, αλλά αφήνει να συγκατοικούν μαζί του φίδια, σκορπιοί και κάθε φαρμακερό ερπετό». Επιδίωξή μας λοιπόν για τούτη την περίοδο είναι και η πνευματική νηστεία, δηλ. η αποφυγή της αμαρτίας και η τήρηση του θελήματος του Θεού, η εφαρμογή της αγάπης, η συγχωρητικότητα, η ελεημοσύνη και η απόκτηση ακόμη μεγαλύτερης αρετής.

Με τον τρόπο αυτό κατανοούμε καλύτερα και πραγματώνουμε το λόγο του Μεγάλου Βασιλείου «Αληθινή νηστεία είναι η αλλοτρίωση από κάθε κακό, από κάθε αμαρτία, από κάθε εμπαθή λογισμό, από κάθε βρώμικη επιθυμία».

Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ:Με τη νηστεία και την προετοιμασία μας για τα Χριστούγεννα συνδέεται και η μετάνοια. Η ειλικρινής εξέταση του εαυτού μας, η παραδοχή των σφαλμάτων μας και η συμμετοχή μας στο ιερό μυστήριο της Εξομολογήσεως αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για μια πραγματικά άξια συμμετοχή στη χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία. Μάλιστα, είναι καλό να φροντίσουμε ώστε να προσέλθουμε στο ιερό Μυστήριο εγκαίρως και όχι την τελευταία στιγμή.

Η προπαρασκευαστική αυτή περίοδος προ των Χριστουγέννων μας παρέχει μια πολύ καλή δυνατότητα να αντιληφθούμε την αθλιότητα που κρύβουμε στα βάθη του «είναι» μας, να αποκτήσουμε φρόνημα ταπεινό και ελεγκτικό του εαυτού μας, να μεταμορφωθούμε ψυχικά, να μετανοήσουμε ειλικρινά και να τολμήσουμε τη μεγάλη συνάντηση με τον Νεογέννητο Κύριο της Βηθλεέμ.

Η ΛΑΤΡΕΙΑ: Σε μια περίοδο πνευματικής προετοιμασίας και προσμονής, όπως οι σαράντα ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, ουσιαστικό ρόλο διαδραματίζει η προσευχή των πιστών και η συμμετοχή μας στη λατρεία της Εκκλησίας. Τις ημέρες αυτές έχουμε πλήθος εορτών και μνήμες Αγίων, που μας φέρνουν πιο κοντά στη χάρη του Θεού, με τον Εσπερινό και τη Θεία Λειτουργία, που τελούμε.

Παράλληλα, αποτελεί πλέον συνήθεια σε πολλούς Ναούς η τέλεση της Θείας Λειτουργίας καθημερινά τις ημέρες αυτές, ως μία ακόμη ευκαιρία για να μείνει ανύστακτη η διάθεσή μας για κοινωνία και ένωση με τον Θεό. Τελούμε λοιπόν το λεγόμενο «Σαρανταλείτουργο», αληθινά μια μοναδική ευκαιρία μέσα στο χρόνο, που παρασύρει κάθε πιστό σε πνευματική ανανέωση, εγρήγορση, αγιότητα. Στον Ιερό Ναό μας θα τελεσθεί κι εφέτος το  «Σαρανταλείτουργο», και είναι ωφέλιμο να συμμετέχουμε σε αυτό και να προετοιμαζόμεθα για να προσέλθουμε στη Θεία Κοινωνία. Να λοιπόν, είναι μπροστά μας ο δρόμος προς τη Βηθλεέμ. «Δεύτε ίδωμεν πιστοί, πού εγεννήθη ο Χριστός», ψάλλει η Εκκλησία μας.

Ας ακολουθήσουμε τις συμβουλές της μητέρας μας Εκκλησίας, ας προετοιμασθούμε κατάλληλα  όλες αυτές τις ημέρες και ας αξιωθούμε να προσκυνήσουμε «τον Παλαιό των ημερών που έγινε Βρέφος για χάρη μας, τον καθήμενο σε ουράνιο θρόνο ψηλό που τοποθετήθηκε σε φάτνη, Εκείνον που έσπασε τα δεσμά της αμαρτίας και τώρα τυλίγεται με τα σπάργανα, επειδή αυτή είναι η θέλησή Του»  (Ιερός Χρυσόστομος).

