09 Μαρτίου, 2013

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Η ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΤΖΑΜΙΟΥ


Στην τελική ευθεία, με εντολή Σαμαρά, έχει μπει η κατασκευή του μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα. Όπως αναφέρει με σημερινό δημοσίευμά της η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", το μόνο που απομένει για την ανέγερση του μοντέρνου κτιρίου που σε τίποτα δεν θα θυμίζει τα παραδοσιακά τζαμιά με τους μιναρέδες, είναι η δημοπράτηση του έργου από το Υπουργείου Μεταφορών.

Η απόφαση για την υλοποίηση του τζαμιού είχε παρθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, αρκετά πριν από την προσβλητική προσφορά του Τούρκου πρωθυπουργού, Ταγίπ Ερντογάν, να πληρώσει η Τουρκία για την οικοδόμηση του τεμένους, απόφαση κατά της οποίας τάχθηκαν οι μουσουλμανικές ενώσεις της Αθήνας, υπογραμμίζοντας ότι το έργο είναι υπόθεση της ελληνικής πολιτείας.

Να σημειωθεί, ότι ο Αρχιεπίσκοπος στην περιοχή του οποίου θα ανεγερθεί το μουσουλμανικό τζαμί έχει ταχθεί υπέρ της κατασκευής του στο πλαίσιο του σεβασμού όλων των θρησκευτικών ελευθεριών. Το κόστος του μουσουλμανικού τεμένους - χωρητικότητας 350 ατόμων - θα αγγίξει τα 846.000 ευρώ, ενώ από το κτίσμα θα απουσιάζουν οι παραδοσιακοί μιναρέδες, καθώς το αρχιτεκτονικό γραφείο του Αλέξανδρου Τομπάζη που έχει αναλάβει το έργο, έκρινε ότι η κατασκευή ενός μιναρέ δεν έδενε αρμονικά με το περιβάλλον.

ΕΝΑ ΚΕΡΙ.... ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ


Τι σημασία έχει στην Ορθόδοξη λατρεία μας και στην πνευματική μας ζωή το άναμμα ενός κεριού;

Το παρατηρούμε συχνά πυκνά στους μικρούς και τους μεγάλους Ναούς.

Το βιώνουμε στην εκκλησιαστική μας παράδοση, αιώνες τώρα.

Mας το θυμίζουν Πατέρες της Εκκλησίας, όπως ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, που αναφέρει πως αυτοκράτορες, κληρικοί και λαϊκοί, συνόδευαν με αναμμένες λαμπάδες τα λείψανα των Μαρτύρων και Αγίων της Πίστεώς μας.

Το βλέπουμε στη ζωή των Αγίων μας. Απλά, αγαπητικά, θυσιαστικά, σαν ένα μικρό παιδί που απευθύνεται προς τον πατέρα, να απευθύνονται κι εκείνοι στον Επουράνιο Πατέρα.

Να ανάβουν κεριά μπροστά στις εικόνες των Αγίων και να παρακαλούν το Θεό με υψωμένα τα χέρια τους για τη σωτηρία όλου του κόσμου. Ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ, άναβε κεριά μπροστά στην εικόνα της Παναγίας. Ο παπα-Δημήτρης ο Γκαγκαστάθης από τα Τρίκαλα, στους Ταξιάρχες. Οι Γέροντες Αμφιλόχιος της Πάτμου, Φιλόθεος της Πάρου, Ιάκωβος του Οσίου Δαυίδ και άλλοι πολλοί στο ίδιο μήκος κύματος. Ο Γέροντας Παΐσιος άναβε κεριά σε έναν τενεκέ από άμμο, στο μέσο του ναΐσκου του κελιού του και προσευχόταν για αναγκεμένους αδελφούς του.

'Ελεγε χαρακτηριστικά : «Το κερί το παίρνει ο Άγιος στο όνομα του οποίου το ανάβουμε και το προσφέρει στο Θεό και δέεται για τη δική μας σωτηρία». Ο Μακαριστός Πατριάρχης Αθηναγόρας κάθε μέρα κατέβαινε στον Πατριαρχικό Ναό και άναβε τρία κεριά μπροστά στις Ιερές Εικόνες και μονολογούσε : «Ένα για την Πόλη, ένα για το εμπιστευθέν ποίμνιο, ένα για τους κεκοιμημένους μου».

