01 Μαΐου, 2013

ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ


Οι συνοδοιπόροι του πάθους του Χριστού μας πιστοί καλούμαστε αυτή την ιερή ημέρα να τιμήσουμε την έμπρακτη και ειλικρινή μετάνοια της πρώην πόρνης γυναικός, η οποία έγινε συνώνυμη με την συντριβή και την αλλαγή ζωής. Το σημαντικότατο, συγκινητικότατο και διδακτικότατο γεγονός της αλείψεως του Κυρίου με πολύτιμο μύρο από την αμαρτωλή γυναίκα διασώζουν με μικρές παραλλαγές και οι τέσσερις ευαγγελιστές. Ο Ματθαίος (26:6-13), ο Μάρκος (14:3-9) και ο Ιωάννης (12:1-8) ομιλούν για την ίδια γυναίκα, την Μαρία, την αδελφή του Λαζάρου, η οποία, όπως αναφέραμε, από ευγνωμοσύνη για την ανάσταση του αδελφού της, έκαμε αυτή την σπουδαία πράξη. 

Αντίθετα ο Λουκάς αναφέρει πως η γυναίκα, που δεν αναφέρεται το όνομά της, ήταν αμαρτωλή πόρνη. Είναι προφανές ότι πρόκειται για διαφορετικό περιστατικό. Ίσως να ήταν η πόρνη γυναίκα, την οποία έσωσε ο Κύριος από το λιθοβολισμό των υποκριτών Ιουδαίων (Ιωάν.8:5). Βεβαίως στον Εσπερινό της ημέρες διαβάζεται η περικοπή από το Ευαγγέλιο του Ιωάννη, όμως το περιεχόμενο και η θαυμάσια υμνολογία της ημέρας είναι εμπνευσμένη από την περικοπή του Ευαγγελίου του Λουκά.

Σύμφωνα με τον ιερό ευαγγελιστή ο Ιησούς προσκλήθηκε σε δείπνο στο σπίτι κάποιου Σίμωνος, ο οποίος ανήκε στην τάξη των Φαρισαίων. Κάποια γυναίκα αμαρτωλή όταν έμαθε ότι ο Κύριος ήλθε στην πόλη, ζήτησε να μάθει σε πιο σπίτι έχει καταλύσει. Και ενώ έτρωγαν και συζητούσαν, ξάφνου μπήκε στο σπίτι η γυναίκα εκείνη, κρατώντας στα χέρια της αλαβάστρινο δοχείο γεμάτο πολύτιμο μύρο. Προχώρησε στο μέρος του Ιησού και αφού στάθηκε πίσω Του, γονάτισε και άρχισε να κλέει και να οδύρεται γοερά. Άνοιξε αμέσως το δοχείο και άρχισε να ρίχνει απλόχερα το μύρο και να πλένει με αυτό πόδια του Ιησού.

Μαζί με το πολύτιμο μύρο έσμιγε και τα καυτά δάκρυά της, τα οποία έτρεχαν σαν ποτάμι από τα μάτια της.  Αφού άδειασε το δοχείο ξέπλεξε τα πλούσια μαλλιά της και σκούπισε με αυτά τα πόδια Του, καταφιλώντας τα αδιάκοπα. Ο Φαρισαίος οικοδεσπότης απόρησε με το γεγονός και διαλογιζόταν: Αυτός εδώ είναι προφήτης, δε γνωρίζει το ποιόν αυτής τη γυναίκας και την αφήνει να τον αγγίξει; Ο καρδιογνώστης Χριστός είπε στον Σίμωνα: Έχω να σου πω το εξής για τις σκέψεις σου: Εκείνος είπε: μίλα μου δάσκάλε. Κάποιος, του είπε, δάνεισε χρήματα σε δύο ανθρώπους, στον πρώτο πεντακόσια δηνάρια και στον δεύτερο πενήντα. 

Όταν έπρεπε να τα επιστρέψουν αυτοί δεν είχαν και ο δανειστής τους τα χάρισε. Και ρωτά το Σίμωνα: ποιος από τους δυο θα χρωστάει μεγαλύτερη χάρη στον δανειστή; Ο Σίμων απάντησε: αυτός που του χαρίστηκε το μεγαλύτερο ποσό. Σωστά απάντησες του είπε ο Ιησούς. Για κοίταξε αυτή τη γυναίκα. Εγώ μπήκα στο σπίτι σου και δεν μου έπλυνες τα πόδια με νερό, όμως εκείνη μου τα έπλυνε με τα δάκρυά της και τα σκούπισε με τα μαλλιά της. Χαιρετισμό δε μου έδωκες, όμως αυτή δε σταμάτησε στιγμή να μου φιλάει τα πόδια. Με λάδι δεν μου άλειψες το κεφάλι, όμως αυτή με πανάκριβο μύρο μου άλειψε τα πόδια. Δεν αξίζει να της πω: «σου συγχωρούνται οι τόσες πολλές αμαρτίες σου, διότι με αγάπησες τόσο πολύ»; Γυρίζοντας προς τη γυναίκα της είπε: «σου συγχωρούνται οι αμαρτίες σου». 

Τότε άρχισαν οι συνδαιτυμόνες να διερωτώνται: ποιος είναι αυτός που μπορεί να συγχωρεί αμαρτίες; Ο Χριστός ξαναλέγει στη γυναίκα: «Η πίστη σου σε έσωσε, πήγαινε στο καλό». Η γυναίκα αυτή ήταν διαβόητη για την αμαρτωλότητά της. Οι υποκριτές συντοπίτες της την ήθελαν πόρνη, για να ικανοποιεί τις πορνικές τους αμαρτωλές έξεις. Ένα σκεύος αμαρτωλής ηδονής και τίποτε περισσότερο. Στην κοινωνική και θρησκευτική ζωή της πόλεως δεν είχε θέση, ήταν το μίασμα, την οποία έπρεπε να αποφεύγουν. Κάπως έτσι σκέφτηκε και ο Σίμων ο οικοδεσπότης, όταν είδε να μπαίνει στο «καθώς πρέπει» σπίτι του εκείνη και να το «μιαίνει». Πολλώ δε μάλλον να αγγίζει τον υψηλό καλεσμένο του ραβίνο.

