05 Απριλίου, 2013

Γ΄ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ

«ΧΑΙΡΕ ΤΩΝ ΑΠΙΣΤΩΝ ΑΜΦΙΒΟΛΟΝ ΑΚΟΥΣΜΑ
ΧΑΙΡΕ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΟΝ ΑΚΟΥΣΜΑ»

Γ΄ Στάση των Χαιρετισμών σήμερα της Υπεραγίας Θεοτόκου και γινόμεθα όλοι μάρτυρες του δέους και του σεβασμού όχι μόνο του ανθρωπίνου γένους, αλλά και αυτών των Αγγελικών δυνάμεων στο πρόσωπό Της, καθώς, όπως  γνωρίζουμε, ο Ακάθιστος Ύμνος είναι ο ακατάπαυστος Αγγελικός Ύμνος στην Παρθένο Μαρία. Ανάμεσα στα Αρχαγγελικά «Χαίρε», που ακούμε σήμερα είναι και εκείνο που χαρακτηρίζει την Παναγία «αμφίβολο άκουσμα για τους απίστους και αναμφίβολο άκουσμα για τους πιστούς»

Η συγκεκριμένη αναφορά μάς δίδει την ευκαιρία να καταθέσουμε μερικές απλές σκέψεις για το φαινόμενο της απιστίας, που παρατηρείται όλες τις εποχές και το μεγάλο γεγονός της πίστης, που χαρακτηρίζει τις καρδιές των ανθρώπων του Θεού. Η απιστία, παρά την αρνητική φόρτιση που την διακρίνει, είναι δικαίωμα και μάλιστα, απολύτως σεβαστό σε μια δημοκρατικά διαρθρωμένη Πολιτεία. Ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να τοποθετείται θρησκευτικά όπου θέλει ή και να διατηρεί το δικαίωμα της απιστίας ή της αθεΐας.

Η ίδια η Εκκλησία μας, η οποία πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν διερμηνεύοντας το θέλημα του Θεού, σέβεται την προσωπική επιλογή του καθενός, τη στιγμή, μάλιστα, που ο Ίδιος ο Κύριος διεκήρυξε το ει τις θέλει οπίσω μου ελθείν. Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, αλλά και οι πνευματικοί άνθρωποι που έζησαν και αναπτύχθηκαν στους κόλπους Της, έχοντας μελετήσει το φαινόμενο της απιστίας και αναγνωρίζοντας το δικαίωμα σ’ αυτήν, αποκαλύπτουν ότι η αυτοπαράδοση του ανθρώπου στα δίχτυα της μόνο καταστροφικά αποτελέσματα μπορεί να έχει τόσο για τον ίδιο ως πρόσωπο, όσο και για την κοινωνία στην οποία ζει συνολικά.

Είναι χαρακτηριστικός ο λόγος του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς σχετικά με την απιστία και την αποστασία από το θέλημα του Θεού και αποκαλύπτει τις τραγικές 1 Α΄ Τιμ. 2,4 2 Ματθ. 16,24 συνέπειές τους: «όποιος χάνει το Θεό από το νου και την καρδιά του, αισθάνεται ξαφνικά απολυμένος από τα καθήκοντά του, απογυμνωμένος απ’ όλες τις ελπίδες του, συσκοτισμένος στο νου και δηλητηριασμένος στην καρδιά. Η δολοφονία είναι τότε το ίδιο δικαιολογημένη, όπως και η αυτοκτονία, ο γάμος είναι κωμωδία, η αγάπη προς τα παιδιά ανοησία, η φιλία συνεταιρισμός, αφού όλος ο κόσμος για τους απίστους είναι η στάνη των ζώων χωρίς ποιμένα, ενώ η ζωή τυχαία μούχλα στην πλάτη της γης.

 Όλα τούτα είναι συνεπή για εκείνον που έχει αποστατήσει από τον Θεό». Αξίζει, όμως, να προσέξουμε και μια άλλη διάσταση που δίδει ο μεγάλος Ρώσος φιλόσοφος Αλέξανδρος Σολζενίτσιν, ο οποίος αποδίδει στην απιστία τα δεινά της πατρίδας του κατά τον 20ό αιώνα: «θυμάμαι την εξήγηση που έδιναν μερικοί γέροντες για τις μεγάλες συμφορές που είχαν πέσει στη Ρωσία: οι άνθρωποι εγκατέλειψαν το Θεό, γι’ αυτό συνέβησαν όλα αυτά.