Το ίδιο κάνει και ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, όπου κι αν βρίσκεται, σε οποιοδήποτε τόπο, σε οποιοδήποτε Ναό, η προσευχή του, ο ασπασμός του στις Ιερές Εικόνες (και μάλιστα όταν φεύγει από την Πόλη για ένα ταξίδι), θα συνοδεύεται με το άναμμα των κεριών και την εκζήτηση του Θείου Ελέους.

Ρώτησα κάποτε τον Μακαριστό Γέροντα του Μακρινού Δαμασκηνό, έναν πνευματικό αετό του πνεύματος, τι σημαίνει το άναμμα ενός κεριού και μου απήντησε χαρακτηριστικά: «Είναι η ζωντανή παρουσία μας μπροστά στο Θεό. Η συνομιλία μας με το Θεό». Έτσι το άναμμα ενός κεριού μπορεί να έχει εξελιχθεί σε ένα στερεότυπο τυπικό, όμως δεν στερείται ορθόδοξης ομολογίας, κινήσεως προσφοράς προς το Θεό, ευχαριστίας για την εκπλήρωση ενός αιτήματος, θερμής προσευχής και μάλιστα με τη μνημόνευση των ονομάτων των οικείων μας.

Και ακόμη ένα κερί για τους κεκοιμημένους μας, διότι έχουν και αυτοί θέση και μερίδιο στην προσευχή μας και τη Θεία Λατρεία. Άκουσα παραγγελίες από τα στόματα Αγίων ανδρών και γυναικών λίγες στιγμές πριν από το τέλος τους : «Να έρχεσαι στον τάφο μου να μου ανάβεις ένα κερί, να με θυμάσαι, να με μνημονεύεις». Αυτό μου παρήγγειλε και ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Σεραφείμ : «Να ανάβεις ένα κεράκι για την ψυχή μου και να με μνημονεύεις στην Ιερά Πρόθεση».

Το άναμμα ενός κεριού δεν στερείται ακόμη και πνευματικών νοημάτων. Η φλόγα του, μάς υπενθυμίζει τη φωτεινή ζωή μας καθώς και τη θερμότητα της Πίστεώς μας. Το φώς του, μάς φανερώνει το μοναδικό φως του κόσμου που είναι ο Χριστός και μας παρηγορεί στα σκοτάδια των θλίψεων, της απελπισίας, του ψεύδους και των ψευδαδέλφων που προκλητικά και ασφυκτικά γεμίζουν την κοινωνία μας. Ακόμη και το σβησμένο κεράκι στο μανουάλι έρχεται να μάς υπενθυμίσει πως μάς χρειάζεται η κάθαρσις από τα πάθη, πως δεν πρέπει να αναβάλλουμε την πνευματική μας ανάπλαση.

'Οταν ακόμη βλέπουμε ένα σβησμένο κεράκι κι αυτό έχει το δικό του μήνυμα. Ότι θα πρέπει να σκεφτόμαστε την πνευματική μας φτώχεια, την αμαρτία που γεμίζει το χώρο της ψυχής και το πνευματικό σκοτάδι στο οποίο βρισκόμαστε. Έρχεται να μας πει πως θα πρέπει να αγωνιζόμαστε για κάτι το καλύτερο. Και ένα ερώτημα: "Μήπως τελικά έχουμε γίνει φτωχοί πνευματικά; Μήπως τελικά έχει πτωχύνει ο τόπος μας; Γιατί έτσι το θέλησαν κάποιοι;"

Δηλαδή αυτοί που έβαλαν τα δυνατά τους να μας αποκόψουν από την παράδοσή μας και τον τρόπο ζωής της Εκκλησίας μας; Γι’ αυτό και μάς κατηγορούν ως συντηρητικούς; Μήπως και το άναμμα ενός κεριού είναι συντηρητισμός, οπισθοδρομισμός και μεσαιωνισμός;

Αυτές τις σκέψεις έκανα.

Απόψε είναι Ψυχοσάββατο και οι κεκοιμημένοι μας χρειάζονται την αγάπη μας, το κερί μας, το πρόσφορο, το κρασί για τη Θεία Λειτουργία, το θυμίαμα και την προσευχή μας. Και μαζί με όλα αυτά και την ελεημοσύνη μας, όπως τη βιώνει η ορθόδοξη παράδοσή μας. Επιστροφή, λοιπόν, στην παράδοσή μας! Αυτό έχει ανάγκη ο τόπος μας!

ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ

«εάν τε ουν ζώμεν, εάν τε αποθνήσκωμεν
του Κυρίου εσμέν… ου γαρ έχομεν ώδε
μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν
επιζητούμεν». (Ρωμ. 14,8 - Εβρ. 13,14).