Το σώμα της αμαρτωλής αυτής γυναίκας έχε παραδοθεί εξ’ ολοκλήρου στο βόρβορο της αμαρτίας και της διαφθοράς. Όμως μέσα στα κατάβαθα της ψυχής της σιγόκαιγε αμυδρή φλόγα λυτρώσεως. Ο ψυχικός της κόσμος δεν είχε διαφθαρεί ολοκληρωτικά. Η παρουσία του Σωτήρα Χριστού στην πόλη εκείνη λειτούργησε στην καρδιά της ως ισχυρότατος άνεμος, ο οποίος θέριεψε την αδύναμη φλόγα λυτρώσεως και την έκαμε πυρακτωμένο καμίνι, ασυγκράτητη ορμή για μετάνοια και σωτηρία και γι’ αυτό έτρεξε κοντά Του με τον χαρακτηριστικό αυτό τρόπο.

Ο Χριστός, εγκαινίασε μια νέα αντίληψη για τον αμαρτωλό άνθρωπο, εντελώς διάφορη από εκείνη της ιουδαϊκής κοινωνίας. Δεν είναι ο αμαρτωλός άνθρωπος μιασμένος από τη φύση του, αλλά ένας πνευματικά ασθενής, ο οποίος χρειάζεται βοήθεια. Έθεσε ως αντίδοτο της πνευματικής ασθένειας τη μετάνοια, η οποία είναι ο ισχυρότατος εκείνος μοχλός, ο οποίος γκρεμίζει το οικοδόμημα της αμαρτίας και αναγεννά τον άνθρωπο. Δια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού παρήλθε ανεπιστρεπτί το καθεστώς του νόμου και της μισθαποδοσίας, και ανέτειλε η εποχή της χάρητος και του ελέους.

Η αφιέρωση της ημέρας αυτής στην μακάρια πρώην πόρνη γυναίκα έγινε σκόπιμα από τους αγίους πατέρες. Η μορφή της προβάλλει ως φωτεινό ορόσημο καταμεσής στην οδοιπορία προς το Θείο Πάθος για να δείξει και σε μας πως αν δεν συντριβούμε, σαν και εκείνη, και δεν δείξουμε έμπρακτη μετάνοια δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε το Χριστό στο Πάθος και την Ανάσταση. Η αγία μας Εκκλησία θέσπισε τη μετάνοια ως ύψιστη δωρεά η οποία ανανεώνει την ουρανοδρόμο πορεία μας προς το Χριστό και την τελείωσή μας. 


ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ


Αγαπητοί φίλοι του Ιστολογίου μας,

Το Πάσχα η μεγαλύτερη και πνευματικότερη εορτή της Χριστιανοσύνης πλησιάζει Ωστόσο ένας ολόκληρος κόσμος αυτές τις Άγιες Μέρες θα τις περάσει εφέτος ερήμην της χαράς. Η Σκύλα της αρρώστιας από την μια και η Χάρυβδη της ανέχειας από την άλλη θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα. Οι δίχως σταματημό ανατιμήσεις των βασικών αγαθών, σε συνδυασμό με το μειωμένο η και ανύπαρκτο εισόδημα, δεν θα αφήσουν εορταστικά περιθώρια για αμέτρητους συμπολίτες μας.

Το Ιστολόγιό μας αυτή την Αναστάσιμη περίοδο χτυπά επίμονα και πάλι την πόρτα των φίλων μας και θερμά τους παρακαλεί να συμπαρασταθούν στα απροστάτευτα παιδιά, στις χαροκαμένες οικογένειες και στα περήφανα γηρατειά.

Ελάτε φίλοι μας όλοι μαζί από το υστέρημά μας να ετοιμάσουμε το Πασχαλιάτικο τραπέζι των φτωχών.

Ελάτε όλοι μαζί να βοηθήσουμε την σπιτωμένη φτώχια.

Ελάτε όλοι να σκορπίσουμε λίγη χαρά σε μαραμένα χείλη.

Ελάτε να σκουπίσουμε δάκρυα καυτά και αυτό μπορούμε να το καταφέρουμε όταν ο καθένας από μας πηγαίνοντας στα Super Market για τα όποια ψώνια κάνουμε, πριν εξέλθουμε από αυτό να θυμηθούμε τους εμπερίστατους συνανθρώπους μας αφήνοντας ότι μπορεί ο καθένας έστω και ένα κιλό ζάχαρη στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο των Super Market της πρωτοβουλίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με την ένδειξη.


Με την ελπίδα και βεβαιότητα ότι πρόθυμα θα ανταποκριθείτε στη Πασχαλινή έκκλησή μας, σας ευχαριστούμε θερμότατα και σας ευχόμαστε ο Αναστάς Χριστός να σας χαρίζει υγεία και χαρά.

Voiotosp.blogspot.gr


ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΕΥΧΕΛΑΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ

Το έλαιο ήταν ανέκαθεν ένα από τα σπουδαιότερα θεραπευτικά μέσα της ιατρικής. Αυτό το εντοπίζουμε σε πολλά αρχαία ελληνικά συγγράμματα αλλά και στην Παλαιά Διαθήκη. Οι Ιουδαίοι πίστευαν ότι το έλαιον κρύβει θεραπευτικές ιδιότητες. Για τον λόγο αυτό η επάλειψη με το έλαιο έλαβε θρησκευτικό χαρακτήρα. Μάλιστα δε οι ραββίνοι το χρησιμοποιούσαν κατά την ήμερα του Σαββάτου. Οι χριστιανοί από τα χρόνια του Χριστού έκαναν χρήση του ελαίου κατά την λατρεία προσδίδοντας όμως σ’ αυτό είναι το έλαιον μια πνευματική συμβολική διάσταση. Το έλαιο συμβόλιζε το "θείον έλεος", την πνευματική δύναμη και την έκχυση των δωρεών του θεού. Ο χριστιανισμός παρέλαβε την προ αυτού πράξη για το έλαιο και την εξεχριστιάνισε δίνοντάς της πνευματικό περιεχόμενο. Χρησιμοποίησε το έλαιο ως ορατή θεώρηση του αοράτου κάλλους προσδίδοντάς του μυστηριακό χαρακτήρα όπως έπραξε και με άλλα υλικά αγαθά που τα παρέλαβε από την Ιουδαϊκή λατρεία. Η θεραπευτική ικανότητα του ελαίου δεν έγκειται σ’ αυτό το ίδιο το αγαθό αλλά στην ευλογία και τη χάρη του Θεού που τη λαμβάνει μυστηριακά μέσω των ιερέων που καθίστανται κι αυτοί θεοφόροι με την ευχή της πίστεως και της προσευχής των. Το μυστήριο του Ευχελαίου δεν παρέχεται για την αθανασία του σώματος αυτών που το τελούν. Αυτό είναι αφέλεια. Παρέχεται όμως για την ψυχική προετοιμασία, ώστε ο άνθρωπος βιώνοντας τη μετάνοια ως γεγονός στην καθ’ όλου ζωή του και στην ασθένειά του ακόμη να κερδίσει τη βασιλεία των Ουρανών που είναι και ο σκοπός όλων των μυστηριακών τελετών της Εκκλησίας μας. Και φυσικά το Ευχέλαιον λειτουργεί για τη συγχώρεση των αμαρτιών των ανθρώπων.

