04 Νοεμβρίου, 2013

ΤΟ ΔΡΙΜΥ ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΧΝΕΣ - ΠΥΚΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

 

Με περισσή χαρά, τιμή και σεβασμό Σας υποδεχόμεθα κάθε φορά, που έρχεσθε  στην Ελληνική Επικράτεια!  Είσθε «Σύμβολο της Ορθοδοξίας», αντιπροσωπεύων Αυτήν στην Κορυφή των Πνευματικών Αξιωμάτων Της, ενθρονισμένος ως primus inter pares, (πρώτος μεταξύ ίσων)  και στη σκέψη μας και στην προσευχή μας και στην καρδιά μας!  
Ναι, αντιπροσωπεύετε  την  Κορυφή της Ορθοδοξίας!  Όμως ας μου επιτραπεί να επισημάνω για μια εισέτι φορά, πως ουδείς εξ ημών, κατέχει το "ΑΛΑΘΗΤΟ", όπως, επί αιώνες,  ισχυρίζονται οι Ρωμαιοκαθολικοί για τον Πάπα. 

Ως άνθρωπος κι Εσείς, όπως εξάλλου και όλοι μας,  ενίοτε σφάλλετε.  Άλλωστε "το σφάλλειν ανθρώπινον"!  Πλην όμως ένεκα του διαμετρήματος του Αξιώματός Σας και του  ύψους του πνευματικού Σας  Θρόνου,  εμείς οι μικροί συχνά ΔΕΝ τολμάμε να επισημάνουμε ολισθήματα, που γίνονται είτε από άγνοια των πραγματικών περιστατικών, είτε από αβλεψία, είτε από κακή πληροφόρησή Σας εκ διαφόρων Συμβούλων του περιβάλλοντός Σας, είτε για άλλους λόγους, ολισθήματα είτε της γλώσσης, είτε της συμπεριφοράς, τα οποία όμως πολύ συχνά Σας εκθέτουν!

Όταν λοιπόν τα λάθη διαπράττονται δημοσίως, τότε πρέπει και δημοσίως να ελέγχωνται! Υπόκεινται στην κρίση οιουδήποτε ανθρώπου, Ορθοδόξου ή μη, ου μην αλλά και ημών των ελαχίστων εν Χριστώ Αδελφών Σας. Υμείς, ως εκκλησιαστικός ταγός της Κορυφής, επικεφαλής του Μαρτυρικού Αρχιερατικού θρόνου, της Μητρός Εκκλησίας, εκπροσωπώντας την Οικουμενικότητα της Ορθόδοξης Διδασκαλίας του Ευαγγελίου∙ 

Υμείς, Παναγιώτατε,  το καύχημα όλων ημών, κατ’ ανάγκην υπόκεισθε σε μια πιο αυστηρή κριτική! Κάθε Σας κίνηση εξετάζεται με πιο αυστηρή διάθεση και βέβαια με ιδιαίτερη προσοχή! Στους υψηλά ιστάμενους όπουδήποτε, και τα πιο μικρά παραπτώματα όχι μόνον έχουν μεγάλη σημασία, αλλά  επιφέρουν και πολύ μεγαλύτερες συνέπειες! Επί παραδείγματι:  Άλλην σημασία έχει εάν ένας απλοϊκός παπάς της ελληνικής υπαίθρου κακολογίσει ή ακόμη και υβρίσει κάποιον, και άλλη σημασία έχει, εάν ο Πατριάρχης του Γένους συλληφθεί να πράττει το ίδιο! 

Επιτρέψτε μου λοιπόν να Σας είπω με κάθε σεβασμό, αλλά και με την ειλικρίνεια, ότι κατά την πρόσφατη επισκεψή Σας εκεί ψηλά στη Θεσσαλονίκη μερικές φορές δεν μας άρεσε ούτε η στάση Σας, αλλ΄ούτε και κάποιοι από τους λόγους Σας! Ακόμη και ο Τύπος  παρατήρησε τη στάση αυτή. "Άστραψε, ο κ. Βαρθολομαίος" ήταν το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα μεγάλης κυκλοφορίας Αθηναϊκής Εφημερίδος.  "Κεραυνοί Βαρθολομαίου στο Άγ. Όρος" ήταν επίσης ο τίτλος του εσωτερικού ρεπορτάζ. (βλ. Καθημερινή, 26-27.10.2013). Όλα αυτά όμως θα τα σχολιάσουμε με λεπτομέρειες πιο κάτω.

Τώρα απλώς πρέπει να συμφωνήσουμε, ότι εμείς οι Επίσκοποι, μάλιστα δε Σεις ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης, όλοι μας ανεξαιρέτως οφείλουμε να μη ξεχνάμε τους λόγους της Σοφίας Σειράχ, ότι δηλ. "καί γέλως οδόντων και βήμα ποδός αναγγέλλει τα περί του ανδρός" (Σοφία Σειράχ, 19,30). Με άλλα λόγια οφείλουμε να προσέχουμε και πως βαδίζουμε και  πως γελάμε......Έπειτα από τα εισαγωγικά αυτά, ας έλθουμε στην ουσία του ζητήματος. Ας μου επιτρέψετε να εκφρασθώ σεβαστικά μεν, αλλά χωρίς τις τυπικές ευγένειες,  με την μέθοδο του Ευαγγελίου "έστω δε ο λόγος υμών Ναί ναί, Ού ού, το δε περισσόν εκ του πονηρού εστι" (Ματθ. ε΄,37)

Παναγιώτατε, Μέ όσα έλαβαν χώρα κατά την τελευταία επίσκεψή Σας στη Θεσσαλονίκη και στο Άγιο Όρος:

ΖΗΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ:

Σας παρακαλούμε, μη παρακωλύετε τις Συνεδριάσεις της ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος σε τόσο κρίσιμους καιρούς! Ο ερχομός σας, κατά την συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, παρενώχλησε το Σώμα της Ιεράς Σύνοδου της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος, διότι εξαιτίας αυτού Μέλη της Ιεράρχες της Βορείου Ελλάδος αναγκάσθησαν να απουσιάζουν από τις εργασίες της τακτικής Συνελεύσεως του Ανωτάτου Διοικητικού τούτου Οργάνου της Εκκλησίας μας, εφ' όσον ήσαν υποχρεωμένα να ευρίσκωνται στην έδρα της Επισκοπής των, ώστε να υποδεχθούν την Παναγιότητά Σας.

