03 Σεπτεμβρίου, 2013

ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΗΣ Δ.Ι.Σ. ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ


Συνέρχεται, αύριο Τετάρτη 4 έως και την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, της 157ης Συνοδικής Περιόδου, από 1/9/2013 έως 31/8/2014, για να ασχοληθεί με θέματα της Ημερησίας Διατάξεως.
Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
 


ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ Ο ΜΠΕΖΕΝΙΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΕ ΕΓΚΟΛΠΙΟ

 

1/Ο εν λόγω πρώην Μητροπολίτης και νυν Μοναχός Παντελεήμων Μπεζενίτης καθηρέθη κατ’ εφαρμογήν της ισχυούσης και υποχρεωτικώς υπό της Εκκλησίας εφαρμοσθείσης, διατάξεως του άρθρου 160 του ν. 5383/1932.

2/Η καθαίρεσις επήλθεν υποχρεωτικώς διά υποθέσεων αποφάσεως της Εκκλησίας κατ' ε­φαρμογήν της υπ' αριθμ. 1771/2008 καταδι­καστικής εις κακουργηματικήν ποινήν καθείρ­ξεως, αποφάσεως του 5μελούς Εφετείου Κα­κουργημάτων Αθηνών, επικυρωθείσης από την υπ' αριθμ. 778/2009 απόφασιν του αρμο­δίου Ποινικού τμήματος του Αρείου Πάγου.

3/Οκαταδικασθείς Πα­ντελεήμων (Αντώνιος) Μπεζενίτης κατεδικάσθη σε κάθειρξη έξι (6) ετών, η οποία συ­νεπιφέρει και αντίστοιχον στέρηση των πο­λιτικών του δικαιωμάτων, απεφυλακίσθη δε μετά διετίαν, περίπου διότι, προφανώς, διεκόπη, για κάποιον λόγον που επεκαλέσθη ούτος η έκτισις της ποινής, η οποία εποπτεύεται σε όλες τις φάσεις της από αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών. 

Η Δ.Ι.Σ. ερεύνησε ποια είναι η νομική κατάστασις της επιβληθείσης και με­ρικώς εκτιθείσης ποινής. Και τούτο διότι κατά τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας μία επιβληθείσα ποινή διά κα­κούργημα παύει να έχει τις συνέπειές της διά ωρισμένους, συγκεκριμένους εν τω νόμω λόγους, μεταξύ των οποίων δεν είναι η διακοπή. Άλλως αι συνέπειαί της είναι ισό­βιοι.

4/Είναι παντελώς αστήρικτον νομικώς το λεγόμενον σε μία «γνωμοδότηση  Εισήγη­ση», ότι δύναται να θεωρηθεί ότι επιτρέπεται εις την Ιεράν Σύνοδον της Ιεραρχίας να αγνο­ήσει, ακυρώσει και μη εφαρμόσει τις άνω α­ποφάσεις του 5μελούς Εφετείου Κακουργη­μάτων και του Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου ή, ακόμη χειρότερον, τις καταργήσει εκ των υστέρων, διότι, κατά την επικαλουμένην αστόχως διάταξιν του άρθρου 4 εδαφ. I του ν. 550/77, η Ι.Σ.Ι.«εκδικάζει αιτήσεις αναθεωρήσεως κατά τελεσιδίκων αποφάσεων εκδοθεισών ενα­ντίον πρεσβυτέρων, Διακόνων ή Μοναχών, κατά τα ειδικότερον υπό του νόμου περί εκ­κλησιαστικών Δικαστηρίων ορισθησόμενα».

 Ό ισχυρισμός ήταν απαράδεκτος αφ' ε­νός διότι μετά το 1977 «ουδέν ορισθησόμενον ωρίσθη» και ουδείς νόμος εξεδόθη, ο οποίος να ισχύει περί του αντικειμένου τούτου και αφ' ετέρου, διότι η διάταξις ομιλεί μόνον περί Πρεσβυτέρων, Μοναχών και Δια­κόνων, και όχι περί Επισκόπων Μητροπολι­τών. Πώς, λοιπόν, γίνεται επίκλησις ταύτης;

5/Του άρθρου 44 παρ. 2 του Κ.Χ.Ε.Ε. η ε­πίκλησης προσβάλλει βαρύτερον ακόμη την κοινή και την νομικήν λογικήν.  Έφεσις (έκκλητον) ενώπιον του Πατριάρχου επιτρέπε­ται κατ' αποφάσεως Εκκλησιαστικού Δικα­στηρίου και όχι κατ' αποφάσεως 5μελούς Εφετείου Κακουργημάτων και Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου.