Πότε τελείται το ιερόν Ευχέλαιον; Η Ορθόδοξος Ελλαδική Εκκλησία έχει ορίσει το ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου να τελείται δημόσια για όλους τους χριστιανούς κάθε Μ. Τετάρτη της Μ. Εβδομάδος. Στη Ρωσία το Ευχέλαιον τελείται κατά τη Μ. Πέμπτη. Η συνήθεια αυτή της τελέσεως του Ευχελαίου θεμελιώνεται στην πίστη της Εκκλησίας ότι αυτό βοήθα στην ψυχική ανόρθωση των ασθενών ανθρώπων για τους όποιους τελείται το μυστήριο και όλων όσων συμπαρίστανται στην ασθένειά των, συγγενών και φίλων. Εξυπακούεται ότι της τελέσεως του ιερού μυστηρίου του Ευχέλαιου, προηγείται το μυστήριο της εξομολογήσεως, όταν αυτό είναι δυνατό. Αλλά και οι παρευρισκόμενοι, για να δεχθούν το μυστήριο του Ευχελαίου, πρέπει να εξομολογούνται, ώστε να αποβαίνει γι’ αυτούς μέσο θεϊκής ενισχύσεως στο έργο τους που είναι η μέριμνα και η φροντίδα των ασθενούντων. Το Ευχέλαιο καθίσταται αρωγός στο έργο της διακονίας των ασθενούντων αδελφών όχι μόνο στιγμιαία αλλά και για την επιτέλεση παντός έργου αγαθού. Για τον τελευταίο αυτό λόγο καθιερώθηκε από την Εκκλησία να τελείται δημόσια κάθε Μ. Τετάρτη σε συνδυασμό όμως με το μυστήριο της εξομολογήσεως. Έτσι και τα δύο μυστήρια οδηγούν τους χριστιανούς στο άλλο και βασικότατο μυστήριο που είναι η συμμετοχή στη θεία Ευχαριστία. Ο άγ. Συμεών αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης στο λειτουργικό υπόμνημα του περί του μυστηρίου του αγίου Ευχελαίου τονίζει το χρόνο τελέσεως αυτού, σύμφωνα πάντοτε με την εκκλησιαστική πατερική αντίληψη. Έτσι επισημαίνει τρεις φορές. α) όταν υπάρχει ασθενής, β) στην περίπτωση που κάθε πιστός επιθυμεί να προσέλθει στα άχραντα μυστήρια και γ) σε κάθε άνθρωπο που, αφού έπεσε σε αμάρτημα, εξομολογήθηκε την αμαρτία του, δέχθηκε τον πνευματικό κανόνα από τον εξομολόγο του πνευματικό πατέρα, τον εκτέλεσε και με την άδειά του προσέρχεται στο ιερό μυστήριο της θείας Ευχαριστίας. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις το άγιο Ευχέλαιο συγχωρεί όλα τα αμαρτήματα σύμφωνα με τον απόστολο αδελφόθεο Ιάκωβο. 

Οι δε προσευχές των ιερέων κατά το μυστήριον του Ευχελαίου αυτό φανερώνουν: "Το δε γε ευχέλαιον αναγκαιότατον ως ιερά τελετή και των επτά μυστηρίων υπέρ των αρρωστούντων, ως παρελάβομεν, και υπέρ πιστού παντός βουλομένου προσελθείν τοις φρικτοίς μυστηρίοις, μάλλον δε υπέρ παντός περιπεπτωκότος αμαρτήμασι, και τον κανόνα της μετανοίας τετελεκότος, και προς το κοινωνήσαι σπεύδοντος ένδοσιν παρά του πατρός (του πνευματικού) ειληφότος. αφίησι γαρ η του αγίου ελαίου ιερά τελετή και χρίσις τα αμαρτήματα, ως ο Αδελφόθεος γράφει. και αι ευχαί προ τούτο συντελούσι των ιερέων" .Υπάρχει η συνήθεια μερικοί πιστοί να θέλουν το Ευχέλαιο να τελείται στα σπίτια των κατά τη Μ. Τετάρτη. Το Ευχέλαιο δεν μπορεί σίγουρα να τελεσθεί σε όλα τα σπίτια των ενοριτών και μάλιστα μιας μεγάλης ενορίας κατά την ίδια ημέρα. Στην επιθυμία αυτή διαφαίνεται η ψευδαίσθηση ότι, εάν τελεσθεί κατά τη Μεγάλη Τετάρτη, έχει μεγαλύτερη ισχύ και κάνει πιο καλό στο σπιτικό τους. Αυτό είναι πρόληψη. Αφού η Εκκλησία μια φορά το χρόνο κατά τη Μ. Τετάρτη επίσημα τελεί το μυστήριο του Ευχελαίου, αυτό σημαίνει ότι οι πιστοί κατ’ αυτήν την ημέρα πρέπει να προσέλθουν στο ναό και να λάβουν το Ευχέλαιο το οποίο σημειωτέον τελείται για όλους τους πιστούς. Ειδάλλως δημιουργούνται διακρίσεις. Και εξ αυτών των διακρίσεων εμφανίζονται προβλήματα στην ποιμαντική των ιερέων. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι ημέρες της Μ. Εβδομάδος είναι ημέρες προσευχής και τακτικού εκκλησιασμού. Δεν είναι καλό να προσθέτουμε στην επιβάρυνση των ιερέων κι άλλη τόση κατά τις ημέρες αυτές με τις πολύωρες ακολουθίες. Άλλωστε εάν κάποιος επιθυμεί την τέλεση του Ευχελαίου, θα πρέπει να την έχει προγραμματίσει από την έναρξη της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Στην ίδια δε συνάφεια θα πρέπει να προγραμματίσει και το χρόνο της εξομολογήσεως. Πολλοί συνηθίζουν να τα αφήνουν όλα για την τελευταία στιγμή. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται ότι θα γίνει κι αυτό που επιθυμούν, δηλ. ούτε ότι οι ιερείς θα μπορούν να ανταποκριθούν στην επιθυμία τους για τέλεση του Ευχελαίου κατά τις τελευταίες ήμερες, ούτε φυσικά ότι θα μπορούν να κοινωνήσουν προσερχόμενοι την τελευταία στιγμή στο μυστήριο της μετανοίας κι εξομολογήσεως. Για να ξεκινήσει κάποιος αθλητής τον αγώνα δεν μπαίνει απ’ ευθείας στο στάδιο αλλά πρωτίστως αθλείται και προπονείται. Κατά τον ίδιο τρόπο και οι χριστιανοί, όταν ξεκινάει η περίοδος της Τεσσαρακοστής, αλλά και γενικά όταν ξεκινούν περίοδοι νηστείας, θα πρέπει να προσέρχονται εξ αρχής στο μυστήριο της μετανοίας, για να λάβουν οδηγίες περί του πως θα διανύσουν το στάδιο των αγώνων τους προκειμένου να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα που είναι η μετοχή στα άχραντα μυστήρια. 