Από τότε πέρασα 50 ολόκληρα χρόνια μελετώντας την ιστορία της ρωσικής επανάστασης… στην προσπάθεια να ξεκαθαριστούν τα χαλάσματα που άφησε πίσω της η μεγάλη αυτή εξέγερση. Αλλά, αν μού ζητούσε κάποιος να διατυπώσω, όσο πιο επιγραμματικά γίνεται, τη βασική αιτία της καταστροφικής αυτής επανάστασης, που εξολόθρευσε 60 περίπου εκατομμύρια συμπατριωτών μου, δεν θα έβρισκα φράση πιο ταιριαστή από εκείνη: οι άνθρωποι εγκατέλειψαν τον Θεό!  Γι’ αυτό συνέβησαν όλα αυτά.

 Ο ξεπεσμός της ανθρώπινης συνείδησης, που στερήθηκε τη Θεία της διάσταση, είναι ένας από τους αποφασιστικούς παράγοντες όλων των μεγάλων εγκλημάτων του αιώνα…» Αυτές είναι οι τραγικές συνέπειες της απιστίας και της αποστασίας από την Θεό στην ανθρώπινη ζωή και την ιστορία των κοινωνιών. Στον αντίποδα αυτής της καταστροφικής επιλογής η Εκκλησία μας προβάλλει την καθαρή και απροκατάληπτη πίστη, ως προϊόν του ελεύθερου δικαιώματος του ανθρώπου να βρίσκεται κάτω από την σκέπη του Θεού.

 Αυτή η πίστη, σε αντίθεση με την απιστία, έχει ευεργετικά αποτελέσματα για εκείνον που την βιώνει: την ειρήνη της ψυχής, την αγάπη προς τον κάθε άνθρωπο, την διαρκή κοινωνία και βίωση της παρουσίας του Θεού.

Αυτή την πίστη ας καλλιεργήσουμε, έτι περισσότερο, αρνούμενοι τον πειρασμό της απιστίας, που το πνεύμα της εποχής προτείνει ως στοιχείο δήθεν προόδου και εκσυγχρονισμού. Ας προσέξουμε, όμως και έναν άλλο πειρασμό· να θεωρήσουμε την πίστη ως ατομικό μας προνόμιο και όχι ως αποκάλυψη του Θεού στη ζωή μας.

Αυτή η εκτροπή μπορεί να οδηγήσει σε φαρισαϊκές πρακτικές, στην έξαρση του θρησκευτικού φανατισμού, που περιφρονεί και πολεμά όποιον πρεσβεύει διαφορετικές απόψεις, ενώ αποστρέφεται και μισεί όποιον δεν πιστεύει.

 Η Εκκλησία μας καταδικάζει τέτοιες ανορθόδοξες νοοτροπίες, ενώ ευαγγελίζεται τον αγώνα της αγάπης, που είναι ικανή να οδηγήσει τους πλανεμένους στην οδό της σωτηρίας.

Tή υπερμάχω στρατηγώ τά νικητήρια
ώς  λυτρωθείσα τών  δεινών ευχαριστήρια
αναγράφω σοι ή πόλις σου θεοτόκε αλλ΄ ώς
έχουσα τό κράτος απροσμάχητον έκ παντοίων
μέ κινδύνων ελευθέρωσον ίνα κράζω σοι
χαίρε νύμφη ανύμφευτε.


Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΥ

Κεφαλή της Μιας Εκκλησίας είναι ο Χριστός (όλες οι τοπικές Εκκλησίες είναι Χριστοκέφαλες). Με τον όρο αυτοκέφαλο αποδίδεται, κατά τους ιερούς κανόνες, το αυτοδιοίκητο μιας Εκκλησίας, δηλ. το δικαίωμα εκλογής και χειροτονίας της δικής της διοικητικής κεφαλής, αρχιεπισκόπου ή πατριάρχη.

Οι ορθόδοξες αυτοκέφαλες Εκκλησίες

Οι πρώτες αυτοκέφαλες Εκκλησίες ήταν τα πέντε αρχαία Πατριαρχεία. Η θεμελιώδης αρχή για κάθε αυτονόμηση - αυτοκεφαλία είναι ο 17ος καν. της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου: 

«Ε δε κα τς κ βασιλικς ξουσίας καινίσθη πόλις, ε αθις καινισθείη [ανακαινίσθηκε ή θα ανακαινισθεί στο εξής, δηλαδή θα έχει κάποια πολιτική μεταβολή], τος πολιτικος κα δημοσίοις τύποις [δηλαδή, πρότυπα] κα τν κκλησιαστικν παροικιών [δηλαδή, επαρχιών, διοικήσεων] τάξις κολουθείτω». 