Το νομικόν τούτο σκευώρημα, ότι δηλαδή η απόφασις του Πατριάρχου θα ηδύνατο, ε­ντός της ευνομουμένης Ελληνικής Πολιτεί­ας, να άρει τας συνεπείας αποφάσεων Κακουργιοδικείου και Αρείου Πάγου, είναι ανήκουστον.

6/Εντελώς άστοχος είναι και η αναφορά εις τα Βασιλικά. Πράγματι έτσι, «περί εκκλήτου» αρχίζει το 9ον βιβλίον των Βασιλικών (I. Ζέπου, σελ. 534), όπως παρατίθεται στο σχε­τικό κείμενο.  

Φαντασθείτε την έκτασιν και έντασιν της παρανομίας μίας κρίσεως της Ι.Σ.Ι., η οποία, προκειμένου να εφαρμόσει την αόριστον, νεφελώδη και άλλα εντελώς λέγουσαν ως άνω διάταξιν, θα αποφαίνεται, ως τετάρτου βαθμού Δικαστήριον, ότι το 5μελές Εφετείον και ο Άρειος Πάγος υπήρξαν άδικοι εις την κρίσιν τους και άπειροι εις το να εκδι­κάσουν κακούργημα υπεξαιρέσεως, πράγμα, που θα δύναται να πράξει δικαίως και εν ε­μπειρία ένας παντελώς αδαής περί το αντικείμενον επίσκοπος.

Η παραπάνω διάταξις αναφέρεται στο δι­καίωμα του διαδίκου να ασκήσει έφεσιν κα­τά της πρωτοδίκου δικαστικής αποφάσεως, και κατά την σύγχρονον, και όχι μόνον την βυζαντινήν (διατί άραγε αυτή η αναφορά;) ορολογίαν.

Εδώ και έφεσις ησκήθη κατά της υπ' αριθμ. 2104/2006 αποφάσεως του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων και Αναίρεσις  κατά της υπ' αριθμ. 1771/2008 α­ποφάσεως του εις δεύτερον βαθμόν δικάσαντος 5μελούς Εφετείου Κακουργημάτων.

Άλλωστε, χαρακτηριστικώς σχολιάζει την σχετικήν φράσιν ο εκδότης των Βασιλικών, σελ. 534, σημ. 2 «Αι των πρώτων δικαστών α­ποφάσεις δεν αποτελούσι κατά γενικόν κανό­να αλήθειαν αψευδή και ασάλευτον, αλλά τουναντίον ο νομίζων εαυτόν ηδικημένον διά­δικος δύναται να προσβάλη αυτάς επικαλού­μενος την εκ νέου της υποθέσεως εξέτασιν.

Έφεσις είναι το ένδικον μέσον δι' ου φέ­ρεται εις δικαστήριον ανώτερον η εκ νέου ανάκρισις και διάγνωσις διαφοράς εκδικασθείσης ήδη υπό δικαστού υποδεεστέρου.

Ή έφεσις ανοίγει δεύτερον δικαιοδοσίας βαθμόν». Πότε η έφεσις οδηγεί εις δικαστήριον τε­τάρτου βαθμού, δεν έχει απαντηθεί ακόμη. Προσφέρει κακίστην υπηρεσίαν στην Εκκλησίαν μας, όποιος τοιαύτα εισηγείται προς τα όργανα αυτής.
  