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Ελλάδα

Με ευθείες βολές εναντίον του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ στα πυρά περί «πρόσκλησης σε αποστασία» που διατυπώνονται από κυβερνητικής πλευράς για τις «ανοιχτές πόρτες» τις οποίες δείχνουν στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε όσους βουλευτές αποφασίσουν να ρίξουν την κυβέρνηση.

Τη θέση ότι «στόχος του ΟΟΣΑ και των κυβερνώντων είναι η διαμόρφωση συνθηκών που εξασφαλίζουν αύξηση του μέσου ποσοστού κέρδους στο καρτέλ της γαλακτοβιομηχανίας, αφού θα έχουν τη δυνατότητα, λόγω της μακράς διάρκειας, να εισάγουν φτηνότερα, ενώ ήδη τη μείωση του εργατικού κόστους την έχουν εξασφαλίσει με τους νόμους εργασιακού μεσαίωνα κυβέρνησης-ΕΕ» διατύπωσε ο γγ του ΚΚΕ Δ.Κουτσούμπας για το ζήτημα του γάλακτος.

Στην 13η εβδομάδα εισέρχεται η απεργία των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ, ωστόσο στο μέτωπο των απεργών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών φαίνεται να έχει δημιουργηθεί βαθύ ρήγμα. Μέλη του ΔΣ του συλλόγου των διοικητικών υπαλλήλων στο ΕΚΠΑ καλούν σε Γενική Συνέλευση το πρωί της Δευτέρας, απόφαση που ωστόσο δεν αναγνωρίζουν άλλα μέλη του ΔΣ, επικαλούμενα την ήδη υπάρχουσα απόφαση για απεργία έως την Τρίτη και για το λόγο αυτό καλούν σε περιφρούρηση της απεργίας.

Μήπως θα ήταν καλύτερο να μην αναλάβει η Ελλάδα την προεδρία της ΕΕ, το πρώτο εξάμηνο του 2014, και να πει «πάσο», όπως στα χαρτιά, διατύπωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, σε εκδήλωση της Κίνησης «58». «Τι μπορούμε να κάνουμε στην ελληνική προεδρία; τι θα προτείνουμε; ποια θα είναι η κεντρική ιδέα της ελληνικής προεδρίας;» αναρωτήθηκε.

Υπό έλεγχο έχει τεθεί στο μεγαλύτερο μέρος της η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, στο ανώτερο κατάστρωμα του ελληνόκτητου κρουαζιερόπλοιου Ocean Countess, με σημαία Πορτογαλίας, στο θαλάσσιο χώρο, εντός των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων Χαλκίδας.

Κόσμος

Υπέρ της συμμετοχής των Σοσιαλδημοκρατών σε «μεγάλο συνασπισμό» υπό την Άνγκελα Μέρκελ τάσσεται το 78% των ψηφοφόρων του SPD, σύμφωνα με δημοσκόπηση του ινστιτούτου Forsa που δημοσιεύει η Welt am Sonntag. Η συμφωνία έρχεται προσεχώς ενώπιον της βάσης του SPD, και η γενική γραμματέας του κόμματος Αντρέα Νάλες τονίζει πως «η απόφαση της πλειοψηφίας θα είναι δεσμευτική», αλλά ταυτόχρονα προειδοποιεί πως «πρέπει να είναι ξεκάθαρο τι θα σήμαινε μία απόρριψη».

Αμφιλεγόμενο δημοψήφισμα επί προτάσεων για την απαγόρευση του γάμου των ομοφυλόφιλων διεξήχθη την Κυριακή στην Κροατία. Οι ψηφοφόροι κλήθηκαν να εγκρίνουν αλλαγές στο Σύνταγμα της χώρας για τον ορισμό του γάμου ως ένωση μεταξύ άνδρα και γυναίκας. Τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος ζήτησαν συντηρητικές μη κυβερνητικές οργανώσεις με την υποστήριξη της Καθολικής Εκκλησίας. Καταδικάζουν έντονα υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Συνθήματα για «επανάσταση» αντήχησαν μέσα σε μία θάλασσα από σημαίες της Ουκρανίας και της ΕΕ στη μεγαλύτερη διαδήλωση που έχει δει μέχρι στιγμής το Κίεβο από την Πορτοκαλί Επανάσταση εννέα χρόνια πριν. Δακρυγόνα, γκλομπ και βομβίδες κρότου-λάμψης από την αστυνομία κοντά στην έδρα της προεδρίας, σε επεισόδια βίας που η αντιπολίτευση χαρακτηρίζει «στημένα». Ακολούθησε έφοδος διαδηλωτών και κατάληψη στο δημαρχείο του Κιέβου. Σε γενική απεργία καλεί η αντιπολίτευση· ζητά παραίτηση Γιανούκοβιτς, εκλογές και προσέγγιση με την ΕΕ.