Η Εκκλησία της Ελλάδος είναι μία από τις δεκατέσσερις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, οι οποίες αποτελούν τη διοίκηση της συνόλου Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αριθμείται ενδέκατη στην τάξη των πρεσβείων των Εκκλησιών και ως ιδρυτής της θεωρείται ο Απόστολος Παύλος.

Η πορεία προς το αυτοκέφαλο

Από τους Βυζαντινούς χρόνους η Ελλάδα υπαγόταν εκκλησιαστικά στο Πατριαρχείο Κων/πόλεως. Στην Ευρώπη το 19ο αιώνα εξαπλώνεται η ιδέα για τη δημιουργία εθνικών κρατών. 

Το γεγονός αυτό έθεσε σε νέες βάσεις τις σχέσεις Eκκλησίας-κράτους, οδηγώντας πολλές φορές την πρώτη σε υποταγή στην κρατική εξουσία. Ο εθνικισμός επηρέασε και την τουρκοκρατούμενη βαλκανική χερσόνησο με την αρχική διεκδίκηση εκκλησιαστικής αυτονομίας των εθνοτήτων από το εκκλησιαστικό κέντρο της Κωνσταντινούπολης.

Ο τρόπος ανακήρυξης μιας Εκκλησίας  ως αυτοκέφαλης

Το πρόβλημα δεν ήταν το αυτοκέφαλο - αυτοδιοίκητο καθ’ αυτό, αλλά ο τρόπος, με τον οποίον θα γινόταν. Και ο τρόπος αυτός ήταν οι «ν γάπ» συνεννοήσεις μεταξύ «μητρός» και  «θυγατρός» εκκλησίας, αλλά και της οικείας πολιτείας, στην πολιτική δικαιοδοσία της οποίας θα ελάμβανε χώρα η εκκλησιαστική μεταβολή. 

Το σοβαρό αυτό θέμα σκόπευε να το ρυθμίσει ο πρώτος Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση την οποία σεβόταν βαθύτατα. Δυστυχώς η δολοφονία του στις 27/9/1831 ανέκοψε το δημιουργικό έργο του.

•Το 1833, όταν βασιλιάς της Ελλάδας έγινε ο ανήλικος Όθωνας, με την βοήθεια των προτεσταντών αντιβασιλέων που ήρθαν μαζί του, αντιμετώπισαν την Εκκλησία ως υφιστάμενο τμήμα του Κράτους.

•Είχαν την άποψη ότι η ελλαδική εκκλησία έπρεπε να είναι εθνική, ανεξάρτητη από τον Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης, να κυβερνάται από σύνοδο επισκόπων επιλεγμένων από το βασιλιά και να είναι κάτω από τον έλεγχο της Πολιτείας.

Η ανακήρυξη του αυτοκεφάλου

Με βασιλικό διάταγμα που εξέδωσε το 1833 ο αντιβασιλιάς Μάουρερ (σε συνεργασία με το λόγιο κληρικό Θεόκλητο Φαρμακίδη) «βιαίως» (με σύγκρουση και σχίσμα) και «αυτογνωμόνως» (πραξικοπηματικά),

-Απέκοψε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο τις επισκοπές που βρισκόταν στα όρια του νέου ελληνικού κράτους.

Ο Φαρμακίδης, σπουδασμένος στην Ευρώπη συμφωνούσε με τις αντιλήψεις περί εθνικής Eκκλησίας ανεξάρτητης από το Πατριαρχείο. Στο ακριβώς αντίθετο άκρο, η άλλη μεγάλη προσωπικότητα αυτής της περιόδου, ο ιερέας, ρήτορας και συγγραφέας Κωνσταντίνος Οικονόμος.

Αντιδράσεις – Σχίσμα (1833-1850)

-Το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως δεν ήταν δυνατόν να δεχτεί τέτοιες ρυθμίσεις, ούτε φυσικά ο Ορθόδοξος λαός.

Πατριαρχικός Τόμος του 1850

Το 1850, μετά από αίτημα της Εκκλησίας της Ελλάδας προς το Πατριαρχείο, η Εκκλησία της Ελλάδος ανακηρύχθηκε (δεν αναγνωρίστηκε το de facto καθεστώς που ίσχυε από το 1833 με την αυτογνώμονα ανακήρυξη) αυτοκέφαλη με τον λεγόμενο Πατριαρχικό Τόμο του 1850 υπό ρητούς όρους 

Μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται ότι η Εκκλησία της Ελλάδος θα διοικείται «κατά τους θείους και ιερούς κανόνας ελευθέρως και ακωλύτως από πάσης κοσμικής επεμβάσεως» από Σύνοδο Αρχιερέων «προσκαλουμένων αλληλοδιαδόχως κατά τα πρεσβεία της χειροτονίας» υπό την προεδρία του Μητροπολίτη Αθηνών.

