18 Οκτωβρίου, 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ TETAΡTH ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ


Συνήλθε σήμερα Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013, σε τέταρτη τακτική Συνεδρία η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.

Μετά την προσευχή ανεγνώσθη ο Κατάλογος των συμμετεχόντων Ιεραρχών και διεπιστώθη η απουσία των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Βαρθολομαίου, Ιωαννίνων κ. Θεοκλήτου και Κίτρους και Κατερίνης κ. Αγαθονίκου, οι οποίοι απουσίασαν ητιολογημένα.

Στη συνέχεια επικυρώθηκαν τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.

Ακολούθως, έγινε η ψηφοφορία για την εγγραφή των υποψηφίων στον Κατάλογο «Των προς Αρχιερατείαν Εκλογίμων». Κατόπιν άρχισε η ψηφοφορία περί του τρόπου πληρώσεως της κενής Μητροπολιτικής Έδρας Αργολίδος.

Επί ψηφισάντων 78, η πρόταση δι εκλογής έλαβε 69 ψήφους και η πρόταση δια καταστάσεως 9 ψήφους. Έτσι η Ιεραρχία απεφάνθη υπέρ της πληρώσεως της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος δι εκλογής.

Ακολούθησε η διαδικασία της πληρώσεως της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος δι εκλογής. Για την κατάρτιση του τριπροσώπου επί συνόλου 78 ψηφισάντων έλαβαν:

1) Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Αντωνόπουλος ψήφους 55.

2) Επίσκοπος Επιδαύρου Καλλίνικος ψήφους 45.

3) Αρχιμανδρίτης Κωνσταντίνος Γιακουμάκης ψήφους 9.

Ευρέθη και 1 άκυρη ψήφος.

Επί της δευτέρας ψηφοφορίας, και γενομένης της διαλογής των ψήφων, ανεδείχθη Μητροπολίτης Αργολίδος ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Νεκτάριος Αντωνόπουλος, με 55 ψήφους, επί συνόλου 78 ψηφισάντων, ενώ ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Επιδαύρου κ. Καλλίνικος έλαβε 22 και ευρέθη 1 λευκή ψήφος.

Μετά την ολοκλήρωση των Ψηφοφοριών, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας συνέχισε τις εργασίες της, κατά την Ημερήσια Διάταξη και ασχολήθηκε με την ψήφιση Κανονισμών και περάτωσε τις Εργασίες Της. Μετά το πέρας της Συνεδριάσεως, ακολούθησε το Μικρό Μήνυμα του νεοεκλεγέντος Μητροπολίτου. 

Έπειτα και κατά την κρατούσα Εκκλησιαστική Τάξη, ο εψηφισμένος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, έδωσε το Μέγα Μήνυμα εντός του Καθολικού της Ιεράς Μονής Πετράκη, χοροστατούντος του Μακαριωτάτου Προέδρου, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, επί παρουσία πολλών Ιεραρχών, Κληρικών και Λαϊκών Χριστιανών.

Η χειροτονία του Εφηψισμένου Μητροπολίτου Αργολίδος κ. Νεκταρίου θα τελεσθεί την Κυριακή 20 Οκτωβρίου ε.ε., στον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου Αθηνών.

Η Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας
 


ΕΞΕΛΕΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι.Σ.Ι. ΝΕΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ Ο ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ Ι.Μ. ΣΑΓΜΑΤΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ π. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ


Στην πλήρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος, προέβη σήμερα η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η Ιεραρχία εξέλεξε για νέο Μητροπολίτη Αργολίδος τον Αρχιμ. κ. Νεκτάριο Αντωνόπουλο, Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Σαγματά με ψήφους 55.

ΤΟ ΤΡΙΠΡΟΣΩΠΟ

Ολοκληρώθηκε το τριπρόσωπο για την πλήρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος.

Αρχιμ. π. Νεκτάριος Αντωνόπουλος -  55 ψήφους

Επίσκοπος Επιδαύρου π. Καλλίνικος - 45 ψήφους

Αρχιμ. π. Κωνσταντίνος Γιακουμάκης - 9 ψήφους

Η Χειροτονία του Εψηφισμένου Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκταρίου θα γίνει την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013 στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Κ. κ. Ιερωνύμου και μελών της Ιεράς Συνόδου.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
 ΤΟΥ ΕΨΗΦΙΣΜΕΝΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ

O αρχιμανδρίτης π. Νεκτάριος Αντωνόπουλος γεννήθηκε το 1952 στο Μαρούσι. Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1987 ζει στην Ιερά Μονή Σαγματά, όπου και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος διετέλεσε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Σαγματά (1971-1977).