Επιβατική αμαξοστοιχία του προαστιακού σιδηρόδρομου εκτροχιάστηκε την Κυριακή στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, κοντά στο σταθμό Σπάιτεν Ντάιβιλ στις όχθες του ποταμού Χάντσον. Τουλάχιστον τέσσερις νεκροί και 63 τραυματίες -οι 11 σε κρίσιμη κατάσταση- είναι ο τραγικός απολογισμός του δυστυχήματος. Δεκάδες αστυνομικοί και 130 πυροσβέστες έδωσαν μάχη με το χρόνο για τον απεγκλωβισμό επιβατών. Η υπερβολική ταχύτητα πιθανό αίτιο του εκτροχιασμού. Φωτορεπορτάζ.

Στους δρόμους βγήκαν ξανά χιλιάδες Ουκρανοί για να διαδηλώσουν στο κέντρο του Κιέβου υπέρ της ΕΕ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την άρνηση του προέδρου Βίκτορ Γιανουκόβιτς να υπογράψει μία εμπορική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πλήθος κόσμου κατευθύνεται προς την πλατεία Ανεξαρτησίας, αψηφώντας την δικαστική απόφαση που απαγορεύει τις συγκεντρώσεις στο κέντρο της πόλης. Η κυβέρνηση προειδοποιεί ότι η αστυνομία θα αντιδράσει αν σημειωθούν μαζικές ταραχές.

Οικονομία

Νέα ρύθμιση για την τακτοποίηση οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία εξετάζει το υπουργείο Εργασίας. Η ρύθμιση θα αφορά εκείνους που έχουν οφειλές έως 10.000 ευρώ και -κατά τις πληροφορίες- αυτή τη φορά δεν θα προβλέπονται ειδικές προϋποθέσεις ένταξης στη ρύθμιση.

Εκ βάθρων αλλαγές στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος. Στόχος, όπως διαφαίνεται από σχέδιο νόμου το οποίο έχει στη διάθεσή του «Το Βήμα», είναι η εξυπηρέτηση των επενδυτών στο όνομα της ανάπτυξης, εις βάρος όμως του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος.

Επιστρέφουν τη Δευτέρα στην Αθήνα τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας, χωρίς ωστόσο να έχουν διαφανεί ακόμα σημάδια σύγκλισης με την τρόικα, οι επικεφαλής της οποία φέρεται να διατηρούν σκληρές θέσεις, ιδιαίτερα στο ευαίσθητο θέμα των πλειστηριασμών.

Αθλητισμός

Ισόπαλο 2-2 έληξε το ντέρμπι στο Λονδίνο μεταξύ της Τότεναμ και της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Οι «Σπερς» προηγήθηκαν δύο φορές (18' Γουόκερ, 54' Σάντρο), αλλά και τις δύο ισοφάρισε για τους «κόκκινους διαβόλους» ο Γουέιν Ρούνεϊ. Πρώτα στο 32ο λεπτό και μετά στο 57' με εύστοχο χτύπημα πέναλτι.Η Χαλ έκοψε το δρόμο της Λίβερπουλ προς την κορυφή, καθώς την νίκησε με 3-1.

Σημαντική νίκη με 2-0 πέτυχε το Ανόβερο, στην έδρα του, επί της Αϊντραχτ Φρανκφούρτης, στο πλαίσιο της 14ης αγωνιστικής της Bundesliga. Τα γκολ των νικητών σημείωσαν οι Ντιούφ (25') και Χούσζτι (67'). Δυσκολεύτηκε η Γκλάντμπαχ απέναντι στην προτελευταία της βαθμολογίας, Φράιμπουργκ, αλλά με το γκολ του Ράφαελ στο 62΄ πήρε τη σημαντική νίκη με 1-0.

Ντέρμπι στο «Κλεάνθης Βικελίδης» χωρίς όμως τελικό νικητή αφού ο Αρης και ο Πανθρακικός αναδείχθηκαν ισόπαλοι (Αρης-Πανθρακικός 2-2). «Αγγλικό» ματς στη Βέροια με ανατροπή στο σκορ (Βέροια - Λεβαδειακός 4-3), ενώ ανατροπή είχαμε και στο Ηράκλειο με την Καλλονή να προηγείται αλλά τον ΟΦΗ να απαντά (ΟΦΗ - Καλλονή 3-1). Χωρίς νικητή και τέρματα ολοκληρώθηκε το ματς της Νέας Σμύρνης (Πανιώνιος - Ξάνθη 0-0).