Δεν θα ήτο δυνατόν άραγε να τροποποιήσετε το Πρόγραμμά Σας, ούτως ώστε να μη προκαλείτε "σύγκρουσιν καθηκόντων"; Κατά την ταπεινή μας άποψη η επιλογή των ημερών του Προγράμματός Σας για την πραγματοποίηση μιάς ακόμη (της χιλιοστής άραγε;) επισκέψεώς Σας στην περιοχή της Βορείου Ελλάδος σε περίοδο που Συνεδριάζει η Ι.Σ.Ι. υποδηλοί την  βούλησή Σας, εμμέσως πλην όμως σαφώς, να τονίζεται η Διοικητική Εξάρτηση των Μητροπόλεων των Νέων Χωρών εκ του Πατριαρχικού Σας Θρόνου. Θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως  προσπάθεια  επιβολής ενός ιδιότυπου "πρωτείου εξουσίας",  μετατροπής δηλ. του ισχύοντος «πρωτείου Τιμής»!

Πως αλλοιώς,  Παναγιώτατε, θα μπορούσε να ερμηνευτεί o προγραμματισμός της επισκέψεώς Σας στη Βόρειο Ελλάδα κατά την περίοδο των τεσσάρων μόλις ημερών κατά την οποία συνέρχεται και συνεδριάζει, προγραμματισμένα δε,  το Ανώτατο Διοικητικό Όργανο της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπου επιβάλλεται, κατά την επιταγή του Νόμου, η συμμετοχή όλων των εν ενεργεία Μητροπολιτών;  Εάν έτσι έχουν τα πράγματα,  τότε λυπάμαι πολύ γιατί χάνετε από το κύρος Σας, Παναγιώτατε! Όχι μόνον δεν κερδίζετε εξ΄αυτών ή παρομοίων ενεργειών,  αλλ΄ αντιθέτως μάλιστα ζημιούσθε! 

ΖΗΤΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ:

Σας παρακαλούμε,  μην ενεργείτε  χωρίς μεγαλοψυχίαν! Συγγνώμην, που θα εκφρασθώ χωρίς ευγενικές επικαλύψεις: Κατά περιπτώσεις παρουσιάζετε τον Εαυτόν ως μη μεγαλόκαρδο! Ενώ έχετε, και πρέπει να έχετε, μεγαλοκαρδίαν, ενίοτε συλλαμβάνεσθε να συμπεριφέρεσθε ως μη μεγαλόψυχος  Πατήρ! Με άλλα λόγια γίνεσθε μικρόψυχος! Αυτό συνέβη με την περίπτωση του Καθηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου.  Ο π. Εφραίμ, ο Ηγούμενος του Βατοπεδίου,  δεν παύει να είναι πνευματικό Σας παιδί!

Ο καλός  Πατέρας, λοιπόν,  ποτέ δεν διαπομπεύει το παιδί του, ακόμη και όταν αυτό έχει διαπράξει κάποιο μικρό ή μεγαλύτερο σφάλμα, αλλ’ αντιθέτως το συμβουλεύει, το υπερασπίζεται, το παρηγορεί και μάλιστα το προστατεύει! Δυστυχώς, Παναγιώτατε, με όσα είπατε δημοσίως στην ομιλία Σας ενώπιον της Διπλής Συνάξεως της Ιεράς Κοινότητος στις Καρυές του Αγίου Όρους ερρίψατε στο στόμα των λύκων ένα δικό Σας πνευματικό παιδί!!!!!!

Ως ελάχιστος των Επισκόπων διαμαρτύρομαι για το ατόπημα  αυτό!  Δεν με συνδέει κάτι ιδιαίτερο με τον π. Εφραίμ, όπως θα ενόμιζε κάποιος. Διαμαρτύρομαι, διότι η συνείδησή μου εξανέστη!  Από το ύψος του Θρόνου Σας, δυστυχώς, διωλισθήσατε πολύ χαμηλά! Καταδικάσατε εκ των προτέρων το πνευματικό Σας τέκνο! Γνώρισμα και συστατικό στοιχείο των Μεγάλων είναι η μεγαλοψυχία και όχι η μικροψυχία! Επιτρέψατέ μοι, 

Παναγιώτατε, να Σας απαριθμήσω μερικά σημεία εκτροπής ,  τα οποία  απορρέουν από την ενέργειά  Σας αυτή: 

1.Ο "πάσα ένας" κατά την δημώδη έκφραση,  κατηγορούμενος θεωρείται αθώος μέχρι της εκδόσεως τελεσιδίκου Δικαστικής Αποφάσεως διά της οποίας κηρύσσεται οριστικώς ως ένοχος! Ο Ηγούμενος, λοιπόν, δεν έχει καταδικασθεί ακόμη. Βεβαίως, απαγγέλθηκε κατηγορία εναντίον του! Αλλά μέχρι της καταδίκης του  είναι αθώος! Γιατί, λοιπόν, Σεις  εσπεύσατε να  τον «κρεμάσετε»;  

2.Τον “εκρεμάσατε” προώρως, αλλά με τον τρόπο αυτό σε εμάς τους "αφελείς" αποδείξατε, ότι δεν έχετε διδαχθή τίποτε  από την μέχρι σήμερα ιστορία αυτής της πολυπλόκαμης και βρώμικης συκοφαντίας κατά των παραγόντων Ιεράς Μονής Βατοπεδίου! Για μια ακόμη φορά  μας έχετε απογοητεύσει, Παναγιώτατε! Αγνοήσατε το γεγονός, ότι ο Ηγούμενος π. Εφραίμ προφυλακίσθηκε - πάνυ αδίκως κατά την γνώμη μας-, δικάσθηκε και τελικά
Α Θ Ω Ω Θ Η Κ Ε !!!!!!!

