27 Οκτωβρίου, 2013

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ (ΤΕΛΙΚΑ) Ο ΕΧΘΡΟΣ

 

Τότε ο εχθρός ήταν συγκεκριμένος. Ήταν ορατός κι ερχόταν από συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ξεχώριζε από τη στολή του, την άλλη, σαν τραγουδιστή, γλώσσα του, τα αστεία φτερά των βερσαλιέρων του. Όπως ξεχώριζαν κι οι άλλοι που ήρθαν να τους σώσουν από τα χέρια μας. Οι ξανθοί, με την τευτονική αυστηρότητα και τη γλώσσα όπου και το «σ’ αγαπώ» ακούγεται σαν εισαγγελική παραγγελία. Αυτοί που θαύμαζαν τους αρχαίους Έλληνες και, για να τους τιμήσουν, ήρθαν να σκοτώσουν τους νέους.Πάντα έτσι ήταν. Τους βλέπαμε. Οι βιγλάτορες κι οι ανιχνευτές μας αγνάντευαν τη σκόνη από τ’ άλογα και την πορεία των στρατιωτών τους. Παίρναμε τα όπλα στο κάλεσμα των αρχηγών μας και πιάναμε τα περάσματα, ανεβαίναμε στα τείχη ή στο κατάστρωμα των πλοίων μας ή βγαίναμε παραταγμένοι στον κάμπο, κοιτώντας στο μάτι τον εχθρό, αδημονώντας για τη δρομαία έφοδο. Ήμασταν εμείς από δω κι αυτοί από κει.

Με το σπαθί, τη λόγχη, το Μάνλιχερ ή το M1 και το FN, υπερασπιζόμασταν τους πανάρχαιους τόπους μας ή εκστρατεύαμε ν’ απελευθερώσουμε τ’ αδέρφια μας, να τιμωρήσουμε τους εχθρούς του έθνους μας. Από τον Μαραθώνα, το Δραγατσάνι και της Γριάς το Μνήμα, ως την Κερύνεια. Σήμερα, που δίνουμε έναν άλλο αγώνα, ποιος είναι ο αντίπαλος, από πού έρχεται και πώς τον ξεχωρίζεις; Ποια δερβένια να πιάσουμε; Πού να χτίσουμε τα ταμπούρια μας; Σε ποια τείχη ν’ ανεβούμε και σε ποιον κάμπο να παραταχθούμε ώμο με ώμο, ασπίδα με ασπίδα, τραγουδώντας τον παιάνα;

Τον ένα τον ξέρουμε. Δεν φορά πια σαλβάρια και φέσια, δεν έχει μουστάκια και αλογοουρές στα μπαϊράκια του. Όμως ο διεθνής τραμπούκος, ο καταπατητής της Κύπρου, ο συνεργός της Αλ Κάιντα στη Συρία, το κράτος-δουλέμπορος, είναι πάντα εκεί. Καταπιεστής του ίδιου του λαού του, με το αίμα Ελλήνων κι Αρμενίων στα θεμέλια του «εκσυγχρονισμού» του. Ο τουρκικός ισλαμοφασισμός είναι δίπλα μας. Θρασύς, ύπουλος. Μια διαρκής και υπαρκτή απειλή για την ειρήνη στην περιοχή μας, για την ασφάλεια του λαού μας κι άλλων λαών. Η ληστρική ηγεσία του κρατά γερά στα χέρια της την αιματοβαμμένη σκυτάλη του Κεμάλ, δασκάλου του Αδόλφου και του Μουσολίνι, τη σκυτάλη των σουλτάνων και του προπάτορα κατσαπλιά, του Ερτογρούλ και των πλιατσικολόγων φονιάδων του.

Υπάρχουν όμως κι άλλοι, σκόρπιες εστίες παρακμής και διαφθοράς μέσα στο κοινωνικό σώμα. Ίδιοι μ' εμάς στην όψη, στη γλώσσα. Αυτοί που υπερασπίζονται τα κεκτημένα της σήψης. Αυτοί που αρνούνται στα πανεπιστήμια την αξιολόγηση. Οχι γιατί κόπτονται για την παιδεία, αλλά γιατί ορισμένοι έχουν πλαστά πτυχία, ελλιπή ένσημα σε προϋπηρεσία και, αν βγουν στη φόρα, θα πάρουν πόδι. Κάποτε, έχοντας μπάρμπα στην Κορώνη, έφαγαν τη θέση κάποιων που είχαν τα προσόντα που αυτοί πλαστογράφησαν. Υπάρχουν αυτοί που τρέμουν τον διαχειριστικό έλεγχο σε νοσοκομεία και πανεπιστήμια, γιατί θα βρεθούν τέρατα, και με τον 1608, περί καταχραστών του Δημοσίου, θα πάνε να παίξουν βόλεϊ στο προαύλιο του Κορυδαλλού.