ΓΕΓΟΝΟΤΑ (1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ)

1913: Η Κρήτη ενσωματώνεται στην ελληνική επικράτεια.

1953: Εκδίδεται το πρώτο τεύχος του ανδρικού περιοδικού “Playboy”.

1982: Κυκλοφορεί το album του Michael Jackson «Thriller». Στα 40 εκατομμύρια οι πωλήσεις του.

ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ

1792: Αλέξανδρος Υψηλάντης, στρατιωτικός, λόγιος και αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας.

1935: Woody Allen, Αμερικανός – κατά σειρά προτεραιότητας – σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας, μουσικός αλλά και φυσικά «νευρικός» εραστής της Νέας Υόρκης.

ΘΑΝΑΤΟΙ

1866: Sir George Everest, Ουαλός στρατιωτικός, μηχανικός και τοπογράφος προς τιμήν του οποίου φέρει το όνομά του η υψηλότερη κορυφή της οροσειράς των Ιμαλαϊων.

2005: Gust Avrakotos, ελληνικής καταγωγής θρυλικός πράκτορας της CIA που έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην ήτταν των σοβιετικών στο Αφγανιστάν.



1/12/2013 - ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ




Κατά Λουκάν (ιη΄ 35-43)

«Τω καιρώ εκείνω, εγένετο εν τω εγγίζειν τον Ιησούν εις Ιεριχώ, τυφλός τις εκάθητο παρά την οδόν προσαιτών. Ακούσας δε όχλου διαπορευομένου, επυνθάνετο τι είη τούτο. Απήγγειλαν δε αυτώ ότι Ιησούς ο Ναζωραίος παρέρχεται. Και εβόησε λέγων. Ιησού υιέ Δαβίδ, ελέησόν με. Και οι προάγοντες επετίμων αυτώ ίνα σιωπήση.

Αυτός δε πολλώ μάλλον έκραζεν. Υιέ Δαβίδ, ελέησόν με. Σταθείς δε ο Ιησούς εκέλευσεν αυτόν αχθήναι προς αυτόν. Εγγίσαντος δε αυτού, επηρώτησεν αυτόν λέγων. Τι σοι θέλεις ποιήσω; Ο δε είπε. Κύριε, ίνα αναβλέψω. Και ό Ιησούς, είπεν αυτώ. Ανάβλεψον, η πίστις σου σέσωκέ σε. Και παραχρήμα ανέβλεψε, και ήκολούθει αυτώ δοξάζων τον Θεόν και πας λαός ιδών έδωκεν αίνον τω Θεώ.


Μετάφραση Περικοπής

Εκείνο τον καιρό, καθώς πλησίαζε ο Ιησούς στην Ιεριχώ καθόταν ένας τυφλός στην άκρη του δρόμου και ζητιάνευε. Όταν άκουσε να περνάει πολύς κόσμος από εκεί, ρώτησε να μάθει τι ακριβώς συμβαίνει. Τον ενημέρωσαν πως ο Ιησούς ο Ναζωραίος περνάει (από τον δρόμο αυτόν). Τότε φώναξε δυνατά: «Ιησού υιέ (απόγονε) του Δαβίδ, ελέησέ με».

Εκείνοι που προπορεύονταν τον μάλωναν για να σωπάσει. Αυτός όμως φώναζε πολύ περισσότερο: «Υιέ του Δαβίδ, ελέησέ με». Αφού σταμάτησε ο Ιησούς, ζήτησε να τον φέρουν μπροστά Του. Όταν αυτός (τυφλός) πλησίασε, τον ρώτησε (ο Ιησούς): «Τι θέλεις να σου κάνω;»,

Εκείνος δε είπε: «Κύριε, θέλω να ξαναδώ το φως μου». Και ο Ιησούς του είπε: «Ανάβλεψε. Η πίστη σου σε έσωσε». Και αμέσως ξαναείδε το φως του και ακολουθούσε τον Ιησού, δοξάζοντας το Θεό. Και όλος ο λαός που είδε (το θαύμα) δόξασε το Θεό.