Το ίδιο συμβαίνει και με μια σωματική αρρώστια. Δεν αφήνουμε τη σωματική ασθένεια να χρονίσει και μετά επισκεπτόμαστε το γιατρό, αλλά από το ξεκίνημά της τον επισκεπτόμαστε, για να μας δώσει θεραπευτική αγωγή, συνδυαζόμενη πολλές φορές με αντίστοιχη φαρμακευτική για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Το ίδιο συμβαίνει και με όλα τα μυστήρια, ιδιαιτέρως όμως με το μυστήριο της μετανοίας-εξομολογήσεως και του Ευχέλαιου. Άλλοι πάλι εκ των χριστιανών μας νομίζουν ότι το Ευχέλαιο πρέπει να τελείται μόνο κατά τη Μ. Τεσσαρακοστή. Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια. Σύμφωνα όμως με τα όσα μας ανέφερε και ο άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης κάθε φορά που η αγία μας Εκκλησία διανύει στάδιο καθιερωμένης νηστείας της οποίας έπεται θεία Ευχαριστία, τότε μπορεί να τελείται και το μυστήριο του Ευχελαίου. Άρα δεν τελείται το Ευχέλαιο μόνο κατά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Τελείται και κατά τις άλλες καθιερωμένες Τεσσαρακοστές, όπως των Χριστουγέννων, τού Δεκαπενταυγούστου, των αγίων Αποστόλων. Αλλά το Ευχέλαιο μπορεί να τελεσθεί ακόμα και όποτε επιθυμεί κάποιος πιστός, εφόσον θα επακολουθήσει θεία Μετάληψη και φυσικά έχει προηγηθεί το μυστήριο της εξομολογήσεως. Τέλος, τελείται και εκτάκτως σε περιπτώσεις ασθενειών, σωματικών και ψυχικών, που δυστυχώς σήμερα ιδιαιτέρως μαστίζουν την κοινωνία μας.  Άλλοι πάλι εκ των πιστών ισχυρίζονται ότι το Ευχέλαιο τελείται μόνο ημέρα Τετάρτη. Κι αυτό δεν είναι σωστό. Το Ευχέλαιο μπορεί να τελεσθεί κάθε ημέρα. Πιθανόν αυτή η αντίληψη περί της τελέσεως του Ευχελαίου κατά την ημέρα Τετάρτη έγινε εξ’ αιτίας παρεξηγημένης αντίληψης ότι, αφού η Εκκλησία μας το τελεί επίσημα κατά την Μ. Τετάρτη, άρα πρέπει να τελείται κατά τις Τετάρτες όλου του χρόνου. 

Ή επιλεγείσα ημέρα Τετάρτη από την Εκκλησία έγινε, γιατί της Μ. Τετάρτης ακολουθεί η Μ. Πέμπτη, ημέρα κατά την οποία θα προσέλθουν οι πιστοί μας να κοινωνήσουν των αχράντων μυστηρίων.
















ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Πολεμική ατμόσφαιρα επικρατεί στο ΠΑΣΟΚ, στον απόηχο της συνάντησης των Ευ.Βενιζέλου και Γ.Παπανδρέου για τα οικονομικά του κόμματος. Το τετ-α-τετ έριξε λάδι στη φωτιά της σύγκρουσης, με αποτέλεσμα ορισμένοι να μιλούν ανοιχτά για τον κίνδυνο διάσπασης του ΠΑΣΟΚ.

Εξήντα εννέα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την ηρωική θυσία των «200» στην Καισαριανή μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα των ναζί. Οι σκληρές μνήμες θα ξυπνήσουν και πάλι στο Σκοπευτήριο, όπου θα γίνει το καθιερωμένο προσκλητήριο των νεκρών.

Εικοσιτετράωρη απεργία για την Μεγάλη Τετάρτη 1η Μαΐου έχουν κηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, καλώντας σε μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο που οργανώνουν στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 11 π.μ. Ξεχωριστή συγκέντρωση, στις 10:30 οργανώνει το ΠΑΜΕ στην πλατεία Συντάγματος. Συγκέντρωση στις 11:00 στο Αρχαιολογικό Μουσείο θα πραγματοποιήσουν κόμματα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς.

Συνάντηση με την ελληνίδα επίτροπο Μαρία Δαμανάκη είχε τη Μ.Τρίτη ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Νίκος Δένδιας. Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε το μεταναστευτικό, καθώς ο κ. Δένδιας ζήτησε από την επίτροπο τη συνδρομή της σε θέματα που αφορούν τη μεταναστευτική πολιτική.

Κλειστοί θα παραμείνουν, με εντολή της ελληνικής αστυνομίας, από τις 9 το πρωί οι σταθμοί του Μετρό, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ευαγγελισμός και Μέγαρο Μουσικής, λόγω της συγκέντρωσης και των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς. Οι σταθμοί θα δοθούν ξανά στην κυκλοφορία μετά από νέα εντολή της ελληνικής αστυνομίας.