Τι μέλλει να συμβεί, λοιπόν, εάν αύριο κηρυχθεί και πάλιν “ΑΘΩΟΣ” από τα Δικαστήρια;  Ποια απολογία θα έχετε τότε; Βιασθήκατε, Παναγιώτατε! Η  μεγαλοκαρδία και όχι το αντίθετο,  είναι ίδιον των Μεγάλων  Ανδρών, μάλιστα δε των Εκκλησιαστικών Προσώπων! 

3.Τολμάμε να Σας ερωτήσουμε: 'Οταν προ τινων ετών του απαγορεύσατε να ασκή τα καθήκοντά του ως Ηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου, στην πραγματικότητα δεν ακυρώσατε τα δικαιώματα μιάς Μεγάλης Μοναστικής Αδελφότητος;  Είχατε άραγε το δικαίωμα να επέμβετε στα εσωτερικά της Μονής;  Διενεργήσατε μήπως τακτική ανάκριδη, ώστε ο π. Εφραίμ να δικασθή κατά την κανονική εκκλησιαστική τάξη και να καταδικασθή από τα αρμόδια Όργανα είτε σε έκπτωση από του αξιώματός του είτε σε προσωρινή αποχή από τα καθηκοντά του; 

Εάν όχι, τότε πως Παναγιώτατε, με ποιό δικαίωμα και με πόσην άραγε "παρρησίαν"  τον ελέγχετε δημοσίως σήμερα;  Μας είπατε:"Οι ειρημένοι, κατά το κατηγορητήριον παραπεμπτικόν βούλευμα, εκινήθησαν αξιοποίνως εις πολυπράγμονας πρωτοβουλίας και ενεργείας πέραν και επί υπερβάσει των μοναχικών καθηκόντων αυτών, …..δια τα οποία εγκατέλειψαν οι τον τόπον της Θεομήτορος οικούντες δια τον κόσμον και τα του κόσμου. Ο διασυρμός τον οποίον υφίσταται ο Ιερός Τόπος εξ αιτίας των, επί σειράν ετών, είναι μέγας. 

Η τροπή της υποθέσεως, ανεξαρτήτως της εκβάσεως της επικειμένης δίκης, διδάσκει ότι δεν είναι πρέπον να εγκαταλείπουν οι μοναχοί την μοναχικήν άσκησιν και να επιδίδωνται εις έργα κοινωνικής αποστολής, δια την πραγματοποίησιν των οποίων καταλληλότεροι είναι οι λαϊκοί και η εν τω κόσμω στρατευομένη Εκκλησία. Φαίνεται, ότι ο πειρασμός της εκκοσμικεύσεως προσβάλλει και τινας των Αγιορειτών αδελφών και πρέπει να τονισθή και να επισημαίνηται συνεχώς και επανειλημμένως η διαφορετική αποστολή του μοναχού ίνα μη μετατρέπηται ούτος από ανθρώπου προσευχής και αφιερώσεως εις απλούν κοινωνικόν εργάτην η - όπερ χείρον - και επιχειρηματίαν.  

Εις τας ακοάς και εις την αντίληψιν ημών και της Μητρός Εκκλησίας περιέρχονται και άλλαι ουχί σύμφωνοι προς την αποστολήν  των μοναχών καταστάσεις, δια τας οποίας λυπούμεθα και ως ο Πατριάρχης σας και πνευματικός σας πατήρ, κυρίως όμως διότι διασύρεται εν τοις έθνεσι το άγιον όνομα και η αποστολή του περιβλέπτου Όρους τούτου της αρετής.«Ουκ εν υμίν ούτω», αδελφοί και πατέρες, ίνα ομιλήσωμεν «εν ενί ευαγγελικώ λόγω». Δαμάσωμεν τας αδυναμίας ημών.

Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου, ενώπιον του ιερού μυστηρίου της μοναχικής κλήσεως και ασκήσεως και ζωής, και μάλιστα της Αγιορειτικής, την οποίαν εφύλαξαν αδιαλώβητον οι  αιώνες. " 

Παναγιώτατε, λαμβάνοντας σοβαρώς υπ' όψιν τα λόγια Σας ότι οι συγκεκριμένοι Μοναχοί προέβησαν "εις πολυπράγμονας πρωτοβουλίας και ενεργείας πέραν και επί υπερβάσει των μοναχικών καθηκόντων αυτών" διερωτώμεθα,

· εάν η προσπάθεια των Μοναχών για την συντήρηση, την αξιοποίηση και την προστασία της μοναστηριακής περιουσίας θεωρείται "πολυπράγμων πρωτοβουλία και ενέργεια επί υπερβάσει των μοναχικών καθηκόντων",

· εάν εις το αδίκημα αυτό υπέπεσαν μόνον οι συγκεκριμένοι Μοναχοί. Δεν υπάρχουν άραγε παρόμοια θέματα και στα υπόλοιπα μοναστηριακά συγκροτήματα του Αγίου όρους;

· εφ’όσον οι Μοναχοί του Βατοπεδίου και του Αγίου Όρους υπερέβησαν τα όρια της μοναχικής των αποστολής, τότε γιατί Υμείς δέχεσθε αδιαμαρτυρήτως όχι μόνον τις "λογίες" αλλά και τα άλλα υλικά  "δωρήματα" των Μονών του Αγίου Όρους, ασφαλώς δε και του Βατοπεδίου; 