-Η από του 1850 Εκκλησία της Ελλάδας όπως και κάθε άλλη αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ισότιμη και ισόκυρη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τηρουμένης βέβαια της τάξεως των θρόνων.«Δι το παρόντος Συνοδικο Τόμου τν ερν ν λλάδι Σύνοδον. πιγινώσκομεν [δηλαδή, ναγνωρίζομεν] κα νακηρύσσομεν πνευματικν μν δελφήν»!

Νεότερες εξελίξεις

Το νεοσύστατο ελληνικό κράτος αποτελούνταν από την Πελοπόννησο, την Στερεά Ελλάδα και τις Κυκλάδες. Το 1866 προστέθηκαν στην Ελλάδα τα Επτάνησα και οι μητροπόλεις τους στην Εκκλησία της Ελλάδος. Το 1882 οι μητροπόλεις της Θεσσαλίας και της Άρτας.

Οι μητροπόλεις των «Νέων Χωρών»

Η πρακτική της συμμεταβολής των εκκλησιαστικών με τα πολιτειακά όρια, δεν ακολουθήθηκε στην περίπτωση της Ηπείρου, της Μακεδονίας και των νησιών του Β. Αιγαίου που υπάγονταν στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και προσαρτήθηκαν στην ελληνική επικράτεια μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους 1912-1913. 

Τελικά το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μετά από διαπραγματεύσεις με την ελληνική πολιτεία, με Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη της 4ης Σεπτεμβρίου 1928, παραχώρησε «επιτροπικώς» στην Εκκλησία της Ελλάδος, «υπό τύπον προσωρινότητας», όπως δηλώθηκε, ενώ πνευματικώς έμειναν υπό το Οικουμενικό Πατριαρχείο και υπό δέκα όρους τη διοίκηση των «Μητροπόλεων των Νέων Χωρών» (έτσι επικράτησε να αποκαλούνται οι εκκλησιαστικές αυτές επαρχίες ).

Εκκλησία της Κρήτης – Δωδεκάνησα – Άγιο Όρος

Η Κρήτη απελευθερώθηκε το 1913, η Εκκλησία της όμως έμεινε ημιαυτόνομη και εξαρτάται πνευματικά από το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο διορίζει τον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης, η επαρχιακή σύνοδος των Μητροπολιτών της Κρήτης όμως αποφασίζει αυτόνομα για τα υπόλοιπα θέματα της Εκκλησίας της Κρήτης. Τα Δωδεκάνησα απελευθερώθηκαν το 1947 αλλά υπάγονται στο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης, όπως και το Άγιο Όρος που είναι αυτοδιοίκητο.

Η σημερινή εκκλησιαστική κατάσταση

Στην Ελλάδα έχουμε:

Την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος με ανώτατο διοικητικό όργανό της την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας και πρόεδρο τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και μέλη τους 80 μητροπολίτες της.

Την ημιαυτόνομη Εκκλησία της Κρήτης με δική της Σύνοδο αντίστοιχα.

Τις μητροπόλεις των Δωδεκανήσων που υπάγονται στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Το Άγιο Όρος που είναι αυτοδιοίκητο και εξαρτάται πνευματικά από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας

Οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας στην Ελλάδα ορίζονται σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας όπως αναθεωρήθηκε με το Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ' Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων, και δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. 84 Α'/17.4.2001.

Άρθρο 3
1.Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Μεγάλη Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Εκκλησία του Χριστού. Τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις.

Είναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Τόμου της κθ' (29) Ιουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.

------------------------
Όσοι έσπευσαν «ποσπσαι τος λληνας π τς μητρς ατν κκλησίας, βάδισαν δρόμον ντεθνικν κα (κατά την ρθοδοξίαν τν λλήνων) ντίθρησκον». ( Κωνσταντίνος Οικονόμος).



ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Τριάντα χρόνια πορείας στην απεξάρτηση και προσφοράς στην κοινωνία κλείνουν οι θεραπευτικές κοινότητες του ΚΕΘΕΑ και η ανοιχτή θεραπευτική κοινότητα ΣΤΡΟΦΗ, η πρώτη για έφηβους χρήστες και τις οικογένειές τους που δημιούργησε το ΚΕΘΕΑ το γιορτάζει την Κυριακή με μια μεγάλη ποδηλατοβόλτα από το Καλλιμάρμαρο μέχρι τη Λίμνη Βουλιαγμένης.