Υπάρχουν αυτοί που επιτίθενται σε καθετί εθνικό, ταυτίζοντάς το ξεδιάντροπα και συκοφαντικά με τον φασισμό, τον ναζισμό και τον ρατσισμό. Χαϊδολογούν τη βία, δικαιολογούν εγκληματικές πράξεις και ζουν και πολιτεύονται μεσοτοιχία με την ανομία.
Είναι αυτοί που αρνούνται κάθε μεταρρύθμιση, συμμαχούν με τις συντεχνίες, υπονομεύουν τη διαπραγματευτική ικανότητα της χώρας και τάζουν στον λαό, εξαπατώντας και τη δική τους βάση, ανθρώπους σαν εμάς, ότι θα βάλουν τη χώρα στη Μηχανή του Χρόνου και θα την πάνε πίσω στο 2008. Είναι αυτοί που, χωρίς να κοκκινίζουν, λένε ότι θα διαπραγματευτούν, ώστε με τα νέα δανεικά να προσλάβουν τους απολυμένους, να πάρουν κι άλλους, να δώσουν πίσω τα εισοδήματα και τις παροχές που χάθηκαν με την κρίση. Θα πάνε δηλαδή στους κουτόφραγκους να κάνουν λεβέντικα τράκα, για να ζήσουμε όπως ζούσαμε πριν.

Αυτή τη δράκα πολιτικών, ψευτοδιανοουμένων και προπαγανδιστών δεν θα την αντιμετωπίσουμε σε κανένα αληθινό πεδίο μάχης. Είναι ο κακός μας εαυτός. Εχουν στόχο την άνευ όρων κατάληψη της εξουσίας, με ανύπαρκτο σχέδιο. Ραντεβού με την καθολική εθνική ήττα. Υπάρχουν όμως κι αυτοί που έχουν προσωπικές ατζέντες, πορφυρογέννητοι ή ανελθόντες διά της γνωστής έρπουσας μεθόδου, που την ώρα της μητέρας όλων των μαχών διαφοροποιούνται για να διαφοροποιηθούν, χωρίς αρχές, ιδεολογία, συναγωνιστικό πνεύμα. Χωρίς τιμή και υπευθυνότητα. Τυφεκιοφόροι του εχθρού.

Υπάρχουν κι οι άλλοι, εκείνοι που έπαιρναν το χρήμα των πολιτών με 1% και τους το δάνειζαν με 19%, αυτοί που έτρωγαν τον άμπακο επί 30 χρόνια και τώρα δεν ξέρουν τίποτα για τον φόνο. Χέρι χέρι με τη χρόνια ασθένεια της διαπλοκής, που ακόμη και τώρα προσπαθούν να δαγκώσουν τη λιπόσαρκη κι αγωνιζόμενη πατρίδα. Αυτοί όλοι δεν θα έρθουν σε κάποιες Θερμοπύλες. Δεν σχηματίζουν φάλαγγες και τάγματα. Δεν βγαίνουν πάντα στο ξάγναντο. Φορούν τη δορά της «προόδου» ή του σώφρονος αστού. Είναι ανάμεσά μας, όμως βλάπτουν την Ελλάδα το ίδιο με τους ξένους ένστολους επιδρομείς.
 


ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΑΠΕΙΛΕΙ Η ΕΥΡΩΠΗ

 

Τον τελευταίο καιρό το Ισραήλ δέχεται μία πίεση με στόχο να αναγκαστούν οι εκπρόσωποί του να έρθουν στις ακροάσεις της Επιτροπής του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι ακροάσεις προγραμματίζονται για τις 29 Οκτωβρίου. Ο Υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας Γκίντο Βεστερβέλε έστειλε μήνυμα στον πρωθυπουργό του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, μέσα στο οποίο προειδοποίησε ότι εάν οι Ισραηλινοί δεν έρθουν στις ακροάσεις αυτές, αυτό θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στη χώρα, και οι φίλοι του Ισραήλ θα δυσκολευτούν να το υπερασπίζονται. Το Ισραήλ μποϊκοτάρει την εργασία της Επιτροπής της Γενεύης για τα ανθρώπινα δικαιώματα από το 2012, από τη στιγμή που εκεί αποφάσισαν να ξεκινήσουν έρευνα σχετικά με τις κατασκευές στην ανατολική Ιερουσαλήμ.
 


ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ. κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΜΗΣΕΙ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΙΤΙΟΥ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 

40 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΕΡΑΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΙΤΙΟΥ

Ανήμερα της εορτής του Αγίου Δημητρίου συμπληρώθηκαν σαράντα χρόνια θεοφιλούς ποιμαντορίας και αρχιερατικής διακονίας του Πανιερωτάτου Μητροπολίτη Κιτίου κ.κ. Χρυσοστόμου. Μιας λαμπρής πνευματικής και εκκλησιαστικής παρουσίας, μεστής κοινωνικών και ποιμαντορικών έργων και εμπνευσμένης από τις κλασικές αξίες της πολιτιστικής μήτρας της Ορθοδοξίας. Σύσσωμος ο θεοσεβής λαός και οι άρχοντες της κατά Κίτιον Εκκλησίας, με εκδηλώσεις τιμής, χαράς, ικανοποίησης, συγκίνησης και ενθουσιασμού τίμησε τον σεπτό ιεράρχη του για την πλατιά προσφορά του, στην ευλογημένη, από τη Θεία Πρόνοια και τον πολιούχο και προστάτη της Άγιο Λάζαρο, μητροπολιτική περιφέρεια Λάρνακος.

Σήμερα πρωί τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Κοντού, ο οποίος θεμελιώθηκε και χτίστηκε επί της Αρχιερατείας του Πανιερωτάτου κ. Χρυσοστόμου, Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο, προϊσταμένων του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου και του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου. Στο Συλλείτουργο μετείχαν οι Μητροπολίτες Κένυας Μακάριος, εκπροσωπών το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, Βόστρων Τιμόθεος, εκπροσωπών το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, Πάφου Γεώργιος, ο τιμώμενος Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος, Κυρηνείας Χρυσόστομος, Λεμεσού Αθανάσιος, Μόρφου Νεόφυτος, Ταμασού Ησαΐας, Τριμυθούντος Βαρνάβας, Ζιμπάμπουε Σεραφείμ (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας) και οι επίσκοποι Τροπαίου Αθανάσιος (Αρχιεπισκοπή Θυατείρων), Καρπασίας Χριστοφόρος, Αρσινόης Νεκτάριος και Αμαθούντος Νικόλαος.

Στο κήρυγμά του ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος εξέφρασε τη χαρά και τη συγκίνησή του, που παρευρίσκεται σ’ αυτές τις εορταστικές εκδηλώσεις, αυτό το «ομολογουμένως μεγάλο γεγονός», όπως είπε, για τα «40 χρόνια ενός λευΐτου της Εκκλησίας, τα 40 χρόνια ενός διακόνου της Εκκλησίας, τα 40 χρόνια πορείας ενός ανθρώπου που έθεσε πάνω απ’ όλα τη διακονία στον Θεό και τον άνθρωπο».

Στη συνέχεια ο Μακαριώτατος, παίρνοντας αφορμή από την προτροπή του Κυρίου: «γίνεσθε μου μάρτυρες», τη χθεσινή εορτή του Αγίου Δημητρίου, την «κορυφή των μαρτύρων», όπως τον χαρακτήρισε και τη σημερινή γιορτή του Αγίου Νέστωρος, επεχείρησε με απλές σκέψεις να εμβαθύνει στην έννοια της λέξης μαρτυρώ, μαρτυρία και το τι σημαίνει.

Η πρώτη έννοια της λέξεως «μαρτυρώ σημαίνει φανερώνω και μαρτυρία σημαίνει φανέρωση, που βγαίνει μέσα από τον άνθρωπο για κάτι που γνωρίζει», τόνισε. «Η δεύτερη έννοια, η ουσιαστικότερη της λέξεως, του ρήματος μαρτυρώ, φανερώ, είναι η παρουσία, η φανέρωσης δια της πράξεως της διδασκαλίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Και αυτό είναι το μήνυμα προς κάθε ένα που θέλει να πει ότι διακονεί τον Ιησού Χριστό προς τον κάθε ένα χριστιανό».