Κόσμος

Εγκρίθηκε από την αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) η διάθεση στην αγορά χωρίς συνταγογράφηση του αντισυλληπτικού της επόμενης ημέρας για τις έφηβες από 15 ετών. «Έρευνες έδειξαν ότι η πρόσβαση στα αντισυλληπτικά αυτά μπορεί να μειώσει περισσότερο τις ανεπιθύμητες κυήσεις στις ΗΠΑ» δήλωσε σε ανακοίνωσή της η διευθύντρια της FDA δρ Μάργκαρετ Χάμπουργκ.

Στιγμές βίας εκτυλίχθηκαν στο κοινοβούλιο της Βενεζουέλας, προκαλώντας τον τραυματισμό βουλευτών κατά τη διάρκεια μίας τεταμένης συνεδρίασης. Η αντιπολίτευση κατήγγειλε ότι επτά από τους βουλευτές της δέχτηκαν επίθεση και τραυματίστηκαν όταν διαμαρτυρήθηκαν κατά της απόφασης του κοινοβουλίου να τους απαγορευτεί η ομιλία στην Εθνοσυνέλευση μέχρι να άρουν την άρνησή τους να αναγνωρίσουν τη νίκη του Μαδούρο στις προεδρικές εκλογές της 14ης Απριλίου.

Ο επικεφαλής της Χεζμπολάχ, Χασάν Νασράλα, παραδέχτηκε ακόμη ότι μαχητές της οργάνωσής του βρίσκονται στο πλευρό του Άσαντ και υποστήριξε ότι «οι πραγματικοί φίλοι της Συρίας» δεν θα επιτρέψουν την πτώση της κυβέρνησης του Μπασάρ αλ Άσαντ, η οποία κλυδωνίζεται από τον εμφύλιο.

Η πλειονότητα των μουσουλμάνων σε όλον τον κόσμο βλέπει θετικά το ενδεχόμενο να καταστεί η σαρία θεμελιώδης νόμος στη χώρα τους, αναδεικνύοντας όμως παράλληλα τις διαφορές στις επιμέρους απόψεις για το περιεχόμενό του, προκύπτει από μεγάλη έρευνα του ερευνητικού κέντρου Pew. Η μελέτη αποδεικνύει πως η σαρία είναι επιθυμητή κυρίως στην ιδιωτική σφαίρα του βίου, αλλά μικρότερη αποδοχή συναντούν οι πτυχές της σαρίας τις σχέσεις με αλλόθρησκους ή τις βίαιες τιμωρίες εγκληματιών.

Τη διαβεβαίωση ότι η Ιταλία δεν θα παρεκκλίνει από τις πολιτικές οικονομικής εξυγίανσης παρείχε ο Ενρίκο Λέτα στην «επίσημη πρώτη» με την Άνγκελα Μέρκελ στο Βερολίνο, κομίζοντας ταυτόχρονα το μήνυμα στην γερμανίδα καγκελάριο πως σήμερα ηγείται της Ιταλίας μία κυβέρνηση πολιτικών που θα χρησιμοποιήσει όλες τις δυνάμεις της προς δύο κατευθύνσεις: την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην πολιτική και την καταπολέμηση της ανεργίας. Ακόμη πιο σαφές ήταν όμως το μήνυμα της Μέρκελ: Πρέπει να συνεχίσουμε στο δρόμο της δημοσιονομικής προσαρμογής...

Οικονομία

Εργατική Πρωτομαγιά με τις προβλέψεις να μιλούν για πραγματική ανεργία στο 35%, την αγορά εργασίας απορρυθμισμένη και τους εργαζόμενους απελπισμένους. Το κραχ ανεργίας έγινε κοινωνικό κραχ, τονίζει στο sansimera.gr ο Σάββας Ρομπόλης του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, μιλώντας για επιστροφή της αγοράς εργασίας στο 19ο αιώνα. Η κατάσταση μπορεί να αλλάξει, λέει, πριν την πλήρη παραγωγική καθίζηση και «κινεζοποίηση» του ευρωπαϊκού νότου, καθώς η Ευρώπη άρχισε να βλέπει το «αδιέξοδο των πολιτικών λιτότητας».

Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα έκλεισε για άλλη μια φορά ο Standard & Poor’s, συνεχίζοντας την καλή τάση των τελευταίων ημερών.

«Ύποπτες» θεωρούνται 9.371 συντάξεις λόγω θανάτου (χήροι/χήρες, άγαμες θυγατέρες, ανήλικα τέκνα), που αντιστοιχούν στο 8% του συνόλου των συντάξεων θανάτου που χορηγεί το Δημόσιο, μετά τις διασταυρώσεις των μητρώων συνταξιούχων τις οποίες διενήργησε το υπουργείο Εσωτερικών. Η σχετική λίστα παραδόθηκε ήδη στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η αξιολόγησή του με αυτοπρόσωπους ελέγχους.

Αθλητισμός

Δεκαέξι χρόνια μετά τον τελικό του Μονάχου με τη Γιουβέντους (3-1), η Ντόρτμουντ θα επιχειρήσει για δεύτερη φορά στην ιστορία της να κατακτήσει το τρόπαιο του Champions League. Η ομάδα του Γιούργκεν Κλοπ, μετά το επιβλητικό 4-1 στο «Βεστφάλεν», στάθηκε «όρθια» στη ρεβάνς των ημιτελικών απέναντι στη Ρεάλ Μαδρίτης στο «Σαντιάγκο Μπερναμπέου» και παρά την ήττα της με 2-0, έγινε η πρώτη φιναλίστ του μεγάλου τελικού που θα διεξαχθεί στις 25 Μαΐου στο Γουέμπλεϊ. Εκεί, όπου θα αντιμετωπίσει το νικητή της αυριανής ρεβάνς, Μπαρτσελόνα-Μπάγερν, με τους Βαυαρούς να έχουν το μεγάλο προβάδισμα μετά το 4-0 στο «Αλιάντς Αρένα».