Την κινηματογραφική απόπειρα απόδρασης του Παναγιώτη Βλαστού καταγράφει βίντεο-ντοκουμέντο που έρχεται στο φως της δημοσιότητας. Στο βίντεο που δημοσιεύει το nocomments.gr φαίνεται καρέ-καρέ όλο το χρονικό της απόπειρας απόδρασης από το προαύλιο των φυλακών Τρικάλων.

Την ευθύνη για την απαράδεκτη εικόνα της Προανακριτικής Επιτροπής για τη λίστα Λαγκάρντ, όπου οι κόντρες, οι καυγάδες, ακόμα και οι ύβρεις είναι καθημερινό φαινόμενο, και ειδικότερα για τα επεισόδια που σημειώθηκαν κατά την κατάθεση του Ευ.Βενιζέλου την Πέμπτη επέρριψε εμμέσως ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης στην Ζωή Κωνσταντοπούλου και τον Ηλία Κασιδιάρη. «Το απόγευμα που έλλειπαν οι δύο βουλευτές η διαδικασία ήταν υποδειγματική» δήλωσε ο πρόεδρος της Προανακριτικής. Ταυτόσημη θέση εξέφρασαν στελέχη της Ιπποκράτους.

Το σχέδιο «Αθηνά», τα οικονομικά των πανεπιστημίων, η εφαρμογή του νέου νόμου για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ και οι αρμοδιότητες των νέων Συμβουλίων Διοίκησης θα τεθούν, μεταξύ άλλων, επί τάπητος στη σύνοδο των πρυτάνεων που ξεκινά σήμερα, Παρασκευή, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας με «οικοδεσπότη» το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Σε ανακατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού θα προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας, καθώς διαπιστώθηκε μέσω ηλεκτρονικής καταγραφής ότι σε άλλα σχολεία υπηρετούν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί, ενώ την ίδια στιγμή σε κάποια άλλα διαπιστώνονται σημαντικά κενά.

Κόσμος

Σε κάποια κινητικότητα στο ζήτημα του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος ελπίζουν οι «Έξι» και η Τεχεράνη, που ξεκίνησαν το νέο γύρο συζητήσεων στο Αλμάτι του Καζακστάν. Επί τάπητος θα τεθεί η πρόταση χαλάρωσης των κυρώσεων σε βάρος του Ιράν με αντάλλαγμα την αναστολή των πιο «ευαίσθητων» πτυχών του πυρηνικού προγράμματος -ενώ την κατάσταση περιπλέκουν ακόμη περισσότερο οι επικείμενες προεδρικές εκλογές στην Τεχεράνη.

Η Νότιος Κορέα είναι πρόθυμη να «απομακρύνει» τους Νοτιοκορεάτες εργαζομένους από την - αποκλεισμένη - βιομηχανική ζώνη του Καεσόνγκ στη Βόρειο Κορέα, όπως ανέφερε η Σεούλ, σε περίπτωση που η κατάσταση γίνει επικίνδυνη. Παράλληλα, με φόντο την κλιμακούμενη ένταση στην κορεατική χερσόνησο, αμερικανοί αξιωματούχοι επαναλαμβάνουν την εκτίμηση ότι η Βόρειος Κορέα δεν έχει τα μέσα να κάνει πραγματικότητα την απειλή της για επίθεση με πυρηνικά σε αμερικανικό έδαφος.

Πολυόροφο κτίριο στο Μουμπάι της Ινδίας κατέρρευσε την ώρα που συνεργεία εκτελούσαν παράνομα οικοδομικές εργασίες στους πάνω ορόφους, στοιχίζοντας τη ζωή σε τουλάχιστον 27 άτομα και τραυματίζοντας άλλους 54. Έρευνα για επιζώντες και θύματα γίνεται στα ερείπια.

Η δημοφιλία του Φρανσουά Ολάντ σημείωσε νέα θεαματική πτώση τον Μάρτιο, καταγράφοντας ποσοστό 27%, σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύεται από την εφημερίδα Le Figaro. Η υποστήριξη προς τον γάλλο πρόεδρο υποχώρησε τρεις εκατοστιαίες μονάδες τον Μάρτιο, στο χαμηλότερο επίπεδο για οποιονδήποτε πρόεδρο στο πρώτο έτος της θητείας του εδώ και πάνω από 30 χρόνια.

Βρετανός βουλευτής του Συντηρητικού κόμματος παρεπέμψε από τουίτ του σε πορνογραφική ιστοσελίδα, αντί σε πολιτικό άρθρο όπως ήθελε, προκαλώντας (το λιγότερο) έκπληξη σε όσους τον παρακολουθούν.