ΝΕΑ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ


Σε νέα πρόκληση προχώρησαν οι Αλβανοί στα Ακροκεραύνεια όρη. Συγκεκριμένα τοποθέτησαν ανθελληνικο μνημείο στον αυχένα Λογαρά, στον δρόμο Χιμάρα - Αυλώνα, εκεί όπου ήταν τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία το 1912 - 1917. Η επιγραφή στο μνημείο είναι στα αλβανικά και μεταφράζεται: «Ο λαός της περιοχής των Δουκάτων (Dukati) μαζί με τις δυνάμεις της κυβέρνησης της Αυλώνας αμυνθήκαμε για την ανεξαρτησία από την επίθεση των σωβινιστών Ελλήνων». Ο φορέας που ανέγειρε το μνημείο δεν αναφέρεται.

Στις 5 Νοεμβρίου 1912 στα πλαίσια του 1ου Βαλκανικού Πολέμου ο Σπυρομήλιος απελευθέρωσε με απόβαση την Χιμάρα από τον Οθωμανικό ζυγό. Οι Οθωμανικές δυνάμεις αντεπιτέθηκαν, όμως το σώμα του Σπυρομήλιου που αποτελείτο κυρίως από Κρήτες και Χιμαριώτες εθελοντές αναχαίτισαν τους Οθωμανούς και έφτασαν έως τον αυχένα Λογαρά. Όμως η Ιταλία απαίτησε με τελεσίγραφο, ο Ελληνικός στρατός να μην προχωρήσει πέρα του Λογαρά διαφορετικά η Ιταλία θα θεωρούσε την ενέργεια αυτή εχθρική (η Ιταλία ήθελε την περιοχή της Αυλώνας για τον εαυτόν της).

Έτσι ο Σπυρομήλιος λαβαίνει τηλεγράφημα από τον Βενιζέλο πως «λόγοι ύψιστου εθνικού συμφέροντος επιβάλλουν να μην προχωρήσετε πέρα του Λογαρά». Και έτσι σταμάτησε η ελληνική προέλαση, διαφορετικά δεν ξέρουμε μέχρι που θα είχε φθάσει η ελληνική ορμή. Λοιπόν, όταν ο Σπυρομήλιος αποβιβαζόταν στην Χιμάρα η Αλβανία δεν είχε ακόμα δημιουργηθεί. Ο πόλεμος ήταν ελληνοτουρκικός και οι «σωβινιστές» Έλληνες δεν ήσαν παρά μαχητές που απελευθέρωναν την πατρίδα τους μετά από αιώνες Οθωμανικής κυριαρχίας.

Αυτά, για την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, και αν οι Δουκατινοί, οι Αυλωνίτες και όσοι άλλοι θέλουν, ενδιαφέρονται να μάθουν κάτι περισσότερο, ας κάνουν ένα τεστ DNA, ίσως κάτι απρόσμενο να μάθουν.

ΥΠΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΔΙΑΛΥΣΗΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΜΟΝΟ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ


Η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ έχει φθάσει στα "όριά" και δεν μπορεί να ανεχθεί το κόμμα του 4-5% που εκπροσωπεί αυτή τη στιγμή το ΠΑΣΟΚ, να επιβάλλει τις πολιτικές του και την ατζέντα του. Τα πρώτα δείγματα είχαμε με το "αντιρατσιστικό" για όλους τους υπόλοιπους και ρατσιστικό για τους Έλληνες ν/σ, το οποίο προσπαθεί να επιβάλλει το ΠΑΣΟΚ ετσιθελικά, εκπροσωπώντας προφανώς ξένα κέντρα εξουσίας.

Τελεσίγραφο είχαν στείλει στην κυβέρνηση περί τους 40 βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, ότι δεν πρόκειται να ψηφίσουν το "αντιρατσιστικό" νομοσχέδιο (βασικά ο κανονικός τίτλος του έπρεπε να είναι το "ρατσιστικό σε βάρος των Ελλήνων νομοσχέδιο") αν δεν νομοθετηθεί η ποινική δίωξη και για όσους αρνηθούν τις τρεις γενοκτονίες των Ελλήνων τις οποίες έχει ψηφίσει η Βουλή: Την Γενοκτονία των Αρμενίων, την Γενοκτονία των Ποντίων Ελλήνων και την Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας.