Το προϊόν, όπερ ως "λογία"  προσφέρεται εις Υμάς, Παναγιώτατε, εις τακτά χρονικά  διαστήματα, - δικαίως δε καθ' ημάς- δεν προέρχεται από αυτές τις πηγές πορισμού, τις οποίες Υμείς καταδικάζετε; Δεν εμπεριέχεται στις υποχρεώσεις των ηγουμένων των Ιερών Μονών η φροντίδα για την συντήρηση και την αξιοποίηση των Ιερών Μοναστηρίων; 

Η φροντίδα αυτή δεν ισοδυναμεί με άλλα παρόμοια «κοσμικά» καθήκοντα, όπως π.χ. η καλλιέργεια αγρών εκτός των ορίων του Αγίου Όρους, η ανακίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων της Μονής, η περιφρούρηση και ασφάλεια των ιερών κειμηλίων αυτών;

· Ο Ηγούμενος μιάς Μονής άνευ ετέρου διά της εκλογής του στη θέση του Ηγουμένου δεν καθίσταται αυτομάτως και διαχειριστής όλων αυτών των υλικών πραγμάτων; Ταύτα πάντα δεν εντάσσονται στα όρια της ευθύνης του; Απορώ και διερωτώμαι: Τά παρακάτω λόγια Σας ισχύουν μόνον για τους συγκεκριμένους Πατέρες του Βατοπεδίου; "....... δεν είναι πρέπον να εγκαταλείπουν οι μοναχοί την μοναχικήν άσκησιν και να επιδίδωνται εις έργα κοινωνικής αποστολής, δια την πραγματοποίησιν των οποίων καταλληλότεροι είναι οι λαϊκοί και η εν τω κόσμω στρατευομένη Εκκλησία" 

Παραλείπω να σχολιάσω τα περί του πειρασμού της εκκοσμικεύσεως, τα οποία επίσης είπατε στη Διπλή Σύναξη, καθ' όσον ΠΡΩΤΟΙ εμείς οι Επίσκοποι έχουμε εκκοσμικεύσει την Εκκλησία και τα της Εκκλησίας! Η οργάνωση μεγαλοπρεπών και πολυδαπάνων εκδηλώσεων για την υποδοχή  της Παναγιότητός Σας, κάθε φορά που επισκέπτεσθε, για κάποιο σοβαρό ή μη λόγο, τις διάφορες Μητροπόλεις του Ελλαδικού Χώρου ΔΕΝ εντάσσεται άραγε στο κεφάλαιο "εκκοσμίκευση της Εκκλησίας";

Ασφαλώς αγνοείτε τις μεθοδεύσεις των παραγόντων του περιβάλλοντός Σας κάθε φορά που θέλουν να προκαλέσουν – να εκμαιεύσουν θα έλεγα- μια Πρόσκληση προς την Παναγιότητά Σας. προκειμένου να πραγματοποιήσετε κάποια ποιμαντική-πατριαρχική επίσκεψη κάπου; Ας μη μιλάμε, λοιπόν, για «εκκοσμίκευση» μέχρις ότου εμείς πρώτοι δώσουμε το παράδειγμα!

Συμπερασματικώς. Αυτήν την ώραν ο Πανοσ. Καθηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου ευρίσκεται στο στόχαστρο είτε κάποιων σκοτεινών δυνάμεων, οι οποίες πολεμούν την Ορθοδοξία, είτε κάποιων πολιτικών σχηματισμών αντικρουόμενων συμφερόντων, οι οποίοι χρησιμοποιούν το Βατοπέδι για να αποπροσανατολίσουν  τον Ελληνικό Λαό από τα μεγάλα προβλήματα, που μας έφεραν τα αλλεπάλληλα  λεγόμενα  ΜΝΗΜΟΝΙΑ!

Σ’ αυτή την συγκυρία, όπου η Εκκλησία βάλλεται ποικιλοτρόπως, θα αναμέναμε Σεις με τον λόγο Σας να στηρίξετε τον δοκιμαζόμενο αυτό Κληρικό και Στέλεχος της Μοναστικής Πολιτείας, και  όχι να εμπλουτίζετε την φαρέτρα των εχθρών της Εκκλησίας με τα όσα είπατε στο Άγιο Όρος και με την εν γένει μη πατρική συμπεριφορά Σας! 

Δεν περιποιεί τιμή  στον Οικουμενικό μας  Πατριάρχη να «ενταφιάζει ακήδευτους»  κάποιους εκ των  κληρικών Του ή να περπατάει πάνω από το πτώμα τους, όταν  «οι κακές γλώσσες» αδιαψεύστως δε έως σήμερα,  διαδίδουν, πως "έχετε κακιώσει" μαζί του, επειδή στη δύσκολη αυτή συγκυρία ο Ηγούμενος του Βατοπεδίου αποστέλλει βοήθεια σε χρήμα ή σε είδος σε κάποιες πτωχές Μητροπόλεις της "Παλαιάς Ελλάδος"!

Στη Διπλή Σύναξη έγινε κατανοητό πιά, ότι εκεί εξωτερικεύσατε  απωθημένα  κατά του ανθρώπου αυτού. Ο τίτλος της εφημερίδος "Άστραψε" ο Πατριάρχης», που περιγράφει τη στάση Σας,  κατά την ταπεινή μας γνώμη  δεν τιμά ούτε το πρόσωπό Σας, ούτε  και το αξιοσέβαστο αξίωμά Σας.