Οικονομία

Στην τελική ευθεία εισέρχονται οι αυξήσεις κεφαλαίου της Alpha Bank και της Τράπεζας Πειραιώς, τα διοικητικά συμβούλια των οποίων απηύθυναν πρόσκληση προς τους μετόχους τους για την έγκριση μέσω έκτακτων γενικών συνελεύσεων των σχεδίων κεφαλαιακής ενίσχυσης που έχουν εκπονήσει. Στόχος τους είναι η άντληση ποσού τουλάχιστον 10% επί των αναγκών τους, ενώ ως μαξιλάρι ασφαλείας για τη διατήρηση του ιδιωτικού χαρακτήρα τους θα λειτουργήσουν οι μετατρέψιμες ομολογίες.

Ο νέος ενιαίος φόρος ακινήτων που θα αντικαταστήσει το Ειδικό Ενιαίο Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) θα εξετασθεί εκ νέου σήμερα Παρασκευή στην απογευματινή συνάντηση του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα με τους επικεφαλής της τρόικας. Τα στελέχη του ΔΝΤ, της ΕΕ και της ΕΚΤ βομβάρδισαν χθες με ερωτήσεις το οικονομικό επιτελείο, θέλοντας να είναι σίγουροι ότι έχουν υπολογιστεί σωστά οι εκτιμώμενες απώλειες από το νέο φόρο.

Στην διαθεσιμότητα 25.000 υπαλλήλων στο Δημόσιο, που αποτελεί προαπαιτούμενη δράση, κολλάει η εκταμίευση της δόσης του Μαρτίου ύψους 2,8 δισ. ευρώ. Σήμερα Παρασκευή θα συνεχισθεί η διαπραγμάτευση του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης με την τρόικα για όλα τα ανοικτά θέματα και ήδη από χθες διαφάνηκε πως ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ δεν έχουν πειστεί για την αποτελεσματικότητα του σχεδίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τη διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων.

Αθλητισμός

Για μια ακόμη χρονιά η Τότεναμ αποδεικνύει ότι το Europa League δεν της... πάει! Οι Λονδρέζοι βρέθηκαν να χάνουν 0-2 από τη Βασιλεία και τελικά... έσωσαν ό,τι μπορούσαν με το τελικό 2-2 στον Α' προημιτελικό του Europa League. Αντίθετα, η Τσέλσι είχε στόφα νικητή και το τελικό 3-1 κόντρα στη Ρούμπιν Καζάν της δίνει ξεκάθαρο προβάδισμα εν όψει της ρεβάνς στη Ρωσία. Η τρίτη αγγλική ομάδα, η Νιούκαστλ... τόλμησε να προηγηθεί στη Λισσαβόνα, αλλά η Μπενφίκα το ανέτρεψε σε 3-1 και οι Πορτογάλοι έγιναν το φαβορί για την πρόκριση. Όπως, φαβορί έγινε και η Φενέρμπαχτσε που στο 90' σφράγισε τη νίκη της με 2-0 επί της Λάτσιο και πλέον, οι Τούρκοι θα πάνε στη Ρώμη με σαφές προβάδισμα.

Η Πρωτοβάθμια Πειθαρχική Επιτροπή της Σούπερ Λίγκα αθώωσε λόγω αμφιβολιών τον Ολυμπιακό από την κατηγορία της επίθεσης στον δημοσιογράφο, Νίκο Γιαννόπουλο, αλλά τον τιμώρησε με χρηματικό πρόστιμο τριών χιλιάδων και διακοσίων ευρώ για τα καπνογόνα που άναψαν οι φίλαθλοι. Η Επιτροπή αθώωσε και τον Άρη για τα όσα κατήγγειλαν οι άνθρωποι του Πανθρακικού σχετικά με την επίθεση που δέχθηκε ο Δημήτρης Παπαδόπουλος στα αποδυτήρια του «Κλεάνθης Βικελίδης».

Για την επίθεση, που δέχθηκε ο δημοσιογράφος Νίκος Γιαννόπουλος στα δημοσιογραφικά θεωρεία του «Καραϊσκάκη» στη διάρκεια του αγώνα με τον ΠΑΟΚ απολογήθηκε η ΠΑΕ Ολυμπιακός ενώπιον της πειθαρχικής επιτροπής της Λίγκα. Ενώπιον της Πειθαρχικής Επιτροπής της Λίγκα απολογήθηκε και η ΠΑΕ Αρης σχετικά με την επίθεση που της καταλογίζει η ΠΑΕ Πανθρακικός σε βάρος του Δημήτρη Παπαδόπουλου.


ΩΡΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ... "ΕΚΚΛΗΣΗ" ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ!

"Έκκληση" (!) προς τους επιχειρηματίες της Τουρκίας να έρθουν στην Ελλάδα "για να επενδύσουν σε ελληνικές βιομηχανίες και μεγάλες επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα λόγω της κρίσης" απηύθυνε ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, επικεφαλής του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας - Τουρκίας, ιδιωτικού φορέα στον οποίον συμμετέχει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών.

«Κάθε μέρα χίλιοι άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους στην Ελλάδα και θα εκτιμούσαμε πολύ το ενδιαφέρον Τούρκων επιχειρηματιών στα προβληματικά εργοστάσια» δήλωσε ο τουρκόφιλος Δ.Παπαδημητρίου αντιπρόεδρος της εταιρείας Neon Energy, σε συνέντευξή του προς το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων «Ανατολή».

Ο Έλληνας επιχειρηματίας, ανέφερε "Προσκαλώ όσες τουρκικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους τάχιστα"! Επίσης έκανε μία σύγκριση: είπε ότι οι ελληνικές επενδύσεις στην Τουρκία έφτασαν τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι δεν παρατηρήθηκε ανάλογο ενδιαφέρον για τουρκικές επενδύσεις στην Ελλάδα,

Τις δηλώσεις Παπαδημητρίου προέβαλε σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της η εφημερίδα «Turkiye» με τίτλο «Πρόσκληση από την Ελλάδα! Τα εργοστάσιά μας να τα λειτουργήσουν οι Τούρκοι». Αλήθεια, δεν νιώθει ελάχιστη εθνική ντροπή μέσα του που εκλιπαρεί αυτούς που καθημερινά παραβιάζουν τα σύνορα της χώρας του να τους προσκαλεί; Για την πολιτική ελιτ, δεν τίθεται θέμα. Γνωρίζουμε το ποιον της. Αλλά αυτός θεωρείται Έλληνας;


ΠΗΓΑΙΝΕ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ. ΞΑΦΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΥΠΡΟΥ-ΡΩΣΙΑΣ - ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ ΣΕ AN-24 ΝΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΕΙ

Η κυβέρνηση Ν.Αναστασιάδη (προφανώς κατ'εντολή της τρόικα) ωθεί στα άκρα τις σχέσεις με την Ρωσία καθώς πριν λίγο μεταδόθηκε από την Ρωσία ότι αρνήθηκε την προσγείωση σε ρωσικό μεταφορικό αεροσκάφος, το οποίο έχρηζε ανάγκης άμεσου ανεφοδιασμού, αφού είχε απογειωθεί από το Σουδάν με προορισμό την Συρία και είχε προγραμματιστεί να ανεφοδιαστεί στην Λεμεσό.  Όπως μεταδίδει η «Φωνή της Ρωσίας», το Antonov An-24 πραγματοποίησε τελικά αναγκαστική προσγείωση στο Κάιρο.

Το αεροσκάφος ανεφοδιάστηκε τελικά στο Κάιρο όπου πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση (μειωμένα καύσιμα;) με άδεια των αιγυπτιακών αρχών μετά από άρνηση των κυπριακών αρχών να επιτρέψουν την προσγείωση και ήδη η Μόσχα ετοιμάζεται να προβεί σε διάβημα για την άρνηση αυτή... Η υπόθεση είναι πολύ περίεργη και χρήση περαιτέρω διερεύνησης, γιατί αν τα παραπάνω δεν έχουν κάποια λογική εξήγηση, τότε οδεύουμε προς μία γεωστρατηγική μετωπική σύγκρουση με επίκεντρο την Κύπρο, όπου βέβαια ισχύσει η παροιμία "Οταν παλεύουν τα βουβάλια στον βάλτο την πληρώνουν τα βατράχια"...


ΣΟΙΜΠΛΕ ΚΑΙ ΜΟΣΚΟΒΙΣΙ ΘΕΛΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΥΡΩΠΗ

Η διάλεξη πραγματοποιήθηκε υπό το συντονισμό του προέδρου του Ευρωπαϊκού Κινήματος Γαλλίας, Ζαν Μαρί Καβαντά, στη γαλλική Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, με πρωτοβουλία του κινήματος Jeunes Européens και την αρωγή των τοπικών αρχών του Στρασβούργου.