Γενικά μνημόσυνο ονομάζεται η τελετή εκείνη που γίνεται σε μνήμη νεκρών. Συνήθως είναι θρησκευτική και συνοδεύεται με σχετικές δεήσεις προς ανάπαυση της ψυχής των.

Το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκρεω, λέγεται - «Σάββατο των Ψυχών» ή Ψυχοσάββατο. Είναι το πρώτο από τα δύο Ψυχοσάββατα του έτους (το δεύτερο επιτελείται το Σάββατο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής).

Ο λόγος που το καθιέρωσε η Εκκλησία μας, παρ' ότι κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένο στους κεκοιμημένους, είναι ο εξής: Επειδή πολλοί κατά καιρούς απέθαναν μικροί ή στην ξενιτιά ή στη θάλασσα ή στα όρη και τους κρημνούς ή και μερικοί, λόγω πτώχειας, δεν αξιώθηκαν των διατεταγμένων μνημοσυνών, «οι θείοι Πατέρες φιλανθρώπως κινούμενοι θέσπισαν το μνημόσυνο αυτό υπέρ πάντων των άπ' αιώνος εύσεβώς τελευτησάντων Χριστιανών».

Επειδή την Κυριακή της Απόκρεω ποιούμε ανάμνηση της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού και οι κεκοιμημένοι μας ακόμη δεν κρίθηκαν, τους μνημονεύουμε σήμερα και, επικαλούμενοι το άπειρο έλεος Του, παρακαλούμε τον Θεό με το μνημόσυνο πού κάνουμε, να τους αναπαύσει. Συγχρόνως δε, ενθυμούμενοι και εμείς το θάνατο και «διεγειρόμεθα προς μετάνοιαν...».

Θρησκευτικά μνημόσυνα

Το θρησκευτικό μνημόσυνο έχει δύο μορφές. Είτε ψάλλεται τρισάγιο στον τάφο του νεκρού είτε ψάλλεται επιμνημόσυνη δέηση στην εκκλησία μετά τη λειτουργία (συνήθως αμέσως πριν την απόλυση). Τρισάγιο γίνεται στο τριήμερο (“τριήμερα”) και στις εννιά ημέρες... (“εννιάμερα”) από τον θάνατο του νεκρού, ενώ επιμνημόσυνη δέηση ψάλλεται στο “σαρανταήμερο” ή “στα σαράντα” (δηλαδή στις σαράντα ημέρες), στους τρεις μήνες (“τρίμηνα”), στους έξι μήνες (“εξάμηνα”) και στο χρόνο (ετήσιο) από τον θάνατο καθώς και στα τρία χρόνια από την κηδεία όπου γίνεται και η εκταφή.

Μετά το πέρας της τελετής του μνημοσύνου ακολουθεί το μοίρασμα κολλύβων στους συμμετέχοντες (όπως και στην κηδεία). Τα κόλλυβα ή “στερνά” είναι ένα γλύκισμα με κύρια συστατικά βρασμένο σιτάρι, σταφίδες και άλλα “ηδύσματα” καθώς και ζάχαρη. Αυτά λέγονται και “συγχώρια” επειδή καθένας που λαμβάνει για να φάει εύχεται τη συγχώρεση του νεκρού από τον Θεό με τη φράση “Θεός συγχωρέστον” ή “Θεός συγχωρέστω“. Κόλλυβα δε μοιράζονται στο τρισάγιο.

Ψυχοσάββατο

Στον εβδομαδιαίο λειτουργικό κύκλο, η προσευχή της Εκκλησίας κάθε Σάββατο είναι αφιερωμένη στους κεκοιμημένους, σε ανάμνηση της εις Άδη καθόδου του Χριστού κατά το Μ. Σάββατο.

Ψυχοσάββατο όμως θεωρείται κυρίως το Σάββατο πριν την Κυριακή των Απόκρεω και το Σάββατο πριν την Κυριακή της Πεντηκοστής, οπότε και τελούνται επίσημα μνημόσυνα της Εκκλησίας υπέρ των κεκοιμημένων “των επ’ ελπίδι αναστάσεως ζωής αιωνίου, [...] ευσεβώς ορθοδόξων, βασιλέων, πατριαρχών, αρχιερέων, ιερέων, ιερομόναχων, ιεροδιακόνων, μοναχών, μοναζουσών, πατέρων, προπατόρων, πάππων, προπάππων, γονέων, συζύγων, τέκνων, αδελφών και συγγενών ημών εκ των απ’ αρχής και μέχρι των εσχάτων”.