Με επιτυχία στέφθηκε η εγχείρηση που υποβλήθηκε την Μ. Τρίτη ο Χαβιέ Ζανέτι για την αποκατάσταση του αχίλλειου τένοντα! Οκαθηγητής Φραντσέσκο Μπενάτζο υπό τις εντολές του οποίου έγινε ηεγχείρηση, ανέφερε ότι όλα πήγαν καλά: «Ο Χαβιέ μου είπεότι θέλει να αγωνιστεί και πάλι». Ο Ιταλός γιατρός,επιβεβαίωσε στην ουσία ότι ο αρχηγός της Ίντερ μπορεί να τα καταφέρει, ενώ εκτιμάται ότι σε έξι μήνες θα είναι σε θέση να επιστρέψει στην ενεργό δράση.

Στην συνέντευξη τύπου του αγώνα με την Μπάγερν βρέθηκε ο Ζεράρ Πικέ που δήλωσε ότι μόνο η Μπαρτσελόνα μπορεί να κάνει τέτοια ανατροπή και παρά τα πολλά προβλήματα που προέκυψαν και στην χθεσινή προπόνηση με τον τραυματισμό του Μπούσκετς, εκείνοι πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν την ανατροπή και να βρεθούν στον τελικό του Γουέμπλεϊ. Δεδομένη θεωρεί την πρόκριση της Μπάγερν στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ ο Γιουπ Χάινκες.


ΟΙ ΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ

Ο οξύς αριστεροδεξιός λαϊκισμός μας έχει πείσει ότι οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν κρίσιμες δημόσιες θέσεις πρέπει να πληρώνονται ελάχιστα. Πρόκειται για ένα ωραίο ιδεολόγημα ενός κομματικού μικρόκοσμου, ο οποίος με αυτό τον τρόπο αποκλείει ανθρώπους της αγοράς που θα ήθελαν ενδεχομένως να προσφέρουν και βοηθά τους διάφορους ανεπάγγελτους πολιτευτές, κομματικούς απαράτσικ κλπ. Σαν να μην έφτανε όμως αυτό το πρόβλημα, όποιος αναλαμβάνει ή κατέχει δημόσια θέση διατρέχει τον «κίνδυνο του εισαγγελέα». Προφανώς και πρέπει ο καθένας που διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα να νιώθει τον φόβο των ελεγκτικών μηχανισμών και της Δικαιοσύνης. 

Καμιά αντίρρηση. Το πρόβλημα αρχίζει από την ώρα που οιοδήποτε δημοσίευμα και κάθε συνδικαλιστική καταγγελία μπορεί να καταλήξει με συνοπτικές διαδικασίες σε μια ποινική δίωξη και τελευταία και σε περιοριστικούς όρους ή και προφυλακίσεις. Είναι λογικό, μέσα στο σημερινό περιβάλλον, το σύστημα της Δικαιοσύνης να αποφεύγει να στείλει υποθέσεις στο αρχείο, επειδή φοβάται τυχόν πολιτικές ή μηντιακές αντιδράσεις. Είναι επίσης λογικό, από μια άποψη, να υπάρξουν υπερβολές από την πλευρά της Δικαιοσύνης. Ελλοχεύει, όμως, ο κίνδυνος της σπίλωσης αθώων και μιας άκρως υπερβολικής σκληρότητας. Εχουμε σειρά παραδειγμάτων από απολύτως έντιμους ανθρώπους, οι οποίοι ούτε λαμόγια είναι ούτε κέρδισαν ένα ευρώ από τη θητεία τους στο Δημόσιο. Ταλαιπωρήθηκαν ή ταλαιπωρούνται επί πολλά χρόνια και χωρίς να το καταλάβουν βρίσκονται στο επίκεντρο κομματικών, συνδικαλιστικών ή επιχειρηματικών πολέμων. Και βεβαίως όταν κατηγορούνται η είδηση βρίσκεται στην πρώτη σελίδα, όταν αθωώνονται κάπου στα ψιλά των πίσω σελίδων.

Η ειρωνεία είναι πως κάθε κόμμα εκμεταλλεύεται πολιτικά το ευκολομάσητο σκανδαλολογικό «φαγητό» που του σερβίρουν διάφοροι επιτήδειοι και μετά όταν έρχεται στην κυβέρνηση υποφέρει από τους ίδιους…Έτσι όπως πάμε, πάντως, κανένας στοιχειωδώς σοβαρός και ικανός άνθρωπος δεν θα αναλαμβάνει δημόσια θέση. Τα λεφτά είναι ελάχιστα, ο κίνδυνος της –προσωρινής έστω– ατίμωσης μεγάλος και το κέρδος... αφήστε καλύτερα.


ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΗ (Ο΄ ΜΕΡΟΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ)


Ιερά Μονή του Αγίου Γεωργίου στη Ρέμλη (Ο΄ ΜΕΡΟΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ).

Η Ρέμλη, είναι η πατρίδα του Αγίου Ιωσήφ του κηδευτού του Κυρίου μας. Ρέμλη είναι η εβραϊκή ονομασία τής πόλεως Αριμαθαία, από την οποία και ο Άγιος Ιωσήφ, πήρε την επωνυμία "Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας". Το μοναστήρι αυτό βρίσκεται μέσα στην πόλη περιτριγυρίζεται από δρόμους, μαγαζιά και καταστήματα.

Η Μονή έχει ένα μικρό εσωτερικό προαύλιο, στο οποίο βρίσκεται ο ναός του Αγίου Γεωργίου, όπου έχει  εικόνες με ζωηρά χρώματα, εντυπωσιακές αγιογραφίες και ένα εξαιρετικό τέμπλο, ενώ πολύ χαρακτηριστική είναι μια εικόνα με την Παναγία, τις Μυροφόρες και τους κηδευτές του Κυρίου Ιησού Χριστού.

Επίσης, μέσα στο ναό υπάρχει ένα μαρμάρινο προσκυνητάρι με την εικόνα του Αγίου Γεωργίου και κάτω από αυτό βρίσκεται ένα κομμάτι από μια μαρμάρινη κολόνα, το οποίο συνδέεται με το παρακάτω θαύμα του Αγίου. Κάποτε μια ευλαβής γυναίκα είχε κάνει ένα τάμα στον Άγιο Γεώργιο. Είχε υποσχεθεί να στείλει μια κολόνα, η οποία θα χρησιμοποιείτο για την ανέγερση του ομώνυμου ναού του Αγίου στη Ρέμλη.