Ο π. Νεκτάριος Αντωνόπουλος χειροτονήθηκε διάκονος το 1976 και πρεσβύτερος το 1983. Tο 1991 εξελέγη ηγούμενος στην εν λόγω Ιερά Μονή. Παράλληλα διακονεί μέχρι και σήμερα στην Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας ως ιεροκήρυκας και ως υπεύθυνος του Τομέα Νεότητας.

Ο πατήρ Νεκτάριος έχει έντονη συγγραφική δραστηριότητα και μερικά από τα έργα του είναι "Στάρετς Αντώνιος", "Ταχύς εις βοήθειαν", "Άγιος Λουκάς ο Ιατρός", "Υπεύθυνοι για όλα", ενώ σε άλλα έχει κάνει την επιμέλεια όπως  "Εχθρός του λαού" κ.α.

Εμείς από το Ιστολόγιό μας ευχόμεθα στον Εψηφισμένο νέο Μητροπολίτη Αργολίδος Κ.κ. Νεκτάριον, υγείαν και δύναμην για καλή και ευλογημένη πορεία στον αμπελώνα του Κυρίου.

Π. ΒΟΙΩΤΟΣ



ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ π. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ Ι.Σ.Ι. ΤΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΠΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΚΚΗΣ

 

Μετά την άκαιρη ένσταση που κατέθεσαν στην Ιεραρχία οι Μητροπολίτες Ηλείας Γερμανός και Τρίκκης Αλέξιος, σχετικά με την ένταξη του προσώπου του Ηγουμένου Αρχιμ. π. Νεκτάριου Μουλατσιώτη στον κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλόγιμων, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης  π. Νεκτάριος έκανε την ακόλουθη λιτή δήλωση:   

Η πρόταση να ενταχθώ στον κατάλογο των εκλογίμων δεν ήτο δική μου απόφαση αλλά πρόταση της Ιεράς Συνόδου της προηγουμένης θητείας κατόπιν εντολής του Μακαριωτάτου. Ουδέποτε ζήτησα εγώ να εγγραφώ διότι εγώ ζητούσα πάντοτε και επιζητώ την ησυχία της μονής." "Εγώ τότε ευχαρίστησα τον Μακαριώτατο και την Ιερά Σύνοδο και είπα ας γίνει ότι είναι θέλημα Θεού".
 


† Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ & ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ - 18/10/2013

 
Την 18η Οκτωβρίου η Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη Λουκά του Αποστόλου και Ευαγγελιστού, που υπήρξε το μέγιστο κέρδος του ιεραποστολικού έργου του Απ. Παύλου. Ο μέγας των εθνών Απόστολος σε τρία χωρία αναφέρει με πολλή στοργή και αγάπη τον τρίτο Ευαγγελιστή. Τα χωρία αυτά είναι τα έξης :

α) Κολοσ. δ΄,14 ("ασπάζεται υμάς Λουκάς ο ιατρός ο αγαπητός").

β) Φιλήμ.24 ("Μάρκος, Αρίσταρχος, Δημάς, Λουκάς, οι συνεργοί μου")

γ) Β΄Τιμ. δ΄,11 ("Λουκάς εστί μόνος μετ΄ εμού").

Ο Λουκάς, πού ήταν εθνικός, κατηχήθηκε και φωτίσθηκε απ΄ τον Απ. Παύλο, στον οποίο παρέμεινε αχώριστος σύντροφος . Κατά τον Ευσέβιο (Εκκλ. Ιστορ. ΙΙΙ, IV , 6) ήταν "το γένος των από Αντιοχείας" . Κατά τις υπάρχουσες παραδόσεις ο Λουκάς κήρυξε στη Δαλματία, στη Γαλλία, στην Αφρική, στην Ιταλία, στη Μακεδovία, στην Αχαΐα, στη Βοιωτία . Όπως τονίζει ο Harnack (Χάρνακ), από όλους τους συνοδούς και συνεργάτες του Απ. Παύλου ο Λουκάς ήταν ο πιο μορφωμένος. Ως Έλλην ιατρός συνδύασε Χριστιανισμό και ελληνική επιστήμη. Εκτός από την ιατρική ειδικότητα είχε και γενικότερη ελληνική μόρφωση και συγγραφική ικανότητα. Έγραφε με ευχέρεια και χάρη.