Της ευκαιρίας δοθείσης, ΖΗΤΗΜΑ ΤΡΙΤΟΝ: 

Παρακαλούμε μην εφαρμόζετε κατά περίπτωσιν την Λαϊκή παροιμία: "τα δικά μας είναι σύκα, και τα των άλλων καρύδια¨!Εάν όντως Σας ενδιαφέρει η επικράτηση του Δικαίου, της Αρετής και της Σεμνότητος στο χώρο της Εκκλησίας και της εν γένει Ορθοδοξίας, όπως εμείς οι αφελείς Αδελφοί Σας πιστεύουμε,  τότε γιατί Παναγιώτατε, δεν εξεγείρεται η Αρχιερατική Σας Συνείδηση από το γεγονός, ότι ένας πρώην Πατριάρχης, άδελφός μας εν Χριστώ, άνθρωπος δε της Αρετής και της Σεμνότητος.

Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίος, συνεχίζει να είναι επί τόσα χρόνια φυλακισμένος, υπό απαράδεκτες συνθήκες,  στο Διαμέρισμά Του, εκεί κάτω στα Ιεροσόλυμα; Αιτία της αχαρακτήριστης αυτής καταστάσεως είναι:

α) η μοχθηρία κάποιων πολιτικών Παραγόντων της Ελλάδος,

β) το ανάδελφο κάποιων Ορθοδόξων Προκαθημένων και, τέλος,

γ)  η αγνωμοσύνη κάποιων πνευματικών Του τέκνων. Με μιά μόνο λέξη, η αναλγησία όλων ημών!

Δράττομαι της ευκαιρίας να αναφερθώ στό Μάρτυρα - Πατριάρχη κ. Ειρηναίο, διότι κατά τήν ομιλία Σας ενώπιον της Διπλής Συνάξεως των Αγιορειτών και με αφορμήν τη στάση των Πατέρων της Μονής Εσφιγμένου, είπατε και τα εξής σημαντικά: "Λέγομεν ταύτα,  προβληματιζόμενοι έτι περισσότερον και εκ του φαινομένου της επιλεκτικής τηρήσεως της νομιμότητος υπό των εντεταλμένων και τεταγμένων εις την διασφάλισιν της τάξεωςκρατικών οργάνων.

Εφιστώμεν επί του προκειμένου την προσοχήν πάντων, ίνα μη έχωμεν αναρχικάς εκφάνσεις, ως αι προ δύο περίπου μηνών, «δια ροπάλων και ξύλων» και συγχρόνων τεχνικών «όπλων», προσελθόντων έξωθεν της θείας ταύτης παρεμβολής, ίνα «συλλάβωσι τον Ιησούν», «κακοποιούντες» Αυτόν, δηλαδή, κατ  αναλογίαν, το αμώμητον κανονικόν σώμα του Αγίου Όρους".

Αλήθεια, Παναγιώτατε, μόνον στο Άγιον Όρος  εφαρμόζεται η επιλεκτική τήρηση της νομιμότητος «υπό των εντεταλμένων και εντεταγμένων....»; Η κατάσταση στα Ιεροσόλυμα δεν Σας ενοχλεί; Η χωρίς καταδικαστική Απόφαση καταδίκη σε ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ενός Πατριάρχου στο κελλί του, δεν  διαταράσσει τον ύπνο Σας; Συγκρίνονται άραγε τα όσα συμβαίνουν στην Μονή Εσφιγμένου με εκείνα που συνέβησαν και  συμβαίνουν στα Ιεροσόλυμα;

Μόνον στην πρώτη περίπτωση "κακοποιείται" ο Χριστός; Δεν είναι χειρότερο ό, τι συμβαίνει επί επτά τώρα χρόνια στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων; Είσθε εκ του Αξιώτατός Σας ως «πρώτος μεταξύ ίσων»  και πρέπει να είσθε, ενίοτε δε και δυναμικώς το διεκδικείτε, είσθε, λοιπόν, ο επιβλέπων και τηρών  την Εκκλησιαστική Τάξη.  Κάποιοι σας αποδίδουν επί το λαϊκώτερον τον τίτλο του «Χωροφύλακα της Ορθοδοξίας»! 

Γιατί, λοιπόν, στην περίπτωση των Ιεροσολύμων λησμονείτε την αποστολή Σας;  Εάν δεν το γνωρίζετε, ευσεβάστως Σας αναφέρω, ότι όχι μόνον τα  Δικαστήρια του Ισραήλ, αλλά και η Παλαιστινιακή Αρχής,  έχουν εκδώσει απαλλακτικές Αποφάσεις και απαλλακτικό Πόρισμα για όσα και για ό,τι είχε κατηγορηθή ο Μακαριώτατος κ. Ειρηναίος! Αυτό και μόνο το γεγονός δεν Σας υποχρεώνει να κάμετε κάτι  για την έξοδό Του από το "κελλί της απομονώσεώς Του";

ΖΗΤΗΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟΝ:

Παρακαλούμε, μη  προκαλείτε το Κοινό Αίσθημα των Ελλήνων!

Γιατί, Παναγιώτατε, επισκεφθήκατε το Μουσείο του Κεμάλ Αττατούρκ;  Ήταν ανάγκη; Πως ξέφυγαν από τα χείλη Σας τόσα επαινετικά λόγια για τον, αν θέλετε, «Μεγάλο αυτό Ηγέτη» όπως υπογραμμίσατε; «Μεγάλος» μπορεί να ήταν για την Τουρκία, όχι όμως και για την Ελλάδα! Η σχετική ειδησεογραφία κατέγραψε σε τίτλους τα εξής:"«Ο Βαρθολομαίος προσεύχεται για τις μεταρρυθμίσεις του Αττατούρκ»........

Στα ρεπορτάζ,  γίνεται λόγος για την επίσκεψη του στο μουσείο, που βρίσκεται στο χώρο του τουρκικού προξενείου στη Θεσσαλονίκη, και αναφέρονται τα  «όσα έγραψε στο βιβλίο επισκεπτών ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Είμαστε χαρούμενοι που επισκεπτόμαστε την ανακαινισμένη οικία στη Θεσσαλονίκη του ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας, Αττατούρκ. Ευχόμενοι, ο Θεός να αναπαύει την ψυχή του, ικετεύουμε τον Μεγαλοδύναμο, οι μεταρρυθμίσεις του να ζουν για πάντα και ο λόγος του “Ειρήνη στη χώρα, ειρήνη στην Οικουμένη”. 