Ο μόνος τρόπος για να στείλει την κολόνα ήταν με το πλοίο - το μοναδικό μέσο συγκοινωνίας της εποχής εκείνης για τους Αγίους Τόπους - που μετέφερε τους προσκυνητές στους Αγίους Τόπους. Ο πλοίαρχος, όμως, αρνήθηκε στη γυναίκα να μεταφέρει την κολόνα με το πλοίο και την άφησε  πίσω στην ακτή. Επόμενο ήταν η γυναίκα να δυσαρεστηθεί και να λυπηθεί, βλέποντας ότι δεν μπορεί να πραγματοποιήσει το τάμα της.

Τότε, απογοητευμένη, προσεύχεται θερμά και με πίστη στον Άγιο Γεώργιο και ζητάει τη βοήθειά του. Ο Άγιος Γεώργιος απάντησε στην ευλαβή γυναίκα με το εξής θαύμα. Μόλις ο πλοίαρχος και οι υπόλοιποι προσκυνητές, που ταξίδευαν με το πλοίο, έφτασαν στον προορισμό τους, βρήκαν την κολόνα που εκείνη η γυναίκα είχε τάξει στον Άγιο. Όλοι τότε κατάλαβαν την παρέμβαση και το θαύμα του Αγίου και η κολόνα μεταφέρθηκε στο ναό για να χρησιμοποιηθεί στην ανέγερσή του.

Σήμερα στον ίδιο ναό του Αγίου Γεωργίου στη Ρέμλη φυλάσσεται ένα κομμάτι από αυτή την κολόνα και είναι τοποθετημένο στο προσκυνητάρι με την εικόνα του Αγίου.

Η πρωτεύουσα  - Τελ Αβίβ

Η πρωτεύουσα του Ισραήλ. Η πόλη αυτή είναι μια σύγχρονη και κοσμοπολίτικη πόλη. Εντυπωσιάζει με τα υπερσύγχρονα κτίριά της, τα πρωτότυπα αρχιτεκτονικά τους σχέδια, τα μεγάλα και πολυτελή ξενοδοχεία της και τους πολυσύχναστους δρόμους της.. Οι δρόμοι της πόλης είναι γεμάτοι αυτοκίνητα και την χαρακτηρίζει μια υπέρμετρη κινητικότητα και δραστηριότητα.

Ο ζωολογικός κήπος - Τελ Αβίβ

Εκεί θα επισκεφτείτε τον περίφημο  και ξακουστό ζωολογικό κήπο της πόλης. Η φήμη του είναι παγκοσμίως γνωστή  και θεωρείται ο μεγαλύτερος του κόσμου. Η έκτασή του είναι τεράστια, με πολλούς χώρους και χωρισμένη σε θεματικά τμήματα. Στον χώρο αυτό φιλοξενούνται πολλά είδη ζώων, μεταξύ των οποίων και πολλά σπάνια, τα οποία φυλάσσονται και προστατεύονται με ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα. Εκεί θα συναντήσετε διάφορα ζώα ελεύθερα στο φυσικό περιβάλλον.

Οι χώροι στους οποίους φυλάσσονται όλα τα ζώα είναι αρκετά μεγάλοι, ανάλογα βέβαια με τις ανάγκες και τον τρόπο ζωής του κάθε ζώου. Σε όλους αυτούς τους χώρους υπήρχε ειδική περίφραξη κατάλληλη για την ασφάλεια των επισκεπτών. Τα ζώα πολυάριθμα και πολλά από τα οποία τα αντικρίζαμε και τα μαθαίναμε για πρώτη φορά. Σε κάθε χώρο υπήρχαν ειδικές πινακίδες και επιγραφές που μας έδιναν πληροφορίες σχετικά με το ζώο που βλέπαμε.

Θα δείτε όμορφα καγκουρό, στρουθοκάμηλους, καμήλες, ψηλές και επιβλητικές καμηλοπαρδάλεις, πρόβατα, κατσίκες, κότες και όμορφα μικρά αλογάκια, τα λεγόμενα πόνυ. Θα θαυμάσετε τους ωραίους και ξεχωριστούς χρωματισμούς από διάφορα είδη παπαγάλων, είδαμε χελώνες που δε συναντούμε συχνά, καθώς το μέγεθός του ήταν τεράστιο και όχι σαν τις συνηθισμένες που ξέρουμε.

Σε πολλούς χώρους υπάρχουν μαϊμούδες  και διάφορα είδη πιθήκων, οι οποίοι σκαρφάλωναν στα κλαδιά που βρίσκονταν στο χώρο τους με ιδιαίτερη ευκινησία. Σε μια αρκετά μεγάλη έκταση υπάρχει  μια μεγάλη οικογένεια από γορίλλες. Ο χώρος αυτός ιδιαίτερα προστατευμένος και με ειδικά μέτρα ασφαλείας για τους επισκέπτες. Έχει από τη μία πλευρά ψηλά τείχη και από την μεριά των επισκεπτών υπάρχουν μεγάλα και χοντρά τζάμια.

Οι γορίλλες ήταν  μεγαλόσωμοι και φαίνονταν να απολαμβάνουν την ηρεμία του τόπου τους. Ξεχωριστή ομορφιά προσδίδουν στο χώρο του ζωολογικού κήπου οι λίμνες με τα όμορφα νούφαρα και τα διάφορα φυτά περιμετρικά και μέσα σ΄ αυτές φιλοξενούνται εντυπωσιακοί κύκνοι και πάπιες με τα μικρά τους. Κατά τόπους συναντάτε διάφορα πτηνά, κουκουβάγιες, πολύχρωμα παγώνια με ξεχωριστούς χρωματισμούς και σχέδια στα φτερά τους.

Εντύπωση προκαλεί σε όλους ο γυπαετός με τη μεγάλη δύναμή του και το άνοιγμα των φτερών του που μπορεί να φτάσει αρκετά μέτρα. Επίσης, υπάρχουν και άγρια ζώα όπως τίγρεις, ύαινες και σε ένα μεγάλο και ειδικά φυλασσόμενο χώρο φιλοξενούνταν τεράστιοι ελέφαντες.  Θα συναντήσετε διάφορα είδη ερπετών μεταξύ των οποίων σαύρες, φίδια- άλλα μικρά άλλα μεγάλα- και κροκόδειλους. Σ΄ ένα μικρό ενυδρείο θα θαυμάσετε πολύχρωμα ψάρια πάνω στα οποία έπεφτε το φως του ηλίου και τα έκανε πολύ λαμπερά.