"Η Θεία πρόνοια", λέγει ο Holzner (Χόλτσνερ), μας χάρισε δύο γεμάτες ζωή εικόνες της Εκκλησίας από την περίοδο της ιδρύσεως της. Η μία ζωγραφίστηκε από το χέρι του Παύλου στις επιστολές του, που πάλλονται από ζήλο για αγώνα, η άλλη απ΄ το ήσυχο και σταθερό χέρι του χειρούργου, πού χειριζόταν με την ίδια ευκολία και το νυστέρι και τη γραφίδα. Η Ανατολή και η Ελλάδα έδωσαν μαζί τα καλύτερα δώρα τους : το βάθος και τη φλόγα του προφητικού οραματισμού του Παύλου και τη σαφήνεια και χάρη της σκέψεως του Λουκά Ο Λουκάς, εκτός απ΄ το Ευαγγέλιο του, πού συνέγραψε, αφού από αυτόπτες και αυτήκοους μάρτυρες συγκέντρωσε εξακριβωμένες πληροφορίες, έγραψε και τις "Πράξεις των Αποστόλων", στις οποίες συχνά χρησιμοποιεί το πρώτο πληθυντικό πρόσωπο και το προσωπικό ημερολόγιό του, που κρατούσε συνοδεύovτας στις οδοιπορίες τον Απ. Παύλο. 

Η διήκουσα έννοια των "Πράξεων των Αποστόλων" είναι ότι η δύναμις του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος εκφράζεται ιστορικά στο έργο των Αποστόλων και στη νικηφόρο πορεία του Ευαγγελίου από Ιερουσαλήμ έως τη Ρώμη. Κατά την παράδoσι υπήρξε και ζωγράφος.

Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΣΤΗ ΘΗΒΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ: Σμφωνα μ τν Συναξαριστ τς ᾿Ορθοδξου ᾿Εκκλησας, Αγιος Λουκς Εαγγελιστς, πο ταν λληνικς καταγωγς π τν ᾿Αντιχεια τς Συρας κα ατρς πιστμων τς ποχς κενης, τελεωσε τν ζων του μαρτυρικς στν Θβα τς Βοιωτας (τν κρμασαν σ μι λι σμφωνα μ τν πηγ τς Πατρολογας MIGNE Ε.Π. 145,210, Νικηφρος Κλλιστος Ξανθπουλος, ᾿Εκκλησ. Ιστορα 14ος α.), που εχε λθει ν κηρξη τ Εαγγλιο, μετ τ Μαρτριο το ᾿Αποστ. Παλου στν Ρμη π Νρωνος (Εσβιος, Ιστορ. βιβλ. 20).
Ο τπος το μαρτυρου το Αγ. Λουκ κατ τν παρδοσι, εναι τ σημεριν παλαι νεκροταφεο τν Θηβν (νατολικ τς πλεως), κκλησα το ποου νομζεται Αγ. Λουκς. Μσα σ᾿ ατν τν να βλπουμε σμερα, στ δεξι μρος το ερο (διακονικ), τν ρχαα ρωμαϊκ λρνακα (σαρκοφγο), που εχε ναποτεθ τ γιο λεψανο. Ο τφος ατς νκει στ Β΄ π.Χ. α., ταν πολλο Ρωμαοι εχαν γκατασταθ στν Ελλδα, λγω τς ρωμαϊκς κατακτσεως κα νκε στ ρωμαϊκ οκογνεια Νηδμου - Ζωσμου, που εχε ταφ κα μικρς γις το Ζωσμου, Νδυμος, σμφωνα μ τ νκδοτο ρχεο το π. Παπαβασιλεου, γραμματως τς Βουλς, κατατεθειμνο στν βιβλιοθκη τς Βουλς τν Ελλνων. Ο χριστιανο τς Θβας τοποθτησαν τ γιο λεψανο το Αγου Λουκ σ᾿ ατν τν λρνακα "λγω τιμς".
᾿Επ Ατοκρτορος Κωνσταντου (337-361), υο το Μεγλου Κωνσταντνου, τ γιο λεψανο μετεφρθη στν Κωνσταντινοπολι (3 Μαρτου 357) μ τν βοθεια το Αγου ᾿Αρτεμου Δοκα τς Αγπτου κα τοποθετθηκε κτω π τ ερ το Ναο τν Αγ. ᾿Αποστλων, μαζ μ τ για λεψανα τν Αγων ᾿Ανδρου κα Τιμοθου. Κατ τν μαρτυρα το κκλησιαστικο συγγραφως Νικηφρου  Καλλστου Ξανθοπολου, τν μρα το μαρτυρου του πεσε π τν οραν να θαυματουργ γρ πνω στν τφο του, πο θερπευε τ μάτια. Η θεραπευτικ ατ δναμις ξρχεται μχρι σμερα π τν μαρμρινη λρνακα. Τ γεγονς, τι λρνακα ξακολουθε ν θαυματουργ στερα π τσους αἰῶνες, εναι ποδεικτικ στοιχεο, τι πρκειται γι τν αθεντικ τφο το Εαγγελιστο Λουκ
Τ γιο λεψανο βρσκεται σμερα στν Πδοβα τς ᾿Ιταλας κοντ στν Βενετα, που μετεφρθη π τος Φργκους κατακτητς το Βυζαντου τ 1204 κα εναι τοποθετημνο στν κκλησα Santa Justina στ κντρο τς πλεως. Πρπει, λοιπν, ν καταστσωμε γνωστ πανελληνως τν παρξι ατο το μεγλου προσκυνματος τς ᾿Ορθοδοξας, πο μπορε ν πρη κα παγκσμιες διαστσεις, λγω το νδιαφροντος τν θρησκευομνων τς Δσεως, πως συνβη κα μ τος Φιλππους τς Μακεδονας κα τν Πτμο. Τ διο δ πρπει ν κνωμε κα γι τν Πτρα (μαρτριο Αγ. ᾿Ανδρου) κα γι τν Νικπολι Πρεβζης (Τιτ.3,12), που ᾿Απ.Παλος πρασε να χειμνα κα που σμερα πρχουν δπεδα ψηφιδωτ βασιλικν το 5ου μ.Χ. α. (τ καλτερα διατηρημνα λης τς Βαλκανικς).Τ μνημονευθν κεμενο τς ᾿Εκκλησιαστικς Ιστορας το Νικηφρου.
"Λουκς δ᾿ ξ ᾿Αντιοχεας ελκε τ γνος τις κατ τν Κολην κεται Συραν, τχν μν ατρς, κρως δ τν ζωγρφου τχνην ξεπιστμενος. Θβαις δ᾿ ν πταπλοις τ θεσπεσίῳ περιτυχν Παλ, τν πατραν πλνην πεπατο Χριστ προσιν. ᾿Αντ δ σωμτων τν τν ψυχν λλξατο θεραπεαν. Κα δ τ κατ᾿ ατν Εαγγλιον συνεγρψατο Παλου παγορεσαντος. Ωσατως δ κα τς τν ᾿Αποστλων Πρξεις. Συνδιαγαγν δ᾿ ν Ρμ τ Παλ, πανκει τ Ελλδι αθις. Πολλος δ τ φωτ τς θεας γνσεως ποδηγσας, π τν θετοντων τν Θεον Λγον, π καρποφρου λαας ναρτηθες, ο γρ ν ξλον ξηρν στε ες σταυρν διασκευασθναι, τ Θε τν ψυχν παρατθησιν, γδοκοντα τν γενμενος, ς φασν. 

Οπου δ τ σμα ατο κατετθη μεταξ μνημεων πολλν, προσευχ τν πιστν καταμηνεται. Κολλρια γρ ατρικ Θες σεν νωθεν το θεου ατο μνματος, ες σμβολον ομαι, τς ατο ατρεας. ᾿Εξ ο κα γνριμος τφος τος ατο πσι καθστατο. Φασ δ ατν πρτιστον τν τε Χριστο εκνα κα τς ατν θεοπρεπς τεκοσης, τι δ κα τν κορυφαων ποστλων, δι ζωγραφικς στορσαι τχνης, κντεθεν ες πσαν τν οκουμνην τ τοιοτον εσεβς κα πντιμον ργον ξενεχθεναι.  

Τ γε μν αδος πσης ξιον τ ερν ατο λεψανον Κωνστντιος, το Μ. Κωνσταντνου υἱός, δι᾿ ᾿Αρτεμου το μεγστου μρτυρος κ Θηβν μετακομισμενος, σατως δ κα τ το πρωτοκλτου ᾿Ανδρου κ Πατρν τς ᾿Αχαας, τι δ κα κ τς ν ᾿Ασίᾳ ᾿Εφσου Τιμοθου το ᾿Αποστλου, ν τ πωνμ το πατρς ατο πλει, τ τν ερν ᾿Αποστλων σηκ σεβασμως κατθετο" (MIGNE Ε.Π. 145,210).