Η καθιέρωση του Ψυχοσάββατου είναι μια υπόμνηση ότι το σώμα θα αναστηθεί κατά την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, για να ενωθεί με την αθάνατη ψυχή σύμφωνα με τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Το Ψυχοσάββατο στη Λαογραφία

Στη γιορτή των Αγ. Θεοδώρων τιμούνται μαζί, οι μεγαλομάρτυρες ΄΄Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων΄΄ του 3ου αιώνα και  Άγιος Θεόδωρος ο Στρατηλάτης του 4ου αιώνα. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Θεόδωρος ο Τήρων που ονομάστηκε έτσι επειδή ήταν στρατιώτης επί Διοκλητιανού στο τάγμα των Τηρώνων (νεοσύλλεκτων), κατά τη διάρκεια λιμού στην περιοχή των Ευχαΐτων της Γαλατίας, έθρεψε τον πληθυσμό μιας πόλης με κόλλυβα. Από τότε καθιερώθηκε να προσφέρονται στους ναούς, το Σάββατο της πρώτης εβδομάδας των Νηστειών (και Ψυχοσάββατο), κόλλυβα.

Σύμφωνα με άλλη παράδοση, η καθιέρωση των κόλλυβων συνδέεται με ένα θαύμα που έκανε ο άγιος Θεόδωρος ο Τήρων επί του αυτοκράτορος Ιουλιανού του Παραβάτου, που ήταν αντίθετος στη νηστεία των χριστιανών. Ο αυτοκράτορας, διέταξε τον έπαρχο της Κωνσταντινούπολης, όταν πλησίαζε η πρώτη εβδομάδα των νηστειών, να εξαφανίσουν από την αγορά κάθε είδους τρόφιμα και να αφήσουν μόνο τα ειδωλόθυτα, ώστε να αναγκαστούν οι χριστιανοί να φάνε από αυτά που προέρχονταν από τις θυσίες.

Τότε ο άγιος Θεόδωρος παρουσιάστηκε ως οπτασία στον πατριάρχη Ευδόξιο και του φανέρωσε το σχέδιο του Ιουλιανού, υποδεικνύοντας του συγχρόνως να χρησιμοποιήσουν οι χριστιανοί, αντί για άλλη τροφή, κόλλυβα.

Προέλευση

Τα μνημόσυνα είναι πανάρχαιο έθιμο. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως με δεήσεις, θυσίες και προσφορές ήταν δυνατόν να πετύχουν την συγνώμη των Θεών για τα αμαρτήματα των νεκρών (Ιλιάδα Ι 497). Υπήρχαν μάλιστα και ιερείς αγύρτες που επισκέπτονταν τις οικίες των πλουσίων, ισχυριζόμενοι πως είχαν από τους θεούς την εξουσία να συγχωρούν τις αμαρτίες “ζώντων και νεκρών” με κατάλληλες γι΄ αυτές ιεροτελεστίες και θυσίες (Πλάτων “Πολιτείαι” Β’ 364).

Οι αρχαίοι έλληνες τελούσαν μνημόσυνο την 3η, την 9η και την 30ή από της ημέρας θανάτου, καλούμενο το τελευταίο “τριακάς” όπου γινόταν και νεκρόδειπνο, καθώς και κατ’ έτος κατά την επέτειο των γενεθλίων του αποθανόντος. Στο Άργος το πρώτο μνημόσυνο γινόταν υπέρ του νεκρού προς τιμή όμως του Απόλλωνα, το δε της 30ης προς τιμή του Ερμή. Γενικά σε όλο τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τελούνταν μνημόσυνα καλούμενα “Νεκύσια” με προσφορές οίνου, ελαίου, αρωμάτων και με θυσία κόκορα ή κότας, χρώματος όμως κατά κανόνα μαύρου.

Σε αντίθεση με τους αρχαίους Έλληνες οι Εβραίοι φαίνεται πως δεν τηρούσαν παρόμοιο έθιμο. Στη Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται μόνο μια φορά παρόμοιο γεγονός στο Β’ Μακκαβαίων (12, 43) όταν ο Ιούδας φέρεται πως έστειλε από λάφυρα πολέμου το χρηματικό ποσό των περίπου 2.000 δραχμών στο ναό της Ιερουσαλήμ για τέλεση μνημοσύνου “θυσίας” για τα αμαρτήματα των νεκρών Εβραίων που σκοτώθηκαν σε μάχη επειδή προς στιγμή είχαν παραπλανηθεί στην ειδωλολατρεία που γι΄ αυτόν τον λόγο και σκοτώθηκαν!.