Το "αντιρατσιστικό νομοσχέδιο" τιμωρεί τους αρνητές μόνο... ξένων Γενοκτονιών και όχι των ελληνικών ή των Αρμενίων που έχει αναγνωρίσει όλος ο πλανήτης! Υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο συντάχθηκε εκτός Ελλάδος; Ο Ε.Βενιζέλος δεν δέχεται σε καμία περίπτωση να περιληφθούν στις ποινικές διωκώμενες αρνήσεις Γενοκτονιών οι Γενοκτονίες των Ελλήνων! Με ποιο δικαίωμα θέλει εκπροσωπώντας το 4-5%, το κόμμα του να περάσει ο εθνοκτόνος και άδικος για την Φυλή των Ελλήνων νόμος;

Βέβαια πολλοί εκ των βουλευτών σκέφτονται πολιτικά. Εάν ψηφίσουν ως έχει το ν/σ μετά πως θα απιτησουν την ψήφο των Ποντίων και των Μικρασιατών; Aμέσως μετά είχαμε την άρνηση των "γαλάζιων" βουλευτών για το σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών.

Η σχετική τροπολογία που κατέθεσαν ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ (κάνοντας και πρόβα μετεκλογικού "συμφώνου συμβίωσης" των δύο κομμάτων, όπως ελπίζουν πολλοί μέσα στο ΠΑΣΟΚ), συνάντησε την σφοδρή αντίδραση της μεγάλης πλειοψηφίας των βουλευτών στην ΚΟ της ΝΔ. Προ ημερών ο υπουργός Δικαιοσύνης Χ.Αθανασίου συναντήθηκε με ομάδα περίπου 20 βουλευτών της ΝΔ με τους οποίους συζήτησε τις πτυχές του αντιρατσιστικού σχεδίου νόμου και αυτοί του είπαν "να ξεχάσει" την τροπολογία για το σύμφωνο συμβίωσης.

Διαφοροποίηση είχαμε και από τον Α.Σαμαρά όταν εκπρόσωποι των Τουρκοκυπρίων θα έρχόντουσαν στην Ελλάδα και θα συζητούσαν με την ελληνική κυβέρνηση και συγκεκριμένα  μετον γραμματέα του ελληνικου ΥΠΕΞ, σε μία διαδικασία που θα οδηγούσε στην de facto αναγνώριση του ψευδοκράτους από την κυβέρνηση Α.Σαμαρά. Την ίδια ώρα αντιπροσωπεία της Κυπριακής Δημοκρατίας θα επισκέπτονταν την Άγκυρα.

Η επίσκεψη των Τουρκοκύπριων στην Αθήνα θα ήταν πρωτοφανές γεγονός και ήταν ιδέα του Ε.Βενιζέλου που μας βάζει σε απορία, εάν θυμάται σε ποιό κράτος είναι ΥΠΕΞ αυτή την στιγμή. Γιατί συμπεριφέρεται σαν να εκπροσωπεί τους γείτονες! Μάλιστα είχε τεθεί ως όρος από την Άγκυρα για να δεχθεί να συζητηθεί το κυπριακό με τη νόμιμη κυπριακή κυβέρνηση, να υπάρξει αντίστοιχη διαπραγμάτευση των παράνομων Τουρκοκύπρίων με την ελληνική κυβέρνηση!Και ο Ε.Βενιζέλος το έβρισκε πολύ καλή ιδέα!

Μέσα στη ΝΔ πιστεύουν ότι ο Ε.Βενιζέλος ασχολείται με οτιδήποτε άλλο εκτός από το ΥΠΕΞ, και τα εθνικά συμφέροντα, και δεν τον ανέχονται πλέον. Δεν κινδυνεύει η κυβέρνηση να πέσει προς το παρόν, όχι πρίν το Μάϊο, όπου μετά τα αποτελέσματα των διπλών εκλογών, που αναμένεται να τους ταράξουν, θα ξεκινήσουν οι πραγματικοί κλυδωνισμοί. Στο μεταξύ όμως θα εμποδίζεται η παραγωγή κυβερνητικού έργου (όποιο και αν είναι αυτό).

Το ΠΑΣΟΚ άρχισε να δείχνει τις αυταρχικές του διαθέσεις με την δήλωση-διαταγή προς τον Α.Γεωργιάδη ως προς την διαμάχη του υπουργού Υγείας με τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ. «Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχισθεί. Δεν μπορεί "το κάρο να είναι μπροστά από το άλογο"», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Χαριλάου Τρικούπη, προσθέτοντας ότι ο εγκλωβισμός του διαλόγου για τη μεταρρύθμιση του ΕΟΠΥΥ σε σύγκρουση για το αν και πόσες απολύσεις θα γίνουν οδηγεί σε αδιέξοδο.