7/Με τον θεσμόν της Οικονομίας θα ηδύναντο, ενδεχομένως και υπό όρους, ν' αρ­θούν αι συνέπειαι αποφάσεως Εκκλησιαστικού Δικαστηρίου, απαγγείλαντος καθαίρεσιν μετά δίκην και διάγνωσιν της υποθέσεως, πράγμα που εδώ δεν συνέβη. Αι συνέπειαι της επιβληθείσης ποινής υπό του Εφετείου Κακουργημάτων είναι νομικώς αδιανόητον ότι ημπορούν ν' αρθούν δι' εκκλησιαστικής οικονομίας. Δύνανται να αρ­θούν μόνον:  

α) Δια παραγραφής της επιβληθείσης ποινής μετά πάροδον 20ετίας (άρθ. 114 Π.Κ.),

β)Δι' απονομής χάριτος από τον Πρόεδρον της Δημοκρατίας μετ' απόφασιν του Συμβουλίου Χαρίτων κατά την διαδικασίαν του Κώδικος Ποινικής Δικονομίας,

γ)Δι' αμνηστίας. Άλλος τρόπος άρσεως των συνεπειών καταδικαστικής, διά κα­κούργημα, μάλιστα, αποφάσεως, δεν νοεί­ται.

Η Οικονομία εδώ, και συνεπώς και η Εκκλη­σία, δεν έχει καμμίαν θέσιν. Ποινή καθείρξε­ως, η οποία δεν εχαρίσθη, δεν ημνηστεύθη και δεν παρεγράφη αναδίδει διαρκώς και διά βίου όλας τας συνεπείας της.

Περιττόν να υπενθυμίσουμε εδώ ότι ο τα ενα­ντία αποφασίζων και πράττων διαπράττει το αξιόποινον αδίκημα, πλην άλλων ειδικοτέρων, της παραβάσεως καθήκοντος, της οποίας θα επιληφθεί πάραυτα ο καταστα­θείς διά την περίπτωσιν αυτήν καθ' ύλην αρμόδιος Εισαγγελεύς των Εφετών κατ' άρ­θρον 160 ν. 5383/1532, και το αντίστοιχόν του Κ.Π.Δ, ο οποίος δεν θα οκνήση να διώξη και τους τυχόν ηθικούς αυτουργούς.




 

«ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ;»

 

Αναστάτωση και ανησυχία  έχει  προκληθεί στο καταναλωτικό κοινό από την αγορανομική διάταξη που κυκλοφόρησε αυτήν την εβδομάδα σύμφωνα με την οποία τρόφιμα περασμένης διαθεσιμότητας {δηλαδή ληγμένα} θα βρίσκονται στα καταστήματα τροφίμων σε ειδικά ράφια με την ένδειξη «τρόφιμα περασμένης διαθεσιμότητας» και θα πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή.

Τα τρόφιμα αυτά είναι μακράς διαρκείας όπως ρύζι, μακαρόνια, κριθαράκι, ζυμαρικά, φασόλια, φακές, ρεβίθια, κάθε είδους κονσέρβες κλπ και όχι ευαλοίωτα τρόφιμα όπως γάλα, γιαούρτι, κρέας.

Τα ληγμένα αυτά τρόφιμα προορίζονται για τις οικονομικά αδύνατες τάξεις του πληθυσμού πρέπει όμως να γνωρίζουν ότι η κατανάλωση των τροφίμων αυτών εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία τους.

Τα ληγμένα τρόφιμα εάν η συσκευασία τους  έχει διατρηθεί έστω και ελάχιστα μπορεί να προκληθούν αλλοιώσεις  από μικρόβια και να προκαλέσουν στόν καταναλωτή γαστρεντερικές διαταραχές, εμέτους κλπ αλλά και σοβαρότερες επιπτώσεις που θα φανούν αργότερα.

Ακόμη εάν δεν έχουν διατηρηθεί σωστά π.χ. σε χώρους ζεστούς και υγρούς, μπορούν πέραν από την αλλοίωση των γευστικών χαρακτηριστικών να έχουν υποστεί και άλλες σοβαρότερες  αλλοιώσεις με απροσδιόριστες επιπτώσεις στην υγεία των καταναλωτών.. Μέχρι σήμερα οι καταναλωτές  γνώριζαν και παρατηρούσαν προσεκτικά την ημερομηνία λήξης και δεν αγόραζαν ούτε  τρόφιμα πού ήταν κοντά στην ημερομηνία λήξης, όμως έρχεται η κυβέρνηση  και ανεβάζει στα ράφια τα ήδη  ληγμένα τρόφιμα.