Παναγιώτατε, παρακαλώ ακούστε από ένα μικρό Αδελφό Σας, ό, τι λέγεται στην Ελληνική Κοινωνία: Μας σκανδαλίσατε!  Ιδού πως μία Κυριακάτικη εφημερίδα αντιμετώπισε την επίσκεψή Σας." Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος πίκρανε πολλούς Έλληνες και κυρίως Ποντίους, με την επίσκεψή του  στο Μουσείο του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη και τα όσα έγραψε στοι βιβλίο επισκεπτών" (ΤΟ ΠΑΡΟΝ, 03.11.2013). 

Μερικοί αγανακτισμένοι χριστιανοί της ιστορικής Επαρχίας των Καλαβρύτων μας εζήτησαν στο τηλέφωνο, για να διαμαρτυρηθούν! Μεταξύ άλλων μας υπενθύμισαν κάτι που, όπως λέγουν, Σεις είπατε πολύ παληά για τους Έλληνες Ήρωες του 1821, τα δε λόγια Σας έχουν δημοσιευθή σε Αθηναϊκή Εφημερίδα και ουδέποτε μέχρι το έχετε διαψεύσει! Είπατε πράγματι Παναγιώτατε πως  "Μερικοί ξεβράκωτοι Έλληνες έκαμαν την Επανάσταση το 1821";;;  Εκείνοι Παναγιώτατε, δεν ήταν «μεγάλοι ηγέτες» του Εθνικοαπελευθερωτικού μας Αγώνα κατά την κρίσιν Σας;

Ήταν απλώς «ξεβράκωτοι»;  Και αν όντως τα είπατε, πόσο τυχαίο είναι ότι μερικά χρόνια αργότερα εν μέσω δεινής κρίσης στην Ελλάδα κατά το έτος 2011,  ο τελών τότε χρέη Αντιπροέδρου της Ελληνικής Κυβερνήσεως κ. Πάγκαλος, σε  διάλεξη που έδωσε στο Πανεπιστήμιο της  Οξφόρδης, επανέλαβε το ίδιο σκεπτικό με άλλα λόγια: «Οι Έλληνες που έκαναν την επανάσταση του ’21, ήταν ένα μάτσο αγράμματοι  και αδαείς χωριάτες που μετά βίας μιλούσαν ελληνικά»;

Εμείς, Παναγιώτατε, δεν δεχόμεθα να Σας κατατάσσουμε στο επίπεδο κάποιων πολιτικών προσώπων, όπως του κ. Πάγκαλου!

Εμείς, Παναγιώτατε, αυτούς τους «ξεβράκωτους» ή «αγραμμάτους» του 1821 και τους ονομάζουμε και τους θεωρούμε «ΗΡΩΕΣ» και «ΑΘΑΝΑΤΟΥΣ»! Τους τιμάμε και  υποκλινόμαστε εμπρός στο μεγαλείο της ρωμαλέας και αδούλωτης ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΨΥΧΗΣ τους!

ΖΗΤΗΜΑ ΠΕΜΠΤΟΝ και ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΝ:
  
Παρακαλούμε, μην ακυρώνετε την Διδασκαλία της Χριστιανικής Ηθικής!

Παναγιώτατε, με τις πράξεις Σας στον Ελλαδικό χώρο ενίοτε ακυρώνετε το έργο της ηθικής διαπαιδαγωγήσεως των Ελλήνων, για το οποίο με πολύ μόχθο εμείς εδώ στη δοκιμαζόμενη Χώρα μας εργαζόμαστε.  Μας έχει σκανδαλίσει αφάνταστα ο τρόπος με τον οποίον έχετε χαιρετίσει τον Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρη!

Δεν ξέρω πόσο τυχαίο ήταν το γεγονός, ότι ο κ. Μπουτάρης παλαιότερα είχεν εκφράσει τη πρόθεσή του η οδός «Αποστόλου Παύλου» να μετανομασθεί σε οδό «Κεμάλ Αττατούρκ»! 

Ήταν η εποχή, που υποδεχόταν Τούρκους επιχειρηματίες στη συμπρωτεύουσα. 

Ήταν τόση μεγάλη ανάγκη να τον χαϊδέψετε δημοσίως με τα δυό Σας χέρια στα δυό του μάγουλα;

Δεν γνωρίζετε, άραγε, ότι ο κύριος αυτός όχι μόνον υποστηρίζει με πάθος την ομοφυλοφιλία, αλλά και ότι καυχάται γι αυτό  δημοσίως; Δεν έχετε πληροφορηθή, πως και ο ίδιος ανήκει στην τάξη των ανθρώπων του τρίτου φύλου;

Δεν έχετε πληροφορηθή, ότι  έχει  επιλέξει και τη δημόσια διαφήμιση της σεξουαλικής  αυτής εκτροπής; Δεν Σας έχουν πληροφορήσει, ότι ο κ. Μπουτάρης, έχει δηλώσει πως «εγκατέλειψε την πεπατημένη», δηλ. τη φυσιολογική σαρκική ένωση ανδρός και γυναικός;  

Ιδού  τα λόγια του Δημάρχου.

"Έφθασε μάλιστα σε τέτοιο σημείο αναισχυντίας ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, κατά τον χαρακτηρισμό του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, ώστε σε συνέντευξή του στο ομοφυλοφιλικό περιοδικό της θεσσαλονίκης  «screw» αποκαλύπτει ότι εγκατέλειψε τον φυσιολογικό τρόπο των σαρκικών σχέσεων, την πεπατημένη, όπως είπε, για να γνωρίσει τις χαρές και τις δυσκολίες της σοδομιτικής αμαρτίας. Είπε επί λέξει: «Φυσικά και έχω gay φίλους. Κατανοώ έμφυτα τη διαφορετικότητα, γιατί από ένα σημείο και έπειτα και εγώ εγκατέλειψα την πεπατημένη και γνώρισα και τις χαρές και τις δυσκολίες αυτής της επιλογής».  