Περί των μνημοσύνων των πρώτων χριστιανών έχουν αναφέρει οι Τερτυλλιανός, Κυπριανός, Αυγουστίνος, Διονύσιος Αρεοπαγίτης, Γρηγόριος Ναζιανζηνός, Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Γρηγόριος Νύσσης κ.ά.

Από τους Βυζαντινούς χρόνους η Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία τηρεί κατά παράδοση τέλεση μνημοσύνων υπέρ αναπαύσεως των νεκρών κατά τη 3η ημέρα από του θανάτου (που σχετίζεται με την Ανάσταση), την 9η, την 40η (που σχετίζεται με την Ανάληψη), στη συμπλήρωση 3 μηνών, 6 μηνών και έτους.

Μετά τη συμπλήρωση έτους τελούνται μνημόσυνα υπέρ όλων των νεκρών της οικογένειας, Βασιλέων και λαϊκών κατά τον εσπερινό της Παρασκευής των Απόκρεων ενώ την Παρασκευή της Τυροφάγου μόνο για τους κληρικούς, καθώς επίσης (και για όλους) το Ψυχοσάββατο των Αγίων Θεοδώρων (α’ Σάββατο Νηστειών), το Σάββατο του Λαζάρου ως και στον εσπερινό της Παρασκευής της προηγουμένης του Ψυχοσαββάτου της Πεντηκοστής (κοινώς του Ρουσαλιού).

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελλάδα

Την Κυριακή το βράδυ φθάνει στην Αθήνα ο Κύπριος πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης, συνοδευόμενος από την σύζυγό του Άντρη, για να πραγματοποιήσει την πρώτη του επίσκεψη στο εξωτερικό μετά την εκλογή του στο αξίωμα του προέδρου της Δημοκρατίας.
  
Η Ελλάδα διεκδικεί τα δικαιώματά της για την ΑΟΖ και θα προχωρήσει σε νέα υποβολή επίσημου εγγράφου προς τον ΟΗΕ, που θα περιγράφει τις ναυτικές συντεταγμένες της χώρας, ελπίζοντας ότι ο πλούτος της θάλασσας θα την σώσει από την οικονομική κρίση, αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal. Την ίδια όμως στιγμή, προσθέτει η εφημερίδα, το θέμα της ΑΟΖ δημιουργεί αντιπαράθεση με την Άγκυρα.

Λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, που έχει λάβει διαστάσεις, δίνει η κυβέρνηση, με τροπολογία του υπουργού Εσωτερικών και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, με την οποία ρυθμίζονται τα οφειλόμενα των Περιφερειών προς τους μεταφορείς των μαθητών.

Συλλαλητήριο έξω από το δημαρχείο στη Θεσσαλονίκη διοργανώνουν για τις 11.30 το πρωί του Σαββάτου οι συντονιστικές επιτροπές αγώνα Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Θράκης, ενάντια στα μεταλλεία χρυσού. Κάτοικοι και εκπρόσωποι φορέων που είναι αντίθετοι στη λειτουργία της μονάδας χρυσού, πραγματοποίησαν και την Παρασκευή συγκέντρωση στην Ιερισσό Χαλκιδικής, όπου ένα 24ωρο νωρίτερα σημειώθηκαν επεισόδια.

Για τις 22 Απριλίου προσδιορίστηκε, ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, η δίκη του Άκη Τσοχατζόπουλου και 18 συγκατηγορουμένων του για την κατηγορία της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα. Προηγήθηκε βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, το οποίο, απορρίπτει τα αιτήματα όλων των κατηγορουμένων για αποφυλάκισή τους με όρους.

Κόσμος

Εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου και δεκάδες ηγέτες από όλο τον κόσμο, κυρίως όμως τις χώρες της Νότιας Αμερικής για τους οποίους υπήρξε πηγή έμπνευσης, συμπαραστάτης και πολιτικός σύμμαχος, παραβρέθηκαν στην κηδεία του Ούγκο Τσάβες, την Παρασκευή στο Καράκας. «Έφυγε νικητής και κανένας δεν μπορεί να το πάρει αυτό. Είναι γραμμένο στην ιστορία», είπε πολύ χαρακτηριστικά ο Ραούλ Κάστρο.
  