«Έτσι, ο κάθε χριστιανός και ιδιαίτερα ο λειτουργός του Θεού είναι διάκονος, αγαπάει τον Θεό αλλά και τον άνθρωπο με όλη του τη δύναμη. Αυτό το ίχνος μας άφησαν οι άγιοι και πάνω σ’ αυτό μας είπαν να περπατήσουμε και αυτό ακολούθησε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κιτίου, αγαπητός αδελφός εν Χριστώ κ. Χρυσόστομος», επεσήμανε.

Ο κ. Ιερώνυμος μίλησε, ακόμη, για τις προτεραιότητες που θέσαμε οι σημερινοί άνθρωποι και για την προσκόλλησή μας «στα υλικά αγαθά, τη μεγάλη απληστία και το κατάντημα που ζούμε σήμερα με κάθε τρόπο», τονίζοντας ότι «οι χριστιανοί και η πατρίδα μας έχει γνωρίσει πολλές δοκιμασίες και τις ξεπέρασε, αφού βρήκε όμως τον τρόπο της ενότητος και του αγώνος», ο οποίος διέρχεται μέσα από την αλλαγή πλεύσης και την μετάνοια.

«Αυτή η μετάνοια, η αλλαγή του εσωτερικού μας κόσμου φέρνει και την αλλαγή προς τα έξω. Αυτοί που μας ξεγελούν και μας λένε ότι θα γίνουν αλλαγές μόνο απ’ έξω, αυτοί είναι ψεύτες. Καμιά αλλαγή δεν γίνεται στον άνθρωπο και στον κόσμο όλο, αν δεν αλλάξει εσωτερικά και αυτό βγαίνει και μέσα από την ιστορία και από τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας», πρόσθεσε.

Ο Μακαριώτατος επεσήμανε, ακόμη, ότι στη ζωή μας, σήμερα χρειαζόμαστε πρότυπα. «Θέλουμε πρότυπα κληρικούς, πρότυπα πολιτικούς, πρότυπα δασκάλων. Πρότυπα οικογενειαρχών αναζητούμε γύρω μας. Ο Άγιος Κιτίου έχει μια διακονία στο χέρι του, εδώ και σαράντα χρόνια και παλεύει και οι ευχές μας είναι να του δώσει ο Θεός δύναμη ακόμα, ώστε μέσα απ’ αυτόν τον αγώνα και την επιθυμία του ανθρώπου να βγουν νέα πρότυπα. Να βγουν άνθρωποι που αντιγράφουν τους αγίους.

Να βγουν άνθρωποι που ζηλεύουν το μαρτύριο των αγίων, όχι μόνο άνθρωποι της καλοπεράσεως». «Αυτή την αγάπη, που μου έδωσε σήμερα η πρόσκληση και τη χαρά, θα ήθελα να την μεταφέρω, να την μεταλλάξω προς εσάς και προς όλους μας, σαν μια ευχή ότι μέσα στους δύσκολους χρόνους που ζούμε υπάρχουν πρόσωπα τα οποία συνεχίζουν να αγωνίζονται, να τα ενισχύσουμε αυτά τα πρόσωπα, να τα πολλαπλασιάσουμε γιατί εκεί είναι η ελπίδα και της Εκκλησίας μας και του Γένους μας και της κοινωνίας και της ανθρωπότητος», τόνισε, κλείνοντας τον μεστό λόγο του, ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος.

 

Ο Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος, αφού ευχαρίστησε θερμά τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών εξήγγειλε εισφορές ύψους 125 χιλιάδων Ευρώ για το φιλανθρωπικό έργο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, αλλά και για διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα και συνδέσμους της Λάρνακας και της Επαρχίας, καθώς και το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Λάρνακας.

Το έργο του Μητροπολίτη Κιτίου Χρυσοστόμου εξήρε και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος, σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους, αμέσως μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας, λέγοντας ότι «σαράντα χρόνια είναι ολόκληρη ζωή και ο Μητροπολίτης Κιτίου έδωσε όλον τον εαυτό του στην υπηρεσία της Εκκλησίας και του λαού μας. Αυτή είναι η πορεία του κληρικού, αυτή είναι η πορεία της Εκκλησίας»

«Είναι τόσα πολλά μέσα σε 40 χρόνια, τι να πρωτοπεί κανείς. Για την επαρχία του, για την Εκκλησία της Κύπρου, για την Αφρική που την έχει γυρίσει όλη; Δύναμη, ευχόμαστε να του δώσει ο Θεός, να συνεχίσει αυτό το έργο που είναι προς δόξαν Θεού και με την παρουσία του εκεί στην Αφρική να παραμυθεί και να ενισχύει τους κατοίκους», πρόσθεσε.