Ώστε, Παναγιώτατε, μπορεί ο κόσμος, οι πιστοί, οι Ορθόδοξοι λαϊκοί και κληρικοί υψηλόβαθμοι και μη, καθώς και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες  εν πάσει περιπτώσει,  που παρακολουθούμε τα δρώμενα στην Ελλάδα αλλά και στην Τουρκία,  να συνάγουμε το συμπέρασμα, ότι Σεις ως «Κορυφή της Ορθοδοξίας» και «Προκαθήμενός» Της,  με τον τρόπο Σας αυτό,  επικροτείτε και επιβραβεύετε επιλογές τέτοιου τύπου και μάλιστα από δημόσια θεσμικά πρόσωπα, που αντί να διαφυλάττουν το κύρος των θεσμών που εκπροσωπούν, το εκθέτουν με τη στάση τους; 

Kαι όλα αυτά  αντί να μας  δημιουργούν πολύ σοβαρό προβληματισμό για το παράδειγμα που προβάλλουμε  στους νέους ανθρώπους και στους γονείς τους πρώτοι εμείς, ως Εκκλησιαστικοί Ταγοί, να υπαγορεύουμε τέτοιον ενθουσιασμό «υποδοχής» εκ μέρους Σας; Διότι η σημειολογία της χαρακτηριστικής αυτής παρορμητικής κινήσεώς Σας, ερμηνεύεται δυστυχώς, πως είτε αποδέχεσθε είτε εθελοτυφλείτε είτε και νομιμοποιείτε συμπεριφορές και δημόσιες τοποθετήσεις εις βάρος της Ηθικής  Διδασκαλίας του Ευαγγελίου. 

Με την χειρονομία Σας αυτή, χωρίς να το συνειδητοποιείτε  φρονώ, ακυρώνετε τον πολύμοχθο αγώνα μας, για να πείσουμε τους νέους, ότι  η σχέση αυτή   αντίκειται στη φύση, αντίκειται στην  ομαλή ανάπτυξη της ανθρώπινης ψυχοπνευ-ματικής προσωπικότητος και, ως αποκλίνουσα συμπεριφορά, θεωρείται  αφύσικης και ανώμαλη, κυρίως δε κατακριτέα από την Χριστιανική Ηθική! Το δε Ευαγγέλιο τις καταδικάζει.

Όταν κατά την επομένη ημέρα στη διάρκεια των εργασιών  της Ιεραρχίας εξ ανάγκης αναφέρθηκα και στο σημείο αυτό της επισκέψεώς Σας στη Θεσσαλονίκη, επιδεικνύοντας μάλιστα και την σχετική φωτογραφία, δυό-τρείς Ιεράρχες της παλαιάς Ελλάδος, που αρέσκονται να παίζουν το ρόλο του Ηρακλέους του Θρόνου Σας, μας διέψευσαν! Αυτό μας αναγκάζει να μεταφέρουμε εδώ την σχετική φωτογραφία και να προβούμε στον παραπάνω σχολιασμό. Παρακαλούμε να μας συγχωρήσετε.

Καταγράψαμε όλα αυτά για να φανερωθή η α επιπολαιότης και γιατί όχι και η ασέβεια των προαναφερθέντων Ηρακλέων του Θρόνου Σας Ιεραρχών.  Δεν θα ήθελα να κλείσω τις πτωχές αυτές θέσεις μου, Παναγιώτατε, πρίν Σας ερωτήσω με εντιμότητα: Όταν με τόση  στοργή απλώνατε τα αγιασμένα χέρια Σας, για να χαϊδεύσετε τον κ. Μπουτάρη και στα δυό του μάγουλα, δεν είδατε το σκουλαρίκι που φοράει συνήθως στο αυτί του;

Επισφραγίζοντας θα έλεγα, ότι συμφωνώ με την προτροπήν Σας πρός τους Αγιορείτες: "Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου, ενώπιον του ιερού μυστηρίου της Εκκλησίας"! Μία Αθηναϊκή εφημερίδα έγραψε χθες για την επίσκεψη του Πατριάρχου μας στην Ελλάδα μέ τίτλο: "Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ!" (Η ΑΞΙΑ, 2.11.2013, σελ. 11/29). 
  
Εμείς θα ημπορούσαμε να αλλάξουμε τον τίτλο ως εξής: "Η ΟΡΓΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ¨, άν ο Πατριάρχης του Γένους δεν  ήταν  ο δικός μας άνθρωπος!

Σας αγαπάμε, Παναγιώτατε, Σας τιμάμε,. Σας θέλουμε κοντά μας, αλλά χωρίς αδυναμίες και χωρίς λάθη! Σας θέλουμε πρότυπο αρετής και οδηγό μας στο δύσβατο δρόμο της αγιότητος.   Αυτά Σας πρέπουν! Αυτά Σας ζητάμε! Γι΄ αυτό και Σας κρίνουμε με αυστηρότητα!  

Με υιϊκό σεβασμό, αδελφική αγάπη και Χριστιανική Ειλικρίνεια.

+ ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

ΣΗΜ. Γράφοντας τα ανωτέρω δεν μπορώ να αντείπω στα λόγια του Παναγ. Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης "Ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα της τελευταίας εικοσαετίας χαρακτήρισε την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Θεσσαλονίκη κατά τους εορτασμούς για τον Άγιο Δημήτριο, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος". Ασφαλώς και θα ήταν λαμπρότερο τό ταξίδι Σας αυτό, εάν δεν υπήρχαν οι  παραπάνω διαφωνίες.