Οι δάσκαλοι των σχολείων της Νότιας Ντακότα θα επιτρέπεται στο εξής να οπλοφορούν για να προστατεύουν τους μαθητές τους, με βάση νόμο που επικυρώθηκε από τον κυβερνήτη Ντένις Ντούγκαρντ. Το μέτρο αυτό θα ισχύει από την 1η Ιουλίου και θα καλύπτει τους εκπαιδευτικούς και όλα τα μέλη του προσωπικού των σχολείων.

Οι ψηφοφόροι στα νησιά Φώκλαντ (Μαλβίνας για την Αργεντινή) θα προσέλθουν στις κάλπες την Κυριακή σε δημοψήφισμα από το αποτέλεσμα του οποίου θα κριθεί το μέλλον τους στη Βρετανική Κοινοπολιτεία, καθώς το Μπουένος Άιρες προβάλλει εκ νέου την διεκδίκηση να τα θέσει υπό την κυριαρχία της Αργεντινής.

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στις 8 Μαρτίου, η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδια για θέματα δικαιοσύνης, θεμελιωδών δικαιωμάτων και ιθαγένειας, Βίβιαν Ρέντινγκ, γράφει για τη βίαιη πρακτική του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων.

Την βούλησή του να είναι πρόεδρος όλων των πολιτών διακήρυξε ο νέος πρόεδρος της Τσεχικής Δημοκρατίας, Μίλος Ζέμαν, στην ομιλία του μετά την ορκωμοσία του στην ιστορική αίθουσα Βλαντισλάβσκι στο Κάστρο της Πράγας, την Παρασκευή.

Οικονομία

Μετά από μία εβδομάδα σε θετική τροχιά, που έφερε τον Dow Jones, στο υψηλότερο όλων των εποχών, οι αγορές στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ έκλεισαν με άνοδο.

Ενδιαφέρον για το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα, εκφράζει ο φιλικά προσκείμενος στην κυβέρνηση Ερντογάν, Τούρκος επιχειρηματίας Χαμντί Ακίν, διευθύνων σύμβουλος του τουρκικού ομίλου «Akfen», ο οποίος δηλώνει πως ο όμιλός του «θα εξετάσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο θέμα των λιμανιών».

Ένταση επικράτησε, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη συνάντηση του διοικητή της κεντρικής τράπεζας της Κύπρου, Πανίκου Δημητριάδη με την τρόικα για το θέμα των κεφαλαιακών αναγκών των κυπριακών τραπεζών. Η εκπρόσωπος του ΔΝΤ απορρίπτει τους υπολογισμούς του οίκου Pimco θεωρώντας ακόμη και το πιο δυσμενές σενάριό του, που κάνει λόγο για 8,86 δισ. ευρώ, ως πολύ αισιόδοξο και επιμένει στους υπολογισμούς του ΔΝΤ, που μιλά για 10 δισ. ευρώ. Ο Π.Δημητριάδης δεν αποκλείεται να απευθυνθεί απευθείας στη Κριστίν Λαγκάρντ.

Αθλητισμός

Πανέτοιμη για τη ρεβάνς των «16» του Τσάμπιονς Λιγκ με τη Μπαρτσελόνα (12/03) έδειξε ότι είναι η Μίλαν, που επιβλήθηκε 2-0 της Τζένοα εκτός έδρας. Εξι αναμετρήσεις θα διεξαχθούν το Σαββατοκύριακο στην Πρέμιερ Λιγκ, καθώς οι προημιτελικοί κυπέλλου είχαν ως αποτέλεσμα τη «συρίκνωση» της 29ης αγωνιστικής. Από τα τέσσερα ζευγάρια των προημιτελικών του κυπέλλου Αγγλίας, ένα μονοπωλεί το ενδιαφέρον: Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ εναντίον Τσέλσι στο «Ολντ Τράφορντ».

Ο Σούλης Παπαδόπουλος είναι ο νέος προπονητής του Άρη στη θέση του Γιάννη Μιχαλήτσου. Στη συνάντηση που είχε ο Έλληνας τεχνικός με αντιπροσωπεία της διοίκησης της ΠΑΕ σε ξενοδοχείο κοντά στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και επήλθε πλήρης συμφωνία για την ανάληψη της τεχνικής ηγεσίας της ομάδας ως το τέλος της σεζόν

Την ευκαιρία να πανηγυρίσει την κατάκτηση του τίτλου, ανήμερα των «γενεθλίων» του, έχει ο Ολυμπιακός, που υποδέχεται την ΑΕΚ και με νίκη θα κατακτά και μαθηματικά το πρωτάθλημα.