Είναι γνωστό ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που είναι ήδη ασθενικοί έως ανύπαρκτοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν επί πλέον και στον έλεγχο των ληγμένων τροφίμων Επιπλέον σύμφωνα με έρευνα της Eurostat το 75% των Ελλήνων καταναλωτών δεν εμπιστεύονται  ότι τα τρόφιμα που καταναλώνουν είναι ασφαλή. Η αγορανομική αυτή διάταξη θα επιτείνει ακόμα περισσότερο την αγωνία τους. Ο ΕΦΕΤ με Δελτίο Τύπου που είχε εκδώσει στις 23/10/2012 βεβαίωνε οτι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της χώρας δεν είναι δυνατόν να διασφαλίσουν  την ασφάλεια και την ποιότητα των περασμένης διαθεσιμότητας τροφίμων δηλαδή των ληγμένων τροφίμων.

Σοβαρό όμως είναι και το γεγονός ότι εστιατόρια, ταβέρνες, καταστήματα έτοιμου και πρόχειρου φαγητού θα εκμεταλλευτούν την διάταξη αυτή και στον βωμό του κέρδους θα σερβίρουν τα ληγμένα προϊόντα στους πελάτες. Η αγορανομική διάταξη αναφέρει ότι τα τρόφιμα αυτά δεν προορίζονται  για εστιατόρια και απαγορεύεται στους εστιάτορες κλπ να αγοράζουν   την κατηγορία αυτή των τροφίμων, ποιος όμως θα μπορεί να ελέγξει κάτι τέτοιο.

Έτσι κάποιοι ασυνείδητοι θα κερδοσκοπούν εις βάρος αυτών  των εστιατορίων και των κέντρων μαζικής εστίασης που τηρούν την αγορανομική αυτή διάταξη. Επιπλέον υπάρχει και ο κίνδυνος  με αυτήν την  διάταξη να  γεμίσει η αγορά με τρόφιμα κακής ποιότητας. Τέλος θα υπάρχει κίνδυνος  να δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός  με τις επιχειρήσεις που θα διαθέτουν τα ληγμένα τρόφιμα. Στον καταναλωτή είναι γνωστές οι εικόνες απελπισμένων  που αναζητούν ότι ληγμένα τρόφιμα  στα σκουπίδια ¨η τις εικόνες  επιδρομών από περιθωριακούς  στις χωματερές  για ληγμένες κονσέρβες και αλλά τρόφιμα. 

Όλα αυτά έρχεται να νομιμοποιήσει η κυβέρνηση ανεβάζοντας στα ράφια ληγμένα τρόφιμα χωρίς να μπορεί να εγγυηθεί και την ασφάλεια τους. Με αυτήν την ενέργεια η κυβέρνηση βάζει την σφραγίδα της στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής  των Ελλήνων στον καιρό του μνημονίου. Είναι λάθος ο διαχωρισμός των πολιτών σε δυο κατηγορίες: αυτούς που θα έχουν την οικονομική ευχέρεια και θα αγοράζουν τα υγιεινά, ποιοτικά καλά και ασφαλή τρόφιμο και εκείνους που δεν θα έχουν την οικονομική ευχέρεια και θα αγοράζουν τα ληγμένα, ποιοτικά υποβαθμισμένα και πιθανόν μη ασφαλή τρόφιμα.

Η Ε.Ε δεν έχει εκδώσει ποτέ  Οδηγία όπου είναι υποχρεωτικό τα τρόφιμα περασμένης διαθεσιμότητας δηλ. τα ληγμένα να μπαίνουν στα ράφια των καταστημάτων  για καμία χώρα-μέλος της ΕΕ. Στην χώρα μας είχε εκδοθεί μία αγορανομική διάταξη το 1989 για το θέμα αυτό, χωρίς ποτέ να ενεργοποιηθεί. Παράλληλα τα βιολογικά προϊόντα θα υποστούν μεγάλη υποβάθμιση και η ζήτηση τους θα περιορισθεί σημαντικά αφού κανείς πια δεν θα τα εμπιστεύεται. Ιδιαίτερα τα τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας θα υποστούν μεγάλη καθίζηση στις πωλήσεις παρά την πολύ σημαντική αύξηση των  πωλήσεων που έχουν γνωρίσει τα τελευταία χρόνια. 