Λίγο πριν το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας, υπό την αιγίδα του Δήμου της πόλης, η παρουσίαση του τόμου «Οδοιπορώντας στην Ιερά Μητρόπολη Κιτίου, κατά την τεσσαρακονταετή επισκοπική διακονία του Πανιερωτάτου Μητροπολίτη Κιτίου κ.κ. Χρυσοστόμου, 1973-2013».

Τον τόμο παρουσίασαν ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κένυας κ.κ. Μακάριος.

Τη βαθύτατη εκτίμηση που τρέφει προς τον τιμώμενο, σήμερα, Μητροπολίτη Κιτίου Χρυσόστομο για τα 40χρονα της Αρχιερατείας του, εξέφρασε και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, με χαιρετισμό του, τον οποίο ανέγνωσε στην παρουσίαση του τόμου, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Τάσος Μητσόπουλος, τονίζοντας ότι «για την πολύκαρπη και καλλίκαρπη 40χρονη πνευματική διακονία του Μητροπολίτη Κιτίου, δικαίως δύναται να του αποδοθεί ο τίτλος του Καλού Ποιμένος».
 

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (27/10/2013)

 
 
Κατά Λουκάν (η΄ 41–56)
 
Τῷ καιρῷ εκείνω, ἦλθεν προς τον Ιησούν ἀνὴρ ᾧ ὄνομα Ἰάειρος, καὶ αὐτὸς ἄρχων τῆς συναγωγῆς ὑπῆρχε· καὶ πεσὼν παρὰ τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ παρεκάλει αὐτὸν εἰσελθεῖν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ, ὅτι θυγάτηρ μονογενὴς ἦν αὐτῷ ὡς ἐτῶν δώδεκα, καὶ αὕτη ἀπέθνησκεν. Ἐν δὲ τῷ ὑπάγειν αὐτὸν οἱ ὄχλοι συνέπνιγον αὐτόν. Καὶ γυνὴ οὖσα ἐν ρύσει αἵματος ἀπὸ ἐτῶν δώδεκα, ἥτις ἰατροῖς προσαναλώσασα ὅλον τὸν βίον οὐκ ἴσχυσεν ὑπ᾿ οὐδενὸς θεραπευθῆναι, προσελθοῦσα ὄπισθεν ἥψατο τοῦ κρασπέδου τοῦ ἱματίου αὐτοῦ, καὶ παραχρῆμα ἔστη ἡ ρύσις τοῦ αἵματος αὐτῆς. 

Καὶ εἶπεν ὁ Ἰησοῦς· τίς ὁ ἁψάμενός μου; ἀρνουμένων δὲ πάντων εἶπεν ὁ Πέτρος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ· ἐπιστάτα, οἱ ὄχλοι συνέχουσί σε καὶ ἀποθλίβουσι, καὶ λέγεις τίς ὁ ἁψάμενός μου; Ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν· ἥψατό μου τις· ἐγὼ γὰρ ἔγνων δύναμιν ἐξελθοῦσαν ἀπ᾿ ἐμοῦ. Ἰδοῦσα δὲ ἡ γυνὴ ὅτι οὐκ ἔλαθε, τρέμουσα ἦλθε καὶ προσπεσοῦσα αὐτῷ δι᾿ ἣν αἰτίαν ἥψατο αὐτοῦ ἀπήγγειλεν αὐτῷ ἐνώπιον παντὸς τοῦ λαοῦ, καὶ ὡς ἰάθη παραχρῆμα. Ὁ δὲ εἶπεν αὐτῇ· θάρσει, θύγατερ, ἡ πίστις σου σέσωκέ σε· πορεύου εἰς εἰρήνην.

Ἔτι αὐτοῦ λαλοῦντος ἔρχεταί τις παρὰ τοῦ ἀρχισυναγώγου λέγων αὐτῷ ὅτι τέθνηκεν ἡ θυγάτηρ σου· μὴ σκύλλε τὸν διδάσκαλον. Ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀκούσας ἀπεκρίθη αὐτῷ λέγων· μὴ φοβοῦ· μόνον πίστευε, καὶ σωθήσεται. Ἐλθὼν δὲ εἰς τὴν οἰκίαν οὐκ ἀφῆκεν εἰσελθεῖν οὐδένα εἰ μὴ Πέτρον καὶ Ἰωάννην καὶ Ἰάκωβον καὶ τὸν πατέρα τῆς παιδὸς καὶ τὴν μητέρα ἔκλαιον δὲ πάντες καὶ ἐκόπτοντο αὐτήν. Ὁ δὲ εἶπε· μὴ κλαίετε· οὐκ ἀπέθανεν, ἀλλὰ καθεύδει. 