Το ΠΑΣΟΚ καλεί μάλιστα τον υπ. Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη να παρουσιάσει άμεσα τη μελέτη και τις συνολικές προτάσεις του για το σύνολο των αλλαγών και τις ειδικότητες που χρειάζονται, αλλά και να σταματήσει κάθε αναφορά σε απολύσεις ιατρών και προσωπικού, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να συζητηθεί νηφάλια η υλοποίηση της μεταρρύθμισης.

Και συνέχισε μέσω της ΠΑΣΠ, ζητώντας την παραίτηση Αρβανιτόπουλου. Στην ανακοίνωση της ΠΑΣΠ αναφέρεται: "Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Ζητάμε, χωρίς περιττά λόγια, την παραίτηση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων."

Όπως καταλαβαίνετε οι μόνοι που θέλουν αυτή την κυβέρνηση και την κρατούν με "νύχια και με δόντια" να μην καταρρεύσει είναι οι ξένοι, αλλά αυτό δεν μπορεί να κρατήσει για πάντα. Ο ξένος παράγοντας έχει  συμφέρον να παραμείνουν στην εξουσία τα δύο αυτά κόμματα, γιατί θεωρούν ότι είναι αρκούντως "ανθελληνικά", και ενδοτικά για να διαπράξουν τα απαραίτητα πολιτικά "εγκλήματα" που θα οδηγήσουν στην ισόβια παράδοση της χώρας

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΡΩΣΙΚΑ ΜΜΕ


Σύμφωνα με ρωσικά ΜΜΕ η Ιαπωνία λαμβάνει μέτρα  τα οποία δείχνουν ότι προετοιμάζεται να εμπλακεί σε πόλεμο με την Κίνα! Προχωρεί στη δημιουργία Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας και θέτει κανόνες και περιορισμούς στη διακίνηση ευαίσθητων πληροφοριών που μπορεί να βλάψουν την εθνική ασφάλεια της χώρας!

Συγκεκριμένα το ιαπωνικό Κοινοβούλιο στις 27 Νοεμβρίου ενέκρινε νομοσχέδιο που προβλέπει τη δημιουργία του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας και το οποίο θα δύναται να λαμβάνει έκτακτα μέτρα εφόσον το απαιτούν οι έκτακτες καταστάσεις. Ταυτόχρονα, στον πρωθυπουργό της Ιαπωνίας μεταβιβάστηκαν περισσότερες εξουσίες στον τομέα της πολιτικής άμυνας.

Το εθνικό ιαπωνικό Συμβούλιο Ασφαλείας θα απαρτίζεται από τον Πρωθυπουργό ως αρχηγό της κυβέρνησης και τους υπουργούς άμυνας και εξωτερικών υποθέσεων με άμεσους αρωγούς, τον επικεφαλής των στρατιωτικών υπηρεσιών ασφαλείας και τον αρχηγό των ΕΔ . Το συμβούλιο θα διατυπώνει τους κανόνες που θα διέπουν την εξωτερική και αμυντική πολιτική της χώρας μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα .

Λίγες ημέρες νωρίτερα, το ιαπωνικό κοινοβούλιο ψήφισε νόμο ο οποίος διευρύνει σημαντικά την ικανότητα της κυβέρνησης να ταξινομεί ορισμένες πληροφορίες εθνικής ασφαλείας, καθώς και την θέσπιση αυστηρότερων ποινών για την αποκάλυψη τους. Σύμφωνα με παρατηρητές, ο νόμος αυτός θα περιορίσει την ελευθερία του λόγου στη χώρα, με αντίτιμο την «βελτίωση της ασφάλειας των πολιτών» . Ο ιαπωνικός τύπος ήδη το έχει αναφέρει ως «δρακόντειο νομοσχέδιο».

Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες της ιαπωνικής ηγεσίας εγκρίθηκαν από το κοινοβούλιο εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων στην Άπω Ανατολή . Η τελευταία κλιμακούμενη επιδείνωση που προκλήθηκε από τις ενέργειες των κινεζικών αρχών, έχει «χτυπήσει κόκκινο» στην περιοχή της θάλασσας της Ανατολικής Κίνας .