Μέχρι σήμερα πάντως κανένα πολυκατάστημα η  σουπερμάρκετ δεν προτίθεται να εφαρμόσει αυτήν την  αγορανομική διάταξη και δικαιολογημένα αφού φοβούνται οτι  ληγμένα προϊόντα  στα ράφια τους θα δράσουν  αρνητικά στα μάτια των καταναλωτών και θα υποβαθμίσουν το καλό όνομα του καταστήματος τους. Προτείνω να τροποποιηθεί η  αγορανομική αυτή διάταξη και να μπαίνουν στα ειδικά  ράφια των καταστημάτων τα τρόφιμα που πρόκειται να λήξουν στον επόμενο  μήνα  με ειδική καθορισμένη τιμή  και όχι αυτά που έχουν ήδη λήξει.

Όσον αφορά τα ληγμένα τρόφιμα αυτά κατόπιν ελέγχων μπορούν να διατεθούν για κοινωνικούς σκοπούς. Αυτό γίνεται στην Αγγλία αλλά και σε άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ. Μάλιστα στην Αγγλία ακόμα και στα ευαλλοίωτα τρόφιμα π.χ. γάλα  την ημέρα λήξεως προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή. Η κυβέρνηση είχε μία σειρά από ευνοϊκότερες  λύσεις πού και τους καταναλωτές με οικονομικές δυσχέρειες να ενισχύσει αλλά και την αγορά να προστατεύσει. Αντ΄ αυτού επέλεξε αυτό που επισημαίνει το Δελτίο Τύπου του ΕΦΕΤ οτι: η συγκεκριμένη αγορανομική διάταξη θα μετατρέψει την χώρα μας σε χωματερή τροφίμων  περασμένης διατηρησιμότητας και τους καταναλωτές σε πολίτες με τσαλακωμένη αξιοπρέπεια. 

Η κύρια ωφελημένη από την αγορανομική αυτή διάταξη είναι η βιομηχανία τροφίμων που μέχρι τώρα τα ληγμένα τρόφιμα  ή πήγαιναν για ζωοτροφές ή στις χωματερές κλπ. Τέλος η αγορανομική διάταξη καθιστά τον πωλητή υπεύθυνο για την ασφάλεια των ληγμένων τροφίμων ,αυτό όμως είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει διότι  το κόστος για τον έλεγχο της ασφάλειας αυτών των τροφίμων θα υπερέβαινε κατά πολύ την αξία τους.

Νίκος Κατσαρός
πρ. Πρόεδρος ΕΦΕΤ



 

ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΟ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ;

 

Ενώ στην Γερμανία ήδη εμφανίζουν προβάδισμα Μέρκελ με ένα μέτριο ποσοστό, έρχεται η δημοσίευση στον Τούρκικο Τύπο, για την ψήφο των "νατουραλιζέ" μεταναστών στην Γερμανία που έχει την δυνατότητα να αλλοιώσει το αποτέλεσμα. Διά στόματος πολλών ψηφοφόρων όπως αναφέρει το δημοσίευμα, τα κριτήρια τους, πέρα από το τι σκέφτονται για την χώρα της Γερμανίας όπου και ζουν, άλλος ένας παράγοντας θα είναι και η στάση και αντιμετώπιση του CDU κόμματος, στα εθνικά θέματα της Τουρκίας. 

Ένα από αυτά είναι και η αναγνώριση του Ισλάμ ώς επίσημη θρησκεία μαζί με το δικαίωμα διπλής ιθαγένειας κάτι που δεν έχει γίνει αποδεκτό από την Γερμανία, που ήδη έχει κλείσει το θέμα διά στόματος Μέρκελ μέσω του μεταναστευτικού προγράμματος. Προφανώς έχει πολλές στροφές ο δρόμος για την κάλπη που είναι στα τέλη Σεπτεμβρίου για την κ. Μέρκελ.