Καὶ κατεγέλων αὐτοῦ, εἰδότες ὅτι ἀπέθανεν. Αὐτὸς δὲ ἐκβαλὼν ἔξω πάντας καὶ κρατήσας τῆς χειρὸς αὐτῆς ἐφώνησε λέγων· ἡ παῖς, ἐγείρου. Καὶ ἐπέστρεψε τὸ πνεῦμα αὐτῆς, καὶ ἀνέστη παραχρῆμα, καὶ διέταξεν αὐτῇ δοθῆναι φαγεῖν. Καὶ ἐξέστησαν οἱ γονεῖς αὐτοῖς. Ὁ δὲ παρήγγειλεν αὐτοῖς μηδενὶ εἰπεῖν τὸ γεγονός.


Μετάφραση Περικοπής

Τον καιρό εκείνο, ήλθε προς τον Ιησού κάποιος, ονομαζόμενος Ιάειρος, ο οποίος ήτο αρχισυνάγωγος, και έπεσε εις τα πόδια του Ιησού και τον παρακαλούσε να έλθη εις το σπίτι του, διότι είχε μια μοναχοκόρη, ηλικίας περίπου δώδεκα ετών, που ήτο ετοιμοθάνατη.

Ενώ δε ο Ιησούς επήγαινε, ο κόσμος τον συνέθλιβε. Κάποια γυναίκα, που έπασχε από αιμορραγίαν δώδεκα χρόνια και είχε εξοδέψει όλην την περιουσίαν της σε γιατρούς και δεν μπόρεσε να θεραπευθή από κανένα, ήλθε κοντά του από πίσω, άγγιξε την άκρη του ενδύματός του και αμέσως εσταμάτησε η αιμορραγία της. Και ο Ιησούς είπε, «Ποιός με άγγιξε;». Επειδή δε όλοι το ηρνούντο, είπε ο Πέτρος και όσοι ήσαν μαζί του: «Διδάσκαλε, ο κόσμος σε έχει περικυκλωμένον και σε συνθλίβει και συ λες, «Ποιός με άγγιξε;». 

Ο Ιησούς όμως είπε, «Κάποιος με άγγιξε, διότι αισθάνθηκα ότι εβγήκε δύναμις από εμένα». Όταν είδε η γυναίκα ότι δεν διέφυγε την προσοχήν, ήλθε με τρόμον, έπεσε στα πόδια του, και του είπε μπροστά σ’ όλον τον κόσμο την αιτίαν, δια την οποίαν τον άγγιξε και πως αμέσως εθεραπεύθηκε. Αυτός δε της είπε, «Έχε θάρρος, κόρη μου, η πίστις σου σε έσωσε, πήγαινε εις ειρήνην».

Ενώ ακόμη μιλούσε, έρχεται κάποιος από το σπίτι του αρχισυναγώγου και του λέγει, «Η θυγατέρα σου πέθανε, μην ενοχλής πλέον τον διδάσκαλον». Ο δε Ιησούς, όταν το άκουσε, του είπε, «Μη φοβάσαι· μόνον πίστευε και θα γίνη καλά». Όταν έφθασε εις το σπίτι, δεν επέτρεψε σε κανένα να μπη μαζί του, παρά εις τον Πέτρον, τον Ιωάννην και τον Ιάκωβον και εις τον πατέρα του κοριτσιού και εις την μητέρα. Έκλαιγαν δε όλοι και την θρηνολογούσαν. 

Αυτός δε είπε, «Μην κλαίτε· δεν επέθανε αλλά κοιμάται». Και τον ειρωνεύοντο, διότι ήξεραν ότι είχε πεθάνει. Αλλ’ αυτός αφού έβγαλε όλους έξω, έπιασε το χέρι της και εφώναξε, «Κορίτσι, σήκω επάνω». Και επέστρεψε το πνεύμα της, εσηκώθηκε αμέσως, και ο Ιησούς διέταξε να της δώσουν να φάγη. Οι γονείς της εξεπλάγησαν, αυτός δε τους παρήγγειλε να μη πουν σε κανένα τι συνέβη.