Επίσης θα δείτε εκεί και λιοντάρια,  απαγορεύεται  όμως ρητώς να κυκλοφορεί κανείς εκεί πεζός και τα παράθυρα των οχημάτων που υπήρχαν στο χώρο πρέπει να είναι κλειστά. Εκεί τα λιοντάρια με τη χαρακτηριστική χαίτη τους στέκονται ήρεμα κάτω από τα δέντρα απολαμβάνοντας τη σκιά τους. Στο χώρο υπάρχουν και λέαινες, οι οποίες φαίνονταν να ενοχλούνται από τη ζέστη όταν επικρατεί.

ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ 


Καλό υπόλοιπο Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος
και Καλή Ανάσταση σε όλους σας !





ΟΙ ΔΥΟ «ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ»

Αν ψάξουμε βαθύτερα για τα αίτια της σημερινής μας κατάστασης είναι βέβαιο πως θα πέσουμε πάνω σε δύο «αμαρτωλούς» παράγοντες, οι οποίοι έπαιξαν καταλυτικό, αν όχι καταστροφικό, ρόλο τα τελευταία είκοσι και κάτι χρόνια: τον σταυρό προτίμησης και τις μετρήσεις της τηλεθέασης. Ο σταυρός προτίμησης ακούγεται σαν κάτι πολύ «δημοκρατικό», γιατί υποτίθεται ότι δίνει στον πολίτη το δικαίωμα της άμεσης επιλογής των εκπροσώπων του στη Βουλή. Ο σταυρός γίνεται όμως βάρος, άγχος, πίεση για όποιον εξαρτάται από αυτόν.

Η αγωνία της επανεκλογής ενός υπουργού τον καθιστά όμηρο του περιώνυμου φόβου του πολιτικού κόστους. Είναι λίγοι, αν όχι ελάχιστοι, οι πολιτικοί που τόλμησαν να αγνοήσουν το κυνήγι της προσωπικής ψήφου και πήραν αποφάσεις που ήταν δυσάρεστες. Δείτε, άλλωστε, τι συνέβη στους λίγους που ήταν αρκετά γενναίοι για να πουν ή να κάνουν δυσάρεστα πράγματα. Βρέθηκαν στο περιθώριο της πολιτικής ζωής χαρακτηρισμένοι ως γραφικοί, ακραίοι και άλλα πολλά. Αντιθέτως, άνθρωποι που συνέβαλαν απίστευτα στη χρεοκοπία και την καταστροφή με διορισμούς, ρουσφέτια, σπατάλες και ενίοτε και άλλες μεθοδεύσεις αποθεώνονται από τους πελάτες που συνεχίζουν να τους... σταυρώνουν.

Καλώς ή κακώς, έχουμε δει ότι ο σταυρός, με πολύ λίγες εξαιρέσεις, πάει είτε σε όσους προστατεύουν τον πελάτη είτε σε όσους κάνουν αρκετό ντόρο στην τηλεόραση. Και εδώ ερχόμαστε στη δεύτερη κατάρα, αυτήν της τηλεθέασης. Στην ελληνική τηλεοπτική πασαρέλα έχουν αναδειχθεί απίθανα «τίποτα» σε ειδήμονες και έχουν δοξασθεί για πολλά χρόνια οι παραδοξολόγοι, συνωμοσιολόγοι και καταστροφολόγοι. Οιαδήποτε κριτική προς αυτά τα φαινόμενα και τους περίφημους τηλεκαφενειακούς καυγάδες λάμβανε και λαμβάνει τη στερεότυπη απάντηση «μα αυτά πουλάνε, τι θέλετε να κάνουμε;». Καμία διαφωνία, αλλά μην απορεί κανείς γιατί κανένα νοικοκύρεμα και καμία μεταρρύθμιση δεν μπόρεσαν να γίνουν στην ώρα τους. Ούτε είναι να απορεί κανείς γιατί ενώ ο λαός θέλει να μείνει στο ευρώ και το παλεύει καρτερικά υπάρχει ένας ισχυρός μαγνήτης που τον σπρώχνει προς τα κάτω, προς το βάραθρο της δραχμικής απομόνωσης και ερημιάς.

Καλά όλα αυτά, θα μου πείτε, αλλά υπάρχει λύση; Στο ζήτημα του σταυρού υπάρχει και πρέπει κάποια στιγμή να την υιοθετήσουμε. Το γερμανικό μοντέλο που πολλοί έχουν προτείνει είναι μια αξιόπιστη μέθοδος, καθώς διασφαλίζει μια σωστή αναλογία ανάμεσα σε βουλευτές που εκλέγονται με σταυρό και άλλους που ορίζονται λόγω ικανοτήτων. Μια άλλη λύση είναι η καθιέρωση του ασυμβίβαστου του υπουργικού αξιώματος με τη βουλευτική ιδιότητα. Σκεφθείτε πόσο δύσκολο είναι να βρεις βουλευτή που να είναι στα καλά του και να θέλει να είναι π.χ. υπουργός Οικονομικών την σήμερον ημέρα. Λύσεις υπάρχουν. Ο ελληνικός λαός, παρά τα επιφαινόμενα, έχει επιδείξει ωριμότητα και υπομονή. Χρειάζεται, όμως, και η κατάλληλη και αποφασισμένη ηγεσία σε όλους τους κρίσιμους τομείς της δημόσιας ζωής για να πάμε παρακάτω, και πάντως όχι πιο κάτω από εδώ που είμαστε σήμερα...


ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Γεγονότα

1886: Ταραχές ξεσπούν στο Chicago, εξαιτίας της γενικής απεργίας των εργατών που διεκδικούν την καθιέρωση της 8ωρης εργασίας. Ο εορτασμός της εργατικής Πρωτομαγιάς καθιερώνεται εις ανάμνηση αυτής της εξέγερσης.

1939: Ο Batman κάνει το ντεμπούτο ως comic.

Γεννήσεις

1909: Γιάννης Ρίτσος, ποιητής.

Θάνατοι

1907: Γρηγόρης Μαρασλής, εθνικός ευεργέτης.

1976: Αλέκος Παναγούλης, ήρωας της αντίστασης κατά της χούντας των συνταγματαρχών.