ΟΙ ΗΠΑ "ΣΚΥΒΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ" ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ;


Οι ΗΠΑ δίνουν εντολή σε όλα τα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας τους να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Κίνας στην "Ζώνη Αεράμυνας" (ADIZ), που η τελευταία έχει μονομερώς ανακηρύξει και αυτό αποτελεί από μόνο του μια νίκη του Πεκίνου. Την ίδια στιγμή το Πεκίνο έχει προχωρήσει σε μεταστάθμευση μοιρών μαχητικών αεροσκαφών J-10 σε παράκτιες αεροπορικές βάσεις. Σήμερα υπήρξαν διαδοχικές απογειώσεις προς την περιοχή των Σενκάκου, αλλά δεν απαντήθηκαν (ακόμα...) από τα ιαπωνικά μαχητικά...

Η Κίνα προειδοποίησε ότι θα χρησιμοποιήσει την στρατιωτική της ισχύ για την επιτήρηση της ζώνης Αεράμυνας κάτι που έπραξε ήδη από εχθές με την αποστολή μαχητικών της αεροσκαφών να αναγνωρίσουν σχηματισμό ιαπωνικών και αμερικανικών αεροσκαφών τα οποία είχαν εισέλθει στην ADIZ. Η απειλή αναχαίτισης των πολιτικών αεροσκαφών που δεν αναφέρουν στο κινεζικό κέντρο ελέγχου, ουσιαστικά έχει προκαλέσει μια de facto κατάσταση άτυπου ελέγχου του εναέριου χώρου του δυτικού Ειρηνικού Ωκεανού και "στραγγαλίζει" την Ιαπωνία, αφαιρώντας την τον εναέριο έλεγχο στα Σενκάκου και δημιουργώντας μια κατάσταση που ανά πάσα στιγμή μπορεί να εξελιχθεί σε "θερμό" επεισόδιο.

Η Κίνα όπως μετέδωσε στην Ελλάδα πρώτο το defencenet.gr, απαιτεί πλέον κατάθεση σχεδίων πτήσης από όλα τα αεροσκάφη που εισέρχονται σε αυτόν τον εναέριο χώρο, που βρίσκεται πάνω από το αρχιπέλαγος της Ανατολικής Σινικής Θάλασσας, όπου βρίσκονται τα διεκδικούμενα, με την Ιαπωνία και Ταϊβάν, νησιά. Οι ΗΠΑ, έδωσαν την παραπάνω εντολή χωρίς ωστόσο, όπως επισημαίνουν, αυτό να σημαίνει ότι αναγνωρίζουν τις κινεζικές απαιτήσεις. Η κίνηση, όμως αυτή έρχεται αμέσως μετά την πρόσφατη αναχαίτιση αμερικανικών και ιαπωνικών μαχητικών από αντίστοιχα κινεζικά στον εναέριο χώρο της Ανατολικής Σινικής Θάλασσας. Οι ΗΠΑ έχουν έξαλλου καταδικάσει την μονομερή ανακήρυξη της ADIZ από την Κίνα, πράξη την οποία καταγγέλουν ως "μονομερή προσπάθεια αλλαγής του status quo στην περιοχή, αλλά και ενέργεια που προκαλεί περιφεριακές εντάσεις και αυξάνει τον κίνδυνο κακών υπολογισμών, συμπλοκών και ατυχημάτων".

Η Ιαπωνία από την πλευρά της έχει δώσει εντολή στα αεροσκάφη της να μην συμμορφώνονται με τις κινεζικές απαιτήσεις. Ζήτησε από την Διεθνή Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) να ενεργήσει σχετικά με την κήρυξη την περασμένη εβδομάδα από την Κίνα μιας ζώνης εναέριου ελέγχου στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Εξωτερικών της Ιαπωνίας. Έχοντας την υποστήριξη των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Αυστραλίας, Ιάπωνες απεσταλμένοι συναντήθηκαν για το θέμα αυτό με αξιωματούχους της ICAO η οποία εδρεύει στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Η Ιαπωνία υπογράμμισε ότι είναι απαραίτητη μια ανάμειξη της ICAO στην υπόθεση αυτή, καθώς οι ενέργειες της Κίνας μπορεί να απειλούν την ασφάλεια και την τάξη στην πολιτική αεροπορία. Παρόλ' αυτά ορισμένες μεγάλες αεροπορικές εταιρίες της περιοχής, όπως είναι η Singapore Airlines, η Qantas και η Korean Air, έχουν ανακοινώσει ότι θα υπακούν. Η Κίνα, εξάλλου, έχει ανακοινώσει από την Πέμπτη ότι θα αναπτύξει μαχητικά στην περιοχή για την επιτήρηση και άμυνα - στην ουσία για την επιβολή των νέων κανόνων της.