Σύμφωνα με τους Σόιμπλε και Μοσκοβισί, η επίλυση της οικονομικής κρίσης και η σταθεροποίηση της ευρωζώνης πρέπει να συνιστά πρωταρχική ευρωπαϊκή προτεραιότητα και θα πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην «ανώφελη συζήτηση περί διλήμματος ανάμεσα στη λιτότητα και την ανάπτυξη», καθώς, όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο κ. Μοσκοβισί, «η επίτευξη περισσότερης Ευρώπης είναι συνώνυμη της περισσότερης ανάπτυξης», γεγονός που για τον κ. Σόιμπλε προϋποθέτει μια ανταγωνιστική Ευρώπη που θα μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της παγκοσμιοποιημένης διεθνούς αγοράς, διασφαλίζοντας όμως παράλληλα και την ισορροπία ανάμεσα στην οικονομική σταθερότητα και την κοινωνική ασφάλιση.

Μιλώντας για την τρέχουσα κρίση που ταλανίζει την Ευρώπη, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε στη δραστηριοποίηση των ευρωπαϊκών θεσμών για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην Ελλάδα, αλλά και της τραπεζικής κρίσης στην Κύπρο, τονίζοντας ότι μέσα στην ευρωπαϊκή οικογένεια «όλοι θα πρέπει να τηρούμε τις δεσμεύσεις μας» και να «βρίσκουμε λύσεις που να είναι ταυτόχρονα ευρωπαϊκές και εθνικές».

«Η περισσότερη Ευρώπη είναι η λύση στα ευρωπαϊκά προβλήματα», διευκρίνισε ο κ. Μοσκοβισί, αναφερόμενος στον αυξανόμενο ευρωσκεπτικισμό που επικρατεί εντός ΕΕ, «ιδιαιτέρως σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ισπανία, η Ιταλία ή ακόμη και η Γαλλία», επισημαίνοντας ότι πρέπει να «σταματήσει η τραπεζική κρίση και να σπάσει ο φαύλος κύκλος των τραπεζικών και δημοσίων χρεών».

Η σύγχρονη Ευρώπη χρειάζεται πραγματική σύγκλιση, σοβαρότητα, αλληλεγγύη, ενιαίο προϋπολογισμό εντός της ευρωζώνης, καθώς και «ισχυρό συντονισμό, και πρωταρχικά μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας», στο μέτρο που η γαλλογερμανική συνεργασία με την μακρά ιστορική της παράδοση, είναι «κινητήριος δύναμη» για την Ευρώπη και απαραίτητη για την εξεύρεση λύσεων, υπογράμμισε.

Σε ανάλογο πνεύμα ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών συμφώνησε με τη θέση του Γάλλου ομολόγου του, ότι «η οικονομική σταθεροποίηση της ευρωζώνης είναι το πρώτο βήμα για την οικονομική — και στη συνέχεια πολιτική — ανάκαμψη της Ευρώπης», ενώ ως προς τη σημασία της γαλλογερμανικής συνεργασίας παρατήρησε ότι οι δύο χώρες «δεν πρέπει να κυριαρχούν έναντι των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, αλλά να διατηρούν έναν ηγετικό ρόλο, έτσι ώστε να καταστεί εφικτή η ανάπτυξη στην Ευρώπη».

Χαρακτηρίζοντας την Τραπεζική Ένωση ως βήμα ζωτικής σημασίας για το μέλλον της ΕΕ, ο κ. Σόιμπλε υπογράμμισε την αναγκαιότητα διαχωρισμού των τραπεζικών και δημοσίων χρεών, σημειώνοντας ότι «η λύση για την μείωση των ελλειμμάτων δεν είναι το κούρεμα, αλλά μια υπεύθυνη πολιτική μείωσης των δαπανών του προϋπολογισμού», ενώ παράλληλα τόνισε ότι είναι απαραίτητη τόσο η ενίσχυση του νομίσματος και της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ, όσο και η μείωση του χάσματος μεταξύ των κρατών-μελών στον τομέα της ανταγωνιστικότητας.



ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Γεγονότα

1897: Κηρύσσεται ο καταστροφικός για την Ελλάδα πόλεμος με την Τουρκία.

1970: Η εφημερίδα «Έθνος» αναστέλλει την έκδοσή της, κατά τη διάρκεια της δικτατορίας.

Γεννήσεις

1588: Thomas Hobbs, Άγγλος πολιτικός φιλόσοφος.

1916: Gregory Peck, Αμερικανός ηθοποιός.

Θάνατοι

1994: Kurt Cobain, Αμερικανός μουσικός ηγέτης των εμβληματικών Nirvana.

1997: Allen Ginsberg, Αμερικανός ποιητής που υπήρξε από τους σημαντικότερους εκφραστές του κινήματος των beatniks.