 

Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΚΑΙ Η ΧΑΛΚΗ

 

Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της δέσμης μέτρων εκδημοκρατισμού από την Άγκυρα, για ζητήματα μειονοτήτων της χώρας, υπήρξε ευφορία, αλλά και απογοήτευση στις τάξεις των μειονοτήτων της Τουρκίας. Αφενός ήταν θετικά τα νέα, κυρίως για τους Κούρδους και εν μέρει για τους Ασσυροχαλδαίους, αλλά οι υπόλοιπες μονοθεϊστικές κοινότητες δεν ικανοποιήθηκαν από το εύρος των μεταρρυθμίσεων και, κυρίως, η Ελληνορθόδοξη κοινότητα, η οποία δεν είδε να υλοποιείται το πάγιο αίτημα της επαναλειτουργία της θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

Και αυτό, διότι ο Ερντογάν ρητά δηλώνει ότι βλέπει την Χάλκη ως διαπραγματευτικό χαρτί για την αύξηση της ρητορικής και επιρροής του σε σχέση με τους Μουσουλμάνους της Ελλάδας, είτε τους Έλληνες Μουσουλμάνους της Θράκης είτε τους άρτι αφιχθέντες μη-Ελληνες Μουσουλμάνους στα ελληνικά αστικά κέντρα. Αναμφίβολα ο Τούρκος πρωθυπουργός Ερντογάν είναι εδώ και ενενήντα χρόνια ο πρώτος Τούρκος ηγέτης, ο οποίος έμπρακτα προβαίνει σε μια συστηματική μεταρρυθμιστική πολιτική επανένταξης των μονοθεϊστικών κοινοτήτων στην κοινωνία της Τουρκίας.

Τον Αύγουστο του 2011, διέταξε την επιστροφή των κατασχεθέντων ακινήτων και των θρησκευτικών κτηρίων του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης και, έναν μήνα μετά, ο Μητροπολίτης Προύσας Ελπιδοφόρος διορίστηκε καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγία Τριάδας Χάλκης. Πριν από εννέα μήνες, το τουρκικό Συμβούλιο θεμελιώσεων επέστρεψε 190 εκτάρια γης στο θεμέλιο της Μονής Αγίας Τριάδας, δηλαδή στο ίδρυμα-ιδιοκτήτη της θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Οι εν λόγω κινήσεις είναι απόδειξη της πρόθεσης Ερντογάν να επιλύσει το ζήτημα.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι θέτει θέμα αμοιβαιότητας επί θεμάτων που αφορούν στους Μουσουλμάνους της Ελλάδας! Αναφορικά με τους άρτι αφιχθέντες μη-Έλληνες Μουσουλμάνους ο Ερντογάν, ως ευσεβής Μουσουλμάνος ηγέτης της γείτονος, έχει δικαίωμα να εκφράζει το ενδιαφέρον του, όπως και οι ηγέτες άλλων μουσουλμανικών χωρών, μερικών εκ των οποίων μάλιστα οι εν λόγω προσωρινά διαμένοντες Μουσουλμάνοι είναι και υπήκοοι.
  
Ωστόσο, στο εν λόγω ενδιαφέρον, δεν δύναται να προσδίδει χαρακτήρα πολιτικής διαπραγμάτευσης και συναλλαγής για τους άρτι αφιχθέντες μη - Έλληνες Μουσουλμάνους, επειδή το θέμα της Χάλκης άπτεται της Συνθήκης της Λοζάννης και, συνεπώς, της αμοιβαιότητας με τους Έλληνες Μουσουλμάνους, των οποίων τα δικαιώματα τηρούνται από το ελληνικό κράτος βάσει της εν λόγω Συνθήκης. Και αν ακόμη ο Ερντογάν θεωρεί ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, για να στηρίξει τα όποια επιχειρήματα του Έπρεπε ο ίδιος να μιλά από θέση ηθικού, και όχι μόνο πολιτικού, ερείσματος και πρώτα να επανανοίξει την θεολογική Σχολή της Χάλκης, το κλείσιμο της οποίας αποτελεί παραβίαση της Συνθήκης της Λοζάννης.

Προφανώς, ο Ερντογάν γνωρίζει τον εν λόγω συλλογισμό και, κυρίως, μία παράμετρο που πολλοί στην Τουρκία και την Ελλάδα δεν λαμβάνουν υπόψη, δηλαδή το γεγονός ότι η περιθωριοποίηση και παραβίαση των δικαιωμάτων των μη μουσουλμανικών μονοθεϊστικών κοινοτήτων στην Τουρκία έλαβε χώρα παράλληλα με την περιθωριοποίηση και παραβίαση των δικαιωμάτων των ίδιων των μουσουλμάνων Τούρκων από το εκκοσμικευμένο και φιλοδυτικό κεμαλικό καθεστώς της Τουρκίας!

Επομένως, ο πρωθυπουργός Ερντογάν γνωρίζει, από πρώτο χέρι, τη θέση των Ελληνορθόδοξων της Τουρκίας, αφού και ο ίδιος έχει κατά το παρελθόν διωχθεί και περιθωριοποιηθεί κοινωνικά, λ.χ. έχει φυλακισθεί. Αυτή η κοινή πορεία των μουσουλμανικών και μη μουσουλμανικών μονοθεϊστικών κοινοτήτων της οικονομικά αναπτυσσόμενης Τουρκίας, από το περιθώριο στο επίκεντρο της σφύζουσας κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας, θα πρέπει να είναι η πυξίδα του Ερντογάν στο θέμα της επαναλειτουργίας της θεολογικής Σχολής της Χάλκης και όχι τα οιαδήποτε πρόσκαιρα οφέλη της διεθνούς ισλαμικής ρητορικής του.

Και ο Ερντογάν, ως Μουσουλμάνος, το γνωρίζει καλά. Γι αυτό η Χάλκη θα πρέπει να ανοίξει άμεσα.